FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Bez nadpisu
okolo accordu CTDi akurat smutne chodim, ale bohuzial sa mi kombik nezmesti do budgetu.
octiavia je sialene draha, uz nevedia, co za nu pytat. preto som sa poohliadol po tolede, ktore ma sice specificky design, ale zmesti sa mi do budgetu 2,0 TDI (jazdil som, fakt velmi solidny motor, podozok tiez na tom kratkom useku a pri prejazde jam OK) s plnou vybavou. design sa mi vcelku pozdava, najma tie gulate budiky. inac je to plastove eldorado, ten interier by si zasluzil aspon kvalitnejsie oblozenie a la octavia. ale inac je fakt velke, octavia sa nechyta... -
Tailor 02.05.05 13:04
« Bez nadpisu
lubo1: Ja mam Ford Focum Kombi Ghia s motorem 2.0 TDCi. S autem a jeho jizdnimi vlastnostmi jsem velmi spokojen a mohu ho vsem doporucit. Jeho cena je srovnatelna s Octavii kombi TDi 2.0, pokud se dovybavi stabilizacnim systemem, radiem, hlavovymi airbagy, atd. Kufr je o 100 litru mensi, trochu kratsi, ale take nizzsi, coz ocenuji pri couvani s vozikem. Z Octavie, kterou jsem mel predtim na nej nebylo videt. Nahradni kolo se kombi vleze plnohodnotne bez zmenseni zavazadloveho prostoru (maximalne 16"). Protoze je to prvni auto, ktere mam, s naftovym motorem, mohu ho porovnavat pouze s benzinovymi motory. Od nich se vyrazne odlisuje hlukem a zapachem pri startovani. Spotreba na kratsi vzdalenosti je asi o 1 - 1,5 l (7.5 - 8 l /100km) mensi, na delsi vzdalenosti pak asi o 2 litry (7.0 l /100km).
Tyto udaje jsou zatim v dobe, kdy mam ujeto teprve 2500.
Bezkonkurencni je akcelerace a sila motoru. Na dalnici z Prahy do Olomouce bylo mozno krome nekolika useku se snizenou rychlosti nebo pokud si to vyzadala dopravni situace jet na sestku. Celou tuto vzdalenost jsem ujel za necele 2 hodiny pri otackach od 2000 do vyjimecne 3000 (180 km/hod). Pokud si chci trochu razantne zajedit v zatackach, mam co delat, abych se udrzel na sedacce. Bocni vedeni sedadel by mohlo byt o dost lepsi. Podelny stresni nosic ma z vyroby pouze dve polohy na pricniky, ktere maji sice optimalni polohu, ale pokud bych chtel posunout pricniky vice dozadu, bylo by potreba vyfrezovat pro novou polohu vybrani v podelnicich. Palubni pocitac na rozdil od Octavie neukazuje okamzitou hodnotu spotreby. Dosud se mi nepodarilo nastavit cas na radiu. To je zatim asi vsechno. -
"-- skrytý --" 02.05.05 11:14
« Re: Tazka volba...
lubo1: ja som mal akurat problem s tesnenim vo "vani" na rezervu. to bolo vyriesene na pockanie, takze nic vazne, ale mam iba 4400 km.
ked honda, tak preco nie accord kombi 2.2 iCTDI?
u octavky som mal rovnaky problem. je ich vela a dost sa kradnu (najma silnejsie diesle).
ked uvazujes o tolede, nie je lepsie pockat na noveho leona? toledo ma podla mna dost "kontroverzny" design.
inak som s focusom velmi spokojny, citim sa v nom prijemne, zvonku vyzera dobre, pri jazde si uzijes aj zabavu aj dostatok komfortu, motor 1.6TDCi je tiez super. odhlucnenie je velmi dobre zvladnute (motor, podvozok, aero), niterier zatial nevrzga.
niekto tu spominal statistiky predaja noveho focusu a vraj je aj samotny ford prekvapeny, ako dobre sa novy model predava.
len skoda, ze 1.6TDCi a 2.0 TDCi splnaju iba EURO3 bez DPF, 2.0 TDI ma EURO4 aj bez filtra. celkom by ma zaujimalo o kolko tie motory presvihli limit, asi to nebolo vyrazne. -
« Tazka volba...
Hi all, uz nejaky cas sledujem tuto diskusiu a paci sa mi, ako vam to tu fici. Dovod je ten, ze som momentalne pred investiciou do nejakeho priblizovadla. Ja sam so fanusik Hopdy (ale to je subjektivne, nejdem vas presviedcat o tom, ze Honda je naj..), ale kupodivu sa budem musiet honde vyhnut. Rozmyslam o nejakom priestrannom kombi a v uzsom vybere Octavia II, nove Toledo (aj ked je to taky hybrid :-) ), Focus II a Astra II. Pozeram po nejakom silnom TD (100 kw a viac) s dobrymi jazdnymi vlastnostami a zaroven velkym intereierom. Beham uz dlhsie okolo octavie, ale pri nej ma zacina odradzat cena a to, ze ju stretnut na kazdom rohu. paci sa mi to noce 103 kw TDIcko, ktore je aj v tolede, ale chyba mi sportovy charakter toho auto, ktory sa napr. snazi prezentovat toledo.
ale nie o tom som chcel - co ma zaujalo, su parametre a cena focusu. o jazdnych vlastnostiach je zbytocne hovorit, focus je podla mna v tomto ohlade leadrom. novy TD 100 kw bol (ak sa nemylim) spraveny v spolupraci s PSA a dost ho vychvalili. mate s nim niekto skusenosti? papierovo podla grafu vyzera celko OK.
coho sa ale trochu subjektivne bojim je to, ze nepoznam nikoho, kto by ford mal. viem, ze nemecky TUV focus chvali, ale predsa. ako ste vy majitelia s focusmi spokojny? Zaujimaji ma veci ako vrzganie interieru, hlucnost podvozku, drobne problemy (ako maju vsetci znami s 307ckami :-) ).
