Auto pro městský provoz - druhé v rodině

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  11:18

    « Re: Re: Re:

    Co to je "doživotní náplň". To jako do "smrti"...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  10:48

    « Re: Re:

    Hlavně Alfa Romeo z konce 80. a počátku 90. let byl učiněnej etalon životnosti >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  10:46

    « Re: Re:

    Voyager hlavně druhé generace není vůbec reprezentativní vzorek v ničem. Holt se to nepovedlo no, problémy s elektrikou, převodvky, špatný motor 2,5 TD od VM motori (praskající hlavy) atd....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  10:44

    « Re: Re: Re: Oddie

    :D Vidím že ti chybí smysl pro humor (s tím soudruhem). Si doporučuj co komu chceš, to je mi putna, já nikomu nic nedoporučuji, at si každej vybere co chce sám a pak si nadává na sebe. Jen se občas některým "holovozům" zasměju...
    K tomu automatu - další pěkná řádka jich odyšla proto, že "broci" s tím jezdili stylem Zelená, dup na plyn až na zem, brzdy, červená a dokola..tohle automat nerad. Anebo další 190 na dálnic na tempomat několik desítek Km a zvláště u převodovek co neměly přídavný chladič oleje došlo k přehrátí a lamely udělaly pápa. A do třetice hlavně v počátku 90. let "velmi vysoká odbornost" zdějších sevisů vč. oficiálních >:D V americe se divili co tady s těmi skříněmi děláme ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  10:41

    « Re:

    Magic: Voyager není reprezentativní vzorek, tam byla ta převodovka hodně poddimenzovaná, toho bych nehodnotil. Jinak výměn či řešení mechanických převodovek pamatuju hodně, to je věc, která se na vrakovištích prodává dost - ale většinou v těch řádech tisíců. Až na nějaké průserové výjímky, jako např. některé Laguny. Na italech jsem pravda nic takového nedělal, ty jsem měl moc krátce :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  10:35

    « Re: do města plus automat

    Jistě, mě to taky nebaví. Když budu uvažovat o autě 5 let starém, taky budu uvažovat takhle. Ale přes 10 let starou pixlu s naprosto neznámou servisní minulostí a v jen pár se vyskytujících kusech kupovat v automatu je vysloveně riziko - ne že by tedy na tom byly takhle staré manuály snad lépe, to ani náhodou, ale převodovky na ně se většinou seženou za pár tisíc na každém rohu (zase až na výjímky, ale to se dá snadno vysledovat). Ten, kdo kupuje nové nebo hodně mladé auto, si může vybírat prakticky jak chce, kdo se ale chce či musí spokojit se starým popelníkem, by měl být hodně obezřetný!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  10:32

    « Bez nadpisu

    Tak nevím - moje zkušenost je opět zcela opačná. Chrysler Voyager, první majitel, prav. servis, 4,5 roku stáří a 170.000 km - vysypanej automat, oprava 48.000 Kč.
    MB 220 CDI, první majitel, prav. servis, 3 roky stáří a 195.000 km - vysypanej automat, oprava 138.000 Kč.
    Z mého okolí je to úmrtnost u 100 % automatů (teda do automatu nepočítám Selespeed, ten už má nalítáno skoro 240.000). Auta byla kupována nová, servisovaná u značkových servisů a nikdy se na nich nešetřilo. Obě byla prodána protiúčtem. Ani jeden z býv. majitelů nyní nemá automat...
    Výměnu nebo opravu mechanický převodovky jsem za posledních 8 let nezažil (nepočítám "přerovnání kvaltů" z ryze sportovních účelů), a to ani u 10 let starých aut (pravda, převážně made in Italy). Poslední průsery u mech. převodovek si pamatuji z AR 75 a Porsche 944 obě motor vpředu, špajzka vzadu).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  10:15

