FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 17.10.07 08:54
« Re: Ešte raz disky na zimu.
yoyo: bubny vzadu mam aj ja, v podstate mam rovnake (aj rovnako stare) auto ako misoo, az na ten jeho tuning :-) a veru rucnou zadne kolesa nezablokujem . ale inac brzdy funguju skvele, EBD obcas vyrazne pomoze ked ti na vyjazde po 6km tuneli skoci do cesty ovca ako mne :-) -
"-- skrytý --" 17.10.07 08:38
« Re: Ešte raz disky na zimu.
vela zabavy urcite bude. tak ako kazdy rok, ked nasnezi 5 cm v BA, bude chaos a cestari prekvapeni... :-) jj, uz sa tesim i ja.
misoo, otazka na teba - predpokladam, ze mas zadne bubny - dokazes zablokovat zadne kolesa rucnou pocas jazdy? (neskusaj to ale v 100ke) -
misoo 16.10.07 22:48
« Re: Ešte raz disky na zimu.
ano, su argumenty proti vacsim gumam, no u mna nehraju az taku rolu, takze jednoznacne idem do 17. ak kondor jazdis vacsinou po horach, tak ti budu asi vhodnejsie mensie kolesa, to je fakt.
no este sa predsa vyjadrim k tym jamam. podla mna sa jamy v zime vytvaraju len postupne a kym sa stihnu vsetky vytvorit, tak uz bude polka zimy a kym ich zas vsetky zaplataju, tak mame leto. takze si ich uziju rovnako zimne aj letne. aspon u nas to tak je urcite.
kazdopadne prajem vsetkym vela km bez nehod a vela zabavy na zimnom povrchu ! ja sa uz velmi tesim ! >:-[] :yes: -
"-- skrytý --" 16.10.07 21:56
« Re: Ešte raz disky na zimu.
Tak som predsa len zmenil názor a objednal 15" Continental TS810 spolu s diskami, presvedčili ma argumenty viacerých z Vás aj keď pôvodne sa mi zdalo najlepšie riešenie zobrať iba pneumatiky, ako mi radil aj misoo, ale najviac u mňa zavážil fakt, že veľkú časť zimy trávim lyžovaním na horách, kde je toho snehu podstatne viac ako v mestách a cesty sú tam dosť rozbité. Ešte raz vďaka za Vaše názory. -
"-- skrytý --" 16.10.07 21:02
« Re: Ešte raz disky na zimu.
no, myslim, ze rozdiel v sirke pneu na beznych osobnych autach necitit. napr. 215 vs. 195... ale tiez mam na zimu mensie, tym padom uzsie. a disky lahsie.
ohladom skladnosti... pneu bez disku sa podla mna tazsie a horsie skladuju. nesmu lezat na boku, ale stat na dezene a i to sa musia pretacat. pneu s diskom poukladam na seba a mam celu sezonu po starosti. :-)
ale pravda, ze blavacka zima je celkom ina ako na vrchovine, takze i to jazdenie moze byt drochu viac drsnejsie. -
"-- skrytý --" 16.10.07 19:53
« Re: Ešte raz disky na zimu.
Já mám na léto sice jenom 16-tky plechače, ale na zimu jsem včera obědnával 15-tky včetně plechových disků. Vybral jsem Dunlopy Winter Sport 3D, komplet vyšel za 10800,- včetně nasazení na disk a vyvážení. Na auto už si je nasadím sám.
Já se rozhodoval takto:
Vzhled: U mě až tak nehraje roli, ikdyž fordí 16-ti palcové poklice se mi líbí. Na p15-ky dokoupím jen nějaké levnější, na zimu to stačí.
Rozměr: Jak už psal Krkovička, užší pneumatika je na sněhu výhodnější, vyšší zase pohodlnější a lépe se vyrovnává s dírama.
Cena: 15-tky s disky vyjdou o chlup levněji než samotné 16-tky.
Vyvážení kol: Jak jsem psal výše, při koupi pneu a disků v jednom obchodě mi je nazují a vyváží - nemusím do servisu. A dělat každý rok geometrii, nevím nevím, zdá se mi to trošku zbytečné. (stějně mám fofika jen 2 měsíce :-) ).
