Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.2005  09:38

    Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

    Zna nekdo technicke oduvodneni proc by mely byt bezne prodavane lite disky lepsi nez plechove? A zvlaste pak na nasich (rozbitych) silnicich?
    Jake jsou vyhody litych disku oproti plechovym a naopak?
    Je jasne, ze auto s litymi koly vypada podstatne lepe, ale v cem jsou lepsi z hlediska jizdnich vlastnosti?
    Resim problem zda kupovat bezpecnostni srouby na lite disky, nebo se jich zbavit a poridit plechace.
    Dekuji za kazdou vecnou radu,
    KL
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 23.03.2005  09:51

      « Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

      kvalitne elektrony su lahsie ako plechace, t.j. mensia neodpruzena hmota, lepsie to pruzi, sedi na ceste etc.
      elektrony lepsie odvadzaju od brzd teplo ako plechace.
      cize v zasade je to uplne jedno ci mas elektrony alebo plechace, pretoze ten rozdiel je badatelny az v extremnych podmienkach. navyse vacsina elektronov su tie lacnejsie kde rozdiel hmotnosti nieje az tak velky. kvalitne a lahke elektrony stoja od 20.000sk za kus.
      • 00 Reagovat !

        foto

        23.03.2005  09:57

        « Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

        Elektrony, hm vím že se tomu tak říká, lidově, ale když to slyším. Elektrony se u sériových aut prakticky nepožívaj, nebot elektrony by jaksi v zimě udělaly pápá a bylo by po kolech. To se používalo už kdysi dávno u sportáků, kola z elektronu. To, čemu se tady říká elektrony jsou hliníkáče, tz. ALU disky. Maj jen jednu vadu - pokud je nějaký neznalý člověk zatáhne jak "kráva", tak už je nepovolí. Protože hliník se rád kouše. Bud se dá pomoct tím, že se klíč nastaví dlouhou tyčí a nebo pokud to nepomůže, musí se odvrtat matice či šroub....Takže bacha na to!
        • 00 Reagovat !

          foto matuS

          matuS 23.03.2005  10:04

          « Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

          myslim ze uz aj tie jednoduchsie servisy dotahuju momentakom, takze snad sa nic take nestane.
          555 tu raz hovoril, ze niekto dotiahol koleso tak silno, ze potom mu to na okruhu po brutalnom zahriati sroby odtrhlo...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 23.03.2005  11:19

        « Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

        Dekuji vsem za uzitecne komentare, ktere me utvrdily v pocitu, ze pro rodinne MPV jsou plechace vhodnejsi.
        Poradi nekdo kde nejlepe prodat v Brne a okoli (letni sada orig. Citroen, zimni sada RW Wheels 7Jx15 H2)?
        Dekuji,
        KL
    • 00 Reagovat !

      foto

      23.03.2005  10:41

      « Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

      Ad utrzene disky - taky jsem videl, mezi nabojkou a matici je podstatne vetsi plocha k tepelnemu roztazeni, takze nektera "dobre" dotazena lita kola srouby trhala :)
      Kdyz pominu fakta spominana nize o tepelnem odvodu a odpruzene hmote (coz vetsinou taky neplati, kazdej vul si koupi lite kolo 3x vetsi nez plechove seriove), tak lita kola jsou povetsinou na paradu.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 23.03.2005  11:22

        « Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

        Dekuji vsem za uzitecne komentare, ktere me utvrdily v pocitu, ze pro rodinne MPV jsou plechace vhodnejsi (Ja jezdim uvnitr auta, jak vypada auto zvenci je problem ostatnich:).
        Poradi nekdo kde nejlepe prodat v Brne a okoli (letni sada orig. Citroen, zimni sada RW Wheels 7Jx15 H2)?
        Dekuji,
        KL
        • 00 Reagovat !

