FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 31.08.05 14:48
« Re: Zkusenosti s focusem s motorem TDCi
ja uz mam 16.000km, nejak dost jazdim v poslednej dobe :-) s tym tesnenim sa mi nikto neozval, tak to budem musiet proaktivne zistovat ja v servise.. no maila alebo list mohli napisat.
all: ked bude nejaka zvolavacka alebo "hromadna" zavada, dajte to tu vediet, aby vedeli o tom aj ti, ktorym sa zo servisu neozvu.. -
Tailor 31.08.05 13:45
« Zkusenosti s focusem s motorem TDCi
Muj Focus 2.0 TDCi Kombi (100 kW) ma uz najeto pres 8000 km. Po dovolene, pri niz jsem ujel cca 2300 km, je uz asi opravdu zajety a konecne jsem se dockal toho, co jsem ocekaval po precteni testu. Motor bezi po zahrati prijemne tise, ma obrovskou silu. Pri zpatecni ceste z dovolene jsem ujel asi 1100 km za 12 hodin vcetne zastavky na jidlo s mirnym prekracovanim maximalni povolene rychlosti a rychlosti cca 150 - 160 km/hod v usecich v Nemecku, kde zatim neni omezeni. Pritom jsem dosahl prumerne spotreby 5,8 l nafty / 100 km.
Pristi tyden jsem objednan do servisu na vymenu tesneni hridele elektromotoru zadniho sterace na zaklade vyzvy vyrobce, podle ktereho by mohla spatnym tesnenim vniknout do elektromotoru voda. (tyka se to Fordu Focus se zadnim steracem a take C Maxe).
Jinak jsem si uz na nove auto zvykl a jsem velmi spokojen zejmena s vlastnostmi podvozku, ktery zajistuje temer stoprocenti odolnost vuci bocnimu vetru a je prijemne tuhy. -
tulák 20.07.05 22:38
« Re: Re:
Ďakujem za názor, zdá sa, že som už rozhodnutý. Ráno idem so zálohou na Focus. Pred týždňom som jazdil na staršej Corolle 1,4 VVTi - dojem bol dosť mizerný, ale dosť k tomu prispelo zle nastavené sedadlo. Corolla 1,4 D-4D v pondelok dojem výrazne napravila a tiež predajca zo Žiliny, ale pocity z Focusu sú proste vynikajúce. Navyše je to nové auto a súčasná Corolla má už svoje odjazdené. Dôležitý je pre mňa aj pocit masívnosti/bezpečia. K rozhodovaniu prispelo i výrazné zníženie poistky nakombinovaním rôznych akcií a mojej osobnej zľavy.
Tá akcia "first edition" dobieha, ešte sú tam 3 kusy 1,6 TDCi HB, aspon tak tvrdil predajca. -
"-- skrytý --" 20.07.05 10:22
« Re:
tulak: mam skusenost iba s focusom II 1.6TDCi, mam najazdenych 12tkm, takze dlhodobe udaje o spolahlivosti nemam, v servise som bol 2 krat kvoli drobnostiam, ktore sa vyriesili na pockanie, v zaruke.
spotreba 6.2, s tym, ze to nesetrim, na octavke 1.9TDI 66kW som mal spotrebu 6.9 a ten motor bol/je etalonom uspornosti.
corolla je auto o minimalne 0.5 generacie pozadu, je mensia vnutri a aj kufor ma "velky" ako fabia. jazdne vlastnosti hovoria vyrazne v prospech focusa. design je subjektivna zalezitost, v ktorej tiez jasne vedie focus. takisto brzdy u corolly nic moc.
v prospech corolly hovori fakt, ze je na trhu dlhsie a ma vychytane muchy.
ja som mal tiez v uzkom vybere aj corollu, rozhodol som sa pre focusa a rozhodne nelutujem, urobil by som to rozhodnutie znovu. -
tulák 20.07.05 09:11
« Bez nadpisu
Zdravím všetkých! Chcem kúpiť menší diesel a výber som zúžil na Focus 1,6TDCi Trend (653000Sk) a Corollu 1,4D-4D Terra (585000Sk). Má niekto skúsenosti s oboma? Jazdím cca 20-40tis./rok. Ide mi predovšetkým o bezpečnosť a spoľahlivosť. Stojí za to ten cenový rozdiel? -
Tailor 16.05.05 08:19
« Bez nadpisu
TTV: Kdyz jsem v prosinci minuleho roku objednaval Focus II rozhodoval jsem se ve finale mezi TDCi 2.0 100 kW a benzinem 1.6 84kW. Cenovy rozdil byl tehdy asi 100 000 Kc. Motor 1.6 podle testu ma vynikajici spotrebu diky plynule promennemu variabilnimu casovani jak sacich tak i vyfukovych ventilu a oproti nafte samozrejme neni citlivy na kvalitu paliva. Navic dnes existuje velmi vyhodna nabidka pro benzinove motory. Za asi 38 000 k vybave trend lze dokoupit TOP packet s automatickou dualni klimatizaci a hlavovymi airbagy. Takto vybavene auto odpovida i mym predstavam. Navic automaticke sterace, ktere mam ve vybave ghia, nepovazuji za vyhodu. Byl jsem vzdycky zvykly si ridit stirani sam. Taky tempomat mi prijde jako zbytecnost. Kdyz jsem ho nastavil na 130, tak jsem potreboval kazdou chvili zvysovat rychlost na predjeti. Kdyz jsem ho nastavil na 160 zase jsem musel kazdou chvili brzdit. Pri ovladani na volantu navic je navic potreba se na chvilku podivat na 5 ovladacich tlacitek, coz podle mne odvadi pozornost od rizeni. Obe mnou zvolene varianty by byly kandidaty na koupi i dnes. Ta benzinova je ale v soucasnosti podle mne opravdu dobra koupe. -
« 1.6 100k
Cenovy rozdil u nas je nezanedbatelny. 115k jsem uz zkousel, byl jsem spokojen. Jsem zvedav na ten 100k, budu mit moznost ho vyzkouset.
