Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Ony nepraskly úplně všechny...No, oprava stála 110 táců vč. práce....Docela sranda, za tu cenu bych toho TD vyhodil, prodal někam na ND a vrazil tam normálního R6 4,0...To auto stálo na opravách a údržbě majlant, holt něko chtěl ušetřit na Pov. ruč. a naftě a dal nakonec třikrát víc...Ale asi to nikomu nevadilo, firemní auto... -
« Re:Magic
No 2,5 TD od VM Motori (dnes Detroit Diesel). Dávaly se i do Jeepu Cherokee 2,5 TD (mám osobní zkušenost s tímto vozem, když praskly ty hlavy cestou z Brna -seděl jsem v tom (i když jsem neřídil)...
Já neříkám že ten manuál k V8 nejde, já říkám že se tam nehodí (vyjimkou jsou sportovní vozy, závodní speciály apod.). Coupe s automatem by asi moc lidí nekoupilo, u Quattroporte je to spornější, tam by se hodilo něco jako Selespeed u AR 156... -
"-- skrytý --" 17.05.05 10:04
« Re: Re: Re:
Pokud hovoříš o motoru 2.5 TD "Detroit", tak ten byl opravdu ve Voyagru i v AR 155 a 164. Konstruktéři by zasloužili zastřelit.
Jinak V8 4.2 je například Maserati (Coupé i Quattroporte) a o tom, že by mechanická převodovka něco nepřenesla nevím, považuju to za absurdní blbost (dyť tam normálka je a aby to bylo ještě komplikovanější, je u zadní nápravy). Jediný o co tam jde, je dimenze a životnost synchronů, ale to Maserati má například na jedničce a dvojce 3 kuželový spojky, na ostatních kvaltech 2 kromě zpátečky (tam je jen 1 jednoduchej synchron). A zatím se nezdá, že by s tou špajzkou byl nějakej problém /na rozdíl od Shamala, ale to bylo biturbo). Myslím si, že hlavní důvod, proč vámi jmenovaný auťáky mají automaty je orientace zákazníků (AMG E55 se na závody po okreskách opravdu moc nehodí a jakákoliv Amerika tím míň >:D ). A fakt je, že pokud člověk potřebuje mít z auta pojízdnou kancelář a např. je závislej 3x do minuty na mobilu, tak je automat mnohem lepší, zvlášť na popojíždění v kolonách. -
"-- skrytý --" 16.05.05 12:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ano, automaty jsou schopny přenášet mnohem vyšší točáky, než manuály. I proto k některým velkoobjemovým motorům vůbec nejsou manuály, protože by na ten vysoký točivý moment musely být speciálně dimenzovány, což se v podmínkách sériové výroby a malé sériovosti vůbec nevyplatí. Mnohem jednodušší je pro výrobce šoupnout tam automat a nerozptylovat zákazníka možností výběru. Ostatně rozumný zákazník od určité kubatury stejně sáhne raději po automatu. -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Dozivotni napln je - dokud se to neposere, to muze bejt taky 50 tisic km... :-)
No, ja nevim, s nikym se o nicem uz zasadne nerad dohaduju co je to nejlepsi a spravny auto... Jaka je nejlepsi prevodovka... Proste neco uz o tom vim, tak asi kazdej vi, co ja mam za auto, takze to si myslim, ze je nejlepsi proste.
Hlavne silny Mercedesy se v manualu vubec nevyrabely, prej ty manualy ty vykony a hmotnost nezvladaj. PREJ:) -
« Re: Re: Re: Oddie
:D Vidím že ti chybí smysl pro humor (s tím soudruhem). Si doporučuj co komu chceš, to je mi putna, já nikomu nic nedoporučuji, at si každej vybere co chce sám a pak si nadává na sebe. Jen se občas některým "holovozům" zasměju...
K tomu automatu - další pěkná řádka jich odyšla proto, že "broci" s tím jezdili stylem Zelená, dup na plyn až na zem, brzdy, červená a dokola..tohle automat nerad. Anebo další 190 na dálnic na tempomat několik desítek Km a zvláště u převodovek co neměly přídavný chladič oleje došlo k přehrátí a lamely udělaly pápa. A do třetice hlavně v počátku 90. let "velmi vysoká odbornost" zdějších sevisů vč. oficiálních >:D V americe se divili co tady s těmi skříněmi děláme ;-) -
"-- skrytý --" 16.05.05 10:41
« Re:
Magic: Voyager není reprezentativní vzorek, tam byla ta převodovka hodně poddimenzovaná, toho bych nehodnotil. Jinak výměn či řešení mechanických převodovek pamatuju hodně, to je věc, která se na vrakovištích prodává dost - ale většinou v těch řádech tisíců. Až na nějaké průserové výjímky, jako např. některé Laguny. Na italech jsem pravda nic takového nedělal, ty jsem měl moc krátce :) -
"-- skrytý --" 16.05.05 10:35
« Re: do města plus automat
Jistě, mě to taky nebaví. Když budu uvažovat o autě 5 let starém, taky budu uvažovat takhle. Ale přes 10 let starou pixlu s naprosto neznámou servisní minulostí a v jen pár se vyskytujících kusech kupovat v automatu je vysloveně riziko - ne že by tedy na tom byly takhle staré manuály snad lépe, to ani náhodou, ale převodovky na ně se většinou seženou za pár tisíc na každém rohu (zase až na výjímky, ale to se dá snadno vysledovat). Ten, kdo kupuje nové nebo hodně mladé auto, si může vybírat prakticky jak chce, kdo se ale chce či musí spokojit se starým popelníkem, by měl být hodně obezřetný! -
"-- skrytý --" 16.05.05 10:32
« Bez nadpisu
Tak nevím - moje zkušenost je opět zcela opačná. Chrysler Voyager, první majitel, prav. servis, 4,5 roku stáří a 170.000 km - vysypanej automat, oprava 48.000 Kč.
MB 220 CDI, první majitel, prav. servis, 3 roky stáří a 195.000 km - vysypanej automat, oprava 138.000 Kč.
Z mého okolí je to úmrtnost u 100 % automatů (teda do automatu nepočítám Selespeed, ten už má nalítáno skoro 240.000). Auta byla kupována nová, servisovaná u značkových servisů a nikdy se na nich nešetřilo. Obě byla prodána protiúčtem. Ani jeden z býv. majitelů nyní nemá automat...
Výměnu nebo opravu mechanický převodovky jsem za posledních 8 let nezažil (nepočítám "přerovnání kvaltů" z ryze sportovních účelů), a to ani u 10 let starých aut (pravda, převážně made in Italy). Poslední průsery u mech. převodovek si pamatuji z AR 75 a Porsche 944 obě motor vpředu, špajzka vzadu).