          foto modus-ponens

          modus ponens 23.03.2005  11:32

          « Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

          Ja by som to nevidel tak jednostranne v prospech plechacov. Ak mas kupit plechace, neoplati sa Ti kupovat no-name, pretoze riskujes skore hrdzavenie (vlastna skusenost). Ak mas kupovat original plechace od vyrobcu auta, tak sa dostanes na cenovu hladinu nizsie spominanych ALU diskov. Pri plechacoch si asi kupis aj puklice, ktore zvyknu praskat (kamienky za jazdy, manipulacia pri nasadzovani, ... ) a ktore teda budes kupovat castejsie ako disky samotne.
          Btw, bezp. skrutky kupis v AT/DE za cca 15 Eur, takze je otazka, ci neprerobis viac na predaji originalnych ALU diskov, ktore uz mas.
        • 00 Reagovat !

          foto

          23.03.2005  13:12

          « Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

          Nechi radit, ale kdybys nic nemel a rozhodoval se mezi ALU a plechem, tak OK, na rodinne MPV asi muzes klidne mit plechace. Ale v pripade ze uz ALU mas, tak nevim co resis. Tak dobre je neprodas, abys na tom neprodelal. To bych radsi investoval do bezpecnostnich sroubu - staci jedna sada - 4 kusy na kazde kolo jeden.
          • 00 Reagovat !

            foto

            23.03.2005  13:14

            « Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyho

            ja bych taky spis nechal ALU nez plechace, konec koncu je tam pohodlnejsi jizda
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 23.03.2005  13:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a ne

              No resim to proto, ze predpokladam, ze za mirne jete lite koupim nove plechace i s poklicema, takze nebudu "investovat" do koupe bezpecnostnich sroubu a strachovat se jak o kola tak o to, ze kdyz budu potrebovat vymenit kolo, ze nenajdu bezpecnostni orech...
              Mimochodem zlodej ktery jde ukrast kola asi nema problem otevrit auto a podivat se do prihradek, jestli tam nekde ten bezpecnostni orech nenajde.
              Bezny provoz na plechacich se mi zda taky vyhodnejsi (financne i z hlediska nutne pece) jelikoz se da ocekavat, ze s tim nekdo drive ci pozdeji vezme o obrubnik (coz plechac snese lepe) ...
              Z nazoru tady zatim vyplynulo, ze technicke a jizdni vlastnosti _beznych_ litych disku lepsi nejsou.
              Pokud se ovsem ukaze, ze nevymenim lite za plech, aniz bych musel neco doplatit pak samozrejme neni co resit a zustanou tam lite.
              Tuhle diskusi jsem otevrel proto, abych si proveril domenku, ze duvody pro pouzivani beznych litych disku jsou ty stejne jako pro zrcatka a narazniky v barve laku = esteticke, ale ne FUNKCNI (viz dodavky - cerne narazniky i zrcatka jelikoz v beznem provozu ke kontaktum dochazi).
              Takze opet dekuji vsem prispivajicim za to, ze je debata vecna a poucna (pro me urcite).
              • 00 Reagovat !

                foto

                23.03.2005  14:02

                « krádeže

                jen pro upřesnění. Velmi oblíbeným trikem krádeže kol i přes bezpečnostní šrouby je o něco větší ořech do goly a rychloschnoucí pryskiřice s kovem. Něco na způsob lepoxmetalu. Na tohle je drtivá většina bezpečnostních šroubů podle mě krátká.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  23.03.2005  14:05

                  « Re: krádeže

                  Já bych řekl, že v jízdních vlastnostech rozdíl moc není. Mám dvě v podstatě stejná auta (jedno combi, druhé sedan), na jednom mám plech, na druhém hliník a rozdíl v tom nevidím..
              • 00 Reagovat !

                foto modus-ponens

                modus ponens 23.03.2005  14:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody

                Bezny provoz na plechacich se mi zda taky vyhodnejsi (financne i z hlediska nutne pece) jelikoz se da ocekavat, ze s tim nekdo drive ci pozdeji vezme o obrubnik (coz plechac snese lepe) ...
                To neviem, ci znesie lepsie (zalezi od kontaktu), ale ak mas mat puklice, tak ta pukne hned. A nova tiez nieco stoji.
                Len tak okrajom, poskodene puklice vidavam na kraji cesty dost casto. A to nehovorim o tom, ze ukradnut puklicu stoji zlodeja o dost menej namahy ako ukradnut cely disk. A ze sa puklice kradnu, o tom asi pochyb nie je, asi aj preto sa ujal novy modny doplnok poistovat si ich plastovymi "viazacmi". :'-(
                Celkovo to z praktickeho hladiska vidim tak, ze treba porovnat konkretne ceny za ALU disk a za plechac. Jedinou nevyhodou ALU diskov moze byt cena, takze ak sa Ti podari ju stlacit dole, nevidim dovod, preco sa uchylovat k plechacom. Tie totiz jednak hrdzaveju + mas "starosti" s puklicami.
                A este k bezp. srobom: odkial beries istotu, ze Ti plechace nikto neukradne? Podla mna staci mat nove pneu a uz to moze niekoho zaujat. :x
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  23.03.2005  14:23

