FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Moik 30.06.08 20:46
« Re: Denní svícení
No jestli to má opravdu fungovat jen s tím relé a pojistkou, tak to okolo 6/2006 taky nefunguje. A okolo 9/2006 přišel minifacelift, který dostal např. blinkry a osvětlení do zrcátek. Novou 6st. převodovku mám i já (s řazením zpátečky přes prstýnek) Třeba tam to funguje... -
"-- skrytý --" 20.06.08 09:27
« Re: vrzganie tesneni dveri
Mám podobné zkušenosti s vrzáním. Dveře řidiče vydávají různé pazvuky / podobá se to nejvíc cvrlikání cvrčka, někdy taky rolničky/, byl jsem s tím v servisu, zkoušeli mi nastříkat těsnění u dveří, taky vyndali kryt dveří, samozřejmě nic nenašli. Metodou pokusů jsem zjistil, že tyto zvuky jsou s vysokou pravděpodobností způsobeny malou netěsností mezi plechem dveří a jejich plastovou výplní. To znamená, že při jakékoli nerovnosti vzniká mezi těmito dvěma plochama tření a vytváří výše uvedené zvuky. Jelokož u mých předchozích aut /Fiat, Škoda, Opel,Mazda/ se tyto problémy nikdy nevyskytly, musíme se vzhledem k četnosti stížností na tuto vadu zamyslet nad kvalitou zpracování. Ale stejně nezbývá nic jiného než se s tím smířit... -
"-- skrytý --" 19.06.08 20:22
« Re: vrzganie tesneni dveri
U mého už bývalého fokusu 1.8i kombi něco povrzávalo někde vzadu na nerovnostech, otravovalo mne to snad 3 roky. Podezíral jsem všechno možné: roletku v kufru, zadní sedadla, tapicírung v kufru atd. Až se se mnou projel mechanik od Charouze v Poděbradské a za chvilku věděl o co jde. Nastříkal nějaký sprej na těsnění zadnich pravých dveří a od té doby byl klid. -
"-- skrytý --" 19.06.08 07:15
« Re: vrzganie tesneni dveri
Jééj lomo, konečne nie som sám, komu vŕzgajú tesnenia. mám r.v. 2006/08..kúpené v 2008/09 a ty?
ostatní s tým vôbec nemajú problém. Tiež som došiel k záveru, že na tesneniach nesmie byť ani zrnko prachu ;-)
takže každý týždeň utrieť suchou handrou všetky tesnenia, funguje to na 90%.
Najviac sa tesnenia zasvinia pri jazde vyššou rýchlosťou (140 a viac)..čiže diaľnica.
viac s tým asi neurobíme. -
mehturt 17.06.08 08:45
« Re: garancna prehliadka
bez urazky, ja si budem brat den dovolenku ked tam pojdem.. a tiez to nemam za rohom, aj ked 80 km je menej ako Tvojich 250.. avsak po skusenostiach znamich so servisom v BA som sa rozhodol ze ten den dovolenky na to obetujem..
inac, bez urazky, mohol si napisat v otazke ze si z toho a toho mesta a hladas servis v Tvojom okoli..
