Auto pro městský provoz - druhé v rodině

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  10:15

    « do města plus automat

    Tedy dle mého - do města malý diesel Cdi či vozítko od Toyoty, jinak o diskusi o automatech - měl jsem Lagunu automat, 3l, najeto 130 tis. a s automatem nebyly problémy, byla v tom "doživotní" náplň, nebylo radno do toho šťourat.
    Mám nyní manuál a nemohu si zvyknout - prostě mě to nebaví - šlapat zelí na spojce a míchat pořád tou šaltpákou - asi jsem zpohodlněl - jo takové sekvenční pořazeníčko pod volantem u nějakého Meďáka - to je můj sen!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  09:58

    « Re: Re: Oddie

    Milý puberťáku, nejsem žádný soudruh, a už vůbec ne tvůj kolega. Že za drtivou většinu problémů se starými automaty mohou jen a pouze předchozí majitelé vím, ale je mi to naprosto u p..ele. Pro mě je rozhodující jen a pouze rizikovost koupě a provozu té které plečky, nic víc. Nezajímá mě "co by bylo, kdyby bylo". Nehodlám vysvětlovat nebohému majiteli, že jsem mu doporučil cosi, co je sice při dobré údržbě spolehlivé a nesmrtelné, ale že takový kousek dneska prakticky neexistuje. Po mě chtěj lidi konzultace k něčemu, co se dá rozumně pořídit a rozumně servisovat, a nezajímaj je fandovské kecy o "starých dobrých xyz", co uživatelé stihli skoro všechny až na výjímky zničit. Z toho důvodu jsou věci, které nedoporučuju ani náhodou - starší automaty, určité typy motorů, určité modely aut. Bez ohledu na to, co je příčinou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  09:44

    « Re: Re: Oddie

    To samý příplatky na klimu...35 litrů, sranda nebo ty "skvělé akce" typu klima zdarma, posilovač zdarma >:D Přitom klima už se taky dělá 50 let...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  09:37

    « Re: Oddie

    "Je mi naprosto fuk na co ty automaty umírají". Dobrý, takže např. Toyota je největší sračka ze všech, protože mě je jedno že 7 z 10 poruch si zavinili majitelé prasáckou jízdou....
    Jedno je kolečko u trakaře, soudruhu kolego >:D Když si lidi sami zaviní nějaký problém tím, že se na to s prominutím vy*rali, tak je to jen a jen jejich problém. Takže když nějaké "tele" jezdí s automatem 200 000 bez výměny filtru a ATF a pak se začne divit že to nefachá...Takovýho by tak skříň měla pěkně hezky nakopnout do *! To je jako kdybys nelil žádnej olej do motoru a divil ses že se ti zadřel. Taky za to může motor?? Trochu demagogie....Čekat na nový převodovky je nesmysl, automat se vyrábí už 55 let, nejni to novinka, jaks se snaží "jistí nejmenovaní výrobci namluvit stádu ovcí, které si říká český národ. A tvrdím si říct, že starý dobrý automat např. od GM bez elektroniky někdy ze 70. let je lepší než moderní špajska přeplněná elektronikou...
    To jen 60% národua s tím nemá žádnou skušenost a tvrdí že je to šmejd..Evropští a asijští výrobci to ještě podtrhují nesmyslnými příplatky za automat
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  08:20

    « Bez nadpisu

    No, a teď to zkus vzít z pohledu ne toho, kdo jezdí v Mercedesu, a pro jinou převodovku si kdyžtak šáhne do regálu a vymění si jí sám, ale z pohledu někoho, kdo jezdí v obyčejné spotřebce a s každým problémem pojede do servisu. Ještě bys doporučil starší automat??? Sám víš, co stojí po vracích převodovky man/aut, a jak jsou které dostupné. Co by sis troufl nadělit do rodiny, mimo Merce (a příp. těch předchozích Baworů)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  08:11

    « Re:

