FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 07.04.08 11:10
« Re: Nový Focus
DR: No a že PepeCarrita pochopil co jsem myslel. Stačilo se podívat na ten odkaz. No nic, nechci to řešit, odpověď jsem nedostal, akorát se tu s tebou dohaduju o slovíčkách. Přečti si svoji první rekci na můj příspěvek a uvidíš, že místo odpovědi mě napadáš. -
"-- skrytý --" 07.04.08 11:03
« Re: Nový Focus
kutile, celá debata o přepážce a DPH začala tvými slovy, cituji: "Od kdy se dá na sedan udělat odpočet DPH? Ten Focus z testu má totiž přepážku. [odkaz] "
Žes to vlastně všechno "myslel" úplně jinak jsi nám laskavě vysvětlil až teď, tak se prosím zklidni a už neotravuj.
BTW, já na tebe nemám žádné narážky, to jsou jen předpovědi blízké budoucnosti, které se navíc v krátkém čase obvykle i naplňují
>:D -
superkutil 07.04.08 10:54
« Re: Nový Focus
Zákon říká:
Podle nových právních předpisů může být výchozím vozidlem osobní automobil s uzavřenou karoserií se společným prostorem pro cestující a pro náklad (typu osobní kombi, kombi) v provedení s max. dvěma řadami sedadel. Vozidlo musí být vybaveno:
- posuvnou přepážkou za druhou řadou sedadel, která umožňuje posuv do prostoru vzniklého sklopením druhé řady sedadel a dočasné zvětšení prostoru pro přepravovaný náklad nebo speciální výbavu. Požadavky na technické parametry vlastní přepážky jsou shodné s požadavky kladenými na přepážku určenou pro skříňová vozidla kategorie N1,
- prostor pro náklad a speciální výbavu musí mít případná boční okna v tomto prostoru zajištěna proti snadnému poškození (pokud je okno pevně umístěno v karoserii postačuje bezpečnostní folie),
- prostor pro speciální výbavu musí mít vhodný počet úchytů pro připevnění následně doplněné speciální výbavy.
To DR na Focus hatchback lze udělat odpočet DPH a já se ptal jak je to možné. Nechytej mě za slovo a odpusť si stálé narážky. Není každý vševědoucí jako ty.
A mě ta stupidní přepážka ubírá při poloze vzadu 10cm a při poloze vpředu 20cm z délky kufru auta, tak že když chci odvézt nějaký materiál, tak ji musím vyndavat. Je to ale asi jen problém Fordu, u jiných značek je i s přepážkou využitý celý prostor kufru. -
"-- skrytý --" 07.04.08 10:53
« Re: Nový Focus
kutile, tys z přítomnosti přepážky vyvodil závěr, že je u toho auta možný odpočet DPH. Navíc jsi dokonce psal o přepážce v sedanu!!!! Já jsem ti na to odpověděl, že to nemusí být pravda, vysvětlil proč a vyjádřil názor, že to stejně nepochopíš. A zase jsem měl pravdu. Kddo si co dá nebo nedá do auta je čistě jeho věc, viděl jsem nehezké video, co dokáže pár krámů z kufru natropit při nehodě za škodu na posádce auta. Ne každá přepážka vypadá tak, jak ty popisuješ, ale to jsem ani nečekal, že by tě napadlo. Já už jsem těch přepážek viděl opravdu hodně.
Už to prosím neřeš, nebo se v tom zamotáš ještě víc a skončíš zase u momentu a kvantové fyziky. Tohle fórum si IMHO zaslouží něco lepšího. -
superkutil 07.04.08 09:31
« Re: Nový Focus
DR: Ale u toho hatchbacku je přepážka a s ní i odpočet DPH. Můj dotaz nebyl proč je tam přepážka ale jak je možné že se na krátký Focus dá udělat odpočet DPH. Myslel jsem, že pro odpočet DPH musí auto splňovat podmínky ohledně nosnosti a že jde odpočet jen u kombi. A nevím DR, proč se do mě pořád navážíš. Jen jsem se ptal.
A co se týče přepážky, tak pokud jsi nějakou někdy viděl, tak si nejsem jistý, zda by v případě nehody nebyla spíše na obtíž, protože je hodně těžká a drží jen na 4 šroubech M6. A jestli jsi ji někdy viděl, tak víš, že ubírá v autě hodně místa a že by si jí tam bez odpočtu DPH ani nikdo jiný nedal. Samozřejmě že existují přepážky od výrobce, ale s temi nelze uplatnit odpočet DPH, ale ty zase nezabírají místo v kufru a přitom chrání posádku proti předmětům z kufru. Např. přepážky v Německu nejsou za zadní částí opěradel, ale jen v prostoru mezi horní hranou opěradla a střechou vozu a jsou mnohem lehčí než ty české. -
"-- skrytý --" 07.04.08 07:17
« Re: Nový Focus
kutile, s přepážkou je to prosté. Protože můžeš mít v jakémkoliv autě přepážku - třeba kvůli bezpečnosti a ochraně cestujících před předmděty z kufru v příapdě nehody. A přitom i když máš takovou přepážku v autě, nikdo ti nenařizuje homologovat auto jako N1 aodečítat DPH. Tedy přepážka v autě neznamená automaticky odpočet DPH. Ale to ty asi zase nepochopíš ...
