SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 22.07.05 16:28
« Suzuki SWIFT 1,3 5dv. GLX CD ABS: 379 000,- Sk
vybava:
plus klima 35.000,-Sk, plus metaliza 11.000,-Sk - povodne som sa rozhodoval medzi cervenou a cirenou, no nakoniec som si vybral ciernu a mozem povedat ze ta farba vyzera naozaj skvele, cervena je skor pre neznejsie pohlavie, ale kazdy mame svoj vkus...konecna cena teda bola 425.000,-Sk, da sa povedat, ze na auto v tomto segmente je tam skoro vsetko, jedina vec, ktora tam ale chyba su 15 palcove hlinikove disky a sirsie pneumatiky, ktore by dotvorili uz tak vyborny image sportoveho dizajnu - nasetrim - kupim :-)
po cca 1.000km:
jednoducho super auticko, az na zopar veci, ako tu uz bolo spomenute - udaj o okamzitej spotrebe neudava presne cisla, a palivova rucicka si tiez obcas robi co chce, nahle rychlo klesne a potom sa zase dlho drzi na urcitej hranici spotreby,
priemerna spotreba mi vychadza na 6,5 - 7 l/100km, zatial je teda v zabehu, uvidim ako to pojde dalej, zrychlenie celkom fajn, ale este ho setrim,
a este jedna vec, co mi dost vadi - ovladanie prednych el. okien - pri spustani urobia taky hlucny traslavy pohyb, nie je to plynule spustenie
...kazde auto ma ale svoje muchy, s tym musi clovek ratat...
inak uz na prvy pohlad som vedel, ze toto je auto na ktore som cakal, preto clovek prehliadne aj pripadne drobne nedostatky
radio:
staci, aj ked nepodporuje MP3, ale ovladanie na volante by som uz nevymenil za nic na svete :-) skvela vec, aj ked hlasitost stale ovladam stredovym otocnym tlacitkom - sila zvyku,a je to rychlejsie ako vytukavat na volante :-)
hlavne nemusim so sebou zakazdym tahat predny panel kvoli zlodejom...
klima:
je sice manual ale inak OK
motor:
bezi fantasticky ticho, tiez sa mi preto stalo, ze som sa ho pokusal opatovne nastartovat :-) aj ked uz bezal, ma dobry tah
miesto v predu aj vzadu:
plno miesta, kufor tak akurat, ked potrebujem vacsi zlozim sedadla :-)
ak by som si kupoval auto kvoli kufru, kupim predsa kombi, ci nie?
kufor - pri zatvarani s nim treba zvysky silnejsie tresnut, inak ostane otvoreny...som zvadavy ako bude vyzerat po roku zatvarania a otvarania
prevodovka:
pri nainstalovani zabezpecovacieho zar. Construct - niekedy sa horsie zaraduje spiatocka, ale inak prevodove stupne maju kratku drahu a zapadaju presne na svoje miesto
spatne zrkadla:
velke - vyborny prehlad na ceste, nie ako Golf a Fabia, kde clovek nevidi skoro nic
interier:
palubovka ma sportovy dizajn, tmavy plast a potahy su na patricnej urovni, trojramenny volant s ovladanim na radio sa vyborne drzi, veniec je dostatocne velky, budiky su najkrajsie v noci, cez den za priameho slnencneho svetla je horsia viditelnost na palubnom pocitaci,
interier aj exterier posobia velmi sportovo
brzdy:
zaberaju postupne, nie ako v Oploch, kde clovek leti hned cez predne okno :-) mam s nimi skusenost tak preto ich uvadzam ako priklad
pocit z jazdy:
sportovy, dobra dynamika motora,
neviem ako je to vzadu - nesedel som tam pri jazde:-)
je to auto z ktoreho sa vam nechce vystupit, dobre sedi v zakrutach, vdaka kolesam umiestnenym v rohoch karoserie sedi na ceste perfektne, so sirsimi kolesami by to bolo ale urcite lepsie...
