SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 18.04.06 07:40
« Bez nadpisu
dík Marcelino..věřím, že každý nový šrám na autě zamrzí, na druhou stranu ale jsou to v tvým případě drobnosti..hlavně, že to jezdí :-) (jo a ty tvoje elektrony ke Swiftu fakt sednou).
to ajtík: takový je trend - snaha snížit hmotnost, vyrobit co nejlevnějc a i bezpečnost vůči chodcům se čím dál víc sleduje (viz aktivní kapota v C6 a další vychytávky).
A když už se to někde bouchne, spotřebitel se nestačí divit...Mam pojištěno u stejné společnosti jako ty (na 10t mi to spočítali) - řešili rychle a bez problémů v tvém případě?
Od července nad náma přibyde další bič a je otázka, jestli se bude jezdit oparnějc, anebo akorát znervózníme s očima přišpendlenýma na ručičku tachometru :? -
Marcelino 17.04.06 22:22
« Re:
ahoj Marcelino, kdybys byl tak hodný a ty fotky na dusan.s (at) post.cz (vím, že tady kolovalo víc fotek od víc lidí, takže klidně pošli vše, o máš k dispozici...dík) nejlepší by to bylo umístit někam na web - ujme se toho někdo? Smile
2 dnsr: posielal som slubene fotky Swiftu. Ten detail poskodeneho laku vyzera na fotke oblesknutej bleskom horsie ako v skutocnosti ;-) . Poslal som ti aj dalsie fotky co som posielal uz predtym ako bolo spomenute v diskusnom fore - na niektorych je Swiftik pekne zaspineny ;-( -
"-- skrytý --" 17.04.06 21:47
« Re: Re:
Marcelino: Však jo,já to chápu. U nás je to už XY-té nové auto,takže časem člověk otupí.Jasně že jsem se naštval sám na sebe,když jsem tomu dal ránu.Navíc jsem to koupil ženě a nabourám jí to....Stalo se :'-(
Zkusil jsem tu sedačku.Spolujezcova se ani nehne a řidičova,když je člověk venku,tak se s ní dá nepatrně pohnout,když jsem se snažil,ale nic tragického.Nečíst to tu,tak mne to ani nenapadlo zkoušet.
Nevím,jestli s tím servis něco zmůže.Uvidíme, třeba až časem. -
Marcelino 17.04.06 21:25
« Re:
2 IT: mas uplnu pravdu, tiez auto vnimam ako spotrebny tovar, ale zrovna Swift je nase prve "nove" auto, co sme si s manzelkou kupili, takze mam k nemu troska "blizsi" vztah.
Doteraz som pouzival budto ojazdene auta alebo poziciaval som si bud otcove auto, alebo sluzobne... takze jedine o co som sa staral bolo tankovat benzin a obcas umyt ;-) -
"-- skrytý --" 17.04.06 13:00
« Bez nadpisu
Marcelino: To neřeš,jsou horší věci. :'-(
Klidně se přiznám,že v dřívějších dobách mi třeba trochu vadilo,že tu něco od kamínku,tu nějaký dobrák udělal rýhu atd.,ale postupem času to člověk začíná ignorovat(ono ani nic jiného se nedá..). Suzuki máme jako vyložený spotřebák,protože po tom,co jsem jej udělal ještě kratším než je,tak už se to auto bere jako věc určená k likvidaci,seč všechny díly nové a nikdo nic nepozná.Dnes tyto věci nevnímám.
Jeden poznatek: Swift má strašně měkký "předek".Skrz ochranu chodců.Fakt stačí sebemenší drcnutí a za nárazníkem se to celé bortí.Jsou tam dvě dovojice Al trubek, na každé je profilový plastový "nárazník" a za trubkami je asi 3 cm chladič klimatizace. Trubky mohly být ocelové a nebýt záruky,tak to předěláme.Materiál by se použil z Felicie. Máme s kamardem pocit,že tohle je extrémně málo tuhé. Při bouračce by to nic moc neovlivnilo(určitě ani nezhoršilo) následky,ale pro parkovací manévry-nárazník zatlačí na plast na AL trubce a ta má snahu se bortit. Navíc to také trochu "šidí", resp.využívají materiál a AL trubky jsou svařené ze 2 různě dlouhých kusů. Tam to má tendenci se lámat-v místě svaru. Kdyby byla z jednoho kusu materiálu..??Sundali jsme nárazník a když se na plast+Al trubku za ním trochu zatlačilo, bylo vidět, že by se to ochotně celé zmáčklo.
