SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 16.11.07 15:56
« Tlak pneu
No ja mám na Swifte 185/60 R15, ale keď tu čítam, že fúkate pneu na 2,4 - 2,5, tak sa mi zdá, že je to dosť. Pri prejazde nerovností Vám nebúchajú tie kolesá? Ja jazdím sám, ale viac ako 2,3 vpredu a 2,1 vzadu nefúkam. Ale na zimu by sa malo pridať 0,2 atmosféry. Aspoň tak som to mal v manuáli k autu. -
"-- skrytý --" 16.11.07 10:06
« Re: Servis Suzuki na Kladně
Sporťák: to máš teda peška na ty dementy..neuvažovals, že by ses z toho Bronxu přestěhoval? :-) Jinak já se servisem Suzuki na Kladně taky neudělal dobrou zkušenost..Jezdím teď do Simcaru (pro tebe z ruky) a po počátečních problémech to vypadá, že spolupráce by mohla fungovat (zase ale známá o nich nechce ani slyšet, takže to si nevybereš).
K tomu nástupci Swifta - když od Suzuki tak jedině Vitaru :-) SX4 je převlečenej Swift, tj. žádný posun vpřed
jara111 - dobrá volba :-) těm diskům by sůl neměla ublížit, jen bacha na schovaný obrubníky...
já foukám vše (léto/zima/14"/15"/přední/zadní) na 2,4-2,5 (jezdím sice většinou prázdné auto, ale vyhovuje mi to tak, sjíždějí se rovnoměrně) -
"-- skrytý --" 16.11.07 06:15
« zimní pneu
tak včera jsem přezul.Nakonec Zvítězil zdraví rozum a koupil jsem nové Bridgestone LM-20 15´´ a onul jsem je na hliníky.Dneska otestované a jedou teda skvěle.Jenom mám dotaz ohledně tlaku v pneu.Já jsem je nafoukal na 2,3 bar všechny,přesně tak jak mám letní.Napište mi nakolik je foukáte vy.Díkes
To sporták:takového * bych zmlátil až by se divil.Mě taky jedna taková * odřala auto ,když jsem stál před barákem.Sice jen přední levá nárazník,ale nasere to.Až pojedu do servisu tak musím koupit zapravovací lak a nějak to zkusit poopravit. -
Swordfish76 15.11.07 14:49
« Servis Suzuki na Kladně
Btw. vracím se k výměně žárovičky v osvětlení panelu ovládání klimatizace - reklamoval jsem v servisu, že mi tam dali bílou žárovičku namísto červené a svítí mi půlka panelu rudě a druhá bíle. Řekli mi, že o tom vědí (při předání auta se ani slůvkem nezmínili). Prý tam je bílá žárovička s nějakou červenou plastovou čepičkou a tu neměli a původní prý byla spečená a nepoužitelná. Prý ji objednali, ale už čekám druhý týden a nic. To je přístup, to by se jeden po... ;-\
Už jsem koukal, čím nahradím Swifta až doběhne leasing, protže budu potřebovat větší auto a uvažoval jsem o SX4, ale s tímhle přístupem servisu ať se jde Suzuki bodnout. Mě naserou a koupím si toho vošklivýho Roomstera, aspoň mi ho nikdo neukradne, když je tak ošklivej :-) -
Swordfish76 15.11.07 14:41
« Nehoda + servis po 45 tis km
Tak mám zase o zábavu postaráno :-( Jeden jouda mi v sobotu odřel auto - LP i LZ dveře, LZ blatník a nárazník - naštestí jen lak, plechy jsou OK. Nedal mi přednost v úzké ulici, kde měl ve svém jízdním pruhu překážku v podobě zaparkovaných aut. Navíc, když jsem mu řekl, že zavolám Policii, tak sednul do auta a ujel. PČR ho naštestí dohledala a teď čekám na správní řízení, kde se to dořeší. A vypadá to, že maník ani neměl pojištění, asi důvod proč zmizel.
Takže budu dávat auto do servisu na opravu a protože mám najeto skoro 43.000km, tak to rovnou spojím se servisem po 45tkm.
Absolvoval jste to již někdo? Co všechno se dělá (brzdy, svíčky ??), a na kolik zhruba ten servis vyjde ? -
"-- skrytý --" 08.11.07 11:14
« Re: OLEJ
s tym olejom neviem, mne tiez tvrdili, ze padne zaruka. predsa len to moze byt falzifikat, aj ked je to v origo baleni. nieco ako vonavka hugo boss od tmavsich spoluobcanov pred tescom alebo trenky "adidas" od vietmamcov. takze naozaj bacha odkial olej kupujes. minimalne by na nom mala by byt holograficka nalepka (aspon pokial ide o castrol). optimalne na nase klimaticke podmienky podla mojich info je 5W40, cim nizsie dolne cislo, tym lepsie pre nizke teploty(v zime), cim vyssie horne, tym lepsie pre vysoke teploty(v lete). neplati tu ale ta logika, ze najlepsi olej je 0W60, lebo tento olej tie teploty aj naozaj potrebuje a iba v nich funguje optimalne.