este teda chcem pripomenut, ze pisem zo skusenosti ludi co v tom servise boli a maju s nim dobre skusenosti.. ja osobne este 20k nemam, caka ma to cez leto.. snad budem aj ja potom spokojny -
"-- skrytý --" 25.05.08 22:47
« vrzganie tesneni dveri
tak sa mi (snad) konecne podarilo odstranit to sialene vrzganie tesnenia na dverach. ak to este niekoho okrem mna trapi, tak riesenie je to poriadne vycistit a odmastit (ja som to spravil jarou a hubkou na riad). totiz cim viac sa ta plst masti, tym to viac vrzga. teraz uz dva dni ani vrzgot, predtym som mal na obrubnikoch a nerovnostiach hotovu filharmoniu. -
"-- skrytý --" 30.04.08 21:53
« servo
je to rozne. stale viac a viac sa snazim zistit kedy, v akych chvilach to robi, ale nema to logiku. Proste to raz piska a raz nie, v krajnych polohach. Ked tu niektori pisu ze sa to aj im stava, kaslem na to. Inak zrovna vcera som bol v servise, zacali mi vrzgat tycky riadenia. Najskor som bol vo Forde BA kde mi povedali ze to je potrebne co najskor opravit a cena by bola cca 7500Sk. Tak ma skoro obarilo. V mestecku kde byvam som si nasiel autoservis, pozreli sa mi na to a dohodli sme sa na cene 3500Sk. V den opravy mi servisak vola, ze tam nie je ziadna vola v tyckach ze su dobre len to vrzga, tak ze to premaze. Uvidime ako dlho to vydrzi, ale z ceny 7500 to spadlo na 400Sk co je samozrejme super. Este mozem byt spokojny ze ten servisak bol taky laskavy a dal mi vediet co je vo veci. Niektori by to proste vymenili, a kaslali by na to ci to je potrebne alebo nie. Tak tolko moja prihoda. Vsetkym vela zdaru. -
-
"-- skrytý --" 21.04.08 11:59
« servo
to lomo a misoo, dik za odpoved, uz som sa zlakol, ze bude treba opravovat, prip. menit servo co nie je otazka par korun. Dokonca som dostal odpoved od Victora, ze aj on to ma a dokonca od opravy serva, ale kvoli nieco inemu, mu to aj tak robi to iste.
mao -
superkutil 21.04.08 09:43
« Re: z C-MAX do Focusu
Byla to odpověď pro WinDiesel který reagoval na odpověď na dotaz od Moik který se ptal na výhody MPV oproti Focus II který si koupil. A tady máš tu souvislost. :-) Ony ty příspěvky jsou dostupné i ve stromu ale chybí tu možnost zobrazení ve stromu. Pak by to bylo třeba přehlednější. :-! -
superkutil 20.04.08 17:01
« Re: z C-MAX do Focusu
Ale já nemám problém s posilovačem ve Fordu, jen v tom posledním Mondeu. V tom předchozím i ve Fiestě i v Escortu s tím problém nemám. Jezdím i s Renaultem a tam točíš volantem jedním prstem a žádný problém s necítěním silnice není. Totéž platí o novém C-MAXu kde jde řízení také zlehka a vliv na cítění silnice to nemá. U Mondea to na místě dlaní pomalu neutočíš. Třeba S-MAX jde takhle točit v pohodě. Nemám nic proti Fordům, beru subjektivní pocit. Netvrdím, že v mém Mondeu je posilovač v pořádku. Zkusím si ještě jiné Mondeo ze stejné série jako je to moje. A když si myslíš, že posilovač je v Mondeu dostatečný, tak proč se do nových Fordů dává posilovač výkonnější a elektrický?
Prošel jsem web a narazil jsem na hodně příspěvků kde si uživatelé také stěžují na ztuha jdoucí řízení u Mondea. Např:
Zdravim, mám Mondeo chvíli a kromě kdysi Taunuse jsem Forda neměl. Připadá mi, že servo jde docela ztuha, neboť na místě když chci točit dlaní, moc to nejde. Mám ještě Opla a tam jde točit pomalu prstem. Může v tom být nějaká zrada (signalizuje třeba něco málo oleje v servu?), nebo má Ford servo tužší?
nebo
Fordy mají o poznání tužší posilovač řízení, což je pouze otázka zvyku.
nebo
Posilovač řízení je narozdíl od volkswagenů tuhý a na volant je třeba občas vynaložit dost síly.
nebo
Příliš tuhý posilovač
S měkčím podvozkem nekorespondoval tuhý posilovač řízení, který neposkytoval dobrý pocit kontaktu s vozovku. Tuhý posilovač mi nevadil ve vysokých rychlostech na dálnici, naopak v běžném provozu a především ve městě spíše znepříjemňoval život, protože jsem se musel s volantem neustále přetahovat. Tuhý posilovač si dokážu představit u sportovně střiženého automobilu, testované Mondeo toho se sportovním vozem mnoho společného nemělo. -
WinDiesel 20.04.08 16:29
« Re: z C-MAX do Focusu
Kutile, myslím že to zde již mohlo být řečeno... Buď řídíš nějaké úplně jiné auto, nebo jsi marťan.
