SUZUKI SWIFT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Swordfish76 11.08.08 15:49
« Re: Ree
Ja zatim vyfuk nekontroloval, takze nevim. Pneu pouzivam 2 Conti Premium Contact a 2 GY NCT5, na zimu GY Ultragrip7 165/70 R14.
Filtr jsem menil, mam tam vlozku K&N a spokojenost. K tem zavadam Swifta - palivomer je nepresny, nejdriv jde dolu jako stihacka, za pulkou zpomali. Netesnost palivove soustavy jsem nepozoroval.
Viko dveri od kufru mi drnci, chystam se ho sundat a vypenit a obcas drnci neco v palubce, ale jen na kocicakach. ;-) Ted me ceka garancka po 60.000km, tak jsem zvedavy na cenu a co vse se tam jeste dela krome oleje. Musim cihnout do servisniho manualu na rozpis. -
"-- skrytý --" 08.08.08 14:20
« Ree
Ahoj, výfuk zkorodovaný zatím není, jen to uchycení.
Ad. bubny-používám černý lesklý sprej, vždy po zimě, nebo při přehození kol, jak je třeba, přelepit tam jedny noviny(stejně se nedají kolikrát číst:-)) )zabere 10 minut, ale nic proti štětci.
Re stěrače- původní mi vydržely 2 roky, ty z marketu 2 měsíce, takže tu se asi nevyplatí šetřit, (to jsem překvapený s těma Aero twin :-(, také zkusím Bosch.
Pneu zatím bez problému, letní Fulda 195/55/15, zimní BF Goodrich 175/65 (oboje patří k levnějším), hlučnost podvozku zatím nepozoruju.
Hlučnost plastů: dveře jsem vyplnil montážní pěnou, plast provrtal a natlačil to tam, ale je potřeba opatrnost, kvůli elektrice.
Někde jsem teď četl nejčastější závady Swiftů:1, korodující výfukový systém(U MĚ DOBRÝ..zatím), 2.netěsná palivová soustava-nepozoroval jsem, 3.nepřesný ukazatel paliva- snad vím kolik jsem natankoval, no ne?:-))
Minulý týden jsem vyměnil origo air box za sportovní sání Simota (poslali mi na 1,5ku, ale šlo to dobře spasovat), efekt-do 3000 ot. to nejde poznat, pak má motor hlubší zvuk, o výkonu nechci polemizovat, muselo by se to nabrzdit, deklarujou až 10 koní:-)) pochybuju:-(, pokud má auto papírových 68 KW, na brzdě 73 KW, tak s kitem možná 75 KW. 75-68=7 KW=deklarovaných 10 koní..
Uvidím co spotřeba.
Nic dalšího už mě nenapadá, ahoj.
PS: na youtube mají pěkný úpravy japonci-2 turba a apod. -
"-- skrytý --" 07.08.08 20:29
« Re: Brzdove bubny
Tip na ideálnu farbu ti nedám, ale ja som použil Alkyton (je to niečo ako Hemerite, či ako sa to píše). Najprv prvý náter lesklou a potom druhý matnou. Je to šľak to traf, ale asi lesklá je lepšia. Zatiaľ to drží dobre....uvidíme po prezúvaní na zimu a po zime samotnej ako to bude vyzerať. Moc som to neodhrdzoval, ale ja som to ešte nemal až tak moc zájdené.... ;-)
Add stierače....Bosch asi stiera najlepšie.... -
Swordfish76 07.08.08 15:24
« Brzdove bubny
Ted se chystam opravit lak na brzdovych bubnech, uz jsou pekne napadene korozi. Chci zachovat puvodni cernou barvu, nechci to prznit zlutou, cervenou nebo stribrnou. Mate nekdo tip na nejakou kvalitni barvu, idealne plechovkovou, tedy ne ve spreji? Duvod pro plechovku je ten, ze nanesene stetcem to bude kvalitnejsi a nebudu muset zakryvat okolni casti kvuli sprejovani. -
Swordfish76 07.08.08 15:06
« Swift
Zdar chlapi po dlouhe dobe. Muj Swift ma take skoro 60.000km a zatim krome dvou svolavacek, 3 garancek a jedne opravy po nehode s nim nebyly zadne problemy. Vyfuk mi zatim drzi, nekontroloval jsem jak moc je zkorodovany a jestli vubec. Mam specialni stribritou barvu odolnou vysokym teplotam, takze to letos nastrikama snad bude pokoj.
Podvozek je hlucnejsi, to jsem tu probirali v minulosti casto. Ja jsem pred mesicem menil dve pneu (jednu jsem prorazil a nesla opravit). GY NCT5 se uz nevyrabi, tak jsem vzal Conti Premium Contact2 a nestacil jsem se divit, jak najednou podvozek ztichnul. Napr. jizda na kocicich hlavach je o poznani tissi.
