SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 18.04.06 07:40
« Bez nadpisu
dík Marcelino..věřím, že každý nový šrám na autě zamrzí, na druhou stranu ale jsou to v tvým případě drobnosti..hlavně, že to jezdí :-) (jo a ty tvoje elektrony ke Swiftu fakt sednou).
to ajtík: takový je trend - snaha snížit hmotnost, vyrobit co nejlevnějc a i bezpečnost vůči chodcům se čím dál víc sleduje (viz aktivní kapota v C6 a další vychytávky).
A když už se to někde bouchne, spotřebitel se nestačí divit...Mam pojištěno u stejné společnosti jako ty (na 10t mi to spočítali) - řešili rychle a bez problémů v tvém případě?
Od července nad náma přibyde další bič a je otázka, jestli se bude jezdit oparnějc, anebo akorát znervózníme s očima přišpendlenýma na ručičku tachometru :? -
Marcelino 17.04.06 22:22
« Re:
ahoj Marcelino, kdybys byl tak hodný a ty fotky na dusan.s (at) post.cz (vím, že tady kolovalo víc fotek od víc lidí, takže klidně pošli vše, o máš k dispozici...dík) nejlepší by to bylo umístit někam na web - ujme se toho někdo? Smile
2 dnsr: posielal som slubene fotky Swiftu. Ten detail poskodeneho laku vyzera na fotke oblesknutej bleskom horsie ako v skutocnosti ;-) . Poslal som ti aj dalsie fotky co som posielal uz predtym ako bolo spomenute v diskusnom fore - na niektorych je Swiftik pekne zaspineny ;-( -
"-- skrytý --" 17.04.06 21:47
« Re: Re:
Marcelino: Však jo,já to chápu. U nás je to už XY-té nové auto,takže časem člověk otupí.Jasně že jsem se naštval sám na sebe,když jsem tomu dal ránu.Navíc jsem to koupil ženě a nabourám jí to....Stalo se :'-(
Zkusil jsem tu sedačku.Spolujezcova se ani nehne a řidičova,když je člověk venku,tak se s ní dá nepatrně pohnout,když jsem se snažil,ale nic tragického.Nečíst to tu,tak mne to ani nenapadlo zkoušet.
Nevím,jestli s tím servis něco zmůže.Uvidíme, třeba až časem. -
Marcelino 17.04.06 21:25
« Re:
2 IT: mas uplnu pravdu, tiez auto vnimam ako spotrebny tovar, ale zrovna Swift je nase prve "nove" auto, co sme si s manzelkou kupili, takze mam k nemu troska "blizsi" vztah.
Doteraz som pouzival budto ojazdene auta alebo poziciaval som si bud otcove auto, alebo sluzobne... takze jedine o co som sa staral bolo tankovat benzin a obcas umyt ;-) -
"-- skrytý --" 17.04.06 13:00
« Bez nadpisu
Marcelino: To neřeš,jsou horší věci. :'-(
Klidně se přiznám,že v dřívějších dobách mi třeba trochu vadilo,že tu něco od kamínku,tu nějaký dobrák udělal rýhu atd.,ale postupem času to člověk začíná ignorovat(ono ani nic jiného se nedá..). Suzuki máme jako vyložený spotřebák,protože po tom,co jsem jej udělal ještě kratším než je,tak už se to auto bere jako věc určená k likvidaci,seč všechny díly nové a nikdo nic nepozná.Dnes tyto věci nevnímám.
Jeden poznatek: Swift má strašně měkký "předek".Skrz ochranu chodců.Fakt stačí sebemenší drcnutí a za nárazníkem se to celé bortí.Jsou tam dvě dovojice Al trubek, na každé je profilový plastový "nárazník" a za trubkami je asi 3 cm chladič klimatizace. Trubky mohly být ocelové a nebýt záruky,tak to předěláme.Materiál by se použil z Felicie. Máme s kamardem pocit,že tohle je extrémně málo tuhé. Při bouračce by to nic moc neovlivnilo(určitě ani nezhoršilo) následky,ale pro parkovací manévry-nárazník zatlačí na plast na AL trubce a ta má snahu se bortit. Navíc to také trochu "šidí", resp.využívají materiál a AL trubky jsou svařené ze 2 různě dlouhých kusů. Tam to má tendenci se lámat-v místě svaru. Kdyby byla z jednoho kusu materiálu..??Sundali jsme nárazník a když se na plast+Al trubku za ním trochu zatlačilo, bylo vidět, že by se to ochotně celé zmáčklo.
