SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« SWIFT vs .....
Pozdravujem všetkých majiteľov Swiftov. Sledujem diskusiu o Swifte od začiatku, pretože som zvažoval kúpu tohto milého autíčka. Nadchlo ma hlavne živým dizajnom, slušným motorom a výhodnou cenou. Trochu ma však odrádzala kvalita servisnej siete a celkové nie príliš dobré skúsenosti so SUZUKI od majiteľov IGNISov.
Potom sa ale objavilo auto podobného charakteru o triedu vyššie od renomovaného výrobcu známeho svojou spoľahlivosťou a športovým zameranim svojich modelov. Pričom toto auto dotiahlo svoj vonkajší i vnútorný dizajn do ozajstného extrému, technika je na špici už dlhé roky a svojou cenou taktiež nemá v nižšej strednej konkurenta. Priestorovo by mi stačil aj SWIFT, ale už samotný pocit z toho auta je so SWIFTom nezrovnateľný. Jediný problém je takmer dvojnásobná cena, ktorá ma však neodradila a som schopný radšej zo dva roky počkať a kúpiť auto, ktorým som si istý že je pre mňa to pravé. -
Marcelino 27.12.05 23:44
« Re:
pripajam sa : PF 2006 :-)
mimochodom Zdar, tak som konecne navstivil noveho predajcu v Nitre - BMC a musim uznat, ze priestory, vybavenie a pod. neporovnatelne lepsie ako u toho stareho.... - ale uvidim ako budem spokojny, ked u nich aj nieco kupim - momentalne ma trapia doplnky - listy bocne, prip. zasterky a v poslednej dobe je casto hmla , tak by som ocenil aj hmlovky no hlavne na leto 15"kola +pneu. ...kurnik len tie ceny su strasne vysoke... 8-s
nemate nahodou niekto fotky svojho auta príp. nejake ine, kde su uz osadene napr. listy alebo zasterky ? -
Marcelino 22.12.05 15:24
« Bez nadpisu
Hmm, tak citim iste zadostucinenie, prisla mi odpoved na moj vyplneny zakaznicky dotaznik od Suzuki.sk a dosvedel som sa, ze v Nitre uz skutocne Suzuki zrusilo zmluvu s (podla mna a dalsich nespokojnych zakaznikov) neserioznou firmou KS-Tel a mame teraz v Nitre noveho predajcu BMC, ktory ma vraj daleko velkorisejsie priestory a slusne servisne zazemie, kedze su predajcom aj pre Iveco. Musim ich navstivit... prave pozeram, ze uz aj pripravili web stranky [odkaz]
Taktiez sa v tej odpovedi pisalo, ze pripravia katalog doplnkov a pod...
Vyzera to tak, ze ten formular naozaj niekto podrobne cital, vratane mojich slovnych komentarov ;-) :D -
« Bez nadpisu
Hondu paušálne berem.O technickej vyspelosti týchto vozov nepolemizujem.Môj príspevok bol smerovaný speciálne na nový Civic a konkretne na jeho design.Ono menej je niekedy viac.Určite predošlá generácia sa na hony vzdialila športovému naturelu predošlých modelov a toto je znova Civic tak ako ho "srdcaři" poznajú ale...
>:D ne nejsom frajirek s Peugeotom mám Scenica II generácie ani ho nepovažujem za výstrel najmodernejších technológií.Ja som sa riadil pri kupe potrebami mojej rodiny...Tiež sa milionu ludí to auto nemusí páčiť ja to berem.
Proste mi ten pseudo high.tech design na tej Honde nevoní...tot vsjo
Uršite sa neokouká to máš pravdu, to ani Multipla ne... ;-) -
"-- skrytý --" 21.12.05 11:46
« Swift-Civic
Hoši,nehádejte se.Mám Swiště od léta,žena je s ním max.spokojena.Když si chci udělat radost,jedu s ním a ne s velkým autem,ale nejedu po dálnici-pěkně okresky,zatáčky,kopečky,bezva svezení. Verze 1,3 GLX s litými disky a širšími pneu.
Civic je jiná třída, ale nevidím nic špatného,že se někomu líbí.Mně se líbí také a myslím, že to bude úspěšné auto. Když v tom člověk sedí,mám pocit,že to vznikalo jako dávná Lancia Stratos-ideální místo pro řidiče a obalil se zbytek....buďme objetivní-řemeslně dokonalé,interiér je(můj názor)naprosto skvělý,perf.sedadla,dokonalá ergonomie,ceny solidní.Ve skutečnosti to není tak divoké s designem, jako na obrázku.Docela umírněné.Podle mne mimořádně podařené auto-žádná nuda viz.Golf. Nebo Mégane 5D-to je úlet a nebude to mít trvání.Tohle auto bude krásné i za 10 let.
