FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto martas2005

    martas2005 05.04.08  17:44

    « Re: kola (elektrony) pro fofo

    no vida, diky za nazor. mas nejaky foto s temi Dezent? Ja (pokud neorig) beru Ronal R38 nebi Borbet LS (a ty uz jsou cenou dost blizko orig). Dezenty se mi libi Nka. V obchodu, kam koukam jsou matky v cene, takze dalsi + pro neorig. A u toho ET mas urcite kola mimo povolena v TP, jsem zvedav, co ti reknou na garancce. ALe mozna se to dozvim driv, az jim tam privezu svoje neorig. na prezuti :-) I kdyz ve Fordu, kam jezdim takovyhle veci moc neresi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.08  11:03

    « Re: kola (elektrony) pro fofo

    No ja pridam svou zkusenost s koly na leto. Vybral jsem Dezent F 16x7 ET 43, original kola mivají u Fordu maly ET takze jsou pak utopený, ale to je na kazdym co se mu libi.
    Obecně original kola nejsou nic lepšího než neoriginal.
    Koukal jsem na tvýho focuse a předpokládám že když jsi to koupil na plecháčích tak tam maš taky fordovu specialitku a to matice na plech. kola který se dle Fordu na Alu kola použít nesmí. Ptal jsem se v servisu a je to že ta matka má jen krátkej dosedací kužel, takže jsem koupil matky orig. Ford - 57kč/kus, matka je normální, závit skrz...radost jsem z toho neměl. Navíc ze skušeností od Land Roverů vím, že Ford má jeste jeden typ matek, který na sobě mají nerez čepičku, tak vypadají jako šroub...ale stojí skvelých 220kč/kus.
    P.S. Mám 19t.km a taky půjdu na garančku, kromě vrzání sedačky a pedálů nic. Spotřeba kolem 8, ale kdyz vynuluju pal.poč. a jedu 100km okresky tak klidně 6.5.
    Jen pro info, z hlediska platnosti záruky je tolerance překročení termínu garančky 1500km/1 měsíc.
  • 00 Reagovat !

    foto martas2005

    martas2005 05.04.08  10:30

    « kola (elektrony) pro fofo

    Nazdar Focusaci. Dlouho jsem tu nebyl a ted resim letni kola pro mazlika. Moc se mi libi original Ford ve stylu ST, drive je mel jen Smax, ted jdou koupit i pro FoFo. Ale ta cena! Neoriginal jsem vybral taky pekne, ale mit uprostred kola logo Ford je holt jiny kafe. Co vy na to? Jak jste resili dokup, pokud jste elektrony nemeli z vyroby?
    PS: Jdu na prvni garancku, mam najeto 18t a porad parada. Jen ta spotreba doufam trochu klesne, aktualne prumer od zacatku 8,35.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 26.03.08  22:19

    « Re: světlá výška

    Tak velikost celých kol na tu výšku vliv samo má, ale pokud dodržíš předepsané rozměry, tak čím větší průměr ráfku, tím menší profil pneumatiky dá dohromady stejný průměr celého kola a stejnou světlou výšku.

    16cm je docela dost.
  • « 00 Reagovat !

    foto patl

    patl 25.03.08  15:06

    « Re: světlá výška

    Diky vsem za nazory, ted jsem nekde cetl ze ST je snizena o 15mm a ma vysku jak pise yoyo 145mm, tak mi vychazi, ze normalni auto by melo byt cca 160, jasne ma mensi kola nez ST takze to asi odpovida misoovu mereni :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.03.08  01:25

    « Re: světlá výška

    tiez si myslim, ze to bude 14 cm... nasiel som na webe, ze focus II st ma 145 mm...
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 19.03.08  00:10

    « Re: světlá výška

    mozem to zajtra zmerat ak nezabudnem. len sa chcem spytat kde sa to mera ? za prednym kolesom ?
    edit: tak dnes som zabudol, zajtra pocus c.2 :-)

    edit2: tak za prednym kolesom mam cca 14cm a pred zadnym cca 15cm
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 18.03.08  21:06

    « Re: světlá výška

    Pokud ti stačí odhad, tak Scout má myslím 20cm a je o 6cm výš jak obyč oktávka. A myslím, že Focus na tom bude podobně = 14cm
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 17.03.08  06:48

    « Re: světlá výška

    Asi ti velmi nepomozem, len chcem poznamenat ze svetla vyska na akychkolvek kolesach ma byt rovnaka, za predpokladu ze pouzijes standardny rozmer (z technickeho preukazu).
  • 00 Reagovat !

    foto patl

    patl 16.03.08  22:04

    « světlá výška

    Nevíte někdo, jaká je světlá výška FII na 16 kolech? Nějak to nemůžu nikde najít, díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.03.08  11:37

    « Re: Kroutící moment .-)

    pani, to co tu pisete ma k fordu focusu tak blizko, ako vozidla znacky tata....

    chodte si zalozte temu o krutiacom momente a nespamujte toto vlakno offtopicom.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 13.03.08  21:02

    « Re: Kroutící moment .-)

    Michasiek:
    Mám motor o max TM 320Nm při 1900 ot a max. výkonu 100kW při 4000ot.
    Já tvrdím, že si z těchto údajů lze dopočítat výkon při 1500ot,aniž znám TM při 1500ot..

    Superkutil:
    IMHO (už nemusíme dál diskutovat):
    To, kdy motor nejlépe táhne říká max. výkon, ne max TM. Motor závodního auta se drží co nejtěsněji v otáčkách max výkonu a ne max. momentu, to je myslím jasný důkaz. Že pro rozjezd a běžný provoz je důležitý průběh výkonu i TM nepopírám,to je pravda.