Skladnost: Nechápu jak jste misoo a kondor došli k tomu, že 17-tky bez disků jsou skladnější než 15-tky, Rozměrově jsou prakticky totožné, takže ti na zemi, stojanu, nebo stěně budou zabírat stějně místa. (navíc jsou ty 17-tky o chlup širší)
Manipulace: No jo, je to problém zvednout 15-tkové kolo s plechovým diskem :yes: :yes: :-) . -
"-- skrytý --" 16.10.07 17:38
« Re: Ešte raz disky na zimu.
misoo: Telefonicke objednavani v CR zatim asi nefunguje jak ma- jak napadne prvni snih, hned je tam plno poradi neporadi:)
Jeste jeden postreh- pneumatika s nizsim profilem na dirach neskutecne trpi. Predloni jsem asi po tisici jarnich kilometrech na male nenapadne dire procvaknul gumu(udelala se na boku boulicka a 5tis bylo v pr.deli)Podobnych nestastniku znam vic.. Velka kola si dam zpet az po zime, kdyz silnicari zaplatuji ty nejhorsi diry- do te doby se nemusim bat ani o gumu ani o rafek.
A pokud zalezi i na penezich, tak 18" a 16" nebo treba 17" vs 15" dela klidne 8tis rozdil v cene obuti
-
misoo 16.10.07 17:24
« Re: Ešte raz disky na zimu.
Krkovicka: s tym hromadenim snehu som sa zatial nestretol ani v kopcoch. treba viac brzdit, sneh sa potom roztopi >:D ale aj tak jazdim v oblasti kde je sneh skor vynimkou ako pravidlom, takze mna sa toto netyka.
do servisu sa vopred telefonicky objednavam, cakanie nepoznam ;-) -
"-- skrytý --" 16.10.07 17:03
« Re: Ešte raz disky na zimu.
kondor: nektere "alu" maji nehezkou vlastnost a sice, ze se v nich hromadi snih(brecka), ktera muze zmrznout a hezky si zavibrujes. Dpoprucuju to jeste zvazit. Neni zadna sranda kazdych 40km vystupovat kopat do kol nebo stourat smetackem mezi loukotema:)
Lepsi jizdni vlastnosti mizi na snehu a ve vyjetych kolejich, kde sirsi guma neni vyhodou. Pokud mas stejny rozmer letnich i zimnich, tak je to ovsem sumak.
Posledni nevyhoda je zavislost na pneuservisech- starosti s porizenim zimnich kol jsou ve srovnani s cekanim ve frontach 2x rocne, uzitecne stravenym casem..Navic, vyvazit zimni kola si muzes klidne uprostred letni sezony:)
Imyc je nanic.
-
"-- skrytý --" 16.10.07 16:54
« autoservis Ford
takže dneska jsem byl ve Fordu v Jihlavě a byla to hodně rychlá oprava. Přijel jsem, borci na to koukli a ptali se kolik mám najeto, já říká že 60 - 14O tisíc (60 je tachometrovejch a 140 beru jako maximum za 2 roky provozu), koukli do svýho chytrýho počítače a řekli mě, že se rozvoďák dělá po 24O tisících (to jsem našel na ford etis taky, ale nechtělo se mě tomu věřit) a že je zbytečný ho teď dělat, takže u mě mají plus do budoucna, že jim nejde jen o prachy. No a čeština do toho nahrát nejde, takže se omlouvám těm, ve kterých jsem vzbudil naději, no tak mi tam aspoň přehodili angličtinu, který hovím víc než italštině. Dokoupil jsem tažný oko za 218 korun. Ještě jsem se bavil s mechanikem ohledně zimních good year ultra grip 7 a zrazoval mě od nich, že prej se hodně sjíždí a moc nevydrží, tak nevím, byl jsem pro ně už rozhodnutej.
-
misoo 16.10.07 16:31
« Re: Ešte raz disky na zimu.
kondor: staci to raz za cas prebehnut wapkou, nic hrozne. ak mas disky s kvalitnou povrchovou upravou bez hlbokych skrabancov, tak to teoreticky ani netreba umyvat. ale radsej to sem tam prebehni a nezabudni vhodit aj druhu desatkorunu a prebehnut cely podvozok auta, tomu sol skodi viac ako dobrym diskom ! :-) -
"-- skrytý --" 16.10.07 16:06
« Re: Ešte raz disky na zimu.
Vďaka za Vaše postrehy, rozhodol som sa zobrať iba gumy, misoove argumenty sú mi najbližšie, lepšia manipulácia a najmä lepšie jazdné vlastnosti a ešte to auto na alu diskoch aj lepšie vyzerá. Na plechy by som musel zháňať matice a aby to pekne vyzeralo aj puklice, neviem koľko stoja originál ford ale vo VW si niekedy pýtali za kus 1.000,- Sk a neznačkové puklice na disky nepasovali, čiže konečná cena by bola asi rovnaká len by som mal s tým viac starostí. Jediné mínus vidím v tom, že tie alu disky budem musieť v zime častejšie umývať od soli. -
"-- skrytý --" 16.10.07 15:43
« Re: Ešte raz disky na zimu.
