SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.11.06 19:50
« Re: môj Swiftík:)
metro: vitaj v klube :)
samé pozitívne postrehy.... zabehávaj, zabehávaj a píš ďalšie postrehy. Buď vážne v Suzuki vychytali mušky a muchy alebo časom opadne to nadšenie z nového auta a začneš aj ty nad niektorými nedostatkami krútiť hlavou (môj prípad :?) -
« môj Swiftík:)
Výbava:
Suzuki Swift 1,3 5dv. GLX CD AC ABS (v ČR GL/AC)
+ metalíza (kasmir blue pearl metallic)
+ hliníkové 15” disky Dezent A
+ pneumatiky Continental PremiumContact 2, 185/60 R15
+ plecháče Suzuki s puklicami + zimné gumy Barum Polaris, 165/70 R14
+ navarená športová koncovka výfuku
+ gumenné koberce, vanička do kufra a povinná výbava
Cena: 398 000,- Sk
Po cca. 700km:
Skvelé auto! Po čítaní vašich reakcíí a postrehov som fak nečakal, že budem až taký spokojný. Zamiloval som sa!
Jedinú výhradu mam voči spotrebe, ale tá sa dúfam po zabehnutí trošku zníži. Behal som pol na pol mesto a dialnicu(110-120km/hod.), palubný počítač mi ukazuje priemernú spotrebu 7,1 l/100km.
Rádio:
Veľmi slušný výkon a čistý zvuk, ktorý som tiež nečakal. Taktiež podpora MP3(asi už pochopili, že netreba zabúdať aj na nové trendy). Ovládanie na volante je super. Človek si rýchlo zvykne a už po pár dňoch si neviem predstaviť nič iné.
Motor:
Zo začiatku sa mi zdal lenivý, ale po pár stovkách km už cítiť svižnosť. Čo potom keď po zábehu skúsim športovejšiu jazdu... :-) Teraz točím max. do 4000 ot. A to tiež len výnimočne… Motor je tichučký(tichší som hádam ešte nevidel). Už som 2x naštartoval naštartované auto :-( Pri vyšších otáčkach je pekný športový zvuk. Ako tu už niekto spomínal, pri vyššej rýchlosti vyšší aerodynamický hluk…ale to je pre auto tejto triedy v norme si myslím.
Miesto:
Mám 201cm! a už keď som auto skúšal v predajni tak ma nadchol jeho vnútorný priestor! Ako vodič mám dostatok miesta, dokonca niektorí zástupcovia vyšších tried by mohli Swiftíkovi závidieť. S miestom vzadu je to už horšie, nakoľko mám sedačku na konci a za mňa si sadne naozaj len útla osoba. Ale pre 4 ľudí komfortné sedenie. Kufor je naozaj malinký, ale v aute chodím z 90 percent sám, alebo s priateľkou, takže to zas neberiem ako veľké negatíum…a na tých pár výletov a dovoleniek do roka si idem zaobstarať nosič (box už mám z predch.auta).
Pocit z jazdy:
Úžasné! Na širších gumách(odporúčam!) sedí ako prikované. Šoféruje sa ľahko, radí presne(problém so spiatočkou som ešte nezaznamenal), tichučké, brzdy nezaberajú hneď po jemnom stlačení, čo oceňujem.
Ostatné:
- spätné zrkadlá super, výborný prehľad o situácii za mnou
- nakoľko som vysoký a auto je tiež vyššie, veľmi dobre sa mi vystupuje
- športový vzhľad i interiér, pekne podsvietené budíky
- spomínané búchanie od náprav som zatiaľ nepocítil
- ani inú chybičku som nezbadal(napr.ukazovateľ stavu paliva je podľa mňa veľmi presný) – možno za toho 1 a pol roka vychytali všetky mušky :-) -
"-- skrytý --" 01.11.06 15:54
« Re: Re:
to dnsr: Hele, moc se mi nesměj ! >:D To by se jeden posral, bydlet v takovým městě jako je Kladno. Plný socek, cigošů, Ukrajinců a podobný chamradi. To se nediv, že pak když nemáš garáž, tak můžeš očekávat všechno. Lidi jdou horší než dobytek. Už abych se odstěhoval někam jinam ! Ale aspoň mi auto nikdu neukradli, ani nevykradli, zatím... :roll:
Tu myčku budu mít skoro při cestě do práce, dělám na Andělu na Smíchově. Tak ji v zimě vyzkouším.
Zítra vezu Swiště do servisu na tu anténu, tak jsem zvědavej jak to zprasej. -
"-- skrytý --" 01.11.06 11:42
« Re:
Sporťák: ty tomu teda dáváš :shock: nebyls to taky náhodou ty, komu hodili do auta cihlu? Asi ty karamboly nějak přitahuješ..resp. tvůj Swift...a nejhorší na tom je, že za to ani člověk nemůže... Fakt se snažim předvídat a parkuju, pokud možno, z dosahu ostatních aut...