    A už to tu omíláme dokola, ale moment opravdu není síla ani ve své ani v jiné podstatě. Je to prostě moment síly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.08  11:50

    « Re: Kroutící moment .-)

    Jen tak pro upřesnění:
    P=M*omega
    omega=úhlová rychlost=2*pí*otáčky za sekundu

    To moik: Výkon při 7000ot/min by nebyl 220 kW, protože při těchto otáčkách nebude točivý moment 300 Nm

    Musí se dosazovat otáčky přislošné danému točivému momentu a naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.08  11:49

    « Točivý moment

    Jen tak pro upřesnění:
    P=M*omega
    omega=úhlová rychlost=2*pí*otáčky za sekundu

    To moik: Výkon při 7000ot/min by nebyl 220 kW, protože při těchto otáčkách nebude točivý moment 300 Nm

    Musí se dosazovat otáčky přislošné danému točivému momentu a naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.03.08  21:52

    « Re: Kroutící moment .-)

    To Moik: TM je ve své podstatě síla. Je to síla * rameno na kterém působí ale protože síla působí na kružnici při rotačním pohybu, můžeš momentem tuto sílu popsat aniž by jsi znal průměr kružnice. Vem si situaci, že si na auto dáš větší kola, tak i když na kola bude působit stejný moment, tak u větších kol bude auto tlačené menší silou.

    Pro zrychlení vozu je důležitý průběh momentu (nestačí ani maximální moment ani max výkon). Maximální výkon ti spíše říká, jaký je využitelný rozsah otáček motoru.

    Výkon ti také říká, při jaké rychlosti bude auto tlačit jaká síla. Ta síla se odvíjí sice od momentu motoru, ale na kolech je moment motoru násobený převodovkou, takže hodnota maximálního momentu motoru spíše říká při jakých otáčkách má motor největší zátah. Z toho můžeš zjistit jakými rychlostmi je nejlepší na jednotlivé rychlostní stupně jezdit.

    Možná vliv výkonu a momentu na zrychlení pochopíš, když si někde najdeš graf zrychlení při rozjezdu auta.

    Pokud by byl moment v celém rozsahu otáček stejný, tak by ti opravdu stačil maximální výkon a otáčky maximálního výkonu. ;-)

    Moment auto tlačí a výkon říká jak rychle ho může tlačit. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 12.03.08  21:04

    « Re: Kroutící moment .-)

    Tak poslední příspěvky byly, řekl bych mimo osu, ale dole se dá dočíst, co to TM moment je a jaký má vztah k výkonu.

    Asi nejdůležitější pro pochopení pro mě bylo, že moment není SÍLA, ale "moment síly".

    Pokudchci po motoru nejlepší zrychlení,není důležitý max TM, ale otáčky max výkonu a max výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.08  20:06

    « Re: Kroutící moment .-)

    To kutil:
    Ano priznavam nepresnost ....

    3600 J/h tj. 3600 W/h

    moj posledny prispevok k teme.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.03.08  14:28

    « Re: Kroutící moment .-)

    Jen tak na okraj, milí Einsteinové, u motoru se uvádí MAXIMÁLNÍ výkon ! T.j. ten okamžik, kdy je součin otáček a kroutícího momentu nejvyšší číslo.............
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.03.08  10:34

    « Re: Kroutící moment .-)

    To mkovesi: Nechci to už řešit, jen se podívej co jsi napsal.

    1 W mozeme vyjadrit ako 1 J/s

    a kousek dál napíšeš

    3600 J/h tj. 3600 W/h

    Ano pokud je 1W = 1 J/s tak je to 3600J/h. Ale protože definice W je J/s tak nemůžeš udávat výkon ve W/s nebo ve W/h ale výkon je prostě ve W.

    A co se týče práce, tak je v J jak jsi sám napsal.

    Pokud to tedy vezmu v jednotkách, tak Watt = J/s takže J = W.s a tak zjistíš, že se práce udává v J nebo v Ws (nebo kWh).

    No nic, už tě nebudu trápit, toto téma opravdu není o fyzice. Kdyžtak koukni na Wikipedii. [odkaz] máš tam přepočet J a kWh.

    Díky mehturt, alespoň někdo to chápe...
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 12.03.08  10:18

    « Re: Kroutící moment .-)

    Neviem o com bola povodne tato tema, ale pridam aj ja do ohna :-)
    Draha v krutiacom momente (TM) je ina ako draha pri praci, vlastne to nie je draha ale vzdialenost od osi otacania, teda dlzka ramena. Aj ked jednotky su tie iste pri TM aj pri praci, ta vzdialenost je tam nieco ine a preto sa nedaju porovnat.

    A toto je asi preklep: "3600 J/h tj. 3600 W/h".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.08  09:44

    « Re: Kroutící moment .-)

    Kutil:Nemam chut dalej rozvijat akademicku debatu....ale ake sa nad tym zamyslis tak prides na nasledovne:

    Majme silu ktora posobi po ramene 1m => TM = 1Nm ak rameno je dlhe 3 m => TM = 3 Nm => ze je to sila * dlzka tj sila * draha

    TM udava aku pracu je schopna dana sila vykonat a teda Nm je inou jednotkou Joule tj. jednotka prace.

    Ak tato praca sa vykona za cas, tak podiel vykonanej prace a casu je vykon. V konecnom dosledku staci sa pozriet na konkretny vypocet, ktory som uviedol.

