SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
prekladys 20.12.06 21:13
« pískání destiček a chlad
mám sice jiné auto (picanto), ale destičky na zadních kotoučích taky pískaly - jakmile teplota klesla pod určitou hodnotu, studené si zapískaly. servis to řešil nejprve tak, jak píšete níže - vyčištěním destiček a promazáním plechových vodítek destiček. pomohlo to do doby, než se zase ochladilo. pak výrobce rozeslal servisní informaci a ejhle - zadní destičky se měnily v rámci záruky a tytéž se podle tvrzení technika po určité době objevily i na nových autech. nové destičky mají na první pohled jiný materiál a jsou opatřeny drážkami. nic nepíská už druhým rokem -
« Re:
daj si ich vycistit. mne ich cistili cisticom na brzdy ( 100 korun ) a piskanie prestalo.. ten cistic rozpusti brzdovy prach a spinu a odmasti dokonale brzdy.. fakt to pomaha! tiez som uz bol zufaly z toho piskania, ale toto fakt pomohlo. spravia ti to v kazdom ( pneu ) servise. -
« Bez nadpisu
s tym vyfukom nemame skusenosti, vsak ho skus za studena, ci ma nejaku velku volu ci co.
s tym modulom, v suzuki robili 2 moduly, jeden bol zlozity, konfiguroval sa cez PC a ten bol kazovy. teraz montuju len obycajny za 3 500Sk. cena modulu je malo cez tisicku, zvysok je ta robota s tym. ja som si to tiez chcel dat urobit autoelektrikarovi, ale ten ma poslal do suzuki. urcite treba ist tam, lebo ked niekto nepozna uchytenie plastov v palubovke, moze sa to poskodit a hrkotat. -
"-- skrytý --" 08.12.06 22:56
« Re: swift
takze mam za sebou montaz modulu denneho svietenia, rozobera sa kvoli tomu cela palubovka!!!
tak to si ma sokoval, ako som si listoval servisnym manualom na swift, tak sa mi to nejavilo extremne zlozite. kolega totiz ten obvod na denne svietenie urobil svojpomocne a do fabie namontoval bez vacsich problemov. takze som teraz na pochybach, ci sa mi take nieco oplati.
mimochodom v cesku modul denneho svietenia uz ponukaju v niektori predajcovia ako standard a rovno ti s tym auto predaju.
rad by som vedel, ci je realne uvazovat o doplneni pocitaca swifta o to vylepsenie tych novsich, kde uz je pocitac priemernej spotreby. -
« Bez nadpisu
diky ludia za tip zo spiatockou, slo ma z toho porazit ( kto zazil parkovanie v Bratislave, kde na vas kazdy blbec trubi ked nezaparkujete za 2.3 sekundy, tak isto pochopi ten stres, ked clovek div nezlomi paku a nie a nie zaradit spiatocku... ). Vedel som, ze spiatocka je nesynchronizovana, ale ta finta s trojkou ma nenapadla.
Inak off topic zaujimavost: dnes mi volali z mikony BA zo suzuki predajne, ze si mozem prist pre auto ( SX4 ).. 8 ( slovom OSEM ) mesiacov po objednavke! a to som objednaval 3 tyzdne po uvedeni na SK trh! Samozrejme, chcel som medenu 4x4, sa dalo cakat, ze to bude trvat, ale 8 mesiacov??
No co uz, zato ma caka 2. prehliadka po 30 tisic km na mojej 1.5GS.. som zvedavy, kolko si nauctuju. -
« swift
takze mam za sebou montaz modulu denneho svietenia, rozobera sa kvoli tomu cela palubovka!!! z dohodnutej doby 3 hodiny mi to robili 6 hodin a este sa aj urazili, ked som im na to nieco povedal. ked to nabuduce nebude lepsie, tak sa objednam o 9tej rano a pridem o 13tej, akoze kde je problem, nie?!
co sa tyka vosku, vosk macbrite nezanechava stopy na plastoch, inak je to to iste co turtle wax (kvalitovo). takze sa oplati kupit radsej ten (netreba ten najdrahsi, staci obycajny).