Swift také,že jo,zejména,pokud jej budou dělat zase tak dlouho... ;-) -
"-- skrytý --" 21.12.05 11:46
« Re:
To Haya1: Přelétavý nejsem, ani z auta na auto ani z baby na babu. Od doby co mám řidičák jsem jezdil jenom v Hondách (soukromě), takže vím o čem mluvím, a proto na ně nedám dopustit. To, že jsem si koupil Swifta, byl výsledek špatné marketingové politiky Hondy v ČR. Původně jsem chtěl zase Hondu, Jazze, ale s 1.2 motorem, i když výborným, a nic moc výbavou za 380 tisíc, to jsem za ty prachy bral špičkově vybavenýho Swifta, se silnějším motorem. Srdcem bych vždy dal přednost Hondě, ale z ekonomického hlediska vyhrál Swift. Stejně to dopadne tak, že Swiftem bude jezdit moje drahá polovička a já si koupím zase Hondu :D -
"-- skrytý --" 21.12.05 11:39
« Bez nadpisu
Bruno: Co je na Hondě úžasného ? Design, motor, jízdní vlastnosti, spolehlivost, cena ... je toho málo? Zřejmě jsi nikdy Hondu neměl a ani neřídil, když se tak blbě ptáš. :-) Možná se Ti to nelíbí, OK, máš tu "nádherný" konzervativní tuctovky jako Fabia, Golf apod. Pro mě a spoustu jiných je nová Honda Civic velmi povedený kousek, který konkurenci řádně zamotá hlavu a dlouho se neokouká. Každímu se líbí něco jiného, proto se taky vyrábějí různá auta . -
« Bez nadpisu
to Sporťák: nic proti Hondě, sám jsem jich pár měl ( teda motorek ), ale kromě designu a ceny na ní opravdu nevidím nic zázračného. Co myslíš třeba tou vyjímečnou technikou? V-Tec či co. Já prostě kromě designu ( uvidíme časem jestli je nadčasový nebo to bude propadák ) a snad té ceny jsem po svezení nepřesvědčený o tom, že je vyjímečná. Ale je to můj subjektivní názor, tak se hned neuraž.Více lidí, více názorů, ale ty mi připadáš jako přelétavá holubička, z auta na auto.... z baby na babu...:D -
"-- skrytý --" 20.12.05 16:34
« Střešní nosiče
Koho to zajímá : firma Thule už nabízí střešní nosiče na Swifta r.v. 2005, cena je 4537 Kč vč. DPH, ale je to bez zámků (+ dalších 722 Kč vč. DPH), mají i další provedení, to stojí 5704 Kč vč. DPH, opět bez zámků. Záruka 5 let, nosnost 75kg, ale Swift má povoleno na střechu pouze 50kg. Našel jsem to na [odkaz] Teda ty ceny, to je nářez :'-( Ale asi je lepší zaplatit tuhle hroznou sumu a mít jistotu, že mám kvalitní a certifikovaný výrobek, než koupit nějaký čínský * a dočkat se toho, že mi to spadne za jízdy ze střechy, poškodí auto mě nebo někomu jinému a ještě si rozmlátím kola. Třeba na Octavii II stojí ty samé nosiče jen 2.500 Kč !! -
"-- skrytý --" 20.12.05 16:22
« New Civic
To Haya1: Tak na Hondu mi nešahej !! >:-[] Že je hlučnější? No taky je to sportovní auto, a zeptej se každýho Hondaře, co na svým autě miluje a většina Ti řekne, že zvuk motoru nad 4000 ot./min !! :roll: To auto je boží, jak designem, technikou, motorem tak hlavně i cenou. Je to přesně to, na co všichni pravověrní Hondaři čekali po nepovedené 7. generaci Civica. Nemůžeš srovnávat Swiště se Civicem. :-) Ta auta jsou úplně jiná a pro úplně jiné lidi s jinými prioritami. Klidně se přiznám, že mám sto chutí prodat Swiště a objednat nového Civica. -
« Bez nadpisu
Těch 20 km jsem měl najeto já,nechal jsem si od prodejce vyřídit přihlášení,tak asi jeli mým autem...
Ten test ve SM ještě neproběhl,zatím probíhá,v posledním čísle bylo jen,že v Japonsku byl Swift autem roku 2006 (nevíte někdo,jaký auta byly ve finále?) , a u nás je mezi 5ti finalisty,vyhlášení 18.1. 06 na Primě.. je to nepodstatný,ale potěší ;-) -
"-- skrytý --" 15.12.05 16:29
« Re:
to Kryspin (27.11.) a pollo (25.11.)
jednak to auto cast linky projede po svych (a to se na lince jeste testuji nektere veci na valcich, takze se neco natoci), za druhe se pak veze z linky na parkoviste a z nej pak na vlak/truck - takze tech 5 - 6 km to da.
