Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Auto pro městský provoz - druhé v rodině 03.05.2005 11:53
- prcek do města? 03.05.2005 12:27
- to peta 03.05.2005 12:43 prekladys
- Bez nadpisu 03.05.2005 12:57
- Bez nadpisu 03.05.2005 13:34 Lubos.1
- Hyundai Atos Prime 03.05.2005 14:50 1zdavu
- 3 nebo 5 dveří 03.05.2005 14:57 prekladys
- Bez nadpisu 03.05.2005 14:57 prekladys
- Bez nadpisu 03.05.2005 15:18 matuS
- to Mitsi 04.05.2005 07:27 1zdavu
- Bez nadpisu 04.05.2005 11:16 prekladys
- Bez nadpisu 04.05.2005 13:06 prekladys
- No co uz 04.05.2005 15:08 1zdavu
- Bez nadpisu 04.05.2005 15:29
- Bez nadpisu 04.05.2005 21:54 wolff
- micra Yaris 05.05.2005 08:12 prekladys
- Bez nadpisu 05.05.2005 09:10
- Bez nadpisu 05.05.2005 13:17
- Bez nadpisu 05.05.2005 13:53
- Bez nadpisu 05.05.2005 15:19 prekladys
- Bez nadpisu 05.05.2005 15:23
- Re: magic 06.05.2005 10:03
- Re: zadek 06.05.2005 11:33
- Re: Magic 11.05.2005 11:14
- Bez nadpisu 13.05.2005 09:17
- Re: magic 13.05.2005 09:33
- Bez nadpisu 13.05.2005 11:34
- Bez nadpisu 13.05.2005 12:13
- Re: Magic 13.05.2005 14:59
- Bez nadpisu 13.05.2005 15:37
- Bez nadpisu 13.05.2005 18:39
- Bez nadpisu 16.05.2005 08:20
- do města plus automat 16.05.2005 10:15
- Bez nadpisu 16.05.2005 10:32
- Mitsi 16.05.2005 12:54
- Re:Magic 17.05.2005 10:16
- RE: zadek 17.05.2005 12:19
- Bez nadpisu 17.05.2005 13:42
- Bez nadpisu 18.05.2005 14:23
- Re:oddie 18.05.2005 15:57
- Bez nadpisu 18.05.2005 17:22
- Bez nadpisu 19.05.2005 08:48
- Re:Magic 19.05.2005 09:26
- Bez nadpisu 19.05.2005 10:49
- Bez nadpisu 19.05.2005 14:34
- Bez nadpisu 20.05.2005 21:16
-
-
"-- skrytý --" 03.05.2005 11:59
« Re: Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Z toho, co jsi vyjmenoval, bych já osobně šel jednoznačně do Picanta s motorem 1.1, a pokud bych ho měl používat převážně ve městě, tak bych seriózně uvažoval o verzi s automatem.
To je moje čistě subjektivní hodnocení na základě vlastních praktických "jízdních zkoušek" a obecné povědomosti o tom, co lze či naopak nelze od těchto vozů očekávat. Žádné praktické zkušenosti z dlouhodobějšího provozu však nemám. -
« Re: Auto pro městský provoz - druhé v rodině
Resil jsem auto pro manzelku do prace (po Praze). Chtel jsem airbagy, ABS, klima, stacili mi 3 dvere. Skoncil jsem na Nissanu Micra 1.0. Kupoval jsem jej v akci Spring, takze k vyse uvedenemu zakladu to ma jeste radio s CD, kompletni elektriku a posuvnou zadni lavici. Cele to stalo 300K.
Ve vysledku jsem spokojenejsi nez jsem cekal. Vnitrni prostor je prekvapive vetsi nez u Fabie. Pokud je lavice vzadu je to porad asi 250l, a pokud si nastavim krelo na svych 185cm, posadim se za sebe s 2cm mezerou na kolena. Pokud je lavice vpredu, je to auto pro 2, ale odvezl jsem v kufru 17" monitor v kartonu (370l). Prumer otaceni je 9.2m - po prechodu z MPV, ktere toci na bezmala 12m je to velka parada. Po Praze jezdi za 6.5
-
-
"-- skrytý --" 03.05.2005 12:27
prcek do města?
Po zkušenostech se spolehlivostí vozů Suzuki,bych koupil asi wagon R+,kdybych chtěl něco zábavného,počkal bych na ten novej swift..nebo bych skusil micru.......?-
"-- skrytý --" 03.05.2005 12:44
« Re: prcek do města?
Ten wagon by byl ideální po stránce užitných vlastností i výbavy - např. málokteré auto z této kategorie má vyhřívaná a el. zrcátka. Současná akční cena je velmi zajímavá.
Pokud bych už byl ochoten platit za vyšší povinné ručení obsahu 1,3, tento motor má papírově psanou městskou spotřebu 8 litrů. Auto sice nemělo moc najeto, ale očkával jsem, že 69 KW výkonu s tímto prckem bude dělat divy - ale nějak se nekonalo. Uvítal bych zkušenosti někoho, kdo r wagon s tímto motorem má.
-
-
prekladys 03.05.2005 12:43
to peta
před 7 lety jsme kupovali 406 break v domění že budou děti. nakonec se nic takového nekoná, loni jsem koupil picanto 1,0 EX a peugeot šel v březnu z domu. jako kompenzaci jsem manželce pořídil psa a o koupi většího auta už vůbec neuvažuju - na co? picanto má sice velmi malý kufr, ten se dá ale při troše dobré vůle zvětšit vyjmutím polystyrénu v dutině po absentující rezervě (kompresor a "mléko" mám pod sedadlem a dutina je na rozměr 175x15), případně i přihrádky, která vyrovnává schod mezi sedáky a podlahou. díky šířce mezi podběhy a rovné podlaze (s přihrádkou) při sklopených sedadlech jsem mohl převézt psí boudu o rozměrech 97x67x65cm na šířku (to nejde ani v yarisu!). po hrdlo nádrže jsem teď najel výhradně po Brně sólo 580km, což odpovídá spotřebě 6l/100km při pojížďkách do 10km. mimo město podle stylu 5-7litrů.
(z kopce jsem podle tachometru pádil 175, ale to jsme se už dost kolíbali ;-) )
více včetně prvních problémů viz větev kia picanto, zde ještě dodám, že v téhle kategorii rozhodně nelze očekávat, že plasty v interiéru nebudou vrzat. mě navíc při jízdě po dlažbě tluče kabel antény shora do čalounění stropu (je sveden do pravého A sloupku)-
"-- skrytý --" 03.05.2005 12:56
« Re: to prekladsys
Nějak mi uniklo, že je také možnost volby motoru 1,0. Zde zase bohužel není možnost objednat provedení s klimatizací. Když už vezmu 1,1 EX, které má veškerou výbavu, co bych chtěl, jeho cena je 284 t Kč bez metalízy. To ten wagon se mi zdá, že bude mít lepší užitné hodnoty a s motorem 1,3 VVti stojí 250 tKč. Bohužel je zde ten handicap objedmu a spotřeby. Samozřejmě, že 69 kW lépe pojede, ale to do města není pro mne to hlavní
-
-
Bez nadpisu
Ja osobne sem byl v podobne situaci chtel sem druhe auto do mesta nakonec padla volba na clio 1,2 16v bylo tehdy v nejake akci bylo tam vse co jsem potreboval krome klimy ale tu jsem nakonec ozelel. Auto jezdi hlavne po jednom mensim meste (silnice katastrofa) + hodne po Praze silnice taky zadna slava. Vzhledem k tomu ze se obcas dostane do ruky zamestnancum nedelam si iluze ze se o nej staraji.
Po cca 65 tis. km coz asi 2,5 roku stari je porad v celkem dobrem stavu zavada nebyla zadna akorat mezi 30-45 t.km byl ubytek voleje od te doby nic. Nic nikde nevrze krom vicek na reproduktory. Spotreba je tak kole5-7,5 litru podle jizdy. Na dalnici se da jet pohodlne tak do 150. Psy sem tam vez 2 a slo to celkem fajn.
Jediny co me se.. jsou zarovky h7 menim tak jednou za 1/4 roku a to docela otravuje . -
1zdavu 03.05.2005 14:50
Hyundai Atos Prime
Hyundai Atos by som z vlastnej skusenosti mohol len odporucit. Ma sice musky, ale ako druhe auto do rodiny a len do mesta je idealne.
1) Motor je 1.1i 12V 4valec zhodny s tym co je v Getz-i. Spotrebou mesto/mimomesta-50/50 sa da vojst pod 6 litrov.
2) Prevodovka je presna (deawoo sa moze ucit), akurat chody su dlhsie, najme 5-ka
3) Perfektny kufor. V zaklade 220 litrov. Delene su nie len opierky, ale aj sedaky. Variabilita v tejto triede asi nedostizna.
4) Klima funguje slusne. Nema problemy s vychladenim interieru, zato na 5-ke mimo mesto jej zapnutie uz citit.
5) Pri mojej vyske 180cm sa za mna vojde rovnako vysoka osoba bez nejakeho obmedzovania, ale to bude tym vysokym posedom. Ten ale zapricinuje spociatku divny pocit pri "prudsom" prejazde zakrut, ale to je len sila zvyku.
6) Vybava dynamic: posilovac, 2xairbag, elektrika prednych okien, central, 4xrepro teraz v akcii klima a radio je slusna. Zial na slovensku sa ABS dokupit neda, ale v pripade jazdenia len v meste (kde su relativne udrziavane cesty) sa da ozeliet.
