SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 25.11.05 15:01
« Bez nadpisu
:D Hmm, tak to mě napadlo taky, ale pak jsem si řekl, že když už jsem za to vyhodil pět tisíc, tak tomu nedovolím, aby mě to nasralo, a zkoušel to dál. Teď už je to OK, grif je natrénovaný :-)
Ono to auto má ještě jednu vychytávku, nevím jak u jiných verzí, ale u té GLX je dvoustupňové zamykání dveří. Při tom druhém stupni se aktivuje systém, že i když zloděj rozbije boční okénko a bude se snažit si otevřít auto zevnitř tak to nejde. Mám to vyzkoušené (bez rozbitého okénka samozřejmě) a funguje to. Klidně můžu sedět v autě a pokud mě v něm někdo zamkne a odejde, z auta se nedostanu. -
"-- skrytý --" 25.11.05 12:18
« Zámek zpátečky
No, je to nějaký systém TITAN a je to tragédie. Je tam uzoučká štěrbinka a uzoučký klíček, dostat se tam vyžaduje opravdu cvik, navíc se ten klíček v té štěrbince dost viklá, takže není snadné ho zastrčit až nadoraz, kde musí být, abe se to dalo odemknout. No první měsíc jsem uvažoval, že to nechám vymontovat a nahradit Constructem nebo Medvědem. Teď už jsem asi získal ten správný grif, a taky se to trochu obrousilo každodenním používáním, takže to odemknu většinou napoprvé. Ve služební Octavii mám právě ten Construct, a to je absolutně špica, neporovnatelné s tím TITANem. -
"-- skrytý --" 25.11.05 10:03
« Vybavy
Jak psal Haya1 v CR jsou vybavy oznaceny nasledovne: GA, GL, GL/AC, GLX, zakladni cena 5D GA s motorem 1,3 je 259.000 CZK, cena nejvyssi vybavy se stejnym motorem je 339.000 CZK. To je muj pripad, ja jeste priplacel 13.000 za metalizu, nechal jsem tam namontovat zamykani radici paky, loketni operku a koncovku vyfuku a vysledna cena byla 362.000 CZK. -
Marcelino 25.11.05 08:36
« SR vs CR - znacenie verzii
:oops: no sorry, to mi nejak uslo, ze to je znacene rozdielne...
...u nas mame GL, GLX a GS (este existuju "medziverzie" s prikupenim klimatizacie - co bol aj moj pripad mam "prostrednu" vybavu GLX s klimatizaciou)
...apropo klimatizacia - dalsia super vec, ktora je neocenitelna nielen v lete, ale HLAVNE v chladnom a vlhkom pocasi, ked "za par sekund" spolahlivo zabrani roseniu okien 8) -
Marcelino 24.11.05 22:34
« Re: GLX vs. GL
tak urcite by som sa prihovaral za GLX - pre "zopar malickosti" bez ktorych by som si uz dnes asi auto nekupil...
budem konkretny:
- asym. delene a sklapatelne zadne operadlo a aj sedak - super vec, ked potrebujem vies nieco velke a v aute ideme napr 3 alebo len 2
- autoradio ovladane na volante - velmi navykova vec, ktora mi v sluzobnej oktavii velmi chyba ;-)
- nastavitelny cyklovac stieracov, vyhrievanie a el ovladanie spätnych zrkadiel (ocenujem ich el. nastavovanie hlavne preto, ze 2x denne ich prestavujem - manzelka soferuje rano a ja vecer a rozdiel vo vyske je medzi nami cca 30cm) no a este najmä central s dialkovym ovladanim...