    Vykon sa udava vo W, co je praca vykonana za 1 sekundu tj. jednotku 1 W mozeme vyjadrit ako 1 J/s podobne ako rychlost m/s.
    Ak tuto hodnotu vynasobime 3600 (pocet sekund v hodine) dostaneme 3600 J/h tj. 3600 W/h tj 3.6 kW/h podobne ako sa prepocita rychlost na km/h

    Takze nie je pravda ze sa udava " práce v kWh." !!!!
    Vykona sa moze udavat aj v kW/h a je to vykon ktory bol odovzdany nie za 1 sekundu ale za 1 hodinu.

    Myslim, ze by toto forum nie je o fyzike.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.08  08:37

    « Ach ne, už zase? (Re: Kroutící moment)

    Tak kutil zaspamoval další téma. Upřímnou soustrast všem focusákům. Dokud mu bude někdo na jeho "momenty" odpovídat, tak se ho nezbavíte. Tipuju tak ještě 2-3 stránky.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.03.08  00:16

    « Re: Kroutící moment .-)

    To mkovesi: Hm, tam jde o to, že to m v Nm není ta dráha O (máš zřejmě na mysli úhlovou dráhu), ale je to právě to rameno na kterém síla působí. Je to vlastně dané definicí momentu - síla na ramenu. A udává se v Nm místo v N právě proto, že při stejném momentu čím je delší rameno, tím je menší síla.

    Pokud by ale Nm byl skalár tj. sila po drahe, rovnal by se moment práci. ;-)

    A co hovoří Wikipedia:

    Moment síly je vektorová fyzikální veličina, která vyjadřuje míru otáčivého účinku síly.

    Moment síly je definován jako součin síly a kolmé vzdálenosti osy síly od daného bodu. Velikost momentu síly tedy závisí na velikosti síly a na vzdálenosti od osy otáčení (čím dále, tím větší moment síly).


    Co to tady píšeš?

    vykon sa spravidla udava v kW hodinach

    Výkon se udává ve watech nebo kW, práce v kWh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.03.08  23:57

    « Re: Kroutící moment .-)

    To Moik:
    Znamená to ale, že výkon je potom xkW za jednu minutu při otáčkách xn? Řekl bych, že spíš ne...

    je to koplikovanejsie, mas otacky za minutu ... dalej potrebujes vediet obvod, vykon sa spravidla udava v kW hodinach tj. nie v prepocte na minuty

    nech rameno je 1m obvod je cca 6,28m k tomu 1000 otacok za minutu pri posobeni sily 10 N tj. 10Nm....
    to mas 60 000 otacok za hodinu * 6.28 m = draha = 376800m
    to je draha po ktorej posobila sila 10 N pocas 1 h....
    vykon je teda 3768000 W/h tj 3768 kW/h resp. 1.0466 kW
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.03.08  23:40

    « Re: Kroutící moment .-)

    To Kutil:
    Opravujem: Praca je sila po drahe za cas... Nm/s
    malo byt: Vykon je sila po drahe za cas... Nm/s

    Dalej Tvoje:
    TM je sice Nm ale je to vektor, takže je to síla kolmá na rameno a ne síla po dráze.

    Ano TM je vektor (ak Ta zaujima smer), ktory posobi po obvode kruhu (draha je kruh)... hodnota TM, ak ma nezaujima smer (vektor len udava smer) je skalar a teda Nm tj. sila po drahe

    ak si vyratas kolko krat sa otoci koleso posobenim sily F po obvode tj s momentom M za casovu jednotku s obvodom O (draha) mas posobenie sily po drahe O * pocet odoceni za casovu jednotku tj. vykon.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.03.08  21:40

    « Re: Kroutící moment .-)

    Je to o terminologii. Otáčky jsou vlastně frekvence. Základní jednotka je Hz (1/s) a další jednotka otáčky za minutu (ot./min)

    Moik: Nepochopil jsem co jsi chtěl říct tím příkladem s výkonem. Tou silou na páce jsem jen reagoval na to co napsal mkovesi:

    TM je v jednotkach Nm tj. sila po drahe alebo kg*m*m/s*s
    Praca je sila po drahe za cas... Nm/s
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 11.03.08  20:44

    « Re: Kroutící moment .-)

    Hádaj se tu dva jednoocí ;-)

    Moment je moment, síla je síla. Moment není síla, od toho je moment. Jen pro lepší pochopení se tomu říká "síla na páce"

    Myslím, že vzoreček v sobě už jednou čas obsahuje = ot/min, není to tak? Na to už tu upozorňoval DIM.
    Motor má 300Nm max. kroutící moment:

    P=300Nm*1900ot/min
    ------------------
    9550

    P= 59,68Kw při 1900ot/min
    Při 7000ot/min je to teoreticky 220kW

    Edit: teď jsem si přečetl příspěvek mkovesi - souhlas. Znamená to ale, že výkon je potom xkW za jednu minutu při otáčkách xn? Řekl bych, že spíš ne...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.03.08  13:14

    « Re: Kroutící moment .-)

    mkovesi: A jéje. Zkus si projít toto [odkaz] a zadej hledat práce.

    Práce je síla po dráze a nezáleží na čase.

    Výkon je práce za čas.

    TM je sice Nm ale je to vektor, takže je to síla kolmá na rameno a ne síla po dráze.