7) Problem by mohol byt ak su osoby "sirsie" ako standart, pretoze interier je sice vzdusny vdaka velkej vyske a razvoru, ale sirka je limitujuci faktor.
Odporucam vyskusat (test je aj na autorevue). Je pravda ze design auta je taky zvlastny, ale co sa tyka prakticnosti je to vozidlo na tom velmi dobre. A umocnuje to 3 rocna zaruka na vozidlo s neobmedzenym poctom km.-
"-- skrytý --" 03.05.2005 17:17
« Re: Hyundai Atos Prime
To 1zdavu: Pro utvoření si poněkud objektivnějšího názoru doporučuji svezení s Hyundaiem Atos Prime a Kiou Picanto 1.1 v plné výbavě (oba vozy jsou pak na zhruba stejné ceně), a to pokud možno krátce za sebou. Kdo to zkusí, ten velmi rychle zjistí, že Picanto je "téměř dospělý auťák" se vším všudy, zatímco Atos zůstává "jen dobrou nákupní taškou" prakticky výhradně do města.
-
-
prekladys 03.05.2005 14:57
3 nebo 5 dveří
toť otázka priorit. všechna předváděcí miniauta, v nichž jsem jel, sem tam vrzla či zaklepala (i Yaris) s výjimkou picanta a těch aut, co mají na dveřích jen látku či holý plech >:D proto jsem korejce nakonec vzal. nedělám si však iluze, pokud si v této kategorii nevím rady, kouknu se i po servisech - kvalita, ochota, ceny ND, hodinové sazby. z tohoto hlediska je třeba honda téměř mercedes (trošku přeháním). spolehlivostí nelze argumentovat, protože na garančku musí každé nové, a z toho dnes prodejci při těch mizerných maržích vlastně žijí. -
-
prekladys 03.05.2005 15:04
« Re:
v atosu je problém se poskládat za volant: i se sedadlem zcela vzad nelze pohodlně opřít stehna o sedák a nohy jsou příliš pokrčené -jako kdysi ve stodvacítkách - tam však proto, aby člověk dosáhl vůbec na volant a nemusel sedět téměř v předklonu, v atosu je vše posunuté vpřed, takže řidič už nemá kam poskládat nohy (179cm)
taky si myslím, že v našich poměrech není šířka tak limitujícím faktorem, tedy bych vybral spíš širší auto.
-
-
1zdavu 04.05.2005 07:27
to Mitsi
No neviem ako u Vas ale na slovensku Atos v plnej vybave je za 289900,-Sk a picanto je za 359700,-Sk. Co je peknych 70000,-Sk a to je aj medzi bratmi vela. Ale pravda je ze picanto ma vacsi svih.
A co sa tyka posedu, je naozaj taky "autobusarsky" ale ide o auto do mesta a nie na dialnicu. Preto som o odporucil. Aj to opakovane mestske nasadanie a vysadanie je vdaka tomu "vysokemu" posedu lahsie. Ale proti gustu ziaden disputat.
Ak by clovek obetoval viac "penazi" isto vyhra Yaris, ale pri tej cene na to, na co to ma sluzit je to OK.-
prekladys 04.05.2005 07:58
« ceny
ano, na Slovensku jsou ceny i výbavy oproti Česku postavené dost odlišně. takže řada argumentů neobstojí. tady je třeba picanto na úrovni pandy a za první kvartál je to nejprodávanější mini (yaris je o třídu výš, i když při přímém porovnání je patrný jen delší přední převis). v rozumné výbavě to rozhodně nejsou levná auta.-
« Re: ceny
Jsem odpurce malych aut. Co vas prosimvas vede k tomu poridit si co nejmesiho skreta?? Cena auta to nebude asi, kdyz maly, levny auto, jevi se mi osobne nejoptimalnejsi Fabie 1,2. Nejaky maly Fiatci a tomu podobny pojizdny rakvicky jsou podle me jenom pro blazny...
To vam jde o zaparkovani??? Nebo o co?
-
-
"-- skrytý --" 04.05.2005 09:48
« Re: to Mitsi
Nový Swift neznám, nejel jsem s ním. Zato jsem si dost zajezdil s Atosem i Picantem a musím říct, že Picanto mne doslova chytlo u srdíčka, naopak z Atosu jsem byl přímo zhnusen. Teď nehodnotím design, ale to, jak se s tím jezdí, jak se to ovládá, jak se to chová, jak se v tom (jako řidič) cítím, co s tím mohu na silnici (i mimo město) dovolit atd. atd.
Proto bych např. zadkovi524 doporučil praktickou jízdu s onou Fabií 1,2 a Picantem 1,1. Třeba by byl překvapen, že to, co tvrdí (na základě teoretických poznatků) vypadá v praxi poněkud jinak...
PS: Tím ale rozhodně nechci znovu zabředat do zbytečné a zcela neplodné debaty na téma bezpečnosti velkých vs. malých aut.
-
-
prekladys 04.05.2005 11:16
Bez nadpisu
milý zadku524, představ si, že řada lidí malé auto kupuje na městské ježdění. to je novinka, co! a právě mezery, do nichž se nevejdou ani malá auta okolo 3,9m zůstavají prázdné. neparkuji ani napříč, ani na chodníku, v křižovatce či jinde proti předpisům, nejezdím po městě 120, takže jsem sháněl co nejkratší úsporné auto, abych po 15 minutách jízdy nehledal 20 minut místo na zaparkování.
do nedávna jsem jezdil s téměř pětimetrovým autem. když jsem ho kupoval, nebyl (téměř) problém zaparkovat, dnes téměř není problém nezaparkovat. jo, a taky se trochu ušetří.
ber to jako názor blázna, který se neživí auty (na vrtání se v autě mám veterána) a po několika zkušenostech kupuje už jen nové věci-
-
« Re: Re:
Ja nevim...
Oddie, ja se nasoukam vpohode i do Una, Matize... atd, jizda v tom se mi nezda tak hrozna, ale je to proste vec denniho uzivani, stravim v aute relativne hodne casu v zivote, zivot rychle bezi, tak se chci v aute citit projemne a mit z toho alespon trochu poteseni, coz mi mrnouskove nejak neprinaseji.. >:D
Preklad: Vzhledem k tomu, ze jsem z Prahy, denne se pohybuju po Praze, parkuju v centru a ruzne, kde je treba a s autem dlouhym pres pet metru problem zaparkovat nemam, tak to parkovaci misto nevidim jako padny duvod... >:D
Kdyz uz, tak plne chapu porizeni Fabie 1,2 za nejakejch tech 220-230tis nebo kolik to stoji, ale miniatury pres 350 litru jsou mimo moje chapani. Unavam, ze to neni mozna chyba aut, ale moje chyba...!!!:-)))))) Kazdej jsme nakej.-
prekladys 04.05.2005 12:23
« parkování
to oddie:
zadek musí mít velký auto nebo musí mít velký zadek, protože se mu do malýho auta nevejde >:D (nic proti zadku524)
to zadek:
jestli jsi z Prahy, tak je vše jasné a zdá se že jsi nepochopil (tvé vlastní tvrzení), co jsem mínil výčtem toho, co nedělám. V hlavním městě se sice pouští na přechodech a docela fungují zelené vlny, ale jinak tam všichni jezdí jako kovbojové na divokém západě, pravidla nepravidla (včetně švestek) Tragédie tam, kde jsou řidiči většinou vyježdění.-
"-- skrytý --" 04.05.2005 12:32
« Re: parkování
Zadek: já vim, si tě ještě pamatuju v P205... medvěd v psí boudě >:D ;-) Ona ta Fabie už ale asi čéče nejni to jedné malé slušné, co se dá rozumně koupit, třeba je něco co tady jmenovali lepčí volba. Já to jako ojetinář newim, ty názvy co tu padaly ani neznám, kdoví jestli to nebylo něco sprostýho... :-)
Preklad: jsem stejně jako Zadek z Prahy, mám tak nějak středně velké auto (kombi), pomalé a líné (jakej pán... :-) ), po Praze jezdím dost často, ale že by tu všichni jezdili jak kovbojové na divokém západě jsem si nějak nevšim... ale asi znáš Prahu líp než já, já tu žiju zatím jen něco málo přes 30 let, tak jí tak neznám...
-
-
-
-
-
prekladys 04.05.2005 13:06
Bez nadpisu
"pod lampou je vždy největší tma" - nemáš odstup. chlapi nechme toho, vím že jsem s tím začal, takže se případně omlouvám ;-)
sem patří zkušenosti tech s prdítky, jaké mám já... -
1zdavu 04.05.2005 15:08
No co uz
No otazka bola dana. Ja som sa snazil dat svoje skusenosti s Atosom aby som pomohol. Asi som to zle pochopil, ale neva. Takze ked tak ten co to kupuje asi bude musiet stanovit zakladne body
1) Kolko je ochotny obetovat, financne
2) Kolko ma mat auto dvier
3) Minimalnu velkost kufra a jeho variabilitu
4) Minimalnu vybavu (airbagy, central, posilovac, klima atd)
5) Vybrat kandidatov
6) Ist si ich osahat a previezt (hlavne zena ak v tom bude jazdit) sa aby zistili aky maju z konkretneho auta pocit. O tom u nas rozhodla ta co v tom jazdi najviac, zena. Vyhrala prakticnost aj ked pravdu povediac to auto vyzera ako ho jeden raz nazval "strejda v teplakach" oproti picantu. :-) Ale nejde o krasu, ale uzitkove vlastnosti s prihliadnutim na cenu. Na dlhsie trasy je v rodine sice 5 rocne auto ale uplne inej triedy.