No jo,má to 3?*** za ochr. chodců. Ťuknout trošku do chodce, tomu se nic nemůže stát a Swift je na opravu. Hleděli jsme na to chvíli a asi jsme se moc nespletli. :?:
Soudím i podle nové Vitary.Když jsem viděl,že se znepojízdnila o závěs na Formanovi,ten nulová škoda a Vitara asi za 90 tis,tak něco na tom bude. VYZTUŽIT. Jediná obrana. No ne,dělat se to nebude,ale nejsem si jist,že to udělali bezvadně.Pro chodce asi ano,ale z pohledu opravy...to nevím....... ;-) -
"-- skrytý --" 17.04.06 12:55
« Bez nadpisu
ahoj Marcelino, kdybys byl tak hodný a ty fotky na dusan.s (at) post.cz (vím, že tady kolovalo víc fotek od víc lidí, takže klidně pošli vše, o máš k dispozici...dík) nejlepší by to bylo umístit někam na web - ujme se toho někdo? :)
jinak já mam za prvních cca 450km průměrnou spotřebu 6,2 - sou v tom zahrnuty 4 zhruba 100km jízdy mimo město, nikterak agresivním stylem (kolem stovky tacho)...přece jenom je to v záběhu (ikdyž prodejce řikal, že se to má od začátku točit klidně nad 5 tisíc)
Na webu fryštáckého Simcaru je v ceníku doplňků ke Swiftovi jakýsi zapravovací lak za 228Kč - možná by to řešení na drobné šrámy od odletujících kamínků...zkus se zeptat u svého prodejce...je blbost kvůli tomu lakovat celé díly. -
Marcelino 17.04.06 10:46
« nasledky dlhej zimy
no tak som si po dlhom case zase auto poumyval sam :-! a som zdeseny kolko skody napachali odletujuce kamienky na karoserii :shock: :'-(
teraz si bucham hlavu o stenu, ze som si hned nekupil aspon predne zasterky :roll: - mam na fotke (mozem poslat zaujemcom) poskodeny lak na zadnych dverach - dolu v mieste, kde sa dvere zozsiruju smerom k blatniku je sice najnamahanejsi kus prelepeny najakou silnou plastovou foliou, ale dalsia plocha tesne okolo cca 15x20cm uz je nechranena a proti svetlu teraz vyzera akoby to bolo ofrkane od spiny, ale ono to je "opieskovana" metaliza - netusim ako by to vyzeralo, keby sme mali obycajny lak...
no a samozrejme mame odlupnuty lak na hrane kapoty - 2 kamene trafili presne skaru mezdi kapotou a prednou maskou a dalsich 5 kamienkov trafilo presne nad sebou v 10mm odstupoch hranu zadnych dveri na strane vodica- uplne dole nad podbehom - toto ale nabuduce uz snad nenastane - mam uz predne zasterky, ale aj tak si myslim, ze je to v dosledku dalsieho "karosarsko-dizajnerskeho" prehresku suzuki, pretoze ta hrana zadnych dveri nepatrne - snad pol mm- presahuje hranu prednych dveri, preto ma letiaci kamienok "sancu" sa zachytit a urobit skodu :? -
« Bez nadpisu
Ahojte Swiftaci. Uz nejaky-ten mesiac sledujem Vase forum a som rad, ze existuje. Mam Swifta 1,3, najazdenych cca 850 km, teda som pred prvou prehliadkou a uz som si vsimol niekolko veci:
potvrdzujem piskanie brzd, vrzganie ulozenia tlmicov prednej napravy pri prejazde nerovnostami, nepresne licovanie plastovych casti v interieri (dvere spolujazdca k pristrojovej doske a zadneho naraznika) a vrzganie spojkoveho pedala. Beriem, ze to vsetko su veci, s ktorymi sa da fungovat, ale predsa len - je to nove auto!
Piskanie brzd, zda sa, prestalo (zrejme potrebovali "sadnut"), ale vrzganie prednej napravy pretrvava a vrzganie spojkoveho pedala sa dokonca zhorsilo. Tu spojku najviac pocut pri rozbiehani, ked zaradujem prvy a druhy prevodovy stupen (vtedy ju zoslapujem pomalsie).
Kontaktoval som uz medzitym servis v Bratislave a technik ma uistil, ze s tym vrzganim napravy vedia nieco urobit. Kto vie, ako si poradia s vrzganim pedalu spojky? Jeden znamy, ktory vlastni servis, tvrdi, ze by to mohol sposobovat plastovy valcek, ktorym prechadza tyc spojkoveho pedala. Mozno by pomohlo niecim ho namazat...
Len mam obavu, ze technici v servise Suzuki pricinu nenajdu. Funkcnost spojky to neovplyvnuje, ale je to neprijemny zvuk, ktory by som skor ocakaval pri autach, ktore uz maju nieco za sebou... -
"-- skrytý --" 15.04.06 01:42
« Bez nadpisu
Tak už i já ho mám ode dneška doma (po více méně složitých peripetiích - nutno podotknout, že komplikace vesměs z naší strany) Najeto zatím cca 250km, takže na nějaké soudy je opravdu brzo...Snad jen, že se fakt blbě odhaduje konec auta (jojo, už se tam ťukanec - po 35km...ale opravdu jenom malej :*) )
Nicméně jsme "do rodiny" kupovali zároveň dvě totožný auta (co se barvy i výbavy týká)..a s tím "ne naším" jsem měl možnost už najet dalších asi 800km, takže přece jenom nějaké postřehy.
Posledních pár tisíc km jsem najezdil s 3dv. Citroenem Xsarou r.v.99 1.8i 66kw (benzín) - srovnávat budu právě s tímto vozem.
První, co mě zaujalo, že Swift (1.3GLX) měl z výroby kola nafoukaný na téměř 3atm (co si tak vybavuju vpředu je doporučeno 2,3 a vzadu 2,1-2,6 podle zátěže...)takže jsem upouštěl...
Postřehy, jak si je vybavuju, sou následující:
motor už od počátku hodně živej, je potřeba ho vytáčet (nad 5t rpm jsem se ale vzhledem s najetým km neodvážil - snažil sem se jezdit mezi 2-5t). Motor je, přes vyšší výkon proti Xsaře, jenom 1.3, takže v kopcích strácí rychle dech - to není kritika, jenom můj nezvyk...Přítelkyni se zdá motor hlučný i při 2t rpm - já s tím absolutně namám problém...holt iný kraj, jiný mrav
Ze začátku (prvních pár km) se mi taky zdálo, že sedadla proti Xsaře nemaj žádný boční vedení...ale teď už mi tak tragický nepřipadá (citroen je měl měkčí, takže člověk do nich více zapadl- asi proto ten pocit) Dál je hodně znát (díky vyšší stavbě karoserie) citlivost na boční vítr - první protijedoucí kamion mě docela vylekal...