Misoo: Co clovek to nazor..Ja bych si na zimu nikdy letni disky nenechal protoze vic nez na vzhledu auta mi zalezi na pohodli a to na vytlucenych zimnich cestach na kolech s nizkoprofilovymi gumami jaksi nezazijes.
Nez si ku*rvit nablyskane elektroony o ledove zmrazky a sul, tak tam radeji dam bud plechace nebo nenablyskane elektrooony a pekne mekou zimni gumu.
Navic se celou zimu muzes tesit az zase na jare prezujes na sportaky:)
-
misoo 16.10.07 13:02
« Re: Ešte raz disky na zimu.
moj nazor asi poznas, uz tu odznel - prezuvat len gumy, dovody strucne zhrniem :
- takmer pol roka mat skarede auto a zle jazdne vlastnosti (nekupil som si focusa len na pol roka)
- kym sa prezuvanim znicia gumy, tak uz budu 5x zjazdene
- minimalne raz do roka treba kolesa vyvazit a tiez by sa mala spravit aj geometria (vdaka nasim "skvelym" cestam) takze len prehodenie kolies vo vlastnej rezii neni az tak celkom pravda. rozvazene kolesa a zla geometria pocas niekolkych rokov za sebou zvysuju opotrebneie a mozu byt v konecnom dosledku dokonca aj drahsie ako dve prezutia rocne kazdy rok
- lepsie skladovanie a manipulacia
- cena disky+gumy mensich rozmerov nemusia byt vzdy lacnejsia varianta ako len gumy aj ked vacsich rozmerov
;-) -
"-- skrytý --" 16.10.07 12:27
« Re: Ešte raz disky na zimu.
mne sa to vidi dost odveci zakazdym prezuvat a nicit tak gumu + zakazdym nove prevazenie a nove zavazia. ak chces ist do 15'' tak si kup aj nejake plechace aspon, alebo lacne alu disky (ja mam na zimu 15'' OZ alu a bez problemov, na leto 16'' povodne Ford). 15'' disky zas tak vela nestoja.
Okrem toho ked chces ist na zimu do 15'' a teraz mas 17'' tak si tie disku kupit budes musiet tak ci tak. -
"-- skrytý --" 16.10.07 09:20
« Ešte raz disky na zimu.
Ahojte, chystám sa prezúvať na zimu a nedá mi to ešte raz sa Vás neopýtať aby som sa správne rozhodol, či mám kúpiť iba zimné pneu a prehodiť ich na alu disky, čo je pohodlnejšie a lacnejšie, ale neviem či ich v zime takto nezlikvidujem alebo mám kúpiť zimné pneu aj s plech diskami, čo je nepohodlnejšie, pretože by som musel iste kúpiť aj nové matice keďže alu mám 17" a na zimu by som išiel asi do 15" a neviem či by tie súčasné matice sedeli na plechových 15", no a samozrejme pohodlnejšie je sa naťahovať a skladovať iba gumy ako celé kolesá. Poraďte ako to riešite Vy, vďaka. -
lulipin 14.10.07 18:51
« Re: další komplikace
jenže já nemyslel ty škaredé černé plastové nárazníky, co měli některé escorty, já měl verzi ghia jeden z posledních let a nárazníky byly rozhodně původní. Ten přední se mi rozbil dvakrát, než jsem pochopil jak nízko je a jak vysoko jsou tady některé obrubníky. Ovšem stačilo jen mírné otření ze strany a nárazník pukl na jiném místě a na zem se vysypalo mnoho plastových střepů. -
"-- skrytý --" 14.10.07 16:20
« Re: zkratovaná baterie
no, mne odisiel alternator a pristrojovka ma na to vobec neupozornila. nerozsvietilo sa "dobijanie", nic. len mi zacalo svietit ABS, kontrolka motora... ako sa k tomu postavil Ford Asistance... :-/ ak mate zaujem, niekde dalej v historii to tu najdete popisane. hanba. -
paveldoc1 13.10.07 21:57
« zkratovaná baterie
Upozorňuji na zákeřnou i když asi nepříliš častou závadu baterie. Při jízdě začal Focus najednou nepravidelně táhnout, za pár vteřin ŘJ odpojila ABS,servo a airbagy, po minutě se rozsvítila kontrolka baterie a po 3 minutách přestalo auto jet. Specialista zjistil závadu v baterii- orig. 2,5 roku stará Motorcraft z prvovýroby, totální ztráta kapacity. Po výměně za novou Varta silver funguje Fofo zas jak má a jak odpovídá jeho pověsti.Jsem jen zklamaný, že ŘJ resp. PP vůbec neupozornil na snížené napětí, které nastalo již několik dní před touhle totálkou, zpětně jsem si uvědomil, že už před pár dny se startér někdy točil o něco pomaleji, ale motor chytil hned, takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Kontrolka se znakem baterie signalizuje jen funkci alternátoru,ve Focusu docela přísně, ale na závadu v baterce neupozorní. -
lulipin 13.10.07 20:35
« Re: další komplikace
jen když si vzpomenu na svoje minulé auto - ford escort hatchback, to bych se na žádný zpevněný zadek nemohl spolehnout. Escort má nárazníky z nějakých křechkých laminátů, zřejmě by stačil i kop od nějakého nepříliš profesionálního karatisty a díl by byl na odpis. -
"-- skrytý --" 13.10.07 19:33
« Re: další komplikace
Nielen Focus... V takychto zrazkach v nie velkych rychlostiach vacsinou auto, ktore bolo buchnute zozadu, odkraca bez vacsich poskodeni (aj mne sa to stalo v jednom pripade), avsak to, co ma buchnuty predok sa z toho dostava ovela tazsie (stalo sa mi to v tom istom pripade ako vyssie). Je to najma preto, lebo predok auta je vyhotoveny, aby sa pri naraze deformoval a tym chranil posadku (z coho maju naramnu radost vyrobcovia ND). Zadok je ovela tvrdsi.
