SUZUKI SWIFT

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.06  20:59

    « Bez nadpisu

    Černá může vypadat dobře.Teď je to trochu nepraktická barvička, při +33C... ;-)
    K mytí: optimální je stříbrná metalíza,rok se auto nemyje,s výjimkou přírody, která to dělá nahodile za nás a grátis... a je to čisté.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.06  17:06

    « Re:

    Vítej v klubu ! >:D Myčce se zdaleka vyhni! Já blbec tam vjel, protože jsem pospíchal a lak byl samý škrábanec. Teď auto myju ručně houbou a autošamponem, spláchnu wapkou , přidám vosk a nakonec utřu jelenicí >:D A Swišť se pak blýská jak nový. Ta černá je moooc pěkná, i když nepraktická a GLX výbavu můžu jen schválit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.06  16:14

    « Bez nadpisu

    Tak uz se taky muzu prihlasit do fora. Pristi tyden si ho jedu vyzvednout. Je cerny 1.3 GLX, naaaadherny. Uz se tesim :D. Co rikate na mycku? Radeji se asi obloukem vyhybat ze, no ale kde ho mam myt?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.06  13:47

    « Re:

    Jeden je v Hradci na výpadovce na Rychnov n.K. Nevím jestli je dobrý, ale vím, že tam je >:D
    REGINA a.s., Bratří Štefanů 492, Hradec Králové
    tel.: 495 406 029, prodej.suzuki@autoregina.cz
    Pak je další v Trutnově a v Pardubicích. koukni na www.suzuki-motor.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.06  13:09

    « Bez nadpisu

    Zdravim příznivce Swiftu,
    může mi někdo doporučit kvalitního prodejce Suzuki i se servisem v Hradeckém kraji? Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.06  15:13

    « Bez nadpisu

    Jan Labos: Ano mírný vliv na brzdnou dráhu mít šířka pneu bude.
    Jenomže opravdu velmi mírný. Ten vliv šířky je tak malý, že z hlediska brzdné dráhy se tím nemá smysl zabývat - rozdíly mezi značkami byly větší než rozdíly způsobené rozměrem.
    Zato v aquaplaningu ty široké gumy pochopitelně zoufale propadly.
    Kdybych jen byl schopný znovu najít ten test kde proti sobě stály stejné 205/55R16 a 235/35?R18 ... Tam to všechno bylo fakt hezky vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.06  10:40

    « Re: plechy

    to IT: mas pravdu, swift ma az moc makke plechy, staci ked zaparkujes auto niekde v podzemnej garazi v nakupnom centre, kde su min. rozmery medzi autami, a hned mas na dverach bodky od dvier susedneho auta,na inych autach nezostane ani naznak narazu
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.06  10:39

    « plechy

    mas pravdu, swift ma az moc makke plechy, staci ked zaparkujes auto niekde v podzemnej garazi v nakupnom centre, kde su min. rozmery medzi autami, a hned mas na dverach bodky od dvier susedneho auta,na inych autach nezostane ani naznak narazu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.06.06  22:08

    « Re: Re:

    Tak som si precital vypocet kontaktnej sily...to vsetko sedi, ale pozor, brzdna sa rovna normalovaxsucinitel trenia...Ta normalova je f(m) funkciou hmotnosti...a kd eje sirka pneu? no predsa v suciniteli trenia...ft=f(T) - a tu to nastava, je funkciou v konecnom teploty...uzska pneu sa skor zohreje, ft rychlo klesa....sirsia sirka vycsia kontaktna plocha,mensie znizenie ft...a samozrejme plati to vsetko dalej,ze sirsie gumy su obycajne aj nizsieho profilu,a ta sa menej deformuje...atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.06.06  10:30

    « Bez nadpisu

    Prave kvoli bocnym bagom to stoji od 5000. Kym som ich nespomenul mali aj za 1800 :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.06.06  08:42

    « Re:

    hatatitlas: tak nedávno som nahodil gumenné zásterky (642,- Sk / pár) a nevyzerá to na aute (oranž.metal) nijak tragicky ;-) Tiež som najprv uvažoval nad tými plastovými. No sú 2x drahšie (existuje však aj variant - zrejme NoSuzuki - za cenu cca ako gumenné) a čierne sa mi nepáčili. Pekne vyznejú ak sú nalakované vo farbe vozidla (videl som foto na oranž a modrej metalíze). Nakoniec rozhodla aj praktickosť: zpod gumenných sa dá ľahko odstrániť nabratý sneh (jeden-dva kopance a je to >:D ), prežijú prechod cez obrubník a cúvanie na obrubník je tiež bezpečnejšie.
    Kúpil som aj zadné: okrem ohľaduplnosti je to aj o tom, že auto s obomi pármi bude asi vyzerať lepšie a malo by sa aj menej špiniť zadné okno pri jazde po mokrej ceste (zatiaľ neodskúšané).
    Poťahy by som tiež privítal (aby som šetril tie pôvodné), daj vedieť čo si zohnal a za koľko...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.06.06  08:30

