Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.05.05 12:41
« Re:
A zkusili jste si někdy v praxi zkusit, jaký je (časový a "energetický") rozdíl mezi ručním umytím "malého" a "velkého" auta? Proto to moje zůstává povětšinou nemyté...
PS: Myčkám se programově vyhýbám - posledně to odnesl lak na původních originálních poklicích, které jinak vydržely bez nejmenšího poškození povrchu 5 let, tedy spíše zim - na léto mám hliníkáče! Jedno mytí na špatných kartáčích a konec radosti... -
"-- skrytý --" 13.05.05 12:13
« Bez nadpisu
Zadek: ty vůbec ceny dílů a servisu nekomentuj. Na možnosti, s kterejma operuješ, nedosáhne ani 1% lidí >:D ;-) Já když srovnám svoje provozní a servisní náklady s provozem aut u obyčejných lidí, co to musej dávat do běžných servisů (a co ode mě chtěj často konzultace), tak bych snad na jejich místě radši žádné auto neměl. Z tohoto titulu taky radši vůbec nekomentuju cancy typu "velké auto vyjde stejně jako malé" a podobné kraviny - stačí setřídit si v servisu faktury podle typů aut, aby člověk viděl rozdíly. Ba vlasně ani to nemusím - za dobu, co se autům věnuju, jsem prošel vlastně jednu ucelenou řadu srovnatelných ročníků pekáčů jedné značky - takže ceny znám víc než detailně. Vč. srovnání s jinými značkami aut srovnatelné velikosti a ročníků. Co do spotřebáku typu destičky nebo fitry je to prd rozdíl, ale stačí šáhnout např. do náprav, spojky, nebo s tím lehce ťuknout a kupovat nárazník, chladič... a už se objevují rozdíly jak prase. Tohle dokázat posoudit při výběru ojetiny je docela jabko, a skoro nikdo to nedokáže a nedělá. Slint typu "je to stejný jak na Octávku", aniž by dotyčný někdy nějakou Octávku servisoval, za posouzení samozřejmě nepovažuju...
P.S. to Magicovo srovnání je docela pěkné, byť je to extrém - to BMW by mohlo být klidně o chlup starší, protože větší auto mívá obecně podstatně větší životnost. Na druhou stranu zase se s ním také většinou podstatně víc jezdí, takže bude o dost ojetější - a pokud se s tím předchozí majitel moc nes.al, je tu riziko, že se do toho nový majitel vysype takovým způsobem, že by tomu v životě nevěřil. U BMW konkrétní případy neznám, páč to je značka naprosto mimo mě (ale Zadek by pár příkladů bývalých zákazníků - pacientů určitě našel), ale např. u zmiňované Omegy, či Fordu Scorpio, či jiných velkých aut koupených jako "super kára za super cenu" těch příkladů znám mnoho - včetně těch, co skončily rozebráním auta na díly, protože i svépomocná oprava by vyšla dráž než byla hodnota auta! -
« Re:
Magic: Sestimetrovy Mercedesy jezdej prosimte kde? To me eminentne zajima????????!!!!!!!!!!! Jsem velkej fanda teto znacky a krom specialnich limuzin v prodlouzene verzi techto delek teda zdaleka nedosahuji. Pro zajimavost dosti dlouhá S-klasse MB126 v long verzi (to neni prodlouzena limuzina), meri necelych 5,2 metru. Zadnej standardni MB neni delsi vic nez o 10cm mam pocit.
Trpaslik sedici v tom Mercedesu se v kolone taky smeje, kdyz vidi vedle sebe Matize, ver tomu... >:D
Velice zajimava je nakupni taska jmenem Smart, kdyz stojej ty auta vedle sebe, Smart konci zaroven s koncem predni kapoty jiz zminovane W126.
Neco malo z cen dilu: Na starsi S-klassu W126 me stojej predni desticky neco kolem petikila, zadni desticky necely tri stovky. Vymena oleje i s filtrem pri pouziti oleje, ktery do toho pouzivam, me akce vymena oleje stoji 700Kč. Pri spotrebe 18 litru LPG kilometr vychazi v palivu na 2,35Kč.
Uznavam, bejt normalni clovek, kterej to vozi do servisu, prilis bych se levnvym provozem asi nevychloubal....!!!:) -
"-- skrytý --" 13.05.05 11:34
« Bez nadpisu
Nerad bych se dostal do role obhájce prďolů, ale musím s tebou nesouhlasit. Konkrétně vezmu např. Fiat Punto 1.2 a BMW 523i. OK?
1. Pořizovací náklady ojetiny (www.cars.cz): Punto 2000 = cca 100.000 Kč; BMW 1997 cca 245.000 Kč. 2. ručení (www.koop.cz) Punto 3.596,-; BMW 8.720,- 3. sada letních pneumatik (www.kkpneu.cz): Punto (Bridge LM18) 6.444 Kč; BMW 24.936 Kč (Bridge ER300); 4. Brzdové destičky (u Punta vzadu pakny) (www.elit.cz): Punto 1359,- + 1206,-; BMW: 2.201 Kč + 1442,- Kč (jenom destičky) 5. olej: Punto 742,50 Kč; BMW 2.520,- Kč 6. řemeny + nap.: Punto 525 + 0 + 195 Kč; BMW 970 + 698 + 280 Kč.