Budem vdacnyza kazdy feedback, focus sa mi fakt paci. Urcite sa do neho pojdem dnes posadit, som zvedavy na subjektivny pocit v porovnai s toledom, ktore u mna momentalne tak trochu vedie (a nie len kvoly budikom a la Alfa Romeo :-) )... -
« Bez nadpisu
Tak dnes som si bol u Forda v BA pozriet novy Focus II. Skvele auto. Veka miesta vyborne prepracovany interier, fakt dobre ceny za jednotlive vybavy. Neviem kde sa chytaju ostatne znacky. Octavia, 307, Megane, Stilo a spol.
Ked sa rozhodnem pre nove auto, bude to Focus II( ak Honda s novym Civicom nepredvedie nieco lepsie).Ono presne takyto typ auta sa mi paci, tak troska sportovesi nadych, ale funkcnostou je to rodinne auto.
Parada. -
"-- skrytý --" 22.04.05 14:50
« ...
jirkaf: Ja som mal strop 650.000 SKK (auto stalo 653.000), co je asi 520.000 CZK. Ak by som na objednavku mal rovnaku zlavu (78.000 SKK) ako na skladove auta, tak urcite by som si zobral namiesto 15" alu diskov radsej ESP a priplatil 8900 za 6 bagov. Keby bolo keby.. :) -
Tailor 22.04.05 14:09
« Bez nadpisu
to bluedream: Ja jsem mel podobny problem se starou octavii, kterou jsem koupil bez klimatizace. V dobe zaruky mi ji nechteli doplnit. Po ni pak za podstatne vic penez, coz jsem vsak uz neudelal. Kdyz jsem objednaval Ford Focus Combi, mel jsem vybranou variantu Trend podle nemeckych stranek s minimem doplnku. Skutecnost u nas byla ale jina. Opravdu vetsina mnou pozadovane vybavy byla nabizena az ve verzi Ghia, kde je nekolik zbytecnosti navic, ktere jsem nechtel, ale stejne jsem musel priplatit za automatickou klimatizaci a stabilizacni system. Vcetne nekolika malo doplnku (plnohodnotne nahradni kolo, hlinikova kola - standartni zelezna paprskova nebyla z vyrobnich duvodu k dispozici, metaliza, radio na mp3, vyskove nastavitelne sedadlo spolujezdce, priprava na mobilni telefon a tazne zarizeni) jsem se tak dostal na fakturovanou cenu 775 000 + 25000 na nektere doplnky navic. Cena vybavy Trend v Nemecku mi vysla o neco mensi -
"-- skrytý --" 22.04.05 13:35
« Re: hlavove airbagy - TREND
Skusim sa spytat v servise, ked tam pojdem ako to je s tymi bagmi, mozno to bude zaujimat viacerych, ktori ich nemaju v zaklade a kupili "akciove" auto.
Na "zapadoeuropskych" trhoch je situacia ina. Napr. v DE maju 6 bagov, ESP v zaklade od najnizsej vybavy. Cena je vsak vyssia ako na SK. Ale v DE su ochotni dat dost vyraznu zlavu, takze nakoniec to auto vyjde lacnejsie ako u nas. Ja som potreboval auto na leasing a tam pripadalo do uvahy len SK a ked na skladove auta davali zlavu cez 2000 EUR, nebolo o com.
Ked budem za 4 roky kupovat nove, tak uz bude situacia uplne inde, ktovie ako na tom bude re-import, legislativa s prihlasovanim atd. V DE, NL, BE sa daju auta kupit velmi vyhodne, tak ak to pojde z hladiska legislativy, ludia to budu robit. Sam som o re-importe alebo kupe v AT. DE uvazoval, ale nakoniec zvitazilo komfortne riesenie "na istotu". Byvam vo Viedni, casto chodim na SK a platit rakuske poistne a dane sa mi nechcelo, takze preto ten leasing (nie som majitelom auta). -
"-- skrytý --" 22.04.05 12:51
« Bez nadpisu
to bluedream:Nevim jak´Ford, ale ja chtel kdysi dodatecne airbagy do Fiata(take se od pohledu zdalo, ze na to priprava je) a neslo to.Udajne na to sevisy nemaji vybaveni.Rekli, ze se to musi ojednat rovnou z fabriky.K te vybave, ja mam Trend a mam 6airbagu,mlhovky,ovl. radia na volantu atd., jenze Trend prodavany v CR to ma az za priplatek.Uz jsem to rikal, porad se rozdeluje "vychod" a "zapad", je to hlavne kvuli kupni sile.To co ja mam v aute pro trh Belgii v Trendu tak v CR ma Ghia ;-) -
"-- skrytý --" 22.04.05 11:49
« hlavove airbagy - TREND
mam vybavu TREND a tam bohuzial u nas nie su standardom hlavove airbagy (mam iba predne a bocne). rozmysali ste niekto dat si ich tam dodatocne namontovat? v strope su na to krytky a pokial su tam uz na to pripravene aj kable, tak tam staci hodit iba chybajuce airbagy.
lenze to je potrebne rozobrat pravdepodobne stropne oblozenie a z takej intervencie nemam dobry pocit, keby vsak islo dodatocne dorobit, asi by som do toho siel, nech to ma 6 bagov ako kazde auto v tejto triede.
z fabriky som si ich objednat nemohol, lebo som bral auto na sklade. -
"-- skrytý --" 22.04.05 11:31
« Re: Dalsi poznatky
jirkaf: ja uz mam 3400km, citim ako si cele auto "sada". najpr islo trochu tazsie zaradit 3., teraz je to uplne bez problemov. spotreba sa u mna zaopak zvysila, ale to je tym, ze teraz autu v ramci zabehu castejsie "nalozim". ked dotankujem doplna, tak sem hodim realnu spotrebu.