Ad sterace - koupil jsem aero twin od Valea, staly asi 1300 Kc a celkem zklamani. Levy sterac delal smouhu od pocatku, pri vyssich rychlostech smerem nahoru setrel vse perfektne a kdyz se vracel, tak udelal smouhu presne v nejpouzivanejsim zornem poli. Proste nejak nedolehal. Ted je to jeste horsi, smouhy uz jsou temer po cele delce. Pravy sterac to nedela. Mam je cca. od zacatku roku. A taky po umyti auta v boxu a pouziti vosku mi sterace na skle skakaly. Pomohlo ostriknout sklo ostrikovacem, ale po trech setrenich to bylo stejne. Predtim jsem mel normalni raminka od Bosche a ty byly super, zadne podobne problemy s nimi nebyly. Co se tyka zarovek, pouzivam Osram Silverstar a maximalni spokojenost.
-
"-- skrytý --" 21.07.08 15:01
« Přichycení zadního dílu výfuku
Ahoj, na autě je teď 59.000 KM, tj. těsně před garančkou, r.v.05. Zatím krom svolávací akce na brzdové hadičky a uchycení lanovodu ruční brzdy nebyla žádná závada. Ale poslední dobou při startování zadrnčel výfuk, dneska jsem pod auto vlezl, jeden z uchycení zadního tlumiče výfuku (jsou tam 3), byl ve spoji s výfukem utržený-nevím snad špatný svár´, ale šlo to poměrně snadno svařením opravit, do servisu se mě kvůli tomu nechtělo. Jinak kolik si myslíte, že může mít Swiftík životnost, vydrží při servisování 200.000 KM? -
"-- skrytý --" 26.06.08 09:15
« stěrače
pánové mám na vás dotaz ohledně stěračů... :-) Potřebuju vyměňit stávající stěrače,které již po roku přestaly sloužit(pořád tam mám ty které dávají v japonsku na auto).Chci se zeptat jaké tedy používáte vy a s čím jste spokojeni.Případně kde jste kupovaly(net).Nechcu koupit totiž nějaké šmejdy.
Jinak piště jak vám autíčka jezdí,je to tu nějaké mrtvé.
Já najeto 15 tis a zatím spokojenost. -
"-- skrytý --" 27.04.08 20:04
« Re: re:
Napriek urputnému premýšľaniu, ma nenapadol žiaden rozumný nápad, ako by sa k tebe tá nálepka mohla dostať. Tak len jedna rada. Spoj sa s Kulim, nech ti pošle aspoň grafický návrh a skús si to dať vyrobiť u vás v CZ. Kuli to dával robiť ako živicové nálepky. Ale na začiatok by možno postačila aj obyčajná, vyrezaná. Také robia pomaly na každom rohu a stojí to pár desaťkorunáčok...
;-) -
"-- skrytý --" 25.04.08 21:39
« Re: topení topí,i když nemá:-)
To prúdenie vzduchu nie je závada. Je to normálne. Ventilácia sa vypnutím ventilátora neuzavrie a vlastne stále vetrá tlakom vzduchu, ktorý vzniká pri jazde (náporom).
Add...nálepka...mohol by som ti dať len kontakt na slovenské fórum (SWIFT CLUB), ale odtiaľ máš asi túto fotku...takže predpokladám, že ho máš, ale je to pre teba komplikované (dodanie). Inak teraz sa asi budú robiť...ak sa to podarí (aj na Slovensku je záujem). -
"-- skrytý --" 25.04.08 16:02
« topení topí,i když nemá:-)
čau,měl bych dotaz,když jedu a mám vypnutý ventilátor/topení ,tak přesto proudí z výduchů vzduch,sice málo ale proudí. Pokud stojím s nastartovaným Swiftem,tak nic,jen když jedu.Je to závada nebo je to běžný?
A druhá věc,nebyl by někdo schopnej udělat takovouhle nálepku,popř. dát kontakt na někoho,kdo by ji udělal? Mě se to moc líbí:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 31.01.08 08:49
« Re: Ukazatel spotřeby,pazvuky
Pazvuky od podvozku (je tvrdý) a od plastov v interiéri sú veľmi diskutovanou oblasťou na našich swišťoch. Áno asi všetci majú s týmto "problém". Na prístrojovke som ja osobne zistil drnčanie plexiskla kryjúceho budíky, kamoš zasa plexiskla kryjúceho palubný počítač a skoro všetkým rezonujú dvierka priehradky pred spolujazdcom. Niekomu viac, niekomu menej. U niektorých pazvuky vydávajú voľné zámky zadných sedačiek, niekomu sa objavuje klepanie umelohmotného krytu piatych dverí, kto má lakťovú opierku môže občas počuť pazvuk aj od nej.... Tak ako som to napísal, to vyzerá hrozne, ale väčšinou sa neobjaví všetko naraz a na každom aute. Veľmi záleží ako ho vo fabrike poskladali. Je to bohužiaľ asi daň za dobrú cenu a dobré úžitkové vlastnosti. Samozrejme, že týmto nechcem povedať, že toto nie je možné reklamovať. Ale ak, tak takýto pazvuk im treba vyvolať tzn. osobne, napríklad aj krátkou jazdou s prijímacím technikom. Potom už nie je možná odpoveď, že sa im to nepodarilo vyvolať.