"Posilovač je slabý..." - ty voe, jak ti to jinak říci??? Nastavení posilovače a nastavení řízení u Fordů je nejlepší co existuje v mainstreamu. Kdyby jsi měl silnější posilovač, ztratil by jsi potřebnou zpětnou vazbu, "necítil" by jsi silnici. Ale to je ti škoda vysvětlovat. Ty jsi kup novou Hondu Accord, ta už za tebe už bude i řídit, to by jsi mohl být spokojen. Kutile, zamysli se nad sebou - :no: -
superkutil 20.04.08 00:49
« Re: z C-MAX do Focusu
Moik: Koukal sem a ty rozměry kufrů a ten Focus ho má fakt z Focusu, Mondea a C-MAXe nejširší. C-MAX ho má vysoký ale krátký a úzký. Mondeo ho má úzký a hodně nízký ale o 15cm delší jak Focus.
Na tvou otázku můžu odpovědět po zkušenosti s Renaultem Grand Scenicem který je něco mezi C-MAX a S-MAX. Pokud jde o ty vlastnosti, tak je to lepší přístup k dětem když jsou v sedačkách, nemusíš se tak shýbat, děti mají lepší výhled, mají vlastní sklopné stolky, do kufru je lepší přístup, víko kufru je výš a v případě deště se pod víko kufru dá schovat líp. Navíc je možnost 7mi sedaček. Dále za výhodu považuju lepší nastupování a vystupování a vyšší posez (ale to už s dětma nwemá nic společného).
Měl jsem Mondeo kombi benzín z roku 1999 a bylo perfektně ovladatelné, použitelné jak na dálnici tak na okreskách, pro klidnou jízdu i pro ostrou jízdu.
Teď mám Mondeo 2006 s 2.2TDCI a auto je super na dálnici a při klidné jízdě. Ale ostrou jízdu po okreskách moc nezvládá, má problémy zatáčet, posilovač je slabý a tak je řízení namáhavé. TDCI mi rozumně táhne v rozsahu 1700-2700ot a tak je nutné pořád řadit, navíc než se turbo roztočí, tak to chvíli trvá a to už má zase motor otáčky kdy už netáhne. Jezdil jsem s novým Mondeem 2.0TDCI a tam se motor chová líp a táhne do vyšších otáček. Je víc podobný benzínu a také rychleji zabere.
Z tohoto pohledu je Focus asi skutečně lepší, protože má nejširší kufr, delší jak C-MAX a přitom je lehčí a kratší jak Mondeo takže se na okreskách lépe chová.
Porovnával jsem i C-MAX a S-MAX a s C-MAXem se mi jezdilo líp jak s Mondeem, ale nejezdil jsem po dálnici. S-MAX mi připadá obrovský, ale ovládání je stejně příjemné jako u C-MAXe a navíc je tam obrovský kufr. -
Moik 19.04.08 00:01
« Re: z C-MAX do Focusu
No dolů na zem jsem se vracel rád, to je asi hodně subjektivní. Ve Focusu se nesedí zase nějak nízko. Jezdím ještě FOresterem a tam se mi sedí fajn - v Maxovi jsem měl pocit, že jsem jak na empairu a když se Maxík zakýval, bylo to tam nahoře poznat :-)Absolutně jsem si nezvykl na tunel, kterej vytvářel pohled dopředu - to je na S-Maxu ještě horší...
Focus má širší kufr(i než Mondeo) a má ho i delší jak Max. Asi i na litry je větší.
Napiš mi prosím jednu vlastnost Maxe nebo S-Maxe, kterou reálně využiješ oproti Focusu/Mondeu pro 2 děti.
Já už Mondeo měl, pro mě to není, to auto mi nějak nesedlo právě tím posazem a výhledem, Focus II je IMHO mnohem lepší auto, na dálnice na okresky, možná ne tak komfortní.
