SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 11.07.05 17:03
« Re:
To Mafyk: Dlouhodobější zkušenost mít nikdo nebude, když se nový Swift prodává teprve dva měsíce. Nicméně já ho mám 14 dní, najeto 1.500 km po všech možných silnicích i dálnicích. Zatím super. Spotřeba je prozatím necelých 7l/100km, ale jezdím swižně a se zapnutou klimou. Dokonce i v pěti lidech auto bylo docela živé, na dálnici jsem takhle jel v pohodě 160km/h. To jsem nečekal. Jinak leasing docela ujde, můžu Ti poslat kalkulaci leasingu od Leasingu České spořitelny na tři nebo čtyři roky, když tak napiš na jenicek25@atlas.cz. -
« Re: KS-tel : neseriozny predajca Suzuki v Nitre!!!
Marcelino: neviem teraz v ktorej diskusii, ale radili tam v takomto pripade pozadovat zacatie plynutia zaruky na auto az dnom odovzdania TP. Sice to pekny pocit z noveho auto nevylepsi kedze nemozes jazdit ale snad aspon nieco. -
Marcelino 10.07.05 01:59
« KS-tel : neseriozny predajca Suzuki v Nitre!!!
MAM VELMI ZLU SKUSENOST PRI KUPE AUTA V NITRIANSKEJ PREDAJNI KS-TEL s.r.o. - Suzuki. Nasledujuci pribeh by mohol byt hodny uverejnenia v relacii "Lamparen" .
Neverili by ste ako sa daju dnes neseriozne predavat auta. V Nitre u predajcu Suzuki som si objednal novy Swift a o 3 tyzdne mi volali, ze uz im ho priviezli a mozem si ho prevziat - super. ALE ake bolo moje prekvapenie, ked som sa pri preberani vozidla "medzi recou" dozvedel, ze TP nemaju a bude az o 10 prac. dni !!! ALE, co je najhorsie , ze nemaju ani ziadne volne docasne "prevozne znacky", a pravdepodobne sa v najblizsich dnoch neuvolnia, tak mi nedoporucuju na tom aute jazdit, kym mi nedodaju TP. UZASNE :'-( !!!
UZ cakam 3.vikend (slovom treti !!!) na TP alebo "aspon" na docasne znacky a stale nic !!! (uz obehlo 11 prac. dni, kedze v utorok bol statny sviatok). A to som uz musel zaplatit dalsiu splatku (auto je na leasing) a stale ho nemozem pouzivat !!! :roll: Ak sa stazujete v predajni, tak sa najprv vyhovaraju na zdrzanie penazi v leasingovke (OTP leasing) - vraj tam maju dovolenky, potom dalsi tyzden sa vyhovaraju na importera - vraj tam ma zodpovedna pracovnicka volno atd....
takze ak si chcete niekto kupit inak skvele auticko Suzuki Swift, tak ZDALEKA ignorujte Nitrianskeho predajcu KS-TEL s.r.o. !!! :-( >:-[]
PS: rad by som vedel , cez ake ucty a v akych terminoch presuvali moje peniaze a ci ich konanie moze preverit Slovenska obchodna inspekcia. -
"-- skrytý --" 01.07.05 12:23
« Re:
Sporťák a IT: Samozřejmě, s oběma souhlasím.
Jinak výsledky toho "mého testu" mi rovněž vyrazily dech. To současně neznamená, že bych onu "horší" gumu (130 km/h - Semperit Top Speed 2) zcela zavrhl: nikdy jsem neměl srovnatelnou, která by tak dokonale eliminovala vliv vyjetých kolejí a bočního větru na řízení, prostě přímo ukázkové držení stopy v přímém směru jízdy a současně ani žádné vylomeniny při přechodu do smyku. K tomu velmi tichá a pohodlná. Největší slabinou byla životnost: změna "ojetosti" byla viditelná pouhým okem po ujetí každých 2 tis. km, což v té době byla moje obvyklá porce na cestu domů a zpět (při přehazování mezi předkem a zadkem mi jedna sada vydržela 20 tis. km do stavu, kdy se na nich už nedalo jezdit za deště). -
"-- skrytý --" 01.07.05 11:49
« Bez nadpisu
Mitsi: tak to jo, teď dvojnásobek beru, nicméně osobně do nájezdů jezdím spíš pomaleji než moc rychle, je to bezpečnější... ale souhlas, že dobrá pneu je dobrá pneu. Jako s brzdama: co neubrzdíš, neukecáš. Vůbec podvozek: čím lepší, tím je to rozumnější a pneumatika je jeho významnou součástí. Nicméně: každá pneu má něco do sebe(myslím značkové, ne šmejdy z hypermarketu), v něčem vyniká, jinde je horší.Občas, když ojedu se snažím vybrat optimální, ale každá někde ulítává. Mně vadí hluk, tak raději pojedu třeba za mokra do zatáčky pomaleji, ale na tiché. Nicméně ty rozdíly nejsou zase tak dramatické a za rok je pořadí zase jiné, viz nedávno testy 245-45/17´´ pro auta do 300 km. Hezký den. -
"-- skrytý --" 01.07.05 10:50
« Bez nadpisu
2 Mitsi: Neviděl jsem - nevěřím. Viděl jsem několikrát ,jak probíhaly testy pneumatik (DSF) - např. když testují podélnou stabilitu : Auto se rozjede na ploše a krouží stabilně po stejném kruhu a postupně pomalu a plynule přidává rychlost až do okamžiku, kdy se utrhne a přejde do smyku. Ta rychlost se zaznamená. A to samé s jinými pneumatikami na stejném autě se stejným řidičem. Rozdíly bývají max. do 10km/h. To, co popisuješ je možná nějaký extrémní případ, ale z toho nelze usuzovat vůbec nic. -
"-- skrytý --" 30.06.05 22:47
« Re: gumy
To IT: Limit v těch místech byl 80 km/h, a to především z konstrukčních důvodů vozovky (nájezd na dálnici). Takže těch 170 klidně vezmi jako "dvojnásobek limitu".