No jo,má to 3?*** za ochr. chodců. Ťuknout trošku do chodce, tomu se nic nemůže stát a Swift je na opravu. Hleděli jsme na to chvíli a asi jsme se moc nespletli. :?:
Soudím i podle nové Vitary.Když jsem viděl,že se znepojízdnila o závěs na Formanovi,ten nulová škoda a Vitara asi za 90 tis,tak něco na tom bude. VYZTUŽIT. Jediná obrana. No ne,dělat se to nebude,ale nejsem si jist,že to udělali bezvadně.Pro chodce asi ano,ale z pohledu opravy...to nevím....... ;-) -
"-- skrytý --" 17.04.06 12:55
« Bez nadpisu
ahoj Marcelino, kdybys byl tak hodný a ty fotky na dusan.s (at) post.cz (vím, že tady kolovalo víc fotek od víc lidí, takže klidně pošli vše, o máš k dispozici...dík) nejlepší by to bylo umístit někam na web - ujme se toho někdo? :)
jinak já mam za prvních cca 450km průměrnou spotřebu 6,2 - sou v tom zahrnuty 4 zhruba 100km jízdy mimo město, nikterak agresivním stylem (kolem stovky tacho)...přece jenom je to v záběhu (ikdyž prodejce řikal, že se to má od začátku točit klidně nad 5 tisíc)
Na webu fryštáckého Simcaru je v ceníku doplňků ke Swiftovi jakýsi zapravovací lak za 228Kč - možná by to řešení na drobné šrámy od odletujících kamínků...zkus se zeptat u svého prodejce...je blbost kvůli tomu lakovat celé díly. -
Marcelino 17.04.06 10:46
« nasledky dlhej zimy
no tak som si po dlhom case zase auto poumyval sam :-! a som zdeseny kolko skody napachali odletujuce kamienky na karoserii :shock: :'-(
teraz si bucham hlavu o stenu, ze som si hned nekupil aspon predne zasterky :roll: - mam na fotke (mozem poslat zaujemcom) poskodeny lak na zadnych dverach - dolu v mieste, kde sa dvere zozsiruju smerom k blatniku je sice najnamahanejsi kus prelepeny najakou silnou plastovou foliou, ale dalsia plocha tesne okolo cca 15x20cm uz je nechranena a proti svetlu teraz vyzera akoby to bolo ofrkane od spiny, ale ono to je "opieskovana" metaliza - netusim ako by to vyzeralo, keby sme mali obycajny lak...
no a samozrejme mame odlupnuty lak na hrane kapoty - 2 kamene trafili presne skaru mezdi kapotou a prednou maskou a dalsich 5 kamienkov trafilo presne nad sebou v 10mm odstupoch hranu zadnych dveri na strane vodica- uplne dole nad podbehom - toto ale nabuduce uz snad nenastane - mam uz predne zasterky, ale aj tak si myslim, ze je to v dosledku dalsieho "karosarsko-dizajnerskeho" prehresku suzuki, pretoze ta hrana zadnych dveri nepatrne - snad pol mm- presahuje hranu prednych dveri, preto ma letiaci kamienok "sancu" sa zachytit a urobit skodu :? -
« Bez nadpisu
Ahojte Swiftaci. Uz nejaky-ten mesiac sledujem Vase forum a som rad, ze existuje. Mam Swifta 1,3, najazdenych cca 850 km, teda som pred prvou prehliadkou a uz som si vsimol niekolko veci:
potvrdzujem piskanie brzd, vrzganie ulozenia tlmicov prednej napravy pri prejazde nerovnostami, nepresne licovanie plastovych casti v interieri (dvere spolujazdca k pristrojovej doske a zadneho naraznika) a vrzganie spojkoveho pedala. Beriem, ze to vsetko su veci, s ktorymi sa da fungovat, ale predsa len - je to nove auto!
Piskanie brzd, zda sa, prestalo (zrejme potrebovali "sadnut"), ale vrzganie prednej napravy pretrvava a vrzganie spojkoveho pedala sa dokonca zhorsilo. Tu spojku najviac pocut pri rozbiehani, ked zaradujem prvy a druhy prevodovy stupen (vtedy ju zoslapujem pomalsie).
Kontaktoval som uz medzitym servis v Bratislave a technik ma uistil, ze s tym vrzganim napravy vedia nieco urobit. Kto vie, ako si poradia s vrzganim pedalu spojky? Jeden znamy, ktory vlastni servis, tvrdi, ze by to mohol sposobovat plastovy valcek, ktorym prechadza tyc spojkoveho pedala. Mozno by pomohlo niecim ho namazat...