...a ludia sa za nim neustale otacaju :-) -
"-- skrytý --" 20.07.05 10:25
« Re: zkusenosti
Plavání ve vyjetých kolejích je dáno mnoha faktory, ale tím nejdůležitějším jsou pneumatiky: čím širší/nízkoprofilovější a čím tvrdší bočnice, tím hůře! Vždy si něco v duchu pomyslím o vnímavosti toho, kdo vehementně tvrdí, jak mu to plavalo na "úzkých" gumách, ale od momentu, kdy tam narval min o 50% širší (a tím i nízkoprofilovější) to sedí "jak přibité". -
"-- skrytý --" 20.07.05 09:43
« Swift
Proč by mělo vadit srovnání s Corsou. Je to stejná třída. Já to srovnávám s Fabií-tam 4 roky zkušeností. Neplave to. Dokonce to drží i v kolejích-185/60-15´´. Nebude to brzda provozu, ale dráždit větší auta to bude. Předjíždějí mne, seč jedu po okreskách 90, tj.(nikomu to neříkejme, je zase Kryšot) doopravdy 110-120 nebo i 130. Tak jedu já za nimi, to je celé. Na těch samých místech, když jedu s velkým autem, tak mne nepředjíždějí. Třeba se jim to nelíbí zezadu a chtějí si to prohlédnout ve zp.zrcátku, jak to vypadá zepředu ;-) -
« zkusenosti
Tak s tim "plavanim" to bylo prvne asi fakt vyjetejma kolejema ap. Ted jsem to zkousel rozjet nekolikrat na 160 a pohoda. Jinak brzdy mi vyhovuji perfektne. Reaguji plynule. Ne jak treba v Corse, kde ikdyz zmacknu pedal jen zlehka, stejne si rozbiju xicht o predni sklo. >:D
(Sorry, ze sem furt taham tu Corsu, ale je to jediny novy auto, s kterym mam zatim dlouhodobejsi zkusenosti.) -
"-- skrytý --" 18.07.05 15:38
« Swišť 1,3 GLX
To IT : Tak to jsi napsal naprosto přesně !! Taky si zvykám zastavovat dále od semaforu, střecha je posunuta víc do čelního skla >:D A jinak pocity a postřehy mám naprosto stejné jako ty. Mám najeto 1.500km a motor je citelně živější než při počátečních cca. 400 km. Ten palivoměr ukazuje nepřesně, nejprve klesá ručička na palivoměru rychle, potom se zpomalí. Když ukazuje, že v nádrži zbývá poslední 1/4 paliva, ve skutečnosti zbývá ještě 1/3 (dotankováno 30l). Jinak občas mi jde špatně zařadit zpátečka, jse jakoby "přes zuby". Myslím, že to bude montáží zabezpečení řadící páky TITAN. Tenhle systém by chtěl ještě vychytat. Dostat se tam klíčkem až nadoraz je odčas problém. Jinak mám tam tu loketní opěrku (2.100 Kč s montáží) a je to fakt pohodlný, vřele doporučuju. -
"-- skrytý --" 18.07.05 08:12
« Bez nadpisu
Tak jsem se byl take projet u prodejce. Byla to 1.3 14" kola, k motoru nenapisu nic noveho - v nizkych otackach celkem liny, pokud se toci, tak na 1.3 nadprumerna dynamika. Mam pocit, ze 2-ka sla vytocit az na 100 km/h, 3-ka na 130, 140. Brzdy se mi zdaly slabsi, respektive jejich nastup, potom uz brzdi dobre. Byl dost velky provoz, takze to bylo porad brzda plyn. Prekvapila me hodne velka zpetna bocni zrcatka - je v nich velice dobre videt dozadu. Nejvic jsem jel asi 160 na dalnici, stabilita se mi zdala dobra. Specialne jsem se ptal na ten palubni pocitac a bylo mi receno, ze ty 2 litry pri zarazene rychlosti a bez plynu znamenaji spotrebu 0 :-) a u Ignisu to pry ukazuje 4.1 - no nevim jak moc velky problem je to udelat tak, aby PP ukazoval 0, podle me zadny.