pokud tu nekdo psal, ze mel 20 km, tak bud to bylo auto vybrane na projeti (dela se to u kazdeho x-teho auta - normalne s nim kvalitari jedou ven a testujou jestli neco neni spatne) a nebo si s nim lehce zajezdil dealer :) -
Marcelino 05.12.05 13:20
« brzdenie v zime
no tak aj ja som konecne vyskusal ABS :roll: , na suchu sa mi ho zatial nepodarilo aktivovat, ale teraz pred cca 2 tyzdnami, ked zacal prvy sneh a poladovica, tak som isiel zo strmeho kopca do takej 3-zatacky (tiahla zatacka a nasledne ostre "esíčko") a pozeram chlapik predomnou blika brzdovymi svetlami takmer SOS, tak som slapol aj ja na brzdy a takmer okamzite ma zatal kopat brzdovy pedal a auto spomalovalo len velmi malo - takmer to nebrzdilo - fakt tam bola poladovica, ale aspon som tu zakrutu vybral bez smyku a bez zoznamenia sa zo zadkom predchadzajuceho auta, ktore tiez evidentne nebrzdilo... ;-)
inac zimne gumy mam Bridgestone LM20 14"165/70 a v snehu maju tiez slusny zaber - dnes rano som ich ale pre zmenu otestoval v dazdi (+5°C) vo vyjazdenych kolajach plnych vody a pohoda... zatial spokojnost... 8) -
"-- skrytý --" 02.12.05 13:38
« Bez nadpisu
To Haya1: Si děláš prdelky, ale já si přitom málem cvrnknul do textilu >:D Nebyl to dobrý pocit řítit se přímo na E-classe medvěda a čekat jestli to zahne nebo to do něj našiju. Dneska jsem tam tudy jel zase, jel jsem o dost opatrněji, skoro bych napsal, dámy prominou, "připosraně", a klouzalo to taky, ale bez infarktových stavů. Vůbec to není poznat, ale je to nasmrkaný. A nejlépe hodnocený zimní pneu mi v tom okamžiku byly naprd. -
"-- skrytý --" 02.12.05 10:07
« Bez nadpisu
Potvrzuju co napsal IT, taky jsem přezul z 15" ALU + Good Year na 14" plech + GY UG7 a subjektivně mám pocit, že auto ztichlo, nic nevrže, rány od podvozku se ozývají výjimečně (porovnávám stejnou trasu do práce). ABS už mě zachránilo, na Vypichu na křižovatce jsem odbočoval vpravo, ale když jsem zatočil volantem, auto jelo stále rovně, a to jsem jel 40km-h! Díky ABS jsem zpomalil natolik, že se kola chytly a namísto toho, abych se nasunul do mercedesu, co tam stál, tak jsem to zhruba ve vzdálenosti 1m dokroutil do správného směru. Řeknu Vám, už jsem se viděl v tom meďáku :roll: . -
"-- skrytý --" 30.11.05 19:45
« zimní pneu
Tak jsem si na pár týdnů zopáknul, jak to bylo za socialismu.Zimní pneu dávno doma,ocelové disky na Swifta-problém.Jsou z Německa.Dnes konečně přezuto!
Dva poznatky:
Rozměr na zimu je 165/70 R14(léto lité a 185/60 R15). Na zimních auto výrazně zichlo-žádné drnčení uvnitř, zkoušel jen pár km,bylo mi přivezeno teď večer.Rázy od náprav-uvidím zítra,teď se mi už nechce něco zkoumat.Ale také se nic moc neozývalo.Nafoukáno vpředu/vzadu na 250kPa, dusíkem.
ABS:je asi fakt nastaveno na tento rozměr(užší).Funguje a reaguje jako na jiných autech.Na letních v kombinaci s pneu Good Year se aktivuje až přehnaně neochotně.I na mokru.Teď byla adheze vozovky na ne zcela mokrém asfaltu zhruba jako mokré kostky v létě(tak plus minus..odhadem). ABS mělo relat. malé rázy.
Problémy nula. -
« Bez nadpisu
Ja, kdyz jsem ho koupil, jsem mel na tachaci 5 km. Ne ze by mi to nak vadilo, ale dost dobre nevim jak je to mozny. Podle me ty auta vozi primo z fabriky do autosalonu na kamionech. Uz nekolikrat jsem takovy kamiony plny nasich Swiftiku potkal na dalnici jak si to hrnou smerem na Prahu. ;-) Pochybuju, ze by ho prodejce pouzil jako zkusebni. Cekal jsem na neho x tydnu, a kdyz mi konecne zavolali, ze dorazilo, tak jsem tam byl presne za 2 minuty. >:D -
"-- skrytý --" 25.11.05 21:22
« Bez nadpisu
Tak tu opěrku hlavy potvrzuju, mám stejný problém. Koberečky jsem ještě neobjednal, ale chystám se na to. Teda spíš zavolám výrobci,pracuje tam kamarád, tak je snad budu mít zadara. ;-) A taky na plastové kryty kol. Málem mě trefilo, když mi u Suzuki řekli, že originál plastové kryty mají za 800 Kč/kus. To je zlodějina nejvyššího kalibru !!
Já jsem při koupi měl na tachometru 6km. -
« Bez nadpisu
Mě vrže jen plast ve dveřích spolujezdce,začal vrzat s příchodem zimy,tak uvidím,jestli bude i na jaře,a pak opěrka hlavy spolujezdce,ta vrže od začátku,řeším to tak,že když jedu sám,tak ji dám uplně dolů a nevrže,a když jedu s někým,tak si o ni opře hlavu a je to OK >:D
Kdosi tady dával odkaz na obchod,kde mají gumový koberečky,v sobotu sem je přes net objednal a v úterý mi volali že je maj,na netu měli cenu 595,- +100,- poštovný,ale přímo na prodejně po mě chtěli jen 495,- takže díky ;-)
Pokud bych se rozhodoval znovu,tak bych Swifta bral zas :-!
By mě jen zajímalo,kolik jste měli na tachometru při koupi,já tam měl 20 km,je to v pořádku? -
"-- skrytý --" 25.11.05 16:04
« Re:
To Marcelino: Tak, tak. Ještě bych ale uvítal osvětlení těch tlačítek rádia na volantu a centrálního zamykáni ve dveřích řidiče. Třeba tlačítka vyhřívání sedaček jsou podsvětlená.