co sa tyka spiatocky, v servise mi objasnili, ze spiatocka je nesynchronna, tj ked je problem zaradit, treba zaradit trojku aby sa pohyb koliesok zastavil a z trojky priamo do spiatocky. mozete skusit aj ten trik s nesliapanim na brdzovy pedal. uvidime, co zabere. -
"-- skrytý --" 05.12.06 14:52
« Řazení zpátečky
Hodně z nás si tu stěžovalo, že máme problém se zařazením zpátečky, ať už při couvání nebo když chceme po zaparkování zamknout řadící páku. Díky mojí pozorné drahé polovičce se s vámi můžu podělit o jednu zkušenost. Moje přítulka si totiž všimla, že když zaparkuje, pak stále drží nohu na brzdě, minimálně do okamžiku než zamkne zámek zpátečky. To ale jde velmi často až na několikátý pokus ! Oba jsme zkoušeli vyšlapávat spojku a řadit zpátečku opakovaně, ale minimálně v 70% případů to pomohlo až na třetí nebo další pokus.
Chytrá přítulka ovšem zkusila při řazení zpátečky pustit brzdu, místo spojky a hle: Zpátečka zařazena na první pokus, a to ve 100% zkoušených případů !!! Netuším jak je to možné a co by brzda mohla mít společného s řazením či převodovkou, ale prostě to funguje !
Tedy ještě jednou = běžně někde zaparkujeme, máme sešláplou spojku i brzdu a snažíme se zařadit zpátečku. Zkuste pustit brzdový pedál a mělo by se vám podařit zařadit zpátečku na první pokus. Pokud nebudete na rovince tak nezapomeňte na ruční brzdu >:D
Kdo to zkusí, tak napište jak jste dopadli. :!: -
« Bez nadpisu
ja jazdim v meste, kde su cesty v otrasnom stave, ale zatial ziadne pazvuky som nepostrehol. co sa tyka mojho predchadzajuceho auta, tak na pazvuky pomahala pena ANS, asfaltovy sprej NOISE killer alebo obycajna WD40 (na vrzganie). ale skoda, ze si nechate kazit dojem z auta takymi drobnostami. kupte si renault, peugeot alebo citroen a budete sa smiat tomu, co vam na swiftovi vadilo. to auto ma vyborny motor, jazdne vlastnosti a krasny interier...
ked si kupim francuza, tak sa budem smiat, aky som blbec a nenechal si Japonca, pretoze aj ked Japonec vrzga, aspon ma na rodziel od Francuza normalne radenie s presnym chodom, normalnu spojku ( nie boolovsku typu "ide" / "nejde" ) a nemusim pred kazdou jazdou jest Kinedril, aby mi od hompalania na makkom podvozku nebolo zle :-D -
"-- skrytý --" 01.12.06 12:20
« Bez nadpisu
Tohle bych ani neresil 8-s Kdyz se vam bude do auta nekdo chtit dostat nebo ho ukrast, tak to stejne udela a muzete tam mit sebelepsi zabezpeceni. Jedina otazka je kolik na to bude potrebovat casu a jak moc pritom auto poskodi. Bohuzel zlodeji jsou velmi vynalezavi a vetsinou jim netvra dlouho, aby dokazali obelstit novinky na poli zabezpeceni aut. Snad jedine, cemu snd da trochu verit je GPS positioning system, kde je alespon nejaka sance, ze budete vedet, kde auto je. -
"-- skrytý --" 29.11.06 19:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
metro: nie su to kefy ale ak poznas z kuchyne taku stvorcovu makku utierku, tak je to take nieco.
zaroven je tu iste riziko - moze sa v tom zachytit nieco tvrdsie - pocnuc pieskom a znicit lak. Znamemu dokonca zvladli poskrabat celne sklo - netusim ako. Ale osobne chodim v klude na umyvarku a raz za cas to umyvam rucne. ak mas moznost, umyvaj to sam a rucne.
v kazdom pripade to mas zajedno - po roku uz blizsim pohladom zistis, ze mas lak plny jemnych skrabancov.
Potvrdzujem Turtle - vychadza mi z neho najlesklejsie auto. Skusal som aj nejaky iny vyrobok kategoria made in cz/sk a nebolo to nic dobre.