    « do města plus automat

    Tedy dle mého - do města malý diesel Cdi či vozítko od Toyoty, jinak o diskusi o automatech - měl jsem Lagunu automat, 3l, najeto 130 tis. a s automatem nebyly problémy, byla v tom "doživotní" náplň, nebylo radno do toho šťourat.
    Mám nyní manuál a nemohu si zvyknout - prostě mě to nebaví - šlapat zelí na spojce a míchat pořád tou šaltpákou - asi jsem zpohodlněl - jo takové sekvenční pořazeníčko pod volantem u nějakého Meďáka - to je můj sen!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  09:58

    « Re: Re: Oddie

    Milý puberťáku, nejsem žádný soudruh, a už vůbec ne tvůj kolega. Že za drtivou většinu problémů se starými automaty mohou jen a pouze předchozí majitelé vím, ale je mi to naprosto u p..ele. Pro mě je rozhodující jen a pouze rizikovost koupě a provozu té které plečky, nic víc. Nezajímá mě "co by bylo, kdyby bylo". Nehodlám vysvětlovat nebohému majiteli, že jsem mu doporučil cosi, co je sice při dobré údržbě spolehlivé a nesmrtelné, ale že takový kousek dneska prakticky neexistuje. Po mě chtěj lidi konzultace k něčemu, co se dá rozumně pořídit a rozumně servisovat, a nezajímaj je fandovské kecy o "starých dobrých xyz", co uživatelé stihli skoro všechny až na výjímky zničit. Z toho důvodu jsou věci, které nedoporučuju ani náhodou - starší automaty, určité typy motorů, určité modely aut. Bez ohledu na to, co je příčinou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  09:44

    « Re: Re: Oddie

    To samý příplatky na klimu...35 litrů, sranda nebo ty "skvělé akce" typu klima zdarma, posilovač zdarma >:D Přitom klima už se taky dělá 50 let...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  09:37

    « Re: Oddie

    "Je mi naprosto fuk na co ty automaty umírají". Dobrý, takže např. Toyota je největší sračka ze všech, protože mě je jedno že 7 z 10 poruch si zavinili majitelé prasáckou jízdou....
    Jedno je kolečko u trakaře, soudruhu kolego >:D Když si lidi sami zaviní nějaký problém tím, že se na to s prominutím vy*rali, tak je to jen a jen jejich problém. Takže když nějaké "tele" jezdí s automatem 200 000 bez výměny filtru a ATF a pak se začne divit že to nefachá...Takovýho by tak skříň měla pěkně hezky nakopnout do *! To je jako kdybys nelil žádnej olej do motoru a divil ses že se ti zadřel. Taky za to může motor?? Trochu demagogie....Čekat na nový převodovky je nesmysl, automat se vyrábí už 55 let, nejni to novinka, jaks se snaží "jistí nejmenovaní výrobci namluvit stádu ovcí, které si říká český národ. A tvrdím si říct, že starý dobrý automat např. od GM bez elektroniky někdy ze 70. let je lepší než moderní špajska přeplněná elektronikou...
    To jen 60% národua s tím nemá žádnou skušenost a tvrdí že je to šmejd..Evropští a asijští výrobci to ještě podtrhují nesmyslnými příplatky za automat
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  08:20

    « Bez nadpisu

    No, a teď to zkus vzít z pohledu ne toho, kdo jezdí v Mercedesu, a pro jinou převodovku si kdyžtak šáhne do regálu a vymění si jí sám, ale z pohledu někoho, kdo jezdí v obyčejné spotřebce a s každým problémem pojede do servisu. Ještě bys doporučil starší automat??? Sám víš, co stojí po vracích převodovky man/aut, a jak jsou které dostupné. Co by sis troufl nadělit do rodiny, mimo Merce (a příp. těch předchozích Baworů)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  08:11

    « Re:

    Automat versus manual - zajimave tema. Ja se osobne automatu vzdycky bal, dneska uz jsem se posledni dobou preorientoval spise na automaty. Maji totiz mnohem vetsi zivotnost nez manualni prevodovky. Jak uz tu parkrat padlo, motam se kolem starsich modelu vozu znacky Mercedes. Kdokoliv v mem okoli u MB vcetne me to mel, tak menil manualni prevodovku, proste se totalne vysypala, umrela a davala se jina, automaty najizdej mnohem vic, pokud dostaj co potrebujou.
    Problem je v tom, ze kazdej, kdo to ma, tak proste jenom jezdi a vubec netusi, co je to servis a bezna udrzba automatu. Proste kazdej kecne do auta, frkne tam Déčko a jede... :-)
    Zrovna vcera jsem menil na svym aute v automatu olej a filtr, uz jsem to mel jako nocni muru, nebyl menenej co to auto zname asi 150tkm, buhvi, jestli predtim vubec nekdy...??:) TAkze po vymene to slape porad stejne dobre a doufam, ze dlouho bude! Moje auto ma ted priznanejch 350.000km, no ale rekl bych, ze to je hodne optimisticky udaj, auto je rok vyroby 93, je to turbodiesel a za posledni dva roky to auto najelo 150.000km, takze kilometry tam dost padaj....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  18:39

    « Bez nadpisu

    Nápravy jako celek věru měnit nepotřebuješ, ale jejich díly celkem fest, při provozu na českých tankodromech. A tam se poznaj rozdíly fest - jak v cenách samotných dílů, tak i v kjejich počtu (dle složitosti náprav). A tady větší auta většinou vedou v ceně dost zásadně...
    Jinak co se automatů týče - je mi naprosto fuk, na co ty automaty chcípaly a chcípají. Vím jistě jen to, že v mém okolí je úmrtnost automatů velmi blízká 100% - jinými slovy řečeno, prakticky všechny automaty, co si v mém okolí kdy kdo pořídil (víc naž 10 aut), se během pár desítek tisíc totálně vysypaly. Cca třetinu aut nešťastní majitelé překopali na manuál, cca třetinu prodali nepojízdné na ND, a do zbytku sehnali na vraku za těžké prachy jinou skříň a nadělili to do bazaru. Z tohoto důvodu považuju koupi automatu pod cca r.v.98 za vysoce rizikovou (za těch posledních pár let se už s tím snad lidi i naučili zacházet). Jediné bezproblémové automaty, co jsem potkal, byly a) známého Nissan Primera, koupený jako nový, a prodaný dál s nájezdem necelých 50tis km, a pak Zadkovy Mercedesy (o statistiku případných padlých převodovek je nutné požádat jeho :-) ). Pokud by se dělaly rozumné automaty do těch křápů, co provozuju, pořídím si jej taky, neb se mi automat líbí - jenže smůla. Možná tak za 10 let, až si koupím nějakou současnou šunku....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  15:46

    « Re:

    Když v tý převodovce každý 2 roky vyměníš ten filtr + ATF, tak vydrží dlouho. Většina automatů tady "umřela" na zasenený filtr a nízkou hladinu ATF. Jinak 150 táců vydrží bez problémů....Klidně i jednou tolik, když s tím nejezdí prase...Navíc Repair kit na převodvku stojí v USA 200,- USD >:D
    Desky za 500 nemám neboj :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  15:37