                  « puklice

                  Ještě jeden rýpanec. Co takhle puklice-vyvážení kola
                  Velmi často totiž vidím poklice, které nepříliš dobře sedí na ráfku. Pak je prakticky celé vyvažování kola zbytečné.
                  Mám ještě jeden dotaz používá někdo, nebo líbí se někomu zvěrstva stylu police s imitací brzdového kotouče? grrrrrrrrrr
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 23.03.2005  14:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyh

                  Na plechacich s poklicema (orig. Ford) jiz leta jezdim a zatim jsem zadny problem nemel i kdyz jsem obul nove pneumatiky. Poklice jsou popraskane uz roky a porad drzi a disky nerezavi (nebo aspon ne tak, ze bych si toho vsiml).
                  Zatimco vsichni znami resi/li bezpecnostni srouby na lita kola a jestli je bezpecne tady ci onde parkovat... A jeden dokonce o kola (lita) prisel.
                  Ja si na kola (plechova) vzpomenu jen pri sezonim prezouvani a obcasne kontrole tlaku a vic jim venovat nehodlam ani do budoucna.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 23.03.2005  15:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite disky -

                    plechace vs. alu: puklice sa kradnu o dost castejsie ako cele kolesa, orig. puklica napr na octaviu 1100CZK, co je tretina ceny alu disku. nechapem, ze vyrobcovia za kus plastu chcu tolko penazi.. potom sa to kradne :-(
                    v tomto pripade nie je co riesit. kupit bezp. sroby, vyjde to lacnejsie. pri plechacoch treba zaplatit prezutie, vyvazenie, predat alu-disk za cenu noveho plechaca tiez nebude zrovna lahke a potom este kupit puklice.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 23.03.2005  16:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plechove versus lite dis

                      Většina ztracených poklic (tedy pominu-li krádež) jde na vrub jejich špatného nasazení v pneuservisu! Originální poklice totiž většinou drží opravdu dobře a ani "mírný" kontakt s obrubníkem jim obvykle (kromě estetického poškození) příliš nevadí. Úplně jiné je to ovšem v případě neoriginálních poklic, které v 99% případů stojí opravdu za ...
                      PS: Samozřejmě jsou vrtáci, kteří intenzivně odírají poklice o obrubníky, ani je nenanapadne alespoň občas zkontrovat, zda se jim je při tom nepodařilo až příliš "odchlípnout", a pak se diví, že je při jízdě ztratí.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 24.03.2005  12:25

      « Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

      Takze s pokusim o strucne shrnuti. Doplnte pripadne opravte.
      Porovnani provadim z hlediska bezneho (nezavodniho ci neextremniho) provozu vozidla.
      Predpokladam, ze jedine extremni pouziti nastava v pripade nutnosti odvratit havarii (tj. vyhybani => nutnost vjet mimo silnici na nezpevneny povrch neprimerenou rychlosti, prudke brzdeni).
      Lite disky (bezne pouzivane na seriovych vozech pro bezny silnicni provoz):
      (+) vypadaji pekne
      (-) vetsinou tezsi => vyssi neodpruzena hmota => horsi jizdni vlastnosti
      (-) drazsi - koupe
      (-) drazsi - vyvazovani
      (-) drazsi - opravy
      (-) snaze se neopravitelne poskodi
      (-) vyssi provdepodobnost odcizeni
      (-) nutnost porizovat specialni srouby
      (-) pri neodbornem (slabem/prilisnem) dotazeni sroubu hrozi vymackani/prasknuti luzek/sroubu.
      (-) nebezpeci prasknuti kola za jizdy... (muze toto opravdu nastat???)
      (-) vetsi psychicka zatez :-) (obava z kradeze + obava v pripade nutne vymeny zda bude k nalezeni klic na bezp. sroub)
      Plechove disky
      (+) vetsinou lehci nez lite => lepsi jizdni vlastnosti
      (+) levnejsi - koupe
      (+) levnejsi - vyvazovani
      (+) levnejsi - opravy
      (+) bezna poskozeni (o obrubnik) se daji vetsinou opravit
      (+) nedrazdi tolik zlodeje
      (+) pouziti beznych sroubu
      (-) vypadaji hure nez lite
      (-) potreba mit poklice, ktere je mozne ztratit => naklady na koupi
      Tak tragicky vysledek v pripade litych disku jsem neocekaval. Doufam, ze se nekomu podari tohle hodnoceni trochu zlepsit v jejich prospech.
      KL
      • 00 Reagovat !

