Auto pro městský provoz - druhé v rodině

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    20.05.05  21:16

    « Bez nadpisu

    Do města má manželka Nissan Almera Tino a je moc spokojená.Dobře se nastupuje,couvání s kamerou a parkování perfekt,živý je to dost. V kufru místa habakuk, případně sklopený sedačka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.05  23:41

    « Re:

    Ja, ja, 33 TD. Byla 1.5 i 1.8. A docela s tím pádila...ale u 33 bylo fuk, co to bylo za model, průser jako průser...model 90 byl zase v jedný verzi s tím pětiválcem. Oni totiž dodávali ty motory i do zemědělských, zemních a dokonce i důlních strojů a lokomotiv. Snad jen do letadel dávala Alfa vždycky svoje motory...:)
    On byl na svoji dobu ten motor kostrukčně docela pokrokovej, ale u Fiatu z něho kupodivu moc nadšený nebyli (AR tehdy Fiatu ještě nepatřila) a raději investovali do vlastního motoru 2.5 TD (Croma, Thema), který v Cromě předělali na bezkomůrkovej, což inspirovalo VW k vývoji motoru TDI. Výkonově je ale ten Fiaťáckej motor horší než Detroit, z čehož vyplývá, že italskej nafťák do JTD prostě nebrat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.05  14:34

    « Bez nadpisu

    Dokumentaci určitě ne, ale tu oskenovanou stránku mám. Už jsem do toho koukal, dělalo se to jako 3, 4, 5 a 6-ti válec. Shodných to mělo mít 70% dílů - kompletní hlavy, písty, ojnice... Ten tříválec 1,8TD byl tuším v Alfě 33, ne? Nebo v něčem takovém.... taky velmi "oblíbený" motor
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.05  13:47

    « Re:

    trivalec 1.8, no, panejo.... Oddie, dokazal bys tu dokumentaci k tomu motoru nekde vyhrabat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.05  11:31

    « Re:

    Oni lecktery motory jsou vyhlaseny tim, ze u nich praskaj hlavy, ze se s tim neda jezdit atd... Vyhlaseny jsou turbodieselovy Bawa 524TD. Joo, hlavy tomu praskaj hodne, ale klidne bych si ho poridil zase, kdybych nejezdil ted MBčkama!:) Da se to hrave zvladnout.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.05  10:49

    « Bez nadpisu

    Většinou posuzuju vyplatí se/nevyplatí se, a ne jde/nejde. Technicky lze totiž leccos, ale mnohdy za tak nesmyslnou cenu, že pokud člověk nechce mít za každou cenu raritu (s tím že za ní patřičně zaplatí), nemá cenu o tom ani uvažovat... Faktem ovšem je, že já se na to koukám čím dál víc pouze z toho pohledu ekonomiky, bez jakýchkoliv "citových" úvah. Ale až budu jednou velkej, bohatej a budu se nudit, třeba si zas postavím nějakého veteránka :)
    Ad 2,5TD od VM Motori - ty hlavy nebyly dělené proto, aby nepraskaly. Důvod pro dělení hlav byl mnohem prozaičtější - ten motor byl totiž navržen jako stavebnice. Vyskytoval se jako tříválec (1,8TD), čtyřválec (2,5TD), možná i jako šestiválec. Měl tuším ještě dvě varianty základních prvků. Cílem bylo navrhnout to tak, aby měly co nejvíc dílů společných - proto ty oddělené hlavy. Nápad jistě úžasný, bohužel s sebou přinesl jisté nežádoucí účinky... :-) Mám tu snad ještě někde dobový popis těhle motorů, oskenovaný z nějakého starého časopisu, if zájem. Je to ale třeba brát s rezervou, tehdy to byla novinka, a netušilo se, že se budou tak sypat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.05  09:30

    « Re:Oddie

    Vidiš jak jsi to hezky popsal, pak už jen zbývá jít si koupit papíry na Cherokee 4,0 benzín (a tamty prodat) a můžeš vyrazit >:D Pak že to nejde >:D Všechno jde zlegalizovat, když můžou jezdit Auta s V8 4,5 na papíry 2,8, dá se leccos.. Sou i lidi co jezdí s jedněma papírama dvěma auty atd...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.05.05  09:26

