SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.02.06 15:19
« Re: Re: Re:
Marcelino: s tou elektrikou je to prece blbost. Alternator ti dobiji baterku a ta ma urcity odber... Na to ze se ti baterka dobiji nespotrebujes zadny benzin, staci jen to, ze se kola toci. Takze elektrika by nemela mit vliv na spotrebu! Az uz by to nestihalo dobijet, protoze bys mel vetsi odber nez je soustava schopna dodavat, tak by ti to melo hlasit kontrolkou baterky (obdobne kdyz ti doma vypadnou pojistky pri prekroceni jejich jmenovite hodnoty proudu!) -
Marcelino 02.02.06 14:56
« Re: osvetlenie na volante
no, tak ja osobne povazujem osvetlenie tlacidiel na volante za zbytocne (aj ked by to bolo pekne efektne). Uz som si na to tak zvykol, ze to ovladam popamati iba hmatom - oto asi aj ide, aby vodic sledoval cestu a nie nejake tlacitka...
Inac je to super vec a vzdy tazko znasam, ked presadnem do sluzobnej oktavky a tam mam len klasicke mizerne tovarenske autoradio s kazetakom :roll: ... -
"-- skrytý --" 02.02.06 12:47
« Bez nadpisu
To Haya1: Poslal som ti tie fotky. To podsvietenie ovladania radia na volante by fakt bolo super.
To Sportak: Tak to vidis. Moja draha polovicka zas chcela cervenu alebo zltu, ale ja som ju ukecal na tuto modru. :P
Co sa tyka toho stresneho nosica, mal som smolu, ze som bol prvy, ktoremu predajca montoval nosic. Teraz ho uz montuju bez vyrezavania. Predajca mi povedal, ze mi objedna nove tesnenia, tak uz sa tesim.
Ten nosic naozaj vyzera dobre a dolezite je aj to , ze ma pre mna idealnu vysku, presne tam pasuju spojene lyze, takze viazanie sa nedotyka strechy. -
"-- skrytý --" 02.02.06 09:46
« Bez nadpisu
To Haya1: Tak to podsvícení na volantu by opravdu bodlo. Jinak k té spotřebě; já to sleduju od října a zatím mám průměr 7,22l/100km. Poslední vyjetá nádrž ale byla za 7,8. To jsou ty mrazy, zapnuté vyhřívání sedaček, zrcátek, zadního okna atd.
To kingking: Díky za zaslané fotky. Máš tu pěknou modrou metalízu, co jsem původně chtěl, ale moje drahá polovička mě ukecala na Pearl Red Metalic. Ty zadní zástěrky vypadají na tom autě překvapivě dobře. Vůbec to neruší celkový vzhled. Koukal jsem i na ten návod na montáž střešních nosičů, no je to nářez, když tam opravdu je nakresleno, že se má to těsnění u dveří vyříznout. Co za magora tohle může pustit do prodeje? Jinak te střešní nosič vypadá dobře. -
« Bez nadpisu
u nás je to takhle: má drahá jezdí do práce 5km ( většinou samozřejmě na poslední chvíli, to víte, úprava zevnějšku >:D ) takže na to šlape, no poté buď zpět do chaloupky nebo na nákupy ( opět tak do 10 km ) no a spotřebu raději neměříme, protože....( ale cítím to tak nad 8/100 ) 8-s
a ještě mám jeden postřeh, zkusím vymyslet podsvícení ovládání rádia na volantu ( nemáte to už někdo, ať nemusím vymýšlet vymyšlené? ) :idea: -
Marcelino 01.02.06 13:20
« Re: Re:
to topeni sa skor mysli, vyhrievanie sedaciek a okien...to by malo mat vplyv na spotrebu... tu elektrinu treba vyrobit...
add opierky, no neviem co myslite tym vyklanim, ... niekde som cital, ze mal mat Swift aktivne opierky, ale nikto mi to nepotvrdil...jedine co pozorujem, ze ak sa o opierku opriem, tak sa pohne o nejaky milimetrik pohne - nemeral som to, len proste citit, ze nie su "tuhe", ale troska sa pohnu, na druhej strane mi to vobec nevadi, pretoze nejake hrkotanie opierok za jazdy sa nastastie nekona...
...inac to zlepsene zatvaranie "zadnych" dvere som samozrejme myslel "5.dvere"... ;-)
dlhodobu spotrebu po 10000km mam priemer 6,45 l/km, ale teraz v zime si ju zhorsujem, lebo v zime mam realne tak 6,8 az 7l aj viac... v lete to bolo 6,2 az 6,4...
co sa tyka priestoru, aj aj sa citim subjektivne za volantom "volnejsie" vo Swifte nez v sluzobnej Octavii I. -
« Bez nadpisu
Mě se ty opěrky viklají taky,spolujezdcova navíc někdy drnčí,někdy ne,nevím podle čeho,stejně tak někdy lupe ve spolujezdcových dveřích plast,ale tak nějak v normě.
Spotřeba při posledním tankování po 400 km byla hrozivých 9,2l/100,většinou po městě + 80km projížďka po dálnici,předtím vždy průměr kolem 7l/100,tak nevím,kde je chyba,asi moc topím :shock: -
"-- skrytý --" 01.02.06 12:35
« Bez nadpisu
Tak ja mam najazdenych zatial len 3500 km, aj to len na zimnych 14´´. Uz aj mne sa zda ze motor je zivsi. Jazdil som po meste, okresky a dialnica. Len po meste som mal spotrebu 8,5 l/100 km, mimo mesta, dlhsie trasy som mal 6,4l/100 km.
