SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 12.01.06 08:54
« yaris.swift
..že se vám do toho pletu...yaris je trošku okoukaný, to swift má dle mého t.č. lepší image...skoro jako Mini ....ovšem nový yaris... je nádherný /soudím design - neseděl jsem v tom/ - možná půjde ten starý s cenou dolu...osobně bych šel do yarise - nejlépe do toho nového, ale za ty peníze :'-( -
« Re:
Díky za komplexní informaci. Já jsem seděl v obou, SWIFT na mne dělal dojem, že je více pro radost z ježdění, i sezení bylo příjemnější, i když motor Yarisu 1,3l bude určitě lepší a úspornější. Těžká práce se rozhodnout, zlatí bolševici, když byla jenom Škodovka a ještě na pořadí. -
"-- skrytý --" 11.01.06 23:49
« Bez nadpisu
Takze v rychlosti:
SWIFTa ma svagrinka a je to fakt podarene auticko, design a motor nemaju chybu.
YARISA som mal moznost viac krat otestovat, kedze kamos vlastni predajnu Toyoty a musim konstatovat, ze sa jedna tiez o podarene auto.
Vynikajuci vnutorny priestor pri kompaktnych vonkajsich rozmeroch, variabilny interier, dostatocny kufor. Samozrejmostou je vyborna kvalita spracovania, potesi velmi tuha karoseria (pri prejazde kolaji to vobec nedrnci ci nekruti). mne osobne sa paci aj design. mal som moznost vyskusat 1l a 1,3l motor. Liter je dobry do mesta a pre zenu, 1.3 je o dost lepsia aj ked subjektivne sa mi v Swifte zda byt motor zivsi aj ked na papieri maju podobne parametre. Yaris ma zase s obidvomi motormi vynikajucu spotrebu. Motory su vynikajuco utlmene (v ramci triedy) jazda je vdaka vysokemu posedu velmi prijemna, posilnovac ide dost lahko, jazdne vlastnosti su vyborne. Velmi rychlo si zvyknes na centralne umiestnenie pristrojov, rychlost sa da sledovat periferne bez potreby otacania hlavou, ci oci. ;-)
Ja osobne som rozhodnuty ist do Yarisa, budem sice menit vacsie auto (ale starsie) za mensie, avsak ziskam slusnu priestornost pre mladu rodinu, vybornu variabilitu a dufam, ze aj spolahlivost.
Inak u nas stoji Yaris s 1.3 v porovnatelnej vybave so Swiftom podstatne viac, takze v kategorii ceny/vybava je na tom podla mna lepsie SWIFT.
Treba si dat na papier vsetky plusy a minusy obidvoch auticok a podla svojich preferencii sa rozhodnut.
Jedno je vsak iste, obidva auticka su velmi vydarene, takze s ani jednym vyrazne neurobis chybu. -
Marcelino 11.01.06 16:43
« Re: Swift vs. new Yaris
Hmm, tak to je dilema - na novy Yaris som nemal nervy cakat, tak som uz takmer pol roka spokojny majitel Swifta, ale novy Yaris vyzera dost dobre, avsak este som ho nemal moznost vyskusat.
S tou cenou som si neni isty - Toyota bola pri podobnej vybave vyrazne drahsia uz pri "starom" Yarise, ten som ale okamzite zavrhol uz pri "statickom" vyskusani (malo miesta) no a jazda v nom toto len utvrdila.
Ale kazdopadne akonahle bude prilezitost tak vyskusam ten "novy" :-!
...inak pred silvestrom som jeden novy Yaris videl u nas v dedine zaparkovany pred ambulanciou zubarky - nazivo vyzera z boku aj zozadu slusne no pri priamom pohlade zpredu je to hroza :roll: . Dovnutra som moc nenazeral, aby som nevyzeral jak zlodej ;-) -
« Bez nadpisu
to Erik: no já kdybych vybíral auto teď, tak mám stejné dilema. U Swiště u mě osobně vyhrává design a taková nějaká hravost.... Asi bych se jel projet být tebou oběma, podíval bych se na kvalitu prodejce ( dealera ) no a pak by buď vyhrály emoce nebo chladný rozum... ;-) -
"-- skrytý --" 11.01.06 11:17
« Bez nadpisu
Zkusil jsem rozprašovač od Sonax,prodávají u Shell,jinde jsem neviděl.Čelní,zadní,přední boční jsou čisté,ještě to není ideální u zadních bočních-asi tam není ideální těsnění? 8-s Plus možná aplikovat ještě jednou.
Stojí asi 160 Kč,jak dlouho vydrží,to se uvidí.
Problém je,že jsem obě balení nechal v jiném aute venku a do rána bezvadně zmrzla.Takže netuším,co to udělalo-chemie ;-) Ale po rozmrznutí funguje.Třeba tomu mráz neuškodil.Doufám.
Problém je vyřešen.
Chce to ale nanášet na suchá skla a ta zadní byla nepatrně orosená,takže proto ještě není 100 pro. -
"-- skrytý --" 11.01.06 09:36
« Bez nadpisu
2 Paulz: To nezní špatně. Je to vlastně něco jako alkohol, ten odmašťuje, to by mohlo fungovat. Vyzkouším to. Uvidíme.
Dneska opět, ráno celé čelní sklo orosené, po chvilce pravá půlka čistá a levá ještě z poloviny orosená. :roll:
Btw. zkoušel jste někdo do Swifta namontovat nějaké lepší reproduktory? Pomohlo to? -
"-- skrytý --" 10.01.06 12:22
« Bez nadpisu
Sporťák: Je to auto ženy a její definice auta je"Má to volant a 4 kola?"Když potvrdím, tak je spokojena ;-) No ne,chce všechny vaky(to víš,živí se medicínou a následky nehod v autech má denně v práci),ABS,klimu,park.senzor,nějaký centrál.Rádio neřeší,za celý den slyší tolik informací,že po dalších netouží.Vyhřívaná sedadla si chválí.