Ja som mal doteraz cerveny Turtle. Asi preto, ze mam cerveneho Swifta :)
Mimochodom k prednym plastovym zasterkam - subjektivne sa mi zda, ze sa mi boky auta spinia menej. Takze zrejme je to dobra kupa.
Najhorsie je vosk na plastovych listach - ten uz nedas dole nikdy. takze ak ti vadia vybielene cierne plastove listy, tak opatrne :) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
mmm, lebo neviem sa rozhodnut ci to skusit na tie kefy...by som bol ale velmi sklamany, keby mi poskrabali lak... nemam totiz moznost si to umyt sam a rucne dat umyt je dost drahe na to, ze zachvilu bude zas spinave... a vosky odporucate ake??
uz som zistil co mi to brnci v tej palubovke...je to ten "multifunkcny display"...pojdem s tym do servisu nech mi s tym cosi spravia... -
"-- skrytý --" 28.11.06 20:15
« Re: Re: Re: Re:
väčšinou chodím na shellku v NR, skúsil som aj slovnaft (ešte špinavšia voda - vyšiel som z umývarky a musel som ostrekovačmi umyť predné okno:) ). Naposledy som bol na omv - výhoda je, že používajú tlakové predumytie (zíde najväčšia špina dole) + ručné predumytie obsluhou ak treba -
« Re: Re: Re: Re: Re:
prekladys, asi to bude tak ako hovoris...pokial je cesta kvalitna (alebo dialnica), tak to ide super a tichucko, radost soferovat...ale na rozbite mestske cesty to auto fakt neni...ta palubovka uz vrzga dost otravne po kazdom prejdeni uz mensieho hrbolu...asi s tym pojdem do servisu(zaujima ma co mi na to povedia)...inak, vsimol som si, ze to vrzganie a buchanie od zadnej napravy neni takmer vobec pocut pokial vzadu sedi aspon jeden clovek + je v kufri batozina...
zo zaciatku som nadaval na spotrebu, ale uz zacina ist pomaly dolu...po vyse 2000km mam pri rovnakej trase ako pred par tyzdnami o 0,5 litra mensiu...mozno je to aj tym, ze som sa na nom naucil lepsie jazdit :-) -
"-- skrytý --" 26.11.06 17:12
« Re: 4x4
Swift-japonec 4x4 stav po 1500km: žádné vrzání, podvozek je sice tuhý ale na "normálních" silnicích v pohodě a rozhodně auto sedí jak přibité (nenaklání se v zatáčkách...). Spotřeba je tak 7,2l /100km městského provozu. Jezdí s tím jenom manželka (dnes mi to pujčila) takže víc nevím, ale dle jejího vyjádření je tohle auti oproti Yarisu (starému) podstatně lepší. (tiché, neplave a nenaklání se, více prostoru a komfortu...) Tož tak... -
prekladys 26.11.06 15:42
« Re: Re: Re: Re:
vrzání plastů je neduh všech malých aut asijské provenience s tuhým odpružením, netýká se to jen korejců, ale i suzuki, mitsubishi, daihatsu... stačí přesednout do logana a je po vrzání, protože jeho podvozek nerovnosti vyžehlí, přestože plasty jsou tam stejně mizerné. asijský konstruktér zkrátka počítá s kvalitními vozovkami. sprav si náladu projížďkou po západní dálnici (nemyslím tím samozřejmě českou A1 ;-) ) -
« Re: Re: Re:
bavime sa o novom aute...ja som si ho kupil prave preto aby som nemusel stale riesit nejake vady ako na niekolko rocnych ojazdenych autach...hadam by malo mat tie plasty a sedadla pevne! inak som s autom spokojny...je tiche, swizne, pekne, aj spotreba mi uz zacina ist dolu...ale myslim, ze vady ako vrzganie sedadiel a zvuky z palubovky vedia otravit kazdeho vodica, o to viac ked ide o mesiac stare auto... -
« Re: Re:
ja jazdim v meste, kde su cesty v otrasnom stave, ale zatial ziadne pazvuky som nepostrehol. co sa tyka mojho predchadzajuceho auta, tak na pazvuky pomahala pena ANS, asfaltovy sprej NOISE killer alebo obycajna WD40 (na vrzganie). ale skoda, ze si nechate kazit dojem z auta takymi drobnostami. kupte si renault, peugeot alebo citroen a budete sa smiat tomu, co vam na swiftovi vadilo. to auto ma vyborny motor, jazdne vlastnosti a krasny interier... -
"-- skrytý --" 23.11.06 12:55
« Re: Sterace
To Mafyk: Já jsem dával dop?edu st?ra?e od BOSCHE, sada p?ímo pro Swifta, kupováno u ELITu a stály cca. 600K?. Ty p?vodní vydržely cca. rok.Bosche tam mám od jara a jsou v pohod?. Tiché, stírají dob?e, žádné šmouhy, spokojenost. Zadní st?ra? mám p?vodní, a taky už je zralý na vým?nu, ale to nechám až po zim?. V tom Elitu za n?j cht?li myslím n?co kolem 250 K?.