A potom vyberat. Inak sa tu mozu viest plodne reci o krase aut ked do napr. 159 litroveho kufra (ineho mini) kocik nevlozi ani kuzelnik alebo ked mate cez 3 dverak vkladat dieta dozadu do sedacky zhruba 2,3x denne a este chcete aj klimu aby ste nesadali na parkovisku do slnkom vyhriateho auta a ofukovali potom malu posadku cez otvorene okna. Prakticky si to treba vyskusat. Lebo potom po kupe uz bude neskoro nadavat.
Houwght. :) -
"-- skrytý --" 04.05.2005 15:29
Bez nadpisu
no vidím že se rozpoutala diskuze zda malé či velké. Velký kombík už mi stojí v garáži, vedle něj sedan toho samého obsahu a před garáží služebák :-) Nejradši jezdím pohodlným kombíkem, ale nepřijde mi ekonomické živit další velké auto, zvláště ručení a provoz ve měste. Obzvláště, když se vytáhne jenom občas, kdy druhý člen rodiny se musí do zaměstnání dopravit sám. Snad jedině proto mám ty dvě auta. Nakonec by mi stačilo jedno vlastní, ale služebák jeden den je a druhý den už být nemusí, že.
Fabie už mi nepřijde jako segment druhé auto do rodiny. Zvláště s výbavou a klimatizací se jeho cena vyšplhá někam jinam, než jsem ochoten investovat. To jenom pro info -
wolff 04.05.2005 21:54
Bez nadpisu
Sám uvažuji o koupi Pandy. Pokud tady říká někdo, že je moc malá ( vporovnání třeba s Picantem, či Atosem), tak v ní neseděl a už vůbec ne nejel. :D-
prekladys 05.05.2005 05:01
« Re:
jestli uvažuješ o pandě, koukni na tu micru, je po všech stránkách prostornější (i když asi trochu dražší a hlučnější). porovnání picanto - panda: panda je uvnitř vyšší, šířkou a délkou kabiny vede picanto, panda má větší kufr ale nesklopný zadní sedák, panda příjemně měkká, v picantu je jistější kontakt s vozovkou (řízení, brzdy, ladění podvozku, přímý směr atd.) celkový dojem + kvalita subjektivně 1:1, u žen vyhrává designem picanto. atos je někde úplně jinde :(
-
-
prekladys 05.05.2005 08:12
micra Yaris
dneska už v podstatě ne, Yaris je výprodej. micra je větší (je na pomezí mini a malých aut) Yaris má zase supr litr, auto s ním lítá i od spodu líp, než o generaci starší 1,4ky. motor v mikře je subjektivně na úrovni korejce a hůř odhlučněný. Ale i tak jsou to nejdražší mrňousi.
Nebo staré áčko od MB jako předváděčku nebo z výprodeje? >:D :D-
« Re: micra Yaris
Super litr, to je hláška....to bude hotový dělo >:D A ten super výkon a krouták >:D >:D Mno, po tom co jsem viděl srážku Transitu s Yarisem bych to takovýhohle prdítka nešel, protože to fakt nebyl hezkej pohled....-
« Re: Re: micra Yaris
kazde male auto holt nema nejakou super pasivni bezpecnost a i normalni pri srazce s kamionem k.o. je to vsechno jenom o stesti u mini aut tuplem-
« Re: Re: Re: micra Yaris
Jenže při srážce v Yarisu máš 30% šanci a při srážce v MB S nebo třeba Opel Omega nebo nějaký velký americe 65%...A vo tom to je! Těch pár ušetřenejch kaček za benál a ručení bohatě vynahradí pohodlí, výkon a bezpečnost..-
-
« Re: barrichello
A hele >:D , uz jsme tady dva velkoobjemari...!:-))))) Co mas Bariku za auto? Ja jsem zaparkovanej u MB, 2xE + 3xS starsich generaci.-
"-- skrytý --" 05.05.2005 13:22
« Re: Re: barrichello
Zadek: jinak mám takový neblahý pocit, že jedinej skutečnej velkoobjemář jsi na celém Motorcafé právě ty, a co do počtu celkem celkem vlastněných a vystřídaných aut všech velikostí zde s naprostým předledem vedeš. A možná i druhé místo bych si dokázal tipnout, hlavně od té doby, co sem už nechodí Prof >:D (za ním bych se vlastně taky moh někdy zastavit, už jsem jej po čertech dlouho neviděl...)
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 05.05.2005 13:17
Bez nadpisu
Barik nemá žádné auto, své "zkušenosti" získává jen klikáním po netu. Jo, copak internet, to je něco, tam se najde "odborníků" s opravdovými "zkušenostmi" >:D No i když, třeba se to od loňska změnilo, a konečně si pořídil ono vysněné první - ale dost o tom pochybuju...-
« Re: Oddie
Ono to klikání bylo a je k něčemu dobré....Auto mám, měl už jsem ho i loni....Nejde o odborníky, za odoborníka se nepovažuji, ale nejsem zaslepeným zastáncem, pro kterýho je vrchol Logan, Fabia, Getz apod. a kterej skáče tři metry vysoko že mu to žere 6 litrů a platí povinný ručení 1800/3500 Kč. Že to má takovej člověk velmi často na leasing a zaplatí ročně xy navrch, to už mu je jedno. A že na novým autě prodělá balík hned při nákupu.....Hlavně že ušetří, on si přeci ten horzný šestiválec nebo nedejbože osmiválec nemůže dovolit, dyt to žere 20 litrů vo*e a nejsou na to díly.... >:D Tak tohle jsou ti tvoji "odborníci" >:D :D-
« Re: Re: Oddie
Oddie: To je dobry - internetovej odbornik na auta... >:D
Je fakt, ze kdysi jsem takovy benzinovy motory 1,6 povazoval za solidni kubatury, dvoulitr byl pro me fakt uz nadupana zrava kara... Dneska se mi dvaapullitry zdaj jako zakladni minimalni pricka motorizace..!:-)
Ale pokud jde o miniauta s levnym provozem, zda se mi optimalni kubatura do 1,3 maximalne. -
"-- skrytý --" 05.05.2005 14:23
« Re: Re: Oddie
No nekecej, ty sis konečně něco koupil? Tak to gratuluju... Jinak zaslepeným zastáncem jsi pro mě přímo ukázkovým. Nemám rád lidi, kteří jsou zaslepenými zastánci čehokoliv, ať je to nějaká značka, či jen kategorie aut. Naopak si vážím těch, co mají určitý nadhled, a ne jen milión předsudků a pověr, podle kterých je to jejich hvězda a vše ostatní sračka. Takových lidí je ale pohříchu málo, i mezi samotnými mechaniky je spousta zaslepených "značkařů" bez nadhledu. Jinak Profa klidně pozdravuj, to má furt ještě tu neohrabanou popelnci dobrou leda na srazy, co už jí nabízel víc jak před dvěma lety? Stejně se mi u něj nejvíc líbily ty dva malé džípky, s kterýma tam u nich hopsal po okolí, a hrozně se mračil, když jsem se mu smál, že propaguje ameriky v 8válc. benzínu a automatu, a přitom jezdí v korejském vozítku s čtyřválcovým dieselem v manuálu :D-
« Re: Re: Re: Oddie
Jo, PROF má tu Econoline už dlouho. On toho má víc, kulatýho Caprice, Visiona, Firebirda, Cherokee,Scramblera a nevím co ještě...JO, toho Ssang Yonga taky měl >:D Ta neohrabaná popelnice uhání tak, že jí na dálnici nestačej ani některý osobáky >:D
Já nejsem zastáncem vybrané značky modelu, to fakt ne. Vybrané třídy/kategorie už ano. Do Matizu nevlezu ani náhodou, to radši pujdu pěky :D-
"-- skrytý --" 05.05.2005 14:42
« Re: Re: Re: Re: Oddie
A Corvette bez čísel, jsem tam viděl válet se na bazaru... Mini Cooper "knedlík" mi ani nemluv, to se strašně líbí mojí mladý, kousek od bývalého bydliště parkuje jeden okolo r.86, ten je přesnej. Vždycky to chodila okukovat, když jsme šli kolem. Akorát po vysvětlení, že to má cenu cca dvojnásobku kombíka plus nějaká údržba, a že to už od pohledu asi nebude na běžné užitkové ježdění, naštěstí usoudila, že hobby auto zatím nepotřebuje. Fuj, jsem ale lakomec :D-
« Re: Re: Re: Re: Re: Oddie
:D Ony ty Mini zas tak drahý nejsou....údržba je nutná u všeho, teda kromě funglovek, aut po renovaci apod..Na užitkový ježdění to fakt nejni >:D Ale pro mladou by to stačilo, tašky z nákupu do toho dá a všude se s tim vejde.....-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oddie
Musso je dobrej. Pokud vim, tak ma motory 2,9diesel Mercedes petivalec.-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oddie
No Prof měl konkrétně Korando KH Diesel s motorem Isuzu C223 s rozvodem OHV, objem 2238 cmł, výkon 39 kW (53 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 130 Nm při 2200 ot/min. Bylo vlastně licence(kopie) Jeepu CJ5. Motory Mercedes se používaly až do novějších.....
-
-
-
-
-
-
-
prekladys 05.05.2005 15:19
Bez nadpisu
cit.: "Jenže při srážce v Yarisu máš 30% šanci ......A vo tom to je!"
Takže mini má ***** a kapotu jako pohádka...