Jinak by me zajimali zkusenosti tech co uz tech 100k maji, jak je ten motor pruzny, jaka je spotreba ...... Skoda ze diesel je cenove jinde.
Predem diky za vas prispevek -
"-- skrytý --" 14.05.05 17:34
« 1.6 100k
neviem aky jecenovy rozdiel, ale ja osobne by som si radsej doplatil na 115k, je to konstrukcne modernejsi motor a auto je na viac rokov, takze sa tato "investicia" podla mna vyplati. ja osobne som sedel iba v 115k verzii a ja mam 110k 1.6TDCi. -
"-- skrytý --" 14.05.05 09:34
« Bez nadpisu
Mám na Vás jednu prosbu na jeseň chcem kúpiť auto po dlhom výbere to bude asi Ford Focus II nad čím váham je či sa vôbec oplatí ísť na 1,6 115k
papierovo je ten rozdiel zanedbatelný momentálne mám k dispozíci auto s výkonmi 90k 137 Nm pri 3400 z 0-100 12,2s je to už 10r. auto ale výkonom a akceleráciou som viac menej spokojný ak má niekto skúsenosť s FII 1,6 100k budem mu povďačný. Pri testoch som skúšal FII 1,4 a 1,6 115k
1,4 bol slabý hlavne pri akcelerácií na dialnici a na miernom "kopci" (výjazd z dialnice) bolo cítiť že už nemá rezervu v akcelerácií pri 1,6 115k to nebol problém ale nakľko sa mi nepodarilo zohnať 100k neviem to posúdiť. Inaáč pocit z jazdy je fantastický a subjektívny pocit je ako by som riadil auto minimalne o triedu vššie .
Za váš postreh vám vopred´ďakujem. -
Tailor 10.05.05 15:55
« Vytekajici kapalina z nadrzky ostrikovace
to bluedream: minuly tyden mi po rychle projete zatacce auto napsalo, ze nemam kapalinu v ostrikovaci. Dolil jsem asi hodne, neni mozno vizualne poznat kolik je kapaliny v nadrzce, protoze ta je cela schovana. Kdyz jsem pak nekde zaparkoval, tekla mi kapalina pod pravym prednim kolem.
Zajel jsem do servisu, kde mne objednali na patek. Po patecni oprave jsem se zeptal mechanika, ktery mi sdelil, ze se pretesnila nejaka hadicka. Prejimaci techmik mi pak zacal vysvetlovat, ze autu nic nebylo, ale ze po ostrikovani je normalni ze kapalina stekajici ze skel odteka pod pravym prednim kolem. Nicmene od te doby mi nic netece (ujel jsem asi 600 km)
P.S.
Nemam ostrikovace svetlometu -
"-- skrytý --" 10.05.05 09:21
« netesna nadrzka kvapaliny ostrekovacov
na nemeckom fore som objavil vela staznosti majitelov noveho focusu na netesnost nadrzky na kvapalinu ostrekovacov. ked sa naleje do plna a trochu pojazdi po zakrutach, tak kvapalina vyteka von. ta chyba je uz aj u mna a podla typka, ktory to trochu skumal, tak sa to objavi u vsetkych focusov ktore maju aj ostrekovace svetlometov, t.j. 5L nadrzku. Navyse mi pravdepodobne nefunguje ani signalizacia nizkeho stavu kvapaliny do ostrekovacov.
vo forde o tomto probleme vraj nevedia, ale u volva je tento problem znamy. -
"-- skrytý --" 05.05.05 00:06
« Re: Re: ...
