SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
spotřeba nižší o nulanula nic je nic oproti tomu, že v zimě naše auto jezdí většinou krátké vzdálenosti a zimy jsou čím dále tím tužší a proto 0W a léta začínají být zase čím dále teplejší a taková svižná jízda na dálnici v jižní Itálii... a proto min. W40 8) -
« Bez nadpisu
to polmo: má doporučené 5W30, cokoliv lepšího jen dobře ;-)
to IT:náplň opravdu 3,9 l až po horní rysku, deci mi nechali na dolití, a jinak neříkali vůbec nic, prostě napsali do zakázky olej vlastní ( ono to některé servisy samozřejmě zkouší, ale pokud olej splňuje specifikaci a je v orig. uzavřeném obalu-no problem, ověřoval jsem si to u dovozce ) ;-)
to sporťák: ano, je třeba dávat bacha, jestli je olej např. na syntetické bázi nebo plně syntetický :idea:
to marcelino: jestli se nepletu, tak Selenia jsou italské oleje doporučené např. do Alfy, Fiatu a Lancie, a může to být typ K, olej na synt. bázi 5W40 ;-) -
"-- skrytý --" 11.05.06 12:12
« Bez nadpisu
Podle technicke prirucky je olejova napln vcetne filtru 3,9l. Me zahadne v servisu nauctovali 5l oleje, jenze jsem si toho vsimnul az doma. Az tam pojedu priste, tak si to necham ukazat, kam to nalili a dam si bacha, co mi uctuji. :roll:
Jinak po precteni nekolika clanku na www.oleje.cz jsem dospel k zaveru, ze je uplne jedno jaky olej tam je, hlavne kdyz splnuje vyrobcem predepsanou normu a pak si dle uziti vyberu vhodnou viskozni tridu - v mem pripade 5W-40. Vse ostatni je pak zalezitost marketingu. Kdyz se doctete, ze v oleji deklarovanem na obalu jako "plne synteticky" nemusi byt syntetickeho oleje ani kapka a v zadnem pripade se nejedna o porusen nejake normy, ale o marketingovy tah, pak nema jakekoliv srovnavani kvality oleju smysl. Ono ani oleje nejde testovat jako napr. pneumatiky, protoze testy by byly tak drahe, ze by je nikdo nezaplatil. -
« Swišť
tož jsem včera absolvoval 1. garančku ( 15.500 km ) ve FM a zároveň výměnu hadičky viz. svolávačka, celé to stihli za dopoledne, olej jsem si dovezl svůj ( FullSyn 0W40 ) a tak platil za garančku vč. umytí 705,-Kč vč. DPH + něco přes 900,- si účtovali přímo dovozci ;-) -
Marcelino 05.05.06 22:49
« Re:
OK, ved ja to berem, je dobre si vypocut objektivnu kritiku ... nemyslel som to v zlom - mozno som len nevybral spravny "smajlik" 8-s
takto to mozno vyzera, ze ja som mal proste stastie na dobry kus, alebo mam len "posunute" hranice toho co je uz moc a co je "v norme" ...
...Osobne mozem porovnavat jazdu v nasom Swifte s autami, ktore pouzivam ako sluzobne ci sa vozim s kamosmi alebo rodinnymi prislusnikmi v ich autach.
Len v kratkosti si behom jedneho mesiaca mam moznost najcastejsie si vyskusat jazdu hned na niekolkych autach ako napr.:
Fabie: 1,2 47kW, combi 1,4 55kW aj 74kW,
Felicia 1,3 a combi 1,6
Oktavie I: 1,6 74kW, 1,9TDI 66kW aj 80kw(ci tak nejak), 1,8T 20V
Oktavia II 1,6 FSI
Opel Vectra 2,0, Zafira 2,2
Passat 1,8T (r.2000)
Clio II 1,2
Punto II 1,2 8V
Yaris I 1,0 16V
Corola Verso 1,8 16V
... samozrejme obcas sa pošťastí vyskusat aj dalsie vozy, ale tie su len tak 1-2krat rocne... to nema cenu pisat -
"-- skrytý --" 05.05.06 18:59
« Bez nadpisu
Marcelino: Ale to není asi o vyžrání či nevyžrání. Jel jsem krom mého v dalších třech a bylo to stejné.Podvozek na nekvalitní vozovce drnčel u každého.U jednoho byl i velký aerodyn.hluk-kolem A sloupku nad 100km/h.
Jen srovnávám s obyčejnou Fabií,která má už něco za sebou. Podvozek je lepší jak v jízdních vlastnostech,auto se méně naklání a na těch samých nerovnostech je relativně ticho.Je to zcela jiné.
Na kvalitní vozovce je Swift tichý, ale hrby či výtluky nebo záplaty jsou slyšet.Moc nevěřím,že to nikomu nedělá.
Na konkurenci(autorevue.cz) v dlouhodobém testu potvrzuje i redaktor a současně majitel Swifta pan Broža.Shrnul poznatky s vlastním autem a shodujeme se ve všem.
Beru,že je-li auto OK nechválím a pokud se mi něco nezdá,kritizuji.
Uvidíme,jak se celé vyvine. S teplem je dost lepší.Když auto stojí venku,ráno na stejné vozovce drnčí víc než odpoledne.Takže vliv teploty tu je a to by asi nemělo být.Jen připomínám, že tam jsou 15" pneu. Na 14" s prof.číslem 70 je daleko lépe utlumeno.Aby nedošlo k nedorozumění a srovnávali jsme srovnatelné.Srovnáváme? -
"-- skrytý --" 05.05.06 12:11
« Bez nadpisu
Včera sem si všimnul, že už i nám se klepe opěrka spolujezdce 8-s
ale neni to nic proti tomu, co stalo na "našem" druhém Swiftu - majitelce zapadla kamsi za palubní desku dvacetikoruna a v zatáčkách putuje sem a tam :roll: Asi se to bude muset celé rozebrat (možná otočit na střechu by taky pomohlo) >:D
mám to auto rád čím dál víc (bez ironie) >:-[]