    « Re:Magic

    Vim že tam byly 4 hlavy, taky nám z nich 2 praskly. To že je konsktruktéři sice rozdělili aby nepraskaly je hezký, ale očividně se jim to minulo účinkem neb u 65% motorů stejně praskly... Ten motor je tím profkláklej, jen pár neznalejch neví a jde se zeptat jestli ten Voyager 2,5 TD je dobrej. Vždycky mu kulatně vysvětlíme aby dal ruce na prsa a hodně rychle utíkla pryč >:D Nevím jak praskaly u AR, faktem ovšem je, že Cherokee nebo Voyager jsou o dost těžší něž AR...No tak to dopadá když se do ameriky dává dýzl :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.05  08:48

    « Bez nadpisu

    Co dáš, když ti to opravím? >:D ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.05  08:37

    « Re: Re:

    Oddie: Uvidim, snad se o vikendu k ty svini P306 dostanu, mam spoustu jinejch ukolu, vidim to tak, ze to necham asi odlezet. Ale rekl bych, kdyz jsem s tim jel, uplne se parilo celni sklo, parilo se pouze v casti pred ridicem, na druhy strane vube, to by fakt myslim nasvedcovalo, ze bude problemek u toho vstupu do topeni, jak jsi rikal...
    Nekdo meni motory jak na bezicim pasu, ja se nedokopu k tomu, abych vyresil obratem topeni, nejak jsem se zkazil...!!!:-))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  21:59

    « Re:

    No, někdy to není takovej průser. Už jsem v životě viděl dvě Delty Integrale s ropáckým motorem...naopak jsem se jednou těžce spálil na AR 164/II QV při "drobnosti" - výměna automatu za manuální převodovku. A ono ejhle - neřešitelnej problém. Jiná nápravnice a jinak usazená ve skeletu! A vypadalo to tak jednoduše!
    A naopak záměna motoru ve 164/I původně 3.0 V6 benzin za 2.5 TD byla celkem snadná a přitom to vypadalo složitě...no, a pak si jednu nedej...:)
    Barichello: ten motor "Detrit" 2.5 TD měl ty hlavy totiž 4. Byly každá zvlášť, aby nepraskaly (protože u každýho starýho ropáka praskaly, že jo). No a tak nepraskla najednou jedna hlava, ale postupně popraskaly 4...kdyby to bylo mý auto, koupil bych zbořenou 164/II TD a ten motor vzal z ní; vyšlo by to levněji a byl přeci jen líp vyladěnej...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  17:25

    « Re:

    P.S. Zadek: říkal jsem ti po tel., že to budou jen těsnící kroužky ;-) Kdyby to byl přesto náhodou radiátor, tak brnkni značku, mrknu jestli ho mám...
    Barri: 18 možná ne, ale o moc víc asi těžko... Až dostaneš rozum, přestanu tě takhle titulovat :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  17:22

    « Bez nadpisu

    Zadek: ale nejsem, jen na podobně přiblblé dotazy typu "jak jednoduše přidat turbo" nebo "jak do toho narvat jinej motor" odpovídám tak třikrát do tejdne, a světe div se, když nastíním vše co to obnáší, si to nějak každej rozmyslí nebo co. Od jaké věkové kategorie podobné dotazy většinou padaj, asi asi není třeba zmiňovat >:D Proberem to někdy u píva ;-)
    Jinak dobrá tedy, žádný složák to není. Stačí mít k dispozici celé auto, z kterého se to vezme (třeba zbořené, to je fuk), dát si to na dva zvedáky vedle sebe a "jen" přendavat. Největší opruz bude celkem pochopitelně elektronika, páč se musej přehodit kompletní svazky (pokud by to tedy nebyl karburátor, což u dnešních aut s dovolením neuvažuju). Co se mechaniky týče, přehazují se celé funkční celky, tak tam prakticky žádný problém není (je na to akorát potřeba mít příslušné vybavení, aspoň žirafu). Pokud nebude k dispozici jakž takž kompletní vrak, z kterého se to všechno vezme, je dost velké nebezpečí zaseknutí se na nějaké blbě sehnatelné kravině, kvůli které to nepůjde sestavit. Super způsob, jak na pár dnů zabít dva zvedáky, a výsledně vyrobit nepřihlásitelný zbastl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.05  15:58

