SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 20.06.06 08:30
« Bez nadpisu
zebrozoma:díky,až to vymění dej vědět,jak to vypadá
K výrobě a její organizaci:zákazníka to asi ani moc nezajímá, co za org. kdo vymyslel, to by musel být premuim Ford, neb pan Henry Ford I zavedl sér. výrobu, systémy preventivních prohlídek výrobních strojů(linky) a asi si podle toho nikdo Forda nekupuje.Když se něco osvědčí, tak to ti druzí udělají též a víc bych v tom nehledal. -
"-- skrytý --" 20.06.06 01:43
« Bez nadpisu
Hm, ale asi to o kvalitě už stopneme, protože bych třeba mohl dojít k problémům jedné jap.automobilky(konkr.model vozu) a to by tu byl zase křik. BTW:Swift je navíc japonský i maďarský a v tom druhém je celá pohonná jednotka vč.převodovky japonská a když to srovnám(např.přesnost řazení,rezonance při 3 stupni,ochotu motoru naskočit při startu atd) s Fabií, Swift nevyhrává, takže sám za sebe bych nenašel odvahu tvrdit, kdo dělá jen kvalitně k kdo ne.Bylo to o japonské technice z japonska. ;-) -
Ricardo 19.06.06 21:57
« Re: Japonská výroba
Četl jsem o aplikaci japonských principů (kaizen apod.) v TCPA, tuším v časopise BIZ. Mají tam efektivní rozdělení výrobního procesu, vše se značí barevně a symboly, usilují tam o maximální bezpečnost práce... Takže když to vedou Japonci tak to vypadá dobře. Když se určité procento dílů na vozech vyráběných v EU musí vyrábět v EU (nevím kolik ale je to víc než 50%) tak se to nejpíš projeví. Nechci tvrdit, že Japíci jsou nejlepší na světě ale mezi jap.autem vyrobeným v Evropě a Japonsku je v kvalitě rozdíl (ad Suzuki Swift, Suzuki Vitara, Toyota Yaris). -
"-- skrytý --" 19.06.06 20:51
« Bez nadpisu
Rozdíly se sice smzávají, ale japonci stejně mají náskok. Když se kdekoliv v evropě podíváš do jakékoliv automotive firmy, tak ze všech sil zavádějí japonské metody řízení výroby, které velmi často mají původ u Toyoty. A pokud tyto metody znáš a chápeš jejich principy, tak často uvidíš, že jsou v Evropě mnohdy zaváděny naprosto debilním způsobem, který vychází z nepochopení podstaty těchto metod a z nepřizpůsobení metod lokálním podmínkám.
Japonci řízenou výrobu v Evropě jsem neviděl, takže o japoncích z Evropy se nemohu vyjádřit. Ale viděl jsem výrobu v japonsku, viděl jsem několik automotive firem u nás a viděl jsem motorárnu mercedesu v německu. (Motorárna mercedesu na mě, narozdíl od většiny výrob u nás, udělala velmi dobrý dojem. )
Toyota a japonci náskok mají a mít budou. A t i díky tomu, že pro ně tvrzení: "kvalita se dělá už ve fázi návrhu a ne až při montáži" není, na rozdíl od odstatních firem, jen prázdný slogan, kterému se 95% zaměstnanců jen blbě pošklebuje. -
"-- skrytý --" 19.06.06 19:35
« Bez nadpisu
to T.E.CH:mno,tak vyhraněně bych to neviděl,když jsem chtěl něco malého,tak to byla volba mezi Yarisem made in France a Swiftem z Maďarska,což vyjde nastejno ;-) Znám šťastného majitele Yarise 1. generace,to auto stálo v servise každoročně řádově 2 měsíce a také už jej bude dávat pryč z domu.Prémiová Toyota mívá také občas nějakou svolávačku,takže ono se podaří všem.
Nevím jestli máš Civica jako zákl.vůz do rodiny,to je něco jiného, u nás je Swift jako auto č.3.
