SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« zkusenosti
Tak ABS funguje na jednicku. Sam sice takovy magory nemam rad, ale nak jsem se dostal do situace, kdy jsem na dalnici predjizdel v momente
kdy uz jsem mel davno odbocovat... Asi si dokazete predstavit tu "krasnou mysku" a nasledny kvileni gum v zatacce. :*) Mam pocit, ze v jinym aute tehle tridy bych uz byl na strese v poli. Paradoxne se ani nak nekonalo takovy to "srdce v kalhotach" -Svistik to zvladnul natolik v klidu ze mam pocit jakoby moh zvladnout i vic. Jeste jednou, je to fakt dobra volba ty nase Swiftiky. ;-) -
Marcelino 21.08.05 10:25
« Re: Re:
No tak som dostal ponuku od predajcu Suzuki , ze maju orig. disky aj s obutim 15" 185/60 a vraj za cenu 29160,-SK :shock: , kurna to je strasne vela penazi pre mna :*) ...
...inak zimne obutie 14" 165/70 vraj maju tiez v cene "od 2100,-Sk"...
...bohuzial nenapisali o ake typy pneu ide, tak tam este napisem, nech to upresnia, pretoze takto neviem ci je ta cena vyhodna, alebo ci nie... 8-s
...inac co mate napisane v TP u 15" kolies?
...ja tam mam rozmer 15x5,5J ET45 , ALE najmensia 15" , ktoru som nasiel bezne v internetovych obchodoch bola 15x6J a vyssie (najcastejsie 6,5J alebo 7J), tak teraz neviem, ci sa naozaj 15x5,5J vobec predavaju a aj ten ET45 je strasne zriedkavy 8-s , zatial som nasiel jediny disk, co to ET45 splnal...
...o "plechacoch" ani nehovorim, tak je vyber este slabsi - ziadny ET45 ani 15x5,5 som doteaz nenasiel :'-( ... nemate nejaky dobry tip ??? -
"-- skrytý --" 19.08.05 14:01
« Bez nadpisu
To:Pollo - 3D se ještě neprodává, měl by být na podzim a cenově o 10.000 Kč levněji než 5D.
To: NiceOne - tak to je levný na tu Fabku. Na Swifta nejlevnější ocelové ráfky 5Jx14 stojí 1700,-/kus ! Levněji jsem je na netu nenašel! A je to asi specialní provedení, jiné v tom specifickém rozměru nenabízejí, jen od KFZ. Celá ta specifikace je 5Jx14 4/114,3 / 60 ET45. Ty Continentaly jsem viděl za 1900,-/kus, v akci mají Michelin Alpine A2 za 1280,-. Mluvím o rozměru 165/70 R14. -
"-- skrytý --" 17.08.05 20:37
« svišť
polo: S tou spotřebou bych trochu přihodil, 800 km se na nádrž asi určitě neujede. Nebo jo, ale do poslední kapky a to nemá moc logiku, podle mne.
Já to zase kupoval, že se to žene líbí, dobře se jí s tím jede a za 350 tis je tam téměř vše(pro danou třídu) - kufr máme ve velkém autě. Tak ať ti to jezdí ;-) Kolik je Fabií je slovy pana prezidenta "Pod mojí rozlišovací schopností". Ve F je zase moc R+ PSA atd. -
« Bez nadpisu
Já to Maďarsko plánuju jako delší projížďku hned,jak budu Swifta mít,jen tak Budapešť a zpět,je to asi 800 km,tak to zkusím s lehkou nohou na jednu nádrž.
jinak mě nijak zvlášť nevadí,že Swiftů jezdí tak málo,podívejte se na Fabii,jezdí jich tolik,že se za nima nikdo neotočí,já jsem o ni taky uvažoval,ale právě proto,že ji má každej druhej jsem se rozhodl pro auto,který nikdo jinej nemá,teda skoro nikdo :P -
Marcelino 16.08.05 20:04
« Re: Re: To: Kryspin
no tak to v SR sa predava dlhsie, takze napr. ja som stretol za tento tyzden uz 3 Swifty - dokonca vraj aj u nas v obci sem tam jeden prebehne... >:D
ale je to zatial fakt zvlastny pocit stretnut na ceste dalsieho Swifta kym je taky zriedkavy... ;-) az mam chut zakazdym pozdravit ho zablikanim... ;-) -
"-- skrytý --" 16.08.05 16:23
« spotřeba
Jak se měří spotřeba je otázka kupeckých počtů, to asi zvládne každý. Moc jak 1-2 cvaknutí po hrdlo se nedá, snad 3 max, ale určitě při 4. to vyteče ven z expanzní nádobky. Nedalo mi to nezkusit a vyteklo. Takže asi 2. cvaknutí a konec tankování. Bylo to vždy na rovině-odhadem, že jo, žádná vodní váha...Ukazatel paliva je asi sovětský, nebo něco na ten způsob. Ten ukazuje hodně nestandardně. Ať je to slušně...
Já to spíš vidím při našem způsobu ježdění+trvalé svícení a nějakých 80% zaplá klima na 6,6-6,7. Ale je to záběh a mezi obcemi se mi 90 podařilo zcela výjimečně. Zpravidla 110-120. Je v tom i nějaká dálnice a 130. Trvale. Klima a světla možná litřík udělají. Chtěl jsem zkusit spotřebu při dodržení 90 ky, ale to až bude bodový systém. V obcích důsledně 50. Zatím to stále jezdí.
Chybou je absence kontrolky potkávacích světel a přední mlhovka-vypínač vlevo dole na přístr. desce-moc chytré to není a když jsou ruce na volantu tak jak správně mají být-levá ruka zakrývá kontrolku(integrována do vypínače). -
"-- skrytý --" 16.08.05 16:21
« To: Kryspin
Člověče, tak jsi na tom podobně. Mám Swiště dva měsíce, najeto přes 2.500 km a ještě jsem na silnici neviděl ani jednoho, kromě předváděcího. Teď jsem byl týden v Polsku, předtím v Chorvatsku a Turecku a nikde po Swiftu ani stopa. Přitom třeba v Praze bych čekal, že ho občas uvidím, ale zatím nic. Jednoho jediného jsem potkal před měsícem a půl v Berlíně.