Že u sedanu přepážka za zadními sedadly vzhledem k zcela oddělenému zavazadlovému prostoru jaksi postrádá smysl, to zjevně nechápeš taky ...
-
"-- skrytý --" 06.04.08 21:30
« Re: Nový Focus
nahodou, ten facelift pomohol aj interieru (zas ako kde), ale najma palubak je konecne palubak a nie mrnavy display ako na fobii, taktiez laktova opierka je konecne posuvna a je v nej aj dost miesta. tie ovladatka klimy nic moc, ani faceliftovane radio sa mi zrovna nepaci, ale zasa pridali dalsiu skrinku a konecne je na dobrom mieste umiestnena aj 12V zasuvka. tiez kvalita pouzitych plastov sa mi zdala lepsia.
ja to celkovo hodnotim pozitivne (aj zvonka aj zvnutra) -
superkutil 06.04.08 14:54
« Nový Focus
Tak jsem koukal na nový Focus a vůbec se mi nelíbí, hlavně ten interiér. Moc nechápu proč neponechali Focus II, který je oproti Focus I vylepšený v interiéru i exteriéru a udělali nový Focus který vypadá jako hybrid s předkem z Mondea a LED světlama vzadu, ale vlastně s ničím novým. Ty LED jsou odporné už i u faceliftu C-MAXe. Např. interiér S-MAXe se mi líbí ale až na ovladače klimatizace - ty mrňavý točítka jsou horší jak u korejců. A teď je nacpali i do Focusu. Ta nejednotnost ovládacích prvků Forda jednou zničí. A to množství stříbra a co ten volant ze starého Mondea? To nemohli dát alespoň stejný jako je v Mondeu a S-MAXu? Vám se nový Focus líbí?
Od kdy se dá na sedan udělat odpočet DPH? Ten Focus z testu má totiž přepážku. [odkaz] -
"-- skrytý --" 05.04.08 22:18
« Re: kola (elektrony) pro fofo
chlapci, s tym ET to mate popletene. Cim vyssie ET cislo, tym su disky viac "schovane" v blatnikoch, kedze ET je vlastne vzdialenost uchytenia disku od jeho stredu. ET moze byt aj zaporne.
Focus II ma praveze velmi vysoke ET (52.5), take elektrony som normalne ani nevidel predavat pri inych znackach (bezne su od 30 do 48). V TP je napisanych oficialne len tych 52.5 ale to je v pohode, mozete mat aj disky s inym ET, podstatne je, ze sirka auta sa nesmie zvysit o viac nez nejaku povolenu hodnotu (tusim o 2%, co pri sirke focusu robi pomerne dost priestoru na manevrovanie). Aj ked velky rozdiel moze kazit jazdne vlastnosti aj podvozok. Moje elektrony na zimu (OZ 5-star) maju ET 38 a vyzera to este kus lepsie, kedze povodne Ford disky s vysokym ET su utopene. Ziadne problemy som s tym nemal (a bol som na nich aj na garancke). -
"-- skrytý --" 05.04.08 21:43
« Re: kola (elektrony) pro fofo
Já jsme na Cmax koupil hliníky Borbet CA 15". 15" proto, protože jsem původní plecháče nechal pro zimní gumy a zbyly mě letní 15" Michleliny a bylo mě líto se jich zbavovat. Jinak bych koupil hliníky 16".
Borbet CA 15" vyšli 4 kusy na 8200 i s maticema, který jsem k nim automaticky dostat. To považuji za výbornou cenu. Problémy s montáží nebo něčím jiným žádné, jenom jsme si nechal namontovat pěkný ocelový ventilky a nějací .. mě z nich ukradli čepičky :-)
Ty Borbety jsme vybíral podle disko konfigurátoru Dunlopu, adresu už si nepamatuju. Potěšilo mě, že ta představa z konfigurátoru je hodně podobná realitě a CA se k Cmaxu podle mě dobře hodí. ET mají asi o 18 mm větší než mají disky od Fordu a o to lím na autě vypadají. Mám ale podezření, že to větší ET maličko kazí jízdní vlastnosti, trošku víc se musím prát s volantem než u zimních kol. Ale to může být taky způsobený pneumatikama (letní vrorek vs zimní).
Obecně mě přide, že všechno příslušenstvý na forda je za docela dobrou cenu, jenom ty hliníkový kola, ceníkový příplatek 28 tisíc za hliníkový kola, to je nářez. -
"-- skrytý --" 05.04.08 18:06
« Re: kola (elektrony) pro fofo
Na fotky koukni zde [odkaz] . Ja jeste nemam prezuto, tak dole jsou dve fotky z ulice, cerny FoFo s Dezent F 7x16, pozdeji je zase smazu.
No ze ty kola nejsou v TP, to vim, ale myslim ze se to da resit dodatecnym zapsanim a to bych delal spis pro budouci STK, nez pro Forda, tem to bude nejspis jedno.
Jinak ronaly jsem mel taky v merku, stejne tak Borbet LV 5, ale oboje by chtely spis 17".