Nebylo to ani v ČR, ani v zemi "bodových řidičáků". Kromě toho tam původně byl limit 100, ale poněvadž řada řidičů měla i v této rychlosti problémy s "vypochodováním" do lesíka po pravé straně, snížili ho na 80. Pro automobilové nadšence milující autosalony mohu sdělit přesné místo - je to totiž perfektní "testovací" zatáčka, která hodně napoví o kvalitách podvozku i pneumatik.
S tehdy služebním R19 na dosti jetých Pirelli P4000 jsem se tamtéž nedokázal dostat nad 110...
PS: Ne, auto opravdu nemusí mít 250 koní, 400 Nm a jezdit 250 km/h. Ale rozhodně není příjemné, když právě pneumatiky přestavují ten nejvíce omezující faktor, resp. nejslabší článek jízdních vlastností. To je obecné konstatování, nikoli výtka vůči novému modelu Swiftu, s nímž jsem nikdy nejel. -
"-- skrytý --" 30.06.05 18:47
« gumy
130/170 je 76,47%, takže ne dvojnásobek, to měl asi tazatel na mysli. Konečně, bylo to za hranicí povolených limitů a když budou ty trestné body.. ;-) tak je jedno, jestli 130 nebo 170,ne?. Já toto auto zkoušel na 15´´kolách a sneslo hodně. Ty gumy tam nejsou až takový šmejd. Konečně, nikdo nikomu nebrání to obout třeba do babiččiných bačkor, pokud budou rozměry v TP sedět. Dnes mám rýpavý den, tak je třeba to tak brát. Ale někdy mám pocit, že pokud auto nemá 250 koní, 400Nm, nejede 250 km/h, tak to není ani auto. To by ti pitomí konstrukéři s tím měli už něco udělat. >:D -
"-- skrytý --" 30.06.05 17:30
« Re:
Sporťáku, jen jeden názorný příklad za všechny:
- totéž auto, stejná zatáčka, stejný řidič, který se snaží jet tak, aby to "ještě udržel";
- na jedněch gumách (zdaleka ne úplně sjetých - navíc to bylo stejně na suché betonce v létě) 130 km/h;
- cca o hodinu později po přezutí na zcela nových, tedy ještě vůbec nezajetých (oslizlých od silikonového separátoru z formy) gumách, 170 km/h!!!
Chceš snad tvrdit, že tohle je rozdíl "pár km/h"? -
"-- skrytý --" 30.06.05 15:39
« Bez nadpisu
No, nevim o tom, ze by nejaka pneumatika byla pricinou toho, ze stejnou zatacku s podobnym autem rizne dvojnasobne rychleji nez jina, to je trochu prehnane. Rozdil tam samozrejme bude, ale jen o par km/h. Je pravda, ze pneumatika je skoro nejdulezitejsi cast na aute, protoze je to sice plocha 4x o velikosti lidske dlane, ale zprostredkovava styk se silnici a musi zajistit dobre brzdeni, vedeni, odvod vody, podelnou i pricnou stabilitu atd. Vyplati se do nich investovat. Co bys mi v tom danem rozmeru doporucil na zimu ? -
"-- skrytý --" 30.06.05 15:38
« Re: Re: Re: Re: GY NCT5
Já mám momentálně Pirelli P7. Ale nejlepší letní, jaké jsem kdy měl, byly Yokohamy S707. Bohužel se už dávno nevyrábějí. Jinak to byly právě ty, na nichž člověk věděl, že projede zatáčku 2x rychleji, než ten vpředu (samozřejmě s trochou nadsázky), a ani průtrž mračen nepředstavovala žádné rychlostní omezení... -
"-- skrytý --" 30.06.05 13:20
« Re: Re: GY NCT5
Ale na druhou stranu je docela příjemné mít gumy, na nichž máš téměř jistotu, že když někdo před tebou projel danou zatáčku s obdobným typem vozu nějakou rychlostí, pak ty jsi schopen ji projet rychlostí téměř dvojnásobnou. Právě tohle bych ovšem o GY NCT5 netvrdil. Současně však netvrdím, že jsou to špatné gumy: v dnešní době prostě "turistický průměr", nic víc.