...nuz a teraz v zime uz lutujem, ze som nekupil najvyssiu vybavu GS, pretoze mi teraz v zime chybaju vyhrievane sedacky a hmlovky :roll:
...no ale aj tych 8 airbagov by tiez bodlo, ked vidim ako mna a ostatnych ucastnikov cestnej premavky kazdodenne ohrozuju poniektori bezohladni "vodici" -
"-- skrytý --" 24.11.05 13:52
« Bez nadpisu
Sporťák: dá se s tím souhlasit.Vidím, že to vrže i jiným, spotřeba je také odpovídající, nějakých 5,5 je podle mne utopie,ale třeba někdo za tohle umí, my doma ne...Jen bych to nesrovnával s Octávkou.V ní se mi sedělo lépe.Zde je plochý sedák,nedá se seřídit volant podélně-seč my jej měli trvale "zasunut" a tu nějaké 2 cm by to chtělo posunout k palubovce. V O1 se mi hledala pozice za volantem lépe. Nicméně jsou to pocity,takže se musíme lišit. Brzdy-ABS je nastaveno podle mne na 165 mm široké pneu, u 185 mm reaguje moc pozdě.Asi tím, že převládají auta se 14´´ koly?Zřejmě. Disky budou snad také dnes. To bych spíš sehnal banány za komančů...o)))) Asi takhle: na popojíždění to ženě stačí,je to krátké,malý poloměr zatáčení, dobrý výhled-sedí se pár "cm" výš.Cena je solidní, spolehlivost se teprve uvidí. -
« koupě Swiftu
Dobrý den,
chtěl bych co nejdřív Koupit nového Swifta a chtěl jsem se zeptat na cenu a zda kupovat předváděcí vůz který má najeto cca 20 000 km, jedná se o 1,3 GL za 270t.
Víte o něčem lepším nejlepé Praha, střední Čechy, severní Čechy?
PLA tady psal že koupil (podle výbavy GLX) za 300t což by bylo skvělé i pro mně protože hledám něco do 300.
díky -
"-- skrytý --" 24.11.05 09:28
« Bez nadpisu
Hurááááá. Konečně dorazily plechové disky!! Sice ne original Suzuki, ale od nějakého jiného výrobce. Ale to je fuk, hlavně že je na co nazout zimní botičky.
Jinak taky shrnu dojmy - mám najeto přes 8.000 km: vzhled=bomba, stále ještě budí pozornost, motor je pružný, je velmi dobře utlumený, dobře táhne odspodu, má sice nesportovní zvuk, ale zato "sportovní" spotřebu, v průměru 7,1l/100km, jezdím denně do práce trasu Praha-Kladno, takže na dálnici 130 a ve městě popojíždění v kolonách. Interiér je vzhledově velmi příjemný, prostorný, dokonce mám subjektivně pocit, že na místě řidiče mám víc místa než v Octavii II, je to asi tím, že je více prostoru nad hlavou, ale to samé platí i pro nohy. Zpracování interiéru místy pokulhává, vržou a drnčí plasty při jízdě na kočičích hlavách, občas rezonuje něco v zadních dveřích, a co mi vadí je viklání opěrek hlavy na předních sedadlech. Jinak vše je plně funkční, bez problému, velmi příjemné jsou tři věci - zamykání a startování bez klíčku, ovládání rádia na volantu a vyhřívání sedaček. Velmi rychle se na to zvyká a když přesednu do služební Octavie II, tak mi to tam chybí. Jízdní vlastnosti jsou dobré, v zatáčkách se to více naklání a brzdy by mohly mít rychlejší nástup. Kapitola sama pro sebe je podvozek, na nekvalitní silnici auto trochu poskakuje a od podvozku jsou slyšet pěkné rázy. Mám pocit, že se to trochu zlepšilo, přesto třeba Fabia je na tom lépe. Teď přezuji na zimní 14" a jsem zvědavý, jak se to projeví. Problémy s řazení zpátečky pominuly, doufám že napořád. -
Marcelino 23.11.05 23:58
« predajnost v SR
Hmm, tak Suzuki vraj lame rekordy... Swiftov uz je vraj v SR prihlasenych v tomto roku 529 + ovela viac Ignisov (presne 1973 čo znamena 3. najpredavanejsie auto do novembra) ...