Ta myčka je na pumpě na Šafránce - Praha 5, křižovatka Smíchovské a Jeremiášovy (vedle je prodejce BMW AuTec) - základní program je asi za 70-80, ale to si teď nejsem jistej..každopádně žádná pálka a v zimě ti za to chvilkový odsolení auto poděkuje :) -
"-- skrytý --" 01.11.06 11:07
« Bez nadpisu
To dnsr: No, ta japonská verze má tu anténu lepší, to je fakt. Kde je ta laserová myčka a do stojí umytí? Ono je to vlastně jedno, já si auto šetřil, myl ho ručně, aby nemělo škrábance a pak mi ho jeden kretém odřel na parkovišti a druhej mi nedal přednost a trefil mě. Naštěstí jsem stačil zareagovat a uhnout ale stejně mě líznul a odřel mi lak na nárazníku. A v zimě se auto jinak než v myčce umýt skoro nedá, myslím pro člověka co nemá garáž nebo barák, kdy by to umyl. -
"-- skrytý --" 01.11.06 10:45
« Bez nadpisu
VencaS: jo, domluv se s IT a můžete to jít hodit spolu >:D
jinak k tomu zajíždění - prodejce mi tvrdil, že to vůbec není potřeba, ale o tom si myslim svoje..Prvních 500km to moc netočit (tak k 4-5000rpm) ale ani nepodtáčet (radši 55 po městě na 3 - ikdyž teď už tak jezdím za 4), do červenýho až po 1000km (samozřejmě krátkodobě). Je lepší absolvovat záběh delšíma jízdama po kopcovitých okreskách (často řadíš, zrychluješ, zpomaluješ) než popojíždění, kdy se motor ani pořádně neohřeje. Jízda konstatní rychlostí po dálnici taky neni to pravý. Na brzdy taky zkraje opatrně..sednout si musí celý auto. Já to tak dělal a motor si nevzal ani kapku oleje a spotřebu mam do 6,5 (maximálku sem nezkoušel)
Tak ať ti to jezdí a napiš zkušenosti, co máš za výbavu a tak :) -
« Re: Swiftík
Nazdar metro, kedze som zabehaval pred 4 mesiacmi SX4, mam cerstve skusenosti :-) V prvom rade si precitaj manual, je tam o tom dost obsirna cast ( predpokladam, ze manualy od vsetkych modelov suzuki budu podobne.. ). Hlavne pocas prvych 200-300 km motor v ziadnom pripade nepretacat, jazdit maximalne plynulo, ale nie na velmi nizkych otackach, aj to motoru vadi. Najlepsie je to vyuzit a radsej nez v meste tuto fazu absolvovat niekde mimo mesta, resp. pomalou jazdou na dialnici ( 110 na 5ke ). Swift je tiez kratko sprevodovany, teda po meste na 60tke je 4rka akurat. Neskor po prvej faze zabehu ( tak od tisic km a viac ) uz treba motor sem tam "zohriat" a trosku vytocit na vyssich otackach, nech nezlenivie ( napr. pri predbiehani do kopca si podradit a troska motor vytocit ). Ale pozor, vacsinu casu treba jazdit v strednych otackach, ak nechces z auta spravit velkeho zruta paliva! Mne sa po 22000 km uz spotreba klesla o pol litra oproti stavu na zaciatku, co je celkom fajn. Co sa tyka motora, ak mas vo Swifte 1.5ku VVTcko tak sa nemusis bat, je to fajn motor. -
« Swiftík
Ahojte páni,
vdaka tejto diskusii(ktorej precitanie mi trvalo par hodin) som si "poridil" noveho Swifta. mam ho len druhy den, takze nejdem hned hodnotit (po par stovkach km urcite prispejem svojimi pocitmi a skusenostami), chcem sa ale opytat: Ako doporucujete zabiehat auticko?? -
"-- skrytý --" 31.10.06 14:38
« Bez nadpisu
vencaS: >:D fakt si mě rozesmál, díky, stav se častějc
zkus to tady
tam choděj pořádný bejci, co tomu rozuměj a spravěj všechno od pračky až po traktora
jinak sorry, jestli se tě to dotklo - to víš, težkej den...