Co se týká měření spotřeby, tak já jsem ji teď moc neměřil, pač jsem byl línej, ale jinak taky tankuju u stejné pumpy (Shell), u stejného stojanu, dokud pistole nevyskočí, pak vynuluju počítač a při dalším dotankování to spočítám. Nepoporučuje se dotankovávat nádrž až po okraj, tedy dotankovat po tom, co pistole sama vyskočí. Benzín se vlivem teplot rozpíná, nebo možná spíš ty páry a ten malý volný prostor je tam právě proto. Když to někdo naleje až po okraj, tak se zasviní a poteče mu to skrz víčko na blatník. -
« Bez nadpisu
Nejlepsi pro mereni spotreby je asi nasledujici:
Tankovat u jedne pumpy, u jednoho stojanu. Potom plnit nadrz vzdy do cvaknuti pistole (kdyz jsem to zkusil po okraj, strasne jsem se zprasil ) >:D
Prvni naplneni nadrze az po cvaknuti a vynulovani pocitadla kilometru
Druhe naplneni nadrze az po cvaknuti,(udaj o natankovanych litrech/pocitadlo kilometru)*100 a je tu prumerna spotreba
Jinak pokud mas telefon, ktery umi JAVU, pak na to existuji aplikace, ktere to pocitaji za tebe a nemusis ani pokazde tankovat plnou.
Jednu takovou jsem pred casem psal, prodava ji za nekrestanskych 80Kc www.redboss.cz a jmenuje se to CarTools. -
"-- skrytý --" 16.08.05 10:20
« Re:
Ahoj tak ja mam po 1500 km spotrebu kolem 5,6 - 5,8 litru.
Podle me je jedno, jestli to meris po prvnim cvaknuti pistole nebo po vicko:).
Jsem zjistil, ze rozdil mezi prvnim cvaknutim a vickem je asi 0,75 litru, takze malo na to, aby to bylo nejak nepresne.
Jde o styl jizdy, myslim, ze se s tim nad 7 litru neda dostat, i kdyz jezdis jak dabel. Proste to vypada na opravdu usporny motor. Jinak ukazatel stavu nadrze bych okamzite vyndal, protoze to ukazuje kraviny :).
Ahoj Martin -
« swift
Panove to se tech Swiftu prodava tak malo? Jezim dost po cele D1 a casto se couram i po Pze, ale nevidel jsem jeste jedinyho kamose meho Sviste :'-( Najeto nakejch 3tis. Spotreba se mi ted mota kolem 6l. Doufam, ze to jeste trochu klesne. Jinak na to obcasny blby razeni zpatecky u me nema vliv, jestli je to zahraty, nebo ne. Ted jsem do toho sedl po dvou dnech a zpatecka bez problemu. Pak jsem po delsim jezdeni stal asi 3 min na parkovisti, a ejhle. Musel jsem znovu seslapnout spojku, jinak bych ji tam proste nedostal. Ale jestli bude tohle jedina vada na krase, tak se to da prezit. ;-) -
"-- skrytý --" 15.08.05 15:21
« Re: Kola na zimu
Na Fabii komplet kolo - plechovy disk 5J14 + Pneu 165/70 R14 Continental ContiWinterContact TS 780, coz jsou momentalne asi nejlepsi zimni gumy stoji 2350,- Kc vc.DPH.
Netusim o kolik drazsi bude kolo na Swifta, ani jake jsou v nich rozdily. -
"-- skrytý --" 15.08.05 15:11
« Kola na zimu
Taky teď uvažuju, co tam dám na zimu. Je jasný, že dám plecháče, ale ještě rozmýšlím rozměr. Letní mám Alu 185/60 R15, a přemýšlím, jestli na zimu stejný rozměr nebo tam dát ty menší a užší 14". V zimě moc na hory nejezdím, spíš po městě. Máte někdo představu na kolik vyjde kompletní sada disk+pneu v rozměru 165/70 R14 se slušnější pneu? -
"-- skrytý --" 14.08.05 14:26
« disky
Jaké disky-to je spíš obecná úvaha. Lité jsou (snad) pouze hezčí. Lehčí by byly pouze tehdy, pokud by byly ze slitin Mg - protože jsou z AL slitin(skrz cenu), tak jsou nakonec těžší(skrz pevnost). Krade se vše. Jenom je třeba koupit přesně to, co tam pasuje - rozteče, třemen brzdy, středění - podrobně o tom bylo na fóru Avensis, docela nedávno. Už jsem to psal: kluci z pneu servisu mají zkušenost, že zhruba 40% lidí, kteří si koupili sami disky, tak je mohli vyhodit. Ověřovat, prověřovat a hlavně nic neuspěchat. Kup to u Suzuki, ono to zase až tak moc asi dražší nebude a máš jistotu. Bacha: na obrázku ty disky vypadají stejně, ale já hledal ocelové na nového Swifta a nic. Koupím u prodejce. Pneu, to je jiná, to už ne. Tam není co zpackat, pokud se nekoupí jiný rozměr, to je jasný. -
"-- skrytý --" 14.08.05 13:45
« Re: Re: Re: Re: pneu
No ja mam plechace, tak nevim, ale co jsem cetl tak skutecne levne hliniky maji vyhodu pouze v dobrem vzhledu a lepsim chlazeni brzd, ale to je tak vsechno.
Taky jsem uvazoval ze dam plechace na zimu a na leto koupim hliniky, ale nakonec koupim dalsi plechace na zimu. (rozhodli usetrene 4000 a taky parkuju na sidlisti, tak nechci zvysovat hodnotu vozu:)) -
Marcelino 14.08.05 13:29
« Re: Re: Re: pneu
ehm, no okrem toho ze to dobre vyzera :-! , a preto to aj radi zlodeji kradnu 8-s , to ma byt prinos k jadnym vlastnostiam - tuhsia a pevnejsia konstrukcia disku, a vdaka nizkej hmotnosti aj nizsie namahanie zavesov kolies a pod.
...otazka je , ci to za tu cenu stoji zato :?: , lebo uz som tu niekde cital, ze tie "lacnejsie" liate disky su na tom s hmotnostou este horsie ako klasicke plechace a aj ta tuhost je pochybna... :*) -
Marcelino 14.08.05 11:20
« Re: pneu
Vdaka za radu.