Uz jsem na 99% rozhodnut, ze koupim 1.3 GLX, zajimalo by me, zda jste u nektereho prodejce dostali nejakou slevu, nebo bonus? Sjednavali jste si havarijni pojisteni sami? Kde to vychazi nejvyhodneji? -
"-- skrytý --" 17.07.05 21:24
« Swift
1,3 GLX, pneu Good Year.Prvních 200 km silně líné, kolem 300 km začalo ožívat a má pomalu chuť do života. Pneu tiché, motor na volnoběh není slyšet, při jízdě utlumen, ale vzhledem k převodům a limitům a syrovosti moc netočím přes 3 tis. Sedala tuhá, opěradlo vysoké, řemeslně se zdá být na třídu vozu solidní. Jízdní vlastnosti dost dobré, brzdy se dají citlivě dávkovat, jdou lehce, spojka zabírá od spodu. Výhled dobrý, jenom na křižovatce, vzhledem ke sklonu čelního skla a posunutí vpřed se musí zastavit kousek dál od semaforu-špatně vidět. Prvních 500 km byla spotřeba řádově 6,6-7,5, teď klesla na 5,8. Tempo: v obci 50 na 3. stupeň, nebo 60 na 4., mimo obce po okreskách od 90-130+zaplá klima. Poslední tankování: naprosto po hrdlo a 17,4 l na 300 km. Palivoměr byl v polovině, to nebude nic přesného, stejně palubní počítač. Ukazuje okamžitou spotřebu. Při zařazeném stupni a brždění motorem trvale 2 litry, což se mi nezdá. Tak budu ignorovat. Rázy minimální-příčné nerovnosti, seč pneu 185/60-15´´.ABS je nastaveno na hodně pozdní sepnutí. Dnes jedno mezní brždění, u jiných aut mi při podobném sepíná, tu nic. Snad je zapojeno. Řízení jde dobře, citlivě reaguje, není přeposilováno. Manévrování ve městě je výborné. Kufr malý, ale protože to není rodinné ale pro manželku, tak o nic nejde. Dojezdová rezerva. Velká zrcátka. Klima mohla být digi....takže musím zapínat a vypínat ručně. Rádio spíš průměr, je tam z továrny. Motor se na provozní teplotu zahřívá tak po 2-3 km. Směrově stabilní i při nějakých 130, vyjeté koleje a foukal boční vítr. Víc mne nenapadá. Dál se uvidí. -
Marcelino 17.07.05 17:58
« Re: zkusenosti
ak pri slnecnom svetle nic nevidis, tak si skus prepnut podsvetlenie na "denny" rezim, kedy svieti vyrazne silnejsie...
...ja mam skor problem, ze pouzivam slnecne okuliare polaroid - a tak vseobecne niektore segmenty cisel dobre nevidim ;-) - podla toho v akej rovine je polarizovane svetlo daneho segmentu LCD displeja...
... :*) inac aj ja som sa uz omylom pokusil znova nastartovat uz nastartovany motor Swiftu - to bude asi tym, ze predtym som jazdil prevazne na otcovej 12V Fabii 47kw ;-) tak som bol zvyknuty, ze motor na volnobeh nielen pocujem ale aj citim vibracie... -
« zkusenosti
Stala se mi ted takova blbost:Zastavil jsem na ulici, abych pokecal chvilku se znamym-jen tak z auta, tudiz jsem ani nevypinal motor. No a pak, kdyz jsem chtel odjet, tak jsem zacal znovu startovat >:D pac ten motor nemi ABSOLUTNE slyset(!) a nema zadne vybrace. Je fakt, ze jsem mel otevreny okynko, ale bylo to v podvecer v klidne ctvrti, takze okolni ruch nic moc a audio "mute" ...(navic jsem neslysel ten motor ani zvenku)...to jen tak pro zajimavost. ;-)
Jo a kdyz sviti slunce do protismeru, tak na palubnim pocitaci nevidim nic.