    « Re:

    A toho puberťáka si nech laskavě od cesty pro svoje dětičky...18 už mi nejni :!:
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.05.05  15:57

    « Re:oddie

    Hele nechytej mě za slovo. Když napíšu "Bych vyhodil TD a dal tam R6 4,0" je myšleno tak, že kdybych to vlastnil já, dal bych tam jinej motor. Ovšem nikde není čárky o tom že bych to dělal sám osobně. Jednak to nemumím a nikdy jsem to nedělal, jednak jeden člověk to sám bude těžko dělat.
    Je mi jasný že jsou tam jiný věcy, v elektrice ani tolik ne, ale jinak jo. O tom že by se musel dát celelej novej vejfuk sem psal, palivová pumpa je jasná, Servo, klima apod by byla na tom motoru co by se tam dal...Jak říkám,největší problém by byl v převodovce. Bud tam nějak nabastlit manuál, nebo dát automat, címž by ale vyvstvaly další problémy. Neříkám že je to sranda a že se to dá udělat za odpoledne, je to práce na řadu týdnů a možná i měsíců. Nejjednodušší řešení by tak bylo rozprodat to na díly a koupit si rovnou jelj Jeep. Ale mě to může bejt jedno, moje to nejni, že...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.05  15:32

    « Re:

    Oddie: Nebud zhrzenej, co je pro nas problem, pro jineho muze bejt fakt brnkackou. Kolikrat me lidi dovedou fakt velice prekvapit, ze vubec nechapu...:) Pro me osobne je docela problem si i prehodit tekouci radiator topeni v pezotu zvadlym... :shock:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  14:23

    « Bez nadpisu

    A jéje. Pubertální teoretik, jehož technické znalosti končí maximálně někde u dolití kapaliny do ostřikovačů, popisuje "brnkačka" výměnu motoru. A ještě k tomu o tom poučuje dlouholetého mechanika, kterej těch demontáží/montáží agregátů má za sebou minimálně desítky, ne-li stovky. No to je gól, to se fakt může stát jen na internetu... Tebe bych chtěl vidět, hochu, jak "vyhazuješ" ven ten TD, a eště líp jak tam montuješ něco jiného - asi bych se velice dobře bavil. A kdo aspoň vzdáleně tuší, o co se jedná, by se asi bavil úplně stejně. Ale jen tak dál, napiš ještě něco hezkého, co bys "udělal". Já to vytisknu, a vezmu klukům na dílnu, ať se taky pobavěj...
    Mimochodem, jsem tehdy tuším nabízel odkup toho padlého Cherokeeze tak jak byl, co si tak matně pamatuju, vůbec to opravovat nemuseli...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.05  09:37

    « Re: Re: Re:

    Barik: Nevim, zda jsi skutecne takovej machr a mechanik, ze pro tebe nic neni problem, nebo mam obavu, ze prave nejsi vubec technik prilis a vubec netusis o cem to mluvis, protoze zadrhel tam vidim velice velkej!!!
    Cela elektrika jina, palivovy vedeni jiny, vejfuk jinej, veskery drzaky vseho jiny, nebude pasovat servo, klima atd, atd...Navic benzinova pumpa se tam musi vsadit jeste... nejvetsi problem vidim v elektrice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.05  09:22

    « Re: Re:

    Legislativní problém by to byl, technickej tolik ne...Když vyhodíš celej motor, tak ti zbyde max. vyměnit výfukové potrubí...S manulem už by to zbastlit šlo, nebo jde koupit za pár šupů automat z nějaký bouračky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.05  08:23

    « Re:

    Kdyz je to auto TD, tak tam nemuzes jentak vrazit benzina, zaprve technickej problem znacnej, zadruhe problem s legalizaci, takze nesmysl...!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…