rychlost 160 aj mne pride optimalna, nastavim tempomat a o viac sa nestaram :-) teda v zmysle, ze motor utiahne bez problemov kopce atd.
ja som od plnohodnotnej rezervy upustil, v nemeckom prospekte co mam doma som zistil, ze pri plnohodnotnej rezerve pridem o 105 l batozinoveho priestoru a ked pouzivam alu disky a rezerva je plech, aj tak mozem ist iba 80km/h. -
Tailor 22.04.05 10:55
« Dalsi poznatky
to bluedream: Nahradni plnohodnotne hlinikove kolo 16" - 205 uz mam prisroubovane. Novy sroub stal 202 Kc a bylo potreba o 8 mm seriznout kridlovou hlavu z umele hmoty. Mam ujeto pres 2000 km s jizdnimi vlastnostmi jsem mimoradne spokojen. Pokud nejsou na silnici vyjete koleje, vubec si clovek neuvedomuje rychlost auta. Pri rychlosti kolem 160 km/h ve stare octavii jsem se citil jako zavodnik, ale ve fordu je to zejmena na 6. rychlost velmi prijemne a klidne cestovani. Kratce jsem vyzkousel 180 km/h na sestku a motor tocil 3000 otacek.
Jinak po nastartovani auto porad smrdi, spotreba nafty je mezi 6,5 a 7,5 l/100km. Pri jizde zejmena po meste si musim davat pozor na razeni jednicky. Kdyz pritahnu trochu vic radici paku k sobe zaradi se zpatecka. Zatim se mi nepodarilo nastavit cas na radiu (mam Sony s MP3), kde je stale zimni cas. -
"-- skrytý --" 19.04.05 09:41
« servis 1. krat
v piatok som si bol dat namontovat na focusa chromovu masku, ktora je az vo vybave ghia, ale k tmavomodrej metalize sa hodi ovela viac ako cierna.
auto mi potom v servise umyli, aj podvozok a ked som si na parkovisku daval prave kupene poistne sroby k rezerve (velmi logicke, nie? :-) ale kam s nimi?), tak ta latka pod rezervou bola uplne mokra, zavolal som servisaka, ze to to je? auto isli umyt este raz, zistili ze bola trochu uvolonena jedna z plastovych zaslepiek vo "vani" na rezervu. spravili to na pockanie a to bol piatok, takze som s ich pristupom spokojny.
este jedna vec z kategorie "observations". mam ostrekovace svetlometov a ked hladina kvapaliny poklesne pod urcitu hladinu, tak mi voda strieka iba na predne sklo, ale PP este nehlasi malo kvapaliny. je to logicke, ze takto setri kvapalinu, ale PP by mohol uz nieco zahlasit. je to OK? ale asi sa Ford spolahol na "ostrikovace strikaji, stirace stiraji.. dyt to nemusite hlasit, to preci vidi.." :) -
"-- skrytý --" 14.04.05 12:28
« Re:
PeterJ: Novy Civic sa aj mne paci, som velmi zvedavy. To bol dalsi dovod, preco isiel aktualny Civic prec zo zoznamu.
M3 ma mensi kufor a celkova dlzka auta je vacsia, takze priestor M3 je horsie vyuzity ako pri FII, je to mozno tymi naraznikmi, ale v meste je kazdy cm navyse citit. Inak ten kufor je rozdeleny na 300L + 25L prietor pre "bordel", bez toho rozdelenia je tusim 360L, ale nejak sa mi nezda ten rozdiel.
Pri FII je moznost vyberu takej vybavy, aka vyhovuje, bez obmedzeni ako pri M3 (bud zaklad pre mna neprijatelny alebo draha max. vybava), interier zakladnej verzie FII posobi omnoho dospelejsie a aj v zaklade je FII vyborne auto, pre mna tiez nie je prioritou dat vsetky prachy na auto, preto som si stanovil strop.
Tie bubny by nemali mat vplyv na brzdnu drahu, vacsina brzdnej sily je potrebna vpredu a focus brzdi aj s bubnami lepsie ako vacsina konkurencie. Skor je to o dizajne, ze to auto ma "iba bubny", mne to uz tiez prestava vadit a to som bol silny odporca bubnovych brzd :) -
« Bez nadpisu
Skodu som vylucil ako prvu, hlavne co sa tyka kradnutiu. Rovnako som pristupoval aj minulemu vyberu.
Mazda 3? Ano je to dobre auto, ma rovnaky podvozok ako FII. Ale batoz. priesto mi pripada dost maly, sice som este nevidel FII ale podla tech udajov je mensi o 85l.
Co sa tyka ceny tak ja sa orientujem skor na zakl. vybavy a podla toho vyberam. Ono nie vsetci mame na tie predrazene vybavy a aj poistka sa zbytocne predrazi. Zatial patrim do tej strednej vrstvy na Slovensku, takze tak. A okrem toho vacsina ciest ktore s rodinou podnikam je BA a okolie, pripadne nejake to zahore a raz za dva tri mesiace ideme na Oravu. Vtedy ten batoz. priestor dost chyba.
Bubnove brzdy mi as tak nevadia, nejazdim jak sumacher, aj ked v krizovych situaciach to by mohlo chybat, to uznavam.
Inak klima byva teraz dost casto ako bonus v roznych akciach, a to je asi jedine co by som potreboval k zakl. vybave v tejto triede.
A vlastne by som si chcel vybrat auto ktore mi vydrzi v normalnom stave aspon 10 rokov.
Inak vcera som pozeral ako by mala vyzerat nova Honda Civic. Ak by to bolo aj seriove tak ako studia, no tak dalsi kandidat.
Uvidime -
"-- skrytý --" 14.04.05 10:59
« ...
