FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 28.01.08 19:52
« Re: pneu
Můžete někdo neznalému vysvětlit, jakýmže to plynem se plní pneu (dusík?) ?
Vzduch je také směs plynů. A řekl bych, že to, že tlak v pneu drží déle nebo méně déle, není v tom, co do pneumatik nafuníš,ale možná v něčem jiném. Ale je to můj laický názor.Chemie a fyzika nejsou moje silné stránky :-) -
superkutil 28.01.08 13:42
« Re: Turbo benzín
Krokouš: To byl jen příklad. Pokud vezmu 6ti kvalt Mondeo, tak točí 1500 - 3500ot od 90-210km/h. Takže ten menší rozsah otáček až zas tolik nevadí.
A hlavně, většina lidí jezdí jak s benzínem tak dieselem v rozsahu 1800-3000ot a tam má diesel největší moment, zatímco benzín ho má okolo 4000ot. Pokud by se u benzínu používaly otáčky okolo největšího momentu, to znamená 4000-6000ot. tak to bude srovnatelné a nové benzínové motory jsou pro tyto vysoké otáčky zpřevodované. Ale samozřejmě, že ve vysokých otáčkách bude výrazně vyšší spotřeba. I když to je také otázka, protože dle testů je někdy lepší točit benzínový motor ve vyšších otáčkách s menším zatížením než ho dusit v nízkých s velkým zatížením.
Už aby byly benzínové motory s turbem. :-! -
"-- skrytý --" 28.01.08 13:09
« pneu
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s pneu..jestli máte v pneu vzduch a nebo plyn. Případně co si myslíte že je lepší. U prodejce jsem se na to ptal a jasná odpověd mi na to nebyla dána.. Uvažuji o tom,že bych nechal pneu na focusu přefouknout plynem místo vzduchu. vím že u vzduchu se muselo čas od času dofoukávat,ale co jsem jezdil dosud na plynu,tak ten docela držel celoročně...teda vždy do doby než jsem přezouval. -
superkutil 27.01.08 21:33
« Re: Turbo benzín
Krokouš: Ber to tak, že ten tvůj orchestr točící v rozsahu 2000-6000ot jede na 5ku 40-180km/h a kamna točící 1500-3500 jedou na 5ku 40-180km/h. Jenom nejdou tolik do otáček. :-)
Jinak mám zkušenost s Subaru Forester 2.5Turbo a ten táhne od 2000-7000ot. A je to fakt paráda. :yes: -
"-- skrytý --" 27.01.08 11:13
« Koľko ľudí, toľko chutí...
no to pozeram, aka diskusia sa tu rozbehla... taka nikdy nekonciaca... :-)
asi by bolo treba skusenosti niekoho, kto jazdil (nie sa viezol) v turbodizli, v dizli, v benzine i turbobenzine. a najlepsie by bolo, ak by to bolo jedno auto :-))) kvoli akej-takej porovnatelnej hmotnosti.
ja osobne suhlasim s nazorom antonia. podla sprevodovania clovek citi/neciti zatah, ale rychlost je niekde inde. stalo sa mi, ze po skusenostiach iba s benzinmi som sadol do turbodizlu a pred predbiehacim manevrom som stlacil pedal, a kedze sa mi zdalo ze netaha, podradil som, no nizsi prevodovy stupen uz koncil s dychom... tak som si potom na rovinke pridaval a sledoval rucicku. zvyknuty z benzinu s kratkymi prevodmi som si neskor uvedomil, ako je sprevodovany dany dizel.
moje zazitky s roznymi motormi su take, ze pri benzine (fofo 1,6 tivct) jazdim blaznivo, pri 1,8 tdci akosi automaticky viac defenzivne. pri 3,0d bmw nastavim tempomat na rychlost nad povoleny limit a o ine sa nestaram...
turbobenzin som este neskusil, i ked som koketoval s myslienkou kupi 2,0turbo, s 200 konikmi, ale nez som sa rozhybal, vyriesilo sa to same za mna :-)
podla mna je to typ motora (turbobenzin), kde sa da jazdit i na spotrebu, resp. s beznou priemerkou, ale kazde stlacenie akceleratora hovori "este, este..." a vtedy euforia nahradza vnimanie spotreby.
-
"-- skrytý --" 27.01.08 10:46
« rýchlosť
treba sledovať tachometer a nedať sa oklamať pocitom "zatláča ma do sedačky"...teda ak porovnávame akceleráciu diesela a benzínu. (turbobenzín kvôli úplne inej cenovej kategórii..aspoň u focusu neporovnávam).
najnovšia skúsenosť zo školy šmyku v piešťanoch - bol som zúfalý po brzdení pred prekážkou a nášlednom zošlapnutí plynu (odozva motora (nie turba) je cca 1 sekunda)...mal som pocit, že strácam čas.
výsledok bol taký, že najlepší čas mal superb TDI, druhý som bol ja TDCI 1.8.
benzíny ostali vzadu. aj keď mali pocit, že im plyn reaguje na každé brnknutie do pedálu.
športová jazda-benzín
používanie auta v dnešnej dobe -tdci
-
"-- skrytý --" 26.01.08 18:36
« Re: Turbo benzín
To Krokouš:
Vsak som pisal, ze turbo benzin je niekde inde aj vykonom aj s otatnymi parametrami snad okrem spotreby. :-)
Obcas jazdim so sluzobnym oplom s benzinakom s porovnatelnim objemom a vykonom ako moje auto a ma cca 150 kg menej ako moje, ale viac srandy si snim urcite neuzijem... je pri nizkych otackach dost lenive. Na pruznejsiu jazdu je potrebne tocit minimalane 3500 (max krutiaci pri 3900) az po 6000 (max vykon) co je 2500 otacok naproti mojim 1800 (max krutiaci) az 4000 (max vykon) co je 2200 otacok.
Hoc kedy ho necham za sebou.....
Ale volnobeh je zamozrejme prijemnejsi v Oply
Samozrejme turbobenzin je o niecom inom... -
"-- skrytý --" 26.01.08 09:16
« Ekonomika
Vůbec neřeším nějaké spory ohledně "krouťáku", požitku z jízdy, záběru odspoda ap. Pro mě je auto nutný prostředek k životu (nechci zde rozebírat důvody proč) a spotřeba je pro mě důležitá. Taktéž ostatní provozní náklady. Prostě nejsem ten typ, který chce rvát do auta víc peněz než je nezbytně nutné. Uznávám, že na řadu vychytávek bych si velice rychle zvykl, ale ty peníze do toho nemíním investovat. Už jenom např. metalíza za příplatek. Auto mě stojí na sídlišti a abych trnul, kdo mi to obejde? Atd., atd. Tím, ale neberu ostatním radost z těchto věcí a vůbec bych se neodvážil někoho v diskuzi kárat za to, že třeba hledí na spotřebu. Tak asi tolik.
