Honda FRV
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« pocit z motora
ja vam chlapci davam plne za pravdu. je to skratka super ist v tej honde. uz sa tesim na zajtra, idem konecne na dlhsiu cestu. co sa tyka toho zabehavania, tak hadam to nerobim az tak zle ta dlhsia cesta po dialnici bola len jeden extrem. zvacsa na to majzdime len tak "okolo domu" na kratke vylety a tak, minuly vikend sme boli v rakusku, tunak kusok od bratislavy je taky dunajsky narodny park a to je taka roznoroda trasa. hadam to dobre dopadne. uz som prestal na tu spotrebu pozerat, hlavne ze to tak dobre toci... -
« Re: honda
Nie si sam, kto vycita dnesnym Hondam nizke (oproti minulosti, nie oproti konkurencii) vykony. Dnesne Hondy maju vyssiu hmotnost koli bezpecnosti, takze motory nemozu tocit tak vysoko ako pred 5-10 rokmi..
Ale mnohi este stale dufame, ze 185koni z 1.6 a 240 koni z dvojlitra (samozrejme bez turba) sa este zopakuje.. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: honda fr-v opat
bluedream: Civiv 3D 1.6 Sport je SOHC VTEC II (tusim ze jet to tzv. 3-fazovy VTEC), nevim jak verze Sport, ale verze 5D, kterou mam ja, mam omezovac na 6500 ot/min, zato tenhle motor slusne tahne od spodu. Takze bacha, neni to uplne klasicky VTEC, ktery muzes tocit na 7000. -
"-- skrytý --" 21.04.05 09:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: honda fr-v opat
mitsi: uvazoval som o Civicu 3D sport s 1.6 motorom, mrzi ma, ze som sa v nom nezviezol, lebo som bol na ten motor fakt zvedavy, na tu muziku vo vyssich otackach :-) musim to nejak vymysliet a zahrat sa na potencionalneho kupujuceho a dat si jazdu :) -
"-- skrytý --" 21.04.05 08:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: honda fr-v opat
Docela mne baví řešit otázku tzv. "vysoké spotřeby japonských aut" s někým, kdo v životě nepoznal, jakou lahodnou hudbu produkuje (japonský) motor vytočený na 7 tis. ot./min. ve 160 km/h na zařazené trojce, když ten někdo je v dané rychlosti odkázán na pětku a už dávno je za hranicí toho, co je schopen agregát jeho vozu dlouhodobě trávit...
PS: To samozřejmě není namířeno proti TopGunovi! S ním si, jak je vidět, dobře rozumíme. -
« Re: Re: Re: Re: Re: honda fr-v opat
Mitsi: :-) Svata pravda. Podtacat Hondu je hriech. Napisal som to pre odporcov Hondy, ktori by tvoje sova o vyssej spotrebe mohli chapat ako silny argument proti Hondam. A dufal som, ze ani nevedia, co to je podtacanie (vecsinou aj tak jazdia v TDI). -
"-- skrytý --" 21.04.05 08:03
« Re: Re: Re: Re: honda fr-v opat
TopGun: Že "se to dá", ještě neznamená, že to motoru a celému hnacímu agregátu prospívá. Mitsubishi by tě za takovéto zacházení nakopalo do prd... a Hondě (která si to líbit nechá) bych neměl to strdce něco takového provádět! -
« Re: Re: Re: honda fr-v opat
K spotrebe, o ktorej pisal Mitsi, pridam, ze ak Hondy tocis na najvyssom rychlostnom stupni co najnizsie, takze motor prave zvlada udrziavat rychlost, dostanes spotrebu aj o 30% nizsiu, ako je papierova. Uplne bezne sa da po meste chodit 65kmh pri necelych 1800 otackach za 4 litre/100km. -
« Re: Re: Re: honda fr-v opat
Mitsi: ja mam Civic 5D 1.6 automat a ten ma naopak extremne dlouhe prevody (je to 4 kvalt), na 3 se da jet temer maximalka a 4 je vylozene rychlobezka, takze bych uplne nezobecnoval. Musim rict, ze mi dlouhe prevody vyhovuji. Hlavne spotreba na dalnici pri 140/150 je velmi prijemna
(pod 7.5), je to tim, ze pri 160 to toci teprve 4000 ot/min.