Tak prestanem spekulovat a zacnem zhanat nejake 15"-ky 185/60.
Otazka ale je ake... no a este dalsia otazka ... ci sa oplati ist do diskov z lahkych zliatin, alebo sa pokusit setrit a kupit obycajne plechace? :?:
Netusim aky velky je napr. rodiel v hmotnosti 15" "plechacu" a nie moc draheho 15" "elektronu" , ...atd. -
"-- skrytý --" 12.08.05 07:35
« Re: Re: zírám
Nemuzes tam dat nic jineho nez mas v TP. Policajtum to bude jedno, ale muzes mit problemy u TK, a taky je to duvod pro nevyplaceni pojistneho plneni, takze muzes svoji pojistnou smlouvu s klidem roztrhat.
..a na ty 185/60 R14 by sis stejne musel koupit sirsi disky, takze kup rovnou 15'' -
Marcelino 11.08.05 22:37
« Re: zírám
Hmm, s tymi pneu by som potreboval poradit. V TP ma napisane ze sa daju obut bud 165/70 14" alebo 185/60 15" . Znamena to , ze sa da obut aj "nieco medzi tym" alebo len tieto 2 konkretne rozmery a dost. Ak tam dam napr. nieco ako na fabiu - 185/60 R14" budu ma moct za to policajti pokutovat, ked nie je tento rozmer uvedeny v TP ?
inac, napr. hlavne pri pohlade zozadu su tie 14" 165 az "nedostojne" uzke, skutocne by tomu viac svedcali pneu so sirkou tak 185 - pri vacsej sirke pneu uz by som mal obavy, aby to za dazda moc "neplavalo".. :*)
inak s tym riesim zaroven aj otazku ci kupit na nove sirsie pneu (ci uz 14" alebo 15") disky "obycajne" plechace, alebo sa oplati zainvestovat do "elektronov" a riskovat zvyseny zaujem zlodejov :? -
"-- skrytý --" 10.08.05 15:04
« zírám
Tak to na SK válíte. Těch 700 bude asi fakt limit pro ČR. K servisu: minulé úterý jsem přijel s nefunkčním ovladačem zrcátek(čudlík), ve čtvrtek jej měli, ale dohodli jsme se na pondělku, mně se v pátek moc nechtělo a velkým autem jsem musel trochu cestovat a pracovat. Stíhat servisovat asi stíhají, v tom mém dělají i jiná auta, také motocykly a jezdí tam i dost aut s písmenkem "A" (v oválu), včetně M-B, Fiat, Octávka atd. Zatím na mne působí solidním dojmem a snad to trochu i posoudím(servis). Není to prosklená továrna, kde se u naleštěného pultu předá auto a pak už jen bůh ví, co s tím dělají. Naprosto náhodně jsem viděl, jak mechanik u Berlinga čekal, až mu vyteče olej z motoru a mezitím procházel podvozek. Je to samozřejmost, ale mně se už stalo, že jsem dal auto do značkového servisu na prohlídku, pak ujel na dovolené asi 3 tis km a když jsem otevřel kapotu, byl olej černý, na vzduchový filtr nesáhnuté, ale naúčtován(30 tis prohlídka). Jeden prodejce dával záruku 5 let/100 tis., ale velkoměsto mne, nevím proč, nějak odrazuje jak koupit, tak následně servisovat. Dál se uvidí.
Na 185/60 R15 se mi to zdá být dost tvrdé a to jsem zvyklý(už nikdy více!!!!) na 225/45 R17. Kdo má stejný pocit? -
"-- skrytý --" 10.08.05 13:43
« Suzuki a predajnost na Slovensku
Suzuki zvýšilo predaj medziročne o takmer 300 percent
Za prvých šesť mesiacov roku 2005 zaznamenala značka Suzuki 1 451 predaných osobných automobilov. Nosným modelom bol Suzuki Ignis, ktorý si na Slovenskom trhu našiel až 1 161 nových majiteľov, čím sa stal tretím najpredávanejším modelom spomedzi všetkých značiek. Údaje zverejnilo Združenie automobilového priemyslu SR (ZAP SR).
Podľa údajov ZAP SR je Suzuki najrýchlejšie rastúcou značkou na slovenskom trhu. 1 451 predaných osobných automobilov za prvý polrok 2005 predstavuje v medziročnom porovnaní nárast o viac ako 282 %, keď v roku 2004 registrovali predaje v objeme 513 kusov. V aktuálnom rebríčku predaja osobných automobilov na Slovensku patrí značke Suzuki piata priečka a je jednoznačne najpredávanejšou japonskou značkou.
„Prvý polrok 2005 bol pre značku Suzuki na Slovensku prelomový, keď sme si výrazne polepšili vo viacerých ukazovateľoch. Takmer trojnásobne vyšší predaj oproti minulému roku nás katapultoval do prvej päťky najpredávanejších značiek. Model Suzuki Ignis je tretím najpredávanejším modelom vôbec, navyše sa výborne ukazuje nový Swift. Základom nášho úspechu sú samozrejme kvalitné autá, ale takisto rastúca kvalita predajnej siete, logistickej a marketingovej podpory,“ povedal Ľubomír Habala, riaditeľ spoločnosti MSC – Suzuki Slovensko, oficiálneho zástupcu značky Suzuki na Slovensku.
Najpredávanejším modelom značky Suzuki bol Ignis, ktorého sa za prvých šesť mesiacov roku 2005 predalo 1 161 kusov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku to predstavuje nárast o viac ako 300 %. Od začiatku roka 2005 predaj kontinuálne rástol. V januári sa predalo 26 Ignisov, pričom v júni ich už bolo 291 (Grafč.3). Podľa údajov ZAP SR bol Suzuki Ignis tretím najpredávanejším modelom spomedzi všetkých značiek. Viac modelov predala už iba značka Škoda, keď sa na slovenskom trhu umiestnila 6 112 modelov Fabia a 2 462 modelov Octavia. -
"-- skrytý --" 10.08.05 13:32
« Re: neokuká?