    Automat versus manual - zajimave tema. Ja se osobne automatu vzdycky bal, dneska uz jsem se posledni dobou preorientoval spise na automaty. Maji totiz mnohem vetsi zivotnost nez manualni prevodovky. Jak uz tu parkrat padlo, motam se kolem starsich modelu vozu znacky Mercedes. Kdokoliv v mem okoli u MB vcetne me to mel, tak menil manualni prevodovku, proste se totalne vysypala, umrela a davala se jina, automaty najizdej mnohem vic, pokud dostaj co potrebujou.
    Problem je v tom, ze kazdej, kdo to ma, tak proste jenom jezdi a vubec netusi, co je to servis a bezna udrzba automatu. Proste kazdej kecne do auta, frkne tam Déčko a jede... :-)
    Zrovna vcera jsem menil na svym aute v automatu olej a filtr, uz jsem to mel jako nocni muru, nebyl menenej co to auto zname asi 150tkm, buhvi, jestli predtim vubec nekdy...??:) TAkze po vymene to slape porad stejne dobre a doufam, ze dlouho bude! Moje auto ma ted priznanejch 350.000km, no ale rekl bych, ze to je hodne optimisticky udaj, auto je rok vyroby 93, je to turbodiesel a za posledni dva roky to auto najelo 150.000km, takze kilometry tam dost padaj....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  18:39

    « Bez nadpisu

    Nápravy jako celek věru měnit nepotřebuješ, ale jejich díly celkem fest, při provozu na českých tankodromech. A tam se poznaj rozdíly fest - jak v cenách samotných dílů, tak i v kjejich počtu (dle složitosti náprav). A tady větší auta většinou vedou v ceně dost zásadně...
    Jinak co se automatů týče - je mi naprosto fuk, na co ty automaty chcípaly a chcípají. Vím jistě jen to, že v mém okolí je úmrtnost automatů velmi blízká 100% - jinými slovy řečeno, prakticky všechny automaty, co si v mém okolí kdy kdo pořídil (víc naž 10 aut), se během pár desítek tisíc totálně vysypaly. Cca třetinu aut nešťastní majitelé překopali na manuál, cca třetinu prodali nepojízdné na ND, a do zbytku sehnali na vraku za těžké prachy jinou skříň a nadělili to do bazaru. Z tohoto důvodu považuju koupi automatu pod cca r.v.98 za vysoce rizikovou (za těch posledních pár let se už s tím snad lidi i naučili zacházet). Jediné bezproblémové automaty, co jsem potkal, byly a) známého Nissan Primera, koupený jako nový, a prodaný dál s nájezdem necelých 50tis km, a pak Zadkovy Mercedesy (o statistiku případných padlých převodovek je nutné požádat jeho :-) ). Pokud by se dělaly rozumné automaty do těch křápů, co provozuju, pořídím si jej taky, neb se mi automat líbí - jenže smůla. Možná tak za 10 let, až si koupím nějakou současnou šunku....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  15:46

    « Re:

    Když v tý převodovce každý 2 roky vyměníš ten filtr + ATF, tak vydrží dlouho. Většina automatů tady "umřela" na zasenený filtr a nízkou hladinu ATF. Jinak 150 táců vydrží bez problémů....Klidně i jednou tolik, když s tím nejezdí prase...Navíc Repair kit na převodvku stojí v USA 200,- USD >:D
    Desky za 500 nemám neboj :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  15:37