na starom aute sa dosticky menili okolo 60 000km, kotuce okolo 90 000km, takze u swiftu by to malo byt podobne. konkretny SK cennik jednotlivych prehliadok a niektorych nahradnych dielov najdes tu:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 07.11.07 23:43
« Re: OLEJ
Ak si na garančku donesieš svoj olej zabalený v originálnom balení a tento olej spĺňa výrobcom predpísané špecifikácie (myslím, že sú na zadnom obale manuálu), servis nesmie voči tomu mať námietky. V žiadnom prípade never rečiam o páde záruky. Iné by to bolo len ak by ten olej tie špecifikácie nespĺňal. -
"-- skrytý --" 07.11.07 11:02
« OLEJ
Ahoj, už mám taky přezuto (175/65/14, na původní ráfky), ještě že tak, včera byla první sněhová vánice a na D1 zas několik bouraček, ta jedna byla kvůli letním gumám, byl jsem u toho. Na autě mám nyní najeto cca 44 tis. km, zatím bez problému, jenom jsem měnil stěrače(2 obyčejný sady z marketu za 2x129 kč).
Mám otázku ohledně 3 garančky, na kolik vyjde, resp. co všechno budou měnit (svíčky, destičky apod.), Při přehazování kol se mi destičky zdály dobrý.. tak nevím.
Jinak jsem se díval, co dávali za olej při 2. gar. a na faktuře je že 0W 40 OMV full syn, ale na štítku v motoru je 5W 40. Velký rozdíl v tom asi nebude. V manuálu píšou, že optimum je 5W 30, no a právě ten jsem teď sehnal za velmi příznivou cenu(Shell helix vx 5W 30) je to určený pro koncern VW, plná synt. pro prodloužený servisní intervaly. No prostě se chci zeptat, jesli mi to na garančce vezmou. Dík za rady. -
Swordfish76 06.11.07 19:10
« Swift
Tak jsem využil toho, že jsem služebně pryč a nepotřebuji auto a dal jsem Swifta do servisu, aby mi zkontrolovali provozní kapaliny a baterku před zimou a taky hlavně, aby mi vyměnili špatnou žárovku osvětlení ovládání klimatizace.
Teď mi volala manželka, že Swifta vyzvedla ráno a teď někam jela za tmy a půlka ovládání svítí červeně a půlka bíle! Ti joudové v servisu tam zřejmě dali nějakou jinou žárovku, asi obyčejnou namísto červené. Takže tam budu muset jet znovu .. :-)
Jinak mám opět přezuto na zimní 14" a zlepšení jízdního komfortu oproti 15" je opravdu znát. -
"-- skrytý --" 31.10.07 22:26
« disky, tlak, ..
co sa tyka tlaku, je uvedeny na stlpiku pri soferovi, pokial si dobre pamatam. tam je to pekne popisane. ja pouzivam tlak medzi poloprazdnym a plnym autom. samozrejme, i tu plati akasi logika a ta znie, ze pneumatiky by sa mali drat rovnomerne. takze snazivejsim by som odporucal odmerat hlbku dezenu v strede a na okrajoch pred a po zime. ked sa obidve pneu na naprave zoderu viac v strede, boli cez zimu v priemere prehustene, ked na okrajoch, boli v priemere podhustene.
co sa tyka plechacov a hlinikov, je pravda, ze hliniky nie su o velmi drahsie. zase druha pravda je, ze na zimu su ovela vhodnejsie plechace. ja som si na zimu kupil 15" plechace na swifta za 1540Sk/ks. vyhody plechacu:
1. vaha
2. odolnost
3. nelepivost snehu
4. cena
5. pevnost
6. pripadna oprava
Mozeme si to rozobrat postupne, vaha je nizsia ako u priemerneho hliniku, mozete si potazkat. V praxi to znamena lepsia dynamika, nizsia spotreba (na starom aute cca 0.5l/100km). Staci urobit test na Swifte 15" original elektrony vs 14" plechace a budete dost prekvapeni, aky je to citelny rozdiel v oboch parametroch. Odolnost voci obrubnikom a jamam je tiez lepsia u plechacu. Na niektore hlinikace, ktore nemaju specialne upraveny hladky povrh sa zvykne lepit sneh, co ma za nasledok absolutne rozvazenie kolesa (skoda ho na zimu vobec davat vyvazovat). Plechac lepsie znesie pripadne rozbite cesty v zime a ked nie, tak urcite je jeho oprava lahsia a lacnejsia (vyrovnanie, vymena). Takze vyhoda hliniku v zime je v lepsom vzhlade, ale to pri spinavom aute od spodu az po antenu je dost tazko vyuzitelne. Preto rada, ked hlinikace, tak len na leto.
nevie mi niekto poradit, videl som pekne puklice suzuki, take 5 az 6 luce a v predajni som ich nenasiel. mali by to byt 14 alebo 15". ja potrebujem 15", ak by ste mali foto nejakych peknych, hodte sem. diky.