Dle prodejce je na letošní rok limit 700 vozů, ale nevím, jestli v tom není i SK. Nevíte, kluci slovenští, jak se to má? Když jsem to počátkem června objednával, bylo to z přídělu do září a bylo téměř rozebráno. Konečně, na konci roku uvidíme, jestli to nebyla jenom finta, aby víc prodávali. -
"-- skrytý --" 10.08.05 13:25
« neokuká?
Okuká - neokuká, to je mi jedno, ale když jsem poprvé v životě koupil novinku, tak ať nejsme testovací řidiči a vychytávači poruch. Sám jsem zvědav, co odhalíme. Ke všemu první japonec (maďarský...)doma. Zatím vím jedno: po delší době auto, se kterým ženu baví jezdit a jsem docela rád, když mi zaparkuje tak, že velké je před ním a já, abych "šetřil" čas přeparkováváním si beru tohle malé a na velké kašlu. Zatím to bylo u nás opačně a s malým nikdo nechtěl. Svět se mění... -
"-- skrytý --" 08.08.05 14:11
« Swišť
Mám se Swištěm najeto 2.500 km, zatím v pohodě. Na dálnici to jede jako čert, a větší auta to dohání k zuřivosti, každý se snaží předjet. I v běžném provozu je Swift "swižný", jen se musí včas podřadit, když se objeví kopeček. Řízení se mi nezdá přeposilovaný, poloměr otáčení je opravdu malý. Občas se mi stane, že při podřazování z pětky na čtyřku mi tam ta čtyřka spadne až na druhý pokus, máte někdo podobnou zkušenost? Jinak všechno funguje, nic nevrže, jsem maximálně spokojený. Zíral jsem, co všechno se dá nacpat do tak malého kufru - dvě velké sportovní tašky, 3 spacáky, karimatky, stan a ještě jedna menší taška. Souhlas s IT, zadní okno se při jízdě v dešti ihned zadělá, ale když pustím zadní stěrač, je po problému a stíraná plocha se mi zdá dostatečná a zadní stěrač jede ve dvou rychlostních režimech. -
"-- skrytý --" 08.08.05 13:47
« Re: zkušenosti
K testu: je to pravda o díl. zpracování. Jel jsem před koupením ve dvou autech a zejména jeden už při 100 km docela svištěl vzduch kolem A sloupku. Další byl trochu tišší, ale zase měl neslícovanou přední masku a spodni hranu kapoty. Nicméně jsem to riskl a koupil: je to slícováno, nad 100 hluk v pohodě(na rozdíl od předváděček), ve 130-140 se to začne ozývat. Na zaplátovných a hrbatých silnicích nedrnčí a nevrže, ale na kostách drnčí hezky. Asi se jim kvalita ještě neusadila a je to kus od kusu. Za ty peníze se zase nedá čekat zázrak, že jo....Alternativou je Kolín, ale ve stejné výbavě by stál stejně, nebo víc ? -
"-- skrytý --" 08.08.05 13:23
« zkušenosti
Odešlo před týdnem ovládání el. zrcátek-nešla nastavit. Objednali nový knoflík, dnes jsem se zastavil, vyměněno, funguje. Jsou ochotní, je tam ještě jedna drobnost-asi trocha vůle v kloubu-při zařazené 3 někdy divný zvuk-rezonance. Budou konzultovat v Praze, chvilku si s tím hráli, zatím to nedělá, pokud jo, ani nemám jezdit, jenom zavolat a objednají nový kloub+táhlo. No jo, novina, tak budeme vychytávat ptákoviny.
Jezdil jsem poslední 3 dny hodně svižně, takže spotřeba je 6,67,ale na záběh to asi ujde, uvidím co dál, budu psát fakta, ať kladná, nebo záporná. Servis se mi na rozdíl od Renaultu, kde se jim nechalo o 400 tis víc, zdá být serioznější, ale to je jenom první pocit. -
"-- skrytý --" 08.08.05 08:48
« Re: Dotaz
Sam mam Getze 1,3l, je to hodne solidni auticko a jsem s nim vic nez spokojen az na trochu vetsi hlucnost v interieru nad 3000 otacek. V dobe kdy jsem ho kupoval nebyl Swift jeste na trhu. Myslim si, ze Swift je modernejsi nez Getz vzhledem k tomu, ze to je uplna novinka.
Co bych ti poradil - bez se s obema projet a uvidis sam. Ja bych dnes sel asi do Swifta 1,3 v nejvyssi vybave - je to mazec. -
"-- skrytý --" 08.08.05 08:03
« posilovač
Řízení není "přeposilováno" - nepatrně větší síla než ve Fabii.
Tenší věnec volantu, japonec...
Při vyšší rychlosti je to stabilní -jasně že v rámci třídy, podle vyjetých kolejí, foukání boč. větru. Je to asi jako Fabie, ani lepší, ani horší.
Poloměr zatáčení nevím, ale otáčí se to "na pětníku" - lepší manévrovatelnost než u Fabie. Je to ve verzi GLX, pneu 185/60-R15-srovnatelné s Fabií-tuhost podvozku.
Jiné vezre mají stand. 165/70-R14 - lépe tlumí rázy, víc se naklání, zatáčky se musí pomaleji, nebo alespoň se nebát-oproti této verzi je Fabia lepší. Něco za něco.
Nicméně soukromý subjektivní názor.
Protože se často píše poměr cena/výbva, já bych dodal i jak to jede, tak jediné, co se dalo koupit byla metalíza a senzor. Má jej doma každé auto, tak proto. K ceně: srovnatelně vybavené Polo vč. motor-výkon, by vyšlo asi o 130 tis dráž. Fabii jsem nepočítal, asi také dráž, ale ne o tolik. Nevím.
Déšť-zadní okno okamžitě neprůhledné a stěrač mini.
Celkově je z toho drobet lepší výhled než z Fabie-sedí se výš, jen se musí dát pozor na dost posunuté a kolmé čelní sklo-semafory. Jednou se najede blbě a pak už si to člověk pamatuje.
Mohu srovnávat s Fabií, má ji dcera.
S Getzem nemohu srovnat, jenom v něm seděl a nikdy nejel. -
« Dotaz
Moc pěkná diskuse, žádné napadání nebo vytahování se jako jinde.
Rozhoduji se o koupi Sviště nebo Getze - oba v testech porazily Fábii.