PeterJ: ked mas 2 roky cas, tak to uz budes mat prehlad, ako na tom FII bude. Lacnejsi ako teraz asi nebude, uvadzacie ceny su teraz priblizne o 70.000 SKK nizsie, co je dost dobra ponuka. Ja som takto kupil 1.6TDCi za cenu 1.6i.
Ale za 2 roky budu vychytane chybicky a budu dostupne aj dlhodobejsie skusenosti :)
Inak japonci drahi nie su. M3 je teraz za dobru cenu, takisto Corolla. U mna nakoniec po niekolko mesacnej analyze +/- zvitazil Focus.
Designovo sa mi pacil najviac Civic 3D 1.6i Sport (vyzera ako TypeR), dobry motor, vo verzii sport aj prijemny interier. Zo zoznamu vypadla preto, lebo z neho vypadli akekolvek 3D verzie. Cena so zlavou v CZ bola 580.000 SKK, potom uz bola iba bez zlavy za 630.000 SKK. Este jedna vec, Civic ma strasne velky polomer otacania (12.x), co je v meste dost velka nevyhoda.
Dalsie auto v zozname bola OII, myslim, ze je to dobre auto, pre rodinu dost prakticke. Ja nie som ale fanusikom velkych previsov karoserie, jazdne vlastnosti sa tiez nechytali na M3 alebo FII. Takisto by som nemal radost, ze budem mat auto ako kazde piate na ceste. Predtym som mal sluzobnu OI a trochu by ma stvalo, ze teraz platim za auto tazke prachy a vyzera to ako keby som mal sluzobne :)) A to nespominam statistiky kradnutych aut :(
Corolla je teraz za velmi dobru cenu, nevyhoda fakt maly kufor a po facelifte este viac konzervativny design. Podvozok vraj tiez "nic-moc". Je to ale kvalitne a spolahlive auto, takze by s tym nemali byt ziadne problemy.
Teraz k M3, bol som uplne "na prasky" z verzie 2.0i Sport v ciernej farbe, uz som bol viac-menej rozhodnuty, lenze o par tyzdnov neskor vo mne zvitazil konzervativny pristup k rozpoctu a zdalo sa mi vela, dat za auto 800.000 SKK po zlave, nemam moznost si to dat do nakladov atd, tak som si stanovil strop 650.000 SKK. Za tu cenu by bola po zlave 1.6i Comfort + klima + CD. Lenze interier verzie Comfort na mna posobil velmi lacno, aj vnutorne klucky su zo sedeho plastu. Verzia Touring vyzera super, bola by za 690.000, v tom je uz vsetko, co clovek moze potrebovat, chybal mi tam akurat tempomat. Lenze dat takmer 700k za 1.6i motor, to bolo na mna vela a presiahlo to uz vyrazne moj limit.
Tak som skoncil pri FII. Za 653.000 SKK som dostal 1.6TDCi Trend ( + klima, CD s ovl. na volante, tempomat, volant v kozi, vsetky okna el., ostrekovace svetiel, alarm..) Interier sa mi paci, mam rad cisty a minimalisticky design. Takisto dobre na mna posobi aj z vonku. Urcite ten design tak skoro "nezostarne". Jazdne vlastnosti super. FII je tak siroky, ako auta o 2 triedy vyssie, je tam skutocne dost miesta. Relat. velky kufor (385L) a male previsy karoserie. Jedina vec, ktoru musim "prekusnut" su bubnove brzdy vzadu, vsetko dokonale byt nemoze :-) S ESP su kotuce vsade, na sklade = so zlavou, ho s ESP vsak nemali. A v neposlednom rade statistika kradezi Fordov sa pohybuje na urovni japonskych znaciek.
Myslim, ze som k vyberu pristupoval dost racionalne, proste FII ziskal najviac bodov a som s vyberom spokojny :) -
« Bez nadpisu
Zdravim vsetkych. Vidi ze novy Focus uz ma prvych priaznivcov. velmi ma zaujima vas nazor, lebo by som si ho v buducnosti chcel kupit aj ja. teraz mam maleho Getza, na ktoreho nedam dopustit, ale predsa, to auto ma strasne maly kufor co nam ako malej rodine moc nevyhovuje. najprv som rozmyslal nad francuzmi(P307 R Megane Grandtour), ale po precitani reakcii majitelov tuna na forach som od toho upustil. Su to pekne auta, ale maju co dohanat v spolahlivosti. japonci su dobri, ale moc drahi na moje pomery. Takze pockam az Getzovi skonci zaruka a asi pojdem do FII. O dva roky dufam budu vychytane aj najmensie chybicky a mozno to aj o nieco zlacnie.
Zatial vela stastnych km. -
"-- skrytý --" 07.04.05 09:34
« Re: 1,6 diesel - spotreba
Lubos1: mne ukazuje PP priemerku 5.5 asi za 500km, v tom je aj mesto, zacpy na dialnici, dialnica, okresky, dediny. ked som si dal zmerat iba jednu cestu z viedne do bratislavy, tak mi vyslo 4.5. musim to este overit relnym meranim, idem si prave vyrobit spotreba.xls :-) pravdepodobne do focusov davaju motor uz s novym FW, ten nudzovy rezim by ma nepotesil.
