SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
spotřeba nižší o nulanula nic je nic oproti tomu, že v zimě naše auto jezdí většinou krátké vzdálenosti a zimy jsou čím dále tím tužší a proto 0W a léta začínají být zase čím dále teplejší a taková svižná jízda na dálnici v jižní Itálii... a proto min. W40 8) -
« Bez nadpisu
to polmo: má doporučené 5W30, cokoliv lepšího jen dobře ;-)
to IT:náplň opravdu 3,9 l až po horní rysku, deci mi nechali na dolití, a jinak neříkali vůbec nic, prostě napsali do zakázky olej vlastní ( ono to některé servisy samozřejmě zkouší, ale pokud olej splňuje specifikaci a je v orig. uzavřeném obalu-no problem, ověřoval jsem si to u dovozce ) ;-)
to sporťák: ano, je třeba dávat bacha, jestli je olej např. na syntetické bázi nebo plně syntetický :idea:
to marcelino: jestli se nepletu, tak Selenia jsou italské oleje doporučené např. do Alfy, Fiatu a Lancie, a může to být typ K, olej na synt. bázi 5W40 ;-) -
"-- skrytý --" 11.05.06 12:12
« Bez nadpisu
Podle technicke prirucky je olejova napln vcetne filtru 3,9l. Me zahadne v servisu nauctovali 5l oleje, jenze jsem si toho vsimnul az doma. Az tam pojedu priste, tak si to necham ukazat, kam to nalili a dam si bacha, co mi uctuji. :roll:
Jinak po precteni nekolika clanku na www.oleje.cz jsem dospel k zaveru, ze je uplne jedno jaky olej tam je, hlavne kdyz splnuje vyrobcem predepsanou normu a pak si dle uziti vyberu vhodnou viskozni tridu - v mem pripade 5W-40. Vse ostatni je pak zalezitost marketingu. Kdyz se doctete, ze v oleji deklarovanem na obalu jako "plne synteticky" nemusi byt syntetickeho oleje ani kapka a v zadnem pripade se nejedna o porusen nejake normy, ale o marketingovy tah, pak nema jakekoliv srovnavani kvality oleju smysl. Ono ani oleje nejde testovat jako napr. pneumatiky, protoze testy by byly tak drahe, ze by je nikdo nezaplatil. -
« Swišť
tož jsem včera absolvoval 1. garančku ( 15.500 km ) ve FM a zároveň výměnu hadičky viz. svolávačka, celé to stihli za dopoledne, olej jsem si dovezl svůj ( FullSyn 0W40 ) a tak platil za garančku vč. umytí 705,-Kč vč. DPH + něco přes 900,- si účtovali přímo dovozci ;-) -
Marcelino 05.05.06 22:49
« Re:
OK, ved ja to berem, je dobre si vypocut objektivnu kritiku ... nemyslel som to v zlom - mozno som len nevybral spravny "smajlik" 8-s
takto to mozno vyzera, ze ja som mal proste stastie na dobry kus, alebo mam len "posunute" hranice toho co je uz moc a co je "v norme" ...
...Osobne mozem porovnavat jazdu v nasom Swifte s autami, ktore pouzivam ako sluzobne ci sa vozim s kamosmi alebo rodinnymi prislusnikmi v ich autach.
Len v kratkosti si behom jedneho mesiaca mam moznost najcastejsie si vyskusat jazdu hned na niekolkych autach ako napr.:
Fabie: 1,2 47kW, combi 1,4 55kW aj 74kW,
Felicia 1,3 a combi 1,6
Oktavie I: 1,6 74kW, 1,9TDI 66kW aj 80kw(ci tak nejak), 1,8T 20V
Oktavia II 1,6 FSI
Opel Vectra 2,0, Zafira 2,2
Passat 1,8T (r.2000)
Clio II 1,2
Punto II 1,2 8V
Yaris I 1,0 16V
Corola Verso 1,8 16V
... samozrejme obcas sa pošťastí vyskusat aj dalsie vozy, ale tie su len tak 1-2krat rocne... to nema cenu pisat -
"-- skrytý --" 05.05.06 18:59
« Bez nadpisu
Marcelino: Ale to není asi o vyžrání či nevyžrání. Jel jsem krom mého v dalších třech a bylo to stejné.Podvozek na nekvalitní vozovce drnčel u každého.U jednoho byl i velký aerodyn.hluk-kolem A sloupku nad 100km/h.
Jen srovnávám s obyčejnou Fabií,která má už něco za sebou. Podvozek je lepší jak v jízdních vlastnostech,auto se méně naklání a na těch samých nerovnostech je relativně ticho.Je to zcela jiné.
Na kvalitní vozovce je Swift tichý, ale hrby či výtluky nebo záplaty jsou slyšet.Moc nevěřím,že to nikomu nedělá.
Na konkurenci(autorevue.cz) v dlouhodobém testu potvrzuje i redaktor a současně majitel Swifta pan Broža.Shrnul poznatky s vlastním autem a shodujeme se ve všem.
Beru,že je-li auto OK nechválím a pokud se mi něco nezdá,kritizuji.