Chlapče, při výběru městského vozítka posuzuješ jiné parametry než americkou retuš.
K tématu:
Projel jsem snad všechny čtyřdvéřové litry a 1.1 na tuzemském trhu, než jsem se rozhodl (Micra, Panda, Atos, Matiz, Yaris, Picanto - to nakonec, protože loni se touto dobou teprve uvádělo na trh). Každé auto má své klady a zápory, žádné ale ve svém celku výrazně nevyčnívá nad ostatní,
výhrady jsem měl jen k pohodlí za volantem v matizu a atosu: užší, méně vhodně tvarovaná sedadla a horší pozice za volantem pro 179cm, v matizu už vnímaná stísněnost prostoru v příčném směru. v užším výběru zůstal nakonec Yaris, Panda a k nim se přidalo picanto, Yaris byl před rokem ještě o několik desetitísíců dražší než dnes, mezi pandou a picantem rozhodla manželka. osmým měsícem kroužíme po městě picantem, které má natočeno cca 7000, takže je téměř zajeté a minikufr vůbec nevadí, pět dveří potěší. jo a parkování ve s rovnání s 406 break - prostě báseň... ISOfix je standard + další dva způsoby upevnění dětské sedačky (pro mamuše)
specifická drobnost pro majitele psa: jestli ho vozíš na zadním sedadle, 1.1 Ex má elektriku vzadu, nemusíš rukou hledat kliku a pes ti nebude slintat za ucho ;-) otevírat a přivírat zadní okno za jízdy rukou je dost riskantní (kolik stojí Yaris s elektrikou vzadu, ani nechtěj vědět)-
« Re: prekladys
To Mini byl jen jako příklad že je to aspoň stylový a pěkný...Jinak samo platí i pro Mini stejné parametry jako pro ostatní miniauta :D-
"-- skrytý --" 05.05.2005 18:49
« Re: Re: prekladys
Starý Mini pro ženskou ale rozhodně není. Moje po něm strašně toužila, ale když se s tím svezla, tak jí to hodně rychle pustilo. Síly na volant jako kráva, pedály to samý, je to dost jedárna v zatáčkách, tvrdě to poskakuje po silnicích a zvlášť třeba po Praze je to velká chuťovka. Navíc - místa míň než vypadá, všechno je takový jako ze žebřiňáku - fakt rychle ji to přešlo. Teda jen ten původní originál, teď zase touží po tom Baworáckým Mini, ale to by asi musela jít šlapat chodník... :)-
« Re: Re: Re: prekladys
Ten respekt ostatnich ridicu a jejich chovani vuci ostatnim je fakt velice silne ovlivneny v cem clovek sedi... Kdyz jedu Puntem, ktery jsem mel asi pred mesicem na obchod nebo ruznejma podobnejma, vubec nikdo cloveka nikam nechce pustit, kazdej se rve pred nej, nikdo neuhne z levyho pruhu, kdyz se k nemu blizim... Musim fakt rici, kdyz jedu v solidnim MB a blizim se k nekomu zezadu, mnohem ochotneji ti co se vlecou vlevo uhejbaji, kdyz se pripojuju z vedlejsi nekde v kolone, mnohem ochotneji me pousteji.... To je zajimava otazka!!!
No, ostatne i sam za sebe musim priznat, ze kdyz jedu po magistrale v Praze 120, predjizdim a priblizi se neco solidniho, spise uhnu, nez kdyz se na me lepi a vyblikava rozzurenej Matiz, pokud mu teda sily stacej... >:D >:D :D-
« Re: zadek
Se nediv, jednak k tomu auta maj většinou větší úctu protože by ho třeba taky rádi sami měli anebo se bojej že by je ten "križník" smetl někam do pankejtu. Matizu a spol. se samo nikdo nebojí >:D Spíš to vyvolává úsměv když se z Matizu vynoří 190 cm chlap...
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 05.05.2005 15:23
Bez nadpisu
Já myslím, že měl dokonce dva, a ten druhý by TD, a že oba koupil coby nekompletní nepojízdné polotovary (jak jinak, že :-) ), ale už si to tak nepamatuju.
Jinak nás tu asi nebudou mít rádi, za takovéhle zaplácnutí rubriky, tak pro uklidnění - taky mám doma ještě jedno malé vozítko, P205D, jenom asi 13 let staré :-) akorát s tím nejezdím, je dlouhodobě půjčené. Když si do toho sednu, musím si chvilku zvykat, byť jsem s tím svého času nahopsal přes 100tis km. Na větší se holt zvyká snadno... Jinak vůbec nejlíp se mi jezdí s odtahovkou, byť je to dlouhá kráva - ale má neuvěřitelný respekt. Každý se asi bojí, že by mohl skončit na korbě >:D Kór, když se s tím veze něco zbořeného, se každý klidí a pouští mě - a to jezdím velmi piánko a ohleduplně! Na tu 205-ku si leckdo dovolí, třeba nedat přednost, ale krávu s traverzou a majákem holt ne ;-) -
-
"-- skrytý --" 11.05.2005 08:15
« Re: Re: zadek
Tak byly doby, kdy si ženy nemusely léčit tolik mindráků jako chlapi, takže preferovaly menší a praktičtější auťáky. Ale doba se změnila, ženy také a tím pádem není buchta v Grand Cherokee nic neobvyklýho. Aspoň člověk jako já hned na první pohled ví, že se jí má vyhnout obloukem... :?-
-
« Re: Re: Re: Re: zadek
Magic: Nevsimnul jsem si vzivote jediny veci, ktera by byla na malym aute prakticka. Krome teda porizovaci ceny takovyho novyho auta, ze malo zere a ze ma maly povinny ruceni..... :D-
"-- skrytý --" 11.05.2005 09:16
« Re: Re: Re: Re: Re: zadek
no,folie na vokna příjdou levnějc jak na kombajna... >:D-
« Re: tempesti
Geniální, ještě jsi mohl dodat že na menší auto jsou levnější pneu protože jsou menší, že ušetříš na baterce protože stačí slabší a že se tolik nenadřeš při mytí a čištění >:D >:D >:D >:D ;-) >:D >:D Akorát to má jednu zásadní nevýhodu a to je ta že se do toho ic nevejde včetně pasažérů kteří trpí skrčeninou >:D >:D :D-
« Re: Re: tempesti
No, moje manzelka maly auta naprosto k smrti nenavidi... Mne osobne je to jedno, sednu v klidu do Punta a byl bych ochoten s nim jezdit, i kdyz poteseni mi to neprinasi... Manzelka vylozene pase po velkym aute, jestli si neco kompenzuje, to po deseti letech zatim nevim:)
Jeste dalsi uspora, manzelcin petilitr ma olejovou napln 8 litru. Matiz ma tak tri litry asi..
-
-
-
-
-
-
-
Re: Magic
Mno, zajímavé vysvětlení, ale já mám lepší - jednak jim ty auta kupují, případně půjčují jejich manželé, milenci, přítelové a to třeba z důvodu že v tom ty ženský vozej děti a manžílek se bojí aby se něco nestalo jak buchtě tak děcku (naprosto jasný že Grand Číro vyjde ze všech crashů líp než nějaká Corsa, Getz, Matiz apod.) a jednak je i pár ženskejch, co maj radši větší auta a ty malý nechtěj (ale těch je málo, to je fakt)... -
"-- skrytý --" 13.05.2005 09:17
Bez nadpisu
No, ono když sečteš všechno, co jsi vyjmenoval (cena, spotřeba, ručení, provozní náklady, atd.) tak možná už zjistíš, proč je pro někoho malý auto výhodou. Ono je lepší jezdit malým, než chodit pěšky a mít před barákem velký...:) A přidej k tomu i třeba šířku parkovacích míst na parkovišti (se širším autem neotevřeš dveře), zásadu čechů obsadit dvěma auťákama min. 3 parplacy, atd. Nejsem rozhodně příznivcem "nákupních tašek" (pěkná blbost, žádnej větší nákup se tam nikdy stejně nevejde), ale na druhý straně, když vidím každý ráno na magistrále, jak stojí hodinový fronty zástupy šestimetrovejch Medvědů a v každým z nich jeden trpaslík (protože čím je kdo menší, tím větší káru musí mít - to dá rozum), tak se musím děsně tlemit.
Ale je fakt, že prďoauta přežívají prakticky výhradně v roli druhého auta. Mám několik známých, kteří se pokoušeli vytvořit teorii, že malý auto stačí (jediný). Nikdy nestačilo, vždycky šli časem do většího (protože cena stoupla minimálně, zato užitná hodnota podstatně). Ale ať si každej jezdí, čím se mu zlíbí...jen tak mimochodem, asi před dvěma lety, cca o půl noci nedal na rohu Rumunský a Bělehradský v Praze 2 přednost Grand Cherokee přednost Favoritovi. Zatímco řidič G.CH. byl na místě mrtev, důchodci z Favorita vyvázli se středně těžkýma zraněníma. -
Re: magic
Když to s tím Grandem pak napasoval ještě do zdi, tak je to dost možný...Jinak je to nesmysl, prosim tě papírovej Favorit a Grand číro, který je navíc o hodně vyšší..
K těm parametrům - Cena u novýho auta určitě velkej rozdíl, u ojetiny už vůbec ne - vem si sumu 140 tisíc a běž se juknout co si za ní koupíš - olítanou Oktávku nebo nějaký málo jetý poslední model Feldy nebo nějakou KIU,FIAT apod. Na druhý straně třeba Opel Omega, Chrysler LHS nebo BMW. Takže rozdíl v ceně pouze u nových.