Jinak auto jsem nekupoval uplne nove (najeto 13 tisic) a zacinal jsem na prumerne spotrebe 8.6 nez jsem se s tim szil, ted mam dlouhodoby prumer 7.8, nijak to ovsem nesetrim. Na dlouhych trasach - dovolena - prumer 7.2.
Co se tyce prevodovky - automat od Hondy je zatim to nejlepsi, co jsem mel moznost delsi dobu ridit, umoznuje jezdit na pohodu i sportovne. Do manualu bych se nijak nehrnul a uz vubec ne 6-kvalt, to mi prijde jako masochismus. -
"-- skrytý --" 20.04.05 09:28
« Re: Re: honda fr-v opat
Honda Civic Stream se vyráběla pouze v Japonsku. Když stál Stream v showroomu hned vedle Civica 5D z UK, při bližší obhlídce byly rozdíly v dílenském zpracování naprostro zřetelné - i laik to poznal, pokud měl možnost přímého porovnání obou vozů.
Ad spotřeba japonských motorů: Je téměř vždy vyšší (tedy při "normálním způsobu používání", tj. točit, točit a zase jen točit - ne že by to bylo zapotřebí, ale ty motory si o to vyloženě říkají a rozhodně jim to neškodí), než u stejných kubatur evropských vozů. Jenže to je právě ona daň za to, jak to jede, jeký má motor charekter, jaká je odezva na plyn atd. atd. V praxi pak japonská 1.6 hravě "prohání" evroský dvoulitr, který prostě ani náhodou nemá na japonský dvoulitr, i kdyby měl nakrásně shodné deklarované parametry. Jak je to možné, to opravdu nevím...
Ad zpřevodování u Hondy: I v případě šestikvaltu Honda zásadně "seká kvalty těsně vedle sebe", a to navíc dost "dopomala", takže žádný dálniční rychloběh se rozhodně nekoná. Opačným protipólem byly donedávna vozy Mitsubishi, které pro změnu používaly extrémně dlouhé zpřevodování. -
« Re: honda fr-v opat
Myslim ze s tak malo zajetym autem je spotreba 8l velmi dobra. Na Streamu mam se stejnym motorem 15.000. Mirny poklas se da asi ocekavat, ale ten motor je zjevne udelan dost precizne. Po Praze jezdim za 10, normalni mix na delsich trasach je pod 9, ale mam trosku tezsi nohu. Na Honde je pekne, ze i pri razantni jizde spotreba neuleti. Na Octavii 1.8T jsem schopen jezdit za 7 i za 13, u Hondy je to mezi 8.8 a 10.3. -
« honda fr-v opat
tak tu je moj prispevok ktorym som popisal prve pocity po asi 800 km
mam za sebou prvych 800 km na novej honde fr-v tento krat vo verzii 2.0. je to moja prva honda, doteraz som mal tu cest opel vectra 2.0, nissan almera 1.5, mazda premacy 1.8, renault scenic grande 1.8. zhrnul by som to asi takto
plusy
plynuly tah motora, auto sa krasne a plynule rozbieha, ked porovnam s tym reanultom scenic tak je to uplna krasa
variabilny interier je pre nasu trojclennu rodinu plus pes skoro to co sme chceli az na jedno minus popisane nizsie
celkovo nizka hlucnost, ani areodynamicka nam pri 140 moc nevadila