        foto

        24.03.2005  14:45

        « Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

        Ja mam taky svou spetku do mlyna :)
        ale dopredu rikam - je to soucasne i napul otazka, protoze to nemam potvrzeno z nekolika zdroju... ;-)
        Hlinikova kola:
        - udajne maji omezenou zivotnost a na kazdem by melo byt vyrazeno datum vyroby (je? nebo se to tyka jen urcitych typu materialu?) jde o to, ze hlinik casem meni svou strukturu a zjednodusene "se rozpada" (viz treba hlinitanovy beton, pokud se nekdo orientujete ve stavarine - drive se pouzival, ale stavby se po case zacaly samy hroutit - priklad Dum nabytku v Brne na Svobodaku, tam co uz je leta letouci hnusna proluka)
        - na druhou stranu by mely byt "rovnovaznejsi", tj, nevyzaduji takove vyvazovani jako plechy (jaka je realita? ;)
        - kazdopadne hlinik snese pri poskozeni (napr. o obrubnik ci v dire) mensi zatez, nez plech - poskodi se mozna oboje, ale jde o to, ze v hliniku, ktery je krehky, se muzou udelat trhliny (na prvni pohled neviditelne) a disk muze rupnout pri te nejmene vhodne prilezitosti - to se plechu stane stezi
      • 00 Reagovat !

        foto

        24.03.2005  15:03

        « Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

        Flavio: Ked nepotrebujes vyvazovanie kolies, asi neprekracujes 100km/h. Medzi stodolou a kostolom sa da chodit na nevyvazenych, no inac to dost vadi... ;-) (nehovorim o tebe, len takych zopar poznam..)
        QW: To, co si spisal je silne nadrzanie plechacom. Povyberal si skoro same spekulacie, kedy su plechace lepsie ako ALU. Napriklad, da sa povedat, ze:
        1. male rozmery hlinikov sa skoro vobec nekradnu, pretoze tuneri pod 15 palcov nechodia.
        2. "Vetsinou tazsie" su prave plechy, nie ALU.
        3. Cena - daju sa zohnat lacne ALU, pricom znackove plechace by vysli drahsie (pri ALU nemusis dodrzat rozmer strednej diery, takze nemusis kupovat original).
        4. Vyvazovanie je rovnake (zanedbatelne rozdiely)
        5. Specialne skrutky nie su nutnost, niekedy byvaju standardnou vybavou auta.
        6. Silne dotiahnutie -> praskunie skrutky/kolesa je hovadina. Mozno sa to niekomu stalo, ale pravidlo to nie je.
        Naproti tomu - vzdy ked prezuvam na jar zo zimnych polechacov na letne ALU, plechac je tak prihrdzaveny, ze aj po odmontovani skrutiek mozem jazdit. Jarne prezuvanie je pre mna otravou na par hodin.. Na jesen take problemy nemam, lebo ALU nehrdzaveju. Pritom tie plechace su zvonku krasne nezhrdzavete, ale v mieste dotyku, kde su k autu prichytene, sa robieve mikrovrstva hrdze (a to pouzivam aj puklice).
        Ako uz bolo povedane, aj plechac moze byt lakadlom pre zlodeja, ci uz koli obutej gume, alebo koli tazko zohnatelnemu rozmeru, takze aj tu sa niekomu mozu zist specialne sruby.
        Mozno by sa este dalo podiskutovat o tom, ze pri ALU su lepsie chladene brzdy, ze vyhody ALU sa neprejavia len pri extremnych situaciach, ale aj na kazdodennej ceste po meste ci po dialnici. Z hmotnosti plechacov vyplyvaju nielen horsie jazdne vlastnosti, ale aj vyssia spotreba a opotrebenie brzd.
      • 00 Reagovat !