Když auto pro rodinu, tak starou Galaxy, kde se daly otáčet přední sedačky a kam v poho dáš 2a2kola a bagáž. Lepší na to je Vito nebo Multivan. Ale já zatím řídím moc rád na to, abych jezdil takovýma autama :-) -
"-- skrytý --" 18.04.08 08:32
« servo
zdravim, pred casom mi zacalo piskat servo (1.6, benzin, 50.000km), ale len v krajnych polohach. Akonahle pootocim volant len o mali uhol 10°-15°, piskanie prestane. Ked stojim, v krajnej polohe piska, ked pridam plyn piskanie v krajnej polohe prestane, taktiez ale piska ked parkujem (volant vytoceny, pridany plyn, polama jazda - piska). Pozeral som stav servo kvalapiny, vsetko je OK.
Neviete co by to mohlo byt? Nestalo sa to niekomu.
Dik za odpoved.
Martin -
superkutil 18.04.08 07:53
« Re: z C-MAX do Focusu
Ptal jsem se proto, že většinou když se člověk naučí na vyšší posaz, tak už do nižšího nechce. S tím kufrem mě překvapuješ, očekával bych u C-MAXe objemově srovnatelný s Mondem. Naopak rozdíl mezi Mondeem a Focusem mi připadá akorát v kufru, prostor pro posádku mi připadá stejný.
Nevěřil bych, že Focus má větší kufr jak C-MAX. To myslíš objemově či jen plochou kufru?
Uvažoval jsem o MAXovi, ale o S-MAXovi. Tam toho prostoru je až až. Zajímavé že pro rodinu s 2ma dětmi doporučuješ více Focus než C-MAX, čekal bych to opačně. Kamarád má Renault Grand Scenic, což by mělo být jako C-MAX s delším kufrem a proti němu je i Mondeo malé auto.
Proč jsi nešel z C-MAXe do Mondea? Tam je přece v kufru více místa a starší Mondea jsou za hubičku!
Galaxy se mi taky líbí, ale je to už hodně dodávka, ta citlivost na boční vítr tam už je hodně. Ten S-MAX je nejrozumnější řešení. Jeho vnitřní prostor ničím nenahradíš a ten kufr je taky super (objemově srovnatelný s Citroen Picasso >:D ). -
superkutil 18.04.08 07:38
« Re: xenony
Pouze z pohledu výhledu z vozu a sezení v něm. Mám pocit že sedím na zemi a tím, že jsou okna menší a v předu je střecha přetaženahodně na přední sklo, tak ano. Jinak samozřejmě Mondeo sedí líp a hlavně je díky délce a váze při vyšších rychlostech mnohem stabilnější a klidnější. A taky posilovač řízení u Mondea pomáhá míň jak u Fiesty. Někdy je to fakt dřina.
S těma sedačkama fakt bojuju. Mám elektrické nastavování a tak buď je sedačka dole, hodně sklopený sedák dozadu a dostatečně vzadu, ale to nedosáhnu na rádio, vyhřívání sedaček atd. a jsem hrozně utopený a když ji dám tak vysoko jak bych potřeboval, tak se jednak sedák sklopí dopředu a sedačka se taky posune dopředu a já jsem narvaný pod volant (mám 190cm). Když zvolím použitelný prostor na nohy, tak už sedím hodně nízko. Já bych potřeboval podložit celou sedačku v uchycení k podlaze tak o 3-5cm. -
Moik 17.04.08 21:24
« Re: xenony
Superkutile, neházej flintu do žita!! Já měl taky Mondeo s xenonama a taky jsem je už nechtěl, ale pak přišel MAX s xenonama a já jsem byl jak Alenka v říši divů! Mondeo je opravdu hodně hodně špatný s xenonama, MAX naopak absoltně neuvěřitelnej.
A jak zvládám přechod?? Užívám si :-)))))
- auto neposkakuje, sedí daleko líp a je stabilnější, nereaguje tolik na boční vítr.