Inak pocity mam podobne ako Marcelino a Sportak, na retarderi vrzne predna naprava a kym je auto studene tak trochu piskaju brzdy. Jedine co mi vadi je drncanie zadnych dveri pri prejazde nerovnosti. Neviem to zatial vyriesit, ani u predajcu mi zatial nepomohli. Mate niekto podobnu skusenost? Inak spokojnost. -
"-- skrytý --" 01.02.06 11:36
« Bez nadpisu
To Marcelino: Mám najeto 11.000km a moje pocity a zkušenosti se zdají být totožné s Tvými. Motor je neskutečně živý, nemůžu se ubránit tomu, abych ho nevytáčel až do horního pásma a neřadil později než by bylo optimum, což se samozřejmě podepisuje na spotřebě. Tankuju Shell V-Power a jezdím v průměru za 7.0l/100km. Ale zase nejvíc po Praze a po dálnici, navíc se zapnutým vyhříváním sedaček, světly, topením a ventilátorem, což spotřebu zvedá. Mám vyzkoušeno, že při decentní jízdě se v pohodě dá jet za průměrných 6.2l/100km.
Z těch věcí, které trochu vadí, můžu potvrdit vrzání předních tlumičů, tedy spíš jejich uložení, při přejezdu retardéru, občasné pískání brzd, a pak to nešťastné nastavení podvozku. To je pro mě osobně největší slabina Swifta. Je v něm cítit každý hrbol na silnici a když je ten hrbol větší, dostane podvozek pěknou ránu. Rozdíl mezi pneu 14" a 15" tenhle problém moc neřeší, těším se zase na jaro až přezuju na 15" a porovnám zase vše se zimou. Možná bych ještě uvítal razantnější nástup brzd. Swiftík brzdí dobře, ale je potřeba na pedál víc šlápnout.
Řekl bych, že i řazení funguje lépe než na počátku, nyní mám jen velmi zřídka problém se zařazením zpátečky.
Další věc, která mi vadí je fakt, že se mi viklají opěkry hlavy na předních sedadlech, máte někdo taky tenhle problém?
Nemůžu si vynachválit výbavu auta, moc dobře se zvyká na vyhřívané sedačky, zejména v téhle zimě, skvělé je taky ovládání rádia na volantu. Velmi pohodlná jsou sedadla. Jsem prostorově výraznější >:D , a musím říct, že se mi ve Swiftíku sedí líp než ve služební Octavii II. A taky je o dost tišší než OII. -
« Bez nadpisu
to Marcelino: my máme skoro 12 tis. km a: v nápravě nevrže, jen musím udělat pořádek v kufru u rezervy, dal jsem tam navíc nějaké nářadí a chrastí mi to, když jedu vzadu, jsem naštvaný ( ale to je moje chyba ) :*)
motor jede jako drak, ale pocitově se mi zdá, že je trošičku hlučnější, přední mlhovky svítí dobře, ale na druhou stranu kolikrát za rok je použijeme...,přední zástěrky jsou super, zadní neřeším ;-) -
Marcelino 01.02.06 08:57
« skusenosti po 10tis. km
Taaak, vcera som prekrocil 10000km a mozem poreferovat co sa zhorsilo ci zlepsilo oproti "surovemu" autu, ked som ho kupoval...
prebehol som si zbezne vsetkych 22 stran tejto diskusie a vidim, ze spociatku sme mali problem zatvarat zadne dvere, ked to bolo nove tak to viac buchalo a bol problem odhadnut spravnu silu na zatvorenie...teraz je to uz uplne vpohode, staci uplne zlahka "svihnut" a dvere sa s prijemnym tlmenym zvukom vpohode zatvoria...
druha vec co sa vyrazne zlepsila je motor - oproti surovemu je citelne zivsi... tento jav je ale pozorovatelny uz po najazdeni niekolkych 100-viek km, netreba cakat na 10tis. ;-)
napriek tuhej zime nic nevrzga nabucha, akurat hned rano ak prejdem po spomalovaci na ceste tak to troska tlmene vrzne od naprav a jemne "pisknu" brzdy, ale to bude asi tym mrazom... otcova Fabia od prednej napravy vrzga o dost hlasnejsie a nielen ked je rano zima...
takze zatial iba tankujem a jazdim... spokojnost ... :-!
...momentalne stale vaham, ci ma vyznam kupit predne hmlovky... bude to stat aj s montazou takmer 7tis.Sk :'-( a druha vec su zasterky... ono predny blarnik aj s podbehom su potiahnute dost nizko a siroko, takze sa zda, ze zasterka tam prakticky netreba, a naopak vzadu su tie zasterky asi zbytocne... teda nie celkom, vodici jazdiaci tesne za mnou asi nemaju radi auta bez zasterok ;-) a kto vie, co tie mohutne plastove zasterky spravia s aerodynamikou, ... prakticky ziadny vyrobca tam zadne zasterky nadava, a vsetci dost vyrazne vykrajuju tie zadne narazniky, takze kolesa su odzadu doooost odhalene.... -
-
Marcelino 26.01.06 08:20
« vyhrievane potahy
tak som v utorok kupil pokusne jeden vyhrievany potah. Dal som ho na sedadlo spolujazdca a zena si ho pochvaluje, takze kupim aj jeden pre seba :-! . Akurat ak pojdeme spolu, tak sa musime "striedat", nakolko mam len jednu zasuvku... ;-)
Ale sedacky Swiftu maju troska dlhsie sedaky a sirsie operadlo, nez pocital vyrobca tychto potahov, tak su tie popruhy dost napnute a cakam, ze dlho nevydrzia 8-s a potom si usijem tie popruhy presne na mieru :-!