Ještě jeden postřeh: Jak jsem si nechal namontovat tu loketní opěrku, tak se mi hýbala, viklala se, a s ní celý ten plastový kryt tunelu mezi předními sedadly. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že ten plastový kryt je k tomu tunelu přidělán dvěma PLASTOVÝMI !! šrouby, teda spíše čepy, takže to utáhnout nejde. Takže si teď seženu černé široké a krátké šroubky a přidělám to pořádně. -
Marcelino 25.11.05 15:55
« Bez nadpisu
No tak pokial je to v CR znacene takto, tak ta GL verzia = slovenska GLX verzia a teda je to uz velmi slusne vybavene auticko :-! - cize kupu mozem doporucit...
Apropo 2-stupnove zamykanie: ..., ALE ono to ma aj 2. vychytávku a to je 2.stupnove odomykanie :idea: - t.j. najprv sa odomknu LEN vodicove dvere, a teda sa ti nemoze stat, ze ti na parkovisku niekto z druhej strany auta otvori dvere a uchmatne napr. kabelku ci nieco podobne zo sedadla spolujazdca :-!
a este sa mi paci aj to, ze tam nie je na dverach "klasicky" "kolikovy" system, kde staci nejakou pomockou nadvihnut ten zacvaknuty kolík a tým dvere odomknut... ale je tam podobne ako u Toyoty, taka "vacka" pri vnutornych kluckach s cervenym zvyraznenim, ktora sa po uzamknuti iba pootoci... -
"-- skrytý --" 25.11.05 15:01
« Bez nadpisu
:D Hmm, tak to mě napadlo taky, ale pak jsem si řekl, že když už jsem za to vyhodil pět tisíc, tak tomu nedovolím, aby mě to nasralo, a zkoušel to dál. Teď už je to OK, grif je natrénovaný :-)
Ono to auto má ještě jednu vychytávku, nevím jak u jiných verzí, ale u té GLX je dvoustupňové zamykání dveří. Při tom druhém stupni se aktivuje systém, že i když zloděj rozbije boční okénko a bude se snažit si otevřít auto zevnitř tak to nejde. Mám to vyzkoušené (bez rozbitého okénka samozřejmě) a funguje to. Klidně můžu sedět v autě a pokud mě v něm někdo zamkne a odejde, z auta se nedostanu. -
"-- skrytý --" 25.11.05 12:18
« Zámek zpátečky
No, je to nějaký systém TITAN a je to tragédie. Je tam uzoučká štěrbinka a uzoučký klíček, dostat se tam vyžaduje opravdu cvik, navíc se ten klíček v té štěrbince dost viklá, takže není snadné ho zastrčit až nadoraz, kde musí být, abe se to dalo odemknout. No první měsíc jsem uvažoval, že to nechám vymontovat a nahradit Constructem nebo Medvědem. Teď už jsem asi získal ten správný grif, a taky se to trochu obrousilo každodenním používáním, takže to odemknu většinou napoprvé. Ve služební Octavii mám právě ten Construct, a to je absolutně špica, neporovnatelné s tím TITANem. -
"-- skrytý --" 25.11.05 10:03
« Vybavy
Jak psal Haya1 v CR jsou vybavy oznaceny nasledovne: GA, GL, GL/AC, GLX, zakladni cena 5D GA s motorem 1,3 je 259.000 CZK, cena nejvyssi vybavy se stejnym motorem je 339.000 CZK. To je muj pripad, ja jeste priplacel 13.000 za metalizu, nechal jsem tam namontovat zamykani radici paky, loketni operku a koncovku vyfuku a vysledna cena byla 362.000 CZK. -
Marcelino 25.11.05 08:36
« SR vs CR - znacenie verzii
:oops: no sorry, to mi nejak uslo, ze to je znacene rozdielne...
...u nas mame GL, GLX a GS (este existuju "medziverzie" s prikupenim klimatizacie - co bol aj moj pripad mam "prostrednu" vybavu GLX s klimatizaciou)
...apropo klimatizacia - dalsia super vec, ktora je neocenitelna nielen v lete, ale HLAVNE v chladnom a vlhkom pocasi, ked "za par sekund" spolahlivo zabrani roseniu okien 8) -
Marcelino 24.11.05 22:34
« Re: GLX vs. GL
tak urcite by som sa prihovaral za GLX - pre "zopar malickosti" bez ktorych by som si uz dnes asi auto nekupil...
budem konkretny:
- asym. delene a sklapatelne zadne operadlo a aj sedak - super vec, ked potrebujem vies nieco velke a v aute ideme napr 3 alebo len 2
- autoradio ovladane na volante - velmi navykova vec, ktora mi v sluzobnej oktavii velmi chyba ;-)
- nastavitelny cyklovac stieracov, vyhrievanie a el ovladanie spätnych zrkadiel (ocenujem ich el. nastavovanie hlavne preto, ze 2x denne ich prestavujem - manzelka soferuje rano a ja vecer a rozdiel vo vyske je medzi nami cca 30cm) no a este najmä central s dialkovym ovladanim...