Takže, když to shrnu a koupíme v bazu ojetý auto, na který koupíme nový letní gumy, vyměníme olej, řemeny a brzdový destičky a poté za něj zaplatíme roční povinný ručení. Máme tu rozdíl 145.000 Kč v pořizovacích nákladech a dále 27.699,50 jenom v nezbytným materiálu oprav (práci nepočítám, ale je jasný, že na BMW bude 3x dražší než na Puntu; dejme tomu, že si vše urobíš sám). Jinými slovy, když si nekoupím jedno to BMW, koupím si 2 Punta... :) -
« Re: magic
Když to s tím Grandem pak napasoval ještě do zdi, tak je to dost možný...Jinak je to nesmysl, prosim tě papírovej Favorit a Grand číro, který je navíc o hodně vyšší..
K těm parametrům - Cena u novýho auta určitě velkej rozdíl, u ojetiny už vůbec ne - vem si sumu 140 tisíc a běž se juknout co si za ní koupíš - olítanou Oktávku nebo nějaký málo jetý poslední model Feldy nebo nějakou KIU,FIAT apod. Na druhý straně třeba Opel Omega, Chrysler LHS nebo BMW. Takže rozdíl v ceně pouze u nových.
2) Ručení - rozdíl 4 tisíce za rok mezi 1,3 a např. 2,5 není až tak moc....Co si dneska za 4 tácy koupíš?? 3 Nákupy...
3) Spotřeba - počítáme benzín, o naftě se nebudem bavit. Rozdíl mezi prům. spotřebou menšího benzínáku, kterej jede za 8 a většího co jede za 11 - 3 litry....
4) Provozní náklady - to je co?? Náhr. díly?? Asi jo, protože spotřebu tu už máme...Hm, takže když si zvolíte správnou značku, dáte za náhr. díly stejně jako např. za díly na Oktáviii...Servis je taky stejný, navíc kdo je šikovej si udělá i některý věci sám...
Shrnuto a podtrženo - větší ojeté auto mě stojí o 4 tácy víc na ručení a o 3 litry více na spotřebě. Ovšem zásadní rozdíl je ve výbavě, pohodlí, prostoru a bezpečnosti.... -
"-- skrytý --" 13.05.05 09:17
« Bez nadpisu
No, ono když sečteš všechno, co jsi vyjmenoval (cena, spotřeba, ručení, provozní náklady, atd.) tak možná už zjistíš, proč je pro někoho malý auto výhodou. Ono je lepší jezdit malým, než chodit pěšky a mít před barákem velký...:) A přidej k tomu i třeba šířku parkovacích míst na parkovišti (se širším autem neotevřeš dveře), zásadu čechů obsadit dvěma auťákama min. 3 parplacy, atd. Nejsem rozhodně příznivcem "nákupních tašek" (pěkná blbost, žádnej větší nákup se tam nikdy stejně nevejde), ale na druhý straně, když vidím každý ráno na magistrále, jak stojí hodinový fronty zástupy šestimetrovejch Medvědů a v každým z nich jeden trpaslík (protože čím je kdo menší, tím větší káru musí mít - to dá rozum), tak se musím děsně tlemit.
Ale je fakt, že prďoauta přežívají prakticky výhradně v roli druhého auta. Mám několik známých, kteří se pokoušeli vytvořit teorii, že malý auto stačí (jediný). Nikdy nestačilo, vždycky šli časem do většího (protože cena stoupla minimálně, zato užitná hodnota podstatně). Ale ať si každej jezdí, čím se mu zlíbí...jen tak mimochodem, asi před dvěma lety, cca o půl noci nedal na rohu Rumunský a Bělehradský v Praze 2 přednost Grand Cherokee přednost Favoritovi. Zatímco řidič G.CH. byl na místě mrtev, důchodci z Favorita vyvázli se středně těžkýma zraněníma. -
« Re: Re: tempesti
No, moje manzelka maly auta naprosto k smrti nenavidi... Mne osobne je to jedno, sednu v klidu do Punta a byl bych ochoten s nim jezdit, i kdyz poteseni mi to neprinasi... Manzelka vylozene pase po velkym aute, jestli si neco kompenzuje, to po deseti letech zatim nevim:)
Jeste dalsi uspora, manzelcin petilitr ma olejovou napln 8 litru. Matiz ma tak tri litry asi.. -
« Re: tempesti
Geniální, ještě jsi mohl dodat že na menší auto jsou levnější pneu protože jsou menší, že ušetříš na baterce protože stačí slabší a že se tolik nenadřeš při mytí a čištění >:D >:D >:D >:D ;-) >:D >:D Akorát to má jednu zásadní nevýhodu a to je ta že se do toho ic nevejde včetně pasažérů kteří trpí skrčeninou >:D >:D :D -
« Re: Magic
Mno, zajímavé vysvětlení, ale já mám lepší - jednak jim ty auta kupují, případně půjčují jejich manželé, milenci, přítelové a to třeba z důvodu že v tom ty ženský vozej děti a manžílek se bojí aby se něco nestalo jak buchtě tak děcku (naprosto jasný že Grand Číro vyjde ze všech crashů líp než nějaká Corsa, Getz, Matiz apod.) a jednak je i pár ženskejch, co maj radši větší auta a ty malý nechtěj (ale těch je málo, to je fakt)... -
"-- skrytý --" 11.05.05 08:15
« Re: Re: zadek
Tak byly doby, kdy si ženy nemusely léčit tolik mindráků jako chlapi, takže preferovaly menší a praktičtější auťáky. Ale doba se změnila, ženy také a tím pádem není buchta v Grand Cherokee nic neobvyklýho. Aspoň člověk jako já hned na první pohled ví, že se jí má vyhnout obloukem... :?