    « Bez nadpisu

    Barichello> Spojka sice chybí, ale GO převodovky na 150.000 km vyjde na 150 litrů...tak to je fakt výhoda... >:D
    Ne, vážně, opakuju, že nejsem zastáncem "nákupních tašek", ale pokud to vezmeš jenom po stránce finanční, není co řešit. Můj tchán má na měsíc tolik benzinu, co já spálím za slabou hoďku. Za celou dobu, co to auto má, dal do pneumatik něco přes polovinu ceny, kterou já dávám ob 2-3 sezony (letní mám 2 roky, zimní 3). Za olej zaplatí za 4 roky to, co já dám do jedný výměny. Destičky za pětikilo na mý auto seženu taky, ale brzdit padákem mi nepřijde v městským provozu moc praktický. A to rozhodně nemám žádný velký auto (jenom dvoulitr).
    Samozřejmě každý má jiný hlediska a cena nemusí být jediným argumentem proč koupit to nebo nekoupit ono auto. Ale třeba pro mně je cena čehokoliv dost důležitá, často dokonce zásadní. Přesto mi přijde, že nákupní taška se nikdy nevyplatí, protože náklady Punta 1.2 jsou proti např. Marey 1.6 vyšší cca o 10-20 %, ale užitná hodnota tý Marey je asi trojnásobná. Většina lidí z mého okolí, kteří koupili tu "nákupní tašku" už to teda dneska říká taky. Ale to je věc každýho, jaký má požadavky a přání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  15:08

    « Re:

    Jasně, karosářský věci jsou dražší, ale taky proto, že jsou tam rozdíly. A to i ve velikosti...Filtry nemá cenu řešit, olejovej stojí 140,- Kč ; vzduchovej 300 a do transmisse (automat) 450,- Kč......
    Nápravy nepotřebuješ měnit, pokud to někam nenašiješ a pokud to našiješ tak, že je v tahu i náprava, tak už to pomalu nemá cenu ani spravovat...Chladič stojí cca 5-7 tauznů, spojka u "jistejch aut" jaksi chybí, že :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  14:59

    « Re: Magic

    Srovnáváš Punto a BMW...No budiž, BMW je známo tím že mám drahé díly....A neoriginálních asi moc nejni...Dosadíme za BMW mýho Chryslera:
    Rozvodový řemen a kladky (sada - kladky jsou 2): 3050,- Kč vč. DPH (to že u AutoKelly to vyjde od stejného výrobce za 4300,- je věc jiná >:D , nakupuji kde je to nejlevnější)
    Svíčky Champion 6 ks: 780,- vč. DPH
    Brzdy: 2x přední kotouče; 2x zadní kotouče, přední destičky, zadní destičky - 9050,- Kč vč DPH
    Pakny ruční brzdy: 1600,- vč. DPH
    Olej: Castrol 15W40 nebo 10W40: 750,- Kč 5 litrů...
    Pneu: 4ks - 8000-9000 (Firestone nebo ekvivalent); zimní ještě levnější...
    Navíc se dá kupovat z USA např. přes ebay.com nebo přes známý v USA, pak jsou ty ceny ještě lepší, ale uznávám že to trvá trochu déle..
    Servis: 350,- Kč na hodinu s DPH (pravda, nemaj tam diagnostiku...)
    Kolik stojej díly na Oktávku??? Srovnej si to...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  13:06

    « Re: Re: Re:

    Oddie: To je pravda, takova Fabie je dost drahy auto na muj vkus, i ta uplne nejlevnejsi stoji temer 2x tolik, kolik moje nejdrazsi auto.
    Bejt bezny smrtelnik, asi bych mel Formana na plyn, nebj jsem chudy a sporivy clovek.:-) To se da provozovat celkem statecne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  12:58

    « Re: Re:

    Zadek: ono se nemá říkat "kdyby", těžko si to představit, ale já bych snad asi neměl ani tu Fabii. Na ty mý nájezdy, na to je fakt nový auto zbytečný...
    Mitsi: co je to "umýt auto"? To je něco jako když prší? >:D A "ručně umýt auto"???? No dobře, párkrát jsem vzal auto hadicí či wapkou, když byla po uce a měl jsem náladu, ale tomu se nedalo říkat mytí... Jinak párkrát za rok (párkrát = asi dvakrát :-) ) projedu myčkou, a nemám s tím sebemenší problém - na autě +10let stáří, navíc parkujícím na ulici (co týden nová oděrka) je to naprosto fuk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  12:52

    « Re: Re:

    Mitsi: Na nasich autech mi nejde zatahovat posrana elektricka antena, tak si je meju rucne, mam to hotovy za 20 minut, ani ne, neni duvod jezdit do mycky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  12:41

    « Re:

    A zkusili jste si někdy v praxi zkusit, jaký je (časový a "energetický") rozdíl mezi ručním umytím "malého" a "velkého" auta? Proto to moje zůstává povětšinou nemyté...
    PS: Myčkám se programově vyhýbám - posledně to odnesl lak na původních originálních poklicích, které jinak vydržely bez nejmenšího poškození povrchu 5 let, tedy spíše zim - na léto mám hliníkáče! Jedno mytí na špatných kartáčích a konec radosti...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  12:35

    « Re:

    Oddie: Jo jo, kdyz tak slysim kolikrat lidi, nechapu, kde berou na udrzbu svejch aut prachy... Dyt jsem napsal, ze bejt normalni clovek, tak.................... tak mam Fabii a jsem rad, ze jsem rad :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  12:13

    « Bez nadpisu

    Zadek: ty vůbec ceny dílů a servisu nekomentuj. Na možnosti, s kterejma operuješ, nedosáhne ani 1% lidí >:D ;-) Já když srovnám svoje provozní a servisní náklady s provozem aut u obyčejných lidí, co to musej dávat do běžných servisů (a co ode mě chtěj často konzultace), tak bych snad na jejich místě radši žádné auto neměl. Z tohoto titulu taky radši vůbec nekomentuju cancy typu "velké auto vyjde stejně jako malé" a podobné kraviny - stačí setřídit si v servisu faktury podle typů aut, aby člověk viděl rozdíly. Ba vlasně ani to nemusím - za dobu, co se autům věnuju, jsem prošel vlastně jednu ucelenou řadu srovnatelných ročníků pekáčů jedné značky - takže ceny znám víc než detailně. Vč. srovnání s jinými značkami aut srovnatelné velikosti a ročníků. Co do spotřebáku typu destičky nebo fitry je to prd rozdíl, ale stačí šáhnout např. do náprav, spojky, nebo s tím lehce ťuknout a kupovat nárazník, chladič... a už se objevují rozdíly jak prase. Tohle dokázat posoudit při výběru ojetiny je docela jabko, a skoro nikdo to nedokáže a nedělá. Slint typu "je to stejný jak na Octávku", aniž by dotyčný někdy nějakou Octávku servisoval, za posouzení samozřejmě nepovažuju...
    P.S. to Magicovo srovnání je docela pěkné, byť je to extrém - to BMW by mohlo být klidně o chlup starší, protože větší auto mívá obecně podstatně větší životnost. Na druhou stranu zase se s ním také většinou podstatně víc jezdí, takže bude o dost ojetější - a pokud se s tím předchozí majitel moc nes.al, je tu riziko, že se do toho nový majitel vysype takovým způsobem, že by tomu v životě nevěřil. U BMW konkrétní případy neznám, páč to je značka naprosto mimo mě (ale Zadek by pár příkladů bývalých zákazníků - pacientů určitě našel), ale např. u zmiňované Omegy, či Fordu Scorpio, či jiných velkých aut koupených jako "super kára za super cenu" těch příkladů znám mnoho - včetně těch, co skončily rozebráním auta na díly, protože i svépomocná oprava by vyšla dráž než byla hodnota auta!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  11:49

    « Re:

    Magic: Sestimetrovy Mercedesy jezdej prosimte kde? To me eminentne zajima????????!!!!!!!!!!! Jsem velkej fanda teto znacky a krom specialnich limuzin v prodlouzene verzi techto delek teda zdaleka nedosahuji. Pro zajimavost dosti dlouhá S-klasse MB126 v long verzi (to neni prodlouzena limuzina), meri necelych 5,2 metru. Zadnej standardni MB neni delsi vic nez o 10cm mam pocit.
    Trpaslik sedici v tom Mercedesu se v kolone taky smeje, kdyz vidi vedle sebe Matize, ver tomu... >:D
    Velice zajimava je nakupni taska jmenem Smart, kdyz stojej ty auta vedle sebe, Smart konci zaroven s koncem predni kapoty jiz zminovane W126.
    Neco malo z cen dilu: Na starsi S-klassu W126 me stojej predni desticky neco kolem petikila, zadni desticky necely tri stovky. Vymena oleje i s filtrem pri pouziti oleje, ktery do toho pouzivam, me akce vymena oleje stoji 700Kč. Pri spotrebe 18 litru LPG kilometr vychazi v palivu na 2,35Kč.
    Uznavam, bejt normalni clovek, kterej to vozi do servisu, prilis bych se levnvym provozem asi nevychloubal....!!!:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  11:34

    « Bez nadpisu

    Nerad bych se dostal do role obhájce prďolů, ale musím s tebou nesouhlasit. Konkrétně vezmu např. Fiat Punto 1.2 a BMW 523i. OK?
    1. Pořizovací náklady ojetiny (www.cars.cz): Punto 2000 = cca 100.000 Kč; BMW 1997 cca 245.000 Kč. 2. ručení (www.koop.cz) Punto 3.596,-; BMW 8.720,- 3. sada letních pneumatik (www.kkpneu.cz): Punto (Bridge LM18) 6.444 Kč; BMW 24.936 Kč (Bridge ER300); 4. Brzdové destičky (u Punta vzadu pakny) (www.elit.cz): Punto 1359,- + 1206,-; BMW: 2.201 Kč + 1442,- Kč (jenom destičky) 5. olej: Punto 742,50 Kč; BMW 2.520,- Kč 6. řemeny + nap.: Punto 525 + 0 + 195 Kč; BMW 970 + 698 + 280 Kč.
    Takže, když to shrnu a koupíme v bazu ojetý auto, na který koupíme nový letní gumy, vyměníme olej, řemeny a brzdový destičky a poté za něj zaplatíme roční povinný ručení. Máme tu rozdíl 145.000 Kč v pořizovacích nákladech a dále 27.699,50 jenom v nezbytným materiálu oprav (práci nepočítám, ale je jasný, že na BMW bude 3x dražší než na Puntu; dejme tomu, že si vše urobíš sám). Jinými slovy, když si nekoupím jedno to BMW, koupím si 2 Punta... :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  09:33

    « Re: magic

    Když to s tím Grandem pak napasoval ještě do zdi, tak je to dost možný...Jinak je to nesmysl, prosim tě papírovej Favorit a Grand číro, který je navíc o hodně vyšší..
    K těm parametrům - Cena u novýho auta určitě velkej rozdíl, u ojetiny už vůbec ne - vem si sumu 140 tisíc a běž se juknout co si za ní koupíš - olítanou Oktávku nebo nějaký málo jetý poslední model Feldy nebo nějakou KIU,FIAT apod. Na druhý straně třeba Opel Omega, Chrysler LHS nebo BMW. Takže rozdíl v ceně pouze u nových.
    2) Ručení - rozdíl 4 tisíce za rok mezi 1,3 a např. 2,5 není až tak moc....Co si dneska za 4 tácy koupíš?? 3 Nákupy...
    3) Spotřeba - počítáme benzín, o naftě se nebudem bavit. Rozdíl mezi prům. spotřebou menšího benzínáku, kterej jede za 8 a většího co jede za 11 - 3 litry....
    4) Provozní náklady - to je co?? Náhr. díly?? Asi jo, protože spotřebu tu už máme...Hm, takže když si zvolíte správnou značku, dáte za náhr. díly stejně jako např. za díly na Oktáviii...Servis je taky stejný, navíc kdo je šikovej si udělá i některý věci sám...
    Shrnuto a podtrženo - větší ojeté auto mě stojí o 4 tácy víc na ručení a o 3 litry více na spotřebě. Ovšem zásadní rozdíl je ve výbavě, pohodlí, prostoru a bezpečnosti....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…