Ty drobnosti si ale mohli odpustit.Krom nich tomu nemám co vytknout.Jenže ty jsou i na citelně dražších autech,to vím.Nicméně ten podvozek nezvaládli.Tečka. :'-( -
"-- skrytý --" 10.01.06 11:40
« Bez nadpisu
2 IT: To víš, že Swiftíka chválím. Má sice svoje mouchy, ale ne nijak závažné, jde o drobnosti. Zrovna včera jsem závodil na Plzeňské s Fabií 1.4 MPi, rozjezdy na semaforech apod. Neměl šanci, i když se snažil >:D Ten motor je fakt skvělej. Určitě je teď znát rozdíl oproti prvním kilometrům. Je živější, líp táhne odspodu. Co je v téhle zimě naprosto geniální - vyhřívání sedaček, to je fakt super.
Okna se mi také rosí, zejména když s přítelkyní sedneme zpaření ze spinningu, to se orosí všechno. Ale po spuštění klimy, nastavení ventilátoru na 2 nebo 3 to rychle mizí. Všimnul jsem si, že to rychleji mizí u spolujezdce, to udělali schválně ty kluci japonský, jak jsou zvyklí na volant vpravo :-) Co mě mile překvapilo byl fakt, že přesto, že se zadní sklo celkem rychle špiní, když je mokro, tak zadní světla zůstávají čistá. Což je dost důležitý. Tu špínu ze skla sundám stěračem. Btw. Napište kdo máte dobré zkušenosti s jakými stěrači. Na přelomu roku jsem vyměnil původní za jiné a je to hrůza. Po 14 dnech šmouhy. Chtěl jsem původně jen vyměnit gumičky a nechat stejná ramínka, ale nějak to nešlo jednoduše sundat. Co doporučíte ? Champion, Valeo ? Hlavně ne Filson ! -
Marcelino 10.01.06 11:19
« Re: rosenie
no tak zadne dvere sa rosia aj mne, ale nie vzdy - podla pocasia. Avsak vzdy sa mi po par min. jazdy osusia. Jediny problem je, ze ak ideme z treningu 4 "rozhorúčení" chlapi, tak to samozrejme nie je sanca vzadu osušiť...
... nuz skutocne sa ukazuje, ze IT kupil spatny kousek z prvych serii a ja zas asi ten lepsi... naozaj ak porovnavam Swifta z "flotilou" sluzobnych Fabii, Oktavii , este aj Falicii a Oplov(Astra, Vectra, Zafira), tak okrem jednoznacne hlucnejsej zadnej naprave resp. vseobecne podvozku (klepot kamienkov ktorymi posypaju cestu) nevykazuje nijake netradicne zavady, ci nestandardne zle vlastnosti, ktore ine auta nemaju. 8) -
"-- skrytý --" 10.01.06 10:59
« Bez nadpisu
Marcelino: Podvozek má Fabia určitě lepší,mám v ní odjeto docela hodně.
Klepání na ní není slyšet.Palubovku má SW tichou,dveře je asi náhoda.Jel jsem v jiných,tam to zase docela nad 100km/h hučelo-aerodyn.hluk, jakoby foukání kolem A sloupku. Mně to nedělá.Já bych řekl, že mají trochu rozptyl v kvalitě-holt jsem koupil první várku. ;-) Postupně to tichne.
Rosení:čelní sklo vlevo dole a někde uprostřed.Klima po vyjetí ani topení moc nepomohou, když je -12C-chvilku to trvá,než je účinek.Sehnaĺ jsem jakýsi přípravek u Shell,tak uvidím, jenže mi venku v autě zmrzl,takže vím houby,co to s tím udělalo.Totální led.Ale je rozmrazen,tak dnes nanesu a dám zprávu.
Vadí rosení bočních zadních dveří,hlavně vpravo-skrz výhled.Rosí se oboje a můžu jet sám.Okamžitě.Buď to netěsní-když se zatlačí na skla,trochu se pohnou.To jiná auta nedělají.Asi je to tu ošizeno-musí se sem vlhkost nějak dostat.Ani po hodině topení a klimy to nemizí a už jsem vyzkoušel všechny varianty foukání vzduchu.Tohle nezvládli.
Starý Yaris je také rachotinka,to vím a nový?To je otázka,co se projeví.Asi auto koupit až po 3 letech výroby,jenže tak stará se nám nelíbila,takže nebylo zbytí.
Nicméně třeba Favorit je horší,ať napíši něco pozitivního ;-) -
« Marcelino, dík!
Děkuju za další informace. Proto jsem tady na fóru, abych se před koupí dozvěděla co nejvíc, že jo :-)
Dlouhodobý test ve Světě motorů sleduju, včera jsem si to koupila. 74kW mě vážně překvapilo! A o mlácení podvozku tam není ani zmínka, to je divný. Psali tam, že to na dálnici v dlouhém kopci vadne, že se musí podřadit atd.
Ono s tím mlžením je to v zimě špatné v každém autě a v podstatě je to normální - jde o to, za jak dlouho se to vyfouká.
Se Sporťákem mám na zítřek domluvenou soukromou předváděčku, tak se už moc těším! :mrgreen: -
Marcelino 10.01.06 00:04
« Re:
to Sarik: v prvom rade si treba vyskusat konkretne auto a az potom sa rozhodnut - ideal napr.tu v Nitre - bola akcia Swift na vikend pre vyhercov ankety, takze sa dalo krasne vyskusat a hned clovek vedel co mu po par 100 km zacne vadit, co si pred tym na kratkej niekolkominutovej skusobnej jazde nevsimol...