Když mi odcházely p?vodní, bláhov? jsem koupil n?jaké st?ra?ev prodejn? s autop?íslušenstvím, zna?ku si nepamatuju (nebyl to FILSON) a prodava? je vychvaloval, že jsou grafitové, stály cca. 200K?. Jenže pískaly, v n?kterých krajních polohách p?eskakovaly a velmi rychle se opot?ebovaly. Takže never more.
Ješt? jsem uvažoval o st?ra?ích od VALEa nebo CHAMPIONu, to jsou ur?it? kvalitní zna?ky, ale taky dražší.
Jinka mám najeto 24.000, zpáte?ka m? zlobí od po?átku a vrzání a pazvuky jsou taky na denním po?ádku. -
"-- skrytý --" 23.11.06 09:25
« Sterace
Zdravim, menili jste nekdo sterace na Swiftovi? Moje uz moc neslouzi. Jakou znacku a typ jste pouzili a jak jste spokojeni? Jinak se mi blizi prohlidka po 30000 km, jako nejvetsi chybu vidim povrzavani plastu v interieru, obcas jde spatne zaradit zpatecka, jinak spokojenost. -
"-- skrytý --" 21.11.06 09:00
« Re: Re: Re:
to áno, no jednak je to ďalšia investícia do MP3 prehrávača/FM vysielača, v aute to bude možno zavadzať a lákať zlodejov. Nie som si istý, či by som bol spokojný s reprodukciou hudby v kvalite FM.
Rádio s podporou MP3 malo byť vo Swifte od začiatku. Je to nový model auta a dosť ma táto absencia zarazila. Ale nepovažujem to za závadu č.1 -
"-- skrytý --" 20.11.06 07:56
« Re:
to bibor: strieborná je pekná. trochu ti závidím MP3 (ja nosím v aute cca 20 ks CD a skrinka pred spolujazdcom je plná...)
Úplne chápem tvoje nadšenie z nového auta, no bohužiaľ, mňa po viac ako roku rôzne detaily rozčuľujú :-( No na začiatku ma veľa vecí tešilo, to len časom si človek na to zvykne a začne si všímať tie nedomyslené detaily. No kašlať na detaily, najviac ma trápi podvozok/zadná náprava. Nie je moc hlučná pri prejazde priečnych nerovností? Nehrkoce celé auto pri prejazde po "mačacích hlavách" a popraskaných cestách? -
« Bez nadpisu
striebornu 1.3 GS MP3/WMA. ta uz ukazuje aj priemernu spotrebu. okrem zakladnej vybavy som si zatial dokupil original balicek povinnej vybavy, gumovy koberec do kufra a gumove koberce do auta. este setrim na modul denneho svietenia. ale paci sa mi to auto, kopec detailov a dobre premyslenych :idea: -
« Bez nadpisu
no, takze od vcera mam auto doma, uz som na nom stihol nabehat 170km, zatial som bol autom milo prekvapeny. priemernu spotrebu som z uvodnych 15l/100km stiahol po 20km na 6.7l/100km a od 100 najazdenych km si drzim 6.2l/100km. na to ze zabehavam brzdy a pod je to slusne. zatial som nezaznemanal ziadne z dolu spominanych nedostatkov, cakal som od auta menej, takze zatial velke plus. motor je trosku hlucnejsi ako predchadzajuce auto VW Polo, ked bolo nove, za to ma zvuk ako upravena zavodna M3ka. to teda mozem >:-[] -
"-- skrytý --" 16.11.06 12:42
« Bez nadpisu
bibor má recht..kola vedle sebe sem sice nedával, ale nedalo mi to a provedl jsem zběžný výpočet:
165/70 R14: 14palců=cca356mm+2x70%ze165mm=průměr 587mm
185/60 R15: 15palců=cca381mm+2x60%ze185mm=průměr 603mm
rozdíl v průměru teda 16mm => rozdíl v obvodu kola cca 2.5%
jenom to potvrzuje nejen slova Marcelina, ale i to, co sem řikal níže - 14" se mi zdáli menší, protože mi teď víc proměřuje tacho -
« Bez nadpisu