-
"-- skrytý --" 26.01.08 00:06
« Re: Turbo benzín
To Mkovesi: radost z jízdy je podle tebe to že mě motor táhne v rozmezí 2000 ot? To je teda hodně málo.
Ne nemůžu souhlasit. S naftou se pro radost opravdu jezdit nedá pokud ta radost není založena pouze na nízké spotřebě. Já tady ale mluvím o radosti z jízdy ve formně opravdového orchestru pod kapotou kterej táhne od 2000 a nevadne ani při 5000 ani při 6000 a zastaví se těsně před sedmi. Tohle nikdy žádné turbokamna nebudou umět.
Navíc ten těžkej předek taky rozhodně žádným sportovním výkonům v zatáčkách nepomůže. Nafta a sportovní jízda nikdy nepůjdou dohromady. Vždycky to bude prostě z nouze ctnost. -
"-- skrytý --" 25.01.08 20:21
« Re: Spotřeba
Naprostý souhlas. Osobně vlastním Volvo 850 T5R. Je to kombajn o 300 PS. Kdo nezažil konstantní zátah turbobenzínu, tak vůbec neví o oc přichází. Mimo město jezdám kolem 10, ve městě kolem 14. Ve srovnání s předchozím autem (Opel Vectra) mám měsíční náklady na palivo o 1000,- Kč vyšší. Přestal jsem kouřit a ušetřil jsem 2000,- měsíčně. Takže s klidem živím auto s pořádným výkonem, se kterým je radost předjíždět a vůbec jezdit. Mámke v rodině turbokamna (Octavia 19 PD 96 kW). Má to sice zátah, ale než se člověk naděje, tak vytočí motor na necelé 4000 tisíce a je po výkonu. Takže pokud s tím chce člověk jezdit svižně tak pořád řadí jak magor. Už chápu proč to má 6-ti rychlostní převodovku. Sice to umí jezdit za 6,5 litru, ale přesto bych to nechtěl. Jízda v tom není požitek. Je to pouze přepravník osob. ten kdo má k autům vztah, tak si turbokamna nemůže koupit. -
"-- skrytý --" 25.01.08 19:43
« Re: Turbo benzín
To Krokouš: Aj ten kto jazdi usporne a setrne si moze z casu nacas zajazdit pre radost, akurat to nerobi vzdy ;-)
Aj s naftou sa da jazdit pre radost.... ked perovnam benzin (nie turbobenzin) a TD s rovnakym vykonom, tak s TD si mozem uzit mozno viac radosti ako s benzinom....
Naviac MB navrhol novy motor s objemom nad 2l s vykonom tusim nad 180 kw so spotrebou okolo 6l ale nepametam presne -
"-- skrytý --" 25.01.08 19:32
« Re: stará téma
To Dreede: Nemusim ratat sprevodovanie, kedze to z pohladu toho, co pisem nie je podstatne....
Krutak na kolese je vlastne kopia krivky vykonu motora pri konktretnom zaradenom stupni.... ak mam motor s vykonom 100kW pri urcitej rychlosti napr. 90km/h a urcitom zaradenom stupni napr. 3st. tak mam jedno, ci je to z 360Nm a tazsim prevodom a nizsich otackach TD napr. 3000 alebo z 240Nm a 4500 otackach benzinoveho motora....
Prave to sprevodovanie rozsiruje rozsah rychlosti TD pri uzsom rozsahu otacok a sucastne viac oslabuje krutak TD motora pri prenose na koleso voci spravodovanie u benzinu....
-
"-- skrytý --" 25.01.08 18:33
« Turbo benzín
Chlapi, turbo benzín je opravdu o něčem jiným než klasický atmosférák nebo turbo diesel. Zkuste to a budete unešení. Jsem rád, že se tento typ motoru konečně dostává do kurzu byť paradoxně kvůli emisím ale to už je jedno.
Pokud ale pro vás je prioritní spotřeba a každej 0,5litru/100km tak potom asi nemáte auto pro radost z občasné sportoní jízdy a dynamiky ale pouze jako dopravní prostředek. To pak samozřjemě chápu proč má někdo naftu. Ale pro mě jsou auta srdeční záležitost takže proto mám na spotřebu takovej názor. -
Moik 25.01.08 16:56
« Re: stará téma
Já jsem dlouhodobý uživatel nafty a chci Tbenzín. Jezdím aspoň 150000km s TDDi, pak TDCi 96kW a pak 1,6TDCi 80kW.
Krokouš, tyhle příspěvky se mi vůbec nelíbí, je přece 100% důležitý ušetřit 0,5l/100km. Podle nájezdu km to udělá nějakej ten tisíc a ten se můžu rozhodnout, jak utratím (já jsem se rozhodl, že za vyšší spotřebu, takže si svobodně vybírám turbobenzín). Ale dřív jsem se rozhodl, že ho dám na uštření na bydlení a později možná na vzdělání dětí.
V kostce nesouhlasím, že JE TO JEDNO. IMHO není.
Když budu mít jednou ten turbobenzín, stejně se budu snažit jezdit úsporně, je to pro mě sport, zábava. Snažím se každou cestu do Prahy bezpečně dojet bez sešlápnutí brzdy ;) Takovej sport no...
Nic z toho nemyslím zle, není to pro naštvání... -
superkutil 25.01.08 14:06
« Re: stará téma
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín MKII 85kW a teď mám Mondeo 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je těžší, takže je porovnání zkreslené. Ale zkušenost po 1 roce je taková:
- diesel zabere v nízkých otáčkách, ale pak zvadne
- pokud diesel netáhne, nemá cenu podřadit
- diesel je méně pružný
- s dieselem se dá jezdit od 1800ot a s benzínem taky, ale kde benzín začne zabírat, tam diesel vadne
- diesel neřve ve vysokých rychlostech
- spotřeba diesel je 7,2 a benzín byl 9,2 litru (ročně úspora 19tis).