PS: Měl jsem je v rozměru 185/65/14 v H na služebním voze. -
"-- skrytý --" 30.06.05 11:35
« Re: GY NCT5
Ano, test byl pro pneu o rozmeru 195/60 R 15, coz neni to same jako 185/60 R 15. Navic ve vsech ostatnich kategoriich byla pneu GY Eagle NCT5 stejne dobra ci dokonce lepsi nez ostatni pneumatiky, ktere v celkovem hodnoceni dopadly lepe. Jak jsi napsal, jedinou slabinou teto pneumatiky je jeji chovani na mokru, zejmena brzdeni. Ale stejne jsou to rozdily pro normalniho ridice, ktery nejezdi na hranici moznosti, temer nepostrehnutelne. Kdyz jedes rozumne, dodrzujes bezpecnou vzdalenost, tak to nepoznas, a i tak budes mit lepsi pneu nez vetsina aut na silnici s Barumkami, Matadorkami nebo sjetymi pneu jakekoliv znacky. Vyvoj pneu jde rychle dopredu, co je dneska nove a skvele je zitra uz zastarale a jen dobre. -
"-- skrytý --" 30.06.05 11:05
« GY NCT5
Pár citací (překladů) z německých testů: výborné na suchu, komfortní, tiché, nízký valivý odpor, ale silné slabiny na mokru, a to zejména při brzdění; praktické hodnocení zákazníků/uživatelů - "školní" známka 2,5 (pozn.: dobré gumy dostávají 2 a méně, 2,5 je prostě průměr, nic víc). -
Marcelino 30.06.05 10:07
« Re:
2 mafyk: no pri 100-ke to toci okolo 2600 tusim - rychlejsie so neisiel no a pri 130-ke by to malo tocit okolo, resp. do 3500 (tak pisali v jednom z testov, ak ma pamat neklame...)
inac k tym pneumatikam - drviva vacsina z nas jazdi s velkou rezervou, takze nejake min rozdiely v casoch na j kolo a pod. tu nikoho neoslnia, ale spon 2 parametre by mali kazdeho zaujmat - a to je brzdna dráha na suchu a na vode a potom opotrebenie pneu no a este cena ak su nejake vyraznejsie rozdiely.... -
"-- skrytý --" 30.06.05 10:05
« Re:
Hlučnost je v pohodě, pneu GY Eagle NCT5 je hodnocená skvěle co se týká výdrže, valivého odporu a hlučnosti. Strčí v tomhle do kapsy i dražší pneumatiky. Co jí vytýkají je chování na mokru. Ale mezi námi, kdo by se Swiftem závodil a jezdil na hranici možností a navíc v dešti? Jinak při 130km/h to točí na pětku myslím kolem 3500 ot/min., a je tam nádherný ticho. Točit se to dá do cca. 6200 ot./min. Se spolujezdcem se můžeš normálně bavit bez toho, abys zvyšoval hlas. Na zimu tam dám taky 185/60 R15, ale na plechy. Ještě kouknu co koupím za pneu. -
"-- skrytý --" 30.06.05 09:44
« Bez nadpisu
To možná, ale vždycky záleží na tom, kdo jak tlačí na pilu a komu je testovací tým přikloněn, případně kdo si test zaplatil. Takže výsledky všech testů je třeba brát s rezervou. Btw. Good Year NCT 5 je dobrá a kvalitní pneumatika, ale ty máš určitě daleko lepší, a na daleko lepším a rychlejším autě viď ? ;-) -
Marcelino 29.06.05 20:25
« Re: Re:
Hmm vidim, ze moje otazky ohladne pneu na Swift som mal pisar radsej sem ;-)
- momentalne mam na Swifte 14" 165/70 Continental - Eco3 - pokial som pozeral testy, tak patrili k tomu najlepsiemu v tom teste ... Ale aj tak sa mi zdaju dost uzke - na zimu bude rozmer 165/70 urcite dobry , ale na leto by sa hodili nejake 185-ky, akurat nechapem preco doporucuju bud tie moje 14" 165/70 a potom az rovno 15" 185/60 - to je dost velky skok a naviac taketo pneu nema kazdy vyrobca a vacsinou su o dost drahsie ako 14" 185-ky... :'-( ...teda az na Avon, ten ma tento rozmer v dobrej cene, ale Avon zas v testoch miesne povedane "pohorel" 8-s
tak neviem, uvidim po dlhsom jazdeni, ci sa mi oplati kupovat podstatne drahsie 15"ky disky s pneu. ...ja nejazdim moc "na limite", tak neviem ci ich nalezite vyuzijem...