Ty Ronaly i Dezenty tu ma nekdo(na moje.auto.cz)na Cmaxu, tak se muzes podivat. -
martas2005 05.04.08 17:44
« Re: kola (elektrony) pro fofo
no vida, diky za nazor. mas nejaky foto s temi Dezent? Ja (pokud neorig) beru Ronal R38 nebi Borbet LS (a ty uz jsou cenou dost blizko orig). Dezenty se mi libi Nka. V obchodu, kam koukam jsou matky v cene, takze dalsi + pro neorig. A u toho ET mas urcite kola mimo povolena v TP, jsem zvedav, co ti reknou na garancce. ALe mozna se to dozvim driv, az jim tam privezu svoje neorig. na prezuti :-) I kdyz ve Fordu, kam jezdim takovyhle veci moc neresi. -
"-- skrytý --" 05.04.08 11:03
« Re: kola (elektrony) pro fofo
No ja pridam svou zkusenost s koly na leto. Vybral jsem Dezent F 16x7 ET 43, original kola mivají u Fordu maly ET takze jsou pak utopený, ale to je na kazdym co se mu libi.
Obecně original kola nejsou nic lepšího než neoriginal.
Koukal jsem na tvýho focuse a předpokládám že když jsi to koupil na plecháčích tak tam maš taky fordovu specialitku a to matice na plech. kola který se dle Fordu na Alu kola použít nesmí. Ptal jsem se v servisu a je to že ta matka má jen krátkej dosedací kužel, takže jsem koupil matky orig. Ford - 57kč/kus, matka je normální, závit skrz...radost jsem z toho neměl. Navíc ze skušeností od Land Roverů vím, že Ford má jeste jeden typ matek, který na sobě mají nerez čepičku, tak vypadají jako šroub...ale stojí skvelých 220kč/kus.
P.S. Mám 19t.km a taky půjdu na garančku, kromě vrzání sedačky a pedálů nic. Spotřeba kolem 8, ale kdyz vynuluju pal.poč. a jedu 100km okresky tak klidně 6.5.
Jen pro info, z hlediska platnosti záruky je tolerance překročení termínu garančky 1500km/1 měsíc. -
martas2005 05.04.08 10:30
« kola (elektrony) pro fofo
Nazdar Focusaci. Dlouho jsem tu nebyl a ted resim letni kola pro mazlika. Moc se mi libi original Ford ve stylu ST, drive je mel jen Smax, ted jdou koupit i pro FoFo. Ale ta cena! Neoriginal jsem vybral taky pekne, ale mit uprostred kola logo Ford je holt jiny kafe. Co vy na to? Jak jste resili dokup, pokud jste elektrony nemeli z vyroby?
PS: Jdu na prvni garancku, mam najeto 18t a porad parada. Jen ta spotreba doufam trochu klesne, aktualne prumer od zacatku 8,35. -
Moik 13.03.08 21:02
« Re: Kroutící moment .-)
Michasiek:
Mám motor o max TM 320Nm při 1900 ot a max. výkonu 100kW při 4000ot.
Já tvrdím, že si z těchto údajů lze dopočítat výkon při 1500ot,aniž znám TM při 1500ot..
Superkutil:
IMHO (už nemusíme dál diskutovat):
To, kdy motor nejlépe táhne říká max. výkon, ne max TM. Motor závodního auta se drží co nejtěsněji v otáčkách max výkonu a ne max. momentu, to je myslím jasný důkaz. Že pro rozjezd a běžný provoz je důležitý průběh výkonu i TM nepopírám,to je pravda.
A už to tu omíláme dokola, ale moment opravdu není síla ani ve své ani v jiné podstatě. Je to prostě moment síly.
-
"-- skrytý --" 13.03.08 11:50
« Re: Kroutící moment .-)
Jen tak pro upřesnění:
P=M*omega
omega=úhlová rychlost=2*pí*otáčky za sekundu
To moik: Výkon při 7000ot/min by nebyl 220 kW, protože při těchto otáčkách nebude točivý moment 300 Nm
Musí se dosazovat otáčky přislošné danému točivému momentu a naopak.
-
"-- skrytý --" 13.03.08 11:49
« Točivý moment
Jen tak pro upřesnění:
P=M*omega
omega=úhlová rychlost=2*pí*otáčky za sekundu
To moik: Výkon při 7000ot/min by nebyl 220 kW, protože při těchto otáčkách nebude točivý moment 300 Nm
Musí se dosazovat otáčky přislošné danému točivému momentu a naopak.
-
superkutil 12.03.08 21:52
« Re: Kroutící moment .-)
To Moik: TM je ve své podstatě síla. Je to síla * rameno na kterém působí ale protože síla působí na kružnici při rotačním pohybu, můžeš momentem tuto sílu popsat aniž by jsi znal průměr kružnice. Vem si situaci, že si na auto dáš větší kola, tak i když na kola bude působit stejný moment, tak u větších kol bude auto tlačené menší silou.
Pro zrychlení vozu je důležitý průběh momentu (nestačí ani maximální moment ani max výkon). Maximální výkon ti spíše říká, jaký je využitelný rozsah otáček motoru.
