SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Rozhodne bych koupil zase. Rika se, ze momentalne je to nejlepsi volba a ja s tim na 100% souhlasim. >:D
Problemy zadny, jen obcas zpatecku az na druhej pokus...ale to uz se tu rozebiralo. Krasne se s tim manevruje ve meste, na dalnici leckomu natrhnete pr..., ...podle me dokonaly (zatim) auticko. Spotreba: kdyz jezim opatrne, da se dostat na cca 5,5. Ale kdyz jezdim tak, jak se s tim asi ma jezdit, tak klidne i 7l. -
"-- skrytý --" 23.09.05 18:01
« Bez nadpisu
Je to novinka a jako každá má své "mouchy".
15´´ kola, rázy se postupně ztrácejí-logické by bylo, aby sílily, no, uvidíme co bude dál...
Řazení: jde lehce, zpočátku bylo slyšet cvaknutí při řazení "R", již zmizelo.
Při 3.stupni je cítit chvění řadící páky-ozýval se při zahřátem motoru divný zvuk.Dnes to opravovali, nebudu popisovat ani komentovat,byla vidět snaha a pokud to neustane(zítra se asi na 500 km po okreskách otestuje), tak se vymění táhlo, ale protože je tam zámek, bude při tom spousta legrace-trhací šrouby, no, oni si s tím poradí....Chvění je trochu menší. Budeme sledovat a příp. řešit.
Spotřeba je 7 l a nechápu, jak může mít někdo pod 6. Leda, že důsledně jezdí 90,jinak ani omylem.
Uvnitř ticho, ergonomie OK, pominu-li stupidně daný vypínač předních mlhovek na palubovce(má i nová Vitara), kdy se levou rukou pidi kontrolka zakryje-nepraktické.
ABS nastaveno tak, že na suchu s pneu G.Y. 185-60R15 reaguje pozdě, na mokru dobře.Asi nastaveno na 165/70R14..??Nevím
Pneu G.Y. tiché.
Jízdní vlastnosti-snese to zhruba to co Fabie.
Výhled čelním oknem na křižovatce-třeba pamatovat, okno málo šikmé a lze nevidět na semafor.
Velký mrtvý úhel A sloupkem u řidiče a B sloupek u spolujezdce.
Kufr malý, ale u 3 auta to nevadí...
Aerodyn. hluk v pohodě, ale jel jsem celkem se 2 předváděčkama a u jedné to při 100 parádně hvízdalo-asi počáteční rozptyl kvality,já mám ticho.
Cena a výbava-350 tis vč. barvy je OK.
Neskutečně nepřesný palivoměr, to i Moskvič ukazoval přesněji.
Rádio,páčky,vypínače vlevo na palubovce,na pohled i volant-viz. nová Vitara, nebo naopak.Jen Vitara nemá na pravé příčce ovládače rádia.
Dotaz zněl, jestli by se to znovu koupilo: jede se v tom asi jako v Yarískovi, my doma nesnášíme přístroje uprostřed, takže volba byla jasná. Zatím není důvod tvrdit, že by se nekoupilo.
P.S:Zítra otestuji Vitaru a sdělím, seč je to o Swišti. Má asi rám, seč bylo psáno že nemá-alespoň na prospektu je červeně nakreslen, ale abych pod to v obleku dnes lezl....Naživo vypadá hezky,dospěle, cena výborná, trvale hnána 4 kola.
Dost, musím ještě chvíli pracovat.
Ptejte se, co koho zajímá. -
"-- skrytý --" 23.09.05 15:26
« Re:
Mam klasicka 14" kola, mam 1,3 GL.
Proste to strasne "hrka", kdyz prejizdim kostky nebo nerovny teren, takove tupe rany odspodu. Je to takovy neprijemny zvuk.
Jinak jizdni vlastnosti super.
Jiz jsem se na to ptal a potvrdilo mi to vice Swiftaru :)), kteri rikali, ze jim to dela taky. Nevim, kde by mohla byt chyba ;). Mozna se zeptam prodejce, cim by to mohlo byt.
Jinak ja bych si ho koupil opet :)), to jsem jiz rikal.
PLA -
Marcelino 23.09.05 11:00
« Bez nadpisu
2 Pla: ake mas kolesa ? 15" 185/60 alebo 14" 165/70. Na tych 14" to je celku vpohode s nerovnostami, ale stale to nestaci napr. na otcovu Fabiu... ono toto je asi jedine vylozene slabsie miesto v porovnani s konkurenciou, ALE zas si myslim, ze ten silny motor a nadherny dizajn to vpohode vyvazuju -
urcite by som si zo sucastnej ponuky znova kupil Swift - jedine ak by napr. Punto malo rovnako silny motor a vybavu (aj radio a ovladanim na volante ;-) ) , tak pri rovnakej, resp. nizsej cene Punta by som mozno kupil radsej Punto - predsa len je este o chlp vacsie a ma o nieco lepsi podvozok.
Este otazka - aj vam sa ozyva pri preradovani najcastejsie z 2 na 3-ku a 3.ky na 4-ku od radiacej paky take "sportove" "cvaknutie" - proste paka nejde do kulisy uplne ticho ako napr. na Fabii, ale troska s takym docvaknutim v koncovej polohe - mne osobne je to celkom prijemne - aspon viem , ze som tam urcite dobre zaradil rychlostny stupen, len som sa s tym u aut co som pouzival doteraz nestretol. -
"-- skrytý --" 23.09.05 10:35
« POJISTKA
Jsem z okresniho mesta, tam je sleva oproti treba praze,
ale stejne.