apropo: 15" 185/60 ma rovnaky obvod ako 14" 165/70 ??? -
"-- skrytý --" 29.06.05 17:42
« Bez nadpisu
Kupoval jsem u Auto Riegger v Praze a maximální spokojenost. Od objednání a zaplacení zálohy 8 dní do předání auta i s namontovanýma doplňkama. Bral jsem to na leasing, 15% akontace a 36 měsíců splácení, havarijní pojistka je 844 Kč/měsíc. Spotřeba po první vyjeté nádrži vyšla 7,0 l/100km, ale to jsem jezdil se zapnutou klimou a polovinu na dálnici a zbytek ve městě. Zatím jsem jel nejrychleji 160km/h, víc zatím ne, až se pořádně zajede. Loketní opěrka 2000Kč, boční lišty 1.600Kč, rohové lišty na nárazník 1.400 Kč, zamykání zpátečky TITAN 5.500 Kč včetně montáže, střešní nosič cca. 5.500 Kč, koncovka výfuku 1.000 Kč, spoiler na zadní dveře 5.000 Kč. -
"-- skrytý --" 29.06.05 17:11
« Re: Suzuki Swift
Tak to gratuluju, to je presne ten model o ktery bych mel zajem. U ktereho prodejce jsi kupoval? Co spotreba? I kdyz u nezajeteho motoru to zatim nebude moc objektivni. Pokud dostanes i ty doplnky, napis jejich cenu. Kupoval jsi na leasing? Pokud ano, jake byli podminky a kolik stoji havarijni pojistka? -
"-- skrytý --" 29.06.05 16:59
« Suzuki Swift
Tak, minulý pátek jsem si vyzvedl u prodejce svého perleťově červeného Swifta 1.3 GLX! A moje pocity po prvních 500km? Super autíčko! Motor je sice ještě syrový, ale táhne jako čert už teď. Auto je neuvěřitelně tichý, na křižovatkách musím čučet na otáčkoměr, jestli fakt běží. Na pneu 185/60 R 15 to dobře sedí, jsou tam Good Year NCT 5, takže kvalitka. Ještě budu dokupovat doplňky, nebyly zatím k dispozici - loketní opěrka, boční a rohové ochranné lišty, mám tam už zamykání řad. páky TITAN a oválnou chromovanou koncovku výfuku. Ještě budu kupovat střešní nosič. Podle informací, je záruka standardně 3 roky, prohlídka v servisu 1x ročně nebo po 15.000km a stojí 2.400 Kč. Jsem maximálně spokojený, Swiftíků je zatím málo a spousta lidí se za ním otočí. Kam se hrabe Fabia, Micra a podobní, hlavně cenově jsou úplně mimo. -
"-- skrytý --" 29.06.05 16:36
« Re:
Jojo, take mi to Brne rekli, zalezi na tom, jestli jim to nezaplatis na servisnich prohlidkach, protoze v Brne mi rekli cenu za servisni prohlidku 4000 Kc a kdyz jsem se ptal na autosalonu, kde byl prodejce tusim z Ostravy, tak ten rikal 2800. Ja osobne bych mel zajem o verzi 1.3 GLX, cervena perletova metaliza, ale pockam pravdepodobne jeste do podzimu. Az ti auto prijde, urcite napis dojmy a zkusenosti. -
« Re: Re: sleva?
To asi vsetky "zvyhodnenia" su take vyhodne. Ja ked som teraz chodil pozerat auta, tak som si dal vsade aj vyratat ten super zvyhodneny leasing a po vypocte celkovych nakladov to skoro vsade vyslo rovnako. Proste ziadne zvyhodnenie. Zda sa mi az neuveritelne ze existuju ludia ktory to zozeru a myslia si ako super zvyhodnene nakupili... -
Marcelino 29.06.05 07:16
« Re: sleva?
Ano da, napr. ten u ktoreho som kupoval mal zmluvu s OTP lesingom, ktory ponukal pri kupe na leasing 30tis. zlavu - ale ma to mensi "hacik" - navysenie je tak vysoke, ze ked si to porovnas s najlacnejsim "normalnym" leasingom, tak zistis ze vysledna suma co zaplatis nebude nizsia o "akciovych 30tis." ALE IBA o cca 10tis. :? -
Marcelino 27.06.05 10:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
no co sa robit - kazda automobilka ma inu cenovu politiku - niekto ti da 2-3 pevne vybavy a koniec - za priplatok je len metaliza a klima vid Suzuki, no a ina znacka ti umozni vyskladat si takmer vsetko, aj ked dost cfasto mas obmedzenia na niektore prvky vybavy, ktore proste k lacnejsej nedostanes a naopak. Je len na tebe ci ta tato politika odradi od kupy konkretnej znacky ci nie. Ja si uz na pohlad na tie 14"-ky pomaly zvykam - a zas treba uvedomit, ze tych Swiftov az tolko nejazdi a pokial vedla toho svojho nevidim iny Swift s 15" kami tak je to vpohode ;-) -
Marcelino 26.06.05 22:53
« Re: Re: Re: Re: Re:
ano pisalo sa o tom, ze pri rych. nad 120km/h atd., ale som domov nesiel po dialnici, takze max. som isiel 100km/h a to bolo este urcite lepsie ako vo Fabii. Hlavne pri akceleracii a rozbehu je Fabiacky 3valec hlucny, aj ked stale o nieco tichsi ako Yaris...
Pneu som popisoval vo fore "pneumatiky", tie co tam mam su 14" 165/70 , takze naozaj viditelne priuzke, al ked na jazde som to zatial nepostrehol - do zakrut a inych manevrov som nesiel ani zdaleka "nadoraz". Preto uvazujem , ze gumy predam otcovi na Fabiu (Matador 165-ky ma uz po 2 rokoch dost ojazdene) no a tie disky si necham na zimu - tam su male a uzke kolesa vyhodnejsie ako velke a siroke :-! . No a na leto nasetrim a kupim 15" disky aj s pneumatikami ako ma najdrahsia verzia Swiftu t.j. 15" 185/60. Len sa neviem este rozhodnut ake a za kolko 8-s aby som zbytocne nevyhadzoval prachy ... :*)
Ono ked vidis stat vedla Swift v najvyssej vybave s 15" "elektronmi" obute do 15" gum 185/60 , tak je jasne , ze dizajneri navrhli to auto prave pre tento rozmer kolies ;-) -
Marcelino 26.06.05 14:48
« Re: Re: Re:
hmm, kedze zatial cakam na znacky, tak nejazdim :roll: kua, tak zatial jediny ale iba "kozmeticky" nedostatok je schranka v palubnej doske pred spolujazdcom - je mensia ako vo Fabii a po zatvoreni , ak sa na nu pozriete z miesta vodica, tak mate pocit, ze nie je "poriadne zatvorena" - troska totiz vycieva z palubovky... ale tu velkost nahradza vacsi odkladaci priestor nez vo Fabii v stredovom panely a tiez dalsie schranka pod sedadlom spolujazdca.