Z nadstandardní výbavy jsme nakonec nechali nainstalovat jenom koberčky, gumovou vanu do zavazdlového prostoru a přední zástěrky(ty plastové). Za deště mě překvapilo velmi rychle se špinící zadní okno - na xsaře není tolik kolmé a i po dlouhé jízdě za deště jakoukoli rychlostí bylo jako ze škatulky...Toto u swifta částečně řeší zadní stěrač, ale stírá opravdu jen malou plochu, takže zadní zástěrky do budoucna asi budou nutnost...Jak už tu bylo žečeno, na semaforech se musí počítat s nezvykle skloněným čelním sklem(není z auta moc vidět), ale to je taky otázka zvyku - dneska se mi dokonce stalo, že jsem zastavil za do leva odbočujícím autem - poté, co ono auto dalo přednost protijedoucím a odbočilo, jsem pokračovat v přímém směru, načež jsem byl spolujezdcem upozorněn, že na semoforu dávno svtila červená (já jsem si toho semaforu prostě vůbec nevšiml, že by tam byl, natož že na něm je červená - omluvou mi budiž, že jsem projížděl neznámých místem a byl hustý provoz, ale stejně sem to jouda, stydím se...)
Interiér je nezvykle prostorný, ale chybí mi tam místo na odložení velké pet-lahve, tak aby byla po ruce řidiče...Dále na obou zakoupeným autech občas vrže spojkový pedál (dealer z toho neměl radost - prý už má dvě taková auta a nějak nemohou přijít na to, čím to je...) Jo a sem tam se taky ozve rezonance kdesi z interieru, ale to neřeším (co byste chtěli za tři kila jablek...)
Kladné body naopak sbírají bezklíčkový přístup, vyhřívání sedaček, velká zpětná zrcátka a živý motor...dále taky fakt, že swift dost budí pozornost u kolemjedoucích řidičů - v koloně na Jižní spojce si mohli hlavu ukroutit :)
a to je prozatím vše...určitě dám vědět, až na obou autech vyzjistím něco dalšího
Jo, abych nezapomněl - 1. autem jsem jel od stavu tachometru cca 250 do cca 1000 a spotřeba mi podle dotankování vyšla na 7,3 (trasa Zlín-Kladno a zpět + nějaké pojížďky po městě - po dálnici rychlost 120-150 tacho, okresky o něco málo méně...takže celkem spokojenost)
well, asi bych měl taky podotknout, že jsem po návratu z oslavy narozenin, tzn. překlepy a bláboly na výše uvedených řádcích berte s nadhledem :*) -
Marcelino 15.04.06 00:56
« Re: Re: Re: Re: Testík
no, tak som si po dlhej dobe zasantil na swifte po okreskach - pekne klukata cesta z Nitry do Prievidze a spät - tuto trasu som jazdil uz niekolko desiatok krat na sluzobnej oktavii a teraz som si ju presiel rovnakym tempom na Swifte uz s 15"kolami a pneu 185/60 Toyo CF1 a musim uznat, ze na tomto obuti je Swift v zatackach super zihadielko a je jasne lepsi nez nasa sluzobna oktavia. Ale ked som isiel na Swifte este na 14" 165/70 tak som mal pocit presne opacny.
Ale na obranu oktavie treba povedat, ze mala obutie pomerne slabe - Matador 15" 195/65 -
"-- skrytý --" 13.04.06 13:14
« Re: Re: Re: Testík
Marcelino: Nezapomeň, že 2 cm šířky krát délka udělá nějakou plochu a zvýší se valivé odpory,seč letní je mají zase trochu menší než zimní,navíc lité kolo,neb je to AL slitina je skrz pevnost těžší.Taky je to trochu na Swiftovi cítit po přezutí.
Z velkého auta jsem dal 17" pneu na 16" i na léto.Váha těch kol s pneumatikou je citelně nižší. Bezvadně to upaluje a lépe zrychluje.Sedí to stejně,neb jsem zaměnil docela mizerné Continentaly za skvělé Micheliny a jízdní vlastnosti... paráda.
Lišty moje žena neřeší,doma jí říkáme,že by na své parkovací manévry měla mít celé auto pogumované...já vím,není to hezké,však pokud ťukla,bylo to v řádu stokorun...já tomu dal pecku a kus Swifta je nového.Stane se.V červenci navíc trestné body :'-( :'-( :'-( -
Marcelino 13.04.06 12:41
« Re: Re: Testík
ano auticko je tam pekne "vycackane" , ale na moj vkus su tie predne listy hrozne, tie bocne su este vcelku elegantne, keby nebola manzelka proti, tak si ich tam kludne dam, aj tie zadne neposobili az tak rusivo ako predne, ktore naviac vytvarali dojem, ze su nalepene "nakrivo".