Uvidíme,jak se celé vyvine. S teplem je dost lepší.Když auto stojí venku,ráno na stejné vozovce drnčí víc než odpoledne.Takže vliv teploty tu je a to by asi nemělo být.Jen připomínám, že tam jsou 15" pneu. Na 14" s prof.číslem 70 je daleko lépe utlumeno.Aby nedošlo k nedorozumění a srovnávali jsme srovnatelné.Srovnáváme? -
"-- skrytý --" 05.05.06 12:11
« Bez nadpisu
Včera sem si všimnul, že už i nám se klepe opěrka spolujezdce 8-s
ale neni to nic proti tomu, co stalo na "našem" druhém Swiftu - majitelce zapadla kamsi za palubní desku dvacetikoruna a v zatáčkách putuje sem a tam :roll: Asi se to bude muset celé rozebrat (možná otočit na střechu by taky pomohlo) >:D
mám to auto rád čím dál víc (bez ironie) >:-[] -
"-- skrytý --" 04.05.06 17:57
« Re: VRZGANIE - PUKANIE
Hm,teorie je to hezká.Tedy,mělo by to být tak i v praxi,ale mám pocit,že pokud to neuzná výrobce jako vadu a nezařídí hromadně nápravu všem, pak to bude boj jedince se servisem,resp.zastoupením.Tak dej vědět,tipuji, že nic neuslyší a že je to v normě. Taková zdravá pragmatická skepse podložená dlouhodobou zkušeností. :'-(
Řešením je příště se vyhnout novince a kupovat auto,které už má mouchy vychytány.Dnes jsem s tím po nějaké době jel a koncert drnčení od přední nápravy je skvělý. Překonává to i Oltcita,nebo nastejno,seč jsem v něm nejel asi 14 let,nebo 15? Nevím... -
« VRZGANIE - PUKANIE
Zdravím všetkých. Vidím že Vás tu trápi vrzganie lepšie povedane Razy - a rôzne tupé Pukanie od nápravy. To že je to neriešitelné je volovina a treba to reklamovať. Ja som to reklamoval 1x a nič, až ma to naozaj nahnevalo a rozhodol som sa konať v rámci Reklamácie na nové auto. Na budúci t. idem do servisu a idu meniť čo sa dá. V servise som v aute previezol už hádam každého technika a všetci to zhrnuli, že sa to musí naozaj odstrániť. Najlepšie je ich previezť na betónovej ceste, tam to je proste paráda. Ak nie vyrieši to Importér. Veď ak 3x závadu neodstánia tak máte nárok na vrátenie peňazí alebo na nové auto, čo je síce zdĺhavé ale určite riešiteľné. Auto ma fungovať bez vrzgania ( razy, škripot ) od nápravy a ešte máte na auto aj 3 roky záruku. Ako som pochodil v servise po kompletnej kontrole a výmene hádam celého podvozku... dám vedieť. -
"-- skrytý --" 03.05.06 16:36
« Bez nadpisu
Marcelino: ďakujem za foto!
dnes som skúsil vysunúť všetky opierky z dolnej polohy vyššie (na 1.zúbok tak aby ostali "vo vzduchu") - to hrkanie zozadu (bod 4) ustúpilo (alebo sa preladilo na inú frekvenciu, ktorú už tak nevímam...:?: ) No musím sa priznať,že som urobil aj poriadok v kufri >:D aj keď háčiky na upevnenie batožiny som ponechal volne sa povaľovať.
No najviac zo všetkého ma štve ten "pukot" na prednej náprave (bod 6) - budem sledovať / reklamovať a dám vedieť...
Tá rezerva je teda fakt rezerva s veľkým R :!: Rátal som s oveľa menšou. Mohol som si ja sledovať spotrebu od natankovania po rozsvietenie. To mi vychádzalo 8-11 l/100 km. Keby som si k prejazdeným km prirátal ďalších cca 100 možných km,vyšli by tie počty o moc priaznivejšie. No moc som sa nečudoval, lebo zabehávanie swiftu sa začalo na zimu (október) a jazdy po meste tvorili cca 80%
x-or: už sa všetci tešíme na fotky z interiéru... :shock: a na kvalitatívne dojmy z madeinjapan
akosi neviem nájsť, kto prevádzal montáž CD meniča. Poprosím foto na palodo1@pobox.sk kde je umiestnený. Ďakujem -
« Bez nadpisu
Po pípnutí rezervy lze bez problému dojet přes 100 km, vyzkoušeno v praxi. Ukazatel paliva je stručně řečeno na *.
Vrzání opěrku spolujezdce: nechal jsem ji vyměnit 2x a ta poslední vrže zdaleka nejvíc >:D Asi ji zalepím, aby se nemohla hýbat nebo co.
Vrzání pedálu spojky: taky vrže, taky vrže, ale nijak mě to nevadí. Na garančce jim to řeknu.
Vrzání přední nápravy: za určitých teplot ano, ale nijak jsem nezjišťoval, kdy ano a kdy ne, protože retardér míjím výjimečně.