Takže závěr celkově:
- pro sportovní a živou jízdu benzín a malé vzdálenosti
- pro klidnou jízdu ustálenou rychlostí diesel a velké vzdálenosti
A až sleze cena turbo dieselů, tak už nebude co řešit. Viz 1.4TSI 125kW >:D -
dreede 25.01.08 12:51
« Re: stará téma
No som šťastným majiteľom fofo2 1.8TDCi kombi. Presedlal som z 2,0 benzinu 100kW. Mal som rovnakú dilemu ako vy, čo riešite nafta vs. benzin. Jazdím veľa medzimesto všetko cesty 1. 2. triedy. Benzín som nemohol točiť stále aby som sa vyrovnal TDIčkam a komfort jazdy (hluk) bol pri takej jazde rapidne nízky. Práve preto som začal uvažovať o nafte. Momentálne mám najazdené cca 550km, auto je ešte surové, netočím cez 3000, jemne s plynom ale napríklad predbiehanie kamiónov je omnoho komfortnejšie ako s benzínom. Pri kúpe som nebral do úvahy koľko najazdím a či sa mi to oplatí finančne. Nemusia všetci kupovať ropáka iba kvôli ekonomike, ale kvôli tomu bežnému jazdeniu, keď je takmer vždy k dispozícii dostatok kruťáku... Teraz už chápem prečo mi vždy krochťáky uskočili pri predbiehaní, hoci som to potom pri točení k 6000 dohnal. Som maximálne spokojný a nemenil by som. Mimochodom priemerná spotreba je 6,4L so 150km najazdenými po meste.
mkovesi: Vo svojich výpočtoch ale nerátaš so sprevodovaním. Podstatný je výkon a kruťák na kolese. A ten diesel má približne 2/3 prevod narozdiel od benzínu, takže si tých napríklad mojich 280Nm vynásob 2/3 a vyjde Ti koľko máš približne na kolese. Ide o výsledné priebehy na kolese, kde ich ma diesel ostré a benzín vyrovnanejšie. V rýchlosti som nenašiel nič lepšie, tak aspoň takto: [odkaz]
-
"-- skrytý --" 25.01.08 08:25
« Re: stará téma
To Krokous: Ano turbo s benzinom je parada. Dovolim si len poznamocku: rozsah pouzitelnych otacok je na benzinu vacsi na turbo benzinu este vacsi, ale dolezite je aj to aky je rozsah rychlosti pri otackach a aky je priebeh krutiaceho momentu.
Napr. Benzin nech ma 2000 - 6000 co je 4000 otacok
Tdiesel 1800 - 4000 co je 2200 otacok ale ak obe auta na danom prevodovom stupni maju cca podobny rozsah rychlosti
benzin 40 - 120 km/h
TD 50 - 120 km/h
tak potom nie je problem ci benzin alebo TD...
Ak bezny benzin ma max. kr.moment na 3500 a max vykon na 6000 a TD na 1800 a 4000 tak naopak dynamika je v prospech TD, lebo TD sa pohybuje medzi max.kr.momento a max. vykonom na 50 - 120 km/h a benzin na 70 - 120 km/h, co je uzsi rozsah rychlosti....
Samozrejme Tbenzin max. kr.momentom pri 1600 a max vykonom pri 6000 je dynamika v prospech Tbenzinu.... 32km/h - 120 km/h
-
"-- skrytý --" 25.01.08 06:49
« Re: stará téma
No ono to ale už zas tak dlouho platit nebude. Turbo benzínů přibývá jak hub po dešti. Díky honbě za snižováním emisí. A víme, že se to netýká jen velkých motorů, ale turbo už např. Fiat chystá i do 600 ccm motoru kterej má mít 80 koní :-) -
mehturt 25.01.08 00:03
« Re: stará téma
Hej, vecsinou sa porovnava benzin a turbo-diesel :-) ale to su nekonecne debaty
Ja ked som si siel kupit Focusa, som sa viezol v 1.6 Ti-VCT a potom v 1.8 TDCi, a ked som sa v tom TDCi previezol tak som si povedal ze benzin uz nikdy viac :-) Akoze mal som z neho velmi dobry dojem :-)
Ale kupil som benzin a zatial nelutujem. -
"-- skrytý --" 24.01.08 23:47
« Re: stará téma
Píšeš staré téma, ale vidět, že v tom taky nemáš úplně jasno. Za to, že máš k dispozici maximální kroutící moment už od nízkých otáček nevděčíš naftě, ale turbu. Ale používání nafty ti neberu. Někdo radši holky jinej zase vdolky.
V naftě jsem měl tu čest něco najezdit, ale prostě to není můj šálek kávy. Kroutící nízká spotřeba je to jediné pozitivní. Bohužel jak píšu níž tak se nemůžu zbavit dojmu, že pro mnoho lidí je to dnes to nejdůležitější. U nafty mi vadí nízký rozsah využitelných otáček cca od 1800-4000 pak je mrtvo, navíc větší složitost motoru o vysokotlaku ani nemluvě. Benzín je jiné kafe a když se k tomu přidá turbo tak např. můj motor má max. krouťák od 1650 do 4500 ale zátah nepolevuje ani v 6500. Může se tímhle pochlubit nějakej diesel?
Pochopitelně je to vykoupeno spotřebou, ale o tom už jsem svoje napsal. -
"-- skrytý --" 24.01.08 23:14
« stará téma
vždy keď sa začne téma diesel vs. benzín, tak sa to tu rozprúdi.
čo svedčí o tom, že polovica ľudí má rado naftu a druhá benzín.
debata o tom, čo je výhodnejšie a výpočty typu km/ročne, vstupná cena, cena servisu...je úplne zbytočná. Veď jazda s dieselom je úplne iná ako s benzínom. Treba si to vyskúšať (aspoň mesiac) a potom sa rozhodnúť.
mám diesel a užívam si ho (krútiaci moment využívaš pri každom zošlapnutí pedálu, zatiaľ čo maximálny výkon iba občas). A krútiaci moment je pri dieseli dostupný stále
všeobecne platí, že kto si raz vyskúša dobrý diesel (nie nejaký 55kw), tak sa k benzínu nevráti.
koľkí z vás, čo preferujú benzín už mali dlhšie v užívaní diesel? -
"-- skrytý --" 24.01.08 17:59
« Spotřeba
Pánové, co se týká té spotřeby tak fakt nechápu proč tu řešíte jestli někdo jezdí o litr víc nebo míň. To si všichni kupujete auta proto, abyste se pak předháněli kdo má nižší spotřebu a stresovali se že vám to žere víc než psali někde v testu? Na to mám dobrou radu. Nekupujte si žádné a budete mít spotřebu 0....