ale tak siroke kolesa sa uz musia prejavit na znizenej dynamike - u mna sa prechod z 14" plechacov na 15"elektrony + zvysena sirka pneu o 2cm (165/vs.185) prejavil mierne znizenou dynamikou. Tym si aj vysvetlujem, tie slabe zrychlenia na 3.ke co v tom teste namerali z 80 na 120km/h by to mal Swift zvladnut vraj za 7,2s :!: a oni namerali tusim az 9s
Ad zrkadlo - skusil som to a cudujsa svete ono naozaj ide vyklopit aj smerom dopredu, a dokonca ovela viac ako klasicky dozadu k dveram :shock: -
"-- skrytý --" 12.04.06 15:51
« Re: Testík
To IT : Tak ten test sedí, navíc to testované auto vypadá velmi dobře, hlavně ty širší a nižší pneumatiky, a ty plasty na prazích a lemech taky. Akorát to bude asi pekelně tvrdé :shock:
To kingking: Poslal jsem je znovu z jine adresy, snad to ted bude OK. -
"-- skrytý --" 12.04.06 11:28
« Testík
Jestli mohu, posílám odkaz na testík u konkurence. Redaktor jej má doma pro manželku s motorem 1,5 v benzínu,test je s 1,3. Myslím, že to dost odpovídá realitě. V diskusi mne zaujal názor jednoho pisatele,že v základu je to "*".(ABS+2 vaky).... ;-) No jo, tak je.Co s tím naděláme? >:D
[odkaz] -
"-- skrytý --" 11.04.06 09:34
« Koncovka vyfuku
To Marcelino: Poslal jsem Ti ještě pár fotek té koncovky výfuku. Z některých pohledů se opravdu zdá, že vykukuje dost ven, ale ten nárazník je nad tím vystouplý, takže je to OK. Jinak, není to originál Suzuku s logem, ale nějaká jiná, ale mě se líbila a nebyla ani drahá.
To kingking: Tobě jsem to poslal taky, ale systém mi hlásí, že to nejde odeslat. Jestli Ti to nedojde, zkusím to z jiné adresy. -
« Bez nadpisu
Marcelino,diky moc za fotky,rozhod jsem se,ze si poridim taky ty gumovy,a casem i ty mlhovky,vypadaj dost dobre.
Jinak co me potesilo a ani jsem o tom nevedel,ze zrcatka jdou sklopit smerem dopredu,vsiml jsem si toho,kdyz jsem rano prisel k autu a bylo vyklopeny,Favorit za mnou ho mel urazeny,takze studenti z nedalekych koleji se cestou z hospody bavili kopanim do zrcatek. -
Marcelino 10.04.06 19:20
« Re: koncovka vyfuku
2 sportak: ... dik za fotky - uprimnu sustrast za to rozmlatene okno na Swifte :'-( ... dostat toho * do ruk, tak olutuje, ze sa narodil... >:-[]
ale k tej koncovke: zda sa mi, ze az podozrivo "vytrca" z naraznika - normalne by som mal obavy pri cuvani ;-) - je to ten "original" chromovany s "laserovym" logom "S" Suzuki ?
Ja som videl v Nitre u BMC koncovku, co vytrcala z naraznika sotva 2cm, ale to bola ina koncovka, ale aj v nemeckom katalogu doplnkov som nasie este jednu koncovku "nerezovu" bez loga Suzuki a ta je dokonca lacnejsia ako ta "chromova" s logom -
« Bez nadpisu
Mám teď na dva dny Swifta 1.3 GA. Motor jede překvapivě dobře oproti mé 1.5, jen se hůř sbírá odspodu. Zvuk je ale takový bzučák, 1.5 zní dospěleji. Řazení je u 1.3 přesnější a s menším odporem než u 1.5. Třináctistovka má také kratší pětku než 1.5, takže na dálnici není tak živá. -
"-- skrytý --" 10.04.06 09:53
« Bez nadpisu
Zdar chlapi, tak já mám najeto cca. 14.000km, jsem po první servisní prohlídce a spotřebu počítám od září 2005 a vychází mi 7,2l/100km. 90% je město a dálnice - denně jezdím Kladno-Praha, takže se nedivím, že ta spotřeba je vysoká, navíc na dálnici si to sypu většinou kolem 140-150km/h :-! . Jinak, když jsme byli na prodlouženém víkendu a Adršpašských skalách, tak průměrná spotřeba byla 6,2. Maximálně jsem ze Swiftíka vytáhnul 185km/h tachometrových, a bylo to z mírného kopečka :-)
To Marcelino: Jak jsi zmiňoval tu koncovku výfuku, tak já ji tam mám už od začátku - oválnou, přesně zapadá do toho výkroje v nárazníku. Pošlu Ti fotku. Stála kolem 1.000 Kč. -
Marcelino 10.04.06 08:04
« Re: Je to tu :))
jaj aby som nezabudol - urobil som si priemer podla uctov za tych 15tis. km a vyslo mi 6,58l/100km :-! co nie je zle, vzhladom k mojmu uzivaniu si jazdy - ale zas jazdy po meste tvoria len cca 20% a zbytok su trasy tak 20km do prace a spät po okreskach pripadne cesty na kolkarske zapasy ale aj to su tak max 80 az 140km.
Naozaj dlhu trasu som isiel len 2 krat a bolo to Nitra-Praha-Pribram a spät -
Marcelino 10.04.06 07:54
« Re: Je to tu :))
Uz ho take mate zajete a davate mu co proto?