takze ak by to bolo realne, ja som spokojny, najma pri dnesnych cenach phm. -
"-- skrytý --" 07.04.05 08:53
« Bez nadpisu
to Lubos1:K te spotrebe u 1,6TDCI, ja ten motor mam v C-maxu a nez jsem najel 20000km tak jsem jezdil tak za 6,3l/100km kombinovane.Psal jsem to uz jinde, mel jsem parkrat problem pri prudke akceleraci mi sel motor do nouzoveho rezimu "engine system fault".Kdyz jsem byl na garanci, tak jsem jim to rekl a oni, ze se to se to muze stat a ze par pripadu uz meli.Nahrali novy software a motor mi pripada jak vymeneny.Jede to uplne jinak a ted mam spotrebu pri stejnem stylu jizdy 5,7l/100km(hodne dalnice v SRN kolem 160km za hodinu a pojizdky po Bruselu do prace,nakupy a atd), takze na to jak to honim mi ta spotreba pripada super!!!Bud je to tim softwarem nebo ze si motor uz sedl, ale nejspis oboji.Jinak spotreba mi podle PP sedi presne, co natankuji a spocitam, tak to sedi s PP. -
Tailor 07.04.05 06:16
« Bez nadpisu
bluedream: Ja mam najeto zatim jen 1100 km, coz se asi brzo zmeni, protoze planuji delsi cesty. Co se tyce koure po startu, myslim si, ze se situace truchu zlepsila. Stale ale doufam, ze bude lepe. Spotreba se pri jizdach z okoli Prahy na jeji okraj ustalila na 7,5 litru. Nejmensi spotrebu jsem mel nedavno pri ceste z Boziho Daru s boxem na lyze na strese, ktera byla 6.2 podle mereni v aute (vzdalenost 140 km). Taky se trochu snizila hlucnost motoru pri rozjezdu pri otackach motoru kolem 2000. Mel jsem ze zacatku pocit, ze pri seslapnuti plynu klapou ventily, coz asi nebude pravda, protoze u modernich motoru v poslednich letech jsem se s tim nikdy nesetkal. -
Lubos.1 06.04.05 20:39
« 1,6 diesel - spotreba
to bluedream:
ako si na tom so spotrebou? Viem, je to este surove, ale predsa...
cital som niekolko testov a vacsinou sa na spotrebu celkom stazovali, nemohli sa dostat pod 6,5, pricom je deklarovana okolo 5.
Asi v jednom alebo dvoch testoch si spotrebu pochvalovali, bola okolo 5,5 l.
Ked som mal na par dni pozicanu Mazdu 3 s tymto motorom, tak mi ju dealer odovdzal s hodnotou 10,5 na PP :shock: , ale s tym, ze behali iba po meste a vobec to samozrejme nesetrili, ale aj tak sa mi to zdalo akosi moc.
Ja som to vynuloval a pri normalnej jazde som sa dostal mimo dialnice na 5,8 (skoro ziadne mesto) podla PP. Ak PP klame ako na Mazde 6 (cca 1/2 litra), tak sa mi to zda celkom dost, kedze za skoro rovnako jazdim na Mazde 6 diesel (pp 5,9...skutocnost cca 6,4). -
« Kouř při startování
Dobrý den, přečetl jsem si Váš příspěvek a jsem docela překvapen. Mám se stejným motorem C-MAXe s s tímto jsem se vůbec nesetkal. Je fakt, že mám v garáži v zimě maximálně kolem nuly, ale při startování jsem se s podobným efektem vůbec nesetkal. Jestli mohu poprosit, dejte mi vedět, pokud zjistíte, že je to normální stav. děkuji Ondra -
"-- skrytý --" 05.04.05 14:06
« 1,6 TDCI
to bluedream:U meho C-maxe mi menili olej ve 20200km.Ptal jsem se, zda to nevadi, ze jsem to o 200km presvihnul a oni rikali, ze ne.Ford udajne toleruje 500km(kdyby to bylo vice, mohl by nastat problem se zarukou, kdyby se ti vyskytl nejaky problem).Jezdit drive mi rekli, ze je zbytecne, ze tento limit je nastaven s rezervou.Olej mi dali Shell Helix Diesel 5W-30.Za tento olej byla cena na fakture 47eur za 3,8l.Takze plna syntetika.Servis jsem nechal delat v Bruselu, co davaji v CR nebo SR to nevim. ;-) -
"-- skrytý --" 05.04.05 11:29
« Re: Re: Re: Směr otáčení
mitsi: ked som mal octavku I na leaseplan a zjazdil som predne gumy, tak mi v servise dali dopredu kludne ine pneu, s tym, ze na jednej osi musia byt rovnake a nerobilo to ziadne problemy, neriesil som to, povedal som si, ze vedia co robia :) -
"-- skrytý --" 05.04.05 11:02
« Re: Re: Směr otáčení
SirAnton: Pokud to tam takto opravdu máš znázorněno, tak je to rozhodně špatně! Už cca 20 let (od masivního nástupu radiálních gum) se doporučuje přehazování výhradně mezi předkem a zadkem, tj. při zachování směru otáčení, nikoli křížem. V poslední době navíc převažuje názor, že ani to by se nemělo dělat: prostě u FWD sjedeš předek cca 2x rychleji než zadek, takže si po ojetí předních koupíš nové gumy - stejné jako máš vzadu. Otázkou zůstává, jak sehnat stejné přední gumy po určitém čase (při nízkém průměrném ročním km proběhu), když už se nevyrábějí. -
"-- skrytý --" 05.04.05 10:09
« .. olej & 1.6 tdci 80kW
jirkaf: tak do je dost 4500 za momentak, to radsej kupim plnohodnotnu rezervu a klasicky kluc :)
inak ma niekto skusenosti s motorom 1.6 tdci (1.6 hdi @PSA), ze aky olej je pre to najlepsi a ci mam prvu vymenu urobit skor ako je predpisanych 20.000km? alebo sa spolahnut na maunal, kupit hocijaky olej podla specifikacie keby bolo treba doliat a ist az na prvu prehliadku? -
Tailor 05.04.05 09:48
« Bez nadpisu
bluedream: Klic na kola je pripevnen na zvedaku. Oboji je schovano pod nahradnim kolem v kufru. Ja jsem si zatim koupil na kola universalni klic pro matice 17", 19", ....(takovy kriz se ctyrmi rozmery) za 99 Kc. Momentovy klic na kola jsem videl pouze za cca 4500 Kc, coz neni malo, proto jeho koupi jeste zvazuji. -
"-- skrytý --" 05.04.05 09:22
« Re: Směr otáčení
mitsi: a je v pohode vymenit na 50% opotrebovanu pneu za 100% s rovnakym vzorkom na jednej osi? nebude rozny priemer robit problemy najma vpredu?