Poslední dobou mě připadají ty závody ve spotřebě jako nějakej novej sport nebo co. Není to snad jedno jestli mě to žere 6,5 nebo 7,5? Už jste si spočítali kolik vám to udělá měsíčně korun? A kolik pak utratíte s prominutím za blbosti?
Mám dojem, že někdo by byl i ochotnej vyměnit auto za jiné, protože má o 1 litr menší spotřebu...
Je mi jasné, že ne každý je ochotný jezdit se spotřebou 10-11 litrů mimo město jako já. Ale mám pocit že hromada lidí strašně touží po tom mít auto aspoň se 100kw motorem, ale nechce pak platit spotřebu.
Nic ve zlém, ale celá ta diskuze o spotřebě mě připadá zcestná. A jak říká jeden můj známej. Kdo chce opici, musí mít na banány. -
"-- skrytý --" 24.01.08 17:43
« Re: Nafta v Benzin
Jasné, myslel som priemer v meste. Či máš 1,2 alebo 1,6, vždy máš v meste od 8 do 10 l, to ma nemusí nikto presviedčať,to je fakt. Nehovorím mimo mesta, tam sa dá aj okolo 6. Zato novšie vyjdu aj s priemerkou okolo 6 l, myslím, že Kia Cee´d 1,4 CVVT, má slušnú spotrebu, počul som od novinárov, že mali priemer 5,5 l. Takže tak. -
"-- skrytý --" 24.01.08 14:33
« .
Jen chci korigovat to tvrzení o podtáčení. Nejsem žádnej barbar a nenutim benzíňák, aby tahal od 1500 ot. Jen prostě, když jedu třeba mimo město, tak to jen tak šolíchám, sotva nad 2000 ot. a kochám se :)Jenže to je režim, kdy se autu nechce moc zrychlovat a zpomalovat bez podřazení zas nehodlám já. Moje jediná výraznější zkušenost s naftou je Oktávka II, tuším 84 kW+chip, šestikvalt. A byla to pohodička, alespoň co se týká motoru. Takže spíš se kloním k dieslu, ptám se na vaše názory a přemýšlím.Zdar -
"-- skrytý --" 24.01.08 13:09
« Nafta v Benzin
Ber naftu, pokiaľ sa nebudeš naháňať, spotreba je príjemne nízka, a aj pri svižnej jazde si stále do 6 l. Ja som tiež naftu nikdy nechcel a teraz by som nemenil. Radšej som si priplatil na začiatku a teraz nemám problém si hocikedy vyjsť len tak sa previezť, čo by som si pri benzíne asi nedovolil. Keď mám čas a idem niekde ďalej mimo mesta a neponáhľam sa, idem na spotrebu tak tie čísla o spotrebe radšej ani nenapíšem, lebo mi to ani neuveríš. Naftový motor je síce náročnejší na údržbu ale pokiaľ si dáš pozor na naftu,nebude problém. Ináč v meste mi vychádza max. 4,1 l/100 km v zime, čo s benzínom pri priemernej spotrebe 9-10 l je sakra rozdiel.Proste radosť jazdiť. -
"-- skrytý --" 24.01.08 09:32
« spotřeba
V minulosti tu někdo v diskuzi řešil, zda koupit Focuse jako služební, protože do kombinované spotřeby 6.7 se nevleze a bude prodělávat na cestovní náhradě. Chci jenom upozornit, že podle zákona se musí brát průměr všech tří hodnot, bez ohledu na metodiku, dle které byly tyto údaje stanoveny a potom tato hodnota vychází 6,96 l/100km, což je přeci jenom o cosi lepší údaj. -
"-- skrytý --" 24.01.08 09:27
« Re: benzin x nafta
Dúležitý údaj při rozhodování je, o kolik peněz víc dám za dieselový motor, kolik km celkem mám v plánu s autem najet, zda ujedu alespoň tolik km, kolik je na servisní prohlídku. Protože známý má Oktávku v dieselu, byl na servisní prohlídce po 30tkm (má tzv. variabilní časový interval = určující jsou pouze km) a dal za to něco kolem 5600,- . Já jsem byl s focusem benzín po 1 roku, ale najel jsem jenom 16000 km a platil jsem 2860,-. Takže když to vztáhnu na km, tak nás to vyšlo oba dva stejně. A jeho spotřeba je někde jinde než moje, bohužel. Jenže pokud bych chtěl stejné auto v dieselu, tak tuším, že bych si musel připlatit asi 60000,-, to znamená při mém nájezdu bych nejméně 5 roků "splácel" investici. A to nemluvím o tom, že 5500 km byla dovolená a zbytek stylem 1x až 2x za týden 100 km, zbytek týdne 4 km ráno tam, 4 km zpět, sem tam ještě rozděleno zastávkou v obchodě atd. Takže režim pro diesel krajně nevhodný. Toť můj názor na věc. -
mates2 24.01.08 07:33
« Re: benzin x nafta
neni mě známo , že by nějaký motor měl rád podtáčení. každej 4ventil at nafta nebo benzín má svoje otáčky ve kterejch se má pohybovat. styl jízdy , kterej popisuješ se dal uplatnít u motoru typu 2.5 -3.0 diesel a výkonu 60 koní. ty skutečně jezdili tzv. na volnoběh .
tvoje dilema mohly vyřešit některá čísla světu motorů kde se podobným tématem zabývali i když nutno dodat u některých modelů dost zavádějícím způsobem.
jinak se to dá celkem snadno spočítat km /spotřeba/cena + servisní intervaly a náklady .
známej má focus I 1.6b jezdí kilometry zhruba co uvádíš se spotřebou mimo město 6.5l/100. auto absolutně bez problémů naprosá spokojenost
o 2.0tdci je tu vlákno , tenhle typ mam auto jako takový bez problémů spotřeba dle stylu jízdy 5-7l , po roce opětovné špatné starty dle technika ze servisu Valoušek špatně startuju, takže auto je v pořádku a * jsem já.