Ale osobne nie som hluchy a k autam skorej mozno kriticky a narocny (mozno hlavne koli mojim dost nestandardnym rozmerom telesnej schranky ;-) ), no nemam pocit, ze by tie razy od podvozku boli pri nerovnostiach nejake strasne neznesitelne v porovnani s Fabiou ci s rovnako starym Yarisom 1. Snad mam len stastie na dobry kus, ale aj akekolvek drncanie od dveri ci palubovky nepocut. Zopar krat bolo kratko po kupe pocut zadne plato nad batozinovym priestorom, ale aj to prestalo. Ale treba povedat, ze mam 14" 165/70 gumy a na 15" budem jazdit az po zime, ak mi zostanu peniaze na kupu 15" elektronov a 15" sirsich gum s nizsim profilom 185/60
Iste je podvozok Fabie "istejsi" a tichsi, ale nie je to az taky strasny rozdiel, ze by som koli tomu bral radsej Fabiu :roll: . Napr. teraz v zime mi pripadaju sluzobne Fabie (1.4-ky) ale aj otcova 1.2-ka 12v citelne nedotacavejsie nez Swift, ale zas na rovinke sa lepsie chova Fabia... takze je to vo vysledku nastejno... :idea:
pokial ide o rosenie okna - nosim okuliare, takze som na to strasne haklivy a ani na sluzobnej oktavke nemozem jazdit za sichraveho pocasia bez klimy - proste sa to celne okno rosi - kolegovia mi hovoria, ze som v tomto az paranoidny, ze im to "jemne" orosenie vobec nevadi, ale ja uz aj koli tomuto vyzadujem v aute klimu a basta... aj Swift rosi, ale unho staci dat fukanie na "2-ku" a klimu zapinat len spociatku na take 2-3 min. prip. dlhsie, podla toho kolko ma v aute ludi a ako moc "dychcia" a potom uz len obcas na cca 30 sek. zapnut podla potreby... napr. specialne u Oktavky potrebujem mat zapnutu klimu o nieco dlhsie...
inac dnes vecer som cestoval cca 20km na zadnom sedadle Yarisa (3-dverova verzia) no a hroza... predomnou sedel 178cm vysoky chlap a ak chcel sediet pohodlne, tak som musel mat nohy rozkrocene, aby som ho netlacil do chrbta a hlavou som sa nemohol opriet o opierku, pretoze som narazal o zvazujucu sa strechu... uff, dufam, ze novy Yaris je na tom priestorovo lepsie... :roll: -
"-- skrytý --" 09.01.06 19:38
« Bez nadpisu
Sporťák: Docela tě chápu. Civic je naživo krásný a nemá chybu. Ale je to věc názoru.Mně se líbí a uvnitř je to vyloženě nádhera. Nicméně,teď bychom si měli chválit Swištíky.Jsou skvělí,až na ty nějaké drobnosti. ;-)
NiceOne: Škoda Auto časopis nečtu.Ani mu nic nevytýkají? Třeba to drnčení podvozku na nerovnostech? -
"-- skrytý --" 09.01.06 17:34
« Bez nadpisu
To IT: Nový Civic, s motorem 1.8/103kW, včetně stabilizačního systému VSA a obvyklých blbostí jako klima airbagy atd. 510 tis. Kč. Jakmile skončí leasing na Swifta, jdu do Civica, už bude vychytaný. Ten Yaris je pěknej, ten novej myslím, ale motor 1.0 je pro mě málo, a když je tam větší 1.3, tak se se slušnou výbavou dostaneš přes 400 tisíc, chtěl jsem auto do téhle ceny a nový Yaris ještě nebyl. Swiftík mi teď stačí, pak si koupím toho Civica :-) Ale pššššš, přítelkyně to ještě neví. -
"-- skrytý --" 09.01.06 14:54
« Bez nadpisu
T.E.CH: jenže jsi o 120 tis výš, což je o zhruba 1/3 jinde než Swift...to bysme mohli takto přihodit dalších 100t a jsme na 570t, a to se dala nedávno koupit M6 s 1,8 motorem, což je zase o něčem jiném,než Civic...atd.
Musíme se bavit o dané třídě(Civic o třídu výš) a ceně kolem 350t.Navíc spousta lidí bere Swifta v cenách 250t nebo pod 300t(nevím přesně,kolik stojí verze výbav). Srovnávat srovnatelné. ;-)
Za 300t se dá koupit např. rozumně jetá O1 TDI v plné výbavě,to pak můžeme dělat nekonečně kombibnací.
Jako ekvivalent beru k ceně 350 t a výbavě(Swift) - Yarise za 380t,kterému pár nepodstatných věcí chybí. Zase je třeba kvalitnější.Asi jo... ;-) -
« :o(((
Jak to tady tak čtu, tak začínám být nejistá. Pořád si ty rány a vrzání neumím nějak představit, sakra.
Ale díky za tohle fórum, alespoň člověk ví, co může čekat.
Co se týče drnčení plechů při hlasitém poslechu hudby, tak to je docela normální. Pomůže akorát kvalitní tlumící hmota ;-) -
"-- skrytý --" 09.01.06 14:14
« Bez nadpisu
Sedan: 14 kola se chovají hůř= jízdní vlastnosti,ale jsou tišší - prof.č.=70.Dost vysoká guma.Tlumí to lépe rázy.Auto se trochu víc naklání,ale není to zase drama,když se nebojíš ;-) Vrzání podvozku je asi stejné.
ABS je jednoznačně nastavena na pneu široké 165 mm.Na 15" kolách a 185 mm širokých se neaktivovala na suchu při mezním brždění,dokonce to krásně gumuje asfalt,bloklé a nic. Aktivovala se až na mokrých kostkách, které jsou ježděné asi 70 let.