    « Bez nadpisu

    hatatitlas: Jasně... "Co neubrzdíš, neukecáš".....jsem četl u výrobce brzdových destiček ;-)
    K potahům: není to docela zbytečné? Sedadla mají příjemné čalounění, zdá se že i kvalitní, osobně bych je tam nedal. Ještě je třeba dát si pozor: pokud má auto boční vaky, aby byl potah k tomu uzpůsoben-aby se snadno roztrhl šev a vak plnil svoji fci. Tohle si pohlídej,ale spíš tam nic nedávej ;-) Z SK to máš kousek do Maďarska, mrkni tam.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.06.06  22:32

    « Bez nadpisu

    Dost bolo o brzdeni :-) Radsej poradte niekto kde na Slovensku kupim potahy na sedadla na Swifta. U predajcu mi spadla sanka ked mi zaprasili cenu 5000 Sk resp. 8000 za kozene. Urcite sa to da zohnat aj lacnejsie. Sami mi povedali ze to nie je od suzuki ale od nejake firmy. Akej to bohuzial neviem.
    A dalsia vec, ponukali mi 2 druhy zaster. Jeden gumenny a druhy plastovy ale nejako extra tvarovany, vraj ze ten je fasa, gumenne len take sunty. Co vy na to ? A ma vyznam favat zastierky aj dozadu. Myslim s mojho pohladu. Jasne ze odletujuce kamienky nepotesia nikoho...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.06  20:44

    « Bez nadpisu

    shi: Fakt to neřešme,celé je to trochu složitější.Kdyby to totiž bylo tak jednoduché, byl by např. valivý odpor (při daném=konst. tlaku a naprosto stejném typu pneu ale různém rozměru,dané vozovce,teplotě vzduchu i pneu...) konstantní a víme že není, že se zvětšuje s rostoucí šířkou pneu, asi oba víme proč se zvětšuje, takže končíme.Nebudeme tu z toho dělat školku. Kdo o Swiště má zájem,pár objektivních plusů i minusů tu najde (myslím od založení),kdo nám nevěří, tak je to jeho problém a kdo nechce slyšet žádnou kritiku, jde např.na M3 a koupí dokonalost samu,třeba. :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.06  19:58

    « Re:

    Styčná plocha nezávisí na šířce. V ideálním případě vůbec, v praktickém případě je tam nějaká závislost bude, ale malá. Větší vliv bude mít deformace různě široké pneu při brždění.
    Zdůvodnění:
    Tlak v pneu = p
    p = F/S (Síla/plocha)
    F = m * g (hmotnost * gravit. zrychlení)
    takže:
    p = (m * g)/S
    Máš-li stejnou hmotnost vozidla a stejný tlak v pneu, tak je styčná plocha stejná. Akorát má pro různě široké pneu různý tvar a jinak se při brždění deformuje.
    Tuto "teorii" potvrzují i praktické testy - AutoBild kdysi publikoval test pneu kde stejné auto obouvali 16" a 18" pneu (tuším 205/55R16 a asi 245/40R18). Jediný zásadní rozdíl byl handling a čas dosažený na dráze, brzdné dráhy byly zkruba stejné, v aquaplaningu dopadly širší gumy výrazně hůř.
    ---
    Asi fakt od ABS každý chceme něco jiného - zrovna to na služební Fabii mě nenadchlo - začalo na břečce zasahovat (podle mě) příliš brzo a já tak málem nedobrzdil :-D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.06  19:00