Autem jezdí v podstatě jen žena, takže to moc nesleduju, ale osobně jsem s ním víceméně spokojen, hlavně ten motor je skvělý. Možná by mi stačila 1.3, ale to už teď nezměním. 1.5 má zase lepší zvuk... -
"-- skrytý --" 03.05.06 12:18
« Bez nadpisu
To x-or: To podsvietenie je podsvietenie palubnej dosky (myslim tachometer) alebo stredoveho panela s radiom? Takze volant s ovladanim radia na lavej strane bude asi podobny tomu, co je v novej SX4.
Volant je potiahnuty kozou vo farbe karoserie alebo ciernou?? -
"-- skrytý --" 03.05.06 11:35
« Bez nadpisu
Do konce týdne ho snad stihnu nafotit.
Podsvícení je se mi jeví spíše jako oranžové než žluté.
Ovládání audia vměstnali na levé rameno volantu, volant potažený kůží.
Zadní okna v elektrice.
Jiné potahy sedaček.
Vesměs všechny odlišnosti jak uvádí na webu dovozce. Jízdní vlastnosti dle ujetých kilometrů zatím nemohu moc posoudit. -
"-- skrytý --" 03.05.06 08:31
« Bez nadpisu
Tak som aj ja uz prezul na 15 palcove disky RIAL + 185/60 pnue Goodyear Excellence. Ako tu uz bolo rozoberane je citit trochu stratu na dynamike. Auto sa mi zda trochu tvrdsie na tych 15 palcovych kolesach. Aj mne sa ozyva od zadnych piatych dveri klepot po prechode nerovnosti. Neviem zistit co to je.
Uz som si zvykol tankovat kratko po rozsvieteni kontrolky rezervy plnu nadrz. Vtedy natankujem okolo 33 litrov, cize v nadrzi je este cca 12 l. -
"-- skrytý --" 03.05.06 08:28
« Bez nadpisu
PatroSK:Reklamovat lze vše,druhá věc je co uznají...Pokud něco nefunguje,tak ano, pokud je to "poslechově", v servisech najednou "neslyší". Věřím, že po záruce se jim sluch dramaticky zlepší....Řešení vidím v nekoupení novinky. :'-(
Fabia má doma najeto podstatně víc a nic nedrnčí ani neklepe.Jo,byla hůř vybavena,ale zase je v ní ticho.
Musíme pečlivěji vybírat.Nic jiného mne nenapadá.Nebo jezdit jenom po kvalitním asfaltu >:D >:D >:D Takže se přestěhovat :!: -
"-- skrytý --" 03.05.06 08:02
« Bez nadpisu
zdravím patroSK, k tomu bodu 4 mě napadá, jestli by to nemohly hrkat háčky sloužící k uchycení sklopených sedadel k předním opěrkám - sám je nemám zaháknuté v jejich vyhrazených místech, ale vozím je jen tak pohozené v kufru. Spíš teda teď jsou schované pod gumovou vanou, kterou mimochodem doporučuju - máme neoriginální (vypadá k nerozeznání stejně o originální, ale stála polovinu - 910Kč myslím) a je to velice praktický doplněk - stačí sem tam vysypat a netřeba vysávat...Co mě ale silně nevyhovuje je, že v zavazadlovém prostoru nejsou žádné háčky k uchycení "pavouka" - nesnáším, když se mi v zatáčkách přesouvá náklad sem a tam...Něco zkusim vymyslet
Přední tlumiče po ránu taky vrznou, pak už je klid...nechám to taky promazat. Na spojku čekám, že mě svolaj do servisu, pazvuky od okýnka a opěrek neregistruju.
Jinak včera sem dotankoval 36l, takže dojezd na rezervu je opravdu více než dostatečný. Spotřeba mi vyšla na 6,5/100 - mile mě to překvapilo - byla v tom totiž jízda Z Kladna do HK..v Praze sem prostál asi hodinu v koloně a pak po dálnici to doháněl - rychlost kolem 150 a z Poděbrad podle možností tak 130...zbytek jízda do limitů + 10 -
Marcelino 02.05.06 23:22
« Bez nadpisu
no pokial ide o dojazd na "rezervu", tak skutocne ak dotankujete hned po rozsvieteni "hladneho očka", tak zistite, ze viac ako cca 32l az 34l tam jednoducho nenarvete, takze dojazd vychadza logicky min. 130km mozno az 150km podla stylu jazdy - ja som sa troska preratal na dialnici -cakal som pridlho na dalsiu pumpu Shell - hladne ocko zasvietilo na ceste z Brna pred BA a dosiel som az do Trnavy vpoho - rucicka uz bola davno pod stupnicou na pismenku "E" ale este nedosiahla ten min. bod cca v prostriedku toho "E", ako ked je vypnute zapalovanie...
doplnky sa daju najst na madarskej stranke suzuki, alebo na nemeckej stranke - tam su aj ceny.