;-) -
"-- skrytý --" 31.01.08 08:33
« Ukazatel spotřeby,pazvuky
Také jsem si přehodil ukazatel spotřeby podle Vaší rady z km/l na l/100 km. Mám sviště asi 15 měsíců a už jsem byl smířen s takto nepraktickým ukazováním spotřeby.
Chci se zaptat, zde máte také někdo problémy při přejezdu nerovností s pazvuky. Jedná se o drnčení z oblasti horní plochy přístrojové desky. Není to vždy. Někdy jsem schopen zadrnčení vyvolat i když lehce udeřím dlaní do horní poloviny volantu.Při garanční prohlídce jsem na to poukazoval, údajně se jim zvuk nepodařilo vyvolat. Myslím si však, že s tím moc nepochodím, neboť na přístrojovce jsou docela tvrdé plasty. -
"-- skrytý --" 28.01.08 11:10
« servisni prohlidka po 60000 km 1.3 GLX
Zdravim, mam za sebou 60000 km. Prohlidka stala 3800 Kc, z toho 2200 za vymenu desticek, olej vlastni. Zavady zatim zadne, obcas piskaly brzdy, coz zmizelo po vymene desticek a tesne pred prohlidkou se zacal objevovat podivny zvuk, neco jako rezonance v urcitych otackach motoru, po prohlidce se take neprojevuje. Zatim spokojenost, i kdyz na nemeckych dalnicich by se samozrejme hodilo auto jinych rozmeru a vykonu... -
"-- skrytý --" 28.01.08 11:08
« prohlidka po 60000 km 1.3 GLX
Zdravim, mam za sebou 60000 km. Prohlidka stala 3800 Kc, z toho 2200 za vymenu desticek, olej vlastni. Zavady zatim zadne, obcas piskaly brzdy, coz zmizelo po vymene desticek a tesne pred prohlidkou se zacal objevovat podivny zvuk, neco jako rezonance v urcitych otackach motoru, po prohlidce se take neprojevuje. Zatim spokojenost, i kdyz na nemeckych dalnicich by se samozrejme hodilo auto jinych rozmeru a vykonu... -
"-- skrytý --" 27.01.08 18:00
« Re: Super forum
Nie, verím ti. Aj ten kolega mal problém s tým prepnutí a dokonca si s tým nevedel rady ani Suzuki servis. Nakoniec to skúsil podľa rady zo slovenského fóra a podarilo sa.
Citujem:
(Porter)
Čaute. Mam štvorkolku (japonca) a ta mi ukazuje spotrebu v km/l.Podľa manualu sa mi to nedalo nastaviť.Podarilo sa to už niekomu preinštalovať ,aby ID ukazoval spotrebu v l/100km?
(Penegal)
Ano da sa to prestavit. mozes si nastavit km/l , l/km alebo MPG.
V manualy to je popisane ako sa to presne robi.Teraz presne neviem ale nieco sa mi mari ze zatlacit tlacitko disp na pocitaci a zapnut zapalovanie.
potom stalacanim tlac. disp si navolis rezim zobrazenia.
(Porter)
Tak,konečne už mám tu spotrebu preinštalovanú a ukazuje mi v l/100km. Razz Razz Razz Vďaka za radu (penegal).
Naozaj treba stlačiť tlačidlo na počitači a potom zapnuť kľuč v zapaľovani.
Takže skús. Ale tiež môžeš mať model, na ktorom to neide nastaviť.
;-) -
"-- skrytý --" 25.01.08 22:57
« Re: Super forum
máš pravdu, je to tak jak píšeš, v českým manuálu se o tom píše, ale o postupu přes otočení klíčku v zapalování tam není ani zmínka:
píše se tam jen, že se má tlačítko držet více než 2 sekundy a potom to začne blikat, což ale nefunguje, kurnik máte na Slovensku lepší překlad
ještě jednou díky - jestli mi nevěříš klidně ti ten návod naskenuju >:D -
"-- skrytý --" 25.01.08 20:57
« Re: Super forum
No, otec môjho kolegu má tiež Japončíka a 4 x 4. Tiež to nevedel a potom to urobil. Nechcem ťa nasmerovať zle, ale robí sa to nejako tak, že stlačíš to tlačítko, ktorým prepínaš na palubáku priemernú spotrebu a aktuálnu spotrebu a potom zapneš kľúčik v zapaľovaní. ALE ČÍTAJ MANUÁL TAM TO URČITE JE.