jirkaf: tak si pojdem kupit rovno nejaky momentovy kluc, lebo toho sa vzdy bojim, ze to neodhadnem a nieco poskodim. vlastne ani neviem, kde na kolesa kluc vo focuse mam :) -
"-- skrytý --" 05.04.05 09:00
« Směr otáčení
Pokud radiální pneumatiku už jednou začneš točit jedním směrem, pak už se musí stejným směrem točit až do konce své životnosti, a to bez ohledu na to, zda má či nemá směrový dezén! Pozor tedy na myslou představu, že když není na boku vyznačen směr otáčení, může se guma točit, kam chce. Změna smyslu otáčení po určitém počtu najetých km totiž může způsobit destrukci kostry pneumatiky!!! -
Tailor 05.04.05 07:40
« Bez nadpisu
bluedreem: U predchoziho auta (Skoda Octavia 1.6) jsem mel taky dve sady
pneumatik po 5ti kusech. Vzhledem k defektum na letnich pneumatikach jsem postupne zapojil vsech pet do provozu. Dalo se to udelat snadno, protoze letni pmeumatiky nemaji predepsan smer otaceni. U Fordu letni pneu taky nemaji predepsan smer otaceni a tak pokud dlouho nepichnu nastane asi problem s nestejnym sjetim vzorku. Presto se domnivam, ze si mohu dovolit jet i v tomto pripade podstatne rychleji nez 80 km/hod. Zimni pneumatiky maji asi vzhledem k vzorku predepsan smer otaceni a pri eventualni vymene muze navic nastat pripad, ze bude nutno nechat pneu otocit na rafku. Jeste bych chtel upozornit na mizernou kvalitu klice na kola dodavaneho s novym Fordem. Jako vzdycky jsem menil zimni kola za letni sam a originalni klic vydrzel prave pouze vymenu tech ctyr kol a je vice nepouzitelny. Doporucuji koupit si jiny klic na kola na matice 19 mm vyrobeny z poradne oceli nebo si nechat kola vymenit v servisu. -
"-- skrytý --" 04.04.05 15:04
« Re:
pozriem aj ja dnes do kufru, ci sa tam zmesti aj vacsie koleso ako nudzove :-) podla mna plech na nahradne koleso urcite staci, aj tak s tym vzdy musis nieco urobit, ked mas defekt, nemozes jazdit na nerovnako opotrebovanych pneu na jednej osi. skor mi ide o ten limit 80km/h pri nudzovke, vzdy som mal v aute plnohodnotnu rezervu na plechacoch s letnymi pneu, na zimu som to nemenil. -
Tailor 04.04.05 14:26
« Bez nadpisu
to bluedreem: protoze mam provedeni kombi, kde je pod podlahou misto na plnohodnotne kolo o maximalnim rozmeru 16" x 205 mm, tak o zadne misto neprichazim. Podlaha je uplne rovna. Pro plechova kola mohu pouzit sroub na pripevneni nahradniho kola v originalnim provedeni. Pro hlinikova kola, ktera maji vyssi stred, je nutno umelou hmotu na nem o cca dva centimetry seriznout (uz jsem si objednal dalsi sroub). Umela hmota totiz musi po zasroubovani byt v rovine podlahy, protoze slouzi soucasne jako podpera krytu nahradniho kola. -
Lubos.1 04.04.05 11:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho ma
to Bluedream:
bol som pred 2 tyzdnami na prehliadke po 20 000 km a pneu boli opotrebovane rovnomerne, takze ich neprehadzovali. V zime som mal ale samozrejme prezute na zimne, takze sa to zatial neprejavilo. Ale v kazdom pripade to kontrolovali so zamerom kolesa prehodit (bol som pri tom). -
Tailor 04.04.05 11:30
« Bez nadpisu
Ja jsem koupil na svuj Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 5 kusu 16" plechovych kol se zimnima pneu a 5 kusu 16" hlinikovych kol s letnima pneu. Myslim si, ze tento rozmer je optimalni a soucasne maximalni, aby se kolo veslo na misto rezervy. Soucasne je to maximalni rozmer, na ktery lze nasadit zimni retezy. -
"-- skrytý --" 04.04.05 11:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
lubos1: ad zivotnost, mne bude stacit, ked mi vydrzia do najblizsej zimy :)) ale inak uz na oktavke som si overil, ze je nutne prehodnit po case zadne a predne, ked je vpredu diesel. ty mas ake skusenosti?
SirAnton: 195/65 R15, mam z nich dobry dojem, ale aby to bolo objektivne, musel by som ich otestovat na rovnakom aute, teda napr na oktavke vymenit matador za pirelli :)
ale musim sa zastat aj tych matadorov a oktavky I, boli sme v ramci firemnej akcie v budapesti na "skole smyku" na hungaroringu, boli tam okrem spominanych troch rozne auta, A6, Corolla, Focus 2003, nova Astra, Golf IV a vysledok testovania: prve 3 miesta oktavky s matadormi 195/65, k tomu nie je co dodat, akurat, ze objektivne to tiez nie je, lebo za volantom sedeli rozni ludia. -
"-- skrytý --" 04.04.05 09:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
mitsi: inak ma prijemne prekvapilo, ze mi tam dali pirelli p6, pozrel som testy a 1.miesto. musim uznat, ze tie pneu su fakt dobre, aj ked to neviem teraz porovnat, kolko z toho dobreho dojmu urobia pneu a kolko podvozok oproti oktavke I. -
"-- skrytý --" 04.04.05 09:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
samozrejme s vami suhlasim :-) tie 18" som tam napisal len z dovodu, ze ma prekvapilo, ze pneu 205/50 R17 a 225/45 R18 maju rovnaku cenu..
inak focus ma v technicaku napisane aj tie 18 ako povolene a je to aj vybava na prianie priamo z vyroby, tak by na to mal byt podvozok pripraveny, lenze aj mne neodbornikovi je jasne, ze ak tam dam nozkoprofil tak vsetky nerovnosti musi filtrovat podvozok a to sa casom musi odrazit na jeho stave.