Ale to je jen prkotina (mozna je to bezny i u jinejch aut). -
"-- skrytý --" 14.07.05 16:09
« To Kryspin
Klidne ji tam dej. Ja ve meste jezdim nejvic na trojku, po Praze na ctyrku >:D Je pravda, ze ve srovnani s predchozim autem musim vic radit, zejmena pokud se objevi delsi tahly kopecek. Proste rozdil mezi dvoulitrem a 1.3 je znat, to se neda svitit. -
« To: Sporťák
Mam GL-gumy jsem jiny nedaval. To "plavani" mohlo bejt taky silnici,
nebo bocnim vetrem. Zkusil jsem to zatim jen jednou, pac to musim
jeste chvilku "setrit". Ale jak se dostanu zase na dalnici, tak to
znovu testnu. >:D
PS:Kdyz jedu po meste (kolem 50km/h) na dvojku, tak se mi tam nejak podvedome chce davat trojka (treba kdyz se zakecam:-) ale to bych asi nemel, co? Aspon dokud to nebude zajety...??? -
Marcelino 12.07.05 21:53
« Re: To: Kryspin
hmm, tak ja mam podobne pocity - ale najazdene mam zatial iba 120km. Od pondelka vcera mam uz aspon prevozne znacky (tecnicak este stale nie :roll: - nonsens >:-[] ), takze s tym jazdim iba do prace , kde mame strazene parkovisko a na noc ho zamykam v garazi. - mam utkvelu predstavu, ze auto bez znaciek ci iba s prevoznymi znackami podstatne viac pritahuje zlodejov :*) 8-s ...
zatial fakt super - po dialnici som s nim este nesiel ale po takej cca 10km dlhej rovnej ceste som najviac isiel tak 130-140 a ani na tych "tenkych" (14" 165/70) kolesach som nemal pocit "plavania".
Inac pri zrychlovani a predbiehani je najlepsia "3"-ka (kedze som v "zabehu" tak najviac som tocil iba 4800 az 5000ot - cca asi tak 120km/h na 3-ke) ale iba nachvilku. 4-ka uz je "vlaznejsia" no a 5-ka je uz vylozene "rychlobeh" na setrenie paliva - cca 2700ot pri 100km/h
inac nepozoroval som ziadny prudsi narast "tahu" po prekroceni 4200ot, ako sa pise v niektorych recenziach - auto proste plynulo a dost razantne na 1,3-ku zrychluje od 3000ot vyssie... -
"-- skrytý --" 12.07.05 15:30
« To: Kryspin
Tak vítej mezi šťastnými Swiftaři. Ta černá musí vypadat úžasně, ale já měl předtím černý auto a je na tom všechno vidět, furt jsem to jen leštil >:D Jakou máš výbavu? To osvětlení v noci je fakt super, taky bych nejradši jezdil jen v noci . Ve vyšší rychlosti Ti to plave a máš tam ty širší pneu ? Na objem 1.3 je to opravdu překvapivě živý. Já měl předtím dvoulitr se 140k, takže si zvykám na nižší výkon, ale není to takový šok jako jsem čekal. -
« zkusenosti
Tak konecne ho mam doma >:D Cerna metaliza vypada dost elegantne. Najeto zatim neco pres 100km, takze nemuzu jeste moc kecat...
Je to neuveritelne zivy auto! Ne nadarmo prodejce rikal jak snadno se s nim delaji prestupky ;-) Ve srovnani treba s Corsou je vevnitr spousta mista a sedi se lepe-i vzadu! Inrerier je taky trochu jinde-mam pocit, ze sedim v o tridu vyssim aute. Palubovka v noci sviti nadherne(ani se mi nechtelo vylest) a svetla to ma taky ok-dalkovy me svym dosahem mile prekvapily. I odhlucneni pri vyssich rychlostech je podle me velice dobre. Ale abych jen nechvalil: Ukazatel okamzite spotreby mi pri jen trochu sviznejsi jizde nechce jit pod 10l - doufam, ze po zajeti to bude lepsi. A taky pri vyssich rychlostech (150) uz auticko asi nesedi jak by melo a tak trochu "plave" (no mozna to ale bylo taky silnici..)