- je opravdu znatelně komfortnější se stejnými koly a pneu
- má podstatně větší kufr
- divte se, ale má o dost více místa vzadu pro nohy
- mám motor 2.0TDCi, kterej s Focusem 1400kg doslova zametá
- je tišší - menší aerdynamický hluk
- je levnější
- líp vyřešený zadní sedačky - míň zavazí při sklopení
A proti Focusu combi??
chybí mi xenony, sedí se níž, hůř vyndáš zadní sedačky, děti jsou utopenější, takže nevidí z okna (možná je to zas bezpečnější), MAX se mi líbí víc na pohled a Focus má imho obyčejnější image, ale to je subjektivní. Já ho prodával kvůli malýmu kufru pro dvě mimina.
Jestli jsi někdy uvažoval o Maxíkovi, tak na něj klidně zapomeň, větší není, aby jakš-takš seděl (na Forda), musel znatelně přitvrdit, je o 130kg těžší. Leda že bys nepřežil bez předních senzorů, ty Focus nenabízí ;-)
S-MAX je o dost lepší, ale stejně asi nejlepší je Galaxy - není o nic delší, ale ten komfort, to jsou panečku dálniční přejezdy... -
superkutil 17.04.08 09:18
« Re: xenony
Ty jsi vyměnil C-MAX za Focus?!? A jak to zvládáš? Mám sice MOndeo, ale kamarádi už všichni mají MPV (Zafira, Scenic Grand, Mazda 5, 807, různé 4x4) a když jezdím s jejich autama, tak si v Mondeu připadám jak v motokáře (sedím na zemi, moc nevidím, cítím každou nerovnost). Jezdím ještě s Fiestou, ale tam to není tak hrozný. :-)
Na Mondeu mám normální xenony (jen tlumené) a na dálkové mám H1. Předtím jsem měl přestavbu na xenony ve starém Mondeu (používalo samostatnou H7 na tlumené a H1 na dálkové) a současné Mondeo svítí s originál xenonny hůř jak staré s H7 i s přestavbou xenonů. Navíc na mě stále protijedoucí řidiči blikají a přitom já vidím mnohem hůř jak s halogeny.
Byl jsem s tím i v servisu s tím, že je problém v motorcích nastavující náklon světel, ale vše zkontrolovali a chybu nenašli. Dnes už bych auto s xenony nechtěl. -
"-- skrytý --" 17.04.08 09:00
« Re: Otevírání kufru
Mal som podobny problem s tym rozdielom, ze dialkovym som ho nakoniec vzdy zdolal. Stavalo sa, ze raz to fungovalo, raz nie. Nakoniec to vyriesila vymena zamku v ramci zaruky. Uz sa to tu tusim riesilo, ale problemom moze byt zatekanie do zamku poza plastovu listu nad EC. Vidiet to aj na z vnutra spinavych krytoch osvetlenia EC. Ten nepodareny plast celkom nedolieha na plech dveri. -
"-- skrytý --" 17.04.08 01:21
« Otevírání kufru
Tak jsem dneska přišel k autu (kombi), chci otevřít kufr a ono nic. Jen při zmáčknutí spínače tam lehce cvaklo a kufr se neotevřel. Totéž při pokusu o otevření pomocí DO. Nestalo se vám to taky někdy? Existuje nějaký jiný způsob, jak otevřít dveře kufru? Co může být v háji? -
"-- skrytý --" 13.04.08 22:03
« Re: trasenie volantu pri brzdeni
Pokud máš na 95tkm původní kotouče tak už budou asi sjeté a bude to chtít nové. Já mám se sjetými kotouči takovou zkušenost, že rozvibrují volant spíš při slabém přibrždění. Vibrace při silnějším přibrždění by taky mohl způsobovat unavený silenblock na ramenu přední nápravy, i ten by měl možná jít vyměnit jako samostatný díl. Případně by to mohli být tlumiče, jejich účinost se dá změřit a dle toho rozhodnout o výměně. -
"-- skrytý --" 07.04.08 14:25
« Re: Nový Focus
Aby se auto dalo zařadit do N1, musí platit následující vzorec
P-(M+N.68)>N.68, kde P-největší technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla v kg,M-provozní hmotnost,N-počet míst k sezení s výjimkou řidiče. Pokud výše uvedená nerovnost není splněna, pak se vozidlo se vozidlo nemůže zařadit mezi N1.
To je celé.