...nuz a teraz v zime uz lutujem, ze som nekupil najvyssiu vybavu GS, pretoze mi teraz v zime chybaju vyhrievane sedacky a hmlovky :roll:
...no ale aj tych 8 airbagov by tiez bodlo, ked vidim ako mna a ostatnych ucastnikov cestnej premavky kazdodenne ohrozuju poniektori bezohladni "vodici" -
"-- skrytý --" 24.11.05 13:52
« Bez nadpisu
Sporťák: dá se s tím souhlasit.Vidím, že to vrže i jiným, spotřeba je také odpovídající, nějakých 5,5 je podle mne utopie,ale třeba někdo za tohle umí, my doma ne...Jen bych to nesrovnával s Octávkou.V ní se mi sedělo lépe.Zde je plochý sedák,nedá se seřídit volant podélně-seč my jej měli trvale "zasunut" a tu nějaké 2 cm by to chtělo posunout k palubovce. V O1 se mi hledala pozice za volantem lépe. Nicméně jsou to pocity,takže se musíme lišit. Brzdy-ABS je nastaveno podle mne na 165 mm široké pneu, u 185 mm reaguje moc pozdě.Asi tím, že převládají auta se 14´´ koly?Zřejmě. Disky budou snad také dnes. To bych spíš sehnal banány za komančů...o)))) Asi takhle: na popojíždění to ženě stačí,je to krátké,malý poloměr zatáčení, dobrý výhled-sedí se pár "cm" výš.Cena je solidní, spolehlivost se teprve uvidí. -
« koupě Swiftu
Dobrý den,
chtěl bych co nejdřív Koupit nového Swifta a chtěl jsem se zeptat na cenu a zda kupovat předváděcí vůz který má najeto cca 20 000 km, jedná se o 1,3 GL za 270t.
Víte o něčem lepším nejlepé Praha, střední Čechy, severní Čechy?
PLA tady psal že koupil (podle výbavy GLX) za 300t což by bylo skvělé i pro mně protože hledám něco do 300.
díky -
"-- skrytý --" 24.11.05 09:28
« Bez nadpisu
Hurááááá. Konečně dorazily plechové disky!! Sice ne original Suzuki, ale od nějakého jiného výrobce. Ale to je fuk, hlavně že je na co nazout zimní botičky.
Jinak taky shrnu dojmy - mám najeto přes 8.000 km: vzhled=bomba, stále ještě budí pozornost, motor je pružný, je velmi dobře utlumený, dobře táhne odspodu, má sice nesportovní zvuk, ale zato "sportovní" spotřebu, v průměru 7,1l/100km, jezdím denně do práce trasu Praha-Kladno, takže na dálnici 130 a ve městě popojíždění v kolonách. Interiér je vzhledově velmi příjemný, prostorný, dokonce mám subjektivně pocit, že na místě řidiče mám víc místa než v Octavii II, je to asi tím, že je více prostoru nad hlavou, ale to samé platí i pro nohy. Zpracování interiéru místy pokulhává, vržou a drnčí plasty při jízdě na kočičích hlavách, občas rezonuje něco v zadních dveřích, a co mi vadí je viklání opěrek hlavy na předních sedadlech. Jinak vše je plně funkční, bez problému, velmi příjemné jsou tři věci - zamykání a startování bez klíčku, ovládání rádia na volantu a vyhřívání sedaček. Velmi rychle se na to zvyká a když přesednu do služební Octavie II, tak mi to tam chybí. Jízdní vlastnosti jsou dobré, v zatáčkách se to více naklání a brzdy by mohly mít rychlejší nástup. Kapitola sama pro sebe je podvozek, na nekvalitní silnici auto trochu poskakuje a od podvozku jsou slyšet pěkné rázy. Mám pocit, že se to trochu zlepšilo, přesto třeba Fabia je na tom lépe. Teď přezuji na zimní 14" a jsem zvědavý, jak se to projeví. Problémy s řazení zpátečky pominuly, doufám že napořád. -
Marcelino 23.11.05 23:58
« predajnost v SR
Hmm, tak Suzuki vraj lame rekordy... Swiftov uz je vraj v SR prihlasenych v tomto roku 529 + ovela viac Ignisov (presne 1973 čo znamena 3. najpredavanejsie auto do novembra) ...
celkove ma vraj Suzuki cca 6,66% podiel na trhu
no pozeram, ze predajna siet sa vseobecne rozrasta, nove web stranky suzuki, atd. a teraz je tam aj dotaznik pre zakaznikov - uz som ho vyplnil... ;-)
Ouha :shock: ALE - v Nitre mame noveho ofic. predajcu :P , zeby kooonecne klepli neserioznemu KS-Tel po prstoch ;-) -
Marcelino 23.11.05 19:54
« Re: Re:
tak nastastie su moje skusenosti skor ako ma Haya1, nez IT. Skutocne asi auta z neskorsieho data vyroby boli na tom s kvalitou asi lkepsie nez uplne prve serie co sa predavali...
Hlucnost zadnej napravy je na nerovnostiach skutocne vyssia ako u otcovej Fabii 1,2 47kW HTP alebo podobnych 1,4-kach Combi co mame v praci.
Ale ziadne vrzganie ci nezvycajne vysoky aerodynamicky hluk od prednych dveri sa nastastie nekona :-!
dizajn, ergonomia a vybava za danu cenu spolahlivo vyvazia pripadne nedokonalosti a HLAVNE ta neskutocna dynamika vdaka vykonnemu motoru v primerane vysokych otackach stoji za tie peniaze. V tej cene skutocne nie je na trhu NIC co by mu mohlo konkurovat. :-!
Mne osobne vadia teda len 2 veci :
1. ukazovatel okamzitej spotreby - ne zeby bol nepresny, to nie, ale to, ze bez plynu ukazuje 2 l/100km ma "trosku" vytaca, a tiez nejake ukazovanie priemernej spotreby s moznostou nulovania tam mohli pridat 8-s
2. obcasne radenie spiatocky "cez zuby" - hlavne po dlhsom stati - ale nie vzdy - to je na tom to zarazajuce... ale so zaradenim spiatocky mam obcas problem aj na Fabiach(obcas proste nejde zaradit ani na 2krat), ktore inak maju radenie asi najlepsie zo vsetkych "malych" aut co som skusal... podobne aj oktavka tu spiatocku nema bez chyby, ale blbne to menej casto ako u mna na Swifte...