Len mam obavu, ze technici v servise Suzuki pricinu nenajdu. Funkcnost spojky to neovplyvnuje, ale je to neprijemny zvuk, ktory by som skor ocakaval pri autach, ktore uz maju nieco za sebou... -
"-- skrytý --" 15.04.06 01:42
« Bez nadpisu
Tak už i já ho mám ode dneška doma (po více méně složitých peripetiích - nutno podotknout, že komplikace vesměs z naší strany) Najeto zatím cca 250km, takže na nějaké soudy je opravdu brzo...Snad jen, že se fakt blbě odhaduje konec auta (jojo, už se tam ťukanec - po 35km...ale opravdu jenom malej :*) )
Nicméně jsme "do rodiny" kupovali zároveň dvě totožný auta (co se barvy i výbavy týká)..a s tím "ne naším" jsem měl možnost už najet dalších asi 800km, takže přece jenom nějaké postřehy.
Posledních pár tisíc km jsem najezdil s 3dv. Citroenem Xsarou r.v.99 1.8i 66kw (benzín) - srovnávat budu právě s tímto vozem.
První, co mě zaujalo, že Swift (1.3GLX) měl z výroby kola nafoukaný na téměř 3atm (co si tak vybavuju vpředu je doporučeno 2,3 a vzadu 2,1-2,6 podle zátěže...)takže jsem upouštěl...
Postřehy, jak si je vybavuju, sou následující:
motor už od počátku hodně živej, je potřeba ho vytáčet (nad 5t rpm jsem se ale vzhledem s najetým km neodvážil - snažil sem se jezdit mezi 2-5t). Motor je, přes vyšší výkon proti Xsaře, jenom 1.3, takže v kopcích strácí rychle dech - to není kritika, jenom můj nezvyk...Přítelkyni se zdá motor hlučný i při 2t rpm - já s tím absolutně namám problém...holt iný kraj, jiný mrav
Ze začátku (prvních pár km) se mi taky zdálo, že sedadla proti Xsaře nemaj žádný boční vedení...ale teď už mi tak tragický nepřipadá (citroen je měl měkčí, takže člověk do nich více zapadl- asi proto ten pocit) Dál je hodně znát (díky vyšší stavbě karoserie) citlivost na boční vítr - první protijedoucí kamion mě docela vylekal...
Z nadstandardní výbavy jsme nakonec nechali nainstalovat jenom koberčky, gumovou vanu do zavazdlového prostoru a přední zástěrky(ty plastové). Za deště mě překvapilo velmi rychle se špinící zadní okno - na xsaře není tolik kolmé a i po dlouhé jízdě za deště jakoukoli rychlostí bylo jako ze škatulky...Toto u swifta částečně řeší zadní stěrač, ale stírá opravdu jen malou plochu, takže zadní zástěrky do budoucna asi budou nutnost...Jak už tu bylo žečeno, na semaforech se musí počítat s nezvykle skloněným čelním sklem(není z auta moc vidět), ale to je taky otázka zvyku - dneska se mi dokonce stalo, že jsem zastavil za do leva odbočujícím autem - poté, co ono auto dalo přednost protijedoucím a odbočilo, jsem pokračovat v přímém směru, načež jsem byl spolujezdcem upozorněn, že na semoforu dávno svtila červená (já jsem si toho semaforu prostě vůbec nevšiml, že by tam byl, natož že na něm je červená - omluvou mi budiž, že jsem projížděl neznámých místem a byl hustý provoz, ale stejně sem to jouda, stydím se...)
Interiér je nezvykle prostorný, ale chybí mi tam místo na odložení velké pet-lahve, tak aby byla po ruce řidiče...Dále na obou zakoupeným autech občas vrže spojkový pedál (dealer z toho neměl radost - prý už má dvě taková auta a nějak nemohou přijít na to, čím to je...) Jo a sem tam se taky ozve rezonance kdesi z interieru, ale to neřeším (co byste chtěli za tři kila jablek...)