Inac zhanal som ich po nete a pod no a napokom som zistil, ze pod lampou je najvacsia tma - kupil som ich v mototechne za 360,-Sk priamo oproti firme kde pracujem... stacilo len prejst cez cestu... :roll: ... uz som z toho internetu nejaky zmagoreny :roll: -
« Bez nadpisu
tož včera ( úterý ) bylo u nás -27, auto stálo od soboty venku, no a ráno párkrát protočilo a chytlo, hurá, volnoběh byl ale chvilku opravdu velmi vysoký :roll: no a automat? nic pro mě, možná na stará kolena nebo do mercedesu :-) a vyhřívání sedadel? je to auto ženy, tak se ji aspoň krásně vyhřívá buchtička >:D no a jinak dveře otevírají i zavírají, kontrolky neblikají, klakson troubí... ;-)
jó a jen tak mimochodem, v novém AutoTipu mimo jiné Octávka 4x4 byla lepší než Subaru Legacy, jen jaksi všechny ty auta v testu neměly stejné pneu, takže co z toho vyplývá? AutoTip (Bild) a SM nebrat... :? -
Marcelino 25.01.06 08:16
« Re:
2 Federer: citujem: "Ale zase si narozdíl od Marcelina myslím,že ze skušeností majitelů se dozvíš víc než z párkilometrové zkušební jízdy" ...
eeh, som sa zle vyjadril, ide o to, ze ak sa nevie rozhodnut pred kupou, tak z tej skusobnej jazdy skor zisti ci mu to auto bude vyhovovat, nase poznatky ohladne napr. pohodlia ci jezdnych vlastnosti su ciste subjektivne... :-!
...ale zas je pravda, ze co sa tyka "vseobecnych zlych vlastnosti" to mu naozaj viac pomoze dokladna diskusia na fore... ale zatial je nas tu majitelov dost malo... tusim len okolo 5-7 som nas naratal... takze podla toho posudzovat vyse 1000 Swiftov v SR a CR je torska skreslene ... ono "typicka zla vlastnost" bude pravdeodobne len ta, ktoru pozorujeme vsetci a naopak to co niekomu z nas robi a niekomu druhemu nie, tak to bude skutocne len "kus od kusu" rozptyl v kvalite alebo casto aj v subjektivnych narokoch uzivatela (typicky otazka pohodlia a jazdnych vlastnosti)... -
« Bez nadpisu
Eriku,ty dveře dnes šly zavřít v pohodě,včera byla asi zatuhlá západka po delším nepoužívání,dnes OK. Občas něco zadrnčí,občas nedrnčí nic,jak kdy,ale v bráchové Fabii je to větší koncert,tomu vrže celá palubovka,ale jak říká,je to pohybující se hromada plechu a plastu,tak nějaký to vrznutí neřeší,já taky ne.
Ale zase si narozdíl od Marcelina myslím,že ze skušeností majitelů se dozvíš víc než z párkilometrové zkušební jízdy -
Marcelino 24.01.06 23:17
« Re: SWIFT - zkušenosti z provozu
2 Erik: no len nezabudaj, ze z vyhrad, ktore si uviedol, sa prakticky iba jedna vyskytuje "vseobecne" u vsetkych Swiftov a to - razy od zadnej napravy na nizkoprofilovych 15" ...
Ostatne vyhrady uz boli viac menej individualne kus od kusu tak ako je tomu aj u inych aut...
kazdopadne si urob skusobnu jazdu - to ti pomoze pri rozhodovani ovela viac nez citanie fora :idea: -
« SWIFT - zkušenosti z provozu
Sleduji forum jako případný zájemce o SWIFTA a zatím se mi jeví jako nejvýraznější výhrady - rázy od nápravy při přejezdu nerovností, případně povrzávání podvozku, různé drnčení v interieru, dnes jsem zahlédl, že v mrazu nešly zavřít zadní dveře.
Není to moc, ale může to štvát. Zkoušeli jste tyto "drobnosti" reklamovat ?
Jak to je s nakláněním v ostřejších zatáčkách na 15" kolech ? -
"-- skrytý --" 24.01.06 18:33
« Poloautomat
Ked som volal do Suzuki, tak mi tvrdili, ze sa Swift dodava jak s klasickym automatom tak aj s poloautomatom, teda robotickou prevodovkou. Osobne by sa mi asi viac pacila roboticka, ale neviem. Chcel by som pocut nazory ludi co maju taky Swift.
Inak ja zene sice doverujem, ale riskovat sa mi nechce :D -
"-- skrytý --" 24.01.06 17:03
« Re: Re: automat
Marcelino:kdyby to byl automat s možností sekvenčního řazení...ale takhle bych to auto fakt nekazil.Osobně mám pochybnosti o smysluplnosti té 1,5.Výkon a Mt jsou nepatrně větší,ale nebude to dramaticky rychleji jezdit.1,3 je optimum.Nicméně je to věc názoru.Beru.Pokud by tam byla převodovka viz.Nissany,nebo s řetězem viz. Audi,tak jo,to jsou bezvadné automaty-tenhle ve Swiftu je jaký? Ví to někdo? -
Marcelino 24.01.06 15:11
« Re: automat
tak tak, je to urcite "znehodnoceni" ... ale teraz som cital tusim v AutoBilde alebo v SM uz fakt neviem :roll: bol tam test automatu s motorom 1.5 a nazvali to tusim "suboj protikladov" teda kombinacia automat s vysokotackovym motorom ;-) ... a zistili , ze radi velmi jemne a ma zaujmavu a celku prijemnu vlastnost (netusim ci je to u automatov bezne) a to, ze ak idete pijanko na 5-ke povedzme mestom 50-kou (fuuuj takto trapit motor :roll: ) a zrazu prudko zoslapnete plyn tak to podradi rovno do 2-ky :P a auto vystartuje ostosest, a ak ho znova prudko uvolnite , tak preradi naspet do tej utrapenej 5-ky ...