Ale inak uz len same "pozitiva a socialne istoty" ako hovoria "básnici"
;-)
Ak by som sa rozhodoval znova, zase by som kupil Swift, ale najprv by som este vyskusal novy Yaris prip Getz, ale uz teraz mozem povedat, ze po dizajnovej stranke este na Swift nedorastli a co sa tyka dynamiky a pomeru cena/vybava to sa este ukaze :idea: -
« Re:
souhlas, kolínské auta by musely stát 180 tis., aby se dalo říci "value for money", nové clio není špatné, ale pokud ho vybavím na cenu Swifta GLX tak stojí min. o 100 tis. více, no a nový Yaris-uvidíme..., a taky jeden z důvodů pro Swifta, doufám, že jich nebude nikdy jezdit tolik jako Fábií... ;-)
to IT: tedy plast. koncert opravdu u nás nemáme, tak nevím, asi to je tou kontinuitou či nekontinuitou :roll: -
"-- skrytý --" 22.11.05 17:31
« Bez nadpisu
Upřesním:pokud se jede po kostkách, je to uvnitř plastový koncert,zkoušel jsem 2 jiné a jedno ještě horší.Drnčí to hlavně ze dveří řidiče.Studené=venku a minus teploty(zpočátku, než se to nějak "zahřeje"-lůžka závěsů)tak to kouzelně při propérování zavrže-jezdím přes retardér.Další jízdou se to zklidní. Poškrabání plastů-to nevím,ale:sice je to hezčí(subjekt. názor),lepší výbavy,cena,motor,nicméně Fabia je celkově tišší a zpracování je preciznější.Na tom trvám.
Asi mají v Maďarsku nějaký větší rozptyl v kvalitě-příklad:než jsem to koupil, zkoušel jsem 2 předváděčky,docela dlouho,různé povrchy,zatáčky atd. U jedné byl ve 130 naprosto nepřijaktelná aerodyn.hluk-foukalo to kolem A sloupku.Ta druhá byla o poznání tišší, moje je nejtišší. Mezi tou první předváděčkou a mým je propastný rozdíl. Já bych tipnul, že něco jako konstantní kvalita je jim zatím cizí. Jetá Fabia je z tohoto pohledu lepší.Konečně,stejně si jezdím jiným autem, ani jedním z prdítek běžně ne, krom toho, když mne napadne se jen tak projet a Swifta prohnat.
Mám 15´´ kola a při přejezdu příčné nerovnosti či spáry se ozývají docela solidní rázy.To z Fabie neznám a jel jsem v mnoha,krom naší.
Podobné názory má i majitel Swifta z konkur.serveru a brzy tam hodí test-také auto jeho ženy,takže test soukr.vozu.Shodujeme se ve všem.Jinak se s tím jede dobře,na kvalitní vozovce či dálnici je to tiché,dobrá sedadla(no tak mohla být drobet lepší),výborný výhled. Dozadu mizerný výhled, tam je raději senzor.
Ergonomie je velice solidní-řídí se to lépe než Getz. Řazení-zpátečka jde perfektně,byl problém s rezonancí trojky-muselo se mimo značkový servis seřídit-nějak nezvládali. Ale když srovnám celkově přesnost řazení Swifta a Fabie-tam je jednoznačně lepší Fabia.
Jízdní vlastnosti-zase Fabia.Tohle se trochu naklání
Snažím se to psát nezaujatě.To, že nějaké auto mám neznamená,že z něj budu "omdlévat", myšleno v nadsázce.
Není to špatné auto,ale pár drobností mohli udělat lépe.Komentovat problém s disky pro zimní pneu nebudu-snad je budu mít dnes po 2 měs.shánění.Shánění,ne kupování.
Takže otázka:jestli bych koupil znovu?Kdybych řekl ano,bylo by to nepoctivé. Nevím,co nový Yaris.Nicméně jsem zkoušel litrový tříválec v C1 i Aygo(ten v něm bude) a tolik kritizované HTP je proti tomu vysoce kultivovaný projev(sám to HTP nemám, to pro pořádek-hezky 4 válce).Litrový motor do kolínských aut je absolutní tragédie a myslím,že v Yarískovi dlouho nebude.Místy to chytalo,třeba po startu při mírném přidání plynu zvuk,který mi připomínal starého "Malucha 126 P".Hrůza...
Zkoušel jsem novou C3-tak to je zase Swift dost lepší.
My to bereme tak, že je třeba,aby to jezdilo a nic moc se od toho jinak neočekává.Není-li očekávání, není zklamání. U nás je to spotřební věc na každodenní ježdění.A tuto fci si plní. Takže za 2 by to v dané třídě mohlo dostat .
Snad ještě drobnost:cena,výbavy a jak se s tím jede. Sice nemám var.za 250 tis, ale jel jsem se 2 kolínskými za tutéž cenu. No tak tohle ani omylem.Z tohoto pohledu je Swift "dospělé" auto.Např. i Panda je proti kolínským skvělé auto a neskonale lepší svezení.