Některá auta to splňují pouze v tom případě, že jsou homologovaná jen jako čtyřmístná - např. právě ta fabie. -
superkutil 07.04.08 13:56
« Re: Nový Focus
Jo, to mi uteklo, myslel jsem že se dá dát přepážka jen do kombi protože vím, že se poslanci hádali, že krátká verze auta nic neuveze. Nu což, asi i poslanci přišli na to že ušetří a nebo konečně někomu došlo, že podnikatel nemusí být vždy řemeslník stěhující materiál a potřebující kombi. -
superkutil 07.04.08 11:32
« Re: Nový Focus
Ty jsi fakt.... Já se ptal proč jde u auta na odkazu (blbě jsem ho označil jako sedan) udělat odpočet DPH a ty mi píšeš, že ne na všechny auta s přepážkou se musí dělat odpočet DPH. Na Focus hatchback odpočet jde udělat a já se ptal proč? A tvoje odpověd? Úplně mimo píšeš něco o tom, že u přepážky odpočet být nemusí a pak už jen napadání a urážky. Přečti si po sobě co píšeš a zamysli se nad tím.
Ostatním se omlouvám, měl to být jednoduchý dotaz na odpočet DPH. -
"-- skrytý --" 07.04.08 11:22
« Re: Nový Focus
kutile, vzdávám se. Máš pravdu, nebudeme se dohadovat o slovíčka. Sedan je vlastně hatchback a ty jsi génius >:-[] Počkej 100 let, bude z tebe další Jára Cimrman, ale tahle doba tě prostě nemůže ani pochopit, natož po zásluze ocenit.
A upřímně se ti omlouvám. Není pravda, že něco nepochopíš. ty chápeš všechno. To jen my ostatní nechápeme tebe.- ale na tvá slova vždycky dojde, jen to pár století trvá ;-)
Víc už to nebudu komentovat. -
superkutil 07.04.08 11:10
« Re: Nový Focus
DR: No a že PepeCarrita pochopil co jsem myslel. Stačilo se podívat na ten odkaz. No nic, nechci to řešit, odpověď jsem nedostal, akorát se tu s tebou dohaduju o slovíčkách. Přečti si svoji první rekci na můj příspěvek a uvidíš, že místo odpovědi mě napadáš. -
"-- skrytý --" 07.04.08 11:03
« Re: Nový Focus
kutile, celá debata o přepážce a DPH začala tvými slovy, cituji: "Od kdy se dá na sedan udělat odpočet DPH? Ten Focus z testu má totiž přepážku. [odkaz] "
Žes to vlastně všechno "myslel" úplně jinak jsi nám laskavě vysvětlil až teď, tak se prosím zklidni a už neotravuj.
BTW, já na tebe nemám žádné narážky, to jsou jen předpovědi blízké budoucnosti, které se navíc v krátkém čase obvykle i naplňují
>:D -
superkutil 07.04.08 10:54
« Re: Nový Focus
Zákon říká:
Podle nových právních předpisů může být výchozím vozidlem osobní automobil s uzavřenou karoserií se společným prostorem pro cestující a pro náklad (typu osobní kombi, kombi) v provedení s max. dvěma řadami sedadel. Vozidlo musí být vybaveno:
- posuvnou přepážkou za druhou řadou sedadel, která umožňuje posuv do prostoru vzniklého sklopením druhé řady sedadel a dočasné zvětšení prostoru pro přepravovaný náklad nebo speciální výbavu. Požadavky na technické parametry vlastní přepážky jsou shodné s požadavky kladenými na přepážku určenou pro skříňová vozidla kategorie N1,
- prostor pro náklad a speciální výbavu musí mít případná boční okna v tomto prostoru zajištěna proti snadnému poškození (pokud je okno pevně umístěno v karoserii postačuje bezpečnostní folie),
- prostor pro speciální výbavu musí mít vhodný počet úchytů pro připevnění následně doplněné speciální výbavy.
To DR na Focus hatchback lze udělat odpočet DPH a já se ptal jak je to možné. Nechytej mě za slovo a odpusť si stálé narážky. Není každý vševědoucí jako ty.