...uooops, ale teraz som si neni isty, ci ten automat neni len 4-stupnovy ;-) :roll: -
"-- skrytý --" 24.01.06 14:52
« Bez nadpisu
Mám nový poznatek.Když se ochladilo k -10C,podvozek je i ráno tichý(to známé povrzávání).Teď při -20-23C naprosté ticho.Ani od tlumičů.Nebo si to"sedá"?Uvidíme,budu sledovat,ale celkově to tichne.
Jenom včera ráno studený motor,venku -20C,vysoký volnoběh a nějaké drnčení(snad kryt?),ale dnes už nic,asi ta zima je fakt mezní.
Konečně u Avensise či snad i Luboš1 s M6 jim to zase bliká-kontrolky.
Ať už je alespoň jaro.
K výbavám:chápu,že každému není jedno,jestli auto stojí o 80t víc,ale 1,3 GLX v plné výbavě je skvělá volba.Nezbývá než doporučit.Hřející sedadla,v létě klima...Cena je solidní.Hledal jsem Colta s 1,3 po slevě+ ekvivalent výbavy a vyšel asi o 20 t víc.Do 1,1 se zase nedá vše objednat,resp nedodávají paket výbavy.
to davor: K automatu:já bych ty ženy nepodceňoval.Párkrát zkusí a bude jezdit naprosto v pohodě.Doma jsem navrhl a žena to odmítla,že jí řazení nevadí.Dceru navíc baví jezdit,stále,všude,hlavně po Praze,ta o automatu ani slyšet.Když mne veze,fakt řadí s citem,optimálně,včas podřadí,nežene do červeného.Ona se to naučí,já bych ji nepodceňoval Buď optimista. ;-) Automat k tomuto motoru bych bral jako jeho "znehodnocení".
Gogo: nezáviď.Neupečou se. ;-) Ono to samo snad reguluje,zpočátku se zahřeje a pak ubere,ale možná je to jenom pocit,nebo už je člověk z té zimy fakt zblblý :D -
"-- skrytý --" 24.01.06 12:58
« Re: Re:
Marcelino: doporučuju koupit nějaky lepší, než v těchto obchodech. Kupoval sem to otci do Korejceleta a hned při nasazovani urval ty gumovy pasy. Navic je taky celkem blbe reseny zastrkovani do 12V zasuvky. Zbytecnost je ale mit stelovatelnout intenzitu. Ja to v aute mam a uz i na nejmensi to hreje az pres perovou bundu... -
"-- skrytý --" 23.01.06 16:37
« Re:
Nuz ja som planoval plnu vybavu s automatom... Hlavne kvoli zene, je takmer uplny zaciatocnik. Inak kamosova zena hned ako zacala jazdit odpalila spojku. Kamos si teraz bucha hlavu o stenu, ze jej nekupil automatiku (teda ze sa dostatocne skoro nerozhodol, lebo dodanie automatiky by trvalo 3 mesiace, a on jej dal auto pod stromcek). Takze sa chcem vyhnut podobnej chybe. -
"-- skrytý --" 23.01.06 16:26
« Bez nadpisu
to davor:Obávám se že zde žádné.To auto má docela živý motor,ne úplně špatně poskládané převody,na technické trati je s tím radost řadit.Podle mne vyhozené peníze,raději vem plnou výbavu-je bezva,když ti dnes hřejí sedadla.Ale to je můj názor.K automatu jsme doma nějak ještě "nedospěli".Ani žena či dcera. -
Marcelino 23.01.06 11:31
« Re: Re: zimne starty
no ten volant to by bolo super :P , tiez soferujem v kozenych rukaviciach , ale neni to ono..., mozno by pomohlo kozene obsitie volantu - kozeny volant je drahy jak svina 8-s tusim az vyse 10tis,-Sk ... co by stalo obsitie stavajuceho volantu kozou :?: :idea: -
"-- skrytý --" 23.01.06 10:55
« Re: zimne starty
To Marcelino: Vyhřívané sedačky se asi dokoupit nedají, ale ty potahy ano. Nabízí je třeba HobbyCar, stojí necelých 300Kč, je to na jedno sedadlo a napájí se to ze zásuvky zapalovače. Koukni na www.hobbycar.cz, sekce Potahy, podskupina Potahy sedadel vyhřívané.
U nás dneska bylo -19°C, auto chytlo napoprvé taky s mírným protočením. Jen při jízdě v něm pěkně praskalo a lupalo, hlavně v zatáčkách, zadní dveře šly otevřít dost ztuha. Ještě bych kromě vyhřívaných sedadel uvítal i vyhřívaný volant :D -
Marcelino 23.01.06 10:50
« aktuality: 690 Swiftov za rok 2005 v SR
to som sa docital na slovenskych strankach suzuki:
Nový Suzuki Swift získal prestížne ocenenie nadštandardnej kvality udeľované nezávislou odbornou porotou v SR pre domáce a zahraničné produkty – certifikát Slovak Gold. ...
... Z troch tisíc zamestnancov Suzuki v Ostrihome je 1131 zo Slovenska. Komponenty a diely na autá dodáva tiež 6 veľkých slovenských výrobcov. Vyrábané automobily sú s vysokým podielom slovenskej práce a produktov....
Značka Suzuki zaznamenala v oblasti predaja v roku 2005 v SR rekordné výsledky s takmer trojnásobným medziročným nárastom a dosiahla trhový podiel 4,670%.
Z 3331 predaných automobilov Suzuki bolo 2306 kusov z modelu Ignis, 690 Swift, 121 Liana, 89 Jimny, 77 Wagon R+, 43 Grand Vitara a 5 Alto.