Ale samozrejme, ak si ten manuál naštudoval, tak pardón.
Viac tu:
www.suzukiswift.sk/forum/viewtopic.php… -
"-- skrytý --" 25.01.08 20:50
« Re: Super forum
No, otec môjho kolegu má tiež Japončíka a 4 x 4. Tiež to nevedel a potom to urobil. Nechcem ťa nasmerovať zle, ale robí sa to nejako tak, že stlačíš to tlačítko, ktorým prepínaš na palubáku priemernú spotrebu a aktuálnu spotrebu a potom zapneš kľúčik v zapaľovaní. ALE ČÍTAJ MANUÁL TAM TO URČITE JE.
Ale samozrejme, ak si ten manuál naštudoval, tak pardón.
Viac tu:
www.suzukiswift.sk/forum/viewtopic.php… />p=2208&highlight=#2208
Sakriš, neviem to sem vložiť ako odkaz ;-\ -
"-- skrytý --" 19.01.08 18:55
« Super forum
Na úvod musím poděkovat za super forum o SWIFTU!! Fórum jsem objevil docela nedávno a tak jsem si říkal, že taky musím něčím přispět!!
Mám SWIFTA, 1.3 GLX, v modré metalíze, japonce, a zatím musím říct, že vládne více než spokojenost. Až na malé nedostatky jako je pískání brzd se zatím krom doplnění náplně ostřikovačů skel a dolití benzínu se nevyskytl žáden problém a nebylo třeba nic měnit. Musím dodat, že auto má 13 měsíců a má najeto něco přes 15000 km.
Auto jezdí čím dál lépe a rychleji. Ze začátku se spotřeba pohybovala kolem 7mi litrů a teď po roce užívání klesla na něco kolem 6,5 l. Většina jízd je po městě. Takže proto je to kolem těch 6,5 - 7 l na 100 km. Ze začátku se musím přiznat jsem byl v šoku z palubního počítače. Ukazoval velice neobvyklou spotřebu. Pak jsem ale zjistil, že neukazuje průměrnou nebo aktuální spotřebu na 100 km, ale ukazuje kolik km se ujede na 1 litr benzínu. Je to možná trošku nezvyklé, ale po čase si člověk na to zvykne! Hold asi v japonsku to mají jinak než jsme zvyklí v evropě. Počítač ukazuje skoro přesně. Benzín beru, když se rozsvítí kontrolka a většinou se vejde do nádrže jen něco kolem 32 - 35 litrů. Takže ukazatel paliva ukazuje docela nepřesně. Ale je to jen o zvyku.
Nemám teď moc času, takže jestli máte zájem piště nějaké reakce a já na ně zkusím odpovědět a třeba můžeme vyměnit informace a zkušenosti.
-
"-- skrytý --" 19.01.08 18:54
« Super forum!!!
Na úvod musím poděkovat za super forum o SWIFTU!! Fórum jsem objevil docela nedávno a tak jsem si říkal, že taky musím něčím přispět!!
Mám SWIFTA, 1.3 GLX, v modré metalíze, japonce, a zatím musím říct, že vládne více než spokojenost. Až na malé nedostatky jako je pískání brzd se zatím krom doplnění náplně ostřikovačů skel a dolití benzínu se nevyskytl žáden problém a nebylo třeba nic měnit. Musím dodat, že auto má 13 měsíců a má najeto něco přes 15000 km.
Auto jezdí čím dál lépe a rychleji. Ze začátku se spotřeba pohybovala kolem 7mi litrů a teď po roce užívání klesla na něco kolem 6,5 l. Většina jízd je po městě. Takže proto je to kolem těch 6,5 - 7 l na 100 km. Ze začátku se musím přiznat jsem byl v šoku z palubního počítače. Ukazoval velice neobvyklou spotřebu. Pak jsem ale zjistil, že neukazuje průměrnou nebo aktuální spotřebu na 100 km, ale ukazuje kolik km se ujede na 1 litr benzínu. Je to možná trošku nezvyklé, ale po čase si člověk na to zvykne! Hold asi v japonsku to mají jinak než jsme zvyklí v evropě. Počítač ukazuje skoro přesně. Benzín beru, když se rozsvítí kontrolka a většinou se vejde do nádrže jen něco kolem 32 - 35 litrů. Takže ukazatel paliva ukazuje docela nepřesně. Ale je to jen o zvyku.
Nemám teď moc času, takže jestli máte zájem piště nějaké reakce a já na ně zkusím odpovědět a třeba můžeme vyměnit informace a zkušenosti.