celkove ma vraj Suzuki cca 6,66% podiel na trhu
no pozeram, ze predajna siet sa vseobecne rozrasta, nove web stranky suzuki, atd. a teraz je tam aj dotaznik pre zakaznikov - uz som ho vyplnil... ;-)
Ouha :shock: ALE - v Nitre mame noveho ofic. predajcu :P , zeby kooonecne klepli neserioznemu KS-Tel po prstoch ;-) -
Marcelino 23.11.05 19:54
« Re: Re:
tak nastastie su moje skusenosti skor ako ma Haya1, nez IT. Skutocne asi auta z neskorsieho data vyroby boli na tom s kvalitou asi lkepsie nez uplne prve serie co sa predavali...
Hlucnost zadnej napravy je na nerovnostiach skutocne vyssia ako u otcovej Fabii 1,2 47kW HTP alebo podobnych 1,4-kach Combi co mame v praci.
Ale ziadne vrzganie ci nezvycajne vysoky aerodynamicky hluk od prednych dveri sa nastastie nekona :-!
dizajn, ergonomia a vybava za danu cenu spolahlivo vyvazia pripadne nedokonalosti a HLAVNE ta neskutocna dynamika vdaka vykonnemu motoru v primerane vysokych otackach stoji za tie peniaze. V tej cene skutocne nie je na trhu NIC co by mu mohlo konkurovat. :-!
Mne osobne vadia teda len 2 veci :
1. ukazovatel okamzitej spotreby - ne zeby bol nepresny, to nie, ale to, ze bez plynu ukazuje 2 l/100km ma "trosku" vytaca, a tiez nejake ukazovanie priemernej spotreby s moznostou nulovania tam mohli pridat 8-s
2. obcasne radenie spiatocky "cez zuby" - hlavne po dlhsom stati - ale nie vzdy - to je na tom to zarazajuce... ale so zaradenim spiatocky mam obcas problem aj na Fabiach(obcas proste nejde zaradit ani na 2krat), ktore inak maju radenie asi najlepsie zo vsetkych "malych" aut co som skusal... podobne aj oktavka tu spiatocku nema bez chyby, ale blbne to menej casto ako u mna na Swifte...
Ale inak uz len same "pozitiva a socialne istoty" ako hovoria "básnici"
;-)
Ak by som sa rozhodoval znova, zase by som kupil Swift, ale najprv by som este vyskusal novy Yaris prip Getz, ale uz teraz mozem povedat, ze po dizajnovej stranke este na Swift nedorastli a co sa tyka dynamiky a pomeru cena/vybava to sa este ukaze :idea: -
« Re:
souhlas, kolínské auta by musely stát 180 tis., aby se dalo říci "value for money", nové clio není špatné, ale pokud ho vybavím na cenu Swifta GLX tak stojí min. o 100 tis. více, no a nový Yaris-uvidíme..., a taky jeden z důvodů pro Swifta, doufám, že jich nebude nikdy jezdit tolik jako Fábií... ;-)
to IT: tedy plast. koncert opravdu u nás nemáme, tak nevím, asi to je tou kontinuitou či nekontinuitou :roll: -
"-- skrytý --" 22.11.05 17:31
« Bez nadpisu
Upřesním:pokud se jede po kostkách, je to uvnitř plastový koncert,zkoušel jsem 2 jiné a jedno ještě horší.Drnčí to hlavně ze dveří řidiče.Studené=venku a minus teploty(zpočátku, než se to nějak "zahřeje"-lůžka závěsů)tak to kouzelně při propérování zavrže-jezdím přes retardér.Další jízdou se to zklidní. Poškrabání plastů-to nevím,ale:sice je to hezčí(subjekt. názor),lepší výbavy,cena,motor,nicméně Fabia je celkově tišší a zpracování je preciznější.Na tom trvám.