V mojom pripade ma odzadu trafila stara Skodovka a tym ma pohodila dopredu na inu staru Skodovku. Kineticka energia zachytena odzadu bola takmer rovnaka, ako ta, ktora bolo odovzdana vpredu. Vysledok: vzadu prasknute jedno svetlo a lava cast narazniku vyskocena z uchytov. Predok... Vsetko v haji az po chladic. Len samotne diely stali nejakych 25 tisic. Ehm, to bolo v roku 1997 a jednalo sa o Citroen AX. -
Dong1 13.10.07 19:11
« Re: další komplikace
lulipin: Nic si z toho nedelej, me se neco podobneho stalo ve ctvrtek. Stojim na cervene, najednou slysim piskani gum a bum...a bylo to. Moje auta se s Renaulty proste nemaj radi :-/ . No nic auto je v oprave, narazik sice neprasknul, ale nevypadal zdrave, tak dostanu novy. -
lulipin 13.10.07 17:29
« další komplikace
tak drazí kolegové, včera mi políbil zadek na hrabyňským kopci jeden starší peugeot. Dával jsem přednost autobusu a on si toho asi nevšiml dost brzy. No šupa jako sviňa, jsem myslel že ho mám v kufru. A ejhle no na tu hrůzu mám "jen" odřený pravý roh zadního nárazníku a trochu je propíchlý od skla jeho světlometu ale auto je absolutně celé, jenom kosmetika. Ovšem peugeot měl rozmlácený světlomet a měl dole přední nárazník. No vyléčím se z jeho pojistky, ale ty komplikace no nezávidím si to. Ale z druhé strany jsem rád, že jsem poznal jak bezpečné auto mám. Dost často vozím vzadu svého malého synka a bojím se střetu zezadu. Ale vidím, že focus má tuhou karoserii a jen tak nějaký náraz ho nerozhází, horší by byl střet s nějakým suv nebo nedejbože kamionem 8-s . Doufám, že to je pro mě na dlouhou dobu poslední nepříjemnost. -
Tailor 13.10.07 17:00
« Re: podávám hlášení
andre w: Mam Focuse Kombi 2.0 TDCi od brezna 2005. Najeto 43000 km. Spotreba pod 7 litru, pokud je vice mimomesto kolem 6,5 za nedododrzovani predpisu. Pri koupi mi rekli, ze rozvodovy retez (myslim, ze tam neni ozubeny remen) se meni az po 240 000 km, jinak se pouze kontroluje. Shodou okolnosti jsem musel nedavno menit taky zarovku v prednim svetlometu. Mam tam pouze jeden sroub, ktery jsem musel uvolnit a dve plastove zapadky, ktere jsem musel zmacknout, abych mohl svetlomet vysunout. Musim rict, ze jsem zvladl i zpetnou montaz, ale musel jsem nekolikrat studovat navod. Mam takovy pocit, ze nektere veci se delaji cim dal tim sloziteji. Jinak jsem s autem spokojen. -
Tailor 13.10.07 16:45
« Re: matice na kolesa
nitrion: Mam normalni zelezne matice na plechova kola 16" a na hlinikova kola taky 16" mam specielni matice s hlinikovou podlozkou, ktera se na nich volne otaci. Pri utahovani nedochazi ke treni mezi hlinikovym diskem a matici, ale mezi podlozkou a zeleznou casti matice. -
"-- skrytý --" 12.10.07 21:05
« Re: podávám hlášení
AC OFF znamena, ze vsetko funguje ako predtym, len sa nezapina kompresor klimy. Teda ako celok to nedokaze chladit, iba kurit (topit), avsak v ramci moznosti danej teplotou vonkajseho vzduchu sa snazi dodrzat nastavenu teplotu vnutri. -
"-- skrytý --" 12.10.07 18:30
« podávám hlášení
Zdravím fordovi příznivce,
