SUZUKI SWIFT

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    16.11.06  11:26

    « Bez nadpisu

    vidim, ze je to tu samy matematik. 14ky su mensie, mozete si to prirovnat, celkovo o viac ako 1.5cm v priemere. znamena to, ze na 14tkach je auto o 0.86cm nizsie ako na 15tkach. takze dost opacny zaver. ja sa tym zaoberam, lebo som zvazoval pekne 16tky na Swifta a ked chcem alternativne pneumatiky k tomu, tak 16ky mi vychadzaju ine ked vychadzam zo 14tiek resp. z 15tiek (195/45/16 resp 195/50/16). ale upustil som od toho, je jasne, ze tazsie kolesa + sirsia pneu = vyssia spotreba, mensia dynamika a nizsi komfort k tomu. a u swifta je rozumne maximum 185/60 na 15tkach. bohuzial. image je nanic:)
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 15.11.06  20:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    2 Mitsi: >:D super - jednoduchsie sa to vysvetlit neda :-! :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.06  16:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Protože zavěšení kol má nějakou "pružnost" (nevím, jak jinak to nazvat), tj. když auto spustíš z heveru, zůstane na straně heveru trochu výše, zatímco na druhé straně naopak trochu níže, než obvykle. Stačí však popojet pouhých pár cm a vše si opět "sedne do normálu".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.06  16:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    tak ale preco je tomu tak? viete to vysvetlit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.06  16:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Přesně tak! Zkus udělat se zvedákem stejnou operaci na naprosto stejných kolech - možná budeš překvapen, že onen "efekt" se dostaví rovněž... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.06  15:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    metro: Tak se nad tím ještě trochu zamysli, protože realitě to neodpovídá - marecelino má pravdu a důvod, že tam nešel zvedák narvat je někde trošku jinde. Kdybys zvolil opačný postup - z 15 na 14 tak bys ho tam taky nenarval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.06  15:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    no, ja som na to, ze auto je nizsie posadene prisiel uplnou nahodou pri prezuvani...na jednej strane som mal uz nahodene 14tky a zdvihak som odmontoval tak aby som ho mohol vytiahnut spod auta...presiel som na druhu stranu a na co som prisiel??? ze zdvihak tam nevopcham, pretoze je auto nizsie polozene!!! takze netreba nic merat a pocitat, staci si spravit takyto prakticky test... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 15.11.06  12:25

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    celkovy obvod kolesa(disk +pneu) musi byt rovnaky, t.j. ak mam zimne 14" 165/70 tak alternativne letne 15" ktore mam aj sirsie pneu 185-ky musia mat obute pneu s nizsim profilovym cisliom - vychadza 185/60 resp. tolerancia vysledneho obvodu kolesa tam je tusim 2,5% alebo dokonca az 5% :*) :?: teraz si niesom isty - ale ak mate v TP uvedene povolene ekvivalenty, tak sa vacsinou zmestia do 2% tolerancie... no a ztohoto mi logicky vychadza, ze asi tazko bude nizsia svetla vyska :roll: , skor to bude "opticky klam", kedze tie 15" pneu su zboku "uzsie" ("nizsie bocnice")
    ...ak sa to nedodrzi, tak vam bude rychlomer ukazovat nepresne a nebudu vam sediet ani udaje na tacho o prejdenej vzdialenosti... a teraz si nie som isty, ale mozno to ovplyvni aj udaje od snimacov, ktore tam su pre ABS a EBD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.06  10:10

    « Re: Re: Re: Re:

    znie to divne, ze 15"ky auto posadia nizsie / ale nevysvetlujte mi to, viem preco to tak je
    kde ste přišli na to, že na 15" má auto nižší světlou výšku? Nechce se mi to počítat, ale myslim, že oba rozměry by měly mít +/- stejný průměr, ne? Ba naopak se mi zdá, že 14" sou celkově o chlup menší..Usuzuju podle toho, že tacho teď víc proměřuje (nemám GPS - porovnávám s ukazateli rychlosti, co jsou kolem cest)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.06  22:41