        foto modus-ponens

        modus ponens 24.03.2005  15:32

        « Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

        qw:
        ALU disky:
        (-) vetsinou tezsi => vyssi neodpruzena hmota => horsi jizdni vlastnosti
        Toto je podla mna velmi individualne. Napr. Octavia 1 mala vo vybave Elegance ALU disky, ktore boli pozorovatelne (napr. pri prezuvani) tazsie nez original plechace. Na druhej strane som videl predavat (v Mikone?)Alessio ci AEZ (neviem presne) s putavym letakom extra nizkej hmotnosti (cislo si uz nepamatam). Rozdiely teda urcite budu a budu zavisiet aj o vzoru. Cim viac "otvoreny" disk, tym menej materialu a pod.
        (-) drazsi - opravy
        (-) snaze se neopravitelne poskodi

        ALU disky maju vyssiu pevnost ako plechace a lepsie tlmia prenasanie nerovnosti z cesty (niekdajsia odpoved kompetentnych v Skoda Auto na moju otazku). Okrem toho som kedysi videl dokument o tom, ako sa vyrabaju ALU disky pre kamiony s vysvetlenim, preco su lepsie ako plechace. Jednoznacne zniesli niekolkonasobne (tusim az 10x) vyssiu zataz, kym sa zacali deformovat. Na druhe strane, ak je naraz prilis silny, ALU disk praskne, kdezto plechac sa "len" zdeformuje. Otazka, ci ma vyznam hodnotit, co je lepsie - myslim, ze v oboch pripadoch bude disk neopravitelny (t.j. ALU disk urcite nie a plechac nebude mat po oprave povodne vlastnosti)
        (-) vyssi provdepodobnost odcizeni
        (-) nutnost porizovat specialni srouby

        Tie bezp. skrutky sa daju kupit lacnejsie ako jedna originalna puklica. Sice tym riziko nezredukujes na 0, ale to nespravis asi nikdy.
        (-) nebezpeci prasknuti kola za jizdy... (muze toto opravdu nastat???)
        Ja som o tom este nepocul, a preto by som to nebral ako negativum.
        Plechove disky:
        (+) levnejsi - koupe
        Asi ako ktore. Ked uvazujes original plechace s original puklicami, tak by som si nebol taky isty, ze ALU disky nezozenies lacnejsie.
        (+) levnejsi - vyvazovani
        Toto by som nejako nepausalizoval. V principe ide hlavne o to, kolko zavazi treba na vyvazenie pouzit. V zasade sa plechove disky vyvazuju tazsie, t.j. treba viac zavazi, ale zalezi od konkretneho kusu. Bavil som sa o tom s mechanikom v pneuservise, ktory mi vravel, ze mal problem vyvazit cisto novy ALU disk na mercedesa, tak bol nehomogenny. Ale bezne to vraj byva presne naopak, najma pri dlhsie pouzivanych diskoch, t.j. starsie plechace byva vacsi problem vyvazit ako starsie ALU disky.
        Ako som uz pisal, je to len o tom, ako si spocitas naklady a uzitkove vlastnosti. Napr. ja by som do originalnych ALU diskov nesiel (pokial by neboli vo vybave) uz len na zaklade cien, za ktore ich predavaju.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 25.03.2005  09:29