2 PatroSK posielam ti moje foto zasterok a diskov... -
"-- skrytý --" 02.05.06 21:34
« vrzgoty / buchoty
Na našom swiftíku som spozoroval 6 druhov nepríjemných pazvukov:
1. vŕzganie od prednej nápravy - pri prejazde väčších nerovností (retardér, hlbšia jama...) - vyriešili to v servise počas zvolávacej akcie, vraj vŕzgala ochranná guma pri uchytení tlmičov alebo čosi podobné - premazali ju a je to OK
2. vŕzganie spojkového pedálu - bolo to počuť hlavne pri pomalom uvoľňovaní pedálu, mal som pocit, akoby sa pedál nevracal do svojej polohy plynulo, ale "trhane" - takisto vyriešené pri zvol. akcii
3. hrkanie okna - viacerí ste písali,že okno prestane hrkať keď sa spustí pár mm dole. No mne začne hrkať práve keď je spustené dole (cca na 1/2, nie celkom dole na doraz)
4. hrkanie zozadu - prirovnal by som to k zvuku nejakej ľahkej umeliny - najprv som myslel, že je to zadne plato, podlepil ho - no hrká to ďalej, snáď neporiadok v kufri :-) plus tie opierky ako som tu čítal - vyskúšam
5. buchot zadnej nápravy - je dosť počuteľný aj pri pomalom prejazde malých nerovností (kamienky, popraskaný asfalt...). O riadnych ranách na veľkých priečných nerovnostiach sa zmieňoval aj IT - súhlas, akurát neviem, či je to na reklamáciu. Na moju pripomienku servisák odpovedal asi: "to viete, každé auto má iný podvozok... a je to tak od výroby..." ako keby s tým v Suzuki rátali
6. pukot na prednej náprave - posledný "jav" ktorý som spozoroval a nepoznám jeho príčinu a stále viac ma >:-[] Spozoroval som ho cca po 1 týždni po výmene na letné gumy GY Eagle NCT5 s Al diskami Suzuki (dizajn Concept S). Tento pukot je počuteľný pri pomalom rozbiehaní sa s vytočenými kolesami na ktorúkoľvek stranu (nie na doraz), takisto je počuteľný aj pri cúvaní (s vytoč.kolesami). Šiel som do servisu, no just práve vtedy (pred servisákom) nie a nie "puknúť" - objavuje sa to sporadicky. Je to tupý kovový zvuk ako keď sa niečo silno tlačí (pne) a zrazu do skočí do svojej polohy (laicky napísané). Skrutky sú dotiahnuté dobré, tlmiče sú vraj tiež v poriadku, takisto guľové čapy. Máte nejaký tip, čo by to mohlo byť?
ahoj zajtra :roll: -
"-- skrytý --" 02.05.06 21:06
« nový swiftér
Zdravím všetkých majiteľov Swiftu!
Fajn informácie na tomto fóre, čoskoro prispejem vlastnými skúsenosťami (zatiaľ najazdené cca 4500 km). Chvíľku mi aj trvalo (asi 5 dní) kým som prečítal všetky príspevky... >:D
Poprosil by som diskutujúcich, ktorí majú užitočné fotky (montáže zásterok, CD meniča, bočných líšt, zadného krídla...) o zaslanie na palodo1@pobox.sk
ďakujem -
« Folie
No o tych foliach mi hovoril aj predajca, ze bud su normalne bezpecnostne priesvitne, ale ze su tak cez 1 mm hrube, takze ich je aj vidiet,cize...ale stoja par tisic,cize mozno je lepsie potom nechat prelakovat, povedal mi ze prelakovanie tak 3tis Sk. Este je moznost obycajnej folie,aku pouzivaju v reklamnych agenturach,ta je vraj lacna,ale moc pred skalkami neuchrani...no neviem,ani on nemal vela info. -
"-- skrytý --" 02.05.06 11:38
« Bez nadpisu
Sporťák: palivoměr beru s nadhledem, orientuju se spíš podle ujetý vzdálenosti (a taky zohledňuju styl jízdy):) Mam ale celkem najeto asi 1600 takže zatim zkušenosti získávám (teď od posledního tankování 580km, takže rezerva by tam eště měla být)
A jestli tě taky můžu poprosit o ten ceník - dusan.s (at) post.cz
Dík
fliegerpepe: mam taky Goodyear Eagle, takže předpokládám, že budeš mít stejné...Ono je pochopitelné, že prodejce se snaží vychválit nabízené zboží...na druhou stranu na auta se z výroby těžko budou dávat poslední novinky (zvlášť v této cenové kategorii). Tím nechci říct, že by ty, co máme, byly špatné. Jel sem za mokra cca 150km/h :*) a auto se celkově chovalo stabilně. Na Logana či Getze se, myslím, dávají o kategorii horší pneu, takže asi tak.
O fólii na přední kapotu slyším prvně. -
« swift
to Sporťák: posli mi ten katalog ak ta mozem poprosit ,budem ti vdacny: pepedlhos@pobox.sk Inak kuknem na tie pneu, neviem ci su to tie Eagle,musim sa lepsie pozriet, bo predajca hovoril ze su vraj naj co mozes dostat z vyroby.