2) Ručení - rozdíl 4 tisíce za rok mezi 1,3 a např. 2,5 není až tak moc....Co si dneska za 4 tácy koupíš?? 3 Nákupy...
3) Spotřeba - počítáme benzín, o naftě se nebudem bavit. Rozdíl mezi prům. spotřebou menšího benzínáku, kterej jede za 8 a většího co jede za 11 - 3 litry....
4) Provozní náklady - to je co?? Náhr. díly?? Asi jo, protože spotřebu tu už máme...Hm, takže když si zvolíte správnou značku, dáte za náhr. díly stejně jako např. za díly na Oktáviii...Servis je taky stejný, navíc kdo je šikovej si udělá i některý věci sám...
Shrnuto a podtrženo - větší ojeté auto mě stojí o 4 tácy víc na ručení a o 3 litry více na spotřebě. Ovšem zásadní rozdíl je ve výbavě, pohodlí, prostoru a bezpečnosti.... -
"-- skrytý --" 13.05.2005 11:34
Bez nadpisu
Nerad bych se dostal do role obhájce prďolů, ale musím s tebou nesouhlasit. Konkrétně vezmu např. Fiat Punto 1.2 a BMW 523i. OK?
1. Pořizovací náklady ojetiny (www.cars.cz): Punto 2000 = cca 100.000 Kč; BMW 1997 cca 245.000 Kč. 2. ručení (www.koop.cz) Punto 3.596,-; BMW 8.720,- 3. sada letních pneumatik (www.kkpneu.cz): Punto (Bridge LM18) 6.444 Kč; BMW 24.936 Kč (Bridge ER300); 4. Brzdové destičky (u Punta vzadu pakny) (www.elit.cz): Punto 1359,- + 1206,-; BMW: 2.201 Kč + 1442,- Kč (jenom destičky) 5. olej: Punto 742,50 Kč; BMW 2.520,- Kč 6. řemeny + nap.: Punto 525 + 0 + 195 Kč; BMW 970 + 698 + 280 Kč.
Takže, když to shrnu a koupíme v bazu ojetý auto, na který koupíme nový letní gumy, vyměníme olej, řemeny a brzdový destičky a poté za něj zaplatíme roční povinný ručení. Máme tu rozdíl 145.000 Kč v pořizovacích nákladech a dále 27.699,50 jenom v nezbytným materiálu oprav (práci nepočítám, ale je jasný, že na BMW bude 3x dražší než na Puntu; dejme tomu, že si vše urobíš sám). Jinými slovy, když si nekoupím jedno to BMW, koupím si 2 Punta... :)-
« Re:
Magic: Sestimetrovy Mercedesy jezdej prosimte kde? To me eminentne zajima????????!!!!!!!!!!! Jsem velkej fanda teto znacky a krom specialnich limuzin v prodlouzene verzi techto delek teda zdaleka nedosahuji. Pro zajimavost dosti dlouhá S-klasse MB126 v long verzi (to neni prodlouzena limuzina), meri necelych 5,2 metru. Zadnej standardni MB neni delsi vic nez o 10cm mam pocit.
Trpaslik sedici v tom Mercedesu se v kolone taky smeje, kdyz vidi vedle sebe Matize, ver tomu... >:D
Velice zajimava je nakupni taska jmenem Smart, kdyz stojej ty auta vedle sebe, Smart konci zaroven s koncem predni kapoty jiz zminovane W126.
Neco malo z cen dilu: Na starsi S-klassu W126 me stojej predni desticky neco kolem petikila, zadni desticky necely tri stovky. Vymena oleje i s filtrem pri pouziti oleje, ktery do toho pouzivam, me akce vymena oleje stoji 700Kč. Pri spotrebe 18 litru LPG kilometr vychazi v palivu na 2,35Kč.
Uznavam, bejt normalni clovek, kterej to vozi do servisu, prilis bych se levnvym provozem asi nevychloubal....!!!:)
-
-
"-- skrytý --" 13.05.2005 12:13
Bez nadpisu
Zadek: ty vůbec ceny dílů a servisu nekomentuj. Na možnosti, s kterejma operuješ, nedosáhne ani 1% lidí >:D ;-) Já když srovnám svoje provozní a servisní náklady s provozem aut u obyčejných lidí, co to musej dávat do běžných servisů (a co ode mě chtěj často konzultace), tak bych snad na jejich místě radši žádné auto neměl. Z tohoto titulu taky radši vůbec nekomentuju cancy typu "velké auto vyjde stejně jako malé" a podobné kraviny - stačí setřídit si v servisu faktury podle typů aut, aby člověk viděl rozdíly. Ba vlasně ani to nemusím - za dobu, co se autům věnuju, jsem prošel vlastně jednu ucelenou řadu srovnatelných ročníků pekáčů jedné značky - takže ceny znám víc než detailně. Vč. srovnání s jinými značkami aut srovnatelné velikosti a ročníků. Co do spotřebáku typu destičky nebo fitry je to prd rozdíl, ale stačí šáhnout např. do náprav, spojky, nebo s tím lehce ťuknout a kupovat nárazník, chladič... a už se objevují rozdíly jak prase. Tohle dokázat posoudit při výběru ojetiny je docela jabko, a skoro nikdo to nedokáže a nedělá. Slint typu "je to stejný jak na Octávku", aniž by dotyčný někdy nějakou Octávku servisoval, za posouzení samozřejmě nepovažuju...
P.S. to Magicovo srovnání je docela pěkné, byť je to extrém - to BMW by mohlo být klidně o chlup starší, protože větší auto mívá obecně podstatně větší životnost. Na druhou stranu zase se s ním také většinou podstatně víc jezdí, takže bude o dost ojetější - a pokud se s tím předchozí majitel moc nes.al, je tu riziko, že se do toho nový majitel vysype takovým způsobem, že by tomu v životě nevěřil. U BMW konkrétní případy neznám, páč to je značka naprosto mimo mě (ale Zadek by pár příkladů bývalých zákazníků - pacientů určitě našel), ale např. u zmiňované Omegy, či Fordu Scorpio, či jiných velkých aut koupených jako "super kára za super cenu" těch příkladů znám mnoho - včetně těch, co skončily rozebráním auta na díly, protože i svépomocná oprava by vyšla dráž než byla hodnota auta!-
"-- skrytý --" 13.05.2005 12:41
« Re:
A zkusili jste si někdy v praxi zkusit, jaký je (časový a "energetický") rozdíl mezi ručním umytím "malého" a "velkého" auta? Proto to moje zůstává povětšinou nemyté...
PS: Myčkám se programově vyhýbám - posledně to odnesl lak na původních originálních poklicích, které jinak vydržely bez nejmenšího poškození povrchu 5 let, tedy spíše zim - na léto mám hliníkáče! Jedno mytí na špatných kartáčích a konec radosti...-
"-- skrytý --" 13.05.2005 12:58
« Re: Re:
Zadek: ono se nemá říkat "kdyby", těžko si to představit, ale já bych snad asi neměl ani tu Fabii. Na ty mý nájezdy, na to je fakt nový auto zbytečný...
Mitsi: co je to "umýt auto"? To je něco jako když prší? >:D A "ručně umýt auto"???? No dobře, párkrát jsem vzal auto hadicí či wapkou, když byla po uce a měl jsem náladu, ale tomu se nedalo říkat mytí... Jinak párkrát za rok (párkrát = asi dvakrát :-) ) projedu myčkou, a nemám s tím sebemenší problém - na autě +10let stáří, navíc parkujícím na ulici (co týden nová oděrka) je to naprosto fuk.-
« Re: Re: Re:
Oddie: To je pravda, takova Fabie je dost drahy auto na muj vkus, i ta uplne nejlevnejsi stoji temer 2x tolik, kolik moje nejdrazsi auto.
Bejt bezny smrtelnik, asi bych mel Formana na plyn, nebj jsem chudy a sporivy clovek.:-) To se da provozovat celkem statecne...
-
-
« Re:
Jasně, karosářský věci jsou dražší, ale taky proto, že jsou tam rozdíly. A to i ve velikosti...Filtry nemá cenu řešit, olejovej stojí 140,- Kč ; vzduchovej 300 a do transmisse (automat) 450,- Kč......
Nápravy nepotřebuješ měnit, pokud to někam nenašiješ a pokud to našiješ tak, že je v tahu i náprava, tak už to pomalu nemá cenu ani spravovat...Chladič stojí cca 5-7 tauznů, spojka u "jistejch aut" jaksi chybí, že :D
-
Re: Magic
Srovnáváš Punto a BMW...No budiž, BMW je známo tím že mám drahé díly....A neoriginálních asi moc nejni...Dosadíme za BMW mýho Chryslera:
Rozvodový řemen a kladky (sada - kladky jsou 2): 3050,- Kč vč. DPH (to že u AutoKelly to vyjde od stejného výrobce za 4300,- je věc jiná >:D , nakupuji kde je to nejlevnější)
Svíčky Champion 6 ks: 780,- vč. DPH
Brzdy: 2x přední kotouče; 2x zadní kotouče, přední destičky, zadní destičky - 9050,- Kč vč DPH
Pakny ruční brzdy: 1600,- vč. DPH
Olej: Castrol 15W40 nebo 10W40: 750,- Kč 5 litrů...
Pneu: 4ks - 8000-9000 (Firestone nebo ekvivalent); zimní ještě levnější...
Navíc se dá kupovat z USA např. přes ebay.com nebo přes známý v USA, pak jsou ty ceny ještě lepší, ale uznávám že to trvá trochu déle..