-
"-- skrytý --" 19.01.08 18:52
« Super forum!!!
Na úvod musím poděkovat za super forum o SWIFTU!! Fórum jsem objevil docela nedávno a tak jsem si říkal, že taky musím něčím přispět!!
Mám SWIFTA, 1.3 GLX, v modré metalíze, japonce, a zatím musím říct, že vládne více než spokojenost. Až na malé nedostatky jako je pískání brzd se zatím krom doplnění náplně ostřikovačů skel a dolití benzínu se nevyskytl žáden problém a nebylo třeba nic měnit. Musím dodat, že auto má 13 měsíců a má najeto něco přes 15000 km.
Auto jezdí čím dál lépe a rychleji. Ze začátku se spotřeba pohybovala kolem 7mi litrů a teď po roce užívání klesla na něco kolem 6,5 l. Většina jízd je po městě. Takže proto je to kolem těch 6,5 - 7 l na 100 km. Ze začátku se musím přiznat jsem byl v šoku z palubního počítače. Ukazoval velice neobvyklou spotřebu. Pak jsem ale zjistil, že neukazuje průměrnou nebo aktuální spotřebu na 100 km, ale ukazuje kolik km se ujede na 1 litr benzínu. Je to možná trošku nezvyklé, ale po čase si člověk na to zvykne! Hold asi v japonsku to mají jinak než jsme zvyklí v evropě. Počítač ukazuje skoro přesně. Benzín beru, když se rozsvítí kontrolka a většinou se vejde do nádrže jen něco kolem 32 - 35 litrů. Takže ukazatel paliva ukazuje docela nepřesně. Ale je to jen o zvyku.
Nemám teď moc času, takže jestli máte zájem piště nějaké reakce a já na ně zkusím odpovědět a třeba můžeme vyměnit informace a zkušenosti.
-
Swordfish76 11.01.08 11:24
« Auto po servisu
Jak jsem psal, mám auto po servisu - 45.000km - a projevilo se to. Výměna filtru v klimatizaci má za následek, že to daleko lépe a rychleji topí, a taky něco udělali, co mělo za následek, že už nemám problém s řazením zpátečky. Za celý jeden týden po opravě jsem vždy zařadil zpátečku napoprvé, což se mi předtím nestávalo. Nevím, co s tím udělali, ale zřejmě věděli o co jde.
K té předchozí debatě - taky mám několik míst s počkozením - nárazník a hlavně asi dvě nebo tři místa na kapotě. Nechám to opravit všechno najednou na jaře. -
"-- skrytý --" 10.01.08 21:08
« Re: Puklina v laku
Mal som niečo podobné, odlúpila sa mi menšia časť laku (cca 5mm). Nafarbil som to korekčným perom (zmes farby a laku) a potom ešte pretrel vrstvou bezfarebného laku. Predtým jemne prebrúsil a odmastil.
Korekčné pero dostaneš u predajcu Suzuki na konkrétnu farbu laku.
Na tvojom mieste sa s tým poponáhľam. Ja som to stále odkladal a aj keď je ten plech pozinkovaný po určitom čase aj tak začne hrdzavieť. -
"-- skrytý --" 10.01.08 10:48
« Re: Puklina v laku
Lakírnik by tak, či tak musel prestriekať celú kapotu. Mne sa stalo niečo podobné, len s tým rozdielom, že to bol kameň a odrazil sa od nárazníka presne do hrany kapoty. Odlúpila sa mi farba až po plech. Zatiaľ na zimu som to prestrekol základnou farbou, aby to nehrdzavelo a na jar to nechám opraviť. -
"-- skrytý --" 09.01.08 21:32
« Re: Puklina v laku
Pedant by to zatmelil a zastriekal. Bežný užívateľ by to zatrel korekčným lakom a časom trošku preleštil. Ten kto má auto len na prácu by sa na to vykašlal. Je len na tebe čo si vyberieš, ale korekčnou tuškou to určite nespravíš dokonalo. Otázkou je, či sa pškodil len vrchný lak? Pretože pod ním je ešte základná farba a pod tou zinkovaný plech.
;-) -
"-- skrytý --" 08.01.08 17:34
« Re: Puklina v laku
Myslím,že tužka to nespraví.Nezbude než srovnat a stříknout.Že se to ohlo je jasné,neb moc měkčí předek se na autě nenajde,ale zase se to pyšní tuším 4* za ochranu chodců.Holt je to daň za tohle a není to invektiva.Je to něco za něco.Ale řešil bych to podle toho,jak k autu přistupuješ.Jestli chceš aby vydrželo,řádně a klasicky opravit,jestli to nehodláš mít dlouho,tak bych to neřešil.Antikorozní ochrana tohoto auta není nic moc extra.Nic jiného nevymyslíš. -
"-- skrytý --" 08.01.08 16:22
« Puklina v laku
Zdravim swiftaci a swiftaci, tak siel som na SVK pred vianocami po D1 a predomou chlapik na felde, z jeho zadneho lapaca sa uvolnil poriadny kus ladu a asi v 160 mi vletel do prednej kapoty :-( , tesnotka len ze netrafil svetlo, resp predne sklo. Po umyti auta od soli som zistil ze je jemne prehnuty rozok kapoty pri prednom pravom svetle s puklinou laku. Otazka: bude na to stacit nejaka korekcna ceruzka zatriet a je to alebo odporucate navstivit lakirnika... je to asi 3 cm puklinka.. modlim sa aby to tam nezacalo nedajboze hrdzviet..