Dobra otazka ohladne toho ukazovatela spotreby, aky je dojazd po zasavieteny kontrolky? som sa to nikde nedocital...mate s tym skusenosti? -
"-- skrytý --" 02.05.06 11:11
« Re:
To dnsr: Na ten palivoměr pozor, ten lže jak když tiskne >:D Když natankuješ plnou, tak nejdřív klesá strašně rychle, asi u poloviny zvolní a pak se pro změnu nehýbe skoro vůbec. Z vlastní zkušenosti vím, že když se rozsvítí hladové oko, tak v nádrži zbývá ještě cca. 10-14 litrů benzínu !! Když dotankuju těsně potom, co se kontrolka rozsvítí, tak dotankovávám cca. 31-33 litrů. Objem nádrže je 45l, takže poté, co se rozsvítí "hladovec", bys měl být schopen ujet ještě minimálně 100-150 km. -
"-- skrytý --" 02.05.06 11:04
« Re: new swift
Fliegerpepe: Chceš originál doplňky ? Když mi pošleš email. adresu, pošlu Ti originál Suzuki katalog včetně ceníku (v EUR) v .pdf, jinak trochu níže jsem uváděl dva linky na tuningové firmy, které dělají pakety na Swifta. Když to projedeš zpátky, určitě to najdeš. Jinak vítej v klubu ;-) Ty Goodyeary, (Eagle NCT 5), nejsou nic extra, je to výběhový model, slušný lepší průměr, jen na mokru byly trochu slabší viz : [odkaz] ale myslím, že na Swift jsou v pohodě. -
"-- skrytý --" 02.05.06 10:49
« Bez nadpisu
dneska mi cestu v koloně do práce zpříjemňovaly jakési pískavé/vrzavé zvuky někde od levého předního kola - bylo to závislé na otáčkách kola - při jízdě krokem 1 vrznutí za cca 1 sec, s rostoucí rychlostí se frekvence stupňovala a asi ve 30km/h byl zvuk souvislý (při eště vyšší rychlosti nebyl slyšet - bylo to slabé). Stačilo ale nepartně sešlápnout brzdový pedál a zvuk ustal - myslel sem, že je něco na destičkách (stálo to na dešti a kotouče na povrchu byly orezlé), proto sem zkusil zabrzdit intenzivně, ale nepomohlo to...tak uvidim, jak se to bude chovat odpoledne
Jo, a mam na vás dotaz - při kolika litrech v nádrži se rozsvítí kontrolka rezervy? Najel sem od té doby asi 30km a předpokládám, že další 2km na pumpu by to mělo zvládnout...nebo máte jiné zlušenosti?:)
pepé: Doplňky najdeš na www.simcar.cz -
« new swift
Ahojte swiftaci, tak od piatku som vo vasom klube;) so striebornym swiftikom. No, moje prve dojmy su dobre, az moc. I ked viem ze to auto je este v zabehu, no mam uz cez 600km, takze jazdi pekne.
Dal som si aj bocne listy, a zasterky.Zasterky nemam originalne, predajca mi ponukol neorig.zadara...:) oproti 700sk za orig.Trosku pretrcaju sice,ale da sa to zvladnut,za tu cenu;) Najviac ma prekvapilo, aky ma tah, i v pripade ked je auto nalozene 4mi pasaziermi aj s batozinou.Resp. kazdeho udivuje, lebo najprv. sa kazdemu zda,ze je to mala konzervicka,ale ked don sadne za volant....rychlo sa menie nazory.Mam na nom 15" kolesa,GOODYEAR...predajca povedal ze je to jedna z naj, tak som rad a myslim ze to citit. Neviete mi poradit nejaku stranku na doplnky? dik -
Marcelino 01.05.06 10:56
« Re:
no vymena stieracov ma este len caka - uz pozorujem vyrzne zhorsene stieranie, len som sa este "nerozhupal" - tiez som totiz planoval kupit nejake "slusne" - ide predsa o moju bezpecnost a mojej rodiny... :-!
Na otcovej Fabii som menil iba gumicky a bola to riadna "pakaren" to uz nechcem skusat... :roll: -
"-- skrytý --" 01.05.06 08:30
« Bez nadpisu
Ahoj, tak problem s operkami hlavy potvrzuju. JAk jsem psal o par prispevku dole, zejmena operka spolujezdce hrozne vrzala, tak jsem ji posunul niz a bylo po problemu. Ale to viklani mi stejne vadi.
Btw. zkousel jste nekdo uz menit sterace, resp. gumicky steracu? Ja jsem to zkousel, ale nepodarilose mi ty gumicky vyndat, ty packy, co to drzi jsem neohnul. Mozna jsem se bal, abych je neulomil. No koupil jsem cela nova raminka i s gumickami. Ted se chystam, ze si koupim nejake slusnejsi sterace - VALEO, Bosch, Champion apod. Celkem by me zajimalo, jestli by se daly pouzit sterace Bosch Aerotwin - ty, co se davaji na Octavii II. Nezkousel jste to nekdo? -
Marcelino 29.04.06 17:13
« Re: Re:
uff, tak toto nastastie nemusim riesit. Ani okna ani opierky mi nerobia problem. Sice sa opierky daju pohnut - ak si opriem hlavu tak sa kusok - mozno o nejaky ten mm, tazko to odhadnut, posunu ale bez zvukovych efektov rovnako aj pri jazde nepocut ziadne drncanie.