Servis: 350,- Kč na hodinu s DPH (pravda, nemaj tam diagnostiku...)
Kolik stojej díly na Oktávku??? Srovnej si to... -
"-- skrytý --" 13.05.2005 15:37
Bez nadpisu
Barichello> Spojka sice chybí, ale GO převodovky na 150.000 km vyjde na 150 litrů...tak to je fakt výhoda... >:D
Ne, vážně, opakuju, že nejsem zastáncem "nákupních tašek", ale pokud to vezmeš jenom po stránce finanční, není co řešit. Můj tchán má na měsíc tolik benzinu, co já spálím za slabou hoďku. Za celou dobu, co to auto má, dal do pneumatik něco přes polovinu ceny, kterou já dávám ob 2-3 sezony (letní mám 2 roky, zimní 3). Za olej zaplatí za 4 roky to, co já dám do jedný výměny. Destičky za pětikilo na mý auto seženu taky, ale brzdit padákem mi nepřijde v městským provozu moc praktický. A to rozhodně nemám žádný velký auto (jenom dvoulitr).
Samozřejmě každý má jiný hlediska a cena nemusí být jediným argumentem proč koupit to nebo nekoupit ono auto. Ale třeba pro mně je cena čehokoliv dost důležitá, často dokonce zásadní. Přesto mi přijde, že nákupní taška se nikdy nevyplatí, protože náklady Punta 1.2 jsou proti např. Marey 1.6 vyšší cca o 10-20 %, ale užitná hodnota tý Marey je asi trojnásobná. Většina lidí z mého okolí, kteří koupili tu "nákupní tašku" už to teda dneska říká taky. Ale to je věc každýho, jaký má požadavky a přání.-
« Re:
Když v tý převodovce každý 2 roky vyměníš ten filtr + ATF, tak vydrží dlouho. Většina automatů tady "umřela" na zasenený filtr a nízkou hladinu ATF. Jinak 150 táců vydrží bez problémů....Klidně i jednou tolik, když s tím nejezdí prase...Navíc Repair kit na převodvku stojí v USA 200,- USD >:D
Desky za 500 nemám neboj :o)
-
-
"-- skrytý --" 13.05.2005 18:39
Bez nadpisu
Nápravy jako celek věru měnit nepotřebuješ, ale jejich díly celkem fest, při provozu na českých tankodromech. A tam se poznaj rozdíly fest - jak v cenách samotných dílů, tak i v kjejich počtu (dle složitosti náprav). A tady větší auta většinou vedou v ceně dost zásadně...
Jinak co se automatů týče - je mi naprosto fuk, na co ty automaty chcípaly a chcípají. Vím jistě jen to, že v mém okolí je úmrtnost automatů velmi blízká 100% - jinými slovy řečeno, prakticky všechny automaty, co si v mém okolí kdy kdo pořídil (víc naž 10 aut), se během pár desítek tisíc totálně vysypaly. Cca třetinu aut nešťastní majitelé překopali na manuál, cca třetinu prodali nepojízdné na ND, a do zbytku sehnali na vraku za těžké prachy jinou skříň a nadělili to do bazaru. Z tohoto důvodu považuju koupi automatu pod cca r.v.98 za vysoce rizikovou (za těch posledních pár let se už s tím snad lidi i naučili zacházet). Jediné bezproblémové automaty, co jsem potkal, byly a) známého Nissan Primera, koupený jako nový, a prodaný dál s nájezdem necelých 50tis km, a pak Zadkovy Mercedesy (o statistiku případných padlých převodovek je nutné požádat jeho :-) ). Pokud by se dělaly rozumné automaty do těch křápů, co provozuju, pořídím si jej taky, neb se mi automat líbí - jenže smůla. Možná tak za 10 let, až si koupím nějakou současnou šunku....-
« Re:
Automat versus manual - zajimave tema. Ja se osobne automatu vzdycky bal, dneska uz jsem se posledni dobou preorientoval spise na automaty. Maji totiz mnohem vetsi zivotnost nez manualni prevodovky. Jak uz tu parkrat padlo, motam se kolem starsich modelu vozu znacky Mercedes. Kdokoliv v mem okoli u MB vcetne me to mel, tak menil manualni prevodovku, proste se totalne vysypala, umrela a davala se jina, automaty najizdej mnohem vic, pokud dostaj co potrebujou.
Problem je v tom, ze kazdej, kdo to ma, tak proste jenom jezdi a vubec netusi, co je to servis a bezna udrzba automatu. Proste kazdej kecne do auta, frkne tam Déčko a jede... :-)
Zrovna vcera jsem menil na svym aute v automatu olej a filtr, uz jsem to mel jako nocni muru, nebyl menenej co to auto zname asi 150tkm, buhvi, jestli predtim vubec nekdy...??:) TAkze po vymene to slape porad stejne dobre a doufam, ze dlouho bude! Moje auto ma ted priznanejch 350.000km, no ale rekl bych, ze to je hodne optimisticky udaj, auto je rok vyroby 93, je to turbodiesel a za posledni dva roky to auto najelo 150.000km, takze kilometry tam dost padaj.... -
« Re: Oddie
"Je mi naprosto fuk na co ty automaty umírají". Dobrý, takže např. Toyota je největší sračka ze všech, protože mě je jedno že 7 z 10 poruch si zavinili majitelé prasáckou jízdou....
Jedno je kolečko u trakaře, soudruhu kolego >:D Když si lidi sami zaviní nějaký problém tím, že se na to s prominutím vy*rali, tak je to jen a jen jejich problém. Takže když nějaké "tele" jezdí s automatem 200 000 bez výměny filtru a ATF a pak se začne divit že to nefachá...Takovýho by tak skříň měla pěkně hezky nakopnout do *! To je jako kdybys nelil žádnej olej do motoru a divil ses že se ti zadřel. Taky za to může motor?? Trochu demagogie....Čekat na nový převodovky je nesmysl, automat se vyrábí už 55 let, nejni to novinka, jaks se snaží "jistí nejmenovaní výrobci namluvit stádu ovcí, které si říká český národ. A tvrdím si říct, že starý dobrý automat např. od GM bez elektroniky někdy ze 70. let je lepší než moderní špajska přeplněná elektronikou...
To jen 60% národua s tím nemá žádnou skušenost a tvrdí že je to šmejd..Evropští a asijští výrobci to ještě podtrhují nesmyslnými příplatky za automat-
"-- skrytý --" 16.05.2005 09:58
« Re: Re: Oddie
Milý puberťáku, nejsem žádný soudruh, a už vůbec ne tvůj kolega. Že za drtivou většinu problémů se starými automaty mohou jen a pouze předchozí majitelé vím, ale je mi to naprosto u p..ele. Pro mě je rozhodující jen a pouze rizikovost koupě a provozu té které plečky, nic víc. Nezajímá mě "co by bylo, kdyby bylo". Nehodlám vysvětlovat nebohému majiteli, že jsem mu doporučil cosi, co je sice při dobré údržbě spolehlivé a nesmrtelné, ale že takový kousek dneska prakticky neexistuje. Po mě chtěj lidi konzultace k něčemu, co se dá rozumně pořídit a rozumně servisovat, a nezajímaj je fandovské kecy o "starých dobrých xyz", co uživatelé stihli skoro všechny až na výjímky zničit. Z toho důvodu jsou věci, které nedoporučuju ani náhodou - starší automaty, určité typy motorů, určité modely aut. Bez ohledu na to, co je příčinou.-
« Re: Re: Re: Oddie
:D Vidím že ti chybí smysl pro humor (s tím soudruhem). Si doporučuj co komu chceš, to je mi putna, já nikomu nic nedoporučuji, at si každej vybere co chce sám a pak si nadává na sebe. Jen se občas některým "holovozům" zasměju...
K tomu automatu - další pěkná řádka jich odyšla proto, že "broci" s tím jezdili stylem Zelená, dup na plyn až na zem, brzdy, červená a dokola..tohle automat nerad. Anebo další 190 na dálnic na tempomat několik desítek Km a zvláště u převodovek co neměly přídavný chladič oleje došlo k přehrátí a lamely udělaly pápa. A do třetice hlavně v počátku 90. let "velmi vysoká odbornost" zdějších sevisů vč. oficiálních >:D V americe se divili co tady s těmi skříněmi děláme ;-)
-
-
-
"-- skrytý --" 16.05.2005 08:20
Bez nadpisu
No, a teď to zkus vzít z pohledu ne toho, kdo jezdí v Mercedesu, a pro jinou převodovku si kdyžtak šáhne do regálu a vymění si jí sám, ale z pohledu někoho, kdo jezdí v obyčejné spotřebce a s každým problémem pojede do servisu. Ještě bys doporučil starší automat??? Sám víš, co stojí po vracích převodovky man/aut, a jak jsou které dostupné. Co by sis troufl nadělit do rodiny, mimo Merce (a příp. těch předchozích Baworů)? -
"-- skrytý --" 16.05.2005 10:15
do města plus automat
Tedy dle mého - do města malý diesel Cdi či vozítko od Toyoty, jinak o diskusi o automatech - měl jsem Lagunu automat, 3l, najeto 130 tis. a s automatem nebyly problémy, byla v tom "doživotní" náplň, nebylo radno do toho šťourat.