jinak bez problémů mam na najeto 53tis/28 ročně -
Moik 24.01.08 00:04
« Re: benzin x nafta
Japhy, pokud jsi zvyklý motor podtáčet, nekupuj si naftu, nemá to ráda. Jinak podle mě se do 25000 vyplatí benzínový motor a začínám tvrdit, že spotřeba dnes u auta hraje malou roli v nákladech na provoz... stačí např. jedna nádrž špatné nafty a hned máš u dieselu 60k navíc, výměna filtru pevných částic apod. navíc na přední nápravě leží až o 100kg více....apod. Šel bych do benzínu -
"-- skrytý --" 23.01.08 16:16
« hrdzavý výfuk
Zdravím,
máte niekto problém s koróziou výfuku? Môj Focus ma za sebou tri zimy a vyzerá dosť žalostne. Prederavený ešte nie je, ale zo steny sa už odlupuje hrdza. Dávam mu tak pol roka a môžem páliť do servisu. Rovnako som si tu všimol príspevok, kedy bol výfuk hrdzavý krátko po kúpe. To nám tam montujú pekné ležáky.
Už počujem tú odpoveď v servise: to je normálne....
duro -
"-- skrytý --" 23.01.08 13:41
« benzin x nafta
Zdravím. Zatím jsem přelouskal něco málo přes 1000 příspěvků z tohoto vlákna, další mě zatím čekají :)Zarazila mě jedna věc - někdo tvrdil, že při ročním průběhu 20000 km se mu začíná vyplácet 2.0 tdci oproti 2.0 benzinu. Zajímaly by mne tedy vaše zkušenosti s "extra" náklady na naftu. Já mám za rok tak 15000, což hovoří pro benzín, ale způsobem jízdy jsem spíš nafťák, při normálně jízdě spíš podtáčím a prostě bych si rád naftu vyzkoušel.Díkes -
"-- skrytý --" 23.01.08 10:39
« centralne zamykanie + prhliadky
Neviem ci to je len sila zvyku, ale stale po zamknuti auta kontrolujem vsetky dvere ci su fakt zamknute.Nastastie! Uz dva krat sa mi totiz stalo, ze po zamknuti ostali dvere vodica odomknute.Dali sa v pohode otvorit a ani alarm sa nespustil po ich otvoreni.Mate s tym niekto nejaku skusenost?
A co sa tyka tych garancnych prehliadok, uz s predoslym autom (Seat Leon)som zacal chodit do servisu kde som, bol cely cas pri aute.Ked sam sa ich spytal ze ako je to mozne ze to beru tak v pohode, tak mi len vraveli, ze zakaznik ma pravo byt pri svojom aute ked sa s nim nieco deje. Ta bezpecnost to je len taka vyhovorka.Hocikedy predtym som mal pocit ze auto len stoji v dielni a normohodiny naskakuju. No a ja to potom cele cvaknem. Skratka kto ma nechce z rozneho dovodu pustit do dielne s tym ja koncim. A pojdem inde. tak sa nedajte :-) -
misoo 23.01.08 09:54
« Re: zakrytie senzora
co sa tyka toho dazdoveho senzoru, tak uz z principu si neviem predstavit ako senzor vyhodnoti kedy prsi malo a kedy vela... ako je mi jasne asi ako to pracuje, ale vzhladom na nekonecne mnozstvo odchyliek a nestandardnych javov by som mu vobec nevycital, ze obcas zablbne...
myslim si, ze aj v rolse automaticke stierace budu stierat minimalne dost nepredvidavo :-) -
"-- skrytý --" 23.01.08 07:38
« Re: zakrytie senzora
Tiez mi to poradili v Ba na Fordackom supporte.Aj som to z vonku prelepil,ale blbol mi potom aj senzor dazda.Stieral uplne zmetene,tak som to odlepil.Skoda,ze su oba senzory/dazd aj svetlo/ umiestnene v jednom a nedaju sa separatne deaktivovat.
Mne osobne dazdovy tiez obcas zablbne,ale to nieje iba u Focusa,ale u vsetkych aut.
Mna stale dost stve,ze mi nevedia poradit ohladne DAY LIGHT RUNNING LIGHT.Priprava tam na to je,len nikto nevie/ani vo Forde/,ake rele treba na poziciu R15 osadit.Ohladne toho FL modelu od 04/2007 celkovo vela veci nevedia. -
"-- skrytý --" 22.01.08 23:27
« zámok kufra
áno na combi FF mám tiež problém, že zateká poza plastovú lištu. Mne to tečie do osvetlenia ŠPZky. transparentné krytky týchto svetielok už nie sú číre, ale červeno-hnedé (asi hrdza, špina). raz mi to už vyskratovalo nejakú poistku. na garančke mi vymenili sklíčko, žiarovku a kontakt.
Keď som im o pol roka ukazoval, aké je to zatečené, nech to vymenia, povedali "na záručnú opravu potrebujeme odovzdať starý pokazený diel". Rozumej zozelenený (pôvodne medený) kontakt.
Zo zámkom som zatiaľ nemal problém.
Už som premýšľal tú lištu zatesniť...ale čo narobím, keď silikón sa neznesie s lakom auta??? -
"-- skrytý --" 22.01.08 23:22
« zakrytie senzora
mne ponúkali zakrytie senzora dažďa a svetla už pri predaji. ale prišlo mi to dosť amatérske. Kúpiš si výbavu so senzormi a potom ich znehodnotíš. Keby to aspoň nejako preprogramovali..ale zalepiť ich???
ja sa práve teším z funkcie senzora, napr. keď na diaľnici niekoho dobehnem bez zásterok, krásne stierače zrýchlia na maximum a keď sa ten nespratník stratí, tak krásne zase spomalia. je to plus pre bezpečnosť!
Pri svetelnom senzore by som ocenil, keby skôr indikoval tmu. Teraz v zime samozrejme svietime stále ale v lete (platí iba pre Slovensko) idem na senzor. Niekedy je dosť šero a on stále nesvieti, blbec!
-
"-- skrytý --" 22.01.08 23:16
« dažďový senzor
myslím, že senzor aktivuje stierače podľa plochy, ktorá je "zakrytá" vodou. čím väčšia plocha senzoru je zakrytá, tým rýchlejšie sa pustia stierače.
Z uvedeného vyplýva - mrholenie = malé kvapky = pomalý chod stieračov a veľké intervaly.