To ze opierky nie su uplne "napevno" zafixovane som pripisoval informacii o tom, ze Swift ma mat tzv. "aktivne" opierky.
Tvrdost podvozku a jazdny konfort nijak výrazne neutrpel prechodom z 14" 165/70 zimnych na 15" 185/60 letne, ale zato istota a stabilita v zatackach stupla natolko, ze po klukatych okreskach jazdim podstatne radsej Swiftom, nez sluzobnou oktaviou :-! akurat dynamika trosku utrpela prechodom na sirsie pneu, ktore su aj tazsie no a tiez disky 15"elektrony su podstatne tazsie ako 14" plechace, takze mozno by som uvital nejaky naslapany motor 1,6l ;-)
Inak rozmyslam, ze 15" elektrony co sa davaju original k Swiftu prip. tie tuningove s katalogu doplnkov k Swiftu mozno maju podstatne nizsiu hmotnost, nakolko maju sirku "5,5J" co je minimalny rozmer disku pre 185-ky pneu..., kdezto ja som kupil Dezent F s rozmerom "6,5J" co je zas max. doporuceny rozmer disku pre 185-ky pneu :idea: -
« Bez nadpisu
Spíš než kvedlající se sedačka řidiče mi vadí opěrky hlavy - na nerovnostech povrzávají. Už jsem nechal u spolejzdce vyměnit opěrku 2x a nic - stále stejné. Není to opěrkou, ale ukotvením, je příliš volné a pohyb opěrky při jízdě vyvolává vrzání. Zkusím to vyřešit zesílením kovových držáků, aby se opěrka neviklala, ale současně aby ji bylo možné výškově nastavit... Uvidím. -
« Bez nadpisu
pla: do servisu se sedačkou už nejezdi,opravdu s tím nejde nic dělat,byl jsem v servise,není to špatně chycený v lyžinách,ale mezi sedadlem a konstrukcí,která je přichycená k sedačce,nevím jak to popsat,neznám odborný termíny,prostě ta konstrukce je chycena k sedačce nějakým šroubem bez hlavy,takže nejde dotáhnout ani povolit,v servise ho teda odvrtali,dali tam jinej,ale stejně to moc nepomohlo,snad trošku,prý je tam vůle a neví proč.
Zkusili zakvedlat se všema sedačkama řidiče,který měli na prodejně a dělalo to u nich úplně stejně. Jedině prý by pomohlo,že by se sedačka k té konstrukci chytla napevno (přibodovala),ale pak by nebylo možné výškově nastavit sedačku.
Pokud si na to do garančky nezvyknu,tak si to nechám udělat,stejně ji mám pořád úplně dole. Takže tak... -
Marcelino 28.04.06 10:35
« da sa kupit Swift vyrobeny v Japonsku :-)
aha aka spravicka sa objavila na webe importera Suzuki v CR>
18.4. 2006 Dodávky Suzuki Swift GLX 5DV z Japonska:
Tato specifikace bude nyní dovážen z Japonska. První dodávka bude naskladněna cca 18.4. Oproti stávajícímu modelu z Magyar Suzuki Corporation bude mít následující odlišnosti:
Interier:
volant potažený kůží
okna v zadních dveřích s elektrickým ovládáním
podsvícení palubní desky žluté
drobné odlišnosti, jako orámování ovládacích prvků, jiná struktura potahů sedaček.
Nová barva karoserie:
ZY4 - Azure gray metallic (nahrazuje Galactic gray, je stejná, jako u modelu Grand Vitara
18.4. 2006 Suzuki Swift 4x4 na českém trhu:
Nově uvádíme Swift 1,3 GLX 4WD 5dv na trh, je vyráběn v Japonsku a budou se ho týkat stejné vylepšení interieru jako dvoukolek výbavy GLX.
Systém pohonu 4x4 je stejný, jako u modelu IGNIS 4x4, tedy automaticky se přiřazující zadní náprava v případě prokluzu předních kol. Prodejní cena tohoto modelu byla stanovena na Kč 389.900,- Tento model bude zatím dovážen ve velmi omezených počtech (cca 3 ks/měsíc). První vozy jsou již na skladě. -
Marcelino 27.04.06 15:11
« Re: newSWIFT
pozri moje starsie prispevky - je ich tu "pozehnane vela", mozno podaktorim uz aj leziem na nervy ;-)
prehliadku som absolvoval - platil som 2300,-Sk
ale asi som dostal zlavu, kedze ma zdrzali v servise o cca 2h dlhsie - trapili sa s dodatocnym namontovanim hmloviek(este mi k tomu montovali aj vsetky 4 zasterky) - robili to prvy krat - hmlovky prisli aj s uplne komplet kablami + relatko a pod.ale v aute uz bola nejaka predpriprava ktora tam vraj nemala byt, takze museli prerabat vsetky koncovky a pod. ... skratka "maturovali" a taktiez mi tam nedali Castrol olej, ale nejaky lacnejsi SELENIA K, ktory som nasiel na internete, ze pouziva ako doporuceny Lancia, Alfa Romeo a Fiat... -
« newSWIFT
hej teraz je dobra akcia klima zadarmo. hlavne ze sa spokojne vozis. Takze hovoris ze rok prevadzky bez nejakych vacsich problemov? fajn. A co prva prehliadka,mas za sebou? u predajcu bolo tabulkovo okolo 4250sk sa mi zda, snad je to tak nejak. Zda sa mi to v pohode, vyzera ze japonske auta maju relativne lacnejsie prehliadky.