V jednom testu uvedli, že posilovač řízení Sviště není dobrý, nedává informace co se děje mezi předními koly a silnicí. Jaké s tím máte zkušenosti vy? -
"-- skrytý --" 06.08.05 15:44
« Swift
Obtížnější řazení zpátečky ráno u studené převodovky, pak v pohodě.
Celkově řazení přesné.
Odešel přepínač pro ovládání el. zrcátek - výrobce J. Korea, už dorazil nový(2 dny).
Spotřeba při svižném tempu, svícení a klima 6,5.
Větší auta to nesnesou před sebou.
Dobře se s tím předjíždí.
Tiché. -
Marcelino 04.08.05 23:36
« Re: Re: prevodovka a construct
Hmm, nad Construkt-om neuvazujem - nechat si vrtat do auta s neistym vysledkom 8-s , ale zato som si objednal "leptaciu sadu" na oznacenie vsetkych okien VIN kodom, a uvazujem nad kupou Bullocka alebo aspon obycajnej uzamykacej "paky" na volant... -
« prevodovka a construct
rad by som sa len spytal, ci ste niekto nemali tiez problem po namontovani constrictu. Ja som mal :-( . Asi po najazdeni 100 km sa mi to zacalo blokovat a nevedel som zadadit dvojku a stvorku. Uz to mam opravene ale som zvedavy, ako dlho to bude fungovat. -
Lubos.1 02.08.05 12:29
« Re: Re: palubni pocitac
U Ignise je to vubec na prd. Když dobrzdím na křižovatce a stojím, začne na PP stoupat spotřeba 10-15-30-57
To je vlastne dost logicke. Ked spomalujes na neutrale, tak okamzita spotreba stupa prakticky do nekonecna. Ak stojis so zapnutym motorom, tak mas urcitu spotrebu a neprejdes ani 1 km, takze mas vlastne nekonecne vysoku spotrebu.
Nieco podobne som videl v Toyote Corolle a tiez som sa cudoval.
U inych znaciek to riesia tak, ze pod urcitu rychlost PP okamzitu spotrebu neukazuje, resp. ju ukazuje s ohladom na cas a nie na prejdene km. -
"-- skrytý --" 02.08.05 11:40
« palubni pocitac
mam s tym rovnake skusenosti, najprv rucicka rychle klesa a potom to ide pomalsie, tie okna "cvaknu" len pri otvarani, asi to bude tym odporom, ktory musia prekonat, inka v pohode, idu zlahka plynulo
spotreba je takych cca 6,5l pri pustenej klime mozno aj 7l, pri otackach 3.500 - 4.000, mam najazdenych cez 1500km, -
Marcelino 01.08.05 21:22
« Re: Otazky cerstveho majitele
hmm, tak ten palivomer neviem celkom objektivne posudit - tankoval som len 2x - mam najazdene cca 850km, ale taktiez sa mi zda, ze sa chova presne opacne ako na otcovej Fabii - t.j. na Swifte klesa rychlejsie v prvej polke a potom z polky k nule to ide pomalsie - na Fabii je to presne naopak :roll: -
"-- skrytý --" 01.08.05 08:33
« počítač
pla: počítač ukazuje špatně,palivoměr též.Spotřebu mám vyšší,asi 6,5l, ale je trvale zaplá klima a svítí se. Jezdí s tím žena s dcerou. Spokojeny.Také záběh auta. Točíme to při ustálené rychlosti 3-3,5 tis., při rozjezdech a předjíždění běžně 3-4,5 tis.Eko jízda se neprovozuje. -
"-- skrytý --" 31.07.05 23:07
« Otazky cerstveho majitele
Chtel bych se Vas zeptat.
Jsem zatim velice spokojen az na male drobnosti (1,3 GL)
Zjistil jsem, ze ukazatel stavu paliva ukazuje kraviny. Do pulky to klesa neskutecne rychle. A rekl bych, ze polovina nadrze je tak, kdyz je tam jeste (45 - 15) = 30 litru
Ukazuje Vam to spravne?
A jak je to s aktualni spotrebou? Ukazuje to min 2,0l / 100 km,
ale zajimalo by me zda suzuki pri zarazenem stupni z kopce vypina privod paliva nebo nikoliv?
Napriklad vsechny nove vozy VW ukazuji 0l/100km, protoze se privod uzavira.
Jinak bych chtel rici, ze mam temer 2 metry a tolik prostoru vepredu, ale i vzadu pri tak malem vozu jsem jeste nevidel.
Vsechno zatim funguje skvele az na tyto male nepresnosti. Ty mi trosku vadi, ale jinak je to absolutni bomba.
Jeste je to nezajete a jezdim zatim za 5,6 l benzinu. Je to tim, ze to vubec netocim. Ale svadi to, vsechno jde tak lehce, rekl bych ze zprevodovani je uplne idealni,
razeni super. Motor si primo zada, aby se s tim jezdilo svizneji :).
PLA -
Marcelino 31.07.05 08:57
« Re: zkusenosti
No tie okna idu plynule a ticho, to len ta prva sekunda po stlaceni tlacidla s oknami trocha prudsie cukne, akoby boli prilis zamacknute v tesneni okien v tej krajnej polohe, ked su zavrete...
Hmm,tak s tou spiatocku to mam podobne - ale robi to len vtedy, ak dlho parkujem na mieste, a po nasadnuti a nastartovani chcem hned cuvat - siatocka ide sice zaradit bez problemov(este som nepotreboval 2x zmacknut spojku) , ale pri tom zadadeni to tam vzdy zarachoce 8-s ... toto je zatial nastastie jedine , co by sa dalo Swiftu vycitat ako jasna "vada na krase" v porovnani s konkurenciou...