Vdaka za rady
Eshik modry swiftak -
Swordfish76 05.01.08 15:33
« Re: Hlučný podvozok
V servisu jsem s tim nebyl, je to proste vlastnost auta ;-\ Vetsinou slysim takove tupe rany, urcite to neni jako kov o kov. Je to proste dan za to, ze ten podvozek je tvrdsi a auto se tak nenaklani v zatackach. Urcitou roli v tom hraji i pneumatiky, ale stejne v tom aute citim jakoukoliv nerovnost na silnici, a je jedno jestli mam 14" nebo 15" kola.
Jinak, servis po 45.000km - cena 4982 Kc s DPH. Menili olej, filtr, olej v prevodovce, filtry vzduchu a klimatizace, chladici kapalinu a jeste nejake drobnosti. Auto mi i umyli. A konecne mi namontovali tu cervenou cepicku na zarovku v osvetleni panelu klimatizace!! -
"-- skrytý --" 04.01.08 14:12
« Hlučný podvozok
Sporťák
Čítal som o tvojom Swifte na moje.auto.cz. Píšeš tam:
"V autě je cítit sebemenší nerovnost na silnici a vyloženou "lahůdkou" jsou pak přejezdy příčných nerovností jako např. koleje, spáry ve vozovce či jiné nerovnosti. Pak podvozek dostává citelné a slyšitelné rány."
Bol si s tým aj v servise, alebo si to neriešil. Keď ideš po betónovej ceste, alebo pri prejazde koľají počuješ od prednej nápravy búchanie skoro ako kov o kov? -
Swordfish76 04.01.08 13:34
« Re: nove forum
Sice je tam jeste pusto, ale snad se to casem postupne rozjede. Koukal jsem, ze bratia Slovaci to rozjeli na jejich webu celkem slusne ;-)
Btw. akorat mam Swifta na garancni prohlidce po 45.000km, tak pak dam vedet co a jak a za kolik. Nechal jsem je zkotrolovat, proc jde blbe radit zpatecka a z petky na ctyrku. Pry to muze byt prevodovkou, kulisou razeni nabo i spatnou funkci spojky, tak jsem zvedavy, jestli na neco prijdou. -
"-- skrytý --" 03.01.08 17:24
« nove forum
Ahojte, nechal jsem se inspirovat kolegy ze Slovenska a vytvoril jsem forum pro Suzuki Swift, protoze jsem doposud nic podobneho na ceskem internetu nenasel.
Prispivat je mozne i bez registrace, ktera muze nekoho odrazovat, takze doufam, ze kolem naseho auticka budeme mit tunu prispevku :-)
[odkaz]
swift-forum.cz
-
"-- skrytý --" 22.11.07 21:40
« puklice
neviem, je divne, ze niektori pisu ze fukaju viac predne, niektori zase fukaju viac zadne. ja to mam 2.3 pre predne a 2.6 pre zadne. tak fukam podla stlpika. treba si to poriadne pozriet. v pneuservise mi tvrdili, ze ked je koleso riadne nafukane, tak sa zvyrazni dezen a na snehu je to lepsie.
nevie mi niekto poradit, videl som pekne puklice suzuki, take 5 az 6 luce a v predajni som ich nenasiel. mali by to byt 14 alebo 15". ja potrebujem 15", ak by ste mali foto nejakych peknych, hodte sem. diky. -
"-- skrytý --" 16.11.07 15:56
« Tlak pneu
No ja mám na Swifte 185/60 R15, ale keď tu čítam, že fúkate pneu na 2,4 - 2,5, tak sa mi zdá, že je to dosť. Pri prejazde nerovností Vám nebúchajú tie kolesá? Ja jazdím sám, ale viac ako 2,3 vpredu a 2,1 vzadu nefúkam. Ale na zimu by sa malo pridať 0,2 atmosféry. Aspoň tak som to mal v manuáli k autu. -
"-- skrytý --" 16.11.07 10:06
« Re: Servis Suzuki na Kladně
Sporťák: to máš teda peška na ty dementy..neuvažovals, že by ses z toho Bronxu přestěhoval? :-) Jinak já se servisem Suzuki na Kladně taky neudělal dobrou zkušenost..Jezdím teď do Simcaru (pro tebe z ruky) a po počátečních problémech to vypadá, že spolupráce by mohla fungovat (zase ale známá o nich nechce ani slyšet, takže to si nevybereš).