    U otáček je zmatek. Otáčky totiž můžou být jako počet otočení o 360° nebo počet otočení za čas. Je to binec v české terminologii, plete se otočení a otáčka. Ve své podstatě se otáčky motoru udávají v otáčkách za minutu označované jako RPM (revolutions per minute). Díky tomu je výraz otáčky použitý ve dvou významech. Viz [odkaz]

    Takže se tímto všem omlouvám za chaos v otáčkách, ale v tom ostatním nejedu, tam dělají chaos jiní. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  23:20

    « Re: Kroutící moment .-)

    ...chlebik nezlacnie, pani moji....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  22:44

    « Re: Kroutící moment .-)

    To Kutil: Co mas stale s otackami a otackami/ cas.... co su to otacky????? ak tam neudas za aky cas, tak je to len pocet otoceni a nie otacky.... tak isto ako rychlost..... tiez nehovoris, ze rychlost lomeno cas.... ale rychlost...resp. m/s alebo km/h ale ak myslis rychlost tak nehovoris rychlost za cas...
    otacky sa udavaju v jednotkach 1/t kde t je sekunda, alebo minuta alebo hodina..... tj. rozmer otacok je cas na minus 1.

    Nemiesaj uz tie jednotky... TM je v jednotkach Nm tj. sila po drahe alebo kg*m*m/s*s
    Praca je sila po drahe za cas... Nm/s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.03.08  22:09

    « Re: Kroutící moment .-)

    Moment (Nm) je vektor a jedná se o sílu působící na jeden konec otáčející úsečky jejíž druhý konec je ve středu otáčení. A teď to nejdůležitější, síla působí kolmo na úsečku. Už jsem tu zažil i případ, že si někdo myslel, že ten Nm je síla * dráha, tedy práce. ;-)

    Takže moment je síla na páce.

    A Moik, bacha na to že otáčky jsou dělené časem. Výkon je TM*otáčky/(konstanta*čas) a ne TM*otáčky/konstanta, to je práce. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.03.08  21:38

    « Re: Kroutící moment .-)

    Já jsem mluvil o TM motoru,Superkutil to převedl na TM na kole auta, kde už bral v potaz i převodovku.

    Nm je prostě moment (ne síla), který působí na závaží, aby se otáčelo kolem osy dlouhé 1m. Dobrej příklad mi přišel s bubnem o průměru x m ,na kterém visí závaží - na "vis" nebo pohyb závaží je potřeba stejný TM (podle hmotnosti závaží a průměru bubnu), na jeho zrychlení nebo zpomalení je potřeba větší/ menší.

    Výkon je TM*otáčky/konstanta

    Když je TM na hřídeli při 10ot 10Nm, tak výkon (v kW) je 10Nm*10ot/9550
    Když dáš převodovku 2:1,tak to bude stejně: 20Nm*5ot/9550
    Výkon se nezmění, TM vzroste - diesly mají těžší převodovky.

    Díky té vaší přestřelce jsem se to na internetu naučil sám.. díky ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 10.03.08  17:22

    « Re: Vytlmenie kufra

    manco: tie klasicke co sa pouzivaju na nozicky nabytku, stoliciek atd... dostat to v baumaxe, hornbachu... a stoji to nejaku stovku-dve. maju rozne tvary, ja som pouzil kruhove, priemer kruhu asi tak 1 - 1,5 cm
    ako vravi lomo: to tesnenie bolo to co sa pouziva do okien
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.03.08  13:56

    « Re: Kroutící moment .-)

    Ach jo, u motorů se otáčky tak nějak udávají ot/min., že ano.

    Nech to být..............

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.03.08  11:39

    « Re: Kroutící moment .-)

    omega = 2PI/T

    P = M . omega = M . 2PI / T (T - perioda (otáčky/čas))

    M = r . F

    P = F . v

    P = M . v / r kde r je konstanta (poloměr kola)

    To znamená, že výkon je moment x rychlost x konstanta. Tak nevím co řešíš.

    Výkon je moment x otáčky / čas. Ne jenom moment x otáčky. Moment x otáčky je práce. DIM děláš v tom zmatek.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.03.08  10:46

    « Kroutící moment .-)

    Kutile, ty už filozofuješ i tady ?? Výkon je moment x otáčky !!! Otáčky !!! Ne rychlost !!! Otáčky !!! Ještě jednou ?? :-) Tak jo : kroutící moment x OTÁČKY. Ne rychlost .... Už ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  09:12

    « vrzganie tesnenia dveri repete

    pani, podarilo sa vam nieco vyriesit s vrzganim tesnenia dveri?

    kedze mi za 3 mesiace konci zaruka, tak rozmyslam ci si to nechat vymenit alebo co vlastne... mazanie gum silikonovym olejom nepomaha, resp. pomoze nakratko a niekde vobec
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  09:09

    « Re: Vytlmenie kufra

    tusim misoo myslel tesnenie co sa bezne pouziva na dvere/okna (kupis v hociktorych domacich potrebach). byva to v roznych farbach a hrubkach a existuju aj gumene, nielen penove.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  06:52

    « Re: Vytlmenie kufra

    miso: co si pouzil za material ako samolepiace filce ?
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 09.03.08  19:26

    « Vytlmenie kufra

    Cafte, dnes som sa konecne dostal k vytlmeniu drnciacich plastov v oblozeni kufra. Kto ma s tymto problemy, treba nakupit samolepiace filce a samolepiace tesnenia na okna. Potom dat dolu styri kusy plastoveho oblozenia (najvacsi spodok, boky a vrchnu cast. Najprv sa odsrobuju dva sroby (6-uhlovy srobovak) ktore su v madlach ktorymi sa zatvara kufor, potom vrch a nakoniec boky. Vsade su kvalitne kovove klipsy, takze sa nebat a silno no zaroven citlivo ich strhnut. Pri otvorenych dverach - velky spodok tahat smerom dolu a boky a vrch smerom k sebe akoby do stredu okna. Tesnenim a filcom netreba setrit, treba oblepit kazdy vycnelok, alebo aspon tie co najviac trcia. Zopar samolepiasich filcov som nalepil aj priamo na kov - na dvere. Opat radost jazdit aj po nasich "kvalitnych" cestach ! :yes: ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.08  10:53

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    superkutil: vyborne napisane, presne tak. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.03.08  09:38

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Moment ti mluví o síle motoru v určitých otáčkách, ale nemluvi o tom, jak při tom rychle jedeš. A díky převodovce můžeš mít na kolech obrovskou sílu, ale auto pojede pomalu.