Takže s autíčkem (fofo II, 2.0 tdci r. v. 05) je najeto nějakejch 900 kiláků, zatím velká spokojenost, motor i podvozek jedna báseň. No zatím mě trošku nejde pod vousy spotřeba, jezdím tak za 7,5 litru ale je v tom hodně město a mimo město tomu pěkně dávám, takže to vcelku chápu, časem se snad umravním. Hned po koupi jsem nechal vyměnit olej, olejovej a palivovej filtr. Hoši se pustili i do výměny rozvoďáku, ale pak mě volali, že to nejsou schopní udělat, že je na to potřeba spešl přípravek a obvyklej způsob s označením polohy prej nejde, že je to zakrytovaný. Takže jsem poptal autorizovaný fordy Jihlava a Žďár, cena v Jihlavě o chlup lepší – komplet 5 800. Jedu tam příští tejden a uvidím, jak si poradí s tím nahrátím češtiny do pp. Jinak dneska jsem podruhé maturoval – měnil jsem žárovku v předním světle. Návod mluví jasně, situace na bojišti už tak jasná není. Vyndal jsem světlomet, sundal zadní černej kryt a tím jsem se dostal k žárovce (potkávačky), oddělal jsem ten drát co to dotlačuje, ale nebyl jsem schopném vytáhnout žárovku z konektoru. Tak jsem odmontoval celej ten držák co je na třech imbusech, dostal jsem se krásně k vytažení žárovky, ale vypadl mi ten stínící čurament, co je vepředu ve světle. No pak to byl vcelku boj, chytl jsem to zpátky na ty 2 imbusy a ten třetí drží právě to stínítko. Po velký drbačce se mě povedlo ho trefit do dírky a přitáhnout, i když jsem tomu vůbec nevěřil. Bylo to tak složitý a v podstatě na náhodě, že nevěřím, že jsem to dělal správně, takže můj dotaz zní – ví někdo kde jsem udělal chybu? Mám ještě jeden dotaz ohledně digiklimy – co dělá když je v režimu AC OFF? Snaží se to nějak chytit nastavenou teplotu nebo co vlastně fouká dovnitř? Předem díky za odpovědi
-
"-- skrytý --" 09.10.07 17:18
« Re: Fotky ako na to - Tagfarhlicht
čau, můžu se připojit do rozhovoru s Vámi? Bavíte se o světlech na denní svícení, protože mě to také nefunguje. Relé i pojistku mám osazenou. Po přeměření jsem zjistil, že na zelené svorkovnici na pin číslo 26 je přiveden proud, ale není osazen zelonočervený drát. Navštívil jsem autoservis FORD, ale nedokázali mi poradit ani oni. Sdělili mi, že můsím nechat vozidlo v servisu minimálně jeden den a to bohužel nemohu, protože ho potřebuji ke své práci. Já to porovnával s autem kamaráda, kterému to funguje od začátku. -
"-- skrytý --" 09.10.07 12:04
« Re: Fotky ako na to - Tagfarhlicht
zirafak, blahozelam k novemu auticku :-)
skusil si najprv rele bez poistky?
skus mi poslat fotku noveho rozmiestnenia poistiek, pripadne i popis. pozriem sa na to.
yoyo@centrum.sk
edit: ma napadlo, len pre istotu - mas svetla v polohe AUTO? :-) -
"-- skrytý --" 09.10.07 10:28
« Re: Fotky ako na to - Tagfarhlicht
v piatok som kupil novucickeho Focusa 1,6 Ti-VCT GHIA X a nahodil rele a poistku a nic.Kde moze byt chyba?
Mimochodom....od 04/2007 zmenili komplet ulozenie poistiek pod skrinkou pred spolujazdcom.Nedavaju vsak/vraj zabudli/davat k manualom k autu doplnok o tejto zmene s novym rozmiestnenim poistiek.Ak Vam buchne niektora poistka,neviete,ktoru mate vymenit,lebo v navode je stara schema.Mam novu od importera,takze ak by mal niekto zaujem,preposlem na email.
-
"-- skrytý --" 07.10.07 13:18
« Zvuky v interiéru
Jsem šťastným majitelem FoFoII . Jedna věc mi ale trošku vadí . při přejezdu menších nerovností se z palubky ozývyjí pazvuky - má to na svědomí stříbrný rámeček, který je kolem rádia - hlavně jeho spodní část. neměl jste někdo podobné zkušenosti popř. jak jste je odstranili ?? Dá se nějak lehce rámeček vyndat a třeba něčím podlepit, aby to nerezonovalo ??