A mě ta stupidní přepážka ubírá při poloze vzadu 10cm a při poloze vpředu 20cm z délky kufru auta, tak že když chci odvézt nějaký materiál, tak ji musím vyndavat. Je to ale asi jen problém Fordu, u jiných značek je i s přepážkou využitý celý prostor kufru. -
"-- skrytý --" 07.04.08 10:53
« Re: Nový Focus
kutile, tys z přítomnosti přepážky vyvodil závěr, že je u toho auta možný odpočet DPH. Navíc jsi dokonce psal o přepážce v sedanu!!!! Já jsem ti na to odpověděl, že to nemusí být pravda, vysvětlil proč a vyjádřil názor, že to stejně nepochopíš. A zase jsem měl pravdu. Kddo si co dá nebo nedá do auta je čistě jeho věc, viděl jsem nehezké video, co dokáže pár krámů z kufru natropit při nehodě za škodu na posádce auta. Ne každá přepážka vypadá tak, jak ty popisuješ, ale to jsem ani nečekal, že by tě napadlo. Já už jsem těch přepážek viděl opravdu hodně.
Už to prosím neřeš, nebo se v tom zamotáš ještě víc a skončíš zase u momentu a kvantové fyziky. Tohle fórum si IMHO zaslouží něco lepšího. -
superkutil 07.04.08 09:31
« Re: Nový Focus
DR: Ale u toho hatchbacku je přepážka a s ní i odpočet DPH. Můj dotaz nebyl proč je tam přepážka ale jak je možné že se na krátký Focus dá udělat odpočet DPH. Myslel jsem, že pro odpočet DPH musí auto splňovat podmínky ohledně nosnosti a že jde odpočet jen u kombi. A nevím DR, proč se do mě pořád navážíš. Jen jsem se ptal.
A co se týče přepážky, tak pokud jsi nějakou někdy viděl, tak si nejsem jistý, zda by v případě nehody nebyla spíše na obtíž, protože je hodně těžká a drží jen na 4 šroubech M6. A jestli jsi ji někdy viděl, tak víš, že ubírá v autě hodně místa a že by si jí tam bez odpočtu DPH ani nikdo jiný nedal. Samozřejmě že existují přepážky od výrobce, ale s temi nelze uplatnit odpočet DPH, ale ty zase nezabírají místo v kufru a přitom chrání posádku proti předmětům z kufru. Např. přepážky v Německu nejsou za zadní částí opěradel, ale jen v prostoru mezi horní hranou opěradla a střechou vozu a jsou mnohem lehčí než ty české. -
"-- skrytý --" 07.04.08 07:17
« Re: Nový Focus
kutile, s přepážkou je to prosté. Protože můžeš mít v jakémkoliv autě přepážku - třeba kvůli bezpečnosti a ochraně cestujících před předmděty z kufru v příapdě nehody. A přitom i když máš takovou přepážku v autě, nikdo ti nenařizuje homologovat auto jako N1 aodečítat DPH. Tedy přepážka v autě neznamená automaticky odpočet DPH. Ale to ty asi zase nepochopíš ...
Že u sedanu přepážka za zadními sedadly vzhledem k zcela oddělenému zavazadlovému prostoru jaksi postrádá smysl, to zjevně nechápeš taky ...
-
"-- skrytý --" 06.04.08 21:30
« Re: Nový Focus
nahodou, ten facelift pomohol aj interieru (zas ako kde), ale najma palubak je konecne palubak a nie mrnavy display ako na fobii, taktiez laktova opierka je konecne posuvna a je v nej aj dost miesta. tie ovladatka klimy nic moc, ani faceliftovane radio sa mi zrovna nepaci, ale zasa pridali dalsiu skrinku a konecne je na dobrom mieste umiestnena aj 12V zasuvka. tiez kvalita pouzitych plastov sa mi zdala lepsia.