vidim, ze je to tu samy matematik. 14ky su mensie, mozete si to prirovnat, celkovo o viac ako 1.5cm v priemere. znamena to, ze na 14tkach je auto o 0.86cm nizsie ako na 15tkach. takze dost opacny zaver. ja sa tym zaoberam, lebo som zvazoval pekne 16tky na Swifta a ked chcem alternativne pneumatiky k tomu, tak 16ky mi vychadzaju ine ked vychadzam zo 14tiek resp. z 15tiek (195/45/16 resp 195/50/16). ale upustil som od toho, je jasne, ze tazsie kolesa + sirsia pneu = vyssia spotreba, mensia dynamika a nizsi komfort k tomu. a u swifta je rozumne maximum 185/60 na 15tkach. bohuzial. image je nanic:) -
"-- skrytý --" 15.11.06 16:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Protože zavěšení kol má nějakou "pružnost" (nevím, jak jinak to nazvat), tj. když auto spustíš z heveru, zůstane na straně heveru trochu výše, zatímco na druhé straně naopak trochu níže, než obvykle. Stačí však popojet pouhých pár cm a vše si opět "sedne do normálu". -
"-- skrytý --" 15.11.06 15:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
metro: Tak se nad tím ještě trochu zamysli, protože realitě to neodpovídá - marecelino má pravdu a důvod, že tam nešel zvedák narvat je někde trošku jinde. Kdybys zvolil opačný postup - z 15 na 14 tak bys ho tam taky nenarval. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
no, ja som na to, ze auto je nizsie posadene prisiel uplnou nahodou pri prezuvani...na jednej strane som mal uz nahodene 14tky a zdvihak som odmontoval tak aby som ho mohol vytiahnut spod auta...presiel som na druhu stranu a na co som prisiel??? ze zdvihak tam nevopcham, pretoze je auto nizsie polozene!!! takze netreba nic merat a pocitat, staci si spravit takyto prakticky test... :-) -
Marcelino 15.11.06 12:25
« Re: Re: Re: Re: Re:
celkovy obvod kolesa(disk +pneu) musi byt rovnaky, t.j. ak mam zimne 14" 165/70 tak alternativne letne 15" ktore mam aj sirsie pneu 185-ky musia mat obute pneu s nizsim profilovym cisliom - vychadza 185/60 resp. tolerancia vysledneho obvodu kolesa tam je tusim 2,5% alebo dokonca az 5% :*) :?: teraz si niesom isty - ale ak mate v TP uvedene povolene ekvivalenty, tak sa vacsinou zmestia do 2% tolerancie... no a ztohoto mi logicky vychadza, ze asi tazko bude nizsia svetla vyska :roll: , skor to bude "opticky klam", kedze tie 15" pneu su zboku "uzsie" ("nizsie bocnice")
...ak sa to nedodrzi, tak vam bude rychlomer ukazovat nepresne a nebudu vam sediet ani udaje na tacho o prejdenej vzdialenosti... a teraz si nie som isty, ale mozno to ovplyvni aj udaje od snimacov, ktore tam su pre ABS a EBD. -
"-- skrytý --" 15.11.06 10:10
« Re: Re: Re: Re:
znie to divne, ze 15"ky auto posadia nizsie / ale nevysvetlujte mi to, viem preco to tak je
kde ste přišli na to, že na 15" má auto nižší světlou výšku? Nechce se mi to počítat, ale myslim, že oba rozměry by měly mít +/- stejný průměr, ne? Ba naopak se mi zdá, že 14" sou celkově o chlup menší..Usuzuju podle toho, že tacho teď víc proměřuje (nemám GPS - porovnávám s ukazateli rychlosti, co jsou kolem cest) -
"-- skrytý --" 14.11.06 22:41
« Re: Re: Re:
metro: ja som aj na tych 14" ohobľoval spodok :-)
znie to divne, ze 15"ky auto posadia nizsie / ale nevysvetlujte mi to, viem preco to tak je :-) vdaka za odpovede k 14/15 dileme :)
Zacina nam zimna sezona, uz mate prichystane skrabky na lad, kefy na sneh a vo vrecku trosku piesku/strku?