Výkon ti také říká, při jaké rychlosti bude auto tlačit jaká síla. Ta síla se odvíjí sice od momentu motoru, ale na kolech je moment motoru násobený převodovkou, takže hodnota maximálního momentu motoru spíše říká při jakých otáčkách má motor největší zátah. Z toho můžeš zjistit jakými rychlostmi je nejlepší na jednotlivé rychlostní stupně jezdit.
Možná vliv výkonu a momentu na zrychlení pochopíš, když si někde najdeš graf zrychlení při rozjezdu auta.
Pokud by byl moment v celém rozsahu otáček stejný, tak by ti opravdu stačil maximální výkon a otáčky maximálního výkonu. ;-)
Moment auto tlačí a výkon říká jak rychle ho může tlačit. >:D -
Moik 12.03.08 21:04
« Re: Kroutící moment .-)
Tak poslední příspěvky byly, řekl bych mimo osu, ale dole se dá dočíst, co to TM moment je a jaký má vztah k výkonu.
Asi nejdůležitější pro pochopení pro mě bylo, že moment není SÍLA, ale "moment síly".
Pokudchci po motoru nejlepší zrychlení,není důležitý max TM, ale otáčky max výkonu a max výkon.
-
superkutil 12.03.08 10:34
« Re: Kroutící moment .-)
To mkovesi: Nechci to už řešit, jen se podívej co jsi napsal.
1 W mozeme vyjadrit ako 1 J/s
a kousek dál napíšeš
3600 J/h tj. 3600 W/h
Ano pokud je 1W = 1 J/s tak je to 3600J/h. Ale protože definice W je J/s tak nemůžeš udávat výkon ve W/s nebo ve W/h ale výkon je prostě ve W.
A co se týče práce, tak je v J jak jsi sám napsal.
Pokud to tedy vezmu v jednotkách, tak Watt = J/s takže J = W.s a tak zjistíš, že se práce udává v J nebo v Ws (nebo kWh).
No nic, už tě nebudu trápit, toto téma opravdu není o fyzice. Kdyžtak koukni na Wikipedii. [odkaz] máš tam přepočet J a kWh.
Díky mehturt, alespoň někdo to chápe... -
mehturt 12.03.08 10:18
« Re: Kroutící moment .-)
Neviem o com bola povodne tato tema, ale pridam aj ja do ohna :-)
Draha v krutiacom momente (TM) je ina ako draha pri praci, vlastne to nie je draha ale vzdialenost od osi otacania, teda dlzka ramena. Aj ked jednotky su tie iste pri TM aj pri praci, ta vzdialenost je tam nieco ine a preto sa nedaju porovnat.
A toto je asi preklep: "3600 J/h tj. 3600 W/h". -
"-- skrytý --" 12.03.08 09:44
« Re: Kroutící moment .-)
Kutil:Nemam chut dalej rozvijat akademicku debatu....ale ake sa nad tym zamyslis tak prides na nasledovne:
Majme silu ktora posobi po ramene 1m => TM = 1Nm ak rameno je dlhe 3 m => TM = 3 Nm => ze je to sila * dlzka tj sila * draha
TM udava aku pracu je schopna dana sila vykonat a teda Nm je inou jednotkou Joule tj. jednotka prace.
Ak tato praca sa vykona za cas, tak podiel vykonanej prace a casu je vykon. V konecnom dosledku staci sa pozriet na konkretny vypocet, ktory som uviedol.
Vykon sa udava vo W, co je praca vykonana za 1 sekundu tj. jednotku 1 W mozeme vyjadrit ako 1 J/s podobne ako rychlost m/s.
Ak tuto hodnotu vynasobime 3600 (pocet sekund v hodine) dostaneme 3600 J/h tj. 3600 W/h tj 3.6 kW/h podobne ako sa prepocita rychlost na km/h
Takze nie je pravda ze sa udava " práce v kWh." !!!!
Vykona sa moze udavat aj v kW/h a je to vykon ktory bol odovzdany nie za 1 sekundu ale za 1 hodinu.
Myslim, ze by toto forum nie je o fyzike....... -
superkutil 12.03.08 00:16
« Re: Kroutící moment .-)
To mkovesi: Hm, tam jde o to, že to m v Nm není ta dráha O (máš zřejmě na mysli úhlovou dráhu), ale je to právě to rameno na kterém síla působí. Je to vlastně dané definicí momentu - síla na ramenu. A udává se v Nm místo v N právě proto, že při stejném momentu čím je delší rameno, tím je menší síla.
Pokud by ale Nm byl skalár tj. sila po drahe, rovnal by se moment práci. ;-)
A co hovoří Wikipedia:
Moment síly je vektorová fyzikální veličina, která vyjadřuje míru otáčivého účinku síly.
Moment síly je definován jako součin síly a kolmé vzdálenosti osy síly od daného bodu. Velikost momentu síly tedy závisí na velikosti síly a na vzdálenosti od osy otáčení (čím dále, tím větší moment síly).