Inac po tom co som doviezol domov Swift som sa hned povozil aj na kamosovom Yarise a tiez otcovej Fabii 47kW12V a musim uznat, ze odhlucnenie interieru (zvuk motora) je u Suzuki min. o 1 kategoriu lepsie nez v Toyote aj Fabii. :-)
inac , zaujmave je radenie rychlosti - radiaca paka ide prijemne stuha a rychlosti zapadaju s takym tlmenym "cvaknutim" - urcite sa vam nestane, ze by ste "zle" zaradili rychlost a na krizovatke vam iba "zareve" motor "na neutral". Naproti tomu je Fabia vylozene pre zeny - radit sa tam da lahucko aj dvoma prstami...
...uvidim co to spravi po dlhsom jazdeni...
...dalsi detail - ukazovatel okamzitej spotreby - ak idem z kopca zo zaradenou rychlostou "bez plynu" mal by ukazovat "0.0 l" a ono to ukazuje 2.0l :?: tomu celkom nerozumiem... pri skusobnej jazde som si to nevsimol... -
Marcelino 24.06.05 10:22
« Re:
ano, tieto prevozne znacky problem riesia, ALE u nas je teraz taky mensi "suzuki boom", takze predajca nema dost znaciek na poziciavanie!!! :roll: policia mu nechce vystavit viac ako 3 (slovom tri !!!) kusy znaciek - takze tie 3 su stale v obehu a predomnou dalsich 5 zaujemcov v poradovniku na ne :'-( - takze skorej sa asi za 10 dni dostanem k technicaku nez k prevoznym znackam :roll: -
« Bez nadpisu
No, nevim jak tobe, ale mne dali prevozni znacku platnou na 10 dni. Takze jezdim, auto je pojistene hned od zacatku, doklady o pojistce a koupi vozu mam a jezdim. Zatim mne nekolik policejnich hlidek nechalo bez nejakych problemu jezdit. Doufam, ze to tak zustane az do pristiho tydne, kdy si to pujdu prihlasit na DI k sobe do maleho mestecka, kde mam trvale bydliste. -
Marcelino 24.06.05 07:35
« Re:
No ved hej, aj mne to vysvetlili, ze je to koli prevodom penazi medzi leasingovkou a importerom a nasledne este zdrzanie administrativne :roll: - neviem cez jake urady musia tie technicaky prejst a este potom treba vybavit prihlasenie do evidencia SPZ atd., Blbe ale je, ze tieto komplikacie mi boli vysvetlene az pri preberani auta... 8-s
teraz to je 10dnove cakanie horsie, ako ked som cakal 2,5 tyzdna na telefonat, ze uz ho vyrobili a priviezli do predajne... :'-( -
« Bez nadpisu
No ja ted kupoval Ignise hotove. Rekli mi, ze maji auto od Suzuki na uver a ze technicak bude hned jak prevedou penize. Ubehl tyden, technicak jeste nikde, tak jsem zavolal, jestli je nejaky problem, ze jim pomohu a zavolam primo do Suzuki a prozenu je >:D No a uz ho pro mne maji a zitra si mam pro nej jet.
Fer je, ze mi uz na zacatku rekli duvod, proc nemam hned technicak. -
"-- skrytý --" 23.06.05 10:38
« Re: Re:
Marcelino: tu samou boudu s technicakem zkouseli i na meho otce kdysi u Megane .. a nakonec se ukazalo, ze je to proto, ze prodejce nema takove free cashflow, aby ten vuz proplatil dodavateli ze sveho, tim padem dostal od nej rovnou i veskere papiry a mel tak k dispozici i hned technicak. Takze teprve az zakaznik zaplati dealerovi, ten to proplati dodavateli, tak pak ma vse a proto ten skluz ... coz je vuci zakaznikovi svinarna. Takze na Tvem miste bych se tvrde dozadoval toho, ze chces jasne zanest do kupni smlouvy, ze zaruka zacina bezet az dnem, kdy Ti predaji VSECHNO, tzn. i TP. Protoze timhle zpusobem prijdes o dva tydny zaruky a ne ze bych neco privolaval, ale znas to, o te nahode a volovi. -
Marcelino 22.06.05 22:13
« Re:
Taaak, neuveritelne a stalo skutocnostou - dnes mi volali z predajne , ze priviezli aj moj Swift v tmavomodrej metalize - hned som si bezal prenho, takze uz par hodin je Swift doma >:D
ALE totalne ma dorazila sprava, ze technicky preukaz budem mat pripraveny a nasledne auto prihlasene az o 8 az 12 pracovnych dni !!! :-( som na pokraji nervoveho zrutenia :roll: to fantasticke auticko swift musi teraz taku dobu necinne stat v garazi :'-(
este ze prihlasenie do evidencie a zabezpecenie SPZ-tiek zabezpeci predajca...a ja nemusim koli tomu zabit cely den na policii...