Kladné body naopak sbírají bezklíčkový přístup, vyhřívání sedaček, velká zpětná zrcátka a živý motor...dále taky fakt, že swift dost budí pozornost u kolemjedoucích řidičů - v koloně na Jižní spojce si mohli hlavu ukroutit :)
a to je prozatím vše...určitě dám vědět, až na obou autech vyzjistím něco dalšího
Jo, abych nezapomněl - 1. autem jsem jel od stavu tachometru cca 250 do cca 1000 a spotřeba mi podle dotankování vyšla na 7,3 (trasa Zlín-Kladno a zpět + nějaké pojížďky po městě - po dálnici rychlost 120-150 tacho, okresky o něco málo méně...takže celkem spokojenost)
well, asi bych měl taky podotknout, že jsem po návratu z oslavy narozenin, tzn. překlepy a bláboly na výše uvedených řádcích berte s nadhledem :*) -
Marcelino 15.04.06 00:56
« Re: Re: Re: Re: Testík
no, tak som si po dlhej dobe zasantil na swifte po okreskach - pekne klukata cesta z Nitry do Prievidze a spät - tuto trasu som jazdil uz niekolko desiatok krat na sluzobnej oktavii a teraz som si ju presiel rovnakym tempom na Swifte uz s 15"kolami a pneu 185/60 Toyo CF1 a musim uznat, ze na tomto obuti je Swift v zatackach super zihadielko a je jasne lepsi nez nasa sluzobna oktavia. Ale ked som isiel na Swifte este na 14" 165/70 tak som mal pocit presne opacny.
Ale na obranu oktavie treba povedat, ze mala obutie pomerne slabe - Matador 15" 195/65 -
"-- skrytý --" 13.04.06 13:14
« Re: Re: Re: Testík
Marcelino: Nezapomeň, že 2 cm šířky krát délka udělá nějakou plochu a zvýší se valivé odpory,seč letní je mají zase trochu menší než zimní,navíc lité kolo,neb je to AL slitina je skrz pevnost těžší.Taky je to trochu na Swiftovi cítit po přezutí.
Z velkého auta jsem dal 17" pneu na 16" i na léto.Váha těch kol s pneumatikou je citelně nižší. Bezvadně to upaluje a lépe zrychluje.Sedí to stejně,neb jsem zaměnil docela mizerné Continentaly za skvělé Micheliny a jízdní vlastnosti... paráda.
Lišty moje žena neřeší,doma jí říkáme,že by na své parkovací manévry měla mít celé auto pogumované...já vím,není to hezké,však pokud ťukla,bylo to v řádu stokorun...já tomu dal pecku a kus Swifta je nového.Stane se.V červenci navíc trestné body :'-( :'-( :'-( -
Marcelino 13.04.06 12:41
« Re: Re: Testík
ano auticko je tam pekne "vycackane" , ale na moj vkus su tie predne listy hrozne, tie bocne su este vcelku elegantne, keby nebola manzelka proti, tak si ich tam kludne dam, aj tie zadne neposobili az tak rusivo ako predne, ktore naviac vytvarali dojem, ze su nalepene "nakrivo".
ale tak siroke kolesa sa uz musia prejavit na znizenej dynamike - u mna sa prechod z 14" plechacov na 15"elektrony + zvysena sirka pneu o 2cm (165/vs.185) prejavil mierne znizenou dynamikou. Tym si aj vysvetlujem, tie slabe zrychlenia na 3.ke co v tom teste namerali z 80 na 120km/h by to mal Swift zvladnut vraj za 7,2s :!: a oni namerali tusim az 9s
Ad zrkadlo - skusil som to a cudujsa svete ono naozaj ide vyklopit aj smerom dopredu, a dokonca ovela viac ako klasicky dozadu k dveram :shock: -
"-- skrytý --" 12.04.06 15:51
« Re: Testík
To IT : Tak ten test sedí, navíc to testované auto vypadá velmi dobře, hlavně ty širší a nižší pneumatiky, a ty plasty na prazích a lemech taky. Akorát to bude asi pekelně tvrdé :shock:
To kingking: Poslal jsem je znovu z jine adresy, snad to ted bude OK. -
"-- skrytý --" 12.04.06 11:28
« Testík
Jestli mohu, posílám odkaz na testík u konkurence. Redaktor jej má doma pro manželku s motorem 1,5 v benzínu,test je s 1,3. Myslím, že to dost odpovídá realitě. V diskusi mne zaujal názor jednoho pisatele,že v základu je to "*".(ABS+2 vaky).... ;-) No jo, tak je.Co s tím naděláme? >:D
[odkaz]
Třeba se jiní poučí a budou při parkování dávat hodně pozor.Opravdu je to děláno tak,že stačí minimální šťouchanec a bortí se to. Fabie je proti tomu naprostý tank. :'-(
Díval jsem se do techničáků:Fabka nemá klimu,takže ta cosi váží,ale nebude to nic dramatického a byla těžší o asi 10-15 kg,nevím přesně,hledal jsem to už dávno,ale při té váze je to +/- stejně těžké(benzíny).