    Výkon hovoří o tom po jakou dráhu za čas bude ten moment působit.

    Nejjednodušší je si představit, že máš dvě stejná auta a v jednom benzínový a v druhém dieselový motor. Pokud budou mít oba motory stejný výkon při stejné rychlosti (i když bude v různých otáčkách motoru) tak budou působit obě auta stejným momentem na kola.

    Ale už nemusí mít stejné zrychlení, to je dané momentovou křivkou motoru.

    A protože většina lidí jezdí v otáčkách 2000-3500ot. tak samozřejmě v tomto rozsahu turbodiesel táhne víc, ale pokud by řidiči benzínových motorů využívali plného rozsahu otáček, tak budou stejně rychlý jak s TD.

    Např při předjíždění je nutné u TD během předjíždění řadit, protože motor s rostoucími otáčkami rychle ztrácí sílu a přestává zrychlovat a moment na kolech je menší než při přeřazení na vyšší stupeň.

    Naopak benzínový motor má při předjíždění stejný moment po celou dobu předjíždění a nemusí se řadit.

    vcedula to výborně a srozumiteně popsal. Z toho je jasné, že i když u TD je uveden obrovský maximální moment, tak ve skutečnosti moment na kolech je stejný jako u benzínu, který má mnohem menší maximální moment motoru.

    Nejlepším řešením jsou motory TSI které spojují výhody benzínu i dieselu. A spotřeba je u nich velmi závislá na stylu jízdy.

    S tím souvisí i hodnoty spotřeby uváděné výrobci aut, které neodpovídají skutečnosti, protože jsou to laboratorní hodnoty nejnižších spotřeb pro dosažení požadovaných ustálených rychlostí na rovině a často bez vlivu odporu vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  22:09

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    odpoved je vo vyzname slov
    kuritaci moment = aku krutiacu silu dokaze spravit motor v danom momente
    vykon - aku celkovu silu dokaze motor vyprodukovat v case.

    Napr. ked by si potreboval presunut auto z bodu A do bodu B a potreboval by si na celu tu pracu silu 500 kW, tak s 50 kW autom by si na to potreboval 2x taky cas ako so 100 kW. A to, ze aky krutiaci moment mas ti je na nic. Jedine na rozbeh by si ho potreboval. Ale akonahle by sa auto hybalo, tak ti je to jedno.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.03.08  21:38

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Ten vzoreček vceduly je ten, o kterým jsem mluvil. ŽE turbo zvyšuje TM je asi jasný a netýká se to jen dieselů.

    Proč se vlastně používá výkon motoru jako ohodnocení motoru, když TM má vlastně o něco vyšší vypovídací schopnost?

    edit: no vlastně nemá :-)
    1.8i-Vtec od Hondy má stejný výkon jak 2,2D, ale asi poloviční TM (vrůzných otáčkách) a při tom s tím autem umí zahýbat stejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  20:03

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    chlapi, beriem ze Kois je Kois a tesite sa z toho, ale podla mna je to skor na zaplakanie, ked existuje iba jeden dobry servis na slovensku...
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 07.03.08  19:58

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Caf Ondro, som rad ze si rad. Co viac dodat, Kois je Kois...
    :-! :yes: ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  19:02

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Caf Misoo. Bol som s Antoniom u Koisa v Banovciach a ukazal nam video s motorbrzdy, co si mu poslal. Iná paráda >:D . Kolesá mas naozaj perfektne :yes: A teraz k servisu, osobne som s nimi spokojny. islo o prehliadku po 160 000 km na mojej benzinovej 1,6. Okrem standardnych veci, ktore treba vymenit ako vzduchovy, pelovy, olejovy filter, motorovy olej, rozvody remen + kladka, mi rovno vymenili aj klinovy remen + kladka a kvoli vacsej spotrebe oleja - cca. 0,3 dcl na 1000 km, vymenili aj simeringy. Co je vsak najdolezitejsie, do servisu som prisiel len tak tak lebo do kopca pred Svinnou som isiel na vytocenu 3 ledva 80 !. Motor nemal vobec vykon. V Blave sa nikto nevedel vyjadrit a nevedeli co treba robit. Riesenie bol Kois v Banovciach. pricina straty vykonu bola v upchatom vyfukovom potrubi. Pri 145 000 km sa mi menil katalyzator. Stary sa rozsypal a bohuzial izolacia vo forme "sklennej vaty" putovala potrubim az sa stalo, ze sa nahromadila v predposlednom tlmici. Nastastie to islo vybrat a nemusel sa menit cely vyfuk. Fofo zase slape ako hodinky >:D . Takze spokojnost. :yes: Neodbornost BA Fordu sa potvrdila aj potom, co mi u Koisa skontrolovali brzdy. Vysledok bol, ze kotuce su opotrebene 3 mm pod limitom vymeny, takze v BA to pekne odsrali. Aj tak ma milo prekvapilo, ze kotuce vydrzali 160 000 km. Takze teraz mam aj nove kotuce + platnicky. Motorovy priestor vyvapkovali a vysusili. Pri preberani auta to vyzeralo ako z fabriky. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  13:57

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    este doplnim:

    moment naftovych motorov je charakteristcky tym, ze ma velky nastup v nizkych otackach a po nich rapidne klesa. Benzinove motory maju krutiaci moment velmi vyrovnany od nizkych az po vyskoe otacky. Grafy, ktore su publikovane na webe alebo materialoch automobiliek, treba brat s rezervou, pretoze vascinou neukazauju na osi Y (smerom hore) od hodnoty 0 Nm, ale povedzme od 100 Nm, takze je na grafe vidiet, ako sa pohybuje krutiaci moment v rozmedzi 100 - 150 Nm. Pri pohlade 0 - 100 by bol ten priebeh omnoho hladsi.