Rodinné je střední třída.To srovnáváme nesrovnatelné kategorie. Civic by možná mohl časem domů, ale asi sedan, spíš na 16" kolech, neb na 17" a nízkoprof. to bude dost tvrdé a na naše silnice nic optimálního, ale to je můj názor. Jenže sedan je z Turecka a to je také otázka...jak se to bude celé "prémiově" chovat. ;-) Takže spíš než na Hondu bych to viděl na Avensise, nicméně rozdíly se smazávají, brzy to bude nastejno a bude záležet na spíš štěstí či smůle, na co se narazí. Svět spěje tímto směrem. -
"-- skrytý --" 19.06.06 10:29
« Bez nadpisu
To Marcelino: Je to zaujimave s tou koncovkou vyfuku. Asi sa to babam paci. Mojej priatelke sa to tiez velmi paci (ja som tam dal ovalnu sportovu). A to je co povedat, lebo ostatne doplnky (zadne kridlo, bocne lemy naraznikov a podbehov, hlinikove disky) dost "ofrflala" s tym ze "naco ti to je". -
Marcelino 18.06.06 21:40
« Re: Vrzganie - pukanie
:shock: uff, doteraz som tu cital iba staznosti na zadnu napravu.. je pocutelne tvrdsia a hlucnejsia ko napr. vo Fabii - pocitovo asi ako ked z fabie kombi date prec kryt kufra - vtedy su tie razy pri prejazde priecnych nerovnosti porovnatelne, takze aspon v mojom pripade ziadne tragedia, ale zase u mna sa uz zacalo prejavovat "pukanie" sedadla vodica pri prudcich zmenach smeru jazdy (ostre zatacky ci "S"-sicka" hlavne spojene s prevysenim pri jazde dokopca) sposobene sotva postrehnutelnym snad o 0,5mm posunutim sedadla - zajdem s tym do servisu a dam vediet ako som dopadol...
..ked tam pojdem, tak objednam aj farbu na zakrytie skod sposobenych posypovymi kamienkami na karoserii posas dlhej zimy... a tiez manzelka necakane pozaduje montaz ozdobnej koncovky vyfuku :roll: :shock: , kedze jej kolegina si tiez kupila Swift a ta tam tu ozdobnu koncovku má >:D -
« Vrzganie - pukanie
Takže prinášam to čo som už písal ohľadom reklamácie na vrzganie alebo lepšie povedane, razy z prednej nápr.. Po navšteve servisu v rámci záruky a reklamácie na uvedené ma objednali a vymenili uloženie tlmičov. Však nič podstatné sa nzmenilo. Opať som navštívil servis a opať ma objednali. Pri prehliadke zistili, že spomínané razy idú od hriadeľa riadenia, ktoré vymenia. Je to počuť pri prejazde kolajníc, po betónovej ceste, alebo vačšie nerovnosti. Takže Swifťáci, ak máte niečo podobné ako je jazda po betónovej ceste a pekne počuteľné razy od nápr., šup ho do servisu a riešiť to. Nové auto nemá čo vrzgať alebo podobné čo sa tu toho už popísalo. Inač na môjho Swištíka nedam dopustiť, je to auto za 1. -
« Bez nadpisu
Dneska jsem se byl znovu podivat na Swifta. A konecne jsem se podival na ruzne barvy (mel jsem to stesti, ze me mlady mechanik nechal nakouknout do dilny, kde mu nekolik ruznych Swiftu stalo). Osobne musim napsat, ze se mi priplatkova cervena zatim libi nejvic. Take jsem se prodejce zeptal na rozdily mezi japonskou a madarskou verzi. Krome znamych veci (uvedenych i na tomto foru) jsem se dozvedel jeste o dvou dalsich vecech: japosnky Swift ma jinou (uzkou) baterku -- a zrejme i drazsi, a lita kola ma upevnena maticemi a nikoliv srouby (je to lepsi nebo horsi?). Bohuzel mi nebyl schopen potvrdit informaci o tom, ze by se od srpna do Swiftu montoval CD prehravac se schopnosti prehravat MP3. Udajne do nejakych aut od Suzuki by se montovat mely, ale nevedel, jestli zrovna do Swifta (1.3 GLX).
Jinak jsem bohuzel byl i zklaman, coz souvis s moji velmi nadprumernou vyskou (2m!). Za volant si sednu pohodlne a netrpim zadnymi ergonomickymi problemy, bohuzel jenom tehdy, kdyz dam sedadlo ridice az uplne dozadu na doraz. A pak za mnou na sedadle uz zbyva mista na nohy snad jen pro dite nebo velmi velmi maleho dospeleho :-( Je to skoda, ale dalo se to cekat. I kdyz... mozna jsem tajne veril, ze by se ve Swiftu udal nejaky prostorovy zazrak. Jako treba u noveho Yarise, kam si za mne sedne i clovek prumerneho (nebo i slabe nadprumerneho) vzrustu.