Koupeno v Brne-mam prevozni znacku, technicak...zadnej problem.
Jo a lidi se za nim pekne otaci. :o -
"-- skrytý --" 11.07.05 17:03
« Re:
To Mafyk: Dlouhodobější zkušenost mít nikdo nebude, když se nový Swift prodává teprve dva měsíce. Nicméně já ho mám 14 dní, najeto 1.500 km po všech možných silnicích i dálnicích. Zatím super. Spotřeba je prozatím necelých 7l/100km, ale jezdím swižně a se zapnutou klimou. Dokonce i v pěti lidech auto bylo docela živé, na dálnici jsem takhle jel v pohodě 160km/h. To jsem nečekal. Jinak leasing docela ujde, můžu Ti poslat kalkulaci leasingu od Leasingu České spořitelny na tři nebo čtyři roky, když tak napiš na jenicek25@atlas.cz. -
« Re: KS-tel : neseriozny predajca Suzuki v Nitre!!!
Marcelino: neviem teraz v ktorej diskusii, ale radili tam v takomto pripade pozadovat zacatie plynutia zaruky na auto az dnom odovzdania TP. Sice to pekny pocit z noveho auto nevylepsi kedze nemozes jazdit ale snad aspon nieco. -
Marcelino 10.07.05 01:59
« KS-tel : neseriozny predajca Suzuki v Nitre!!!
MAM VELMI ZLU SKUSENOST PRI KUPE AUTA V NITRIANSKEJ PREDAJNI KS-TEL s.r.o. - Suzuki. Nasledujuci pribeh by mohol byt hodny uverejnenia v relacii "Lamparen" .
Neverili by ste ako sa daju dnes neseriozne predavat auta. V Nitre u predajcu Suzuki som si objednal novy Swift a o 3 tyzdne mi volali, ze uz im ho priviezli a mozem si ho prevziat - super. ALE ake bolo moje prekvapenie, ked som sa pri preberani vozidla "medzi recou" dozvedel, ze TP nemaju a bude az o 10 prac. dni !!! ALE, co je najhorsie , ze nemaju ani ziadne volne docasne "prevozne znacky", a pravdepodobne sa v najblizsich dnoch neuvolnia, tak mi nedoporucuju na tom aute jazdit, kym mi nedodaju TP. UZASNE :'-( !!!
UZ cakam 3.vikend (slovom treti !!!) na TP alebo "aspon" na docasne znacky a stale nic !!! (uz obehlo 11 prac. dni, kedze v utorok bol statny sviatok). A to som uz musel zaplatit dalsiu splatku (auto je na leasing) a stale ho nemozem pouzivat !!! :roll: Ak sa stazujete v predajni, tak sa najprv vyhovaraju na zdrzanie penazi v leasingovke (OTP leasing) - vraj tam maju dovolenky, potom dalsi tyzden sa vyhovaraju na importera - vraj tam ma zodpovedna pracovnicka volno atd....
takze ak si chcete niekto kupit inak skvele auticko Suzuki Swift, tak ZDALEKA ignorujte Nitrianskeho predajcu KS-TEL s.r.o. !!! :-( >:-[]
PS: rad by som vedel , cez ake ucty a v akych terminoch presuvali moje peniaze a ci ich konanie moze preverit Slovenska obchodna inspekcia.
...a taky by to chtělo střechu v jiné barvě a rychlé pruhy, aby člověk trochu podráždil majitele mini cooperů :-! , na to by pak stačila základní červená barva a třeba bílá nebo černá střecha