Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 04.05.05 09:48
« Re: to Mitsi
Nový Swift neznám, nejel jsem s ním. Zato jsem si dost zajezdil s Atosem i Picantem a musím říct, že Picanto mne doslova chytlo u srdíčka, naopak z Atosu jsem byl přímo zhnusen. Teď nehodnotím design, ale to, jak se s tím jezdí, jak se to ovládá, jak se to chová, jak se v tom (jako řidič) cítím, co s tím mohu na silnici (i mimo město) dovolit atd. atd.
Proto bych např. zadkovi524 doporučil praktickou jízdu s onou Fabií 1,2 a Picantem 1,1. Třeba by byl překvapen, že to, co tvrdí (na základě teoretických poznatků) vypadá v praxi poněkud jinak...
PS: Tím ale rozhodně nechci znovu zabředat do zbytečné a zcela neplodné debaty na téma bezpečnosti velkých vs. malých aut. -
« Re: ceny
Jsem odpurce malych aut. Co vas prosimvas vede k tomu poridit si co nejmesiho skreta?? Cena auta to nebude asi, kdyz maly, levny auto, jevi se mi osobne nejoptimalnejsi Fabie 1,2. Nejaky maly Fiatci a tomu podobny pojizdny rakvicky jsou podle me jenom pro blazny...
To vam jde o zaparkovani??? Nebo o co? -
prekladys 04.05.05 07:58
« ceny
ano, na Slovensku jsou ceny i výbavy oproti Česku postavené dost odlišně. takže řada argumentů neobstojí. tady je třeba picanto na úrovni pandy a za první kvartál je to nejprodávanější mini (yaris je o třídu výš, i když při přímém porovnání je patrný jen delší přední převis). v rozumné výbavě to rozhodně nejsou levná auta. -
1zdavu 04.05.05 07:27
« to Mitsi
No neviem ako u Vas ale na slovensku Atos v plnej vybave je za 289900,-Sk a picanto je za 359700,-Sk. Co je peknych 70000,-Sk a to je aj medzi bratmi vela. Ale pravda je ze picanto ma vacsi svih.
A co sa tyka posedu, je naozaj taky "autobusarsky" ale ide o auto do mesta a nie na dialnicu. Preto som o odporucil. Aj to opakovane mestske nasadanie a vysadanie je vdaka tomu "vysokemu" posedu lahsie. Ale proti gustu ziaden disputat.
Ak by clovek obetoval viac "penazi" isto vyhra Yaris, ale pri tej cene na to, na co to ma sluzit je to OK. -
"-- skrytý --" 03.05.05 17:17
« Re: Hyundai Atos Prime
To 1zdavu: Pro utvoření si poněkud objektivnějšího názoru doporučuji svezení s Hyundaiem Atos Prime a Kiou Picanto 1.1 v plné výbavě (oba vozy jsou pak na zhruba stejné ceně), a to pokud možno krátce za sebou. Kdo to zkusí, ten velmi rychle zjistí, že Picanto je "téměř dospělý auťák" se vším všudy, zatímco Atos zůstává "jen dobrou nákupní taškou" prakticky výhradně do města. -
prekladys 03.05.05 15:04
« Re:
v atosu je problém se poskládat za volant: i se sedadlem zcela vzad nelze pohodlně opřít stehna o sedák a nohy jsou příliš pokrčené -jako kdysi ve stodvacítkách - tam však proto, aby člověk dosáhl vůbec na volant a nemusel sedět téměř v předklonu, v atosu je vše posunuté vpřed, takže řidič už nemá kam poskládat nohy (179cm)
taky si myslím, že v našich poměrech není šířka tak limitujícím faktorem, tedy bych vybral spíš širší auto. -
prekladys 03.05.05 14:57
« 3 nebo 5 dveří
toť otázka priorit. všechna předváděcí miniauta, v nichž jsem jel, sem tam vrzla či zaklepala (i Yaris) s výjimkou picanta a těch aut, co mají na dveřích jen látku či holý plech >:D proto jsem korejce nakonec vzal. nedělám si však iluze, pokud si v této kategorii nevím rady, kouknu se i po servisech - kvalita, ochota, ceny ND, hodinové sazby. z tohoto hlediska je třeba honda téměř mercedes (trošku přeháním). spolehlivostí nelze argumentovat, protože na garančku musí každé nové, a z toho dnes prodejci při těch mizerných maržích vlastně žijí. -
1zdavu 03.05.05 14:50
« Hyundai Atos Prime
Hyundai Atos by som z vlastnej skusenosti mohol len odporucit. Ma sice musky, ale ako druhe auto do rodiny a len do mesta je idealne.