Po uvedení nových modelov Swift a Grand Vitara v minulom roku rozšíri modelovú paletu ďalšia novinka – Suzuki SX4. Premiéru bude mať na autosalóne v Ženeve v marci 2006. -
"-- skrytý --" 23.01.06 08:26
« Bez nadpisu
To Mafyk: Ohladne toho nosica to je pre mna dobra sprava. Uz po namontovani mojho nosica a po vyrezani gumoveho tesnenia predajca povedal, ze by to teoreticky malo ist aj bez rezania tesnenia a ze by mi mali vymenit to tesnenie. Takze dufam, ze to vyjde. -
Marcelino 23.01.06 08:09
« zimne starty
no tak a zima prisla... 8-s ... rano bolo -16, no a uz bolo pocut, ze starter sa pretocil trosku tazsie nez inokedy, ale na uz 2. ci 3. pretocenie chytil a pohoda :-! ... horsie to mal svagor na dodavke - Renault Master - ma tam 2,5l tD ci tak nejak, ale nezabralo mu ani nezavisle kurenie, baterka vybita jak v aute tak v dialkovom ovladani a naviac nasiel vo filtri cca 1cm hrubu vrstvu ladu :roll: ...hlavna vec, ze tankuje kvalitny "arctic diesel" :roll: ...este ze mam poctivy benzinak... :idea: , no ale tie vyhrievane sedacky by sa mi teraz fakt hodili :idea: nedaju sa dokupit :?: , alebo aspon nejake vyhrievane potahy :?: -
"-- skrytý --" 20.01.06 22:27
« Stresni nosic
Dneska jsem byl u prodejce pro plastove srouby na prichyceni krytu podbehu a videl jsem na jednom swiftu namontovany original stresni nosic. Stoji 5100, vypadal solidne a schvalne jsem se ptal na montaz. V manualu je skutecne naznaceno rezani gumoveho tesneni, ale jim se nosic podaril namontovat tak, ze tesneni pouze odehnuli, coz je jiste lepsi reseni. Zajimalo by me, jestli nosic Thule je resen stejnym zpusobem. -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:18
« Bez nadpisu
2 kingkong: Tak to jsi asi prvy, kdo ma i zadni zasterky. Jak to na aute vypada? Muzes udelat fotku a poslat ji?
No prevzit si auto od dealera s nariznutou tesnici gumou, tak to bych taky asi zkolaboval, a hned jak bych se probral, tak by musela zachranka davat dohromady toho *, ktery to udelal >:-[]
Btw. mate uz nekdo za sebou prvni garancni prohlidku po 15 tis. km ? Kolik stala? Co kontrolovali? Byli jste u toho kdyz to delali? -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:07
« Re:
To Sporťák: Ano, je to hrozne. Ja som si to nechal namontovat u predajcu a skoro som pri preberani auta skolaboval! Ale predajca si to hned aj nafotil a poslal to na garancne. Tak dufam, ze sa to nejako vyriesi. Keby som chcel mat ten nosic namontovany stale, tak to nie je problem. Ale ja ho tam stale nepotrebujem. No ved uvidim...
Zasterky som dal aj zadne, spolu to bolo nejakych 2600,- sk. Tie plastove naozaj vyzeraju lepsie. -
"-- skrytý --" 19.01.06 13:51
« Bez nadpisu
2 kingking: Jo, bylo to od Thule ne Neumann. Cenove ty stresni nosice vysly nastejno jako od Suzuki. Ze by stejny vyrobce? To si snad delaji srandu, ze se musi nariznout tesnici guma, ne? :shock: Ptal jsem se dealera, jestli ma ty plastove pevne zasterky na predek. Ma je na sklade za 987 Kc, takze si je asi zitra necham namontovat. Vypadaji lepe nez ty ohebne. Bocni listy necham az na jaro. -
"-- skrytý --" 19.01.06 11:46
« Bez nadpisu
To Sporťák: Kupil som original od Suzuki. Ich riesenie je dost nestastne. V gumenom tesneni treba vyrezat dva otvory a pod nimi je na karoserii pripraven uchytenie stresneho nosica. Ked je nosic hore je to ok, ale ked sa da nosic dolu tak tie vyrezane casti sa prekryju len takou gumou a vyzera to hrozne. Sam predajca bol nemilo prekvapeny, urobil si fotky a poslal to na garancne. Do konca januara by to mali nejako vyriesit. Skusim urobit nejake fotky a poslem Ti to mailom.
Videl som v ponuke od Thule nejake stresne nosice na Swifta a tam sa mi to zdalo vyriesene sikovnejsie. -
"-- skrytý --" 19.01.06 11:12
« Bez nadpisu
2 kingking : Jake stresni nosice jsi kupoval ? Primo od Suzuki nebo od Neumanna? Jak je to tam vubec pridelane ? Mam pocit, ze tam je mezi horni hranou dveri a strechou minimum mista. Muzes treba udelat fotky - detail uchyceni drzaku ? Rad bych si je taky koupil, ale neminim si nicit gumove tesneni. -
"-- skrytý --" 19.01.06 09:29
« Bez nadpisu
Zdravim. Mam na Swifte nabehanych 2400 km. Cez Vianoce som jazdil po horskych okreskach posypanych strkom a dost som si od kamienkov znicil bocne strany pred zadnymi kolesami, takze velmi doporucujem aspon predne zasterky (od vcera ich uz mam namontovane).
Inak Swift taha vyborne, aj do kopcov to bolo super, vyborne sa s tym predbieha. Spotrebu mam zatial 6,9 l/100 km, myslim ze v lete este klesne.