Moj otec platil s Fordom C-maxom 8tis, a svagor na Toyotu RAV4 aj s prezutim na letnu do 6tis :-) Sa mi zda ze predajca mi hovoril ze tato prehliadka je lacnejsia ako u Fabie:)
No uvidime jak to bude dalej... -
« newSWIFT
To IT+Marcelino: no nakoniec som nasiel na poslednu chvilu vo Zvolene a za tu istu cenu, a nove:) takze mi odpadli starosti. S tou zlavou je to vraj od buduceho tyzdna,tak mi to dal uz teraz tzn. ze 420tis GS verzia.
Ta povodna predvazacka bola tiez za 420tis, zo 4tis km a bez vyhriev.sedadiel,ze vraj pre spanielsky trh:) kde to nepotrebuju,tak som sa teraz pobavil ked som sa dozvedel ako to funguje...
Dal som si zalozit aj bocne listy, je to pekneaj prakticke sa mi zda.A samozrejme aj zasterky, ponukol mi neoriginalne ale podobne za 89sk:) tak som rad. Tak ta mdnes idem, a snad vam uz napisem prve dojmy:)
Ako ste s tym jazdili ked bol SWIFTik novy? resp. ako je ho najlepsie zajazdit? -
"-- skrytý --" 26.04.06 20:04
« Bez nadpisu
flie...:delší to nešlo?
Tak vítej v klubu. Otázku kladeš 5 minut po 12.hod. Měla být předem.Teď už je to jedno. Bude to zajeté. Jak s tím kdo jezdil,těžko říci. Snad to nehonili moc studené.
U nás v ČR na ně mají slevy i na nové.
259.900 + klima zdarma pro základní model
299.900,- v plné výbavě, vše 5D
Takže zde bys asi koupil lépe a nejeté.
No co, už to asi nezměníš,takže se tím nezabývej,co by bylo kdyby... ;-) -
« ahojte swiftaci
Ahojte, verim ze dneska-zajtra sa mi podari pridat do vaseho klubu s novzm swiftikom...:) chcem sa este opytat ci nahodou niekto nema skusenosti s predajcom v Trencine. Mam tam zejednanu predvadzacie vozidlo...sice 4tis km,ale dobra zlava na GS verziu. Co si o tom myslite? predsa len predvadzacie vozidlo...Dakujem Pepe -
Marcelino 25.04.06 00:51
« Re:
no tak som skusil to sedadlo "rucne" pokmasat a cudujem sa ale naozaj to ide pohnut o par mm. Hm, tak som sa dnes na to sustredil aj pri jazde a podarilo sa mi spravit min 3 prudke manevre - zatacky do kopca, kedy sa spod sedadla ozvalo "puknutie", akoby sa posunulo do nejakej polohy, kde to zacvakne, ale napocudovanie som necitil "podzadkom" zadny pohyb, ale kedze to puklo, tak sa to nepatrne musi hybat aj pocas jazdy, len je to tak maly pohyb, ze ho necitim, iba pocujem to "puknutie".
Budem to dalej sledovat a ak sa to nahodou zhorsi, tak ze ten posun budem aj citit, tak vam dam vediet...
Apropo, neviete niekto co mi tam naliali za olej - ten "selenia K" - co to je za olej ? -
"-- skrytý --" 23.04.06 14:44
« Bez nadpisu
Lubos1: informaci mam ze stejného zdroje, ale nikdo mě ohledně toho eště nekontaktoval..co se Suzuki týká, bratři z východu jsou napřed >:D
all: na 2. Swiftu je to s tim sedadlem stejné..pokusim se na to soustředit, jestli jestli se to viklá i za jízdy nebo ne -
"-- skrytý --" 22.04.06 20:38
« Bez nadpisu
Tak sem si cvičně zkusil jak sou na tom sedadla - řidičovo má vůli cca 3mm (těžko se odhaduje), spolujezdcovo se ani nehne (pollo to popisuje navlas stejně) Nicméně já sem za jízdy pohyb sedadla nezaregistroval (najeto ale zatim lehce přes 600, mezně sem nebrzdil - je možný, že to vadit teprve začne). Na druhém našem Swiftu sem neměl možnost to vyzkoušet.