Ale musim povedat, ze dizajnovo tie 14" kola nie su prave orechove - gumy predam otcovi na Fabiu a ja si na tie disky kupim zimne 14" no a na buduce leto tam dam predsa len 15" -
« Bez nadpisu
Tak jsem to dnes v Brne podepsal >:D Jezdi se s nim paradne a interier vypada dost high-end. Kdyz to srovnam treba s Corsou, tak ta se nechyta. Akorat jsem chtel cervenou a tu uz maj vyprodanou (prej takovej zajem necekali), a dalsi varka az v srpnu. Tak jsem zvolil vicemene nahodne cernou metalizu, a doufam ze to bude vypadat dobre. Privezou ho koncem mesice. Videli jste to nekdo uz v te cerne -
Marcelino 10.06.05 23:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
no napevno radio je dobre mozno proti zlodejom...
no a elektriku na oknach som nechcel - ak mas klimu , tak je to vpodstate zbytocne, ale zas elektricky ohrev +ovladanie zrkadiel to uz clovek oceni - hlavne ked je vlhko a chladno :idea:
... bohuzial tie 3 vybavy su pevne dane a neda sa z nich len tak nieco vyhodit a ine zas pridat... :'-( -
« Re: Re: Re: Re: Re:
No to delene sedadlo je dost nutne. Na take srandy ako elektrika si moc nepotrpim a central sa da namontovat aj za menej. Inac aky mate nazor na to zabudovane CD s radiom co tam je. Tusim to nepodporuje ani mp3 a vobe. Je to dobre mat takto napevno radio ? -
Marcelino 10.06.05 23:23
« Re: Re: Re: Re:
Hmm, no najnizsia vybava u mna neprichadzala do uvahy pre chybajuce centralne zamky(u 4 ci 5 dveraku je to podla mna nutnost) a nedelene zadne sedadlo, ktore je zase nutnost u aut s malym "zakladnym" kufrom :-!
...no ale samozrejme mi u najslabsej vybavy chybaju take uzitocne drobnosti ako ovladanie radia na volante ci nastavitelny cyklovac stieracov, osvetlenie kufra, elektrika na okna a zrkadla a pod... ;-) -
Marcelino 08.06.05 21:45
« Re: Re:
2 JarinoRS: No vybavu mam tu GLX AC - teda tu "prostrednu" (GC, GLX, GS) vybavu s priplatkom za klimu a metalizu.
...ako som pisal nizsie - vazne ma lakalo ist do GS,pretoze za tych cca 35 tis naviac ma clovek uz 15"kola, dalsich 6 airbagov, vyhrievane sedacky, hmlovky,...atd ...no ale takto sa da ist donekonecna... :roll:
- no a vzhladom k tomu, ze povodne som neplanoval prekrocit cenu 380tis, tak uz teraz s tymi 425tis. "rubem" dooost vysoko 8-s ... 3 roky budem splacat a zit podstatne skromnejsie :*) -
Marcelino 07.06.05 00:25
« Bez nadpisu
tak a Swift je konecne objednany :-! , zaloha zaplatena, len skoda, ze bude najskor o 3 tyzdne - musia ho este len vyrobit... 8-s ...to budu dllllhooookanskeeee 3 tyzdne :roll: ....uz sa neviem dockat...
inak vsimli ste si- celkom prijemne je tvarovana podlaha u spolujazdca - tak smerom nahor - dobra odpocinkova poloha na chodidla... :P -
Marcelino 03.06.05 01:18
« Re: Re:
Hmm, us ste si niekto v SR skusili spocitat ci sa vyplati kupit novy Swift v CR a nasledne ho prihlasit v SR ? co vsetko musi takyto kupec podstupit a ake ho ocakavaju "poplatky" ?
Inak uz som rozhodnuty, ze kupim ten Swift v "prostrednej" vybave +klima a metaliza, - aj ked 15"kola + vyhrievane sedacky + hmlovky a 8airbagov +dalsie drobnosti za spolu cca 30tis priplatok - to tiez stoji na zamyslenie, ale nic - aj tak som uz s cenou uplne inde nez som planoval :roll: .
.. no ale akurat manzelka si este nevybrala farbu... tak este raz navstivim predajcu... -
« Testovací jízda
Tak me to nedalo a projel jsem auticko. Prodejce mi ho pujcil a protoze mel hodne prace tak se mnou nejel :-) No nechtel jsem ho moc tocit mel najeto 300 km. Ale vykon motoru je vic nez dostatecny, je fakt ze to ma uzasny zatah ale az ve 4000tis otackac. To se urcite podepise na spotrebe no ale co za to svezeni to staci. Jinak celkem vse bylo podle predstav ALE!!!! zarazio me ze nove auto a uz ma promackle zadni dvere. Prodejce rikal ze to udelali zakaznici jak to zkouseli. Nedalo me a testnul jsem jak ten plech na zadnich dverich je silny. No a je to papir :-( staci jemne zatlacit prstem a plech se prohyba, to je v okoli zamku silne neprakticke. kazdy je totiz zavira tak ze se do tech dveri opre. Toho se bojim :-( Na dverich je plech OK ale nejsou tam ani v nejvyssi vybave postrani listy ???????????? Jak znam sousedy je jim jedno ze svoji otriskanou skodarnou otviraji dvere tak az se zastavi o vedlejsi auto GRRR to kdyz vidim tak bych je nakopal do pr.... -
« Bez nadpisu
Opravte ma ak sa mylim ale Ignis sa vyraba v Madarsku. Neviem ci diely pochadzaju plne z Japonska nakolko v sucasnosti v Madarsku,Cechach a na Slovensku je vela dodavatelskych firiem pre komponenty.