Co sa tyka doplnkov, tak na skusobnej jazde som jazdil s laktovou opierkou, ale kedze mam vyse 190 cm tak mi to dost vadilo. Na buduci tyzden by mi malo prist stresne kridlo a na jar uvazujem o kupe zliatinovych diskov. Dokupil som aj stresny nosic, ale ten je dost nestastne rieseny, hlavne ked ho chcem dat dole, tak v gumovej tesniacej liste su vyrezane otvory na uchytenie nosica a tieto by sa mali prekryt takymi gumenymi obdlznikmi. No vyzera to potom otrasne. Je to v rieseni na garancnom. >:-[] -
"-- skrytý --" 18.01.06 23:54
« Bez nadpisu
Yaris je jednoznacne drahsi ako Swift. Inak v CR mate nechutne ceny zliatinovych kolies. V SR zacinaju 15-tky na 6080 Sk a najdrahsie 16-tky su za prijatelnych 13300 Sk.
Vidim, ze sa tu zacinaju prezentovat myty o litrovom motore ;-) .
Liter v Yarise je isto lepsi ako HTP v skode, iba s nim treba jazdit inac, nakolko ma vysokootackovu charakteristiku na rozdiel od skodovackeho HTP. Neda sa porovnavat tento motor v Yarise a Aygu!
Jednoznacne ale najvhodnejsim motorom pre Yaris je 1,3l, aj ked podla mojho nazoru 1,3 od Suzuki taha lepsie.(skusal som 1 SWIFT vs 2xYaris).
Spotrebu ma ale lepsiu Yaris (porovnavam s nizsie uvedenymi udajmi) s obidvomi Yariskami (1,3l) som sa dostal pod 6l/100km. Rychlost mierne nad limity, razantne zrychlovanie. (teda vzhladom na objem motoru :-) )
Ja osobne som dal prednost Yarisu ale musim uznat, ze SWIFT je daleko stylovejsie auticko, ktore ma dusu. Yarisu tie emocie akosi chybaju. -
"-- skrytý --" 18.01.06 20:21
« Re: Swift
Na českých stránkách je nový Yaris komplet,vč.příslušenství.Třeba litá kola za 20400,- Kč atd.Tak si najdi Swifta a k tomu stejně vybaveného,resp.dovybaveného Yarise. V Česku by byl Yarísek SOL asi o 50t dražší(po vybavení),než Swift GLX .Na Sk to bude podobné,teda +/- kurz.Bavím se o motoru 1,3 litru.
O motoru 1-3válec jsem nikde moc nečetl,já je vyzkoušel v kolínském triu a fakt je to zážitek. Totální úlet. Připomínalo mi to v určitém režimu otáček(v nadsázce) starého fiátka 126P.Kdo koupí Yarise s tímto motorem,bude litovat. Škodovácký HTP je proti tomu "BMW".Tohle totálně zpackali. -
« Swift
to Marcelino: Skoda ze ti zienka zatrhla tie bocne listy, podla mna vyzeraju zaujimavo, a je to urcite aj efektivne. Opierku si urcite dam a hmlovky by som tiez rad.
Neviem najst cennik novej Toyoty,tak sa mi tazko porovnava.Ale cital som dost velku kritiku na to 1.0 motor, 3 valec. Musi to byt dost ubohe. -
"-- skrytý --" 18.01.06 13:51
« spotřeba
Zdarec majitelé.Vidím, že se pomalu začínáme přiznávat,že Swiftem se prostě EKO jízda dělat nedá.Ten motor chce jít za plynem,rádo to předjíždí(takový Pašík TDI když se sejme,to se majitel diví...o))))...
Takže pokud by se jezdilo na spotřebu,dá se asi pod 6 litrů,ale to svezení,podřazení a hurá na věc....to nevyměníme za 0,5 litru,přece,nebo jo?
K Yarisovi.Starý 1 litrový 4válec je hospodárný Yarísek jede velice krásně.Nový 3 válec je oproti HTP naprostá tragedie.To jsem nepochopil,co tím kluci japonští zamýšleli.V kolínských autech je to fakt"nářez",naprostá neochota jít za plynem-jel jsem s motory něco kolem 2 tis km.To si nemůže normální člověk koupit.Takže nezbývá něž 1,3 l motor(Yaris). Určitě pojede bezva,ale spotřeba bude v řádu toho Swiště.Ono to technicky ani není možné.Zázraky se nedějí.Podobné motory,otáčky,hmotnosti aut,dynamika...
Cenově mi to vyšlo ve stejné výbavě asi o 15% nahoru,oproti Swištíkovi.
V ČR se jich prodalo 377.Pokud jsem si zapamatoval údaj z týdeníku Škoda Auto Svět motorů ;-) -
"-- skrytý --" 18.01.06 11:37
« Summary
Tak se taky přidám - najeto 11.000km, motor táhne jako čert, spotřeba dlouhodobě sledovaná - 6,9l/100km, jezdím denně 60km do práce převážně dálnice a město, když jsem jezdil mezi svátky po normálních okreskách a normální rychlostí :-) spotřeba byla 6,1. Teď jezdím na Shell V-Power. Jinak zatím spokojenost. Už jsem psal, že v téhle zimě je neocenitelné mít vyhřívané sedačky, to je fakt super.
To Fliegerpepe : z výbavy bych doporučil přední zástěrky, sám je chci kupovat, loketní opěrku. Kdybych si měl vybrat - Clio je francouz, tomu nevěřím, Colt je hezký, ale drahý, uvařoval bych o Hondě Jazz, ale je taky drahá nebo Yarisovi - taky drahý --> takže mi z toho vychází Swift :-) Stěrače nejsou malé, i když tak vypadají, naopak stíraná plocha je velmi dobrá. Otázkou je jen, jaké stěrače si vybereš. -
"-- skrytý --" 18.01.06 11:06
« Take postrehy :)
Ahoj Mafyku,
ja mam najeto 5800 km, takze vlastne stejne.