Co to tady píšeš?
vykon sa spravidla udava v kW hodinach
Výkon se udává ve watech nebo kW, práce v kWh. -
"-- skrytý --" 11.03.08 23:57
« Re: Kroutící moment .-)
To Moik:
Znamená to ale, že výkon je potom xkW za jednu minutu při otáčkách xn? Řekl bych, že spíš ne...
je to koplikovanejsie, mas otacky za minutu ... dalej potrebujes vediet obvod, vykon sa spravidla udava v kW hodinach tj. nie v prepocte na minuty
nech rameno je 1m obvod je cca 6,28m k tomu 1000 otacok za minutu pri posobeni sily 10 N tj. 10Nm....
to mas 60 000 otacok za hodinu * 6.28 m = draha = 376800m
to je draha po ktorej posobila sila 10 N pocas 1 h....
vykon je teda 3768000 W/h tj 3768 kW/h resp. 1.0466 kW
-
"-- skrytý --" 11.03.08 23:40
« Re: Kroutící moment .-)
To Kutil:
Opravujem: Praca je sila po drahe za cas... Nm/s
malo byt: Vykon je sila po drahe za cas... Nm/s
Dalej Tvoje:
TM je sice Nm ale je to vektor, takže je to síla kolmá na rameno a ne síla po dráze.
Ano TM je vektor (ak Ta zaujima smer), ktory posobi po obvode kruhu (draha je kruh)... hodnota TM, ak ma nezaujima smer (vektor len udava smer) je skalar a teda Nm tj. sila po drahe
ak si vyratas kolko krat sa otoci koleso posobenim sily F po obvode tj s momentom M za casovu jednotku s obvodom O (draha) mas posobenie sily po drahe O * pocet odoceni za casovu jednotku tj. vykon. -
superkutil 11.03.08 21:40
« Re: Kroutící moment .-)
Je to o terminologii. Otáčky jsou vlastně frekvence. Základní jednotka je Hz (1/s) a další jednotka otáčky za minutu (ot./min)
Moik: Nepochopil jsem co jsi chtěl říct tím příkladem s výkonem. Tou silou na páce jsem jen reagoval na to co napsal mkovesi:
TM je v jednotkach Nm tj. sila po drahe alebo kg*m*m/s*s
Praca je sila po drahe za cas... Nm/s -
Moik 11.03.08 20:44
« Re: Kroutící moment .-)
Hádaj se tu dva jednoocí ;-)
Moment je moment, síla je síla. Moment není síla, od toho je moment. Jen pro lepší pochopení se tomu říká "síla na páce"
Myslím, že vzoreček v sobě už jednou čas obsahuje = ot/min, není to tak? Na to už tu upozorňoval DIM.
Motor má 300Nm max. kroutící moment:
P=300Nm*1900ot/min
------------------
9550
P= 59,68Kw při 1900ot/min
Při 7000ot/min je to teoreticky 220kW
Edit: teď jsem si přečetl příspěvek mkovesi - souhlas. Znamená to ale, že výkon je potom xkW za jednu minutu při otáčkách xn? Řekl bych, že spíš ne... -
superkutil 11.03.08 13:14
« Re: Kroutící moment .-)
mkovesi: A jéje. Zkus si projít toto [odkaz] a zadej hledat práce.
Práce je síla po dráze a nezáleží na čase.
Výkon je práce za čas.
TM je sice Nm ale je to vektor, takže je to síla kolmá na rameno a ne síla po dráze.
U otáček je zmatek. Otáčky totiž můžou být jako počet otočení o 360° nebo počet otočení za čas. Je to binec v české terminologii, plete se otočení a otáčka. Ve své podstatě se otáčky motoru udávají v otáčkách za minutu označované jako RPM (revolutions per minute). Díky tomu je výraz otáčky použitý ve dvou významech. Viz [odkaz]
Takže se tímto všem omlouvám za chaos v otáčkách, ale v tom ostatním nejedu, tam dělají chaos jiní. >:D -
"-- skrytý --" 10.03.08 22:44
« Re: Kroutící moment .-)
To Kutil: Co mas stale s otackami a otackami/ cas.... co su to otacky????? ak tam neudas za aky cas, tak je to len pocet otoceni a nie otacky.... tak isto ako rychlost..... tiez nehovoris, ze rychlost lomeno cas.... ale rychlost...resp. m/s alebo km/h ale ak myslis rychlost tak nehovoris rychlost za cas...
otacky sa udavaju v jednotkach 1/t kde t je sekunda, alebo minuta alebo hodina..... tj. rozmer otacok je cas na minus 1.
Nemiesaj uz tie jednotky... TM je v jednotkach Nm tj. sila po drahe alebo kg*m*m/s*s
Praca je sila po drahe za cas... Nm/s -
superkutil 10.03.08 22:09
« Re: Kroutící moment .-)
Moment (Nm) je vektor a jedná se o sílu působící na jeden konec otáčející úsečky jejíž druhý konec je ve středu otáčení. A teď to nejdůležitější, síla působí kolmo na úsečku. Už jsem tu zažil i případ, že si někdo myslel, že ten Nm je síla * dráha, tedy práce. ;-)
Takže moment je síla na páce.
A Moik, bacha na to že otáčky jsou dělené časem. Výkon je TM*otáčky/(konstanta*čas) a ne TM*otáčky/konstanta, to je práce. >:D -
Moik 10.03.08 21:38
« Re: Kroutící moment .-)
Já jsem mluvil o TM motoru,Superkutil to převedl na TM na kole auta, kde už bral v potaz i převodovku.