          « Re: Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

          Moje vlastni zkušenost (z porovnání plechových a NEORIGINÁLNÍCH alu disků na stejném voze a na zcela shodných pneu):
          - hliníkáče jsou "tvrdé", skoro vůbec nepruží, reakce pozvozku a řízení jsou tudíž přesnější, resp. "ostřejší" (oceníte v zatáčkách), a hliníkáče jsou tedy i náročnější na vyvážení (prostě tu nevyváženost mnohem více cítíte - neoceníte na rovině);
          - hliníkáče mnohem lépe odvádějí teplo z brzd (brzdy se dříve "vzpamatovávají" po přehřátí brzd);
          - jízda na plecháčích je pohodlnější, jakoby "příjemnější".
          A ještě pár dalších drobností:
          - neoriginální hliníkáče jsou obvykle plus minus stejně těžké jako plecháče (skutečně "lehké" jsou buď "hořčičáky" ze slitiny manganu, které ovšem nejsou určeny pro běžný provoz, nebo tzv. "kované", ale ty jsou min. 3x dražší, než obyč.);
          - neoriginální alu se obtížně vyvažují, jelikož jsou obvykle dost nehomogenní, navíc je třeba používat nalepovacích závažíček a vyvažování tzv. "do ramene", což málokterý pneuservis kvalitně zvládá (origoše se naopak obvykle vyvažují klasicky "do límce", poněvadž jsou k tomu uzpůsobeny);
          - prakticky největší problémy u neoriginálních alu působí jejich problematické středové ustavení vůči náboji kola (systém plastových či alu vymezovacích kroužků rozhodně nenahradí "přesný rozměr díry" a ten zase naopak o alu-origošů způsobuje "elektrochemický svár" mezi alu a ocelovým nábojem kola - po zimě nutno vytlouct palicí...);
          - pokud jde o upevňovací šrouby/matky, většina japonských výrobců aut má do svých origo-alu zalité ocelové vložky v místech upevňovacích děr (k tomu navíc ocel. vložku v místě středicího otvoru), takže no problem s použitím klasického "spojovacího materiálu" (u "evropanů" jsem nikdy nic podobného neviděl);
          - alu a většina jeho slitin má tzv. nárazovou či ohybovou maměť, prostě vydrží jen tolik a tolik nárazů/ohnutí, a pak bez varování praskne; to u ocele, byť povrchově silně orezlé, vůbec nenastává;
          - hliník koroduje v celé hloubce materiálu, byť jde třeba jen o drobné lokální poškození, a pak se doslova "rozsype na prášek"; u ocele opět nic podobného nenastává.
          Takže si vyberte!
      • 00 Reagovat !

        foto

        25.03.2005  09:37

        « Re: Re: Plechove versus lite disky - vyhody a nevyhody

        QW: Zapoměl si, že se u aut se používají jak šrouby, tak matice. Takže pokud si chceš pořídit speciální šrouby, tak někdo zase bude potřebovat speciální matice.
        Navíc bezp. šrouby/matice nemusíš kupovat pokud nechceš....
        Taky záleží na kolika šroubech/maticích disk drží - většinou bejvaj 4, ale jsou i s pěti....
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.03.2005  13:59

    ?

    může ještě někdo kompetentní reagovat na otázku "lepší jízdní vlastnosti: plecháče nebo liťáky???" díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.03.2005  15:17

    Lita

    Kdyz bude stejny rozmer litych a plechovych, je to celkem jedno. Ja mam Alu proto, ze plechace v 18" se spatne shanej. Navic Escort na plechach vypada desne :)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.03.2005  16:52

      « Re: Lita

      Jestliže někdo obuje 18 palcové disky na Escorta, pak by se "neměl učit řídit vždy a všude", ale především by si měl něco málo nastudovat z oboru stavby podvozků! To jen, aby nebyl nebezpečný sám sobě i ostatním...
      PS: Předpokládám, že šířka a profilové číslo pneumatik odpovídá těm 18-náctkám diskům, což musí z lehkého Escorta se sériovým a navíc zřejmě už dost jetým podvozkem činit na silnici skutečně neřízenou střelu!!!
      • 00 Reagovat !

        foto

        25.03.2005  08:15

        « Re: Re: Lita

        Mitsi mozna bys mohl neco nastudovat ty. Pak bys mozna vedel, ze jediny Escort, na ktereho se 18" kola vejou ma prozaicke oznaceni. RS Cosworth. Tento obstarozni kousek s rok starym stavitelnym podovozkem tento rozmer kol s odpovidajicim profilovym cislem pouzival pro vsechna asfaltova nastaveni. Ano, pouzivali takto velka kola predevsim kvuli moznosti pouzit velke brzdy, nicmene podvozek je nastaveny na to, aby s takovymi koly pracoval idealne. Navic s tim autem nenajedu za mesic vic nez tisic kilometru...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 25.03.2005  09:03