Díky .
-
misoo 06.10.07 15:28
« Re: 1,6 TDCI 80 kW
powerek: je to normalne, aj mne auto ide na 2-ke bez plynu a to mam benzin ! ;-)
yoyo: 4x4 je zasadna vec, ten rozdiel tam musi byt aj keby co bolo. minuly rok som jazdil staru sunku mitsubishi colt 1,6 4x4. male lahke auto s relativne silnym motorom a dokonalou ovladatelnostou. to auto lietalo jak drak, vrhalo sa do/zo zakrut jak motokara, lepsiu ovladatelnost som nezazil !!! a to som jazdil aj na M3 :-) -
"-- skrytý --" 06.10.07 13:38
« 1,6 TDCI 80 kW
Chtěl bych se zeptat, zda-li je u téhle motorizace obvyklé to, že při zařazeném 2.rychlostním stupni, kdy nemám sešlápnutý plynový pedál a auto je "pod plynem" - tzn. aniž bych šlápl na plyn, auto jede . Pozoroval jsem to hlavně při studeném motoru , ale není to pravidlo - vyskytuje se to i při zahřátém motoru .
Díky za vaše postřehy -
"-- skrytý --" 06.10.07 00:40
« Re: Felicie
Ondro, pytal som sa kvoli brzdam... az neskor som si vsimol, ze pises o kotucoch, nie o platnickach... :-) to by museli byt z ineho cesta. jasne, fofo a zakruty, to je jeho bojove pole :-)
Moritz, a co povies na to presne riadenie na felde? ;-)
ja teraz castejsie jazdim na VW polo, neskutocne auto, ma uz 12 rokov, motor ako i cela karoseria ma nabehanych 336.000 km. je to 1,6 l, 75 koni. a po presadnuti z fofo to bol sok. do pamate sa mi vryl pocit, ktory som mal, ked som v blave na semafore chcel stihnut zeleno-oranzovu nez zcervena a vysledkom bolo prudke odbocenie v rychlosti 40 kmh. myslel som, ze sa auto prevrati, rozlomi. odvtedy si davam pozor. >:D
striedavo sedlam i BMW 5 rad, automat. to je hltac dialnice. riadenie ma take neosobne, zakruty su zaujimave len pri vypnutom ESP a aj to len do rychlosti 30-40 kmh. viacej som neksusal. velky podiel na tom urcite maju aj pneu 225/60 r16.
zaujala ma jazda na mnou prvykrat soferovanou 4kolkou, octaviu 4x4. kde by inemu autu zacali piskat pneu a predokolka by isla predkom von zo zakruty octavka drzala smer a zrychlovala a zrychlovala. az som mal pocit, ze som zakrutu presiel rychlejsie nez na fofo. -
"-- skrytý --" 05.10.07 21:30
« Felicie
Po měsíci a půl jěždění ve Focusu jsem musel nachvíli přesednout do původní starší felicie a musím vám říct že to byl celkem šok >:D >:D . Stará felicie neměla posilovač, tak jsem si zaposiloval, dokonce jsem si myslel že musim mít něco s řízením :-) . Netušil jsem že tak rychle zapomenu jak se s feličkou jezdilo. Celá se třese a houpe, do zatáček musím o dost pomaleji. -
"-- skrytý --" 05.10.07 19:05
« Re: kvalita
yoyo: Na dialnici nejazdim rychlo - trvale 140 km/h, niekedy dam aj 180 km/h, ale to ma moc nebavy. Najradsej mam cesty mimo dialnice. Cim klukatejsie tym lepsie. Moja naj trasa je horsky prechod Sturec a Harmanec. tato cesta je ako stvorena pre vyblaznenie. Motoru dam teda zabrat skor na 2,3,4 rychlostnom stupni kde obcas vytocim aj za 6000 ot/min. Trvala jazda po dialnici povedzme 170 nie je moj styl. Skor sa nahanm mimo dialnice. -
"-- skrytý --" 05.10.07 18:57
« Re: kvalita
yoyo: Moje FOFO je firemné. Mal ho pred tým Antonio, ktorého pozdravujem. Najazdil 106 000 km. Podla toho co mi povedal Fofo nesetril - ked bolo treba tak vytacal a uzival si podvozok a ked sa neponahlal tak isiel v ramci normy. Ja jazdim 40 % mesto a 60 % mimo mesto. V meste sa snazi krotit, ale mimo mesta to obcas potocim - moja svizna jazda je medzi 4500 - 6000 ot. Moje jazdenie je zhruba 60 % rychlesia jazda a 40 % podla predpisov. Ono to zavisi od toho kolko ma clovek casu a poctu policajnych hliadok. :'-( -
"-- skrytý --" 04.10.07 18:34
« kvalita
Caute vsetci. Po dlhej dobe sa opat ozyvam a musim pochvalit kvalitu Fordu. Moj FOFO I je vyrobeny 12/2003 a prave dnes som s nm absolvoval emisnu a STK. Uprimne povedane, mal som trochu malu dusicku co najdu, ale presiel som uplne v pohode >:D
Fofo ma teraz najazdene 141 000 km. Vymeny, ktore sa urobili su:
- vymena prasknuteho krytu 3 brzdoveho svetla
- zadny motorcek stieraca
- katalyzator - ten sa uz bohuzial vnutri rozsypal a von bolo pocut cinkanie. To bol aj dovod navstevy servisu.