Swift je velmi podarene auticko a urcite by som o nom uvazoval keby som uz nemal vlastne. -
"-- skrytý --" 30.05.05 17:58
« Bez nadpisu
Motor,příslušenství a převodovka je z Ignise.To je vyzkoušeno a made in Japan. Zbytek je loterie, jako vždy. Nepůsobilo to odfláknutím. Když si vybavím první jízdu s Yarisem hned při uvedení na trh, tak působí Swift lepším dojmem. Ale je to soukromý a subjektivní názor. Je to rozhodně robustněji udělané auto než Fabie-mám doma. -
"-- skrytý --" 25.05.05 21:43
« Suzuki Swift
Dnes jsem jej otestoval, asi 40 minut. M?sto, dálnice. Skv?lé. N?kde kolem 110 km se za?ne ozývat aerodyn. hluk od p?edních dve?í, ale není to horší, než v Mazd? 6-na to, že o 2 t?ídy níž, lze to autu odpustit, na rozdíl od M6. Motor n?kde uprost?ed (jel jsem ve verzi bez otá?kom?ru) trochu líný, ale pokud se vhodn? ?adí, jede to skv?le, plynule a krásn? za plynem. Zvuk motoru nádherný. ?ízení p?esné, ?azení-snad p?tka mohla být trochu leh?í, ale auto m?lo asi 150 km. Spojka zabírá hodn? naho?e, t?eba zvyknout, pá?ky lehce, vše p?ehledné. Signalizace blika?? mohla být hlu?n?jší. Trochu víc se muselo tla?it na brzdu, ale auto fak nejeté. Nicmén? brzdilo bezva. Zkusil jsem kruhá?, co to snese, tak na této verzi byla 165/70-14´´ a ve srovnání s Fabií se to ani ne tak moc naklán?lo, ale Continentály se za?ínaly ozývat a varovaly. Nejel jsem s GLX-ta má 185/65-15´´ a tipuji, že to bude OK a srovnatelné s Fabií. Pneu tiché, podvozek výborn? odhlu?n?n a utlumen. Zkusil jsem kostkovaný úsek-dobrý. Nic nevrzalo. Pak i rozbitý úsek, kde se pozná, jak se kroutí kastle ?i palubovka-ticho. Auto p?sobí dojmem serioznosti a robustnosti, dve?e ?idi?e docela "hmota". Dá se regulovat podsvísení p?ístroj? a displ.-pro variantu, že se svítí ve dne. Seda?ky: dlouhý sedák i op?radlo. Sedí se v nich mnohem lépe, než ve Fabii, vzadu také velice dobré. ?emesln? zvládnuté. 1,3 GLX + výbava, cena naprosto skv?lá. Ideální auto do m?sta, pro 2 lidi...V zadu místa víc než ve Fabii. Menší kufr, ale kdo chce kufr, musí Logana, ne? 4 dosp?lé to odveze naprosto v pohod?. Takto si p?edstavuji konkurenci Fabii, se? proti ní nic nemám.... -
prekladys 24.05.05 15:37
« leasing pro soukromé osoby
nevím jak v SK, ale v CZ je leasing u některých typů os. aut vyloženě výhodný, pokud si porovnaš balík leasingu s náklady na samostatné pořízení PR a HP. navíc dnes řada prodejců nabízí auto na leasing za nižší cenu než za hotové a akontaci dnes stlačíš velmi nízko. Je to rozumně rozložená investice, která se dnes vyplatí i soukromým osobám.
Pokud kupuješ nové na řádově 6 let a 100t., řeš jen cenu typických opotřebitelných dílů, a těch není mnoho -
Marcelino 24.05.05 13:45
« Re: hledej
No , tak som si ho vyskusal - bohuzial len staticky, na jazdu som nemal cas, ale aj tak som na 80% rozhodnuty, ze ho beriem...
neuveritelne aj mojich vyse 190cm tam napracem a este sa posadim "sam za seba" :-) , ale je pravda, ze k dokonalosti mu chyba pozdlzne nastavenie volantu , aby som mal tolko pohoídlia a priestoru ako vo Fabii, ktoru osobne pre tak vysokych ludi (okolo 190cm) ako som ja povazujem za "etalon" jak v priestore (pri max. "vytiahnutom" volante) tak v kvalite sedaciek(prijemne tvrde s vybornym bocnym vedeni a hlavne slusne dlhe sedaky a vusoke operadla)
len ma dost sokovali tie ceny nahradnych dielov uvedene v SM - kde porovnavali Swift, Fabiu a Micru - swift ma 2 az 3 nasobne drahsie dielce, ale zase co ma priejmne prekvapilo su ceny serv prehliadok - prve 3 prehliadky za zhodnu cenu 24xx,-Kc - napr. taka Skoda tieto ceny neu vadza - asi vedia preco >:-[] naju ich nehorazne vysoke...