Sporťák: to seš teda šikulka..já bych do kartáčový myčky nevlez (nejenom kvůli anténě)..vim v Praze o jedný laserový, tak v zimě se tam možná sem tam zastavim..neumyje to všechno, ale ani nezničí auto
btw všimli ste si, že Swifty made in Japan mají anténu kratší, silnější a vzadu umístěnou? Možná odolává i kartáčům :D -
« Re: Re:
to Sportak: mam sedu SX4 1.5 GS, na Slovensku najlepsie vybavena 2WD verzia v tom case ( este sa nerobili s ESP, diesel ani s MP3 ). Co sa tyka spokojnosti, je to v pohode. Potrapila ma vsak sedacka sofera ( nejaka vyrobna nepresnost, tak sa mi hybe, idem do servisu buduci tyzden, dufam, ze naposledy ). Auto je v pohode, vnutri by som vsak chcel lepsie plasty, tieto su dost lahko poskrabatelne. Trochu mi piskaju brzdy, ale to robili zatial na kazdom aute, ktore som mal. Motoricky OK, na trojke sa s nim dobre predbieha ( predtym som mal 1.9 sdi fabiu a je to fakt rozdiel ). Inak ma nic nezarazilo, je to presne to, co som chcel kupit. -
« Tohle je jen tlachání nafintěnejch slečinek!
Je mi jasný že v tomhle fóru s dotazem na technickou závadu nepochodim. Já vim, já mam starou šunku, vy nový miláčky... Takže až se Vam něco na novym Svišťovi podělá, vyluxujte si koberečky, načesejte záclonky a volejte servis (nezapomeňte autorizovanej)... Jdu hledat jinam. :? -
"-- skrytý --" 31.10.06 14:04
« Re:
to stanleyy: A jakou verzi SX4 máš? Jaký motor? Jak jsi spokojený? SX4 vypadá dobře, je něco, co Tě zarazilo, nebo překvapilo?
Btw. já mám vůbec na myčky štěstí. S mým bývalým autem, Honda Accord Coupé, jsem jel do myčky JET a při mytí prasknul řemen, který pohybuje tím horizontálním kartáčem. Kartáč mi spadnul na auto a způsobil škodu za 17.000 Kč. Majitel pumpy byl férový, sepsali jsme to, nafotili, já to nechal opravit a oni všechno do halíře zaplatili. Vyřízeno to bylo i s opravou do 14 dnů. -
« Bez nadpisu
hmm.. ja som tiez raz zabudol zosrobovat antenu na fabii ( zhodou okolnosti tiez na omv pumpe ) a vsetko bolo ok, nic sa nezlomilo. Ale asi mycku na tej vasej novej pumpe nejako brutalne nastavili, ze lame anteny :-) Nic moc, cloveka to dost naserie. Co sa tyka skrabancov na aute, zatial som to "stastie" nemal, aj ked som tam bol asi 10 krat ( na sx4, metaliza ) -
"-- skrytý --" 31.10.06 09:55
« Kterak Sporťák o anténu přišel
Podělím se s vámi o svůj včerejší "zážitek". Jako předvídavý řidič jsem včera nechal přezout svého Swiště na zimní botičky a protože byl celkem dost špinavý a já se v předchozích týdnech nedostal k tomu, abych ho umyl, pojal jsem myšlenku, že i přes můj odpor k tomuto druhu ošetřování vozidla, přece jen pojedu do myčky. Celý rok a půl, co auto mám ho myju ručně, teď už přece jen je zima a mám málo času. V myčce byl Swift jen jednou, jako skoro nový asi po třech měsících provozu a samozžejmě to lak odnesl škrábanci. Naštěstí mám 200m od baráku pumpu OMV s nově zrekonstruovanou myčkou, tedy jsem se rozhodl ji vyzkoušet. Koupil jsem si mycí program, najel jsem k vratům, vystoupil, na panelu jsem zadal kód, vrátil se do auta a zajel do myčky. Program se spustil, začalo tlakové předmytí, když tu se při pohybu myčky zpět, kdy byla na úrovni horní hrany čelního skla, ozval zlověstný zvuk a něco černého vystřelilo přes kapotu vpřed. A sakra ! Já * jsem neodšrouboval, ba dokonce ani nesklopil anténu !!! :roll: Už bylo pozdě cokoliv udělat. Po dokončení mycího programu jsem sebral ze země dva kusy: ulomenou anténu a uvolněnou krytku, která chrání kloub antény. Anténa je ke střeše přidělána na hliníkovém držáku, který ta myčka rozlomila v půli, když anténu vyvrátila. Nadal jsem si do blbců, základní věc při vjetí do myčky a já na ni zapoměl, protože jinak myju auto ručně a anténu nesundávám. No, suma sumárum, vydělal jsem si. Jen tak pro informaci, cena nového dílu antény je 810 Kč, odhad práce je 2-3 hodiny, což vyjde zhruba na 1500,-, takže celkem "umytí auta" vyjde na 2.300 Kč. A to se vyplatí :'-(
To metro: Vítej v klubu ! Ať Ti šlape jako hodinky. Potvrzuju, co psal PatroSK, taky jsem po roce a půl objevil věci nad kterými kroutím hlavou. Největším zklamáním pro mě je podvozek a pak trochu odfláknuté zpracování v interiéru, naopak skvělý je motor. Ale i tak za ty peníze je to super autíčko.