pekny a dobre spraveny interier
minusy
ked posuniem predne stredne sedadlo uplne dozadu neda sa zadne stredne sedadlo sklopit, teda reci o trojmiestnej dodavke neplatia
kvoli psovi sme si dali namontovat orginalnu mrezu dozadu. na to ze stala 15000 Sk, je uplne na figu, je to nejaka divna kostrukcia, strasne zavadzia a hrkoce, lebo nie je jeden kus ale tri take divne kusy, blbo sa to rozmontova a zase sklada
na moj vkus velka spotreba, pre dvojliter som sa rozhodol, lebo som mal pocit z testovaj jazdy, ze ta 1,7 je na take velke auto prilis slaba a tak som sa bal vacsej spotreby, pri rychlejsej jazde na dialnici. ocakaval som, ze sestupnova prevodovka a dvojliter umoznia na dialnici pri stabilnej rychlosti 140 spotrebu okolo 7 litrov, co je ale uplne mimo reality. mozno to sposobila aj novost auta, ved je vlastne v zabehu. zdalo sa mi, ze po odjazdeni 500 km sa spotreba upravila ale stale je to viac ako som dufal (dnes zilina bratislava, 80 percent dialnica a 140ka na tachometri, spotreba podla palubaku 8,1l)
podla mna blbo spravodovana prevodovka. este som nemal auto zo siestimi rychlostami, takze som mal mozno nespravne ocakavania ale cakal som, ze 6 stupen sa bude pouzivat ako "udrziavaci" na dialnici pri 120kmh a vyssie. realita je vsak taka, ze vyrobca radi prehadzovat na 6ku pri 90 kmh. viete si predstavit aka ja to prehadzovacka pri nasich cestach, ked sa jazdi od 60 do 110 podla moznosti. samozrejme, nie je problem ist na 4ke aj 130 ale ta spotreba potom je strasna.
mozno mi teraz budete oponovat, ze ked tu pisem o spotrebe tak som si mal kupit nejakeho renaulta, ze honda a motor ivtec je o niecom uplne inom ale pisem to tak ako to vidim. dost sme vahali medzi fr-v a toyotou corolou verso a tusim ze po stranke hospodarnosti to mozno nebolo najlepsie rozhodnutie. alebo sme mozno mali vybrat ten diesel 2,2 ale ten sme zamietli, lebo by bol este drahsi a auto by bolo az v lete a my sme ho potrebovali uz teraz, aj tak sme nan cakali 3 mesiace. takze tolko. rad si vypocujem dake mudre nazory na ten motor ivtec 2.0 z inych aut. mozno sa ta spotreba upravi po dalsich kilometroch, uvidime.
dnes by som to doplnil asi nasledovne
minusy
cierny potah je dost na figu, spini sa. rovnako ta velka plastova lista sa lahko obchyta. mne to ani nevadi ale zene hej :)
plusy
to auto ide ako drak. je to jednoducho o pocite plynulej jazdy od zaradenia jednotky a pustenia spojky. motor ide za plynom a ten pocit je nadherny
koncept nasej trojclennej rodiny je plne funkny, dcere sa na prednom sedadle paci a manzelka je rada, ze nesedi vzadeu
celkovo som rad, ze sme si ju kupili.