Široké 165 mm reaguje správně. Měli udělat kompromis,nebo to nastavit na 2 rozměry.Pak by se ale muselo vyžadovat u GLX důsledně 15"kolo s 185 mm širokou pneu i na zimu.Tomu bych dal přednost.Ale musejí to sdělit a hlavně udělat. 4x20 mm na 4 kolách udělá víc,než by se tušilo.
Tohle by měli doladit.Vadí mi to.Už jsem psal, že poprvé když to asi ve 120 gumovalo silnici a ABS nereagovalo jsem zapochyboval,jestli tam je.Vím že má kontrolku,ale při tom fofru to hlavou bleskne.
Př.:na velkém je v létě 225, v zimě 205 a na suchu se aktivují stejně při téže rychlosti,totéž za deště. Pobně i jiná auta.
Sporťák:Koupit či nekoupit?Když jedu po asfaltce,tak koupit.Vše krásně tiché,vč.aerodyn.hluku.Pohoda...Když jedu někam,kde jsou nerovnosti,spáry,tak bych to prodal. Tohle nám jetá Fabia nedělá.
Co koupit? Netuším. Ono je to vše v této třídě +/- na stejno.
Nový Yaris? Ale ne s motorem 1,0=neskutečně neklidný chod motoru-zkoušel v kolínských autech+chybí výbava.Pak s 1,3 a při dané výbavě se ceny drží při zemi, dá se to asi 20 tis nad Swifta GLX s tím, že chybí litá kola(+20 tis), metla,mlhovky a vyhřívaná sedadla. Ale cena to není špatná,bavím se o verzi Sol.
Ekvivalent Swift GLX= Yaris SOL by přišel řádově na 400-410 t zhruba?
Takže Yaris,ale něco málo připlatit. ;-)
Bez litých kol se dá být,takže kolem 380 t?To jde... -
"-- skrytý --" 09.01.06 13:32
« Bez nadpisu
2 Sedan: Subjektivně jsem zpočátku měl pocit, že na těch 14" plechách to opravdu lépe tlumí rázy než 15" Alu. Ale teď bych řekl, že je to minimální rozdíl - bouchá to obojí, vrzání uložení tlumičů znám taky dobře. Souhlasím s tím zamlžováním skel, jak předního, tak bočních. Vždycky si pohraju s klimou a za chvilku je po problému. Jinak mi drnčí zadní dveře, když dám rádio pěkně nahlas, při jízde drnčí občas zadní plato. Loketní opěrku mám, tam je potřeba si dát pozor na uchycení ke středovému tunelu. Oni to tam upevňují umělohmotnými šrouby !! To je k ničemu, hned to vypadne a pak se to celé viklá. Na jaře to budu muset přidělat černým širokým šroubem, jinak je to fakt dobrá věcička. Po zkušenosti s 10 tis. najetými km - kdybych se měl znovu rozhodovat mezi Swiftem a Hondou Jazz, což byli mí favoriti, opravdu nevím, co bych vybral. Swift je hezký, má lepší motor a výbavu a je levnější. Jazz je lépe zpracovaný, prostornější, ale dražší a se slabším motorem a chudší výbavou. Ideálně asi Jazze s motorem ze Swiftu :D -
« Re:
Jo, dám; ale počítám, že tam pojedu až na jaře, teď v zimě to fakt nemá cenu. Zkusím je přesvědčit, aby opravili i lupání v palubce u levého výdechu. Fabii jsem měl dva roky a ten podvozek byl násobně tižší a tišší bylo i auto při jízdě po dálnici při 140 km/h. Měl jsem 1.4 MPI 50 kW, nic moc, ale jel hezky odspodu, subjektivně líp než Swift. -
"-- skrytý --" 08.01.06 20:09
« Bez nadpisu
Sedan:asi tak nějak, jsme nepředpojatí majitelé,teda já to platil,pro přesnost.Když jsem zkoušel C3,také to nebylo žádné terno a myslím,že Swift je lepší.Nebo končí Clio či P206...
Nicméně kvalita Fabie je nesporná,ať se tomu směje kdo chce.Ale
pozor:já ji beru jako ne rodinné auto, ale jako 2,resp.3. do rodiny.
Pak dej vědět,jak jsi pořídil. Já tomu moc nevěřím,že se něčeho dosáhne,ale je na to ještě necelé 3 roky to řešit,to je fakt...Koupené v Brně dokonce 5 let. -
"-- skrytý --" 08.01.06 19:34
« Bez nadpisu
Na kostkách,třeba Letná,drnčí vše.I Audi allroad >:D
Jde o příčné nerovnosti-je to nepříjemné.Na předváděčkách jsem zkoušel auta na 14"kolech a prof.čísle 70-trochu to písklo,ale bylo to brutální testování,co to snese. Na jednom kruháči jsem zrychloval,až se to dostalo na hranici,pár koleček...prodejce se asi trošičku i bál.Ale rázy nebyly slyšet-myslím přejezd nerovností.Zimní mám 14" a je to relativně dobré,no,když budu dělat,že neslyším ;-)
GLX má15"kola, prof.číslo 60,sedí to líp než 14",hůř než Fabie(prostě realita) ale zase to drnčí na příčných nerovnostech+to dnes uváděné vrzání od tlumičů.Nebo spíš od lůžek uložení.Při propérování.
Za ty prachy to nemůže být dokonalé.Nechci prudit,dobré je Polo a Fabia,ale ceny zase někde jinde.Něco za něco.