    « Bez nadpisu

    Barichello> Spojka sice chybí, ale GO převodovky na 150.000 km vyjde na 150 litrů...tak to je fakt výhoda... >:D
    Ne, vážně, opakuju, že nejsem zastáncem "nákupních tašek", ale pokud to vezmeš jenom po stránce finanční, není co řešit. Můj tchán má na měsíc tolik benzinu, co já spálím za slabou hoďku. Za celou dobu, co to auto má, dal do pneumatik něco přes polovinu ceny, kterou já dávám ob 2-3 sezony (letní mám 2 roky, zimní 3). Za olej zaplatí za 4 roky to, co já dám do jedný výměny. Destičky za pětikilo na mý auto seženu taky, ale brzdit padákem mi nepřijde v městským provozu moc praktický. A to rozhodně nemám žádný velký auto (jenom dvoulitr).
    Samozřejmě každý má jiný hlediska a cena nemusí být jediným argumentem proč koupit to nebo nekoupit ono auto. Ale třeba pro mně je cena čehokoliv dost důležitá, často dokonce zásadní. Přesto mi přijde, že nákupní taška se nikdy nevyplatí, protože náklady Punta 1.2 jsou proti např. Marey 1.6 vyšší cca o 10-20 %, ale užitná hodnota tý Marey je asi trojnásobná. Většina lidí z mého okolí, kteří koupili tu "nákupní tašku" už to teda dneska říká taky. Ale to je věc každýho, jaký má požadavky a přání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  15:08

    « Re:

    Jasně, karosářský věci jsou dražší, ale taky proto, že jsou tam rozdíly. A to i ve velikosti...Filtry nemá cenu řešit, olejovej stojí 140,- Kč ; vzduchovej 300 a do transmisse (automat) 450,- Kč......
    Nápravy nepotřebuješ měnit, pokud to někam nenašiješ a pokud to našiješ tak, že je v tahu i náprava, tak už to pomalu nemá cenu ani spravovat...Chladič stojí cca 5-7 tauznů, spojka u "jistejch aut" jaksi chybí, že :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  14:59

    « Re: Magic

    Srovnáváš Punto a BMW...No budiž, BMW je známo tím že mám drahé díly....A neoriginálních asi moc nejni...Dosadíme za BMW mýho Chryslera:
    Rozvodový řemen a kladky (sada - kladky jsou 2): 3050,- Kč vč. DPH (to že u AutoKelly to vyjde od stejného výrobce za 4300,- je věc jiná >:D , nakupuji kde je to nejlevnější)
    Svíčky Champion 6 ks: 780,- vč. DPH
    Brzdy: 2x přední kotouče; 2x zadní kotouče, přední destičky, zadní destičky - 9050,- Kč vč DPH
    Pakny ruční brzdy: 1600,- vč. DPH
    Olej: Castrol 15W40 nebo 10W40: 750,- Kč 5 litrů...
    Pneu: 4ks - 8000-9000 (Firestone nebo ekvivalent); zimní ještě levnější...
    Navíc se dá kupovat z USA např. přes ebay.com nebo přes známý v USA, pak jsou ty ceny ještě lepší, ale uznávám že to trvá trochu déle..
    Servis: 350,- Kč na hodinu s DPH (pravda, nemaj tam diagnostiku...)
    Kolik stojej díly na Oktávku??? Srovnej si to...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.05  13:06

    « Re: Re: Re:

    Oddie: To je pravda, takova Fabie je dost drahy auto na muj vkus, i ta uplne nejlevnejsi stoji temer 2x tolik, kolik moje nejdrazsi auto.
    Bejt bezny smrtelnik, asi bych mel Formana na plyn, nebj jsem chudy a sporivy clovek.:-) To se da provozovat celkem statecne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.05  12:58

    « Re: Re:

    Zadek: ono se nemá říkat "kdyby", těžko si to představit, ale já bych snad asi neměl ani tu Fabii. Na ty mý nájezdy, na to je fakt nový auto zbytečný...
    Mitsi: co je to "umýt auto"? To je něco jako když prší? >:D A "ručně umýt auto"???? No dobře, párkrát jsem vzal auto hadicí či wapkou, když byla po uce a měl jsem náladu, ale tomu se nedalo říkat mytí... Jinak párkrát za rok (párkrát = asi dvakrát :-) ) projedu myčkou, a nemám s tím sebemenší problém - na autě +10let stáří, navíc parkujícím na ulici (co týden nová oděrka) je to naprosto fuk.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…