K tomu nástupci Swifta - když od Suzuki tak jedině Vitaru :-) SX4 je převlečenej Swift, tj. žádný posun vpřed
jara111 - dobrá volba :-) těm diskům by sůl neměla ublížit, jen bacha na schovaný obrubníky...
já foukám vše (léto/zima/14"/15"/přední/zadní) na 2,4-2,5 (jezdím sice většinou prázdné auto, ale vyhovuje mi to tak, sjíždějí se rovnoměrně) -
"-- skrytý --" 16.11.07 06:15
« zimní pneu
tak včera jsem přezul.Nakonec Zvítězil zdraví rozum a koupil jsem nové Bridgestone LM-20 15´´ a onul jsem je na hliníky.Dneska otestované a jedou teda skvěle.Jenom mám dotaz ohledně tlaku v pneu.Já jsem je nafoukal na 2,3 bar všechny,přesně tak jak mám letní.Napište mi nakolik je foukáte vy.Díkes
To sporták:takového * bych zmlátil až by se divil.Mě taky jedna taková * odřala auto ,když jsem stál před barákem.Sice jen přední levá nárazník,ale nasere to.Až pojedu do servisu tak musím koupit zapravovací lak a nějak to zkusit poopravit. -
Swordfish76 15.11.07 14:49
« Servis Suzuki na Kladně
Btw. vracím se k výměně žárovičky v osvětlení panelu ovládání klimatizace - reklamoval jsem v servisu, že mi tam dali bílou žárovičku namísto červené a svítí mi půlka panelu rudě a druhá bíle. Řekli mi, že o tom vědí (při předání auta se ani slůvkem nezmínili). Prý tam je bílá žárovička s nějakou červenou plastovou čepičkou a tu neměli a původní prý byla spečená a nepoužitelná. Prý ji objednali, ale už čekám druhý týden a nic. To je přístup, to by se jeden po... ;-\
Už jsem koukal, čím nahradím Swifta až doběhne leasing, protže budu potřebovat větší auto a uvažoval jsem o SX4, ale s tímhle přístupem servisu ať se jde Suzuki bodnout. Mě naserou a koupím si toho vošklivýho Roomstera, aspoň mi ho nikdo neukradne, když je tak ošklivej :-) -
Swordfish76 15.11.07 14:41
« Nehoda + servis po 45 tis km
Tak mám zase o zábavu postaráno :-( Jeden jouda mi v sobotu odřel auto - LP i LZ dveře, LZ blatník a nárazník - naštestí jen lak, plechy jsou OK. Nedal mi přednost v úzké ulici, kde měl ve svém jízdním pruhu překážku v podobě zaparkovaných aut. Navíc, když jsem mu řekl, že zavolám Policii, tak sednul do auta a ujel. PČR ho naštestí dohledala a teď čekám na správní řízení, kde se to dořeší. A vypadá to, že maník ani neměl pojištění, asi důvod proč zmizel.
Takže budu dávat auto do servisu na opravu a protože mám najeto skoro 43.000km, tak to rovnou spojím se servisem po 45tkm.
Absolvoval jste to již někdo? Co všechno se dělá (brzdy, svíčky ??), a na kolik zhruba ten servis vyjde ? -
"-- skrytý --" 08.11.07 11:14
« Re: OLEJ
s tym olejom neviem, mne tiez tvrdili, ze padne zaruka. predsa len to moze byt falzifikat, aj ked je to v origo baleni. nieco ako vonavka hugo boss od tmavsich spoluobcanov pred tescom alebo trenky "adidas" od vietmamcov. takze naozaj bacha odkial olej kupujes. minimalne by na nom mala by byt holograficka nalepka (aspon pokial ide o castrol). optimalne na nase klimaticke podmienky podla mojich info je 5W40, cim nizsie dolne cislo, tym lepsie pre nizke teploty(v zime), cim vyssie horne, tym lepsie pre vysoke teploty(v lete). neplati tu ale ta logika, ze najlepsi olej je 0W60, lebo tento olej tie teploty aj naozaj potrebuje a iba v nich funguje optimalne.
na starom aute sa dosticky menili okolo 60 000km, kotuce okolo 90 000km, takze u swiftu by to malo byt podobne. konkretny SK cennik jednotlivych prehliadok a niektorych nahradnych dielov najdes tu:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 07.11.07 23:43
« Re: OLEJ
Ak si na garančku donesieš svoj olej zabalený v originálnom balení a tento olej spĺňa výrobcom predpísané špecifikácie (myslím, že sú na zadnom obale manuálu), servis nesmie voči tomu mať námietky. V žiadnom prípade never rečiam o páde záruky. Iné by to bolo len ak by ten olej tie špecifikácie nespĺňal. -
"-- skrytý --" 07.11.07 11:02
« OLEJ
Ahoj, už mám taky přezuto (175/65/14, na původní ráfky), ještě že tak, včera byla první sněhová vánice a na D1 zas několik bouraček, ta jedna byla kvůli letním gumám, byl jsem u toho. Na autě mám nyní najeto cca 44 tis. km, zatím bez problému, jenom jsem měnil stěrače(2 obyčejný sady z marketu za 2x129 kč).