Dik Pla
Heh ;-) si pis, ze ano :-!
mam necelich 15 000km uz som absolvoval servisnu prehliadku a samozrejme ho vobec nesetrim - hlavne si uzivam tu uzasnu akceleraciu na 2. a najma 3. prevodovom stupni... najcastejsi predbiehaci manever je z cca 70 az 80km/h po dobehnuti nakladaku ci starsej skodovecky podradenie do 3-ky a plny kotel az do cca 120km/h, kde predbiehaci manever konci a radim rovno 5-ku a zvolnujem na predpisovych "tachometrovych" 100 km/h :-!
inak ja som to nemeral ale Swiftik zvlada akceleraciu z 80-120km/h za 7,2s :!: ale na 3-ke samozrejme ;-)
preto ma rozculuju porovnavania aut tetom tzv. "pruznosti", kde sa skusa mapr. akceleracia z 80-120 na najvyssi prevodovy stupen - samozrejme, ze auta co maju 6-ku alebo ako Swift extremne dlhu 5-ku su v jasnej nevyhode... naozaj nechapem preco netestuju akceleraciu tak, ze za aky najkratsi cas to auto zvladne ale "bezohladu na prevodovy stupen" - ked to zvlada napr. na 2-ke, tak nevidim dovod trapit ho napr. na 4-ke :roll: -
"-- skrytý --" 09.04.06 22:34
« Je to tu :))
Ahoj vsici,
uz jsem tu dlouho nebyl, chtel jsem se zeptat.
Mam najedo 8000 km, uz swiftika vubec nesetrim.
Ekonomicka jizda, to jsem vzdal, s timhle drackem se proste ekonomicky jezdit neda,
to jsem si mel koupit radeji neco jineho.
Spotreba uz se ustaluje kolem 6,5l / 100km s hooodne dynamickou jizdou :). Ale je to na dlouhe trate.
Dneska jsem na dalnici ze Swiftika dostal 200km/h. Z mirneho kopecka jsem ho roztahl a uz je to tam. Jinak normalne dodrzuju :).
Musim rict, ze se s tim jezdi cim dal lepe.
Uz ho take mate zajete a davate mu co proto?
Dik Pla -
Marcelino 09.04.06 13:28
« foto Swift so zasterkami
tak koonecne som sa dopracoval, k tym fotkam...
poslal som ich na e-mail tymto ludom: Kingking; Federer; Haya1; Sporťák :-!
nikomu dalsiemu nemam e-mail adresu...
Inak idem umyt auto, lebo na tych fotkach vyzera uplne strasne :roll: ... no a ako si tak tie fotky teraz znova prezeram, tak ani ako fotograf niesom bohvie aky... 8-s
Apropo: u BMC Nitra uz maju aj Swifta 4x4 :shock: a tiez na predvadzacke som si vsimol tu ozdobnu koncovku vyfuku (ale nebola to ta z katalogu s logom Suzuki)... stoji to tusim necelu tisicku, ci tak nejak... ale uz to nebudem prehanat ...aj tak som sa dost "rozsupol"... uz som si priplatil tusim pomali viac,m nez keby som hned kupil "plnu vybavu" GS :roll:
Ale zena ma momentalne "lame" aby sme si kupoli potahy - a najlepsie aj s vyhrievanim ;-) , to ja by som zas viac ocenil "kozeny volant" - nemate niekto typ na firmu co mi volant obsije za rozumne peniaze - staci iba "veniec" samozrejme... -
Marcelino 07.04.06 17:46
« Re: Re:
Uff, chlapi asi ma zastrelite , ale foto bude az zajtra, hned po navrate zo servisu mi ho zobrala manzelka a vrati sa az vecer... :roll:
kurna ale sa tam servismani zapotili - skoro o hodinu dlhsie, nejak im nesedela kabelaz - hmlovky prisli ako komplet set, ale v aute uz bola cast kabelaze nachystana z vyroby tak im to nepasovalo - vidno , ze takuto upravu na Swifte robili prvy krat :roll:
ale zasterky vyzeraju super - podla mna su lepsie a ako tie plastove - teda aspon k tej tmavomodrej metalize urcite - netusim , jak by to vyzeralo s nejakou zltou , striebornou alebo tak... ;-) A aj tlmit hluk od kamienkov by mali lepsie ako bakelit :idea: -
Lubos.1 05.04.06 15:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To lubos: hlavne jej nezabudni do toho mesta kupit automatiku! Teraz som videl tusim v Nitre cervenu perlet s automatom a zlavou 30 litrov!
Na manuali totiz zenam zvykne dost skapinat motor pri rozbehu, kedze je na volnobeh uplne tichy... Za automatiku Ta vsak bude zboznovat:-)
nechce automat, jazdi dobra a rada :D -
« Re: Re: Re: Re: Re:
To lubos: hlavne jej nezabudni do toho mesta kupit automatiku! Teraz som videl tusim v Nitre cervenu perlet s automatom a zlavou 30 litrov!
Na manuali totiz zenam zvykne dost skapinat motor pri rozbehu, kedze je na volnobeh uplne tichy... Za automatiku Ta vsak bude zboznovat:-)
2 Sportak: Jasne, pochopil som. Inak este som tam okrem toho MP3 Wechslera, co som Ti poslal foto montoval aj ovladanie svetiel v zavislosti od zapalovania. Toto totiz japonci nedoriesili, ze ked sa v zime svieti, nemozes stale vypinat a zapinat svetla hlavne v meste lebo bud dostanes pokutu, alebo vybijes bateriu. Nic medzitym som bez upravy zatial nespozoroval :P -
« Re: Re: Re:
No neviem, ako je to u ziaroviek, ale studoval som pred kupou xenony a tam je to dost jasne. Cim vyssie K cislo, tym modrejsie svetlo a tym nizsia svietivost. Naopak, nizke K cislo, zlte svetlo, vysoka svietivost. Ide tam o nieco take, ze ludske oko je na tie modre malo citlive... -
"-- skrytý --" 05.04.06 11:07
« Re: Re:
To dunaj : Když jsem psal, že bych si pořídil lepší žárovky, neměl jsem tím na mysli, že si koupím neschválené, 80W, modré sračky ala tuzing pro blbečky jezdící převážně v Š 120 nebo VW Golf. Měl jsem tím na mysli žárovky OSRAM nebo Phillips, 55W/60W, homologované, třeba OSRAM Silvestar nebo něco podobného. Nechápu magory, co si tam dají kdejakou hovadinu, hlavně že to svítí modře, cítí se, že mají "xenony" a pak se diví, že jim to roztaví plastový kryt světla, nebo dráty. O tom, že oslňují sebe a hlavně ostatní se ani nezmiňuju.