Co se týká vrzající spojky - údajně bude svolávačka na auta vyrobený za posledních 12 měsíců (nevím ale, jestli je problém jenom to vrzání nebo je v tom toho víc)- výměna spojkového válce by to měla být (mam ale dojem, že prodejce řikal, že to už zkoušeli měnit a nepomohlo to) Počkám na oficiální vyjádření importéra a pak budeme řešit. -
« Bez nadpisu
Tak zástěrky nainstalovány,proti mým předpokladům ani nebylo třeba oddělávat kola,jen rada pro ty,kteří si budou gumový zástěrky dávat sami,u předních je třeba vyvrtat jen dvě krajní dírky,přišroubovat a tu třetí díru odhadnout,je to zhruba centimetr vedle než je na nich vyznačeno. -
Marcelino 20.04.06 15:24
« Re: olej
mne tvrdili, ze prehliadka sa predrazi, pretoze presli na Castrol. Napokon som mal na ucte 4l SELENIA K , ci tak nejako - co to je za olej :?: stal vyse tisicky... musim si ten ucet poriadne pozriet, ale cela prehliadka ma vysla ovela menej ako hovorili - nauctovali mi len cca 2300,- Sk -
« Bez nadpisu
tož jsem ženě přezul ze zimních 14 na původní letní 15 a koukám, že se mi zdá, že to má menší rázy od podvozku než na 14, zvláštní, že? :P Jinak pojedu na garančku 15 tkm a olej si beru svůj s sebou, máte někdo zkušenost, jak se na to v servise tváří? :roll: Suzuki ČR s tím nemá totiž problém ( konzultováno ). -
"-- skrytý --" 20.04.06 14:48
« Bez nadpisu
Tak jsem vcera cestou z prace vypnul radio (prestoze pekne hrali :-) ) a jal jsem se poslouchat zvuky, pazvuky a jine projevy meho vozitka. Po 15 tisicich ujetych kilometru me zajimalo, kde co vrze, praska, loupe apod. A vysledek ? Uz delsi dobu me iritoval nejaky vrzajici zvuk vychazejici jakoby z prave zadni strany. Vcera jsem pachatele objevil, byla to viklajici se operka hlavy spolujezdce. Pote, co jsem ji malinko zasunul niz, pazvuk se uz neozval, nicmene operka se vikla dal. Dalsi pazvuk vychazel z pristrojove desky, ale ten byl jednoznacne identifikovan - osvezovac vzduchu umisteny na vydechu ventilace. Zkousel jsem i sedadlo ridice, vzhledem k predchozim zjistenim nekterych z vas, ze se vikla. Moje sedadlo ridice je v pohode, nevikla se, je pevne ukotveno. Ani v zatacce, ani pri brzdeni nepocituji, ze by se sedadlo hnulo, byt jen o milimetr. Jedine, co se vikla jsou obe predni operky hlavy, coz mi trochu vadi. Dalsi zvuky, ktere se objevuji: Kazde rano mi pri nekolika prvnich brzdenich skripou brzdy, po tretim ctvrtem zabrzdeni ci pribrzdeni to prestane. A je jedno jestli je sucho nebo mokro, dela to vzdy. Stejne jako obligatni vrzani ulozeni prednich tlumicu - mam u baraku dva retardery, takze to muzu sledovat denne - rano to vrze, kdyz jedu vecer zpatky uz to nevrze.
Jinak je v aute celkove ticho a jine zvuky se pravidelne neobjevuji. Pri jizde po kvalitni silnici je auto absolutne tiche, vcetne motoru. Pri jizde po Praze - koleje, vymoly, spary atd. se vzdy auto oklepe, ozve se hlavne podvozek, ale jinak pohoda. -
-
« Bez nadpisu
Marcelino,tak jsem rozbalil i ty druhé zástěrky a podle návodu jsou fakt jedny přední a jedny zadní,rozdíl je akorát v tom,že do předních se vrtají 3 dírky a do zadních 4,jinak úplně stejný,takže rozdíl 200 kč je mi záhadou :idea:
Už to mám,u těch zadních jsou 2 šroubky navíc >:D -
Marcelino 19.04.06 23:09
« Re:
cena bola rovnaka :!: , ale ci su aj fyzicky rovnake, to netusim - navonok su zadne dlhsie, ale zas predne mozu byt osadene hlbsie v blatniku - skusim sa zajtra lepsie prizriet.
Sice som ich drzal v ruke, ked boli este zabalene v sackoch, ale vtedy som si to vobec neuvedomil... :roll: -
« Bez nadpisu
pla,v úterý jsem do servisu objednanej,tak uvidím,mě se ta vůle zdá větší jak milimetr,a fakt je to nepříjemný,při rozjíždění,prudkým brždění a i zatáčkách. A nepotřebuje to nikdo projíždět,pokud chytny za opěradlo a zatlačím k sobě,tak se sedačka v zadní části asi o půl centimetru zvedne. -
"-- skrytý --" 19.04.06 00:41
« to Pollo> Sedacka se hybe
Ahoj,
konecne se ozval nekdo, kdo ma stejny problem. Byl jsem tam s tou sedackou.
Je to nejak spatne ukotvene v tech lyzinach.
Jedu a v zatacce to cvakne a tak o milimetr se to v tom hne. Totalne me to stve. Prijel jsem tam, chlapek s tim jel a pak mi rekl,
ze je to v norme.
Nechal jsem to bez odezvy, protoze to delali v ramci vymeny te hadice, co nas svolavali, ale totalne me to toci.
Dik moc za info, dodalo mi to novou odvahu a zajedu tam znova, asi jim to budu muset ukazat sam.
Dik PLA