16" sa mi zdaju byt optimalne, navyse to na focusa davaju ako standardny rozmer, 15 su podla mna idealne na zimu.
cervena v ziadnom pripade, ja som chcel bubny namalovat na zlto :)) urcite si to dam ale natriet na cierno, tak ako to mam teraz z vyroby, ked to zacne po case hrdzaviet, to sa mi fakt nepaci. -
"-- skrytý --" 03.04.05 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
Montáž výrazně širších kol (teď hovořím o kompletu ráfek / pneumatika) v porovnání s tím, na co byl ten pozvozek stavěn, přináší bez dodatečných úprav podvozku (změny pružin, tlumičů, nastavení geometrie a nejlépe konstrukční úpravy) VŽDY podstatné zhoršení jízdních vlastností: auto nedrží stopu, je extrémně citlivé na nerovnosti vozovky (teď nehovořím o komfortu), vyjeté koleje, boční vítr, řízení je nekorektní atd. Kromě toho nestíhají brzdy (v důsledku mnohem větších neodpružených hmot ztrácí pneu kontakt s vozovkou; hmotnost vozu se rozkládá na mnohem větší styčnou plochu pneu / vozovka, tudíž se dostává mimo rozsah vhodného plošného zatížení, gumy a prvky zavěšení kol se mnohem rychleji opotřebovávají, extrémně rostě hlučnost, ztrácí se komfort, zvyšuje se spotřeba a zhoršuje dynamika, zvláště u slabších motorů.
Závěr: Kromě estetického hlediska neshledávám VŮBEC žádné plus!
PS: Nejzásadnější, nejjednodušší a současně nejlacinější změnu jízdních vlastností k lepšímu přináší výběr vhodných pneu!!! -
"-- skrytý --" 31.03.05 11:51
« Re: Re: Re: Re: uz ho mam
tiez ma to se*ie, ze tam mam bubny, ale co uz, keby som to vedel predtym, asi by som to nezobral, len ja som sa to dozvedel az po zaplateni leasingu.. :-( aj ked tie bubny na focuse nevyzeraju az tak zle, velky priemer, dost uzke a cierno lakovane.. a ked sa na to pozriem racionalne, bolo by dost zvlastne zmenit rozhodnutie iba kvoli malemu vizualnemu nedostatku..
ale kaslem na to, aspon nebudem mat pokusenie tam slahnut 18" a usetrim na servise pri vymene dosticiek a kotucov..
inak auto je vo viedni, vcera som na nom prisiel :) -
"-- skrytý --" 31.03.05 09:39
« uz ho mam
tak vcera som si bol pre focusa. musim sa krotit v zabehu, takze som este dynamiku velmi neodskusal, ale subjektivne mi auto fakt "sadlo". mam tam teraz len 15" alu disky, tie pojdu na zimne pneu a na dalsie leto kupim 16" alebo 18" (17" nemaju zmysel, pretoze pneu 205/50 R17 a 225/40 R18 maju takmer rovnaku cenu).
elektrohydraulicky posilovac je fakt super, neda sa porovnat so ziadnym autom, v ktorom som sedel predtym.
nastvala ma iba jedna vec, moj focus ma predsa len vzadu bubnove brzdy, specialne som sa na to pytal, ale importer povedal predajcovi, ze vsade budu kotuce a nakoniec bol dost prekvapeny aj predajca. ale pokial to "na funkci nebude mit zadny vlyv" tak to rozdycham :-) musel by som focusa kupit v AT alebo DE, keby som chcel vsade kutuce :-(
kazdopadne predajca v bratislavskom forde ma skvely pristup k zakaznikovi, takze mozem len odporucit. -
"-- skrytý --" 22.03.05 10:42
« Bez nadpisu
to lubos1:Zaruka je platna po cele Evrope a o tom me ujistovali jak v Bruselu, tak v CR kde jsem se na to ptal.Pripadnou poruchu musi resit kazdy autorizovany servis Ford, bez ohledu nato kde se nachazi :!: Jinak k te cene servisu, v CR bych za prohidku pri 20000kn zaplatil cca.4500kc a tady v Bruselu jsem platil 176eur, coz mi jako velky rozdil nepripada ;-) -
"-- skrytý --" 22.03.05 10:24
« Re: Re: Re: Re: Re:
Lubos1: no ved tak som to aj ja myslel, na bezne prehliadky na slovensko, to spravia viac-menej na pockanie, takze to je v pohode. ale ak ma nieco trvat dlhsie a bolo by to v zaruke, skusim to tu vo viedni. nechapem preco by sa tomu mali branit, ved pre ten servis je to dalsi prijem, len s rozdielom, ze to nezaplatim ja ale ford.com. -
Lubos.1 22.03.05 09:52
« Re: Re: Re: Re:
Zaruka je platna v celej Europe, ale ochotni vo viedni asi moc nebudu. kamarat sa snazil servisovat novu Octaviu kupenu v BA a odkazali mu, ze to ma ist reklamovat tam, kde to kupil. Ale mozno je to vynimka a u inych dealerov alebo inych znaciek to bude OK.