Ale zaujmave je, ze ked pocas jazdy zastavim, a hned potrebujem cuvnut - napr. prijazd na parkovisko-, tak to ide zaradit normalne, bez zvukovych efektov ... :roll: -
Marcelino 29.07.05 15:41
« Re: Re: Re: Suzuki SWIFT 1,3 5dv. GLX CD ABS: 379 000,- Sk
Hmm, tak som si tie okna naschval este raz isiel vyskusat, :-! a naozaj zo zakladnej polohy to trocha hlucnejsie "cukne" 8-s , ale potom to uz ide uplne plynulo - ono to bude asi tym, ze spociatku musi ten motorcek silnejsie zabrat, aby prekonal odpor tesnenia okolo okna, vyzera, ze je to tam dost pevne našprajcovane - aspon to poriadne tesni a nehrozi, ze bude zatekat voda okolo okien... -
Marcelino 29.07.05 09:38
« Re: Re: Suzuki SWIFT 1,3 5dv. GLX CD ABS: 379 000,- Sk
Zdar, tak ja mam "nachlp" rovnaku vybavu ako "jaykay" a aj skusenosti takmer navlas rovnake - akurat tie okna u mna funguju bez problemov a kufor som sa uz naucil zatvarat na prvy sup ;-) ide to vpohode - len sa nepreba bat to svihnut z vacsej vysky - ono to plastove madlo na zatvaranie kufra je urobene tak, ze to vlastne ani inac nejde ako z vacsej vysky - netreba sa bat - kufor "netreskne" ako napr. na oktavii, ale vyda len taky tlmene buchnutie, ze si clovek nie je isty ci to dobre zavrel, lebo ine auta "buchaju" kufrom podstatne viac a to aj z mensej vysky...
inac aj mne sa "ziada" kupit 15"ky na leto, ale aj tie 14" 165/70 Continental Eco3 sedia celkom slusne...
predne opierky by mali byt "aktivne"...
Inak poistene to mam u "wustenrot" poistovne za 6500,-Sk na rok (kategoria "do 70kW") - ak by som auto prihlasil na moju zenu , tak by to bolo len 6000,-Sk na rok ;-)
Inde to bolo podstatne drahsie, lebo objemn motora sa "nevojde" do 1300cm3 - ma totiz presne 1328cm3 8-s - v CR je to lepsie tam je hranica 1350cm3 ... -
prekladys 22.07.05 18:52
« Re: Suzuki SWIFT 1,3 5dv. GLX CD ABS: 379 000,- Sk
člověče, kdyby přišlo o rok dřív... snad jen, k té černé by se hodil červenočerný nebo oranžovočerný interiér ŕla picanto.
...a taky by to chtělo střechu v jiné barvě a rychlé pruhy, aby člověk trochu podráždil majitele mini cooperů :-! , na to by pak stačila základní červená barva a třeba bílá nebo černá střecha -
"-- skrytý --" 22.07.05 16:28
« Suzuki SWIFT 1,3 5dv. GLX CD ABS: 379 000,- Sk
vybava:
plus klima 35.000,-Sk, plus metaliza 11.000,-Sk - povodne som sa rozhodoval medzi cervenou a cirenou, no nakoniec som si vybral ciernu a mozem povedat ze ta farba vyzera naozaj skvele, cervena je skor pre neznejsie pohlavie, ale kazdy mame svoj vkus...konecna cena teda bola 425.000,-Sk, da sa povedat, ze na auto v tomto segmente je tam skoro vsetko, jedina vec, ktora tam ale chyba su 15 palcove hlinikove disky a sirsie pneumatiky, ktore by dotvorili uz tak vyborny image sportoveho dizajnu - nasetrim - kupim :-)
po cca 1.000km:
jednoducho super auticko, az na zopar veci, ako tu uz bolo spomenute - udaj o okamzitej spotrebe neudava presne cisla, a palivova rucicka si tiez obcas robi co chce, nahle rychlo klesne a potom sa zase dlho drzi na urcitej hranici spotreby,
priemerna spotreba mi vychadza na 6,5 - 7 l/100km, zatial je teda v zabehu, uvidim ako to pojde dalej, zrychlenie celkom fajn, ale este ho setrim,
a este jedna vec, co mi dost vadi - ovladanie prednych el. okien - pri spustani urobia taky hlucny traslavy pohyb, nie je to plynule spustenie
...kazde auto ma ale svoje muchy, s tym musi clovek ratat...
inak uz na prvy pohlad som vedel, ze toto je auto na ktore som cakal, preto clovek prehliadne aj pripadne drobne nedostatky
radio:
staci, aj ked nepodporuje MP3, ale ovladanie na volante by som uz nevymenil za nic na svete :-) skvela vec, aj ked hlasitost stale ovladam stredovym otocnym tlacitkom - sila zvyku,a je to rychlejsie ako vytukavat na volante :-)
hlavne nemusim so sebou zakazdym tahat predny panel kvoli zlodejom...
klima:
je sice manual ale inak OK
motor:
bezi fantasticky ticho, tiez sa mi preto stalo, ze som sa ho pokusal opatovne nastartovat :-) aj ked uz bezal, ma dobry tah
miesto v predu aj vzadu:
plno miesta, kufor tak akurat, ked potrebujem vacsi zlozim sedadla :-)
ak by som si kupoval auto kvoli kufru, kupim predsa kombi, ci nie?
kufor - pri zatvarani s nim treba zvysky silnejsie tresnut, inak ostane otvoreny...som zvadavy ako bude vyzerat po roku zatvarania a otvarania
prevodovka:
pri nainstalovani zabezpecovacieho zar. Construct - niekedy sa horsie zaraduje spiatocka, ale inak prevodove stupne maju kratku drahu a zapadaju presne na svoje miesto
spatne zrkadla:
velke - vyborny prehlad na ceste, nie ako Golf a Fabia, kde clovek nevidi skoro nic
interier:
palubovka ma sportovy dizajn, tmavy plast a potahy su na patricnej urovni, trojramenny volant s ovladanim na radio sa vyborne drzi, veniec je dostatocne velky, budiky su najkrajsie v noci, cez den za priameho slnencneho svetla je horsia viditelnost na palubnom pocitaci,
interier aj exterier posobia velmi sportovo
brzdy:
zaberaju postupne, nie ako v Oploch, kde clovek leti hned cez predne okno :-) mam s nimi skusenost tak preto ich uvadzam ako priklad
pocit z jazdy:
sportovy, dobra dynamika motora,
neviem ako je to vzadu - nesedel som tam pri jazde:-)
je to auto z ktoreho sa vam nechce vystupit, dobre sedi v zakrutach, vdaka kolesam umiestnenym v rohoch karoserie sedi na ceste perfektne, so sirsimi kolesami by to bolo ale urcite lepsie...