    « Re: Re: Re:

    metro: ja som aj na tych 14" ohobľoval spodok :-)
    znie to divne, ze 15"ky auto posadia nizsie / ale nevysvetlujte mi to, viem preco to tak je :-) vdaka za odpovede k 14/15 dileme :)
    Zacina nam zimna sezona, uz mate prichystane skrabky na lad, kefy na sneh a vo vrecku trosku piesku/strku?
    Ja celorocne vozim v aute v striekacej flaske ostrekovac (miesto Okeny) je to v podstate jedno ci umyvate okno ostrekovacom alebo specialne kupenym pripravkom (ide len o obsah alkoholu). Pri celnom okne s namrznutym snehom sa tiez osvedcil. Mat nastartovane a dufat, ze sa okna od kurenia odmrazia je dost optimisticke ;-)
    To vrecko s pieskom sa naozaj hodi. Raz som parkoval v kopci. Za mnou sa postavil Cherokee rovno za naraznikom. Bol lad a proste ani na zimnych sa mi nepodarilo auto vybrat. Takze som holymi rukami hladal v meste aspon trosku zmiesaneho strku so zemou a daval pod kolesa ;-)
    Takze na tuto zimu uz radsej ten maly sacik si do auta hodim :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.06  20:22

    « Bez nadpisu

    abysme si rozuměli, neměl sem na mysli hukot od kol - ten záleží na konkrétních pneu (zimní zpravidla bývají díky použité směsi hlučnější)..Já v tomhle ale zatím nepozoruju žádný rozdíl..pravda, na zimních sem toho mnoho nenajezdil, na dálnici vůbec nic...Logicky ale užší gumy mají menší valivý odpor, tudíž budou tišší, ne? (uvažuji teď použitou stejnou směs)
    Spíš de o to, že zimní mají vyšší profil (tj. "pod autem" je více gumy/vzduchu), tím pádem je jízda měkčí - víc se to naklání a i filtruje nerovnosti = vevnitř to tolik nedrnčí, rázy od náprav sou menší...Jezdím každý ráno přes železniční přejezd a fakt se mi zdá, že to není taková rána jako na letních 15"
    To sou ale všechno subjektivní dojmy, neměřil sem to a ani nehodlám.
    rony: já bych letní 15 za 14 neměnil...krom toho, že to líp vypadá :-) to na silnici nesrovnatelně líp sedí (čím kvalitnější cesta, tím větší rozdíl)..na druhou stranu u širších bude vyšší spotřeba
    tož tak
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.06  19:14

    « Re: Re:

    dnsr, sranda, ale ja mam pocit, ze s tymi zimnymi 14tkami je auto hlucnejsie... a mozem len potvrdit, ze 15tky elektrony a 185/60 gumy nemozno porovnavat so standardnymi 165/70 R14. je to 100 a 1. auto je aj dokonca nizsie posadene takze vyzera sportovejsie... :P
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.06  17:52

    « Re:

    dnsr: možno som iba neprehrabal diskusiu ale doplňujúca otázka: podľa tvojho subjektívneho dojmu je jazdenie s 15" hlučnejšie? V celom rozsahu rýchlosti alebo to viac pociťuješ dajme tomu iba pri nižšej (pri rýchlostiach nad 100km/h a na diaľnici aj ja už niečo počujem) :-)
    Zvažujem pre a proti týchto dvoch možností:
    1. dokúpiť "letnú" sadu hliníkových diskov 14"
    2. kúpiť sadu 15" a k tomu aj pneumatiky.
    Mám momentálne letné aj zimné 14" pneumatiky na normálnych diskoch. Pri prvej možnosti si ušetrím kúpu ďalších pneumatík a rozmýšľaním čo so zbytočnými "skoro" novými letnými 14". Nehovoriac o tom, že zvyčajne sú hliníkové 14" o pár sto lacnejšie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.06  13:26