No stale al eplati ze Swift se mi velmi libi a za danou cenu modelu 1.3 GLX je skvele vybaveny. Takovou vybavu jsem u zadne jine znacky nenasel. Ale je to na ukor prostoru na zadnich sedadlech a v zavazadelniku :( -
« Ad: defor
1) skusal som 2 1.5ky. Jednu predvadzaciu a jednu uz jazdenu (cca 3000km). Nie som v tejto oblasti odbornik, ale ja som ziadny rozdiel nepocitil... Podla mna dynamika 1.3 je uplne dostatocna, zavisi ale IMHO aj od sposobu pouzitia... ja to auto 90% uzivam sam, resp. max jeden spolujazdec. Ak chces vozit povedzme celu rodinu alebo 5 vreciek cementu... :)
2) neviem posudit
3) neviem posudit
4) ja osobne som s audiom celkom spokojny, bez problemov sa da pocuvat aj pri "dialnicnych" rychlostiach. Pokial viem (spominal mi to aj predajca) je mozne (za priplatok) "upgradnut" radio na take, ktore "vie" aj MP3... -
« Bez nadpisu
Mám dotaz,Swift mi startuje v pohodě,ale občas se stane,že po otočení klíče v zapalování jakoby nechytl a až když pustím klíč,tak se motor pozvolna rozběhne,čím to může být? Je to na reklamačku? Těžko bych to v servisu předvedl,dělá to tak jednou za týden,spíš za 14 dnů -
« výběr auta
souhlasím s tím, že vybrat nové auto je hrozně složité, každé má plusy i minusy a aby to jeden vyhodnotil, tak by musel mít v hlavě kompjůtr. Do toho vstupují další věci - způsob financování, které kdo dokáže nabídnout, případně se řeší protiúčet starého auta a zase je všechno jinak. Do svých úvah sem zahrnula i Swift, svezla se s ním - moc příjemné auto, živé, malé, jo - líbilo se mi dost. Nakonec sem do něho nešla, bylo přece jen příliš malé. -
Ricardo 16.06.06 22:14
« Re: Nekolik dotazu
1. Jel jsem jen s 1.3 (s několika kusy od tach. 200 do 40.000 km) a tam jsem měl vždy velmi dobrý pocit z dynamiky. Pokud uvážím rozdíl 40 tisíc (teď ještě o 15 víc) tak bych ještě vzhledem k o trochu chudší výbavě o 1.5 GLX ani neuvažoval. Nicméně VVT u Suzuki není elektronická záležitost - časování ventilů se mění podle hustoty oleje (= otáček motoru) - takže bych se poruch nebál. Navíc podle měření AutoBildu má 1.3 v reálu nějakých 74 kW.
2. Už jsem to tu psal, japoská verze má kromě podsvícení ve žluté a el. okýnek vzadu jak píšeš ještě volant obšitý kůží (normálně stojí skoro 10 tis.), více látky ve výplni dveří, kvalitnější potahy, lepší rádio a lepší zámek pátých dveří. Jiných rozdílů jsem si nevšiml a ani o nich nevím.
3. Se 4x4 jsem nejel, nemohu soudit, co se týká výbavy/zpracování platí to stejné co pro 1.3 GLX - oba se dovážejí z Japonska.
4. Rádio v japonské verzi hraje podle mě líp navíc od srpna by mělo mít přímo podporu MP3.
Japonci taky dělají chyby, to nepopírám. Ale když na nějakou chybu přijdou, tak mají snahu ji řešit a ne, že ji prohlásí za vlastnost, jako některé jiné automobilky (viz např. váha vzduchu u VW group).
Každý výrobek, včetně těch japonských, je kompromis mnoha faktorů včetně kvality a ceny. Japonci jsou mistři optimalizace, ale i oni to občas přeženou.
Ohledně tebou uvedených příkladů - je otázka jestli je podstatné měřítko kvality vozu "přesnost řazení,rezonance při 3 stupni,ochotu motoru naskočit při startu", nebo to kolik převodovek se rozsype po ujetí 20 000 Km a musí se (byť v záruce) měnit, kolik se toho v průměru musí na autě měnit než ujedeš 100 000 km a podobně.
Méně odhlučněný motor, mizerné rádio, přesnost řazení, malé zrcátko, houpavý podvozek, mizerné brzdy nebo příliš měkké deformační zóny jsou vlastnosti a vazba na kvalitu je minimální. Prostě to tak bylo navrženo a má to tak být, ikdyž je to třeba nepříjemné.
Pokud se ale něco na autě sere a je jedno jestli to je převodovka nebo upadávající štelování zrcátek, tak je to problém s kvalitou.