...este zaujmavost - hav. poistenie na Swift je tiez drahsie ako na Fabiu 8-s preco? ked su "rovnako drahe" ... inac ak si zoberiem hav.poist. s leasingom tak uz to bude 12tis.rocne a nie 20tis. ako ked to je "samostatne"
apropo : je leasing. koef. 1,123 pri 3roc. leasingu a 50% prvej splatke vysoky ci vpohode ? (vychadza mi ze za 3 roky "preplatim" cca 52tis 8-s - v tom mam zaratany ak poplatok za zmluvu a odkupnu cenu) -
"-- skrytý --" 18.05.05 22:05
« Bez nadpisu
Zdravím všechny, Swift sice nevlastním, ale před dvěma měsíci jsem si koupil Ignise, který má stejný motor jako Swift. Zatím jsem nad míru spokojen, jezdím jak po městě, tak i po dálnici a s chutí proháním standarní Škodovky... zátah motoru nad 4000 otáček je famózní. Se Swiftem se určitě svezu při nejbližší příležitosti :D -
prekladys 18.05.05 10:40
« svišť
V aktuálním Světě motorů je šestistránkový srovnávací test sviště s fabií 1.4 a microu 1.3. Hádejte, čemu dali nejvíc bodů...
Podle mě ale měli srovnávat s fabií 1.4 (100k), a ne 1.4 (75k, s nižší výbavou a o 41t vyšší cenou).
Uvidíme, jak svišť dopadne v některém z měřených testů. SM používá již tradičně pouze papírový dvoumetr... -
prekladys 12.05.05 16:46
« Re:
Suzuki Swift
----------------------------------------… />
Tohle jsem překopíroval odjinud pro ty, co shání atraktivní plnohodnotné vozítko a nehodlají za ně platit jako za... škodovku nebo kolínské trojče.
289t za plnou výbavu:
Jestli máte uvedenou částku, rozhodně zapomeňte na trojče, a kupte si maďarské Polo dlouhé 3,69m. Ušetříte na dovolenou na Hawaii.
Vyzkoušel jsem nový SWIFT ve výbavě GL (nemá klimu a elektriku zadních oken, jinak vše - prostudujte si ceník). Doporučuji všem, kteří uvažují o koupi nového. Víc zábavy vám totiž za tyto peníze nenabídne ani Korejec! První dojem je omračující - o tak kvalitní metalíze s perleťovým efektem se autům třídy fabie může jen zdát (příplatek 10t.), i jen náznak krupičky hledáte marně. Kdo nechce platit za metalízu, může mít červenou, citrónově žlutou nebo bílou. V barvě je přitom vše - zrcátka, nárazníky i kliky: s černými A i B sloupky je to zkrátka noblesní vozítko. Nenašel jsem jediné místo, kde by zevnitř zpoza laku vykukovala základní barva (běžné u Korejců či Italů, ale i u Opelu). Kouknu vespod - plastové chrániče prahů, pod nimi ještě gumový nástřik pod lakem. Kryty podběhů upevněné patentními šrouby s odklopnými krytkami. Wow! Dvojité těsnění dveří - tyhle věci má i základ za 259t. Decentně tmavý interiér působí velmi kvalitně, dobře tvarované sedadlo řidiče má i polohovatelný sklon sedáku, opěrák je skutečně velmi vysoký a dobře podpírá bolavý hřbet. Místa ve všech směrech nadbytek. Rádio s CD integrované do palubní desky umí i MP3 (s 6 repro v ceně). Sedám si dozadu, ale ouha, tohle jsou úplně jiná sedadla: i se svými 80kg cítím konstrukci sedáku - je moc měkký a propadám se zkrátka až na dno. Takže spíš pro děti, přitom místa nad hlavou je i vzadu dost (měřím 179cm). Zato je sedadlo dělené a kompletně sklopné v poměru 40:60. Rezerva nouzová. Se 42km na počítadle bylo auto velmi syrové, ujel jsem jen dvě desítky kilometrů, takže berte tento příspěvek jako doplnění toho, co najdete jinde) Motor jde přes svoji nerozkoukanost plynule a ochotně za plynem již z nízkých otáček (cca 1800), žádný skokový nárůst výkonu či točivého momentu ve vyšších otáčkách jsem nezaznamenal. Jeho projev je kultivovaný, víte o něm sice, je řada tišších malých aut s Polem v čele, s narůstajícími otáčkami ale zvuková kulisa motoru narůstá jen velmi málo (na 2. 80km/h, víc jsem netočil vzhledem k prodejci na sedadle spolujezdce). Takže dlouhé převody - přitom papírově 0-100 zvládá již za 12s. A jak přitom táhne do kopce! To že je třináctistovka? Kdepak, to je motor, který má 92k, 116Nm a ploché průběhy! Co zklamalo, byl zvuk z převodovky (či rozvodovky) při nižších otáčkách, do cca 2500 je to největší zdroj decibelů, což je škoda. Řadit šlo velmi hladce a přesně, Polo je na tom ale lépe. Brzdy? Jo, brzdí, vyzkoušeli jsme i ABS, ale při zkušební jízdě víc nezjistím. Podvozek mi v rámci možností daných běžným provozem připadal velmi podobně naladěný jako ve fabii či polu, sportovci tedy budou moci snižovat... Shrnuto a podtrženo: Polo je sice lepší, kdo investuje s rozumem a šetří, rozhodně by měl zavítat na stánek Suzuki. Swift GL bude určitě kvalitní. Nebo si přece jen počkáte na GTI?
Hodiná práce servisu stojí 400,-, intervaly prohlídek 15000km.
P.S. Ještě hodláte ženě pořídit trojče? Dobře jí tak. Mohla mít dospělé auto, nadělíte ji však plechovou karikaturu.