Nm je prostě moment (ne síla), který působí na závaží, aby se otáčelo kolem osy dlouhé 1m. Dobrej příklad mi přišel s bubnem o průměru x m ,na kterém visí závaží - na "vis" nebo pohyb závaží je potřeba stejný TM (podle hmotnosti závaží a průměru bubnu), na jeho zrychlení nebo zpomalení je potřeba větší/ menší.
Výkon je TM*otáčky/konstanta
Když je TM na hřídeli při 10ot 10Nm, tak výkon (v kW) je 10Nm*10ot/9550
Když dáš převodovku 2:1,tak to bude stejně: 20Nm*5ot/9550
Výkon se nezmění, TM vzroste - diesly mají těžší převodovky.
Díky té vaší přestřelce jsem se to na internetu naučil sám.. díky ;-) -
misoo 10.03.08 17:22
« Re: Vytlmenie kufra
manco: tie klasicke co sa pouzivaju na nozicky nabytku, stoliciek atd... dostat to v baumaxe, hornbachu... a stoji to nejaku stovku-dve. maju rozne tvary, ja som pouzil kruhove, priemer kruhu asi tak 1 - 1,5 cm
ako vravi lomo: to tesnenie bolo to co sa pouziva do okien -
superkutil 10.03.08 11:39
« Re: Kroutící moment .-)
omega = 2PI/T
P = M . omega = M . 2PI / T (T - perioda (otáčky/čas))
M = r . F
P = F . v
P = M . v / r kde r je konstanta (poloměr kola)
To znamená, že výkon je moment x rychlost x konstanta. Tak nevím co řešíš.
Výkon je moment x otáčky / čas. Ne jenom moment x otáčky. Moment x otáčky je práce. DIM děláš v tom zmatek. -
"-- skrytý --" 10.03.08 09:12
« vrzganie tesnenia dveri repete
pani, podarilo sa vam nieco vyriesit s vrzganim tesnenia dveri?
kedze mi za 3 mesiace konci zaruka, tak rozmyslam ci si to nechat vymenit alebo co vlastne... mazanie gum silikonovym olejom nepomaha, resp. pomoze nakratko a niekde vobec -
misoo 09.03.08 19:26
« Vytlmenie kufra
Cafte, dnes som sa konecne dostal k vytlmeniu drnciacich plastov v oblozeni kufra. Kto ma s tymto problemy, treba nakupit samolepiace filce a samolepiace tesnenia na okna. Potom dat dolu styri kusy plastoveho oblozenia (najvacsi spodok, boky a vrchnu cast. Najprv sa odsrobuju dva sroby (6-uhlovy srobovak) ktore su v madlach ktorymi sa zatvara kufor, potom vrch a nakoniec boky. Vsade su kvalitne kovove klipsy, takze sa nebat a silno no zaroven citlivo ich strhnut. Pri otvorenych dverach - velky spodok tahat smerom dolu a boky a vrch smerom k sebe akoby do stredu okna. Tesnenim a filcom netreba setrit, treba oblepit kazdy vycnelok, alebo aspon tie co najviac trcia. Zopar samolepiasich filcov som nalepil aj priamo na kov - na dvere. Opat radost jazdit aj po nasich "kvalitnych" cestach ! :yes: ;-) -
superkutil 08.03.08 09:38
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Moment ti mluví o síle motoru v určitých otáčkách, ale nemluvi o tom, jak při tom rychle jedeš. A díky převodovce můžeš mít na kolech obrovskou sílu, ale auto pojede pomalu.
Výkon hovoří o tom po jakou dráhu za čas bude ten moment působit.
Nejjednodušší je si představit, že máš dvě stejná auta a v jednom benzínový a v druhém dieselový motor. Pokud budou mít oba motory stejný výkon při stejné rychlosti (i když bude v různých otáčkách motoru) tak budou působit obě auta stejným momentem na kola.
Ale už nemusí mít stejné zrychlení, to je dané momentovou křivkou motoru.
A protože většina lidí jezdí v otáčkách 2000-3500ot. tak samozřejmě v tomto rozsahu turbodiesel táhne víc, ale pokud by řidiči benzínových motorů využívali plného rozsahu otáček, tak budou stejně rychlý jak s TD.
Např při předjíždění je nutné u TD během předjíždění řadit, protože motor s rostoucími otáčkami rychle ztrácí sílu a přestává zrychlovat a moment na kolech je menší než při přeřazení na vyšší stupeň.
Naopak benzínový motor má při předjíždění stejný moment po celou dobu předjíždění a nemusí se řadit.
vcedula to výborně a srozumiteně popsal. Z toho je jasné, že i když u TD je uveden obrovský maximální moment, tak ve skutečnosti moment na kolech je stejný jako u benzínu, který má mnohem menší maximální moment motoru.
Nejlepším řešením jsou motory TSI které spojují výhody benzínu i dieselu. A spotřeba je u nich velmi závislá na stylu jízdy.
S tím souvisí i hodnoty spotřeby uváděné výrobci aut, které neodpovídají skutečnosti, protože jsou to laboratorní hodnoty nejnižších spotřeb pro dosažení požadovaných ustálených rychlostí na rovině a často bez vlivu odporu vzduchu. -
"-- skrytý --" 07.03.08 22:09
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
odpoved je vo vyzname slov
kuritaci moment = aku krutiacu silu dokaze spravit motor v danom momente
vykon - aku celkovu silu dokaze motor vyprodukovat v case.