    Vykon sa pocita tymto vzorcom:
    Power [kW] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 9549
    Power [PS] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 7019

    Este si treba uvedomit, ze uvadzaju sa vykony a krutiace momenty motora, nie celeho auta (teda ovplyvnenie prevodovkou a pod). Sprevodovanie benzinovych motorov byva kratsie ako naftovych a tym naftove motory stracaju vyhodu krutiaceho momentu. Napr. 1.6 TiVCT ma na trojke prevod az po koleso (kolko krat je potrebne otocit motorom, aby sa 1x otocilo koleso) 5.7 otacok a 1.8 TDCI ma 4.6 otacky, teda benzin ma o 1.25 kratsi prevod a tym padom aj vacsi krutiaci moment z motora posobiaci na koleso. Benzinovy motor dokaze vdaka vyssim otackam jazdit na nizsom prevode vacsou rychlostou ako naftovy motor a tym padom mat aj vacsi krutiaci moment posobiaci na koleso. Priklad pri 80 km/hod:
    1.6 TiVCT na dvojke ma cca 145 Nm a prevod 8.3 = 1203 niecoho
    1.8 TDCI ma na trojke cca 250 Nm a prevod 4.6 = 1151 niecoho

    Nieco mozme nazvat sila prenasana na napravu. Takze v tomto pripade je vidiet, ze benzin prekonal naftu, aj ked pri vyssich otackach, kedy benzin zozerie 14 litrov a nafta 8.

    Som teraz velmi mudri, ked som posledne dni studoval :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 07.03.08  11:12

    « Re: focus a 18-ky

    zirafak11, alebo ludia co maju ST-cka, pozri na moje.auto.cz
  • 00 Reagovat !

    foto jarjarbinks

    jarjarbinks 07.03.08  09:59

    « focus a 18-ky

    máte někdo na focusu hliníkáče 18" ? jaká je jízda není to moc tvrdé ? zatím jsem jezdil na 16-kách a nevím zda na léto koupit 17 nebo 18" ?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.03.08  22:18

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Výkon je moment x otáčky. Na brzdě se měří moment a výkon se počítá. Neplést moment a výkon a maximální moment a maximální výkon. Maximální moment udává v jakých otáčkách je moment maximální >:D ale neříká nic o průběhu momentové křivky. Maximální výkon je místo kde je násobek momentu a otáček největší. Ve své podstatě říká do jakých otáček je moment ještě dostatečně velký (za maximálním výkonem moment prudce klesá). Moment hovoří o tom jakou silou působí motor na auto (udává zrychlení) a výkon udává sílu v závislosti na rychlosti. Převodovka funguje jako násobič momentu zatímco výkon nemění. Pro posouzení motoru je nutná alespoň momentová křivka. Max moment a výkon nestačí.

    A co se týče dieselů, tak ty mají velký TM v nízkých otáčkách díky turbu a max moment mají v nižších otáčkách protože moment klesá s otáčkami rychleji jak u benzínu.

    Vezmi si takový TSI a podívej se na momentovou křivku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 06.03.08  20:08

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Ten točivej moment ukazuje, že výkon byl dosažen až ve vyšších otáčkách - možná kvůli tomu filtru?

    Jinak motor o stejném výkonu ve stejných otáčkách má vždy totožný točivý moment - diesel benzín 1,4 3,0 cokoli. Vyšší TM dieselů je způsoben tím, že motor dosahuje max výkonu v nižších otáčkách, tak usuzuju, že tady to bude naopak. Pak jsem někde četl, že na brzdě se měří točivý moment, výkon se dopočítává podle konstanty.
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 06.03.08  09:30

    « Vykon 1,6Ti-VCT

    Tak vcera som bol zmerat vykon na vykonovej brzde. Seriovych 115k je uz 120,9k (pravdepodobne KN filter). Krutak vsak nedoshoval spicku 155Nm, ale iba 140,9Nm. Zato pekne vyrovnane od 2400 do 6200 ot. neklesne pod 93% !! Takze spokojnost :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 05.03.08  12:01

    « Re: Nový Focus

    ten plys tiez nemusim, mal som to na C4 a v lete to doslova svrbelo, fujtajbl !! ale co som videl vo fofo (ghia), tak je to o inom a je to celkom v pohode. ma to vyhodu, ze sa na tom clovek az tolko nesmyka v zakrutach, takze ta to podrzi a ani nepotrebujes bocne vedenie ! :-) osobne vsak povazujem za idealne sedacky z brusenej perforovanej koze (prirodna alcantara). ale tie latkove co su vo fofo sport, tak tie su tiez super. moze to posobit trochu chladnym dojmom, no zato su po takmer dvoch rokoch uplne ako nove. fakt kvalitka ! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.08  09:19

    « Re: Nový Focus

    no mne sa zasa ten plys ci aky fras to je vobec nepaci, posobi to podla mna strasne lacno (asi ako "luxusne" navleky na sedadla do skody 120 za 500 Sk), klasice potahy alebo kombo koza naboku/potah sa mi paci viac

    dost dobry upgrade je stredova opierka, konecne sa da posuvat a je v nej aj vela miesta, aj odkladacich priestorov v interieri je viac.

