SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 08.11.06 10:58
« Re: Re:
to rony: Předpokládám, že je to reakce na můj příspěvek dole. Neříkám, že je Swift špatný, ale některé věci mě holt překvapily. A při zkušební jízdě, jsem si jich nevšiml. U mě je problém, že několikrát týdně měním auto - střídám Swifta a svoji služební Octavii II. Jsou to sice auta rozdílných tříd, ale ač Octavia není bůhví co, přece jen ten podvozek má výrazně tišší a lépe tlumící nerovnosti. A jak jsem psal, i díky minulým autům jsem to povařoval za naprosto samozřejmé. Zrovna včera jsem přijel ze služební cesty a pak hned přesedl do Swifta. Dal jsem si sedačku co nejníže, ale stále si připadal, jak na záchodě >:D . Dneska jsem zase jel do práce, byla celkem volná silnice, tak jsem se rozvášnil až na 150km/h, a protože je tam nový povrch, tak ten Swift jel tichounce a jako po másle. Pak jsem najel na Plzeňskou v Praze, kde jsou tramvajové koleje, kanály, opravovaná místa a už zase ten podvozek byl slyšet, ty rány, byla cítit ta tvrdost podvozku a drnčení zadních dveří nebo plata nad kufrem. Svoji roli určitě bude hrát i to, že jezdím celkem swižně, také ne žádný off road, ale na hranici rychlostních limitů a nezřídka i za nimi. Ten motor si o to vyloženě říká. 8) -
"-- skrytý --" 07.11.06 18:07
« Re:
ludia, ako to jazdite. ja to mam uz rok. nejazdim sice ziadne off road trasy, takze na normalnych cestach. ale ze by som citil ako mnou "trasie" od nerovnosti, tak to teda nie.
len som raz alebo dvakrat mal pocit, ze mi koleso vyleti nahor, ked som vbehol do diery v asfalte - proste to "kleplo" ale ze by mnou "zamavalo" alebo ma otriaslo. Vobec nie.
Nie som nejaky extra sleep vodic, ale ani clovek, co za kazdych okolnosti drzi plyn na podlahe - zda sa mi, ze auto sa rozbieha slusne a zivo uz po polovici zatlacenia plynu.
takisto som NIKDY neriesil problem "cerveneho" pola na otackomeri, ako tu niektori pisu, niekedy mam pocit, ze sa tam nikdy nedostanem (do cervenej) iba ak by som sa fakt snazil na dvojke letiet nad 100ku alebo tak nejako.
ale pri beznom jazdeni na cestach, pri pripadnom prechadzani poklopov kanalizacie citim iba ZVUK a ziadne "otriasanie".
nechcem tymto nikoho spochybnovat, no zda sa mi to az neuveritelne, po mojich skusenostiach pri jazdeni. -
"-- skrytý --" 07.11.06 14:59
« Bez nadpisu
to metro: Ještě se vrátím k tomu "zklamání" z podvozku. Nemusí to být nutně Swiftem, možná jsem jen zmlsaný. Měl jsem předtím Hondu Accord Coupé s motorem 2.0i 16V/ 98kW, předtím Hondu Prelude 2.0i/108kW, v práci jsem jezdil Octavií I i II a VW Golfem IV. To je trošku jiná liga, než je Swiftík a proto možná srovnávám nesrovnatelné. Moje drahá polovička zase jezdila hodně Renaultem Twingo, což je možná auto lépe srovnatelné se Swiftem, i když je konstrukčně o dost starší. Mám taky najeto hodně tisíc km s Fabií a pokud tohle všechno srovnám se Swiftem, tak je Swiftík trochu zklamání (neberu to Twingo, to není auto, ale plechovka na kolech, to bylo jasně nejhorší >:D ). To zklamání vyplývá z toho, jak vnímám citelné rázy od náprav při přejetí nerovností, z tvrdsti podvozku, která se negativně podepisuje na stabilitě auta při jízdě na nekvalitní silnici (a těch je u nás většina), kdy auto poskakuje jako koza a v zatáčkách mu uskakuje zadek. Možná je to v dané třídě malých aut normální, ale já jsem většinou jezdil ve větších autech, kde se tohle neprojevovalo, takže mě to trochu zklamalo. Ale opakuju, že za ty peníze je Swift skvělé auto. -
« Re: Re: Re:spotreba
marcelino: ano, ukazuje mi to normalnu priemernu spotrebu na 100km. swifta mam vyrobeneho v madarsku ;-) nepovedal by som, ze to je plnohodnotny PP, ukazuje mi len aktualnu, AVG.(priemernu) alebo nic (prepinanie tlacidlom vedla displeya)... povie mi teda niekto, preco mam nizsiu spotrebu na nizsom prev.stupni? a upravi o kolko mi klesne spotreba po zabehu?? -
Marcelino 06.11.06 11:45
« Re: Re: Zimni pneu na swiftika
presne, 15" na zimu su drahsie a naviac je problem kupit taketo plechove 15"-ky - takze musis ist do "elektronov" a to uz je na zimu v tejto triede troska luxus... takze aj ja mam na zimu 14" 165/70 obute na povodnych plechacoch a na leto som kupil zliatinove 15" disky.