Podstatné je,že se to ženě líbí,ráda to řídí,je spokojená,nějaké vrzání neřeší.Pro ženu docela bezva auto.Třeba,že se sedí výš a je lépe vidět,až na semafory,ale to je jiná kapitola. -
"-- skrytý --" 08.01.06 18:50
« Bez nadpisu
Napsal jsem "zkusme se nehodnotit".Nenapsal jsem že zde se lidé urážejí.Psal jsem,že to se děje na NEWS....Slovíčkaření,ale je to tak.
Abych byl spravedlivý: na asfaltce je Swift dokonale tichý.Ty převládají.Nicméně železniční přejezd, retardér, příčné spáry-to hoši Japonští nezvládli.Třeba potichu napravují. Možná nás svolají a napraví i na vyrobených.......no asi ne,nejsme v Německu-tam prý míří většina produkce.Když to stačí Němcům, nám to stačí též. :D -
"-- skrytý --" 08.01.06 18:21
« Re: Re:
Saryk:Tak to ukončeme.Je to tu o Swiftu.Kdo chce Fabii s HTP,tak si ji koupí,kdo chce něco jiného,nekoupí.
Zkusme se nehodnotit a přenechejme to diskutujícím v rubrice NEWS-tam je to o urážkách,invektivách...oslovování "bácho" atd... :x
Zde se píší fakta a faktem je,že Swift není špatný,ale má pár much.Některé jsou dost zbytečné a na dnešní dobu(klepání podvozku)docela nečekané. Osobně bych jej už nekoupil,pokud by dotaz zněl jestli ano nebo ne,seč se mi s ním jede dobře,pokud mi jej žena půjčí. ;-) -
« Re:
Inu, já taky nejsem úplný teoretik, protože vyzkoušené mám, díky práci, opravdu leccos :-) Tvých kvalit v posuzování aut dosáhnu stěží, ale i tak mohu mít svůj názor, že?
Mně připadá HTP motor jako špatná výhra - žere to jako 1.4, bohužel to stejně tedy nejdede a ten zvuk je děsný.
A nezlob se, IT, já tedy nemám vozový park o několika vozech. Běžně máme doma dvě, jedno soukromé a jedno služební. Takže potřebuji jedno univerzální auto, které trochu pojede, nesežere mě i s botama a splní to, co od něj čekám. -
"-- skrytý --" 08.01.06 17:19
« Bez nadpisu
Saryk: Nepodceňuj mně. Matematiku ještě umím. Stejně vybavená Fabie s ekvivalentním motorem by přišla dráž,nepočítal jsem to.Nemá logiku Fabii ženy vyměnit za Fabii, tak jsem jí počítal Polo a bylo to při absolutně stejné vývbavě(Swift) a motorem 1,4 101k o 120 tis dražší, vč litých kol, metly,park.senzorů a vyhřívaných sedadel. Takže to byl Swift,což nic nemění na faktu, že oproti Fabii je to rozhrkaná kraksna,když to řeknu natvrdo.Fabie dcery pár věcí nemá,také nebyla kupována loni,nebo právě že není již nová,tak je tišší.Srovnávat auto staré 3 roky s novým-cena/výbava je pitomost.Trh se posunul.
Z toho motoru HTP se zase všichni nepo**.Mám je 2 pro auta na autoškolu,120 resp.50 tis a poruchy nula.Do města to stačí.Cena byla 330 tis vč ABS,vaků,elektrická okna i zrcátka,klima,litá kola,park.senzor,rádio s CD,metalíza...já vím, autoškola dostává slevu, ale za stejné prachy jsem koupil 2 služební Fabie a stejně vybaveného soukr.Swifta,tak zhruba.Takže s tou cenou to také kulhá...soukromě tu cenu nedostanu,to vím také,pro autoškolu aj.oblasti ano.Viz Superb pro TAXI.
Když chci jet fofrem a udělat na zátah tisíc km, jedu autem o 2 třídy výš,než je Swift. Občas někdo máme víc aut na různé účely. Ne jedno univerzální. Takže na to mám trochu jiné pohledy.
Takže trvám na tom, že Swift má bezva cenu a výbavu,ale také bezva rachotí.Kapito? ;-) -
« Re:
Jenže Fabia s podobnou motorizací a výbavou je cenově někde jinde, že? To už jsi do toho asi nepočítal....
Já nemám nic proti Škodovce obecně, měli jsme už 3 služební Fabie a jednoho staršího představitele značky mám 10 let ;-)
Fabia s motorem HTP je otřesná, na tom si trvám 8) -
"-- skrytý --" 08.01.06 14:57
« Bez nadpisu
Jo,Fabia je řemeslně udělaná líp,ať mi tvrdí kdo chce co chce: nevrže v palubovce,ani nedrnčí dveře,ani nevrže studený podvozek, ani nemlátí podvozek při přejezdu nerovností.
Navíc se rosí divně čelní okno dole a boční zadní(Swift).Mohu topit,zapnout klimu,nic.Jenom ošetřit přípravkem a za chvíli je to zase.Fabia ani Octávka to nedělaly,jiná auta též,teď Laguna 2 také ne.Tohle stále.Mám pocit,že blbě těsní zadní dveře.
Abych pravdu řekl,jede se s tím dobře,cena/výbava solidní ale Fabia je udělaná líp,podědila ji dcera,občas si to půjčím a je to lepší svezení,o zatáčkách se ani nebavím.Brzdy zcela jinde...
Swift není špatný,ale pecka to zase není.Asi mám přehnané nároky,ale drnčení je na nerovnostech fakt neskutečné. :'-( -
« Re:
Sporťáku,
máš mejlík. ;-)
V tom označení výbavy ČR a SR mám taky hokej, ach jo.