co sa tyka cmax tak si pozri diskusiu tu na auto.cz [odkaz] to hovori o mnohom... -
« honda fr-v opat
tak tu je moj prispevok ktorym som popisal prve pocity po asi 800 km
tak sa hlasim do klubu. mam za sebou prvych 800 km na novej honde fr-v tento krat vo verzii 2.0. je to moja prva honda, doteraz som mal tu cest opel vectra 2.0, nissan almera 1.5, mazda premacy 1.8, renault scenic grande 1.8. zhrnul by som to asi takto
plusy
plynuly tah motora, auto sa krasne a plynule rozbieha, ked porovnam s tym reanultom scenic tak je to uplna krasa
variabilny interier je pre nasu trojclennu rodinu plus pes skoro to co sme chceli az na jedno minus popisane nizsie
celkovo nizka hlucnost, ani areodynamicka nam pri 140 moc nevadila
pekny a dobre spraveny interier
minusy
ked posuniem predne stredne sedadlo uplne dozadu neda sa zadne stredne sedadlo sklopit, teda reci o trojmiestnej dodavke neplatia
kvoli psovi sme si dali namontovat orginalnu mrezu dozadu. na to ze stala 15000 Sk, je uplne na figu, je to nejaka divna kostrukcia, strasne zavadzia a hrkoce, lebo nie je jeden kus ale tri take divne kusy, blbo sa to rozmontova a zase sklada
na moj vkus velka spotreba, pre dvojliter som sa rozhodol, lebo som mal pocit z testovaj jazdy, ze ta 1,7 je na take velke auto prilis slaba a tak som sa bal vacsej spotreby, pri rychlejsej jazde na dialnici. ocakaval som, ze sestupnova prevodovka a dvojliter umoznia na dialnici pri stabilnej rychlosti 140 spotrebu okolo 7 litrov, co je ale uplne mimo reality. mozno to sposobila aj novost auta, ved je vlastne v zabehu. zdalo sa mi, ze po odjazdeni 500 km sa spotreba upravila ale stale je to viac ako som dufal (dnes zilina bratislava, 80 percent dialnica a 140ka na tachometri, spotreba podla palubaku 8,1l)
podla mna blbo spravodovana prevodovka. este som nemal auto zo siestimi rychlostami, takze som mal mozno nespravne ocakavania ale cakal som, ze 6 stupen sa bude pouzivat ako "udrziavaci" na dialnici pri 120kmh a vyssie. realita je vsak taka, ze vyrobca radi prehadzovat na 6ku pri 90 kmh. viete si predstavit aka ja to prehadzovacka pri nasich cestach, ked sa jazdi od 60 do 110 podla moznosti. samozrejme, nie je problem ist na 4ke aj 130 ale ta spotreba potom je strasna.
mozno mi teraz budete oponovat, ze ked tu pisem o spotrebe tak som si mal kupit nejakeho renaulta, ze honda a motor ivtec je o niecom uplne inom ale pisem to tak ako to vidim. dost sme vahali medzi fr-v a toyotou corolou verso a tusim ze po stranke hospodarnosti to mozno nebolo najlepsie rozhodnutie. alebo sme mozno mali vybrat ten diesel 2,2 ale ten sme zamietli, lebo by bol este drahsi a auto by bolo az v lete a my sme ho potrebovali uz teraz, aj tak sme nan cakali 3 mesiace. takze tolko. rad si vypocujem dake mudre nazory na ten motor ivtec 2.0 z inych aut. mozno sa ta spotreba upravi po dalsich kilometroch, uvidime.
dnes by som to doplnil asi nasledovne
minusy
cierny potah je dost na figu, spini sa. rovnako ta velka plastova lista sa lahko obchyta. mne to ani nevadi ale zene hej :)
plusy
to auto ide ako drak. je to jednoducho o pocite plynulej jazdy od zaradenia jednotky a pustenia spojky. motor ide za plynom a ten pocit je nadherny
celkovo som rad, ze sme si ju kupili. -
petrumr 19.04.05 21:28
« Re: .. Díky ..
Já sem měl taky japonce-carinu-spíš angličana,ale to je jedno,myslím,že civic se také vyrábí v UK.Jak sem kupoval brava,tak toho nelituji a zase půjdu do Fiata-samozřejmě pryč z rodiny nepůjdou-proč taky.U nás jezdí civic a má uplně zkorodovaný zadní blatníky-koupeno v čr 1996-nejsi to ty? :-! Když jo,tak Tě znám.A jěště-u každé toyoty-skoro se při 100 000Km pokazí cigaretová zástrčka a u Fiata taky. :'-(
K tem ostatnim minusum - dojezdovou rezervu pouzije clovek jednou za zivot a sedacky jsou dan za 3 predni sedadla.