ja to celkovo hodnotim pozitivne (aj zvonka aj zvnutra) -
superkutil 06.04.08 14:54
« Nový Focus
Tak jsem koukal na nový Focus a vůbec se mi nelíbí, hlavně ten interiér. Moc nechápu proč neponechali Focus II, který je oproti Focus I vylepšený v interiéru i exteriéru a udělali nový Focus který vypadá jako hybrid s předkem z Mondea a LED světlama vzadu, ale vlastně s ničím novým. Ty LED jsou odporné už i u faceliftu C-MAXe. Např. interiér S-MAXe se mi líbí ale až na ovladače klimatizace - ty mrňavý točítka jsou horší jak u korejců. A teď je nacpali i do Focusu. Ta nejednotnost ovládacích prvků Forda jednou zničí. A to množství stříbra a co ten volant ze starého Mondea? To nemohli dát alespoň stejný jako je v Mondeu a S-MAXu? Vám se nový Focus líbí?
Od kdy se dá na sedan udělat odpočet DPH? Ten Focus z testu má totiž přepážku. [odkaz] -
"-- skrytý --" 05.04.08 22:18
« Re: kola (elektrony) pro fofo
chlapci, s tym ET to mate popletene. Cim vyssie ET cislo, tym su disky viac "schovane" v blatnikoch, kedze ET je vlastne vzdialenost uchytenia disku od jeho stredu. ET moze byt aj zaporne.
Focus II ma praveze velmi vysoke ET (52.5), take elektrony som normalne ani nevidel predavat pri inych znackach (bezne su od 30 do 48). V TP je napisanych oficialne len tych 52.5 ale to je v pohode, mozete mat aj disky s inym ET, podstatne je, ze sirka auta sa nesmie zvysit o viac nez nejaku povolenu hodnotu (tusim o 2%, co pri sirke focusu robi pomerne dost priestoru na manevrovanie). Aj ked velky rozdiel moze kazit jazdne vlastnosti aj podvozok. Moje elektrony na zimu (OZ 5-star) maju ET 38 a vyzera to este kus lepsie, kedze povodne Ford disky s vysokym ET su utopene. Ziadne problemy som s tym nemal (a bol som na nich aj na garancke). -
"-- skrytý --" 05.04.08 21:43
« Re: kola (elektrony) pro fofo
Já jsme na Cmax koupil hliníky Borbet CA 15". 15" proto, protože jsem původní plecháče nechal pro zimní gumy a zbyly mě letní 15" Michleliny a bylo mě líto se jich zbavovat. Jinak bych koupil hliníky 16".
Borbet CA 15" vyšli 4 kusy na 8200 i s maticema, který jsem k nim automaticky dostat. To považuji za výbornou cenu. Problémy s montáží nebo něčím jiným žádné, jenom jsme si nechal namontovat pěkný ocelový ventilky a nějací .. mě z nich ukradli čepičky :-)
Ty Borbety jsme vybíral podle disko konfigurátoru Dunlopu, adresu už si nepamatuju. Potěšilo mě, že ta představa z konfigurátoru je hodně podobná realitě a CA se k Cmaxu podle mě dobře hodí. ET mají asi o 18 mm větší než mají disky od Fordu a o to lím na autě vypadají. Mám ale podezření, že to větší ET maličko kazí jízdní vlastnosti, trošku víc se musím prát s volantem než u zimních kol. Ale to může být taky způsobený pneumatikama (letní vrorek vs zimní).
Obecně mě přide, že všechno příslušenstvý na forda je za docela dobrou cenu, jenom ty hliníkový kola, ceníkový příplatek 28 tisíc za hliníkový kola, to je nářez. -
"-- skrytý --" 05.04.08 18:06
« Re: kola (elektrony) pro fofo
Na fotky koukni zde [odkaz] . Ja jeste nemam prezuto, tak dole jsou dve fotky z ulice, cerny FoFo s Dezent F 7x16, pozdeji je zase smazu.
No ze ty kola nejsou v TP, to vim, ale myslim ze se to da resit dodatecnym zapsanim a to bych delal spis pro budouci STK, nez pro Forda, tem to bude nejspis jedno.
Jinak ronaly jsem mel taky v merku, stejne tak Borbet LV 5, ale oboje by chtely spis 17".
Ty Ronaly i Dezenty tu ma nekdo(na moje.auto.cz)na Cmaxu, tak se muzes podivat.