          « Re: Re: Re: Lita

          genie: Měl jsi rovnou napsat, že máš RS Coswortha! Kolik jich v ČR asi jezdí? Prostě se Ti podařilo mě vyprovokovat - zrovna tuhle jsem jel za debi... s Mondeem I, kterému koukala půlka pneumatik/válců z blastníků (šířka min. 265), k tomu navíc šílená šířka disků (min. 18 palců) a vůbec se mu nedařilo udržet to na silnici. Ovšem určitě byl předvědčen, jak je to cool a jak mu to drží!
          • 00 Reagovat !

            foto

            25.03.2005  09:37

            « Re: Re: Re: Re: Lita

            V pohode :-) Nerad nekde pisu, ze mam zrovna tohle auto, protoze pak jsem automaticky za "zavodnika", "hovado", "prodluzuju si pero" a jine podobne privlastky.
            Ad deformace litych kol, pokud nekdo neni pravdu totalni prase a nebere jeden kanal za druhym, malokdy kolo poskodi. I kdyz je velky rozdil v kvalite disku, lita kola z Tesca pravdepodobne vydrzi mene nez znackova kola O.Z. nebo Enkei.
            Ad vyvazovani. Pokud neni v pneuservisu totalne neschopna obsluha, vyvazi i lita kola bez rantliku naprosto bezchybne. Vzdyt nedovazky jsou (na novem disku) zpusobeny z 90% nerovnomernou vahou pneumatiky!undefined
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 25.03.2005  09:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Lita

              To genie: OK, ale... Při vyvažování "do ramene" potřebuješ cca dvojnásobné množství závažíček, než "do límce". Právě tohle je pak ta největší potíž - těch závažíček je tam potom totiž třeba tolik, že se "nemohou vejít" na danou plochu, lezou mimo nevývažek, mohou překážet brzdovému třmenu atd. Navíc pokud montér nepřepíná z 5g na 0g kalibraci vyvažovačky, tak i minimální nevývažek v rameni se velmi projeví při jízdě. Ke správnému vyvážení je tak často třeba gumu zout, změnit její polohu vůči ráfku, znovu nasadit a opětovně vyvažovat, někdy třeba i 3x, aby se minimalizoval počet/hmotnost závažíček, která je třeba použít! Ukaž mi běžný pneuservis, kde Ti tohle udělají. Jo, jo, za dobrým servisákem přes hliníkáče se jezdí třeba 100 km daleko...
              • 00 Reagovat !

                foto

                25.03.2005  10:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lita

                Ja si vsechny tyto ukony delam sam, takze nemuzu posoudit. Nicmene vsecko jsem se naucit od nasich mechaniku, tak to snad bude bezne... Jinak kdyz uz mam vetsi nedovazek nez 45, hledam jinou pozici disk / pneu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.03.2005  16:48

    ježiš

    na poklice *, k čemu to je? A vyvažování kola je k čemu? vjedeš do první díry a můžeš se nechat vyvážit znova :)
    • 00 Reagovat !

      foto

      23.03.2005  19:19

      « Re: ježiš

      flavio: nevim jak tobe, ale mne kola vydrzi vyvazene i po jizde tankodromem...
      • 00 Reagovat !

        foto

        24.03.2005  09:49

        « Re: Re: ježiš

        panove, ja nevim jak vy, ale ja uz mam rozhozeny vyvazeni, po tech derach, kterym se neda vyhnout, takze asi poletim znova do servisu, a to sem tam byl pred mesicem, ach jo
        • 00 Reagovat !

          foto

          24.03.2005  10:40

          « Re: Re: Re: ježiš

          no já na to radši úplně seru :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.2005  19:26

    ..

    jezdím i 160 na kolech vyvážených před sto lety a žádný problém ;-)
    a taky se chci zeptat od kdy je nutnost mít na plecháčích poklice??? podlě mě ty černý vypadaj celkem cool 8)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…