...a ludia sa za nim neustale otacaju :-) -
"-- skrytý --" 20.07.05 10:25
« Re: zkusenosti
Plavání ve vyjetých kolejích je dáno mnoha faktory, ale tím nejdůležitějším jsou pneumatiky: čím širší/nízkoprofilovější a čím tvrdší bočnice, tím hůře! Vždy si něco v duchu pomyslím o vnímavosti toho, kdo vehementně tvrdí, jak mu to plavalo na "úzkých" gumách, ale od momentu, kdy tam narval min o 50% širší (a tím i nízkoprofilovější) to sedí "jak přibité". -
"-- skrytý --" 20.07.05 09:43
« Swift
Proč by mělo vadit srovnání s Corsou. Je to stejná třída. Já to srovnávám s Fabií-tam 4 roky zkušeností. Neplave to. Dokonce to drží i v kolejích-185/60-15´´. Nebude to brzda provozu, ale dráždit větší auta to bude. Předjíždějí mne, seč jedu po okreskách 90, tj.(nikomu to neříkejme, je zase Kryšot) doopravdy 110-120 nebo i 130. Tak jedu já za nimi, to je celé. Na těch samých místech, když jedu s velkým autem, tak mne nepředjíždějí. Třeba se jim to nelíbí zezadu a chtějí si to prohlédnout ve zp.zrcátku, jak to vypadá zepředu ;-) -
« zkusenosti
Tak s tim "plavanim" to bylo prvne asi fakt vyjetejma kolejema ap. Ted jsem to zkousel rozjet nekolikrat na 160 a pohoda. Jinak brzdy mi vyhovuji perfektne. Reaguji plynule. Ne jak treba v Corse, kde ikdyz zmacknu pedal jen zlehka, stejne si rozbiju xicht o predni sklo. >:D
(Sorry, ze sem furt taham tu Corsu, ale je to jediny novy auto, s kterym mam zatim dlouhodobejsi zkusenosti.) -
"-- skrytý --" 18.07.05 15:38
« Swišť 1,3 GLX
To IT : Tak to jsi napsal naprosto přesně !! Taky si zvykám zastavovat dále od semaforu, střecha je posunuta víc do čelního skla >:D A jinak pocity a postřehy mám naprosto stejné jako ty. Mám najeto 1.500km a motor je citelně živější než při počátečních cca. 400 km. Ten palivoměr ukazuje nepřesně, nejprve klesá ručička na palivoměru rychle, potom se zpomalí. Když ukazuje, že v nádrži zbývá poslední 1/4 paliva, ve skutečnosti zbývá ještě 1/3 (dotankováno 30l). Jinak občas mi jde špatně zařadit zpátečka, jse jakoby "přes zuby". Myslím, že to bude montáží zabezpečení řadící páky TITAN. Tenhle systém by chtěl ještě vychytat. Dostat se tam klíčkem až nadoraz je odčas problém. Jinak mám tam tu loketní opěrku (2.100 Kč s montáží) a je to fakt pohodlný, vřele doporučuju. -
"-- skrytý --" 18.07.05 08:12
« Bez nadpisu
Tak jsem se byl take projet u prodejce. Byla to 1.3 14" kola, k motoru nenapisu nic noveho - v nizkych otackach celkem liny, pokud se toci, tak na 1.3 nadprumerna dynamika. Mam pocit, ze 2-ka sla vytocit az na 100 km/h, 3-ka na 130, 140. Brzdy se mi zdaly slabsi, respektive jejich nastup, potom uz brzdi dobre. Byl dost velky provoz, takze to bylo porad brzda plyn. Prekvapila me hodne velka zpetna bocni zrcatka - je v nich velice dobre videt dozadu. Nejvic jsem jel asi 160 na dalnici, stabilita se mi zdala dobra. Specialne jsem se ptal na ten palubni pocitac a bylo mi receno, ze ty 2 litry pri zarazene rychlosti a bez plynu znamenaji spotrebu 0 :-) a u Ignisu to pry ukazuje 4.1 - no nevim jak moc velky problem je to udelat tak, aby PP ukazoval 0, podle me zadny.
Uz jsem na 99% rozhodnut, ze koupim 1.3 GLX, zajimalo by me, zda jste u nektereho prodejce dostali nejakou slevu, nebo bonus? Sjednavali jste si havarijni pojisteni sami? Kde to vychazi nejvyhodneji? -
"-- skrytý --" 17.07.05 21:24
« Swift
1,3 GLX, pneu Good Year.Prvních 200 km silně líné, kolem 300 km začalo ožívat a má pomalu chuť do života. Pneu tiché, motor na volnoběh není slyšet, při jízdě utlumen, ale vzhledem k převodům a limitům a syrovosti moc netočím přes 3 tis. Sedala tuhá, opěradlo vysoké, řemeslně se zdá být na třídu vozu solidní. Jízdní vlastnosti dost dobré, brzdy se dají citlivě dávkovat, jdou lehce, spojka zabírá od spodu. Výhled dobrý, jenom na křižovatce, vzhledem ke sklonu čelního skla a posunutí vpřed se musí zastavit kousek dál od semaforu-špatně vidět. Prvních 500 km byla spotřeba řádově 6,6-7,5, teď klesla na 5,8. Tempo: v obci 50 na 3. stupeň, nebo 60 na 4., mimo obce po okreskách od 90-130+zaplá klima. Poslední tankování: naprosto po hrdlo a 17,4 l na 300 km. Palivoměr byl v polovině, to nebude nic přesného, stejně palubní počítač. Ukazuje okamžitou spotřebu. Při zařazeném stupni a brždění motorem trvale 2 litry, což se mi nezdá. Tak budu ignorovat. Rázy minimální-příčné nerovnosti, seč pneu 185/60-15´´.ABS je nastaveno na hodně pozdní sepnutí. Dnes jedno mezní brždění, u jiných aut mi při podobném sepíná, tu nic. Snad je zapojeno. Řízení jde dobře, citlivě reaguje, není přeposilováno. Manévrování ve městě je výborné. Kufr malý, ale protože to není rodinné ale pro manželku, tak o nic nejde. Dojezdová rezerva. Velká zrcátka. Klima mohla být digi....takže musím zapínat a vypínat ručně. Rádio spíš průměr, je tam z továrny. Motor se na provozní teplotu zahřívá tak po 2-3 km. Směrově stabilní i při nějakých 130, vyjeté koleje a foukal boční vítr. Víc mne nenapadá. Dál se uvidí. -
Marcelino 17.07.05 17:58
« Re: zkusenosti
ak pri slnecnom svetle nic nevidis, tak si skus prepnut podsvetlenie na "denny" rezim, kedy svieti vyrazne silnejsie...