Z auta jsem porad uplne hotovej :)). Jezdil jsem tak, ze na spotrebu, dostal jsem se i pod 6, ale proste to neni ono.
Ted jezdim jak dabel - ale necham se unest jen nekdy, motor uplne suprove se vytaci. Kamarad sahnul po 5t do vyfuku,aby se podival jak motor spaluje. Byl tam akorat prach !!!! Mi neveril, ze jsem si necistil motor.
Proste bych rekl, ze motor je fakt dobrej. Na dalnici jsem ho zkousel roztahnout z kopce a uz jede 190 :), takze verim, ze az bude zajetej na max, tak z nej dostanu 200.
Proste musim Vam rict, ze jsem uchvacenej. Hlavne mam skoro 2 metry :-) a nad hlavou jeste asi 8 cm mista :).
Na kufr jsem si zvykl, protoze i kdyz ma obrovskou nakladovou hranu, me to vyhovuje. Veskere nakupy a prevozni veci v nem stoji a ani se nehnou.
Podvozek - to bych je zastrelil na nerovnostech, ale na kvalitni vozovce, je to hodne dobre.
Udelal jsem jeden prohresek :). Nechal jsem si svitit cely tyden lampicku v interieru. A vysledek :). Musel jsem na nabijecku.
Jinak proste musim jen doporucit.
Dokonce me po meste honil nejakej strejda se starou 100kou Skodovkou a kdyz jsem zastavil, protoze mi to bylo podezrele tak vylezl ven,
vzal si kontakt na prodejce a ze si ho musi hned koupit, ze tak pekne auto jeste nevidel ;)).
PLA -
"-- skrytý --" 18.01.06 09:05
« spotreba + operka
Ja mam najeto 5000 km, spotrebu mam nad 7 litru, ale jezdim bud delsi trasy plne nalozeny a po dalnici - zatim max. 180 km/h :-), nebo po meste, takze se tomu nijak nedivim. Dost casto se necham unest a swifta tocim az do cerveneho, na dvojku a trojku je to fakt super zrychleni. Na loketni operku jsem si hodne zvykl, asi prvnich 100 km mi prekazela, ale ted uz by mi chybela. Pokud v aute jede nekdo cizi, operku mu sklapim, takze zadny problem. Jediny problem jsem mel zatim pri parkovani - drhl jsem predkem o led a zjistil jsem ze mi u praveho predniho podbehu vypadly 3 plastove srouby, ktere drzi plastovy kryt podbehu. Nestalo se to take nekomu? Ten plast tam drzi i bez tech sroubu, ale budu to muset nechat spravit. Nevite jestli by to proslo v ramci zaruky? Znamy co ma Octavii II mi rikal, ze si nechal aplikovat na podbehy nejakou mekcenou hmotu, tak me napadlo, ze by to hodne pomohlo proti hluku napr. od odskakujicich kaminku, nevite o co jde? Zadne jine problemy jsem zatim nemel, akorat uz by auto potrebovalo umyt, mohlo by par dni prestat mrznout ;-) -
« Bez nadpisu
co se týká loketní opěrky, je opravdu relativně vysoká a vadí při řazení, ale je sklopná, takže na pojížděčky je nahoře a když se jede někde dále tak se používá a je to bezva. ;-)
no a jinak si to včera moje drahá pokřtila, někde spadla do nějaké sněhové jámy a prasknul přední nárazník zespodu i zepředu... :? -
Marcelino 17.01.06 23:47
« Re: EKO jazdy ala swift
no tak Eko jazda na Swifte to sa sice teoreticky da - pri 100km/h (tacho, teda real cca 95km/h) toci na 5-ke nieco okolo cca 2700ot co je o 400 ot/min menej ako napr. otcova Fabia 1,2 12V 47kW... ALE :!: kto si raz vyskusa ten nadherny tah 68kW motora Swiftu pri cca 4000 ot a vyssie ten bude pre 2500 ot doslova trpiet ;-)
... ja sice jazdim "s rozvahou" a lahkou nohou na plyne , no ale akonahle je moznost si uzit aspon na par sekund akceleraciu pri predbiehani, (napr. ak dobehnem kamion iduci 80-kou) tak motor tocim kludne na 3-ku do 6000ot (to uz atakujem 130km/h) a kedze vtedy uz prebiehaci manever konci radim rovno 5-ku a uberiem plyn na predpisovych 100km/h a zase idem pokojne no ale po takychto manevroch o nizkej spotrebe mozem len snivat :roll:
v lete nemam problem drzat sa udajov vyrobcu priemer cca 6,2l obcas aj viac podla toho ake su trasy... no ale teraz v zime je to skor 6,5 a vyssie uz to atakuje 7l ... teraz mam najazdene 9400km a priemerna spotreba mi vychadza 6,45l/100km
apropo v SR sa predalo do konca novembra vraj 608 Swiftov -
Marcelino 17.01.06 23:31
« Re: Naj volba do 400tis...asi swift
No ak si si aspon zbezne precital toto forum, tak si aky taky obraz o Swifte mozes urobit,... podla mna je to co sa tyka vybavy stale najlepsia kupa ak k tej vybave pozadujes aj slusny motor, snad jedina konkurencia je novy Getz ale s motorom 1,4.
Avsak Swift by som vymenil v danej cene za ine auto iba keby bolo naozaj "vyrazne" lepsie. A kazdy mame iny vkus ale aj po stranke dizajnu je pre mna (aj moju manzelku ;-) ) cislo jedna.