Lejak = veľké kvapky = rýchly chod stieračov.
a kolečkom na páčke nastavujem citlivosť senzora. teda keď ho otočím úplne k sebe, tak je citlivý aj na maličkú kvapku a hneď spúšťa stierače.
Tak to funguje mne. Aj keď občas si zastiera len tak z pasie :-) a všimol som si, že ak s autom stojím (pri naštartovanom motore), tak sa predĺži interval medzi zotretiami na maximum. keď sa pohnem z križovatky, tak zotiera zase podľa senzora. -
"-- skrytý --" 22.01.08 21:42
« Dešťový senzor
Pánové tak k tomu senzoru deště asi toto. Měl jsem s ním problémy také, ale tak nějak jsem se pustil do opravy sám s tím, že jej zkusím pouze očistit a zase vrátit. Kupodivu to bylo úspěšné, protože jsem zjistil, že senzor byl ke sklu špatně přimotnován. Jeden z těch kovových háčků nebyl dostatečně zacvaknutý a mezi senzorem (jeho měkkou silikonovou plochou) a sklem byla velká vzduchová bublina o velikosti tak 3x1 cm. Od té doby žádný problém a senzor pracuje velice dobře.
Bylo to totiž způsobeno špatnou montáží senzoru na nové sklo. To bylo nutné vyměnit na mém autě když ještě sloužilo jako předváděcí. -
"-- skrytý --" 22.01.08 09:05
« Nefungujúci zámok veka batož. priestoru
Zdravím,
mám u môjho FF2 kombi posledné mesiace problém s otváranim veka batožinového priestoru. Po otvorení centrálom, sa stáva že spínač na dverách nereaguje. Príčinou bude pravdepodobne vnikanie vody. Medzi karosériou a plastovou lištou (nad EČ) vznikla totiž medzera, kadiaľ môže voda bez problémov vtekať. Máte, prípadne mali ste niekto niečo podobné? Dať to urobiť na garančku by asi nemal byť problém. Dík za odpovede.
duro -
"-- skrytý --" 22.01.08 00:55
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Zdravím všetkých,
ako to tu tak čítam, tak pravidlo č. 1 nikdy nenechávajte auto v servise samo. Nikdy sa nenechajte oblbnúť tým že to čo Vám povedia že Vám vymenili, Vám aj naozaj vymenili.( vo FoFo II je to napr. peľový filter, ktorý sa Vám nebude určite chcieť skontrolovať, pretože dostať sa k nemu je takmer nereálne)A ak Vám aj budú ukazovať veci aké boli zanesené alebo zničené, tak oni ich tam jednoducho majú neuveriteľné množstvo. Verte mi: doma mame skodovku, ja mam focus II, vo firme mame citroen a peugeot. Takže napr. V citroene sme mali auto, pretože nám nefungoval budík na teplotu - auto bolo asi dva tyždne po záruke 39 tis km , ale budík nam vymenili s tým že sme zaplatili iba polovicu, že aky su oni perfektný a ako nam vyšli v ústrety. O dva dni sme tam boli znovu, pretože ten budík nevymenili, iba do neho pošprtali a naskočil. Ibaže o tie dve dni sa zasa pokazil, tak ho nakoniec vymenili za tú polovičnú cenu na čom som sa dobre pobavil pretože od nás nemohli opýtať dvakrát to isté. V Škodovke sme este nemali nejaký zásadný problém až na to ža nám počas záruky neodstránili závadu, na ktorú upozorňoval výrobca a teraz od nás chcú nejakých 13 tis za výmenu nejakej súčiastky v sacom potrubí. auto je tri mesiace po záruke a má 59 tis km. Dalej máme Peugeot ten má 300 000 tis km, ale už 120 000 km nevie žiaden servis odstrániť vadu na prednom náboji, pretože sa prehrieva z nejakých záhadných príčin. Ale že to nie je až taký problém, že to môžeme používať ďalej bez toho aby sa niečo stalo. Ja neviem ale bol som s tým v troch servisoch a v každom mi povedali to isté. Záhadou je že ani jeden mi nepovedal vymeňte si celý náboj cca od 10 do 40 tis, záleží od rozsahu čo všetko by som menil, a budete mať pokoj. A teraz??? Mám Fofo 2.0 Tdci a počítač mi vypisuje chybu motora. Bol som vo forde a povedali mi že je to aditívum do paliva a že to má iba tento typ motora a že to treba vymeniť, pretože mi časom môžu odísť katalizátory a že cena za sadu t.j 5l aditíva + 2 x hadička je 13.000.- sk. Mne sa zdá, že je to trochu priveľa. Ak máte nejakú skúsenosť dajte mi vedieť, majú to aj niektoré peugeot a citroen s takýmto motorom. V každom prípade máte právo byť pri každej servisnej prehliadke, alebo aj inom úkone čo sa na Vašom aute robí, pretože to vyplíva zo zákona. Určite ak máte možnosť neopúštajte v servisoch svoje auto z očí. Za radu ohľadom aditíva vopred dakujem. -
Moik 21.01.08 21:07
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Chlapi TipaF mě s Focusem II přesvědčila o tom, že se musím poohlédnout jinde, na jednu servisku připadly asi 3 návštěvy při kterých opravovali, co nadělali, například více oleje - ani nechci domyslet, proč...
Jsem absolutně spokojený ve FoPo Ford v Žirovnici - je to více-méně jenom servis, ne prodejna, tu mají v Pelhřimově a je to tam vždy vše, můžu být u toho a dobrý ceny. OPravdu doporučuju...
Moje pekelný zkušenosti jsou s tipaf Jihlava.
K těm senzorům stěrač ů když senzor úplně odpojíte, tak se kolečko citlivosti změní v kolečko délky stíracího cyklu - je to asi lepší řešení jak poblázněnej senzor. Chci ještě zkusit zakrýt senzor úplně, protože mám pocit, že to taky fungovalo s tím kolečkem a navíc pořád svítily světla. -
"-- skrytý --" 20.01.08 14:43
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Chlapi, vy mě docela děsíte. Já,bloud, myslel, že doba zdivočelého kapitalismu a zlatokoppectví už je pryč, a že začíná konečně platit: "Náš zákazník - náš pán!" Kde to, kurnik, jsme? Raději nechci slyšet odpověď.