...ja mam skor problem, ze pouzivam slnecne okuliare polaroid - a tak vseobecne niektore segmenty cisel dobre nevidim ;-) - podla toho v akej rovine je polarizovane svetlo daneho segmentu LCD displeja...
... :*) inac aj ja som sa uz omylom pokusil znova nastartovat uz nastartovany motor Swiftu - to bude asi tym, ze predtym som jazdil prevazne na otcovej 12V Fabii 47kw ;-) tak som bol zvyknuty, ze motor na volnobeh nielen pocujem ale aj citim vibracie... -
« zkusenosti
Stala se mi ted takova blbost:Zastavil jsem na ulici, abych pokecal chvilku se znamym-jen tak z auta, tudiz jsem ani nevypinal motor. No a pak, kdyz jsem chtel odjet, tak jsem zacal znovu startovat >:D pac ten motor nemi ABSOLUTNE slyset(!) a nema zadne vybrace. Je fakt, ze jsem mel otevreny okynko, ale bylo to v podvecer v klidne ctvrti, takze okolni ruch nic moc a audio "mute" ...(navic jsem neslysel ten motor ani zvenku)...to jen tak pro zajimavost. ;-)
Jo a kdyz sviti slunce do protismeru, tak na palubnim pocitaci nevidim nic.
Ale to je jen prkotina (mozna je to bezny i u jinejch aut). -
"-- skrytý --" 14.07.05 16:09
« To Kryspin
Klidne ji tam dej. Ja ve meste jezdim nejvic na trojku, po Praze na ctyrku >:D Je pravda, ze ve srovnani s predchozim autem musim vic radit, zejmena pokud se objevi delsi tahly kopecek. Proste rozdil mezi dvoulitrem a 1.3 je znat, to se neda svitit. -
« To: Sporťák
Mam GL-gumy jsem jiny nedaval. To "plavani" mohlo bejt taky silnici,
nebo bocnim vetrem. Zkusil jsem to zatim jen jednou, pac to musim
jeste chvilku "setrit". Ale jak se dostanu zase na dalnici, tak to
znovu testnu. >:D
PS:Kdyz jedu po meste (kolem 50km/h) na dvojku, tak se mi tam nejak podvedome chce davat trojka (treba kdyz se zakecam:-) ale to bych asi nemel, co? Aspon dokud to nebude zajety...??? -
Marcelino 12.07.05 21:53
« Re: To: Kryspin
hmm, tak ja mam podobne pocity - ale najazdene mam zatial iba 120km. Od pondelka vcera mam uz aspon prevozne znacky (tecnicak este stale nie :roll: - nonsens >:-[] ), takze s tym jazdim iba do prace , kde mame strazene parkovisko a na noc ho zamykam v garazi. - mam utkvelu predstavu, ze auto bez znaciek ci iba s prevoznymi znackami podstatne viac pritahuje zlodejov :*) 8-s ...
zatial fakt super - po dialnici som s nim este nesiel ale po takej cca 10km dlhej rovnej ceste som najviac isiel tak 130-140 a ani na tych "tenkych" (14" 165/70) kolesach som nemal pocit "plavania".
Inac pri zrychlovani a predbiehani je najlepsia "3"-ka (kedze som v "zabehu" tak najviac som tocil iba 4800 az 5000ot - cca asi tak 120km/h na 3-ke) ale iba nachvilku. 4-ka uz je "vlaznejsia" no a 5-ka je uz vylozene "rychlobeh" na setrenie paliva - cca 2700ot pri 100km/h
inac nepozoroval som ziadny prudsi narast "tahu" po prekroceni 4200ot, ako sa pise v niektorych recenziach - auto proste plynulo a dost razantne na 1,3-ku zrychluje od 3000ot vyssie... -
"-- skrytý --" 12.07.05 15:30
« To: Kryspin
Tak vítej mezi šťastnými Swiftaři. Ta černá musí vypadat úžasně, ale já měl předtím černý auto a je na tom všechno vidět, furt jsem to jen leštil >:D Jakou máš výbavu? To osvětlení v noci je fakt super, taky bych nejradši jezdil jen v noci . Ve vyšší rychlosti Ti to plave a máš tam ty širší pneu ? Na objem 1.3 je to opravdu překvapivě živý. Já měl předtím dvoulitr se 140k, takže si zvykám na nižší výkon, ale není to takový šok jako jsem čekal. -
« zkusenosti
Tak konecne ho mam doma >:D Cerna metaliza vypada dost elegantne. Najeto zatim neco pres 100km, takze nemuzu jeste moc kecat...
Je to neuveritelne zivy auto! Ne nadarmo prodejce rikal jak snadno se s nim delaji prestupky ;-) Ve srovnani treba s Corsou je vevnitr spousta mista a sedi se lepe-i vzadu! Inrerier je taky trochu jinde-mam pocit, ze sedim v o tridu vyssim aute. Palubovka v noci sviti nadherne(ani se mi nechtelo vylest) a svetla to ma taky ok-dalkovy me svym dosahem mile prekvapily. I odhlucneni pri vyssich rychlostech je podle me velice dobre. Ale abych jen nechvalil: Ukazatel okamzite spotreby mi pri jen trochu sviznejsi jizde nechce jit pod 10l - doufam, ze po zajeti to bude lepsi. A taky pri vyssich rychlostech (150) uz auticko asi nesedi jak by melo a tak trochu "plave" (no mozna to ale bylo taky silnici..)
Koupeno v Brne-mam prevozni znacku, technicak...zadnej problem.
Jo a lidi se za nim pekne otaci. :o









Ty Michellin Alpine A2 maji v akci na www.osobnipneu.cz, nasel jsem tam taky ty nejlevnejsi rafky na Swifta za 1637,-/kus.