Mám nyní manuál a nemohu si zvyknout - prostě mě to nebaví - šlapat zelí na spojce a míchat pořád tou šaltpákou - asi jsem zpohodlněl - jo takové sekvenční pořazeníčko pod volantem u nějakého Meďáka - to je můj sen!!!-
"-- skrytý --" 16.05.2005 10:35
« Re: do města plus automat
Jistě, mě to taky nebaví. Když budu uvažovat o autě 5 let starém, taky budu uvažovat takhle. Ale přes 10 let starou pixlu s naprosto neznámou servisní minulostí a v jen pár se vyskytujících kusech kupovat v automatu je vysloveně riziko - ne že by tedy na tom byly takhle staré manuály snad lépe, to ani náhodou, ale převodovky na ně se většinou seženou za pár tisíc na každém rohu (zase až na výjímky, ale to se dá snadno vysledovat). Ten, kdo kupuje nové nebo hodně mladé auto, si může vybírat prakticky jak chce, kdo se ale chce či musí spokojit se starým popelníkem, by měl být hodně obezřetný!
-
-
"-- skrytý --" 16.05.2005 10:32
Bez nadpisu
Tak nevím - moje zkušenost je opět zcela opačná. Chrysler Voyager, první majitel, prav. servis, 4,5 roku stáří a 170.000 km - vysypanej automat, oprava 48.000 Kč.
MB 220 CDI, první majitel, prav. servis, 3 roky stáří a 195.000 km - vysypanej automat, oprava 138.000 Kč.
Z mého okolí je to úmrtnost u 100 % automatů (teda do automatu nepočítám Selespeed, ten už má nalítáno skoro 240.000). Auta byla kupována nová, servisovaná u značkových servisů a nikdy se na nich nešetřilo. Obě byla prodána protiúčtem. Ani jeden z býv. majitelů nyní nemá automat...
Výměnu nebo opravu mechanický převodovky jsem za posledních 8 let nezažil (nepočítám "přerovnání kvaltů" z ryze sportovních účelů), a to ani u 10 let starých aut (pravda, převážně made in Italy). Poslední průsery u mech. převodovek si pamatuji z AR 75 a Porsche 944 obě motor vpředu, špajzka vzadu).-
"-- skrytý --" 16.05.2005 10:41
« Re:
Magic: Voyager není reprezentativní vzorek, tam byla ta převodovka hodně poddimenzovaná, toho bych nehodnotil. Jinak výměn či řešení mechanických převodovek pamatuju hodně, to je věc, která se na vrakovištích prodává dost - ale většinou v těch řádech tisíců. Až na nějaké průserové výjímky, jako např. některé Laguny. Na italech jsem pravda nic takového nedělal, ty jsem měl moc krátce :)-
« Re: Re:
Hlavně Alfa Romeo z konce 80. a počátku 90. let byl učiněnej etalon životnosti >:D >:D >:D-
-
« Re: Re: Re: Re:
Ano, do smrti skříně >:D Hezký termín, ale většinou bývá uvedeno kolik tím výrobce myslel...Víc jak 200 000 Km to nikde nebude...-
« Re: Re: Re: Re: Re:
Dozivotni napln je - dokud se to neposere, to muze bejt taky 50 tisic km... :-)
No, ja nevim, s nikym se o nicem uz zasadne nerad dohaduju co je to nejlepsi a spravny auto... Jaka je nejlepsi prevodovka... Proste neco uz o tom vim, tak asi kazdej vi, co ja mam za auto, takze to si myslim, ze je nejlepsi proste.
Hlavne silny Mercedesy se v manualu vubec nevyrabely, prej ty manualy ty vykony a hmotnost nezvladaj. PREJ:)-
"-- skrytý --" 16.05.2005 12:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ano, automaty jsou schopny přenášet mnohem vyšší točáky, než manuály. I proto k některým velkoobjemovým motorům vůbec nejsou manuály, protože by na ten vysoký točivý moment musely být speciálně dimenzovány, což se v podmínkách sériové výroby a malé sériovosti vůbec nevyplatí. Mnohem jednodušší je pro výrobce šoupnout tam automat a nerozptylovat zákazníka možností výběru. Ostatně rozumný zákazník od určité kubatury stejně sáhne raději po automatu.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 17.05.2005 10:04
« Re: Re: Re:
Pokud hovoříš o motoru 2.5 TD "Detroit", tak ten byl opravdu ve Voyagru i v AR 155 a 164. Konstruktéři by zasloužili zastřelit.
Jinak V8 4.2 je například Maserati (Coupé i Quattroporte) a o tom, že by mechanická převodovka něco nepřenesla nevím, považuju to za absurdní blbost (dyť tam normálka je a aby to bylo ještě komplikovanější, je u zadní nápravy). Jediný o co tam jde, je dimenze a životnost synchronů, ale to Maserati má například na jedničce a dvojce 3 kuželový spojky, na ostatních kvaltech 2 kromě zpátečky (tam je jen 1 jednoduchej synchron). A zatím se nezdá, že by s tou špajzkou byl nějakej problém /na rozdíl od Shamala, ale to bylo biturbo). Myslím si, že hlavní důvod, proč vámi jmenovaný auťáky mají automaty je orientace zákazníků (AMG E55 se na závody po okreskách opravdu moc nehodí a jakákoliv Amerika tím míň >:D ). A fakt je, že pokud člověk potřebuje mít z auta pojízdnou kancelář a např. je závislej 3x do minuty na mobilu, tak je automat mnohem lepší, zvlášť na popojíždění v kolonách.
-
-
-
-
Re:Magic
No 2,5 TD od VM Motori (dnes Detroit Diesel). Dávaly se i do Jeepu Cherokee 2,5 TD (mám osobní zkušenost s tímto vozem, když praskly ty hlavy cestou z Brna -seděl jsem v tom (i když jsem neřídil)...
Já neříkám že ten manuál k V8 nejde, já říkám že se tam nehodí (vyjimkou jsou sportovní vozy, závodní speciály apod.). Coupe s automatem by asi moc lidí nekoupilo, u Quattroporte je to spornější, tam by se hodilo něco jako Selespeed u AR 156... -
-
Bez nadpisu
Ony nepraskly úplně všechny...No, oprava stála 110 táců vč. práce....Docela sranda, za tu cenu bych toho TD vyhodil, prodal někam na ND a vrazil tam normálního R6 4,0...To auto stálo na opravách a údržbě majlant, holt něko chtěl ušetřit na Pov. ruč. a naftě a dal nakonec třikrát víc...Ale asi to nikomu nevadilo, firemní auto...-
« Re:
Kdyz je to auto TD, tak tam nemuzes jentak vrazit benzina, zaprve technickej problem znacnej, zadruhe problem s legalizaci, takze nesmysl...!-
« Re: Re:
Legislativní problém by to byl, technickej tolik ne...Když vyhodíš celej motor, tak ti zbyde max. vyměnit výfukové potrubí...S manulem už by to zbastlit šlo, nebo jde koupit za pár šupů automat z nějaký bouračky...-
« Re: Re: Re:
Barik: Nevim, zda jsi skutecne takovej machr a mechanik, ze pro tebe nic neni problem, nebo mam obavu, ze prave nejsi vubec technik prilis a vubec netusis o cem to mluvis, protoze zadrhel tam vidim velice velkej!!!
Cela elektrika jina, palivovy vedeni jiny, vejfuk jinej, veskery drzaky vseho jiny, nebude pasovat servo, klima atd, atd...Navic benzinova pumpa se tam musi vsadit jeste... nejvetsi problem vidim v elektrice.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 18.05.2005 14:23
Bez nadpisu
A jéje. Pubertální teoretik, jehož technické znalosti končí maximálně někde u dolití kapaliny do ostřikovačů, popisuje "brnkačka" výměnu motoru. A ještě k tomu o tom poučuje dlouholetého mechanika, kterej těch demontáží/montáží agregátů má za sebou minimálně desítky, ne-li stovky. No to je gól, to se fakt může stát jen na internetu... Tebe bych chtěl vidět, hochu, jak "vyhazuješ" ven ten TD, a eště líp jak tam montuješ něco jiného - asi bych se velice dobře bavil. A kdo aspoň vzdáleně tuší, o co se jedná, by se asi bavil úplně stejně. Ale jen tak dál, napiš ještě něco hezkého, co bys "udělal". Já to vytisknu, a vezmu klukům na dílnu, ať se taky pobavěj...
Mimochodem, jsem tehdy tuším nabízel odkup toho padlého Cherokeeze tak jak byl, co si tak matně pamatuju, vůbec to opravovat nemuseli... -
Re:oddie
Hele nechytej mě za slovo. Když napíšu "Bych vyhodil TD a dal tam R6 4,0" je myšleno tak, že kdybych to vlastnil já, dal bych tam jinej motor. Ovšem nikde není čárky o tom že bych to dělal sám osobně. Jednak to nemumím a nikdy jsem to nedělal, jednak jeden člověk to sám bude těžko dělat.