Ráda bych věděla, kolik ten DDiS bude stát navíc u nás, do háje, proč všechno dlouho trvá? :'-(
Sportovní pakej je pěkný, ale asi to vezmu bez kol - ráda bych jiné ET, aby to nebylo tak zapadlý - takže širší ráfky a gumy. V podstatě bych brala GLX na plecháčích nebo je střelím hned, jak to koupím :D -
"-- skrytý --" 07.01.06 10:46
« Bez nadpisu
Marcelino:To se přihazuje docela dost. :-( U malého auta na popojížďky se to nemůže nikdy vyplatit. My to máme do města a po okolí,nejdále to jelo asi 80 km.Proto třeba vyšší spotřeba,ale stejně...Při těch 15 tis ročně by to mohla být remíza,to tak tipuji od pasu. ;-)
V čem se liší CZa SK-GLX :?: -
Marcelino 07.01.06 09:53
« Re: cena benzin 1,3 vs. 1,25 turbodiesel
no tak na Slovensku je cena 1,3 GLX 414tis. Sk a cena 1,25TD GLX je 478tis. Sk - co je teda hovadsky narast - tolko sa rozhodne nevyplati doplatit koli spotrebe - ja odhadujem najazdim za rok max 15tis km (momentalne som vcera pokoril hranicu 9tis. km)
ale pozor "ceska" GLX nama rovnaku vybavu ako "slovenska" GLX :!: -
"-- skrytý --" 06.01.06 18:04
« Bez nadpisu
450 klacků za Swiště bych nedal.350 byl strop.Sice mi nabízel sport.paket za 50%, ale mně se 35 tis zdála zbytečná investice.Tak jsem ji nevzal,navíc nyní,když je sníh,tak se líže po sněhu kdečím i tak,sport.paket by to moc snížil.Nějaký zmrzlý sníh a může se to opravovat.
Naftový motor-pokud se jezdí na nějaké popojížďky,nevím,cena navíc vs.úspora paliva,kdy se to vrátí.To ticho u benzínu je skvělé. Pokud se denně neujede 70 km,tipuji,tak se to nemůže vyplatit.Kolik se přihazuje k např. 1,3GLX navíc za naftu? -
"-- skrytý --" 06.01.06 14:27
« Bez nadpisu
2 Saryk: Když něco nabídnu, pak to myslím vážně. Kontakt na mě máš v mailu, tak se ozvi. Máš-li zájem, pošlu Ti mailem kompletní katalog doplňků na Swifta, včetně ceníku v EUR. Ceny v CZK jsou cca. o 20% vyšší :'-(
Swišť za 450 papírů ? No tě *, to už se dá za ty prachy sehnat auto v nižší střední třídě ! Jsem zvědavej kolik bude stát ta verze 4x4 a pak GTi :roll: -
« Super!
Díky za tip na slovenskou Suzuki, alespoň mám porovnání, na kolik ten TD vyjde. Jako já si nekupuju auto na 3 roky, budu to mít zase do té doby, než se mi to skoro rozpadne, jako stávající vozítko - teď má 12 let ;-) A to si myslím, že by se ten TD vyplatil určitě.
Ta cena je docela úděsná - počítám, že TD a ještě sportovní kit (máme nějakou dohodu, že to snad bude o trochu levnější) a nějaké lišty a jiné blbiny, pak ta chválená loketní opěrka ;-) , bude auto atakovat hranici 450 tisíc Kč, achich ouvej.
No, ale ta malinká spotřeba je lákavá. Testovala jsem Ignis s tímto motorem 1,25TD a tah to má pěkný a nemusí se to tak vytáčet - mně osobně to vyhovuje víc.
Sporťáku,
to bys byl ochotný? No tak to já bych někam dorazila, hlavně, aby bylo denní světlo! Tak kdyžtak napiš na mail, kdybys to myslel vážně, juch! ;-) -
"-- skrytý --" 06.01.06 09:19
« Bez nadpisu
2 Saryk: Taky jsem vybíral mezi modrou a červenou, nakonec mě drahá polovička ukecala na červenou metlu. Vypadá fakt suprově, zejména na sluníčku. Ta základní červená je taková fádní, nelíbila se mi. Jinak pracuju v Praze a každý den jezdím Swištěm do práce přes Vypich, Košíře a po Plzeňský. Často parkuju v Carefourru na Smíchově. Stejnou trasou občas jezdí i někdo v modrém Swiftu. Jestli ji budeš chtít vidět naživo tak napiš a uděláme předváděčku :D -
Marcelino 06.01.06 02:33
« Re: Re:
No na Slovensku sa uz verzia s 1,25 turbodieslom od Fiatu predava - teda aspon v cennikoch uz je. ;-)
no pri priamom porovnani tych dvoch cervenych manzelka jednoznacne zahlasila, ze metaliza je krajsia, ale mne sa to az take jednoznacne nezdalo... kazdopadne metalizu sme brali (aj ked tmavomodru) tiez, predsa len je metalicky lak odolnejsi a krajsi...
...inac v SR je priplatok za metalizu iba 10990,-Sk tak nechapem, ze v CR az 13000,-Kc :shock: -
« Re:
Fakt vypadá ta červená metalíza o tolik líp? Já ji ještě na živo neviděla, snad jednou potmě, a připadala mi dost tmavá (teda jako jasně, ve tmě je tmavý všechno, ale přišlo mi to o hodně tmavší než ta klasická červeň.
Jináč jako i v Praze Swifta aby pohledal, kudy všichni jezdíte? :roll:
Mně se ta červená základní líbí moc, tak nevím... Jasan, 13 tisíc je dost, ale kdyby to mělo být ještě hezčí....
A nikdo nic o DDiS neví? Pomóc! -
« Bez nadpisu
Taky děkuji Haya za fotky,taky mi přišli jen jednou >:D Ty boční lišty i zástěrky pořídím,loketní opěrku (zatím) ne,ale nejdřív investuju do střešního spojleru.