Ak mam problem, idem do servisu vo Viedni, kde je nahradne vozidlo samozrejmost. Ale na prehliadku pojdem na Slovesnko, lebo tam to stoji okolo 6000 bez oleja, a vo Viedni mi 'spravili' cenu 470 €, co je poriadny rozdiel. -
"-- skrytý --" 22.03.05 08:44
« Re: Re:
to miro:Ja jsem se pak dozvedel, ze to neni sluzba Fordu jako takoveho, ale je to sluzba toho daneho salonu.Je tady obrovska konkurence(jen v Bruselu je tusim 8prodejcu Ford) a oni se predhani aby sis koupil auto prave u nich.Od nich jsem dostal jeden rok zaruky zdarma navic ;-) -
"-- skrytý --" 22.03.05 08:24
« Bez nadpisu
to matus:No a to je prave ten rozdil v Evrope "vychod a zapad".Ja jsem v Bruselu zavolal, ze potrebuji udelat vymenu oleje ve 20000km.A k memu uzasu se me technik zeptal kdy se mi to hodi, ze si pro auto prijedou domu a nechaji rezervni vuz.Tak jsme se domluvili a on opravdu prijel nechal mi Forda Fusion 1,4TDCI Ghia a mojim autem odjel do servisu.Odpoledne v pet zase prijel a bylo to vyrizene.Tomu se rika sluzba zakaznikovi a boj o nej.Po teto zkusenosti, me pripadne poruchy nechavaji ledove klidnym.Tady nikdo po sevisech nelita ;-) -
matuS 21.03.05 21:41
« Re: Re:
zelam vam aby ste nikto problemy nemali. utesujete sa zarukou, ale ver tomu ze ked budes musiet ist kazde 2 tyzdne do servisu a nahradne auto dostanes nejake KA alebo fiestu bez klimatizacie, tak ta to bude pekne * ze mas auto za pol melona a vozis sa v sracke a vo volnom case lietas po servise. -
Lubos.1 21.03.05 21:22
« Re:
Pisal som o Focusoch hned na zaciatku vyroby. Zhruba rok trvalo, kym sa vychytali chyby a potom to uz bolo OK.
Motor 1,6 HDI mal hned zo zaciatku nejake problemy. Napr. do Mazdy 3 ho nechceli montovat, kym sa nieco neupravi, lebo nepresiel nejakymi skuskami Mazdy. Preto sa dodavky opozdili o niekolko mesiacov.
Mozno je to ale iba problem francuzov. Nazrel som do fora Megane a ani tam to nie je ruzove. Mozno si ale nemci dali na Focuse zalezat.
Ja som len vyjadril svoje pochybnosti. Som zvedavy, co budete pisat po par mesiacoch pouzivania. -
"-- skrytý --" 21.03.05 17:37
« Re:
Lubos1: ked som po 3 mesacnej analyze dospel k rohodnutiu: focus II, tak uz ma nemoze odradit iba 6 mesiacov na trhu, je to v zaruke, ked bude problem, nech sa ford stara :)
P307 je v tom fakt asi neprekonatelny, kolko chyb mal na zaciatku, takmer kazdy kto ho mal, bol stale v servise. Neda sa z toho ale usudzovat, ze aj focus na tom bude podobne. Navyse c-max je tu uz 2 roky a focus je postaveny na rovnakej platforme, motor 1.6tdci je na tom rovnako. -
"-- skrytý --" 21.03.05 17:08
« Bez nadpisu
to Lubos1:No nevim kde jsi na to prisel, ale podle mejch informaci byl prave Focus v kategorii ve stari vozu 1-3roky nejspolehlivejsi(zdroj TUV a ADAC), jinak je mi to celkem jedno, zaruku mam 4roky tak kdyz neco bude, tak at se Ford stara ;-) A Peugeot 307, no to je kapitola sama osobe, ma ji spousta kolegu a vetsine to auto stoji vic v servisu jak u baraku.Jo neni vsechno zlato co se trpiti(vzdyt to bylo auto roku!!!). -
Lubos.1 21.03.05 16:54
« Bez nadpisu
Chlapi, ja sa vam cudujem, ze ste to kupili. Je to este uplne cerstvy model, budu s tym problemy, ako s prvymi Focusmi. Mali ste aspon rok pockat, kym sa nevychytaju muchy. Ja som sa takto oplachol s P307 a odtedy viem, ze kym nie je auto na trhu aspon 2 roky, tak ho nechcem. Ale mozno budete mat stastie :) -
"-- skrytý --" 21.03.05 13:02
« Bez nadpisu
to bluedream:Auto jsem kupoval v Bruselu kde i bydlim a prodejce mi rekl zcela jasne:a)prvnich 1500km moc netocit pres 3000ot.b)snazit se nejezdit moc ve meste, ale zase ne jenom dalnice, kdy ma motor pomalu konstantni otacky.Idealni je chvili dalnice a chvili okresni silnice, nejaka vesnice atd.Jak jsem rekl, stridas jizdni rezim tim padem vice radis a pro motor je to pestre.Zvyka si na ruzne rezimi, kdezto jizdou 5km do prace, tam a zpet toho zabijis.Po 1500km jsem ho zacal zatezovat po 5000km uplne normalni rezim.Jen pro uplnost dodavam, ze kdyz jsem byl ted ve 20000km na vymene oleje, tak na rysce stavu oleje v motoru jsem to mel v pulce.To zamena , ze za 20000km si vzal tak 0,5l oleje!Coz je vyborna hodnota, navic kdyz slo o zabeh. ;-) -
Tailor 21.03.05 10:11
« Bez nadpisu
Nejezdim primo po meste, ale z blizkeho okoli na jeho okraj. Auto mam teprve 9 dni a delsi cestu planuji az na velikonoce, protoze proste ted na to nemam cas. Startovani provadim zasadne bez plynu :!:
Toto auto je uz za dobu co auta ridim pate v poradi (ridim uz 35 let), ale je to prvni s naftovym motorem. Naftu jsem si zvolil kvuli sile motoru a kvuli spotrebe na dlouhych vzdalenostech. Pro oboji je myslim vhodna. Soucasne mi ale musi vyhovet i na kazdodenni kratsi vzdalenosti.
dik.