Napr. ked by si potreboval presunut auto z bodu A do bodu B a potreboval by si na celu tu pracu silu 500 kW, tak s 50 kW autom by si na to potreboval 2x taky cas ako so 100 kW. A to, ze aky krutiaci moment mas ti je na nic. Jedine na rozbeh by si ho potreboval. Ale akonahle by sa auto hybalo, tak ti je to jedno. -
Moik 07.03.08 21:38
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Ten vzoreček vceduly je ten, o kterým jsem mluvil. ŽE turbo zvyšuje TM je asi jasný a netýká se to jen dieselů.
Proč se vlastně používá výkon motoru jako ohodnocení motoru, když TM má vlastně o něco vyšší vypovídací schopnost?
edit: no vlastně nemá :-)
1.8i-Vtec od Hondy má stejný výkon jak 2,2D, ale asi poloviční TM (vrůzných otáčkách) a při tom s tím autem umí zahýbat stejně. -
"-- skrytý --" 07.03.08 19:02
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Caf Misoo. Bol som s Antoniom u Koisa v Banovciach a ukazal nam video s motorbrzdy, co si mu poslal. Iná paráda >:D . Kolesá mas naozaj perfektne :yes: A teraz k servisu, osobne som s nimi spokojny. islo o prehliadku po 160 000 km na mojej benzinovej 1,6. Okrem standardnych veci, ktore treba vymenit ako vzduchovy, pelovy, olejovy filter, motorovy olej, rozvody remen + kladka, mi rovno vymenili aj klinovy remen + kladka a kvoli vacsej spotrebe oleja - cca. 0,3 dcl na 1000 km, vymenili aj simeringy. Co je vsak najdolezitejsie, do servisu som prisiel len tak tak lebo do kopca pred Svinnou som isiel na vytocenu 3 ledva 80 !. Motor nemal vobec vykon. V Blave sa nikto nevedel vyjadrit a nevedeli co treba robit. Riesenie bol Kois v Banovciach. pricina straty vykonu bola v upchatom vyfukovom potrubi. Pri 145 000 km sa mi menil katalyzator. Stary sa rozsypal a bohuzial izolacia vo forme "sklennej vaty" putovala potrubim az sa stalo, ze sa nahromadila v predposlednom tlmici. Nastastie to islo vybrat a nemusel sa menit cely vyfuk. Fofo zase slape ako hodinky >:D . Takze spokojnost. :yes: Neodbornost BA Fordu sa potvrdila aj potom, co mi u Koisa skontrolovali brzdy. Vysledok bol, ze kotuce su opotrebene 3 mm pod limitom vymeny, takze v BA to pekne odsrali. Aj tak ma milo prekvapilo, ze kotuce vydrzali 160 000 km. Takze teraz mam aj nove kotuce + platnicky. Motorovy priestor vyvapkovali a vysusili. Pri preberani auta to vyzeralo ako z fabriky. :-) -
"-- skrytý --" 07.03.08 13:57
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
este doplnim:
moment naftovych motorov je charakteristcky tym, ze ma velky nastup v nizkych otackach a po nich rapidne klesa. Benzinove motory maju krutiaci moment velmi vyrovnany od nizkych az po vyskoe otacky. Grafy, ktore su publikovane na webe alebo materialoch automobiliek, treba brat s rezervou, pretoze vascinou neukazauju na osi Y (smerom hore) od hodnoty 0 Nm, ale povedzme od 100 Nm, takze je na grafe vidiet, ako sa pohybuje krutiaci moment v rozmedzi 100 - 150 Nm. Pri pohlade 0 - 100 by bol ten priebeh omnoho hladsi.
Vykon sa pocita tymto vzorcom:
Power [kW] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 9549
Power [PS] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 7019
Este si treba uvedomit, ze uvadzaju sa vykony a krutiace momenty motora, nie celeho auta (teda ovplyvnenie prevodovkou a pod). Sprevodovanie benzinovych motorov byva kratsie ako naftovych a tym naftove motory stracaju vyhodu krutiaceho momentu. Napr. 1.6 TiVCT ma na trojke prevod az po koleso (kolko krat je potrebne otocit motorom, aby sa 1x otocilo koleso) 5.7 otacok a 1.8 TDCI ma 4.6 otacky, teda benzin ma o 1.25 kratsi prevod a tym padom aj vacsi krutiaci moment z motora posobiaci na koleso. Benzinovy motor dokaze vdaka vyssim otackam jazdit na nizsom prevode vacsou rychlostou ako naftovy motor a tym padom mat aj vacsi krutiaci moment posobiaci na koleso. Priklad pri 80 km/hod:
1.6 TiVCT na dvojke ma cca 145 Nm a prevod 8.3 = 1203 niecoho
1.8 TDCI ma na trojke cca 250 Nm a prevod 4.6 = 1151 niecoho
Nieco mozme nazvat sila prenasana na napravu. Takze v tomto pripade je vidiet, ze benzin prekonal naftu, aj ked pri vyssich otackach, kedy benzin zozerie 14 litrov a nafta 8.