Saryk,určitě berte red metalízu,vypadá o hodně líp než základní červená,i když 13 000 je 13000 :roll:
Jo,a bacha na zmrzlej led v té mezeře nad pátýma dveřma,naštěstí je tam ten plech docela silnej. -
« Ahoj :)
Ahojka všichni,
jsem tu nová. Ale už to tu nějakou dobu čtu, vlastně jsem to přelouskala celé. Budeme pořizovat Swiftíka, chtěli bychom i sportovní kit ;-)
Chci červenou základní mebo metalízu, potřebovala bych srovnání těch dvou aut vedle sebe....
Chci se zeptat: nemáte někdo nějaké informace o tom, kdy vyjedou se Swiftem s motorem 1.25 DDiS? Loňský rok se o tom pořád někde něco psalo a ticho po pěšině :'-(
Jinak bych byla šťastná, kdyby mi někdo poslal foto svého Swiftíka, co? Prosím a děkujiiiii!!! >:D
Šaryk -
"-- skrytý --" 05.01.06 15:26
« Bez nadpisu
2 Haya1 : Díky za fotky ;-) No, oni je seženou, ale jsou to nějaký pochybný noname, u kterých hrozí, že se Ti utrhnou ze střechy. To bych neriskoval. V ceníku oficiálních doplňků na Swifta je mají za 5140 Kč. Známý taky sháněl střešní nosič a zdálo se mu, že platit kolem 5 tisíc za Thule je moc. Prodejce mu řekl, že pokud chce, může mu sehnat levnější, ale že kvalita tomu bude odpovídat, použité materiály taky, že je riziko, že to nebude na střeše přesně sedět atd. To radši zaplatím víc. Jak to vypadá, pojedu si pro ně do Německa při nějaké služebce.
Btw. dnes jsem pokořil prvních 10000km se svým Swištěm ! -
"-- skrytý --" 05.01.06 12:05
« Re: Doplnky
Sporťák:Mně je dali grátis a vysoko.Nevím,jestli jsou origoš-mají jakýsi lesklý proužek uprostřed,ale bylo to zadarmo,tak co.Funkci plní.Dal jsem si to doma vedle 2 aut a zkoušel,když se na nich otevřou dveře,jestli to ťukne do lišty-jo,dobrý.Ťuklo. -
"-- skrytý --" 05.01.06 11:52
« Doplnky
To Mafyk: Taky uvažuju o koupi střešních nosičů, protože chci na autě vozit kola. Ty ceny jsou fakt hrozný. Kromě těch, co nabízí v katalogu Suzuki asi za 5.000, je už nabízí i Neumann, viz můj příspěvek z poloviny prosince, ale za podobnou cenu. :-( To je nechutný, když zjistíš, že na Octavii II stojí polovinu.
To Haya: Můžu taky požádat o zaslání foto na jenicek25@atlas.cz ? Díky.
Měl jsem v plánu, kromě těch předních zástěrek, koupit taky boční lišty, ale stejně jako Marcelina by mě zajímalo, jestli to má nějaký smysl anebo je to jen designový zkrášlovací kus plastu za hodně peněz. Ty dveře jsou nejvypouklejší v horní části a ta lišta se lepí dost dolů, alespoň podle toho co jsem viděl na předváděčkách. -
"-- skrytý --" 05.01.06 10:11
« Stresni box na Swifta
Zdravim, zatim mam najeto 4000 km bez problemu, takze spokojenost. Posledni dobou se zacinam divat na stresni nosice a stresni boxy. Kupoval jste nekdo? To co jsem zatim nasel je velice drahe a potom nevim, jestli je vubec mozne koupit na Swifta box o delce 225 cm - nebude moc precnivat? Pokud nekdo mate nejake zkusenosti, podelte se! -
Marcelino 05.01.06 00:25
« Re: Fotky
2 Haya1 : dik za fotky, prisli mi len raz, takze pohoda ;-)
skoda,ze nemas aj zadne zasterky, tie asi z dizajnom Swiftu "zamavaju" najviac :roll:
este detail - ako su ucinne tie bocne listy v pripade otvarania dveri pri múre, ci inom aute ? , ...alebo chrania len proti naraznikom inych aut ? -
"-- skrytý --" 02.01.06 20:27
« SUZUKI SWIFT 1,3 SEDAN
Dobrý den, mohli by jste mi poradit. Mám kamaráda, postaršího pána, prostě neumí s internetem. Poprosil mne, abych mu pomohl prodat auto.
[odkaz]
Kdyby jste byli někdo tak laskaví a pomohli mi přesněji stanovit cenu. Já ji stanovil na 45000 Kč po prohlídnutí více stránek, ale nevím, jestli je to vpořádku. Moc dík -
"-- skrytý --" 30.12.05 16:09
« Re: Re: Re: Re:
My jsme to pro dnešek a asi i letošek všechno zaparkovali.Sice byla v plánu nějaká cesta,chtěl jsem Swiště prubnout, jak se teď bude chovat,ale nechám to na jindy.Začíná to být na hranici sjízdnosti.Teď by bodla nová Vitara.Ale zase to celé nejprve oméct od sněhu,nic,žádné ježdění. :'-( -
Marcelino 30.12.05 15:56
« Re: Re: Re:
no ved som pisal ze tych 80km/h maximalne (vacsinou skor menej) a to len po rovinke no a samozrejme odstup na pripadne brzdenie si nechavam fakt slusny(co dost castio irituje tych zamnou a lepia sa mi na kufor, prip. sa snazia predbiehat...)... pred zatackou samozrejme vyrazne zvolnim a nasledne ich "vyberam" iba pod velmi jemnym plynom... ak dobehnem kolonu co ide cca 60km/h, tak zvolnim aj ja a vziadnom pripade nepredbieham, co sa o niektorych magoroch neda povedat...:roll:
teda ale dnes ranbo to bola "kuca-paca", teda stale je :roll: ... auto som naskor doslova vyhrabal zo zaveju , prekopal som sa cez nahrnuty sneh na cestu a vyrazil som ... no ale hned za dedinou som to vzdal a na parkovisku motorestu "Salaš" som to otocil a pokorne zaparkoval doma... cestu som radsej odlozil na pondelok... stale snezi a je strasne silny vietor a ked to poriadne zadulo, tak som nevidel ani po predny naraznik - a teda jazda "naslepo" sa mi ani trochu nepaci... 8-s ale dost dobre to drzi v zavejoch >:D :shock: Swift isiel jak maly tank ;-) , ale isli sme v aute traja dospeli, tak sme mali aj potrebnu hmotnost... par krat som musel uhybat protiiducim autobusom a obaja sme sa na odhrnutu cast cesty nevosli, tak som polkou auta rozrazal kopy snehu na krajnici...nic prijemne, ale auto drzalo stopu a navrat domov sme zvladli rel. bezpecne...