    « Bez nadpisu

    Marcelino: Fabia je téměř stejně těžká jako Swift,má vzadu bubny,protože to konečně stačí(kotouče za každou cenu je zbytečné,předky jsou přebržděné oproti zadním brzdám o nějakých 70-80%-něco jako nadproprcionální brždění se tomu říká),fabka váží o 30 kg víc, ale brzdí fakt lépe, na pneu širokých 185 mm.Dál k tomu nemám co dodat.Jen,že ABS funguje tak jak má.Asi máme každý jiné představy,ale to neřešme. My co to máme s tím nic neuděláme a ti co váží koupení,se musí rozhodnout sami.Alternativou,sice dražší, je Yaris2 a je.
    Holt se mi brzdy jako celek nelíbí...mrkni na www.autoserver.sk, je tam další díl dlouhodobého testu Swifta, v 15 tis měnili kotouče, krásné rýhy. Tak by mně zajímalo,když jsem to viděl, jestli by je vyměnili i nenovinářům? Včetně destiček. :'-(
    shi:však říkám,neřešme to. Z pohledu jednoho hektaru plochy(to je teď fór) je jasné, že plocha stopy u kola širokého 185 nebo 165 mm krát 4 je téměř stejná, z pohledu srovnání těch 2 ploch navzájem ne a tam asi někde bude ten technický problém, ale stejně s tím nic neuděláme, tak co... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.06  18:55

    « Bez nadpisu

    IT: Tak nějak se mi nechce věřit tomu že by ti ABS dělalo problém jen na 15" a na 14" by to bylo OK. Z hlediska brzdné dráhy je vliv šířky pneu velmi malý, tzn. na 165 i na 195 by měla být brzdná dráha +/- stejná, protože je +/- stejná plocha kterou pneu leží na silnici. Tím pádem ABS nepozná rozdíl. Sorry, ale když něco odporuje technickému principu, tak mi dělá problém to akceptovat. Uznávám, že můžeš mít pravdu, ale je to mimo moje chápání :-D
    Na ježdění po městě je Swift rozhodně lepší než Avensis :-) Parkovat kombík bez parkovacích sensorů je sranda a připadám si při tom jak blondýna s čerstvým řidičákem.
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 20.06.06  18:42

    « Re: ABS a kolesa

    No tato tema sa tu preberala uz viac krat, tak ak dovolite pripojim sa - v podstate suhlasim s tym co napisal Shi a aj s upresnenim IT - asi vsetci vieme ako to ma fungovat, t.j. ciary na asfalte su urcite v poriadku - brzdny ucinok nie je zbytocne oslabeny...
    Moje skusenosti so Swiftom a ABS - na 14" aj na 15" to nikdy na asfalte neaktivovalo ABS (asi jazdim dost s rezervou), ale uz som snad 1-2 krat urobil chybu v prilis rychlom najazde do odbocky, v ktorej bola naviac spina na asfalte (kamienky zo zimneho posypu a pod.) a musel som razantnejsie na brzdy a ABS sa okamzite aktivovalo, takze som dokazal aj zatocit aj to zaroven ubrzdit...
    Rozdiel medzi povodnymi 14" 165/70 a terarajsimi 15" 185/60 je u tejto vykonnostnej a hmotnostnej kategorie rozhodne vacsi nez sa zda.
    navyse mam 15" disky ktore nemaju rozmer 5,5J a ET45 ako tovatenske ale mam 6,5J a ET tusim iba 42 alebo menej, takze tie 15" su citelne tazsie a auto ma teraz "sirsi" stabilnejsi posaz na ceste
    nevyhody su jasne: citelne slabsia akceleracia, vyssia spotreba a vacsie namahanie a opotrebenie zavesov kolies...
    vyhody : hlavne stabilita v zatackach, - len pre porovnanie : na Swifte je to v klukatychh okreskach lepsie a "istejsie" nez na nasich sluzobnych oktavkach, ktore maju iba standardne obutie 15" 195/65
    co sa tyka brzd, tak moje skusenosti si troska ine ako ma IT.
    Osobne skusenosti v porovnani s nasimi sluzobnymi autami su nasledovne:
    Dobre brzdia iba Oktavky, ktore maju kotuce aj vzadu, standardne verzie s bubnami vzadu ,ktorych mame bohuzial vo firme vacsinu, brzdia horsie ako moj Swift - hlavne nastup je slaby, ked sa to poriadne zatlaci, tak je to vporiadku a brzdi to porovnatelne so Swiftom, u niektorych kusov mozno aj lepsie nez moj Swift, ale ten ma zas vyhodu nizsej hmotnosti
    Fabie - tam je to podobne - 74kW verzie s kotucmi vzadu mame len 3 kusy, ale nastup brzd to ma az prehnany - spolujazdec, ktory sa mi na parkovisku este len chystal nepriputat, si doslova takmer rozbil hlavu potom, co som "priprzdil" pred zavorami na konci firemneho parkoviska, nakolko som pribrzdil tak, ako som bol zvyknuty z ostatnych Fabii, ktore maju vzadu bubny.
    Naviac u Fabie s bubnami je problem, ze na rozdiel od Oktavii ci Swifta to nejak zvlast dobre nebrzi, ani ked na to poriadne slapnete :!: taktiez mame bohuzial viac tychto "bubnovych" verzii... (vsetky Fabie mame kombiky 1,4-ky). Bohuzial aj otcova kratka Fabia 1,2 47kW brzdi slabsie ako náš Swift.
    podotykam, ze slaby, resp. moc pomaly "nástup" brzd u nasich sluzobnych Oktavii sme uz viac krat reklamovali v servise a vysledok - vraj je to v uplnom poriadku 8-s :roll:
    Samozrejme, zatial co moje pozorovania z oktavii ci fabii, mozno do urcitej miery zovseobecnit, nakolko sa jedna o vzorku cca 20 vozov rozneho veku a vybavy, tak rozhodne nemozno zovseobecnovat moje dobre skusenosti ci spokojnost so Swiftom, pretoze zatial som soferoval len tento jeden náš a okrem toho len jeden predvadzaci :!: , takze sa pokojne moze stat, ze vacsina Swiftov predanych v CR a SR bude mozno vyrazne horsia alebo naopak mozno aj lepsia nez ten moj kus... :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.06  17:16