Ja celorocne vozim v aute v striekacej flaske ostrekovac (miesto Okeny) je to v podstate jedno ci umyvate okno ostrekovacom alebo specialne kupenym pripravkom (ide len o obsah alkoholu). Pri celnom okne s namrznutym snehom sa tiez osvedcil. Mat nastartovane a dufat, ze sa okna od kurenia odmrazia je dost optimisticke ;-)
To vrecko s pieskom sa naozaj hodi. Raz som parkoval v kopci. Za mnou sa postavil Cherokee rovno za naraznikom. Bol lad a proste ani na zimnych sa mi nepodarilo auto vybrat. Takze som holymi rukami hladal v meste aspon trosku zmiesaneho strku so zemou a daval pod kolesa ;-)
Takze na tuto zimu uz radsej ten maly sacik si do auta hodim :-) -
"-- skrytý --" 14.11.06 20:22
« Bez nadpisu
abysme si rozuměli, neměl sem na mysli hukot od kol - ten záleží na konkrétních pneu (zimní zpravidla bývají díky použité směsi hlučnější)..Já v tomhle ale zatím nepozoruju žádný rozdíl..pravda, na zimních sem toho mnoho nenajezdil, na dálnici vůbec nic...Logicky ale užší gumy mají menší valivý odpor, tudíž budou tišší, ne? (uvažuji teď použitou stejnou směs)
Spíš de o to, že zimní mají vyšší profil (tj. "pod autem" je více gumy/vzduchu), tím pádem je jízda měkčí - víc se to naklání a i filtruje nerovnosti = vevnitř to tolik nedrnčí, rázy od náprav sou menší...Jezdím každý ráno přes železniční přejezd a fakt se mi zdá, že to není taková rána jako na letních 15"
To sou ale všechno subjektivní dojmy, neměřil sem to a ani nehodlám.
rony: já bych letní 15 za 14 neměnil...krom toho, že to líp vypadá :-) to na silnici nesrovnatelně líp sedí (čím kvalitnější cesta, tím větší rozdíl)..na druhou stranu u širších bude vyšší spotřeba
tož tak -
« Re: Re:
dnsr, sranda, ale ja mam pocit, ze s tymi zimnymi 14tkami je auto hlucnejsie... a mozem len potvrdit, ze 15tky elektrony a 185/60 gumy nemozno porovnavat so standardnymi 165/70 R14. je to 100 a 1. auto je aj dokonca nizsie posadene takze vyzera sportovejsie... :P -
"-- skrytý --" 14.11.06 17:52
« Re:
dnsr: možno som iba neprehrabal diskusiu ale doplňujúca otázka: podľa tvojho subjektívneho dojmu je jazdenie s 15" hlučnejšie? V celom rozsahu rýchlosti alebo to viac pociťuješ dajme tomu iba pri nižšej (pri rýchlostiach nad 100km/h a na diaľnici aj ja už niečo počujem) :-)
Zvažujem pre a proti týchto dvoch možností:
1. dokúpiť "letnú" sadu hliníkových diskov 14"
2. kúpiť sadu 15" a k tomu aj pneumatiky.