    tiez multifunkcny display na palubke je poriadne vylepseny, konecne to je vacsie a citatelnejsie nez ten stary krpaty alfanumericky

    ale inak podareny facelift, aj ked vidiet, ako tu uz niekto napisal, ze sa blizi doba, ked sa predne svetla budu tahat az po celne sklo... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 05.03.08  07:19

    « Re: Nový Focus

    neznasam veci co elektrizuju, a ten velur/mikroplys vo Forde vyzera celkom dobre, ale elektrizuje jak svina, furt dostanem kopanec ked vystupujem z auta ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.03.08  23:31

    « Re: Nový Focus

    v prospektoch vyzera zaujimavo... ak uvidite fotky z neho, vsimnite si, ze na nich maju rozsirovacie podlozky, pripadne tie fotky upravili...
    a tiez som nenasiel v ponuke velur/mikroplys ako potah sedadiel... nedokazem si pomoct, ale latkove potahy su mi take studene...
    ale inak, facelift podareny, az na tie "skoropochromovane" gombiky na palubnej doske... to ja nemusim... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 04.03.08  07:59

    « Re: Nový Focus

    hej, hej, s tou spotrebou by to bolo horsie.. kolegovia maju 1.8 v mondeach a je to dost zle; ale to auto je aj tazsie
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 04.03.08  01:12

    « Re: Nový Focus

    ja som to kedysi skusal, prosil, uplacal... a nic... >:D
    inac ta 1,8-ka neviem, podla mna nic extra, vykonovo je len o malo lepsia ako nase tivct, no spotrebu ma takmer ako dvojliter... 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 02.03.08  21:52

    « Re: Nový Focus

    hej, ceny su velmi pekne.. auto ako moje (ale trochu silnejsie, 1.8 benzin) je o 6 litrov lacnejsie ako ked som ho kupoval (v auguste), jediny rozdiel je ze mam 17-ky, a teraz su v tej akcii len 16-ky.. ale to by sa dalo podla mna dohodnut u predajcu
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 02.03.08  20:42

    « Re: Re: škola šmyku

    tek ten nater je mi hned sympatickejsi ako folia :-) :yes: a co kvalita asfaltu ? treba si zobrat nahradne gumy ? >:D
    oproti parkovisku je tam fakt vyhoda, ze ked to prezenies, tak neskoncis v strome, alebo v susedovom plote :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.08  18:32

    « Re: Nový Focus

    Novy Focus mi ucaroval uz na prvych fotkach. Podla mna velmi vydareny facelift >:D . Urcite ho pojdem vyskusat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.08  18:29

    « Re: Re: škola šmyku

    Caf Misoo. V Piešťanoch majú približne 50 m dlhy rovny usek kde nie je folia ale specialny nater, ktory polievaju. Folia sa im vraj krcila a farba im vydrzi viac. Na tomto useku skusaju brzdenie v priamej trase, vyhybaci manever z nateru na asfalt a spat na nater - dokaze to celkom rozhodit auto ak zle brzdis, vyhybacku bez brzdenia. potom maju druhy nater v zakrute. Zakruta je pomerne ostra. bezpecne ju prejdes priblizne v 50 km/h ale ak ides rychlejsie ak sa ti auto krasne smykne a ide prec. Podla moho nazoru za tu cenu - priblizne 4000 Sk sa to oplati. Vyhoda je v tom, zeinstruktor stoji pri prekazke a vysielackou ti hlasi co si urobil dobre a co zle. Mozes si vyskusat prejazd vo vyssich rychlostiach a pod. Na parkovisku to nie je zle - sam sa chodim dobre vyblaznit, problem je vo velkosti plochy. Tu sa tafolia stale rovnako smyka a to je vyhoda a siroko daleko nic nestoji, nic sa nestane ked to prezenies ako ja ked mi v zakrute uletela puklica. Okrem smyklaveho nateru robis vyhybacku na suchu - obzvlast super a potom klasicky slalom medzi kuzelkami na suchu.
    Takze tak
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.08  22:46

    « Re: Nový Focus

    Co som cital tak vybava titaniumX je skoro to iste ako GhiaX za tie iste peniaze, len ghiax ma o nejake veci viac. Takze som tiez milo prekvapeny z cien noveho focusa. Skoda len toho strieborneho stredneho panelu. Ja mam ten isty dizajn klimy a radia a je to v ciernej farbe a myslim ze to vyzera krajsie ako je to teraz. Inak vyzera pekne, pojdem sa asi povozit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.08  22:14

    « Re: Nový Focus

    uz sa to tu velmi vela krat preberalo a nemozem to zatial posudit, ale najviac kladnych reakcii som pocul na servis Auto Kois v Banovciach, pripadne v Trencine. Tak skus tam. Mozno potom aj zmenis nazor. Ja sa tiez chystam na garancku a idem radsej tam. Pripadne, ina situacia je v Cechach. Tam si Ford drzi nie len trh, ale aj servisy. Je tam zdrava konkurencia a chyby si servisy nedovoluju, lebo by prisli o zakaznikov. Takze u mna je to Banovce alebo nieco v CZ, asi v Brne. Za tie naklady na cestu to stoji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.08  21:37

    « Re: Nový Focus

    mkovesi: mozno este skusim na svoju poslednu fordacku garancku ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.08  20:45

    « Re: Nový Focus

    Nitru si neskusal? Ja mam s nim zatial dobre skusenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.08  17:12

