Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« puklice
Ještě jeden rýpanec. Co takhle puklice-vyvážení kola
Velmi často totiž vidím poklice, které nepříliš dobře sedí na ráfku. Pak je prakticky celé vyvažování kola zbytečné.
Mám ještě jeden dotaz používá někdo, nebo líbí se někomu zvěrstva stylu police s imitací brzdového kotouče? grrrrrrrrrr -
modus ponens 23.03.05 14:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody
Bezny provoz na plechacich se mi zda taky vyhodnejsi (financne i z hlediska nutne pece) jelikoz se da ocekavat, ze s tim nekdo drive ci pozdeji vezme o obrubnik (coz plechac snese lepe) ...
To neviem, ci znesie lepsie (zalezi od kontaktu), ale ak mas mat puklice, tak ta pukne hned. A nova tiez nieco stoji.
Len tak okrajom, poskodene puklice vidavam na kraji cesty dost casto. A to nehovorim o tom, ze ukradnut puklicu stoji zlodeja o dost menej namahy ako ukradnut cely disk. A ze sa puklice kradnu, o tom asi pochyb nie je, asi aj preto sa ujal novy modny doplnok poistovat si ich plastovymi "viazacmi". :'-(
Celkovo to z praktickeho hladiska vidim tak, ze treba porovnat konkretne ceny za ALU disk a za plechac. Jedinou nevyhodou ALU diskov moze byt cena, takze ak sa Ti podari ju stlacit dole, nevidim dovod, preco sa uchylovat k plechacom. Tie totiz jednak hrdzaveju + mas "starosti" s puklicami.
A este k bezp. srobom: odkial beries istotu, ze Ti plechace nikto neukradne? Podla mna staci mat nove pneu a uz to moze niekoho zaujat. :x -
"-- skrytý --" 23.03.05 13:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a ne
No resim to proto, ze predpokladam, ze za mirne jete lite koupim nove plechace i s poklicema, takze nebudu "investovat" do koupe bezpecnostnich sroubu a strachovat se jak o kola tak o to, ze kdyz budu potrebovat vymenit kolo, ze nenajdu bezpecnostni orech...
Mimochodem zlodej ktery jde ukrast kola asi nema problem otevrit auto a podivat se do prihradek, jestli tam nekde ten bezpecnostni orech nenajde.
Bezny provoz na plechacich se mi zda taky vyhodnejsi (financne i z hlediska nutne pece) jelikoz se da ocekavat, ze s tim nekdo drive ci pozdeji vezme o obrubnik (coz plechac snese lepe) ...
Z nazoru tady zatim vyplynulo, ze technicke a jizdni vlastnosti _beznych_ litych disku lepsi nejsou.
Pokud se ovsem ukaze, ze nevymenim lite za plech, aniz bych musel neco doplatit pak samozrejme neni co resit a zustanou tam lite.
Tuhle diskusi jsem otevrel proto, abych si proveril domenku, ze duvody pro pouzivani beznych litych disku jsou ty stejne jako pro zrcatka a narazniky v barve laku = esteticke, ale ne FUNKCNI (viz dodavky - cerne narazniky i zrcatka jelikoz v beznem provozu ke kontaktum dochazi).
Takze opet dekuji vsem prispivajicim za to, ze je debata vecna a poucna (pro me urcite). -
« Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Nechi radit, ale kdybys nic nemel a rozhodoval se mezi ALU a plechem, tak OK, na rodinne MPV asi muzes klidne mit plechace. Ale v pripade ze uz ALU mas, tak nevim co resis. Tak dobre je neprodas, abys na tom neprodelal. To bych radsi investoval do bezpecnostnich sroubu - staci jedna sada - 4 kusy na kazde kolo jeden. -
modus ponens 23.03.05 11:32
« Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Ja by som to nevidel tak jednostranne v prospech plechacov. Ak mas kupit plechace, neoplati sa Ti kupovat no-name, pretoze riskujes skore hrdzavenie (vlastna skusenost). Ak mas kupovat original plechace od vyrobcu auta, tak sa dostanes na cenovu hladinu nizsie spominanych ALU diskov. Pri plechacoch si asi kupis aj puklice, ktore zvyknu praskat (kamienky za jazdy, manipulacia pri nasadzovani, ... ) a ktore teda budes kupovat castejsie ako disky samotne.