Mám otázku ohledně 3 garančky, na kolik vyjde, resp. co všechno budou měnit (svíčky, destičky apod.), Při přehazování kol se mi destičky zdály dobrý.. tak nevím.
Jinak jsem se díval, co dávali za olej při 2. gar. a na faktuře je že 0W 40 OMV full syn, ale na štítku v motoru je 5W 40. Velký rozdíl v tom asi nebude. V manuálu píšou, že optimum je 5W 30, no a právě ten jsem teď sehnal za velmi příznivou cenu(Shell helix vx 5W 30) je to určený pro koncern VW, plná synt. pro prodloužený servisní intervaly. No prostě se chci zeptat, jesli mi to na garančce vezmou. Dík za rady. -
Swordfish76 06.11.07 19:10
« Swift
Tak jsem využil toho, že jsem služebně pryč a nepotřebuji auto a dal jsem Swifta do servisu, aby mi zkontrolovali provozní kapaliny a baterku před zimou a taky hlavně, aby mi vyměnili špatnou žárovku osvětlení ovládání klimatizace.
Teď mi volala manželka, že Swifta vyzvedla ráno a teď někam jela za tmy a půlka ovládání svítí červeně a půlka bíle! Ti joudové v servisu tam zřejmě dali nějakou jinou žárovku, asi obyčejnou namísto červené. Takže tam budu muset jet znovu .. :-)
Jinak mám opět přezuto na zimní 14" a zlepšení jízdního komfortu oproti 15" je opravdu znát. -
"-- skrytý --" 31.10.07 22:26
« disky, tlak, ..
co sa tyka tlaku, je uvedeny na stlpiku pri soferovi, pokial si dobre pamatam. tam je to pekne popisane. ja pouzivam tlak medzi poloprazdnym a plnym autom. samozrejme, i tu plati akasi logika a ta znie, ze pneumatiky by sa mali drat rovnomerne. takze snazivejsim by som odporucal odmerat hlbku dezenu v strede a na okrajoch pred a po zime. ked sa obidve pneu na naprave zoderu viac v strede, boli cez zimu v priemere prehustene, ked na okrajoch, boli v priemere podhustene.
co sa tyka plechacov a hlinikov, je pravda, ze hliniky nie su o velmi drahsie. zase druha pravda je, ze na zimu su ovela vhodnejsie plechace. ja som si na zimu kupil 15" plechace na swifta za 1540Sk/ks. vyhody plechacu:
1. vaha
2. odolnost
3. nelepivost snehu
4. cena
5. pevnost
6. pripadna oprava
Mozeme si to rozobrat postupne, vaha je nizsia ako u priemerneho hliniku, mozete si potazkat. V praxi to znamena lepsia dynamika, nizsia spotreba (na starom aute cca 0.5l/100km). Staci urobit test na Swifte 15" original elektrony vs 14" plechace a budete dost prekvapeni, aky je to citelny rozdiel v oboch parametroch. Odolnost voci obrubnikom a jamam je tiez lepsia u plechacu. Na niektore hlinikace, ktore nemaju specialne upraveny hladky povrh sa zvykne lepit sneh, co ma za nasledok absolutne rozvazenie kolesa (skoda ho na zimu vobec davat vyvazovat). Plechac lepsie znesie pripadne rozbite cesty v zime a ked nie, tak urcite je jeho oprava lahsia a lacnejsia (vyrovnanie, vymena). Takze vyhoda hliniku v zime je v lepsom vzhlade, ale to pri spinavom aute od spodu az po antenu je dost tazko vyuzitelne. Preto rada, ked hlinikace, tak len na leto.
Mimochodem jestli chcete vědět kolik stojí servisní prohlídky tak zkuste odkaz:[odkaz]
Mimochodem můžete mi poslat odkaz na ty stěrače Bosch?
Jo a ještě bych potřeboval poradit kde koupit disky 15".Potřebuju na zimu.Plechy a nebo lité(jeté) to je celkem fuk.Nevím totiž přesný rozměr který kupovat.Psal jsem prodejci ale ještě neodpověděl.Díky za odpovědi