Stop,příliš dlouhé. -
« Bez nadpisu
tož nám nic nevrže ani netluče ( ťukťuk na dřevo ), pal. počítač co se týká spotřeby je fakt na dvě věci, teď v zimě jak je to moc studené tak napoprvé zpátečka má chuť jít přes zoubky,černá samolepka na předním sloupku je zatím v poho ( koupeno začátek 06/05, naj. 9 tkm ), fakt je, že některé materiály uvnitř mají tendenci se poškrábat,ale jinak auto pro ženskou nebo i chlapa na blbnutí super ( a dokonce jsme s tím byli ve třech na dovolené - 1700 tam a 1700 zpět km- sedadla super, nebyl jsem vůbec rozlámaný ), takže zatím spokojenost ;-) dal jsem střešní spoiler, koncovku výfuku,loket. opěrku a na jaře nechám dát fólie na okna a octávky TDI či jiní tuzingáři budou ještě více vytočení, až je předjede takový prcek >:D :shock: -
« Bez nadpisu
Tak to si ma moc nepotešil IT...
Niekto tu ale písal, že to nevrže, tak nevim.Je to jedna z vecí ktorá mi dost vadí.Yaris i Getz mi pridu tak niak, že "nemajú koule" ;-) Predsa len Swiftu sa šarm uprieť nedá...to by som mu aj tych 8 litrov odpustil >:D
Mno uvidíme s čím všetkým ešte prídete, trocha času ešte na zváženie mám... -
"-- skrytý --" 22.11.05 13:17
« Bez nadpisu
bruno: Mohlo to být lépe řemeslně zvládnuté,alespoň jako kritizovaná Fabia. Dceři jsem dal rozumně jetou,na kostkách daleko tišší,přejezdy příčných nerovností utlumené-Swift je na tom daleko hůř. Plasty a teď v zimě zejména,zážitek.Naštěstí, převládají asfalt. silnice. Když se s tím trochu jezdí, tak to eko moc není.7 litrů normálně,teď v zimě přes 8.Ale u nás se nepraktikuje EKO jízda.
Chybí kontrolka potkávacích světel a pípání blinkrů. Palubní počítač píše hlouposti a ukazatel paliva odpovídá přesností počátkům motorizace.Jinak dobrý,žena max.spokojena.Jí nevadí ani to drncnutí na nerovnosti.Tohle neřeší.
Já si to půjčuji jen tak,když se chci trochu vydovádět. Bezvadně se s tím předjíždí a občas to někoho dost silně zaskočí. No, pak je ta spotřeba,že,ale s tímto autem se nedá jet pomalu.
Plechy:tak asi je to spočítáno, to jo, ale je fakt, že jsou hodně tenké=všechny,přitom je to na kilo stejně těžké jako Fabia(tu co máme),je to kratší,trochu vyšší, takže někde ten materiál být musí.
Ale nějaké přiměřené kroupy by to asi nepřežilo.To asi ne.Nic není dokonalé. Kup třeba končícího Yarise a máš téměř totéž,navíc vychytané věci.
Nebo Getze. Ten ani nevrže a cena/výbava/spolehlivost = skvělé! -
« Bez nadpisu
Zdravím Swifťákov!
V priebehu par mesiacov sa s rodinou sťahujem mimo BA, a tak riešim problem kupi auta pre manželku. Obom sa nám velmi páči nový Swiftík a zatial tu čítam pozitívne dojmy.
Jediny problem ktorý som zaregistroval je akási samolepka na predných stlpikoch z ktorej mám obavy že po pár umytiach stratí fazónu a ďalšia vec je pomerne mekký materiál zadných dverí...Zaujímaju ma Vaše skusenosti... -
« Bez nadpisu
to Sporťák: to sis mohl na internetu ( u gumařů ) objednat plecháče na Ignise, jsou úplně stejné ( mají i stejné obj. číslo u Suzuki dealerů ) a vyjdou tak na 1200-1300... :roll:
a já to vyřešil úplně jinak: na našem velkém šroťáku jsem našel čtyři nádherné disky z Yarise po 700,-Kč, taky 14, 4x100x54 ET45, jedině nejsou 4,5 ale 5,5, dal na ně ty své UG7 165/70-14 vyzkoušel a no problem, takže už jezdím, hurá.... :-) ;-) -
"-- skrytý --" 21.11.05 18:59
« Bez nadpisu
Ahoj chlapi!
Tak sa hlasim do rodiny "swifťákov" - dnes som potvrdila objednávku na 1,3 5dv. GS AC ABS, tmavomodrá metalíza. Pri výbera ma ovplyvnil jeden známy, ktorý má čierneho a tiež vaše reakcie na tomto fóre.
Dúfam, že v prípade technických nejasností sa budem môcť na vás obrátiť s prosbou o radu. Už vopred ďakujem.
budúca swifťáčka
Wal -
"-- skrytý --" 21.11.05 13:49
« Disky na Swifta
Dneska jsem byl u dealera Suzuki (SUDA Auto na Strahove), zeptat se na svoje objednane disky. Za me pritomnosti volal oficialniho dovozce Suzuki Motor Czech, pana Nagye, ktery je zodpovedny za zasobovani dily pro CR a obdrzel jsem nasledujici informaci: Plechove disky na noveho Swifta nejsou a v soucasne dobe se vubec nevi, kdy budou. Prioritne dodavky dostava vyrobni zavod v Ostrihomi. Stejny problem resi vsichni dealeri v Evrope. Koncem tohoto tydne by ceske zastoupeni Suzuki melo dostat informaci z centraly v Nemecku, jak se bude nastala informace vyvijet a nasledne resit.