Btw, bezp. skrutky kupis v AT/DE za cca 15 Eur, takze je otazka, ci neprerobis viac na predaji originalnych ALU diskov, ktore uz mas. -
"-- skrytý --" 23.03.05 11:22
« Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Dekuji vsem za uzitecne komentare, ktere me utvrdily v pocitu, ze pro rodinne MPV jsou plechace vhodnejsi (Ja jezdim uvnitr auta, jak vypada auto zvenci je problem ostatnich:).
Poradi nekdo kde nejlepe prodat v Brne a okoli (letni sada orig. Citroen, zimni sada RW Wheels 7Jx15 H2)?
Dekuji,
KL -
"-- skrytý --" 23.03.05 11:19
« Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Dekuji vsem za uzitecne komentare, ktere me utvrdily v pocitu, ze pro rodinne MPV jsou plechace vhodnejsi.
Poradi nekdo kde nejlepe prodat v Brne a okoli (letni sada orig. Citroen, zimni sada RW Wheels 7Jx15 H2)?
Dekuji,
KL -
« Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Ad utrzene disky - taky jsem videl, mezi nabojkou a matici je podstatne vetsi plocha k tepelnemu roztazeni, takze nektera "dobre" dotazena lita kola srouby trhala :)
Kdyz pominu fakta spominana nize o tepelnem odvodu a odpruzene hmote (coz vetsinou taky neplati, kazdej vul si koupi lite kolo 3x vetsi nez plechove seriove), tak lita kola jsou povetsinou na paradu. -
-
« Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Elektrony, hm vím že se tomu tak říká, lidově, ale když to slyším. Elektrony se u sériových aut prakticky nepožívaj, nebot elektrony by jaksi v zimě udělaly pápá a bylo by po kolech. To se používalo už kdysi dávno u sportáků, kola z elektronu. To, čemu se tady říká elektrony jsou hliníkáče, tz. ALU disky. Maj jen jednu vadu - pokud je nějaký neznalý člověk zatáhne jak "kráva", tak už je nepovolí. Protože hliník se rád kouše. Bud se dá pomoct tím, že se klíč nastaví dlouhou tyčí a nebo pokud to nepomůže, musí se odvrtat matice či šroub....Takže bacha na to! -
matuS 23.03.05 09:51
« Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
kvalitne elektrony su lahsie ako plechace, t.j. mensia neodpruzena hmota, lepsie to pruzi, sedi na ceste etc.
elektrony lepsie odvadzaju od brzd teplo ako plechace.
cize v zasade je to uplne jedno ci mas elektrony alebo plechace, pretoze ten rozdiel je badatelny az v extremnych podmienkach. navyse vacsina elektronov su tie lacnejsie kde rozdiel hmotnosti nieje az tak velky. kvalitne a lahke elektrony stoja od 20.000sk za kus. -
"-- skrytý --" 23.03.05 09:38
« Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody
Zna nekdo technicke oduvodneni proc by mely byt bezne prodavane lite disky lepsi nez plechove? A zvlaste pak na nasich (rozbitych) silnicich?
Jake jsou vyhody litych disku oproti plechovym a naopak?
Je jasne, ze auto s litymi koly vypada podstatne lepe, ale v cem jsou lepsi z hlediska jizdnich vlastnosti?
Resim problem zda kupovat bezpecnostni srouby na lite disky, nebo se jich zbavit a poridit plechace.
Dekuji za kazdou vecnou radu,
KL








Zatimco vsichni znami resi/li bezpecnostni srouby na lita kola a jestli je bezpecne tady ci onde parkovat... A jeden dokonce o kola (lita) prisel.
Ja si na kola (plechova) vzpomenu jen pri sezonim prezouvani a obcasne kontrole tlaku a vic jim venovat nehodlam ani do budoucna.