1) Motor je 1.1i 12V 4valec zhodny s tym co je v Getz-i. Spotrebou mesto/mimomesta-50/50 sa da vojst pod 6 litrov.
2) Prevodovka je presna (deawoo sa moze ucit), akurat chody su dlhsie, najme 5-ka
3) Perfektny kufor. V zaklade 220 litrov. Delene su nie len opierky, ale aj sedaky. Variabilita v tejto triede asi nedostizna.
4) Klima funguje slusne. Nema problemy s vychladenim interieru, zato na 5-ke mimo mesto jej zapnutie uz citit.
5) Pri mojej vyske 180cm sa za mna vojde rovnako vysoka osoba bez nejakeho obmedzovania, ale to bude tym vysokym posedom. Ten ale zapricinuje spociatku divny pocit pri "prudsom" prejazde zakrut, ale to je len sila zvyku.
6) Vybava dynamic: posilovac, 2xairbag, elektrika prednych okien, central, 4xrepro teraz v akcii klima a radio je slusna. Zial na slovensku sa ABS dokupit neda, ale v pripade jazdenia len v meste (kde su relativne udrziavane cesty) sa da ozeliet.
7) Problem by mohol byt ak su osoby "sirsie" ako standart, pretoze interier je sice vzdusny vdaka velkej vyske a razvoru, ale sirka je limitujuci faktor.
Odporucam vyskusat (test je aj na autorevue). Je pravda ze design auta je taky zvlastny, ale co sa tyka prakticnosti je to vozidlo na tom velmi dobre. A umocnuje to 3 rocna zaruka na vozidlo s neobmedzenym poctom km. -
« Bez nadpisu
Ja osobne sem byl v podobne situaci chtel sem druhe auto do mesta nakonec padla volba na clio 1,2 16v bylo tehdy v nejake akci bylo tam vse co jsem potreboval krome klimy ale tu jsem nakonec ozelel. Auto jezdi hlavne po jednom mensim meste (silnice katastrofa) + hodne po Praze silnice taky zadna slava. Vzhledem k tomu ze se obcas dostane do ruky zamestnancum nedelam si iluze ze se o nej staraji.
Po cca 65 tis. km coz asi 2,5 roku stari je porad v celkem dobrem stavu zavada nebyla zadna akorat mezi 30-45 t.km byl ubytek voleje od te doby nic. Nic nikde nevrze krom vicek na reproduktory. Spotreba je tak kole5-7,5 litru podle jizdy. Na dalnici se da jet pohodlne tak do 150. Psy sem tam vez 2 a slo to celkem fajn.
Jediny co me se.. jsou zarovky h7 menim tak jednou za 1/4 roku a to docela otravuje . -
"-- skrytý --" 03.05.05 12:56
« Re: to prekladsys
Nějak mi uniklo, že je také možnost volby motoru 1,0. Zde zase bohužel není možnost objednat provedení s klimatizací. Když už vezmu 1,1 EX, které má veškerou výbavu, co bych chtěl, jeho cena je 284 t Kč bez metalízy. To ten wagon se mi zdá, že bude mít lepší užitné hodnoty a s motorem 1,3 VVti stojí 250 tKč. Bohužel je zde ten handicap objedmu a spotřeby. Samozřejmě, že 69 kW lépe pojede, ale to do města není pro mne to hlavní -
"-- skrytý --" 03.05.05 12:44
« Re: prcek do města?
Ten wagon by byl ideální po stránce užitných vlastností i výbavy - např. málokteré auto z této kategorie má vyhřívaná a el. zrcátka. Současná akční cena je velmi zajímavá.