    « Bez nadpisu

    hatatitlas: rozdíl šířky jsou 2cm, ne? To mi nepřijde jako zrovna málo (dělá to cca 10%)..navíc je tam jiné profilové číslo a co můžu posoudit, tak jízdní vlatnosti sou nebe a dudy. Na 14" mám přezuto 14 dní a pořád si na to nemůžu zvyknout - už několikrát sem kontroloval tlak, protože sem myslel, že mám podhuštěno - pořád mi to připadá nějaké kolíbavé...Možná je to i tím, že zatím nemrzne, tak i ta směs je při 10C° dost měkká, ale stejně...
    Sice to celkově ztichlo, ale stejně se už těším až přezuju zpátky na 15" :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.11.06  12:40

    « Bez nadpisu

    Ked tak na tie pneu 14 vs 15 pozeram, tak tie rozmery na swifta su dost blizko seba co sa tyka rozmerov. Takze velky rozdiel medzi 14 a 15 asi nebude, co do jazdnych vlastnosti. Asi teda bude uplne jedno ci da clovek 15 alebo 14 na zimu. Myslim ze nejaky extra rozdiel tam asi nebude.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.06  21:08

    « podvozok

    sportak, ako vravis, je to subjektivne...ty vidis chybicky na podvozku viac, pretoze jazdis aj na autach vyssich tried a vies co je "kvalitka"...pravdupovediac, ja som nikdy neriadil nic vacsie a lepsie ako nizsiu triedu, takze neviem porovnat. na swiftika som presiel z favorita (89 rocnik!), takze z mojho pohladu je auto zo vsetkych stran skvele - nemozem si pomoct :-) po 1500km mu nemozem okrem vyssej spotreby ako som predpokladal nic vytknut...mozno len to, ze mi predny vodicov stlpik trochu vadi pri rozhlade...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  01:16

    « Re:

    Ja som siel podla knizky. Prvych 500km ziadne vytacanie, radsej dlhsie trasy ako iba tie 4 kilaky do prace. Ak mozem povedat skusenosti po roku, tak az posledne mesiace je spotreba citelne nizsia ako na zaciatku. V prvom rade je to s novym autom len radost jazdit, treba si to uzivat ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.06  07:33

    « Re:

    záběh řeším tak, že v klidu zahřát a pak točit (ale ne do červeného). Na spotřebu v této době se raději nedívej. Včera jsem to byl manželce přezout na zimní. Jak jsme to měli zvedlé tak jsem se díval na provedení: je to udělané celkem hezky jen bych se obával o lambdu a olejový filtr je to celkem na raně pokud se do něčeho spodkem najede. Pouvažuji co tam dát (u nás je ta zima třošku horší a o kopy zmrazků není nouze). Jinak na zimních 15"Michelin A3 to jede parádně..žádná vyšší hlučnost.. Moja už má 700km najeto.... :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.11.06  23:25

    « Bez nadpisu

    Ahojky.Rad bych se chtel zeptat jak bych se mel chovat k novemu swiftiku glx 1,3.Mam presne na mysli k jeho motoru, asi bude dost syrovej nez bude mit neco namotano.Nakolik je vhodny ho prvni kilometry najvic vytacet.Mate nekdo zkusenosti.Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.06  16:21

    « Re:

    to rony: To s tím nízkým posazem, to je zvyk z Hondy, ve které se sedí hodně nízko. U Swifta je to i nutnost, protože jinak nevidím na semafory, i při sedadle v nejnižší poloze je to problém. Celkově posaz ve Swiftu je vysoký a vzpřímený, jinak by tam nebylo podélně místo.
    S těmi "mačacími hlavami" máš pravdu, to je úplně nejhorší. Když odjíždím z práce, tak tu mám úsek cca. 250m po "kočičácích" a to Swiftík rezonuje, vibruje, skoro až mám strach, že se rozpadne. >:D A to jedu pomalu opatrně, protože tam jsou díry !
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…