Je mi jasný že jsou tam jiný věcy, v elektrice ani tolik ne, ale jinak jo. O tom že by se musel dát celelej novej vejfuk sem psal, palivová pumpa je jasná, Servo, klima apod by byla na tom motoru co by se tam dal...Jak říkám,největší problém by byl v převodovce. Bud tam nějak nabastlit manuál, nebo dát automat, címž by ale vyvstvaly další problémy. Neříkám že je to sranda a že se to dá udělat za odpoledne, je to práce na řadu týdnů a možná i měsíců. Nejjednodušší řešení by tak bylo rozprodat to na díly a koupit si rovnou jelj Jeep. Ale mě to může bejt jedno, moje to nejni, že... -
"-- skrytý --" 18.05.2005 17:22
Bez nadpisu
Zadek: ale nejsem, jen na podobně přiblblé dotazy typu "jak jednoduše přidat turbo" nebo "jak do toho narvat jinej motor" odpovídám tak třikrát do tejdne, a světe div se, když nastíním vše co to obnáší, si to nějak každej rozmyslí nebo co. Od jaké věkové kategorie podobné dotazy většinou padaj, asi asi není třeba zmiňovat >:D Proberem to někdy u píva ;-)
Jinak dobrá tedy, žádný složák to není. Stačí mít k dispozici celé auto, z kterého se to vezme (třeba zbořené, to je fuk), dát si to na dva zvedáky vedle sebe a "jen" přendavat. Největší opruz bude celkem pochopitelně elektronika, páč se musej přehodit kompletní svazky (pokud by to tedy nebyl karburátor, což u dnešních aut s dovolením neuvažuju). Co se mechaniky týče, přehazují se celé funkční celky, tak tam prakticky žádný problém není (je na to akorát potřeba mít příslušné vybavení, aspoň žirafu). Pokud nebude k dispozici jakž takž kompletní vrak, z kterého se to všechno vezme, je dost velké nebezpečí zaseknutí se na nějaké blbě sehnatelné kravině, kvůli které to nepůjde sestavit. Super způsob, jak na pár dnů zabít dva zvedáky, a výsledně vyrobit nepřihlásitelný zbastl...-
"-- skrytý --" 18.05.2005 17:25
« Re:
P.S. Zadek: říkal jsem ti po tel., že to budou jen těsnící kroužky ;-) Kdyby to byl přesto náhodou radiátor, tak brnkni značku, mrknu jestli ho mám...
Barri: 18 možná ne, ale o moc víc asi těžko... Až dostaneš rozum, přestanu tě takhle titulovat :P -
"-- skrytý --" 18.05.2005 21:59
« Re:
No, někdy to není takovej průser. Už jsem v životě viděl dvě Delty Integrale s ropáckým motorem...naopak jsem se jednou těžce spálil na AR 164/II QV při "drobnosti" - výměna automatu za manuální převodovku. A ono ejhle - neřešitelnej problém. Jiná nápravnice a jinak usazená ve skeletu! A vypadalo to tak jednoduše!
A naopak záměna motoru ve 164/I původně 3.0 V6 benzin za 2.5 TD byla celkem snadná a přitom to vypadalo složitě...no, a pak si jednu nedej...:)
Barichello: ten motor "Detrit" 2.5 TD měl ty hlavy totiž 4. Byly každá zvlášť, aby nepraskaly (protože u každýho starýho ropáka praskaly, že jo). No a tak nepraskla najednou jedna hlava, ale postupně popraskaly 4...kdyby to bylo mý auto, koupil bych zbořenou 164/II TD a ten motor vzal z ní; vyšlo by to levněji a byl přeci jen líp vyladěnej...-
« Re: Re:
Oddie: Uvidim, snad se o vikendu k ty svini P306 dostanu, mam spoustu jinejch ukolu, vidim to tak, ze to necham asi odlezet. Ale rekl bych, kdyz jsem s tim jel, uplne se parilo celni sklo, parilo se pouze v casti pred ridicem, na druhy strane vube, to by fakt myslim nasvedcovalo, ze bude problemek u toho vstupu do topeni, jak jsi rikal...
Nekdo meni motory jak na bezicim pasu, ja se nedokopu k tomu, abych vyresil obratem topeni, nejak jsem se zkazil...!!!:-))))))))
-
-
« Re:Oddie
Vidiš jak jsi to hezky popsal, pak už jen zbývá jít si koupit papíry na Cherokee 4,0 benzín (a tamty prodat) a můžeš vyrazit >:D Pak že to nejde >:D Všechno jde zlegalizovat, když můžou jezdit Auta s V8 4,5 na papíry 2,8, dá se leccos.. Sou i lidi co jezdí s jedněma papírama dvěma auty atd...
-
-
Re:Magic
Vim že tam byly 4 hlavy, taky nám z nich 2 praskly. To že je konsktruktéři sice rozdělili aby nepraskaly je hezký, ale očividně se jim to minulo účinkem neb u 65% motorů stejně praskly... Ten motor je tím profkláklej, jen pár neznalejch neví a jde se zeptat jestli ten Voyager 2,5 TD je dobrej. Vždycky mu kulatně vysvětlíme aby dal ruce na prsa a hodně rychle utíkla pryč >:D Nevím jak praskaly u AR, faktem ovšem je, že Cherokee nebo Voyager jsou o dost těžší něž AR...No tak to dopadá když se do ameriky dává dýzl :D -
"-- skrytý --" 19.05.2005 10:49
Bez nadpisu
Většinou posuzuju vyplatí se/nevyplatí se, a ne jde/nejde. Technicky lze totiž leccos, ale mnohdy za tak nesmyslnou cenu, že pokud člověk nechce mít za každou cenu raritu (s tím že za ní patřičně zaplatí), nemá cenu o tom ani uvažovat... Faktem ovšem je, že já se na to koukám čím dál víc pouze z toho pohledu ekonomiky, bez jakýchkoliv "citových" úvah. Ale až budu jednou velkej, bohatej a budu se nudit, třeba si zas postavím nějakého veteránka :)
Ad 2,5TD od VM Motori - ty hlavy nebyly dělené proto, aby nepraskaly. Důvod pro dělení hlav byl mnohem prozaičtější - ten motor byl totiž navržen jako stavebnice. Vyskytoval se jako tříválec (1,8TD), čtyřválec (2,5TD), možná i jako šestiválec. Měl tuším ještě dvě varianty základních prvků. Cílem bylo navrhnout to tak, aby měly co nejvíc dílů společných - proto ty oddělené hlavy. Nápad jistě úžasný, bohužel s sebou přinesl jisté nežádoucí účinky... :-) Mám tu snad ještě někde dobový popis těhle motorů, oskenovaný z nějakého starého časopisu, if zájem. Je to ale třeba brát s rezervou, tehdy to byla novinka, a netušilo se, že se budou tak sypat. -
"-- skrytý --" 19.05.2005 14:34
Bez nadpisu
Dokumentaci určitě ne, ale tu oskenovanou stránku mám. Už jsem do toho koukal, dělalo se to jako 3, 4, 5 a 6-ti válec. Shodných to mělo mít 70% dílů - kompletní hlavy, písty, ojnice... Ten tříválec 1,8TD byl tuším v Alfě 33, ne? Nebo v něčem takovém.... taky velmi "oblíbený" motor-
"-- skrytý --" 19.05.2005 23:41
« Re:
Ja, ja, 33 TD. Byla 1.5 i 1.8. A docela s tím pádila...ale u 33 bylo fuk, co to bylo za model, průser jako průser...model 90 byl zase v jedný verzi s tím pětiválcem. Oni totiž dodávali ty motory i do zemědělských, zemních a dokonce i důlních strojů a lokomotiv. Snad jen do letadel dávala Alfa vždycky svoje motory...:)
On byl na svoji dobu ten motor kostrukčně docela pokrokovej, ale u Fiatu z něho kupodivu moc nadšený nebyli (AR tehdy Fiatu ještě nepatřila) a raději investovali do vlastního motoru 2.5 TD (Croma, Thema), který v Cromě předělali na bezkomůrkovej, což inspirovalo VW k vývoji motoru TDI. Výkonově je ale ten Fiaťáckej motor horší než Detroit, z čehož vyplývá, že italskej nafťák do JTD prostě nebrat.
-
Vzhledem k tomu, že nebude intenzívně využíváno a bude to druhé auto v rodině, nechci již platit druhé velké povinné ručení jako dosud za své druhé auto (2,0 l) a proto by mi nejvíce vyhovoval objem 1,0. Většina automobilek však zvýšila své objemy na 1,1 l.
Nejvíce by se mi svým prostorem a užitnými vlastnostmi líbil malý MPV.
Pokud to shrnu:
Hyundai Atos - nový motor má už 1,1, nevím zda lze objednat ABS, nyní akce klima zdarma, cena mi přijde přiměřená
Picanto - zdá se mi už dost malé, motor také 1,1 - nicméně z hlediska výbavy je super, má i kotouče vzadu
Suzuki R Wagon -dodává se jen s 1,3 a jeho městká spotřeba mi přijde dost velká, byť jeho cena včetně klima je velmi dobrá, výbava dostačující
Toytota Yaris - její pořizovací cena se mi zdá dost velká
Matiz - o tom snad ani neuvažuji
Fiat Panda - přijde mi už moc malé
Opel Agila - de facto stejné jako R Wagon, akorát paleta motorů je širší - lze i 3. válec 1,0.
Nejvíce by mi mé představy splňoval asi Opel Agila, bohužel pokud do výbavy dopočítám airbagy, klima, je to cena o 100 tis větší než velmi podobné Suzuki a o 130 více než korejská vozítka
Jsem dlouhou dobu zvyklý na diesly, samozřejmě vím, že vzhledem k najetým km se u druhého auta v rodině nevyplatí jíti do této motorizace, i když by se mi 1,3 DDiS, který se montuje do Pandy, Agily i Wagonu (Wagon se s tímto motorem do ČR nedováží) moc líbil. Ale tady jsou ceny už úplně někde jinde
Poradíte někdo z vlastní zkušenosti, kdo jste se rozhodoval podle podbných kritérií (intenzita využívání, provozní náklady, pořizovací cena, výbava, užitné vlastnosti, bezpečnost, komfort apod), pro co jste se rozhodli a proč ?