Auto stalo s doplnkama a metalizou 300t a pojistka u generalli stoji
(daval jsem si zivelna pohroma + kradez a vandalizmus - spoluucast 5%)
Havarku jsem nechtel a stalo to 5700 na rok :))))). Coz mi prijde jako super.
Je dobre tam mit zamykani zpatecky za to je sleva a piskovani oken za to je taky sleva.
Nakonec jsem se rozhodl pro Alianz. A jeste je tam taky sleva 7 procent pokud si u nich nechate udelat jeste i povinne ruceni.
PLA -
"-- skrytý --" 23.09.05 10:01
« Rozhodne na 95 procent opet novy SWIFT
Sel bych do nej opet a opet.
Spotreba super. Normalni jizda kolem 5,6 l spotreba, coz je pozitivni.
Uzasny posaz v aute. Dobre se do nej nastupuje. Obrovksa vyhoda toho, ze je to auto vysoke. Mam skoro 2m a jeste asi 7 cm nad hlavou ve predu.
Ovladani radia z volantu super. Kvalita zpracovani dobra. A proste 1,3 l 68 kw jede moc pekne. Motor uzasne tichej ( uz jsem taky znovu startoval nastartovane auto jednou :(().
Rozhodne bych do nej sel znovu na 100 procent. Designem to predbehlo dobu. Kufr - pro me obrovska vyhoda ze to ma vyssi hranu, je dobre skladnej.
Posilovac super. No jsem asi zaujaty ;))), ale byl jsem strasne moc prekvapen mile. Akorat ukazatel paliva + aktualni spotreba jsou trosku plus minus autobus a jeste mi malinko vadi vyporadavani se s nerovnostma :)).
Jo a dalsi vec - super pojisteni proti kradezi. Je to ta nejnizsi sazba.
PLA -
"-- skrytý --" 23.09.05 09:00
« Tak to koukam
Sice to sem nepatri ;)), ale byl jsem se podivat u prodejce,
potreboval jsem nahradni dil na SUZUKI :-)
a privezli tam nove SUZUKI Vitara.
Tak to je naaaaaaaaarez. Cena uzasna, vypada to jak Mitsubishi Pajero, super design a pristrojova deska podobna te z naseho noveho swiftika.
Doporucuji :)).
PLA -
"-- skrytý --" 21.09.05 15:41
« Bez nadpisu
Je my to jasne - dííík, uz som to jemne pocitil na pedaly ale iba par-krat pri prudsom brzdeni.
Stalo sa mi to napr. ked so odbocoval na vedlajsiu cestu ktora prudko klesala, brzdil som dost prudko a pri odboceni jedno z prednych kolies asi stratilo dostatocnu prilnavost a ABS sa ozvalo (samozrejme ze som to citil na brzdovom pedaly) -
"-- skrytý --" 21.09.05 15:23
« Bez nadpisu
Však jo, ale aby to technicky fungovalo, musí nejprve nastat "mikrosmýkání-počátek blokování" kola. Jinak to řídící jednotka nemá jak vyhodnotit. Prostě aplikovaná matematika a fyzika.
To máš jako s ASR-aby se aktivovalo, musí kolo nejprve začít prokluzovat. ŘJ musí dostávat informace a jednou z nich je úhlová rychlost kola. Jinak to fakt nejde. -
"-- skrytý --" 21.09.05 14:50
« Bez nadpisu
Pokud je úhlová rychlost otáčení libovolného kola menší, než odpovídá úhlové rychlosti, která by měla skutečně být v závislosti na okamžité rychlosti vozidla, potom ABS zasáhne a individuálně reguluje kolo a to tak, že nejprve se v přísl. brzdovém válečku nezvyšuje tlak seč se tlačí na pedál a pokud to nestačí, tlak se snižuje odčerpáním kapaliny čerpadlem do zásobníku a následuje opětovné natlakování atd, stále dokola, 10 x za vteřinu i vícekrát.
[odkaz]
Asi mám někde uloženo i lepší, ale pro začátek.... Mrknu se večer
Při každém brždění nefunguje(normálně), ale při zhoršení adheze-mokro, sníh, náledí, prach u krajnice atd.
ABS totiž nepatrně prodlužuje brzdnou dráhu, ale zajišťuje řiditelnost vozidla, což je někdy důležitější. Především se při mezním brždění člolvěk nedostane do protisměru, např. Ale pozor na jednu drobnost: mezi pneumatikou(závisí na konstrukci,zimní, letní) a vozovkou(jaký je povrch) je tzv. adheze. A tato adheze se primárně, tj, nejdříve, spotřebuje buď na brždění(či akceleraci) a co zbude, to zbude a musí jí na všech kolech být k dispozici tolik, aby to zajistilo boční vedení kola(auta) v důsl. působení odstředivé síly. Pokud se veškerá adheze spotřebuje na brždění, nic nezůstane pro vedení kola, tak se jde ze zatáčky ven a žádné ABS, nebo ESP nás nezachrání. Je to pomůcka, je skvělá, ale není samospasitelná.
S tou spotrebou s tebou silne nesouhlasim. Jezdim tedy na dlohe trate, min 100 km, takze po meste jesdim minimalne, ale spotreba 5,6 l je realna.
Uz to potvrdilo vice lidi. Dodrzovani, na rovinkach 100 - 120 po dalnici 140 a misty 180. Ale nemam klimatizaci, mozna to dela i litr ;) a svitim, jen kdyz je potreba, ale jinak to opravdu bere tolik a to mam najeto jen 2500 km, takze si myslim, ze to jeste klesne.
Jestli jezdis za 7, tak to jezdis, jak dabel ;))
PLA