Som teraz velmi mudri, ked som posledne dni studoval :-) -
superkutil 06.03.08 22:18
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Výkon je moment x otáčky. Na brzdě se měří moment a výkon se počítá. Neplést moment a výkon a maximální moment a maximální výkon. Maximální moment udává v jakých otáčkách je moment maximální >:D ale neříká nic o průběhu momentové křivky. Maximální výkon je místo kde je násobek momentu a otáček největší. Ve své podstatě říká do jakých otáček je moment ještě dostatečně velký (za maximálním výkonem moment prudce klesá). Moment hovoří o tom jakou silou působí motor na auto (udává zrychlení) a výkon udává sílu v závislosti na rychlosti. Převodovka funguje jako násobič momentu zatímco výkon nemění. Pro posouzení motoru je nutná alespoň momentová křivka. Max moment a výkon nestačí.
A co se týče dieselů, tak ty mají velký TM v nízkých otáčkách díky turbu a max moment mají v nižších otáčkách protože moment klesá s otáčkami rychleji jak u benzínu.
Vezmi si takový TSI a podívej se na momentovou křivku. -
Moik 06.03.08 20:08
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Ten točivej moment ukazuje, že výkon byl dosažen až ve vyšších otáčkách - možná kvůli tomu filtru?
Jinak motor o stejném výkonu ve stejných otáčkách má vždy totožný točivý moment - diesel benzín 1,4 3,0 cokoli. Vyšší TM dieselů je způsoben tím, že motor dosahuje max výkonu v nižších otáčkách, tak usuzuju, že tady to bude naopak. Pak jsem někde četl, že na brzdě se měří točivý moment, výkon se dopočítává podle konstanty. -
misoo 05.03.08 12:01
« Re: Nový Focus
ten plys tiez nemusim, mal som to na C4 a v lete to doslova svrbelo, fujtajbl !! ale co som videl vo fofo (ghia), tak je to o inom a je to celkom v pohode. ma to vyhodu, ze sa na tom clovek az tolko nesmyka v zakrutach, takze ta to podrzi a ani nepotrebujes bocne vedenie ! :-) osobne vsak povazujem za idealne sedacky z brusenej perforovanej koze (prirodna alcantara). ale tie latkove co su vo fofo sport, tak tie su tiez super. moze to posobit trochu chladnym dojmom, no zato su po takmer dvoch rokoch uplne ako nove. fakt kvalitka ! ;-) -
"-- skrytý --" 05.03.08 09:19
« Re: Nový Focus
no mne sa zasa ten plys ci aky fras to je vobec nepaci, posobi to podla mna strasne lacno (asi ako "luxusne" navleky na sedadla do skody 120 za 500 Sk), klasice potahy alebo kombo koza naboku/potah sa mi paci viac
dost dobry upgrade je stredova opierka, konecne sa da posuvat a je v nej aj vela miesta, aj odkladacich priestorov v interieri je viac.
tiez multifunkcny display na palubke je poriadne vylepseny, konecne to je vacsie a citatelnejsie nez ten stary krpaty alfanumericky
ale inak podareny facelift, aj ked vidiet, ako tu uz niekto napisal, ze sa blizi doba, ked sa predne svetla budu tahat az po celne sklo... :-) -
"-- skrytý --" 04.03.08 23:31
« Re: Nový Focus
v prospektoch vyzera zaujimavo... ak uvidite fotky z neho, vsimnite si, ze na nich maju rozsirovacie podlozky, pripadne tie fotky upravili...
a tiez som nenasiel v ponuke velur/mikroplys ako potah sedadiel... nedokazem si pomoct, ale latkove potahy su mi take studene...
ale inak, facelift podareny, az na tie "skoropochromovane" gombiky na palubnej doske... to ja nemusim... ;-\ -
-
"-- skrytý --" 02.03.08 18:29
« Re: Re: škola šmyku
Caf Misoo. V Piešťanoch majú približne 50 m dlhy rovny usek kde nie je folia ale specialny nater, ktory polievaju. Folia sa im vraj krcila a farba im vydrzi viac. Na tomto useku skusaju brzdenie v priamej trase, vyhybaci manever z nateru na asfalt a spat na nater - dokaze to celkom rozhodit auto ak zle brzdis, vyhybacku bez brzdenia. potom maju druhy nater v zakrute. Zakruta je pomerne ostra. bezpecne ju prejdes priblizne v 50 km/h ale ak ides rychlejsie ak sa ti auto krasne smykne a ide prec. Podla moho nazoru za tu cenu - priblizne 4000 Sk sa to oplati. Vyhoda je v tom, zeinstruktor stoji pri prekazke a vysielackou ti hlasi co si urobil dobre a co zle. Mozes si vyskusat prejazd vo vyssich rychlostiach a pod. Na parkovisku to nie je zle - sam sa chodim dobre vyblaznit, problem je vo velkosti plochy. Tu sa tafolia stale rovnako smyka a to je vyhoda a siroko daleko nic nestoji, nic sa nestane ked to prezenies ako ja ked mi v zakrute uletela puklica. Okrem smyklaveho nateru robis vyhybacku na suchu - obzvlast super a potom klasicky slalom medzi kuzelkami na suchu.
Takze tak