Jinak nesouhlasím s tím, že čím vyšší Kelviny, tím horší svítivost. Chceš snad říct, že např. žárovky PIAA Super Plasma budou svítit hůř než ty Tvoje, protože mají cca. 5000K ? To asi ne. Koukni sem: [odkaz] -
« Re:
to sportak: ja som svetlo porovnaval ako som pisal s original xenonmi na ktore som zvyknuty. To sa proste neda do toho presadnut! S tymi vykonnymi ziarovkami by som bol opatrny. Maju priserne prudy a strasne kuria. A pozri si tie tenke drotiky v Swistovi... Okrem toho ich zivotnost je na bode 0. Takze mne z toho vyslo, ze bud to necham tak, alebo bixenony, ktorych zivotnost=zivotnost Swista a nemozu sa otrasmi vypalit, kedze nemaju vlakna. Skoda len, ze to nie je schvalene, aj ked to svieti poctivo do zeme... Ale ked si pozriem, co vsetko tu jazdi, tak som pokojny. Mimochodom mam tam 4500K, takze ziadne modre, ale pekne denne svetlo. Ono totiz cim vysie Kelviny, tym mensia svietivost. -
"-- skrytý --" 05.04.06 09:11
« Bez nadpisu
To dunaj: Že Swift svítí blbě ? Já mám služební Octavii II a oproti ní teda Swift svítí naprosto skvěle, a to tam mám úplně obyčejný žárovky z výroby. Až dosvítěj koupím tam něco trochu lepšího, nemyslím hned na PIAA, ale třeba Silverstary nebo něco podobnýho.
Jinak mám už opravenýho Swifta doma. Pro vaši informaci: zadní vyhřívané sklo - 4.645 Kč, montáž 1.900 Kč, servisní prohlídka po 15.000km - 476 Kč, olejový filtr - 230 Kč, olej Castrol TXT SOFTEC 5W-40 - 416Kč/l, napočítal mi tam celkem 5 litrů !! Se ho musím zeptat, kam je nalil, když objem uvedený v servisním manuálu je cca. 4.2l >:D Jinak ceny jsou včetně DPH. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor 1.5
Nemaj boj:-) Jasne ze to nie je schvalene, ale nastavene su dobre a urcite neoslnuju (minam zenu casto aj v protismere a nastavenie som robil v servise na masine).
Apropos: aku funkciu maju ostrekovace, ked ich nepouzijes? :-)Pokial viem, ostrekovace na xenony treba preto, lebo cez spinave skla svietia horsie ako halogeny. A aut. nastavenie vysky? Na mojom to mam original a nijak rychle to nie je, takze za jazdy je to na nic. No a pred jazdou to mozes na Swistovi regulovat aj manualne.
Keby do tych reflektorov Suzuki nedavalo tie baterky, urcite by som do toho nevrazal. Lenze ja ked som si tam v noci presadol z mojho, tak moj prvy dojem bol, ze nemam zapnute svetla. A oni boli...
Kto ma Swista, vie o com hovorim.
Jaj, pozrel som, co stal tempomat. Necelych 300 euro...
2 sportak:
su to normalne H4 bixenony univerzalne, takze ich tam zastrcis a svietis. Ziadne pilnikovanie. Vykonne ziarovky som zavrhol... -
« Re: Re: Re: Re: Motor 1.5
nie nerobim:-)
Bixenony som kupil cez ebay za 7000 CZK od chlapika z Brna. Kolko stal tempomat sa teraz nepamatam, ale viem to zistit, keby bol zaujem. Fotky samozrejme mam, a mozem aj narobit, kedze v garazi stoji auto...len neviem, co s nimi:-) -
"-- skrytý --" 04.04.06 14:25
« Re: Re: Motor 1.5
dunaj: Ber to tak, že průběžně, co nás na autě naštve nebo se potřebuje někdo na něco zeptat, tak se to sem píše a je. Dělat stránky, pak je zaheslovat, pardon nutnost registrace, mi připadne poněkud zbytečné. Proč něco tajit? Tahle logika mi uniká. Niméně jakési stránky o Suzuki a potažmo Swiftu jsou,ale je tam mrtvo. Ani nevím, jaká je adresa. ;-) -
« Re: Motor 1.5
Má tu vůbec někdo motor 1.5?
Ano ma. Aj s automatom, moja zena.
plus som jej tam domontoval niekolko uzitocnych vylepseni:
-bixenony
-original VDO navigacia
-tempomat od firmy John Gold s 3 pamatami
-parkovacie senzory
-otvaranie celeho auta na jedno stlacenie
a este zopar drobnosti ako nevypinanie radia pri startovani, laktova opirka a pod.
prave sa s nim chystam na nejaku povinnu kontrolu airbagu, ci nie je nahodou z SX4. Inak vsetko v pohode. Brzdy piskaju, podvozok na jamach hrkoce, motor je hlucnejsi. Kazdopadne som stale presvedceny, ze za tento peniaz sa s automatikou a v tejto vybave neda kupit nic lepsie.