Ale teď vážně, myslím, že už to, že v servisu nic nenamítají,chce-li být zákazník u prohlídky svého vozu, něco napoví o jeho serióznosti. Vůbec by mě zajímalo,zda je servis povinen tomuto přání vyhovět nebo,zda jde jen o jeho dobrou vůli. Asi spíše to druhé,že? -
"-- skrytý --" 20.01.08 09:43
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Samozřejmě, každá výmluva dobrá. On by taky zákazník těžce nesl, když by viděl, že se prohlídka dá udělat za 30- 40 minut, ale servis si účtuje 1,6 hodiny. A to ještě v ceně, která je 3násobkem běžné mzdy včetně odvodů státu. A jak mám údaje, tak těm zaměstnancům se až tak horentní sumy neplatí. Ještě štěstí, jak jsem psal, že existují garážníci, kteří dělají za menší peníz, ale hlavně jim platíš dobu, po kterou opravdu dělali. A navíc ti řekne co udělal a proč. ještě strpím asi jednu prohlídku ve značkovém a konec. -
"-- skrytý --" 19.01.08 20:15
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Mě by zajímalo, proč se servisy brání té přítpmnosti u auta. Jednak ne každý na tom trvá - znám řadu lidí, kterým je to šuma fuk a nevidím v tom až takový problém, z hlediska organizace. A rozhodně bych měl potom k nim větší důvěru. -
"-- skrytý --" 19.01.08 19:42
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
V Auto Activity ve Žďáru jsem auto kupoval a v květnu tam pojedu na garančku.Doufám, že tvůj brácha nebyl jen vyjímkou potvrzující pravidlo a že budu s prací tohoto servisu také spokojený. Samozřejmě budu se snažit, aby mně umožnili být u prohlídky. Pak kdyžtak poreferuji na Moje auto, jak to probíhalo. Pokud by se zde našel někdo, kdo má s tímto servisem nějaké zkušenosti - napište .Dík. -
"-- skrytý --" 19.01.08 13:07
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
No už jsem volal do Ford Rašíno v Brně a tam nemají s přítomností u servisky problém. Jsem tam objednaný tak potom poreferuji. Auto mám staré necelý rok, takže bude ještě dlouho v záruce a budu navštěvovat značkový servis. Ale pana Urbánka ve Stránecké Zhoři znám a byl jsem tam s Octavkou na doplnění a vyčištění klimy a byl jsem spokojený. Můžu doporučit. -
"-- skrytý --" 19.01.08 12:32
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Já příště (cca květen) zavolám do Žďáru do Auto Activity a poptám se na průběh prohlídky. Když se mě nebudou pozdávat, v Brně jsou servisy tři. Švára měl cca před rokem ve Žďáře na opravě FoFo1 s poruchou zapalování a byl s nimi spokojen. Když mají kampaňové prohlídky, tak inzerují, že u prohlídky můžeš být. O Brně nevím nic. Pokud auto není v záruce, tak doporučuji pana Urbánka ze Stránecké Zhoře. Dva roky osobní zkušenost, maximální spokojenost. Druhý švára za ním taky spokojeně jezdí. -
"-- skrytý --" 19.01.08 08:59
« Re: otazocka
Presne to je to co myslim :), taky podivny zvuk to vydava, ale len ked sa nato zameriam tak to pocujem.
Vdaka za odpovede.
Este jedna mala otazka, ked zapnete alebo vypnete vyhrievanie zadneho okna pocujete zvuk tlacidla. Teda mne to pocut ako ked stlacim spinac, divim sa preto, pretoze som to predtym nepocul a vyhrievanie predneho okna to nerobi. -
"-- skrytý --" 18.01.08 20:30
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Ahoj, s TipaF mám malou zkušenost. Když jsem vyfasoval loni v dubnu nové Mondeo, v pohodě mě aktivovali automatické rozsvěcování světel a zamykání auta po rozjetí. Pak jsem v září byl na prohlídce ve 20tkm a vše také zdánlivě v pořádku. Za pár týdnů ve 21,5tkm jsem přezouval letní gumy, které na předku rychle ubývaly, na zimní a zjistil jsem, že mají na vnějšku 3mm a vnitřek je totálně smetený!! Tak jsem jim volal, jestli není špatná geometrie. Bylo mě řečeno, že to možné je, ale geometrie je na záruku jen do 1. prohlídky. Když jsem začal zpochybňovat provedení prohlídky, že ji mechanik odflákl a nevšiml si toho rozdílu, tak mi řekli, ať přijedu, že to nějak udělají. Chtěl jsem jít k autu, abych viděl měření. Přijímací technik mě slíbil, že mě k němu vezme. Pak jsem se díval, jak si mechanik auto hned odvezl a až po 40 minutách mě technik vzal na dílnu. Auto stálo na heveru a mělo sondy na kolech. Technik se rozplýval, jak je ta geometrie perfektní. A prý jsem měl podhuštěné některé kola, které před tím neutekly ani o ň a od té doby také ne. Jejich závěr byl, že za to můžou pneumatiky Continental, které se blbě sjíždí a častá jízda v ostrém rejdu (jezdím 50% rovně po dálnici). Po rozjetí byl volant takový vláčnější ve středu, hůř se vrací do rovné polohy, jakoby na něj působila menší síla. Při diskuzi před odjezdem mě bylo řečeno, že při celé servisní prohlídce nemůžu být u auta, ale že tam se mnou technik na chvíli zajde. Protokol s body, které mechanik prochází také nedávají (na rozdíl od mého předešlého Opela). Můj závěr (za 40 min. údajné dohuštění kol zvednutí na heveru a přisazení sond, nebo seřízení geometrie?) je takový, že jim nevěřím a nerad bych příště odjížděl s polovinou nového oleje a starým palivovým filtrem. Raději se poohlédnu jinde, i když přijímací technici jsou slušní a ochotní. -
"-- skrytý --" 18.01.08 17:53
« Přítomnost u servisní prohlídky
Ahoj pánové, mám jednoduchý dotaz. Pokud jdete se svým autem na servisku, můžete být u toho? Nebo vás do dílny nepustí? Koupil jsem vloni Focus ST a čeká mě první prohlídka a rád bych byl u toho. Jdu k Ford TipaF v Třebíči tak se podělte o své zkušenosti prosím. Ať vím jak to chodí i jinde popř. jestli máte někdo zkušenost i s tímto servisem.