Pozeral som namatkovo ceny noveho Yarisu a s motorom 1,3 v porovnatelnej vybave vychadza o niekolko 10-tok tisic viac :'-( ... zalezi co potrebujes... tak isto je nove Clio vyrazne predrazene... no a osobne by som si radsej priplatil za Toyotu nez za Renault... no asi som zaujaty...
inak pre mna su nevyhnutne z "nadstandardnej" vybavy napr. el. nastavitelne zrkadla + vyskovo nastavitelne sedadlo nakolko s autom jazdime "na striedacku"ja aj moja manzelka a ta je o cca 30cm nizsia ako ja, takze si musi vzdy vsetko prestavit na svoju postavu...
Samozrejme ovladanie autoradia na volante a klima to je na nezaplatenie ... no ale napr. dnes ked takto mrzne by som uz ocenil kazde rano aj vyhrievane sedacky a predne hmlovky (minimalne tie hmlovky si urcite necham domontovat) ... skutocne mam pocit , ze som mohol doplatit tych 35tis za hmlovky, 8 airbagov, bezklucove startovanie a odomykanie, vyhrievane sedacky a 15" elektrony...no ale takto by sa dalo ist donekonecna a skoncil by som niekde u Ferrari 612 ;-)
...inak bocne listy mi manzelka neschvalila (ani zadne na naraznik) - vraj to velmi kazi dizajn auta ;-) :roll: no a laktovu opierku si asi tiez nekupim - mam obavu, ze mi bude dost zavadzat (tu co mam v Oktavke by som najradsej vyhodil) :roll: -
« Naj volba do 400tis...asi swift
To IT: Dik za odpoved. Jasne ze v zime to je ok. Ale v lete verim ze by sa s tym dalo ist nizsie,som Eko jazdec, samozrejme ak sa nenecham stael unasat 93konikmi ;-) (este som nesoferoval Swifta.. :'-( ,ale chystam ist hned na skusobnu jazdu )
Trosku ma ta spotreba 6.6 a viac desi, ale to bude asi dan za ten sportovy pozitok ;-)
Chcem si hned dat aj opierku ma ruku a rozmyslam nad bocnymi ochrannymi listami. Tiez som rozmyslal nad tymi stieracmi co lepsie pritlacaju,neviem ci to ma zmysel,ale tie povodne sa mi zdaju take male:)
Co by ste mi este odporucili do prislusenstva? Predajca mi to dava do vybava,ze si mam vybrat...vramci nejakej akcie co mi ponukol.
A co skusenosti s HF sadou? su nejake? to som tu nikde nenasiel. Potesia ma vsetky informacie, hlavne pozitivne ;-)
Takze Colt by asi nebol taka dobra volba....ta nova Yariska vyzera fajn,ale je tam uvadzacia cena,a nezda sa mi byt az tak zaujimava.
Rozmyslal som co by bolo do 400tis naj, ale asi Swift bude naj volba... ;-) ;-) -
"-- skrytý --" 17.01.06 21:22
« spotřeba
Teď v zimě za 5,5 asi sotva.V létě-žena ne,protože auto jezdí dost krátké vzdálenosti a seč se jede třeba 30 km daleko, tak se prostě jede,žádných 90 mimo obec.Spíš 120....Také záleží,je-li zaplá klima,svícení. Měřil jsem spotřebu od léta a vč. zimy to vyšlo na 6,6 l, což s ohledem na používání,třeba 300 m do obchodu,nějaké studené starty (5-10 den), pak to hodně svižné tempo,žádné EKO jízdy,atd...to je solidní.Má to nějakých 93 koníků,musí si to něco vzít. To dá rozum.Něco s tím odjezdila i dcera a ta tomu dává dobrou nakládačku.
Colt s 1,1 asi moc nepojede a s 1,3 motorem v ekvivalentní výbavě je i po slevách v ČR dražší,než Swift 1,3GLX.
Možná nového Yarise,ale bude drobet dražší,nebo stejná cena,ale pár věcí v něm nebude.Toyota ;-)
Osobně bych Colta ani Clio nevzal,možná bych se spokojil s trochu očesaným Yarisem,někde kolem 370 tis.českých.Nevím :? -
« Swiftiik
Ahoj :-) dnes som bol konecne u predajcu Suzuki v Trencine, a poriadne nabral vsetky info o krasnom swiftiku.Som zatial rozhodnuty pre Swift,ale este trosku pokukujem po Mitsubishi Colt, alebo novom Cliu? co si o tom myslite?
Xcem sa este preto opytat, o tu spotrebu, nazory su tu rozne, je preto mozne s nim ujazdit okolo 5,5l ?
A este sa opytam na umyvanie, cital som zlu skusenost s autoumyvarnou a Swiftom,ake mate skusenosti?
Dik moc za info,a verim ze sa co najrychlejsie pridam do klubu ;-) -
"-- skrytý --" 15.01.06 19:37
« spotřeba
Měřil jsem spotřebu od Vánoc do dneška. S ohledem na počasí a teplotu, řádově 6-8 krátkých jízd denně se studeným motorem a vzdálenosti do 1 km,pak nějaké jízdy po městě a okolí,topení naplno,zapínání klimy k odrosení skel,vyhřívání sedadla a zadního okna,tak to na asi 600 km udělalo 8 litrů/100km. Také časté jízdy na 2 stupeň po městě-holt,bezvadně uhrnuté boční silnice a těžko si vůbec vyhýbáme,občas jízdy mezi obcemi na 3 stupeň,když ráno na silnicích 3 třídy jaksi ráno nehrnou.Podle mně to ujde.
Auto tichne-sice pro to nemám log.vysvětlení,ale drnčení ubylo. ;-)








Nevím,jestli to má být,ale když odemknu jen dveře řidiče,tak po zasunutí klíče do zapalování a jednom otočení na úroveň,kdy se rozsvítí kontrolky,se mi odemkne celé auto,dělá to někomu?