Asi mají v Maďarsku nějaký větší rozptyl v kvalitě-příklad:než jsem to koupil, zkoušel jsem 2 předváděčky,docela dlouho,různé povrchy,zatáčky atd. U jedné byl ve 130 naprosto nepřijaktelná aerodyn.hluk-foukalo to kolem A sloupku.Ta druhá byla o poznání tišší, moje je nejtišší. Mezi tou první předváděčkou a mým je propastný rozdíl. Já bych tipnul, že něco jako konstantní kvalita je jim zatím cizí. Jetá Fabia je z tohoto pohledu lepší.Konečně,stejně si jezdím jiným autem, ani jedním z prdítek běžně ne, krom toho, když mne napadne se jen tak projet a Swifta prohnat.
Mám 15´´ kola a při přejezdu příčné nerovnosti či spáry se ozývají docela solidní rázy.To z Fabie neznám a jel jsem v mnoha,krom naší.
Podobné názory má i majitel Swifta z konkur.serveru a brzy tam hodí test-také auto jeho ženy,takže test soukr.vozu.Shodujeme se ve všem.Jinak se s tím jede dobře,na kvalitní vozovce či dálnici je to tiché,dobrá sedadla(no tak mohla být drobet lepší),výborný výhled. Dozadu mizerný výhled, tam je raději senzor.
Ergonomie je velice solidní-řídí se to lépe než Getz. Řazení-zpátečka jde perfektně,byl problém s rezonancí trojky-muselo se mimo značkový servis seřídit-nějak nezvládali. Ale když srovnám celkově přesnost řazení Swifta a Fabie-tam je jednoznačně lepší Fabia.
Jízdní vlastnosti-zase Fabia.Tohle se trochu naklání
Snažím se to psát nezaujatě.To, že nějaké auto mám neznamená,že z něj budu "omdlévat", myšleno v nadsázce.
Není to špatné auto,ale pár drobností mohli udělat lépe.Komentovat problém s disky pro zimní pneu nebudu-snad je budu mít dnes po 2 měs.shánění.Shánění,ne kupování.
Takže otázka:jestli bych koupil znovu?Kdybych řekl ano,bylo by to nepoctivé. Nevím,co nový Yaris.Nicméně jsem zkoušel litrový tříválec v C1 i Aygo(ten v něm bude) a tolik kritizované HTP je proti tomu vysoce kultivovaný projev(sám to HTP nemám, to pro pořádek-hezky 4 válce).Litrový motor do kolínských aut je absolutní tragédie a myslím,že v Yarískovi dlouho nebude.Místy to chytalo,třeba po startu při mírném přidání plynu zvuk,který mi připomínal starého "Malucha 126 P".Hrůza...
Zkoušel jsem novou C3-tak to je zase Swift dost lepší.
My to bereme tak, že je třeba,aby to jezdilo a nic moc se od toho jinak neočekává.Není-li očekávání, není zklamání. U nás je to spotřební věc na každodenní ježdění.A tuto fci si plní. Takže za 2 by to v dané třídě mohlo dostat .
Snad ještě drobnost:cena,výbavy a jak se s tím jede. Sice nemám var.za 250 tis, ale jel jsem se 2 kolínskými za tutéž cenu. No tak tohle ani omylem.Z tohoto pohledu je Swift "dospělé" auto.Např. i Panda je proti kolínským skvělé auto a neskonale lepší svezení.
Stop,příliš dlouhé.
Apropo 2-stupnove zamykanie: ..., ALE ono to ma aj 2. vychytávku a to je 2.stupnove odomykanie :idea: - t.j. najprv sa odomknu LEN vodicove dvere, a teda sa ti nemoze stat, ze ti na parkovisku niekto z druhej strany auta otvori dvere a uchmatne napr. kabelku ci nieco podobne zo sedadla spolujazdca :-!
a este sa mi paci aj to, ze tam nie je na dverach "klasicky" "kolikovy" system, kde staci nejakou pomockou nadvihnut ten zacvaknuty kolík a tým dvere odomknut... ale je tam podobne ako u Toyoty, taka "vacka" pri vnutornych kluckach s cervenym zvyraznenim, ktora sa po uzamknuti iba pootoci...