Po 140 000 km su stale povodne kotuce !! >:D , tomu ani sam neverim, geometria, capy, podvozok je uplne OK. Motor si pokojne pradie. Som maximalne spokojny - Fordy preto vrelo odporucam ! >:D -
misoo 03.10.07 13:47
« Re: folie zadne svetla este raz
yoyo: smelo lep ! ak je tma a sero, tak svietia na 100% ako normalne a ked je len zamracene, tak svietia asi tak na 95%, ale to zistis iba ak mas vedla seba dva focusy pre priame porovnanie, cize uplna pohoda. zatial som s nimi nemal jediny problem, a to ma uz viac krat zastavili pani v zelenom ;-)
antonio: diky :-! :-) -
lulipin 01.10.07 19:17
« Re: Tempomat
já mám s tempomatem dobré zkušenosti, spotřeba může být o minimum vyšší, pokud jsi řidič šetřílek. Ale, když jedeš delší trasu po dálnici, tak odpočinek pro věčně zatíženou nohu je k nezaplacení. Jeden takový negativní dojem z rakouských dálnic. Projel jsem podstatnou část na tempomat, ale ta klikatá cesta linoucí se v různých výškách projetá konstatntní rychlostí ve mě zanechala motáka, nebo-li mořskou nemoc asi ještě na tři dny. -
"-- skrytý --" 01.10.07 18:12
« ešte
a nastriekať treba aj to vrchné plstené tesnenie! to najviac vŕzga.
Good year Ultra Grip 7 sú najlepšie! mal som aj UG6, boli tiež super, ale boli hlučnejšie. UG7 sú supertiché a dostal som sa aj z polmetrového záveja!
ad TEMPOMAT - predpokladám, že tempomat je Proporčný regulátor, ktorý porovnáva nastavenú rýchlosť s aktuálnou a tomu prispôsobuje "polohu plynového pedálu" (teoreticky). Čím je väčší rozdiel medzi nastavenou a aktuálnou rýchlosťou vyšší, tym viac tlačí "na pedál". Nevýhoda je,že keď ideš z kopca rýchlosťou vyššou ako nastavenou, tak tempomat úplne uzavrie prívod paliva (normálne šofér jemne "hladká" plyn a ak čaká následne kopec, tak rozgúľa auto na 180 kmh :-) ) a auto spomaľuje. Následne na kopci tempomat dá plný kotol, lebo ide 130 kmh na päťke a má nastavených 140 kmh a chce čo najskôr dosiahnuť 140ku. Tým vzniká neekonomická jazda = vysoká spotreba. Reálne však môžem povedať moju skúsenosť max. + 0,5 l/100 km . A to iba na dlhých stúpaniach (Blava-Praha, apod).
Tempomat odporúčam..je to pohodička, pohoda.
-
"-- skrytý --" 01.10.07 18:02
« VRZGOTY....preč s nimi!
Ja som sa natrápil pol roka, až som prišiel na to, od čoho vŕzgajú tie tesnenia okolo dverí (hlavne zadné dvere)...je to prach/piesok, ktorý sa dre medzi tesneniami ak ideš do zákruty alebo na obrubník. znie to hrozivo, ale nič to nie je... treba to iba zotrieť suchou handrou. ja to občas aj nastriekam suchým teflónom (Produkt DRY LUBE (590 Sk) teflonové mazadlo, www.attecteam.sk ). Ten je dobrý v tom, že si nezastriekam sedadlá a sklá silikónovým olejom. Suchý teflón nastriekaš a do 2 s uschne do bielej mapy (niečo ako klouzek, mastenec). Toto nie je reklama! ale výsledok polročnej nasratosti a beznádeje. Som rád, že už to mám za sebou.
držím vám palce.