    « Re: Nový Focus

    no jo... mne uz je to suma fuk, ja teda uz forda asi nekupim. Ani nie tak kvoli tomu, ze som chytil poruchovy hlucny a rozvrzgany kus ale hlavne kvoli servisom a ich spravaniu. V jednom nemenovanom vam daju termin opravy o mesiac, potom nieco opravia ale casto nieco ine pokazia a potom zapru este aj nos medzi ocami, v druhom z cloveka urobia maleho chlapca co nicom nerozumie a uz ked nieco opravia tak po svojom (ved takto vam to musi stacit) a nemam chut stale hladat normalny servis...
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 01.03.08  16:37

    « Re: Nový Focus

    tak potom pohoda nie ? mame nizsie ceny, cize si ESP mozme priplatit :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.08  10:39

    « Nový Focus

    Tak páni, na Slovensku skončil pravek a od dnes sa predáva Nový Focus. ceny ma príjemne prekvapili. Sklamal ma ale prístup k nám ako krajine východného bloku! zatiaľ čo v iných krajinách (možno vo všetkých okrem Slovenska) je ESP štandardnou výbavou, na Slovensku je za príplatok. Klasika...
    Neviem nikde zistiť, či sú v najvyššej verzii xenóny a či sa vôbec dajú prikúpiť.
    Odhliadnuc od týchto chybičiek máme najnižšie ceny v európe.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.02.08  08:14

    « Re: vrzání

    Nevím jak v SK ale v Čechách ceny aut nepadají tak rychle dolů, alespoň ne těch ověřených. Bohužel trochu cenu sráží neseriózní chování autobazarů které stáčejí kilometry a falšují doklady. Bohužel česká vláda nedokáže definovat stáčení km jako trestný čin a pořád ještě neexistuje centrální evidence historie a servisu vozidel.

    Přesto je v ČR pokles ceny po 3letech na 65% prodejní ceny, zatímco ve státech EU je to na 45% prodejní ceny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.08  21:44

    « Re: vrzání

    3
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 27.02.08  21:29

    « Re: vrzání

    Kolko ma rokov ten tvoj Focus Manco?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.08  20:33

    « Re: vrzání

    pani, kolko si planujete podrzat svojich focusov? Ja mam s mojim tivct 90000 km a uz zacinam rozmylsat kolko sa este oplati pockat aby to este bolo predajne... Uz teraz podla eurotax-u padla cena mojho na nejakych 42% povodnej ceny :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 27.02.08  15:17

    « Re: vrzání

    chlapi, to je skoda, ze sa vam usli take nepodarky... stava sa aj v lepsich rodinach, verte tomu !
    inac som tiez v chladnych dnoch "objavil" klepotanie - u mna zadne dvere na kufri... neni to nic prijemne, ale na to co mi focus odovzdava mu to rad odpustam ! ked bude teplejsi vikend chystam sa to vytlmit a bude pokoj. ani to nedavam na zarucnu opravu, lebo viem presne co tam klepoce, tak je mi pohodlnejsie to jednoducho rozobrat a opravit ako sa hadat s nejakym servisakom... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.08  13:59

    « Re: vrzání

    doggy: som na tom podobne s tymi vrzgotmi a cvrlikaniami :-( tiez som sa na focusa tesil - od prveho momentu, kedy som sa viezol po fabrike v predprodukcnom kuse urceneho na crash-testy a ostal som sklamany.
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 27.02.08  13:25

    « Re: vrzání

    No natrafil si na ozaj nevydareny kus...Sem tam ma clovekj stastie a sem tam nestastie...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.08  13:23

    « Re: vrzání

    co sa tyka vzgania a "cvrlikania" je to des.. osobne by som za kvalitu spracovania focusov niekomu odtrhol obe ruky.. mam asi velku smolu, uz som to tu davnejsie spominal, ale na mojom FFII 1.6 TDCi (cca 13.000 km) sa mi deju tieto veci:

    - hlucny motor - traktor.. ziaden iny moderny turbodiesel takyto zvuk nema, viezol som sa v 3 identickych motoroch, vsetky tichucke, moj je hlucna haraburda - odpoved servisu, vsetko OK
    - vrzganie zadnej napravy, asi nejaky cap, pri prejazde nerovnosti to vydava skripavy zvuk, pri brzdeni detto, klapoce, buchoce, jedna katastrofa - v servise premazali, pomohlo to na cca 5.000 km a teraz je to to iste
    - vrzganie v interieri - kapitola sama o sebe - cvrlikanie uchytenia pasu u vodica, cvrlikanie, klapot a buchot uchytenia praveho zadneho pasu, vrzganie sedacky vodica skoro pri kazdom rozjazde, brzdeni, vrzganie spojkoveho pedalu
    - obcasny skrat pri starte - auto namiesto startu spusti hrozny skripot, uplny priserny zvuk, auto nenastartuje. opakovany start uplne ok..

    Ja som sa na Focusa hrozne tesil, ale mna auto jednoznacne sklamalo.. vozenie je v poriadku, ale tieto veci, co sa mi deju po par tisic kilometroch, som na blbej fabii zazival tak po 60 - 70 tisicoch... a to bola kraksna o polovicu lacnejsia..
    Dalsieho forda si jednoznance nekupim
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 27.02.08  13:00

    « Re: pneu

    manco: no tak to je smola, ale cudujem sa ze mas hluk, lebo u mna je hluk od pneu minimalny. potom uz len nejako vytlmit podbehy, alebo vatu do usi ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.08  12:42

    « Re: pneu

    misoo: takze sa toho hluku od kolies nezbavim, sakra :-( ;-\ Niekedy si pripadam ako by som mal v podlahe dieru... Prechod na hruby asfalt znamena hodne vyrazne zvysenie hluku vo vnutri aj pri Michelinoch a ked to bude este horsie s P7, tak uz fakt neviem :(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…