Pokud bych už byl ochoten platit za vyšší povinné ručení obsahu 1,3, tento motor má papírově psanou městskou spotřebu 8 litrů. Auto sice nemělo moc najeto, ale očkával jsem, že 69 KW výkonu s tímto prckem bude dělat divy - ale nějak se nekonalo. Uvítal bych zkušenosti někoho, kdo r wagon s tímto motorem má. -
prekladys 03.05.05 12:43
« to peta
před 7 lety jsme kupovali 406 break v domění že budou děti. nakonec se nic takového nekoná, loni jsem koupil picanto 1,0 EX a peugeot šel v březnu z domu. jako kompenzaci jsem manželce pořídil psa a o koupi většího auta už vůbec neuvažuju - na co? picanto má sice velmi malý kufr, ten se dá ale při troše dobré vůle zvětšit vyjmutím polystyrénu v dutině po absentující rezervě (kompresor a "mléko" mám pod sedadlem a dutina je na rozměr 175x15), případně i přihrádky, která vyrovnává schod mezi sedáky a podlahou. díky šířce mezi podběhy a rovné podlaze (s přihrádkou) při sklopených sedadlech jsem mohl převézt psí boudu o rozměrech 97x67x65cm na šířku (to nejde ani v yarisu!). po hrdlo nádrže jsem teď najel výhradně po Brně sólo 580km, což odpovídá spotřebě 6l/100km při pojížďkách do 10km. mimo město podle stylu 5-7litrů.
(z kopce jsem podle tachometru pádil 175, ale to jsme se už dost kolíbali ;-) )
více včetně prvních problémů viz větev kia picanto, zde ještě dodám, že v téhle kategorii rozhodně nelze očekávat, že plasty v interiéru nebudou vrzat. mě navíc při jízdě po dlažbě tluče kabel antény shora do čalounění stropu (je sveden do pravého A sloupku) -
"-- skrytý --" 03.05.05 11:59
« Re: Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Z toho, co jsi vyjmenoval, bych já osobně šel jednoznačně do Picanta s motorem 1.1, a pokud bych ho měl používat převážně ve městě, tak bych seriózně uvažoval o verzi s automatem.
To je moje čistě subjektivní hodnocení na základě vlastních praktických "jízdních zkoušek" a obecné povědomosti o tom, co lze či naopak nelze od těchto vozů očekávat. Žádné praktické zkušenosti z dlouhodobějšího provozu však nemám. -
"-- skrytý --" 03.05.05 11:53
« Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Uvažuji o nákupu nějakého menšího přibližovadla, hlavně do města a na krátké trasy. Tzn. obvykle max. 2 osoby, nějaký náklad, občas velký pes
Vzhledem k tomu, že nebude intenzívně využíváno a bude to druhé auto v rodině, nechci již platit druhé velké povinné ručení jako dosud za své druhé auto (2,0 l) a proto by mi nejvíce vyhovoval objem 1,0. Většina automobilek však zvýšila své objemy na 1,1 l.
Nejvíce by se mi svým prostorem a užitnými vlastnostmi líbil malý MPV.
Pokud to shrnu:
Hyundai Atos - nový motor má už 1,1, nevím zda lze objednat ABS, nyní akce klima zdarma, cena mi přijde přiměřená
Picanto - zdá se mi už dost malé, motor také 1,1 - nicméně z hlediska výbavy je super, má i kotouče vzadu
Suzuki R Wagon -dodává se jen s 1,3 a jeho městká spotřeba mi přijde dost velká, byť jeho cena včetně klima je velmi dobrá, výbava dostačující
Toytota Yaris - její pořizovací cena se mi zdá dost velká
Matiz - o tom snad ani neuvažuji
Fiat Panda - přijde mi už moc malé
Opel Agila - de facto stejné jako R Wagon, akorát paleta motorů je širší - lze i 3. válec 1,0.
Nejvíce by mi mé představy splňoval asi Opel Agila, bohužel pokud do výbavy dopočítám airbagy, klima, je to cena o 100 tis větší než velmi podobné Suzuki a o 130 více než korejská vozítka
Jsem dlouhou dobu zvyklý na diesly, samozřejmě vím, že vzhledem k najetým km se u druhého auta v rodině nevyplatí jíti do této motorizace, i když by se mi 1,3 DDiS, který se montuje do Pandy, Agily i Wagonu (Wagon se s tímto motorem do ČR nedováží) moc líbil. Ale tady jsou ceny už úplně někde jinde
Poradíte někdo z vlastní zkušenosti, kdo jste se rozhodoval podle podbných kritérií (intenzita využívání, provozní náklady, pořizovací cena, výbava, užitné vlastnosti, bezpečnost, komfort apod), pro co jste se rozhodli a proč ?