BTW: su tu zaujimave info, ale chcelo by to nejake normalne triedenie Precital som sa zatial spatne iba 10 stran dozadu:-( -
"-- skrytý --" 04.04.06 10:49
« Bez nadpisu
To Marcelino: Taky jsem to četl v manuálu a jsem rozhodnutý, že tam dám svíčky DENSO IRIDIUM, až si dneska vyzvednu opravené auto, zeptám se na to. Cenově si myslím, že to bude něco kolem 250-300 Kč/kus minimálně. Zrovna tak tam teď dám jiný olej než tam byl z výroby, bude tam plná syntetika 5W-40, myslím CASTROL, původně tam dávali 10W40. A ještě uvažuju o instalaci sportovního filtru vzduchu, pokud by tím ovšem nebyla dotčena záruka. Uvidíme, jestli to bude nějak znát. Jinak taky jezdím na Shell V-Power, ale nějaký rozdíl moc nepozoruju, to je spíš jen pro dobrý pocit :-) U nás by ta servisní prohlídka měla stát cca. 2.400Kč, ale když tam dám lepší olej, bude to trochu víc. Uvidím odpoledne, pak napíšu detaily. -
Marcelino 03.04.06 23:26
« Re:
:wink: u nas tiez farbu vyberala manzelka ;-)
apropo... uz som si objednal predne hmlovky a "gumove" zasterky do predu aj dozadu - vsetko mi to namontuju ked pojdem 1. na servisnu prehliadku po 15tis km - momentalne mame najazdenych vyse 14200km, takze do 2 tyzdnov tam idem :-!
...inak servisna prehliadka by mala stat vraj 3400,-Sk aj s DPH co je celkom prijemna cena,kedze ma byt vraj nemenna aj pre 2. a 3. prehliadku a v porovnani s cenami v oficialnych serv. Skoda na Fabiu, kde ceny idu od 4tis. do 8tis. :!:
este k tym novym diskom dezent F a pneu 185/60 R15 - neviem ci sa mi to len zda, ale auto je "lenivsie" - ze by boli o tolko tie 15" elektrony tazsie nez 14" plechace 8-s alebo je to tym, ze posledne 2 tankovania som namiesto Shell V-pover95 natankoval len "obycajny" Natural95 :?: ... no dnes som "nacapoval" plnu nadrz znova V-pover95 , tak uvidim, ci sa to vrati do normalu...
Apropo - cital som manual a tam su doporucene sviecky: but standardne "niklove" Denso, alebo s poznamkou "velmi odporucane" "iridiove" - netusite ci je mozne dodatocne vymenit "niklove sviecky", ktore su asi vramci setrenia z vyroby, za "sportovejsie" iridiove ? -
"-- skrytý --" 03.04.06 16:28
« Bez nadpisu
To dnsr : >:D Hmm, tak jako chlapi machrujeme a pak nás ženský utáhnou na jeden hezkej úsměv. Já jsem byl rozhodnutej pro modrou metalízu, pak zasáhla přítelkyně a máme tu Tvoji vysněnou červenou perleťovou metalízu. Ale shodli jsme se, že ta šedá je taky moc pěkná. když jsme ji v pátek viděli. Dlouho jsem byl v našem městě sám se Swiftem, až letos jsem tam potkal další dva.
S těmi díly souhlas. Gumové koberečky na Swifta vyrábí třeba v Zubří, a měli by je mít i v jejich podnikové prodejně. A u minulého auta jsem to vyřešil jednoduše - gumové jsem dostal ze Zubří (byl to dodavatel firmy, kde jsem pracoval) a na léto jsem si koupil kus zátěžového koberce v černé barvě s gumovým nepropustným spodkem a oříznul jsem ho podle těch gumových, a bylo hotovo za pár kaček. :D -
"-- skrytý --" 03.04.06 14:39
« Bez nadpisu
To je hezký, že si takhle na mě vzpomeneš >:D
Ale ne, já objednávám o dost víc na východě...ale asi ta šedá de na odbyt - jednak to prodejce řikal a pak taky tady po městě budem lítat už tři takový...Já osobně sem teda byl všema deseti pro červenou perleť (dealer by nám ji i dal za cenu normální metly), ale pak zasáhla přítelkyně a bude šedá :shock: :-)
S tou kvalitou s tebou souhlasim - třeba střešní nosič nebo rakev bych se neodvážil koupil no name v hypermarketu..ale ty lišty, koberečky nebo gumovou vanu do kufru...proč ne -
"-- skrytý --" 03.04.06 14:11
« Bez nadpisu
To dnsr : Nekupuješ to náhodou u Rieggera v Praze na Proseku? V pátek jsem tam byl odvézt auto na tu opravu a akorát tam přivezli novýho Swifta GLX v šedé metalíze. Vzpoměl jsem si na Tebe >:D A teď když píšeš, že Ti ho v pátek přivezli, tak to možná sedí, ne? :D
K těm doplňkům, ano existujou levnější varianty, ale nemáš tam záruku kvality, ..... i když u značkových taky ne. Když jsem scháněl na Swifta střešní nosič, volal jsem i do specializovaných prodejen, protože se mi zdálo hodně dát 5.000 za originál Suzuki. V jedné firmě mi řekli, že mi klidně seženou nosiče za 2.000, ale ať nepočítám s tím, že to bude extra kvalita a že to vydrží tolik co originál SUZUKI nebo podobný výrobek od THULE nebo NEUMANNA. To víš, made in PRC. Takže si radši připlatím. -
"-- skrytý --" 03.04.06 13:50
« Bez nadpisu
to je fakt hnus s tim oknem...a nejhorší je, že proti takovým se dost dobře nejde bránit...