Mám momentálne letné aj zimné 14" pneumatiky na normálnych diskoch. Pri prvej možnosti si ušetrím kúpu ďalších pneumatík a rozmýšľaním čo so zbytočnými "skoro" novými letnými 14". Nehovoriac o tom, že zvyčajne sú hliníkové 14" o pár sto lacnejšie. -
"-- skrytý --" 14.11.06 13:26
« Bez nadpisu
hatatitlas: rozdíl šířky jsou 2cm, ne? To mi nepřijde jako zrovna málo (dělá to cca 10%)..navíc je tam jiné profilové číslo a co můžu posoudit, tak jízdní vlatnosti sou nebe a dudy. Na 14" mám přezuto 14 dní a pořád si na to nemůžu zvyknout - už několikrát sem kontroloval tlak, protože sem myslel, že mám podhuštěno - pořád mi to připadá nějaké kolíbavé...Možná je to i tím, že zatím nemrzne, tak i ta směs je při 10C° dost měkká, ale stejně...
Sice to celkově ztichlo, ale stejně se už těším až přezuju zpátky na 15" :) -
« Bez nadpisu
Ked tak na tie pneu 14 vs 15 pozeram, tak tie rozmery na swifta su dost blizko seba co sa tyka rozmerov. Takze velky rozdiel medzi 14 a 15 asi nebude, co do jazdnych vlastnosti. Asi teda bude uplne jedno ci da clovek 15 alebo 14 na zimu. Myslim ze nejaky extra rozdiel tam asi nebude. -
« podvozok
sportak, ako vravis, je to subjektivne...ty vidis chybicky na podvozku viac, pretoze jazdis aj na autach vyssich tried a vies co je "kvalitka"...pravdupovediac, ja som nikdy neriadil nic vacsie a lepsie ako nizsiu triedu, takze neviem porovnat. na swiftika som presiel z favorita (89 rocnik!), takze z mojho pohladu je auto zo vsetkych stran skvele - nemozem si pomoct :-) po 1500km mu nemozem okrem vyssej spotreby ako som predpokladal nic vytknut...mozno len to, ze mi predny vodicov stlpik trochu vadi pri rozhlade... -
"-- skrytý --" 12.11.06 01:16
« Re:
Ja som siel podla knizky. Prvych 500km ziadne vytacanie, radsej dlhsie trasy ako iba tie 4 kilaky do prace. Ak mozem povedat skusenosti po roku, tak az posledne mesiace je spotreba citelne nizsia ako na zaciatku. V prvom rade je to s novym autom len radost jazdit, treba si to uzivat ;-) -
"-- skrytý --" 09.11.06 07:33
« Re:
záběh řeším tak, že v klidu zahřát a pak točit (ale ne do červeného). Na spotřebu v této době se raději nedívej. Včera jsem to byl manželce přezout na zimní. Jak jsme to měli zvedlé tak jsem se díval na provedení: je to udělané celkem hezky jen bych se obával o lambdu a olejový filtr je to celkem na raně pokud se do něčeho spodkem najede. Pouvažuji co tam dát (u nás je ta zima třošku horší a o kopy zmrazků není nouze). Jinak na zimních 15"Michelin A3 to jede parádně..žádná vyšší hlučnost.. Moja už má 700km najeto.... :D -
"-- skrytý --" 08.11.06 16:21
« Re:
to rony: To s tím nízkým posazem, to je zvyk z Hondy, ve které se sedí hodně nízko. U Swifta je to i nutnost, protože jinak nevidím na semafory, i při sedadle v nejnižší poloze je to problém. Celkově posaz ve Swiftu je vysoký a vzpřímený, jinak by tam nebylo podélně místo.
S těmi "mačacími hlavami" máš pravdu, to je úplně nejhorší. Když odjíždím z práce, tak tu mám úsek cca. 250m po "kočičácích" a to Swiftík rezonuje, vibruje, skoro až mám strach, že se rozpadne. >:D A to jedu pomalu opatrně, protože tam jsou díry !









Deje se to fakt stridave...jeden den jo, druhej trochu min v nezavislosti na venkovni teplote, takze nevim. :?:
Jo a jeste jedna vec, to me docela vylekalo... :shock: rano sednu do auta a v levem rohu pred ridicem, kde se spojuje cerna pristrojovka s bilym plastem ve sloupku byla asi 2-3mm dira. Jako kdyby se to rozpojilo.
Se swistem velice slusne zachazim ale po 10 000 km, to je fakt sila.
Takze plasty pekne na *. Nejradsi bych jim to vratil. >:-[]