misoo...ty máš nové disky???? paráda! -
"-- skrytý --" 01.10.07 17:37
« vrz
Aj mna napadlo ze na vine moze byt aj miesto narodenia :-) Tiez mi vrzgal spojkovy pedal, ale som ho premazal a v poho.Dnes som sa objednal na stredu do servisu v KE tak som zvedavy co s tym spravia.Ale rozhodne im to len tak nedarujem.Kym bude auto v zaruke tak budu makat ako fretky kvoli kazdej blbosti ;-\ A potom sa tam uz neukazem :-) -
lulipin 01.10.07 12:31
« Re: vrzgot
hele já mám auto dovezené z německa a nic mi nevrže, vrzal mi pouze dočasně spojkový pedál a jediný hluk v autě se line ze zavazadlového prostroru, když jedu po nerovnostech, asi tam skáče ta roletka, kterou se zavazadelník zakrývá před zvědavci (mám combi) Jestli to nebude taky tím, kde je to auto vyrobené. Ovšem, jestli jsem to teď nezakřikl. 8-s -
"-- skrytý --" 01.10.07 11:54
« Re: vrzgot
Sak to auto ma vyse roka,aj stalo hodne prachov.Silikonom som to osetroval a velmi to nepomohlo a navyse sa moze niekto zababrat od toho.Co sa tyka tej plste tak aj mne to tam oletuje.Chcel som sa vyhnut castym navstevam servisu lebo skusenosti nemam najlepsie.Asi pojdem na tu reklamaciu, len aby to dobre spravili. ;-\ Dik za ochotu :-) -
"-- skrytý --" 01.10.07 08:50
« Re: vrzganie
tak veru, treba osetrovat, len si osobne myslim, ze by to auto ani bez osetrovania nemalo vrzgat ako 20 rocne po roku :-(
okrem toho mne napriklad na tej hornej gume s plstou (myslim,ze prave ta najviac vrzga) zacala ta plst opadavat. snad to vyriesi zarucna vymena. -
"-- skrytý --" 01.10.07 07:11
« Re: vrzganie
FFSportII..myslim si,ze vrzga tesnenie okolo dveri.osetrit silikonovym olejom,alebo inym pripravkom na osetrenie gumy.
kondor..mas pravdu,ze vyhrali TS810-KY nejake testy,ale konkretnu skusenost nemam.
andrew w...pouzival som hlinikace Ford skoro 3 zimy a vobec som si na nich nevsimol ziadny negativny vplyv soli.Ako vsak uz pisal Misoo,obcas ich treba oplachnut vapkou a nieje problem.
jurko28...oproti Focusu 1,hlavne modely po FL od 11/2001 je vymena ziarovky uplna malina.Napada ma vsak,ci nieje potom nutne po demontazi svetla dat nadastavit svetlomety.Odporucam pouzivat kvalitne ziarovky od Philips,Osram,Tunsgram,atd.Ja osobne uz 2 rok pouzivam Osram Silverstar H7. -
"-- skrytý --" 30.09.07 23:10
« vrzganie
Cafte. Uz pri prejazde minimalnych nerovnosti sa mi ozyva neprijemny vrzgot od ramov bocnych okien, al. ked vychadzm z dvora na cestu kde je mierne prevysenie, al. naopak.Dnes som rozpraval s kamaratom co ma presne taky isty problem.Nemate s tym niekto nejake skusenosti, pripadne nepoznate nejaku fintu ako by sa to dalo odstranit? -
paveldoc1 29.09.07 21:21
« signalizace pásů
pokud někdo má odkaz na vypnutí signalizace nazapnutých pásů sem s ním, postup uváděný pro FFI a C-Max u mě nefunguje.
Jinak gumy UG 7 205/55/16 naprosto doporučuju,na sněhu zřejmě nejlepší trakce, ale překvapil mě i komfort na suché silnici, navzdory šípovému profilu jsou tišší než jeté letní Michelin Primacy nebo Brigstone Potenza.
Ještě rada pro fokusáky, co o svého mazla pečují i sami: pylový filtr je dole u nohou řidiče, nutno povolit a odsunout pedál plynu/3 šrouby/, výměna jde jednoduše.Můj byl celý černý, spíš než pylový filtr je to filtr dieselový sazí z čoudících nafťáků, já mám samozřejmě FDP . :-) -
lulipin 29.09.07 08:21
« Re: zajímavé
no odšroubuješ jeden šroubek - šroubovákem nebo klíčem a potom je to přichycené dole na dvou plastových packách ty vyvikláš houpavým pohybem a hup světlomet je v ruce. Zbytek už jak obvykle, odpojíš napájecí kabílek a odjistíš kryt žárovky. Když se ví jak na to otázka 5 minut, pomáhal mi soused, protože já se nervl, hned jak jsem viděl tel šroub. ;-)