    « Bez nadpisu

    shi: Díky za info,neřešme to. 15" a 14" jsem psal pro zjednodušení. Aby to bylo přesně, napíši rozměr pneu 185/60R15 a 165/70R14 a zkusme připustit, že u auta této hmotnosti je to dost velký rozdíl. Ke gumovaní: neslovíčkařme... Já vím, jak a proč to celé funguje,dokonce to neměří otáčky, ale úhlovou rychlost otáčení každého kola a srovnává s referenční rychlostí vozidla...nicméně blbě. Já to auto mám, tak vím. Končíme téma,jo? ;-)
    P.S: Avensis je dobré auto. Určitě lepší než Swišť. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.06  16:29

    « Bez nadpisu

    IT: ABS měří změnu zpomalení otáček kola a je mu jedno jaká kola jsou nazuta. Jestli ABS něčím může korigovat svůj algoritmus, tak to je spíš venkovní teplota, než poloměr kola. Podstatné je jestli ti ABS funguje na sněhu v zimě - jedině tam to spolehlivě poznáš.
    To, že za tebou v létě zůstávají čáry rozhodně není na škodu. Čáry nejspíš nejsou vygumované, ale spíš vydřené.
    Kdybys nezanechal na silnici čáry, tak by to znamenalo, že ti ABS zcela zbytečně prodlužovalo brzdnou dráhu. Pochybuji že chceš právě tohle.
    Fakticky čím později ABS nastoupí, tím lépe.
    Trošku zjednodušeně říkám, že auto s ABS trochu brzdí a trochu zatáčí.
    Čím víc auto s ABS brzdí, tím méně při brždění zatáčí, ale také čím víc při brždění umožní zatáčení, tím méně dokáže brzdit. Já od brzd hlavně očekávám, že budou pořádně brzdit, tzn. vítám, když to jednotka ABS se svými zásahy nepřehání.
    V Avensisu existenci ABS vnímám pouze v zimě a nebo při brždění na písku či bahně. V létě na suchém asfaltu si nejsem jist zda je ABS přítomno, protože Avensis brzdí jako čert, od gum se kouří, ale do smyku to nejde. (Na mokrém jsem ještě z vysoké rychlosti nouzově nebrzdil)
    Kdyby ABS zabíralo jinak (dříve) tak by mi sice asi šetřilo gumy, ale taky by mi prodlužovalo brzdnou dráhu a o to fakt nestojím.
    --
    Mimochodem tohle kdysi napsal Ace2: v tématu "ASR - pomoc nebo záhuba"
    Při brždění je to (jeho mercesdes) zatím nejlepší auto v kterém jsem jel kdy panuje nejvyšší přetížení při brždění (no tak jasně jsou brutálněji brzdící auta) kdybych hypoteticky odpojil ABS tak by takový brzdný účinek nikdy nenastal. To že ABSko popouští pulsy kola je slyšet jen na méně odhezním povrchu, na suchém asfaltu pneumatiky kvičej nepřerušovaně, SBCéčku se je totiž daří držet téměř zablokované. Zatím nejlepší brzdový systém s kterým jsem jel.
    --
    A přesně o tohle se každý dobrý ABS systém snaží - držet kola skoro zablokovaná (ve skluzu 10 až 30%) a proto ta kola kvičí a dělají čáry. Pokud ti ABS funguje v zimě na kluzkém, tak ti funguje správně.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…