U dealera Suzuki mi bylo take nabidnuto, ze existuje nejaky dalsi druhovyrobce, ktery take nabizi plechove disky v rozmeru na Swifta. Po overeni informace mi volal dealer zpet, ze dane disky by mohly byt k dispozici snad do konce tohoto tydne, cena za kus je 1557,- Kc vcetne DPH. Takze jsem je objednal, sice zaplatim o dvanactset vic, ale budu moct jezdit do prace na zimnich gumach !! Skoro si pripadam jako za komancu, kdy se staly fronty na banany >:D -
Marcelino 18.11.05 13:15
« Re: plechace na zimu
uff, tak to je sila... :roll: , potom je asi naozaj pravda, ze dopyt po Swiftoch je v europe tak velky, ze ich nestacia vyrabat... teda aspon v lete, ked som ho kupovalich bol nedostatok.. teraz uz bezne vidim, ze v autosalone maju vystavenych aj 4-5 Swiftov...
Neskusal si nejakeho predajcu v SR - blizko hranic su predajcovia v Malackach prip. v Piestanoch, Trencine, alebo rovno v Bratislave su hned 2ja -
Marcelino 18.11.05 08:24
« Bez nadpisu
No tak uz mam najazdene vyse 6800km a spotreba priposlednych 2 tankovaniach stupla o cca 0,3l - predtym som mal 6,2 teraz 6,5l - ale to bude asi pocasim, uz je zima - kedze jazdim vacsinou iba do prace a spät, prip. na treningy a vsetko to je v dlzke cca 20km.
Inac tesi ma , ze vyhrievanie zadneho okna je fakt vykonne - v priebehu cca 30sec uz cez neho vidim natolko, ze sa da rel. bezpecne cuvat, podobne aj kurenie slape naplno po prejdeni cca 2-3km, takze zatial v zime spokojnost - uvidime ako sa bude chovat na snehu...
...inac ked nastupim do auta po treningu ci zapase a je vonku chladno a vlhko (jesen-zima), tak musim zanut klimu, inak sa mi rosí horna tretina celneho skla co mi pri mojej vyske vyse 190cm uz dost vadi 8-s , ale tento isty problem je aj na otcovej Fabii a kamosovom Yarise... :roll: -
"-- skrytý --" 16.11.05 08:41
« Bez nadpisu
No, možná by to pomohlo. Aktivita Suzuki v ČR je fakt bídná. Taky mám ve sklepě UG7, a už třetí týden čekám na disky. Příští týden jedu do Německa, jestli do té doby nebudou, tak je koupím tam. Kde jsi je objednal ? Já u SUDAAUTO na Strahově. Myslím, že se velmi rád vrátím k dealerovi, kde jsem auto koupil - Auto Riegger na Proseku, přestože to mám přes celou Prahu. Si připadám jak za komančů, když se čekalo na barevný televize nebo banány >:-[] -
« Bez nadpisu
taky se mi v garáži válí UG7.... co tak napsat nějaký mail přímo na dovozce www.suzuki-motor.cz ( potažmo na jejich generálního ředitele pana Loulu, tak se fakt jmenuje, nebo sehnat kontakt na nějakého japonského ředitele pro Evropu )....Asi by to zastoupení Suzuki v ČR móóóc potřebovalo... >:-[] -
"-- skrytý --" 15.11.05 16:53
« Bez nadpisu
Zrovna to čtu. Bue zima, bude mráz, kam si Swišti zimní gumy dáš? Pneumatiky už mám týden ve sklepě a disky nikde. Už se hrozím, až budu potřebovat servis. To bude utrpení, když nejsou schopní zvládnout tak primitivní věc jako je včasné objednání plechových disků. >:-[] -
"-- skrytý --" 14.11.05 11:16
« Koberecky
Tak jsem dneska poprve videl jineho Swifta!!! V Praze na Plzenske v pul devate rano, modra barva, GLX verze. To to trvalo. Proc je nas tak malo?
To: Marcelino - ty levnejsi koberecky maji bud primo ve vzorkove prodejne v Gumarnach Zubri, to je kousek od Roznova p. R. nebo na www.autodoplnky.cz, vyhledej si vlevo Suzuki, pak Suzuki Swift r.v. 2005 a druhe odspodu jsou koberecky. Mel jsem z Guzu gumove koberecky v predchozim aute a byly v pohode.
Vite nekdo, kolik stoji plastove kryty kol, original Suzuki ? Asi si je poridim na zimni kola, teda jestli mi je dealer doda jeste tuhle zimu :roll: -
Marcelino 13.11.05 13:35
« Re: operka a doplnky
to Haya1 a mafyk: chlapi, kde ste prosim kupovali tieto doplnky na Swifta za tak super nizke (teda nizke v porovnani z ofic. cennikom doplnkov) ceny ?
Vazne uvazujem o doplneni nasledovnych veci:
- bezpecnost : dokupit hmlovky
- dizajn: dokupit na leto sirsie disky na 185-ky pneu
- ochrana karoserie + dizajn: zasterky, ochranne listy, a este gumove koberceky na zimu
add zasterky: este som ich nevidel nazivo(vlastne ani lišty), tak neviem ako to bude vyzerat - hlavne zozadu, lebo teraz bez zasterok vyzeraju uzke "165" pneu. zozadu dost komicky :?