Díky moc -
"-- skrytý --" 18.01.08 15:42
« Re: otazocka
tak s tou klimou ti myslim poradim. mi to dela taky.ale teda nemuzu rict, ze to je hluk.Jen kdyz nemem pustene radio a je ticho a zamerim se na to, tak slysim jak se tam neco zpousti. neboli asi stejny problem jako ty.a dela to mysliim i kdyz klimu vypnes, zase na chvili.
Ale ted pozor.Ten samy zvuk pozoruju i u Civicu - a tem klukum japonskym ja teda verim.
Myslim, ze to bude neco s tlakem v kompresoru klimy,ale ze to nema vliv na fci -
mehturt 18.01.08 13:46
« Re: otazocka
Ahoj, podobne problemy s vyhrievanim skiel po nastartovani ani s hucanim klimy nemam.
Ten dazdovy senzor ale funguje divne aj mne, to s tym kedy ma stierat a kedy nie si z knizky nepametam, pouzivam len 2 polohy toho kolecka - ked stiera pri malom mnozstve vody, a ked az pri velkom. Vecsinou to stieranie so senzorom ale nepouzivam, zda sa mi ale ze ked ho mam zapnute funguje tak, ze ked je uz maly dazd tak sa snazi utriet to okno do sucha, a teda stiera castejsie ako treba; ked prestane prsat tak stiera rychlo, aby to utrel do sucha a potom sa vypne, ked je ale velmi maly dazd, tak sa zda ako keby stieral rychlo aj ked je malo vody na skle. Tiez to riesim tak, ze ked sa mi ta intenzita stierania nezda, tak stieranie vypnem a potom zapnem; alebo ako vravim senzor nepouzijem a sem tam tuknem do packy smerom dole, co je 1 zotretie. -
"-- skrytý --" 18.01.08 12:26
« Ford Focus II
Mám FF Kombi 1.8TDCi vo výbave Sport, rok výroby 06/2006, je čipovaný z 85kW na 105kW. Po čase sa mi začalo stávať, že pri naštartovaní studeného motora (jedno, či v zime alebo v lete), a preraďovaní z 1. na 2. a z 3. na 4. mi samovoľne vyskočia otáčky približne o 250-300 vyššie. V autorizovanom servise mi povedali, že to robia skoro všetky fordy (najmä mondeo), a že treba vymeniť celú riadiacu jednotku. Mám ale aj informácie, že to môže mať na "svedomí" čidlo spojky, alebo aj "sytič". Ak máte s takouto "závadou" skúsenosti, budem rád, ak sa podelíte reakciami, prípadne riešením tohoto problému. Ďakujem, Braňo. -
"-- skrytý --" 18.01.08 12:21
« Ford Focus II
Mám FF Kombi 1.8TDCi vo výbave Sport, rok výroby 06/2006, je čipovaný z 85kW na 105kW. Po čase sa mi začalo stávať, že pri naštartovaní studeného motora (jedno, či v zime alebo v lete), a preraďovaní z 1. na 2. a z 3. na 4. mi samovoľne vyskočia otáčky približne o 250-300 vyššie. V autorizovanom servise mi povedali, že to robia skoro všetky fordy (najmä mondeo), a že treba vymeniť celú riadiacu jednotku. Mám ale aj informácie, že to môže mať na "svedomí" čidlo spojky, alebo aj "sytič". Ak máte s takouto "závadou" skúsenosti, budem rád, ak sa podelíte reakciami, prípaden riešením tohoto problému. Ďakujem, Braňo. -
misoo 17.01.08 23:29
« Re: otazocka
johny: aut. stierace nemam, ale okna a klimu hej. to co popisujes sa mne nestava, vsetko funguje tak ako ma. co poznam chalanov co maju aj aut. stierace, tak sa vobec nestazuju. vyzera to na nejaku centralnu poruchu elektroniky. rozhodne by som s tym siel do servisu, nech ti to poriadne pozru. nenechaj sa odbyt typickym pre nase servisy : "to tak ma byt" !! ;-)
drzim palce, daj vediet ako si pochodil -
"-- skrytý --" 17.01.08 21:30
« otazocka
Zdravím,
po dlhšej dobe mám zase nejakú otázočku.
Mam focus ghia-x 1.8tdci a rad by som sa spýtal na pár veci ohľadne funkčnosti niektorých vecí. Najazdil som asi 3500km a všimol som si že občas po naštartovaní sa mi samovoľne zapne vyhrievanie zadného skla, aj keď pri vypínaní motora nebola zapnutá. Číže občas naštartujem a hneď kontrolka vyhrievania svieti. Ako je to možné?
Párkrát sa mi to stalo aj s vyhrievaním predného skla.
Ďalšia otázka je na dažďový senzor. Po prvé funguje úplne naopak ako je popísané v knižke, číže keď ma stierať pri malom množstve vody tak stiera až pri veľkom a naopak. Na toto som si už zvykol a je to ok, ale bežne sa mi stáva, že keď nechám senzor zapnutý večer a ráno aj keď prší naštartujem senzor nič, nereaguje. musím ho vypnúť a zapnúť a aj to niekedy reaguje opozdene. Neviem si naň vôbec zvyknúť, keď je málo kvapiek, napríklad je mokrá vozovka a okno sa špiní pomaly neje žiadna funkcia, ktorá by to automaticky stierala, senzor nato nereaguje. Číže musím pracne stále stierať sám. Dnes sa mi napríklad stalo že pri rovnakej intenzite dažďa, senzor bol v jednej polohe reagoval dobre, stieral optimálne a po vypnutí a zapnutí začal stierať bez prestávky , číže reagoval úplne inak ako pred malou chvíľkou. JE TOTO V PORIADKU?
Nakoniec by som sa rád spýtal či aj vám pri štarte hučí klíma, teda vydáva také zvláštne zvuky akoby sa niečo vo vnútri prístrojovky nastavovalo.
Ďakujem vopred za reakcie a ospravedlňujem sa za chyby, pretože som to písal tak trochu v rozčarovaní.
-
"-- skrytý --" 06.01.08 11:18
« folie
prekvapila ma informacia, ze u vas cesku mozu byt folie na prednych bocnych sklach s priepustnostou 70% a nebude u danych folii problem nikde v europe...
klik sem [odkaz]
doteraz som si myslel, ze predne bocne nemozu byt polepene nicim. ani bezfarebnou bezpecnostnou foliou.
bratři češi, su zverejnene informacie pravdive?
A podle me se to nevyplati, max. u zavodnich vozu, kde je kazda tisicina dobra.