No myslim, ze momentalne je najvacsii problem miestami nulova viditelnost :idea: :roll: , lebo sneh je este pomerne "vzdušný", tak sa daju aj pripadne zaveje vpohode "prerazit" :-! , ak vietor ustane bude sa dat v pripade nutnosti jazdit, aj ked cestari nestihaju... -
"-- skrytý --" 30.12.05 08:39
« Re: Re:
Marcelino: Ale Barumky jsou naprosto v pohodě. Ono sice testy jsou hezká věc, ale když se na nějaký rozměr podíváš, tak žádná pneu není nejlepší ve všech parametrech.Buď je lepší na sněhu, jiná na mokru, hlučnost...atd. Navíc jsou to mezní rychlosti.Pokud to nechci rozsekat,stejně je lepší jet pomaleji. Teď je nějaký dobrý Matador,asi letní,ale mají zakázku, budou obouvat přímo u výrobce a není to Škoda.
Těch 80 na ujetém sněhu je docela dost. To bys v mezním případě asi neubrzdil.Nevím, to zvolním i s velkým autem. V zatáčce to nemůže udržet.
Dnes jsem brzy ráno jezdil na neuhrnutém sněhu,podklad byl uježděný a to se jelo docela dobře. Neprokluzovala kola.
Na 2.st se nerozjíždíme. Museli jsme "natrénovat", tj, 3 rozjezdy a bylo-musí se přidávat plyn velice citlivě a pomalu spojka. Dvojku bych tam nedával.Ani jsem to nezkusil.
Úspěšný rok 2006! ;-) -
Marcelino 30.12.05 00:05
« Re: Re:
2 IT: Hmm, tak jazdilo sa napocudovanie dobre, ale aj mne to na ujazdenom snehu pri rozjazde na 1-ke dost hrabe,preto sa rozbieham za takychto podmienok na 2-ke, ak je to nutne, ale tento problem mam aj na sluzobnych oktaviach a fabiach (aj ked tam su zas troska horsie zimne gumy - Barumky)...
Ale dnes vecer okolo 21:00 som si konecne vychutnal blbnutie na zasnezenom parkovisku - nasiel som jedno, ktore bolo zpolovice ujazdene a na druhej polke bol este od rana neujazdeny takmer "panennsky" sneh >:D - a teda dost som sa cudoval co vsetko si nechal Swift lubit - skusal som vsemozne prudke manevre - kontry s plnym plynom aj bez plynu a prudke brzdenie do zatacky atd. ... (toto iste hned po mne absolvovala moja manzelka, ktora vzivote nesoferovala za takychto podmienok :roll: )
No a vysledok - kedze rozmery parkoviska a 2 odstavene auta na nom plus 1 stlp osvetlenia presne vstrede mi nedovolovali rozbehnut to na viac ako cca 30 max. 40 km/h , tak sa mi nepodarilo dosiahnut "hodiny" - vzdy sa to dalo vcelku vpohode "vyrovnat" - asi by to chcelo v tak malych rychlostiach poladovicu ;-)
Nuz ale aj tak ak idem poceste s ujazdenym snehom tak moje rychlostne max. je po rovnej ceste cca 80km/h a dost... nie som hazarder... hlavne ked si vybavim cerstvu sestrinu havarku - v cca 40km/h dostala na poladovici hodiny a narazila bokom o obrubnik - vysledok obe napravy na jej Jazze v * a odtahovka ho musela zobrat do servisu 8-s :!:








Jinak to jezdí v pohodě. Možná startování:také se vám drobet déle točí startér,něž to chytne?Je to tak vteřinka navíc.Fabka chytá rychleji.
Rosení:seč přípravek přemrzl,funguje,jenom levá strana se ještě rosí.
Starý Yaris se asi už nedá koupit.
Nový s motorem 1 l-3válec - to bych asi nevzal,oproti starému 1 l-4válci je to katastrofa.Jeho chod je dost neklidný...Jedině 1,3. Výbava Sol se zdá být dobrá+cena.
Uvidí se,co to bude mít za mouchy, resp.,jestli je majitelé přiznají.
Nechci prudit,ale když jsem váhal nad Mazdou6,pár věcí se mi nezdálo, zkusil jsem 3 a nešel do ní. Když jsem četl na fóru, co o ní majitelé píší,přesně se to potvrzuje.Také to má své mouchy-kompenzací je překrásný design vně i uvnitř.Přiznávají to sice později,ale přece.
Nic není dokonalé. Nicméně žena by mne s Yarisem trochu hnala-chce mít přístroje před sebou,přehledné,žádné disleje kdesi uprostřed. Osobně to také nemusím. Asi je to otázka zvyku,ale někdy klasika není zase až tak úplně špatná ;-)