Ja mam zimne pneu Bridgestone LM20 a zatial spokojnost - mam pocit, ze v zakrutach su az moc dobre - zatial som neisiel na nicom lepsom a naopak na rovinke su na ujazdenom snehu troska nervozne - otcova Fabia ma na zimu 14" 185/65 Barum Polaris2 a na rovinke to je o nieco lepsie-"istejsie" drzi priamy smer, ale zas v zakrutach to drzi podstatne horsie a prave koli tomu by som Barum nekupoval... -
"-- skrytý --" 06.11.06 07:51
« Bez nadpisu
nemyslím si, že by metro měl japonskou verzi...možná je "PP" součást nějakého drobného faceliftu..stejně jako mp3 na rádiu :?:
dle dealera se sem totiž z Japonska vozí pouze verze 1.3GLX (GS na SVK) (teda kromě 4kolky samozřejmě)
jinak metrovi taky přeju, aby mu nadšení vydrželo co nejdéle :)
já mam taky přezuto a rozdíl 14" vs. 15" je dost znatelný (auto je o dost měkčí a víc "plave"..jakobych jezdil na podhuštěných 15"...)
to Gisen: co se týká zimních gum, myslím, že když nekoupíš protektory anebo nějaké hypermarketové no name, tak nemůžeš šlápnout vedle...já sám mám Bridgestone Blizzak LM-20. Vybral sem je proto, že v e-shopu, kde sem objednával plecháče, byly v přijatelné cenové relaci (resp. nebyly tam o tolik dražší než v jiných shopech). -
Marcelino 05.11.06 22:26
« Re: Re:spotreba
2 metro: tebe to ukazuje priemernu spotrebu v litroch na 100km :shock: - som tu niekde cital, ze nove verzie-resp. "japonske" ukazuju nejak "obratene" t.j. kolko km prejdes na liter paliva :?: alebo tak nejak pre nas cudne..., ze to bolo treba preratavat - niekde to tu v prispevkoch najdem... -
« Re: Zimni pneu na swiftika
Nazdar. Podla technicaku mozes pouzit len 2 varianty, a to 185/60 R15, alebo 165/70 R14. K autu dostanes 15tky elektrony aj s tymi sirsimi gumami. Potom zalezi uz len na tebe, ci prezujes na tie disky 185/60 zimaky, alebo si v predajni vybavis plechace(tie su 14tky) a obujes na ne 165/70. Ja teraz jazdim na zimnych 165/70 a plechacoch a som maximalne spokojny. V zime u mna estetika nehra moc rolu, takze pekne velke a siroke kola mam len na leto. Pri husto zasnezenej ceste je dokonca lepsie mat uzsiu gumu, lebo sa lepsie zabori so snehu... -
« Re:
No, zatial to nadsenie este trva :-) a po vyse 1000km som nenasiel ziadnu chybicku. Plasty sa mi velmi pacia, zdaju sa byt pevne a kvalitne. Stanleyy, tebe sa lahko poskrabu? Ja si zatial davam pozor, takze som pri vystupovani opatrny a aj k plastom citlivy... :-)
Sportak: to naozaj si sa tak sklamal v podvozku? Mozes mi prosim povedat preco (aby som sa na to pripravil)? Ja si prave myslim, ze podvozok je jednym zo silnych stranok tohto auta...
Nejde mi vsak do hlavy jedna vec:
Test prebehol na rovnakej trase, rovnakej vzdialenosti(40km) a na rovnakom obuti.
Pri zaradenej 5tke a nekonstantnej rychlosi medzi 80-100km/hod mi palubny pocitac ukazal priem. Spotrebu 6,8 l/100km.
Pri zaradeni 3ky a rychlosti medzi 50-60 mi pri skonceni jazdy ukazal len 5,6 l/100km!
Vie mi niekto povedat ako je to mozne?? Vzdy som si myslel, ze najlepsia spotreba je pri zaradenom najvyssom stupni a rychlosti okolo 90-100km/hod.
PS: nakolko mame tu na Slovensku doslova kalamitu (u nas momentalne 15cm snehu), prezul som uz na zimaky...su to sice uzke 165tky, ale nejaky velky rozdiel som nepocitil. Samozrejme, nerezem si to tak v zakrutach ako na letnych :-D
treba ale povedat, ze u oktavky svoje robi hmotnost auta, fakt, ze je dlhsie a podobne detaily.
zaujimave je, ze preferujes sedenie "nizko", ja zasa aj pri mojej vyske radsej davam sedadlo vyssie pretoze skor chcem vidiet v spodnej polovici a pohlad na oblohu nepotrebujem :-) zaujimave je, ze aj ludia nizkej postavy si radsej davaju sedacku "proklate" nizko ze im zboku vidno len vrch hlavy :-) nechapem ako potom "odhaduju" vzdialenosti :)