Hledám teď kde to pojistit,ale rozhodně to bude all risk...
K těm doplňkům - naštěstí k originálním existujou i neznačkový alternativy za cca polovinu ceny...Třeba ty otěrový lišty jsou k nerozeznání od pravých...no ale stejně do nich nakonec nepudu - koukal sem, že toho stejně moc na autě nezachrání, takže je to spíš designový doplněk..a na ty je času dost :)
Auto v pátek přišlo na salón, tak už jenom formality a přidám se do party >:D
Nějakej minisrázek by do budoucna nebyl od věci...počasí už k tomu skoro bude ;-) -
"-- skrytý --" 03.04.06 12:57
« Bez nadpisu
No, s tím lakem by to bylo horší, to souhlasím. Jinak pojišťovna samozřejmě nezaplatí nic, protože mám spoluúčast 10%, min. 10.000 Kč >:-[]
Btw. už v zimě jsem jednou navrhoval, že bysme mohli někdy na jaře uspořádat nějaký srazík majitelů nových Swiftů. Začíná být teplo, ideální doba. Co vy na to? Byl by zájem? :D -
Marcelino 03.04.06 11:43
« Re: puklice
no su drahe, ale zas su poctivo urobene - rozhodne ich nestratis ;-) to ked otec dal na Fabiu na zimu "lacne" poklice co kupil nekde v obchode, tak hned prvu zimu sme 2 stratili 8-s ... takze si treba zratat co stoji viac ci jedny na 5 rokov , alebo kazdy druhy rok nove "lacne" ... no a co tie "lacaky" urobia s vyvazenim kolesa si netrufam odhadnut... :?:
chrapunovi co rozbija okno treba rozbit hubu a zlomit obe ruky >:-[] grrr... :roll: -
"-- skrytý --" 03.04.06 09:52
« Bez nadpisu
Zdar, tak mám auto v servisu, protože mi nějaký dobytek vymlátil zadní vyhřívané sklo u Swifta. Stalo se to na parkovišti u baráku v noci ze čtvrtka na pátek. Ráno jsem přišel k autu, ve skle díra a střepy po celém autě. Neztratilo se nic, protože tam nic nenechávám. Hned jsem volal do servisu Suzuki, řekli mi, že tam můžu auto hned přivézt a objednali hned vše potřebné. Nové zadní sklo by mělo být dneska, zítra už bych si měl jít vyzvednout opravené auto. Pro vaši informaci - zadní vyhřívané sklo - 4.650Kč, lepidlo - 1.300 Kč, práce včetně montáže zadního stěrače cca. 1.000 Kč = tedy celkem něčí sranda za mých 7.000 Kč !!! Chytit toho *, tak mu na místě zlomím obě ruce, aby se sám ani nenažral.
To dnsr: Ty plasty jsou drahé, mě dostalo, když mi řekli, že 14" plastové poklice originál Suzuki stojí 800Kč/ks !!! Zloději mizerní. I na tu blbou Octavii stojí ta originál poklice "jen" 500Kč !
To zebrozoma: No, řekl bych, že je to normální. Ty rány od podvozku jsou slyšet dost, když je rozbitá cesta. Když si pročteš začátek téhle diskuze, dost jsme si tam o tom psali. -
« Bez nadpisu
Zdravím všetk. Swifťákov. Vidím že sa tu živo rozpráva o autách, tak mám takú na Vás otázku. Mám Swift GS 1,3MT a mám najazd. cca. 2000KM. Všimol som si, že keď idem auto po nerovnostiach, alebo po nerovnom betóne tak počuť razy z nápravy. Máte aj Vy tento dojem. Je to normálne, alebo to mám reklamovať v servise. Ďakujem za odpovede. -
"-- skrytý --" 30.03.06 21:34
« Re:
Sporťák: po tom, co sme tam předvedli při "dohadování" o ceně nevim nevim jestli budu mít odvahu zkoušet eště smlouvat výbavu grátis... :-) Ale dík za rady..budu o tom přemýšlet...Boční lišty - to myslíš ty na dveře? Plní svou funkci? Nechápu, že jim neni trapně řikat si takový pálky za kus plastu :? -
"-- skrytý --" 30.03.06 14:22
« Bez nadpisu
To dnsr: Tak vítej mezi šťastnými majiteli >:D Já osobně mám přední zástěrky, loketní opěrku a příští měsíc koupím i boční lišty. Zamykání zpátečky mám TITAN a jestli můžu poradit, tak si radši pořiď Construct nebo Medvěda. Ten TITAN je nic moc, celkem dlouho trvá, než dostaneš ten správný grif, aby jsi se trefil a byl schopen celý klíč zasunout až na doraz a taky zamykání je někdy problém, než nakvrdlám zpátečku do optimální polohy. Loketní opěrka je dobrá věc, jen je potřeba si dát pozor na její upevnění. Já ji mám vzadu upevněnou jen takovými plastovými špunty ke středovému tunelu, které vypadávají a celé se to kýve. Chci tam teď dát normální černé šrouby. Koberečky jsem dostal gratis od prodejce, zkus ho o ně taky pumpnout :)








Třeba se jiní poučí a budou při parkování dávat hodně pozor.Opravdu je to děláno tak,že stačí minimální šťouchanec a bortí se to. Fabie je proti tomu naprostý tank. :'-(
Díval jsem se do techničáků:Fabka nemá klimu,takže ta cosi váží,ale nebude to nic dramatického a byla těžší o asi 10-15 kg,nevím přesně,hledal jsem to už dávno,ale při té váze je to +/- stejně těžké(benzíny).