misov: prave som do excelu dal posledne tankovanie a spotreba je 6.33. ale je tam vacsina po meste a ked mimo mesto zase dialnica + zacpy, a potom ked je trochu volno tak to zas "osolim", aby som si oddychol, takze na to v akom rezime to auto funguje spotreba je super. ked vynulujem PP a idem trasu vieden - bratislava vecer ked nie su zacpy (kombinacia mesto, dialnica, okresky, dediny), tak je spotreba na PP 4.5, co moze byt v reali 4.9. s motorom som velmi spokojny, spotrebou sa nanho nechyta ani legendarne 1.9 TDI 66kW, o kulture chodu ani nehovorim :)
vyskusaj si focusa 1.6TDCi na vlastnej kozi, to ta presvedci :-) ja by som chcel otestovat este octavku a C4 (na porovnanie "po funuse":)). v AT je stvrtok a piatok volno, tak budem mat v BA cas zajst k predajcom.
nastavitelne pedale su za priplatok, asi ked ma niekto kratke alebo dlhe nohy :-) pre mna je aj default nastavenie ok, tak to neriesim. to by som radsej dal prachy za ine veci.. -
« Re: ...
2bluedream: ako je to s tou realnou spotrebou, ak uz to mas zistene a ako je to pri zapnutej manualnej klime? podla technickych udajov by sa mohlo s tym dat jazdit pod 5l, ale ked to tu citam, realne je skor tych 6, inac cital som nieco o nastavitelnych pedaloch, mas s tym nake skusenosti ? -
"-- skrytý --" 04.05.05 09:28
« ...
kuba2k: ta cena je fakt nechutna, ale to sa dalo cakat, ze mi to tam nedaju za cennikovych 8900 Sk :-) takze sa asi na to vykaslem. inak mam tam radio ford 6000CD a nevies ci sa tam da dorobit ten AUX konektor do priehradky ako to ma to SONY radio? podla mna to nie je problem. na radiu mam source CDDJ (to bude asi CD Changer, nie?) a tam by to mohlo hrat AUX, potrebujem do niecoho zapojit PDA s MP3.
misov: ja som tiez zobral akciu first edition 1.6TDCi, tych veci naviac je tam dost, velmi dobra cena, vychadza to na zlavu 78.000,- co je viac ako 10% a to je na novy model velmi dobre. akurat, ze to nema ESP (a tym aj kotucove brzdy vzadu) a hlavove bagy, veci ktore som na novom aute chcel. lenze ta cena a vybava sa jednoducho nedala odmietnut :-) oproti corolle je focus o dost vacsi (kufor 385 vs 280(?), miesto pre pasazierov, aj zvonku je masivnejsi), podla NCAP bezpecnejsi (v corolle mas tiez len 4 bagy) a po facelifte je corolla podla mna velmi velmi konzervativna. o jazdnych vlastnostach je to jasne, o rom netreba disutovat :-) ale aj ja som uvazoval o corolle :)
jirkaf: ja som natankoval BP Ultimate diesel a auto je vyrazne tissie, niekde vo forach som cital -3db, pri akceleracii ziadny dym, zrychlenie je subjektivne tazko hodnotitelne. fakt dost zalezi na tom, co sa tankuje. ja som inak tiez bral iba shell ked som bol v CZ. -
Tailor 04.05.05 09:04
« Bez nadpisu
Bluedream: Cas na radiu uz mam zmeneny, chyba byla v tom, ze po zmene jsem cas neulozil a po vypnuti a zapnuti radia se pak objevil cas puvodni.
Jinak musim konstatovat, ze hlucnost motoru se vyrazne snizila a take zapach po nastartovani ve vyrazne nizssi. Jedinne co jsem udelal je, ze jsem natankval 2x plnou nadrz u Shellu. Predtim jsem tankoval OMV Alpin Diesel, coz bude asi peknej smejd. Doporucuji nebrat. -
« Re: ...
to auto vyzera naozaj dobre, navyse teraz sa zda byt aj dobra ponuka, aspon co viem v SR v ramci akcie first edition ci jak to nazvali TREND plus celkom slusny zoznam pouzitelnych doplnkov, ale mate niekto moznost porovnat toto auto s novou corollou - hlavne teda tie common rail motory 1.4D-4D (8 ventil) a 1.6TDCi (16 ventil), pretoze takto vychadza focus aj so silnejsim motorom lacnejsie ako corolla , a tiez od focusu trochu odradza nizsia spolahlivost, aspon podla ohlasov na nete... ale zase tie jazdne vlastnosti... ;)
dik. -
« Bez nadpisu
okolo accordu CTDi akurat smutne chodim, ale bohuzial sa mi kombik nezmesti do budgetu.
octiavia je sialene draha, uz nevedia, co za nu pytat. preto som sa poohliadol po tolede, ktore ma sice specificky design, ale zmesti sa mi do budgetu 2,0 TDI (jazdil som, fakt velmi solidny motor, podozok tiez na tom kratkom useku a pri prejazde jam OK) s plnou vybavou. design sa mi vcelku pozdava, najma tie gulate budiky. inac je to plastove eldorado, ten interier by si zasluzil aspon kvalitnejsie oblozenie a la octavia. ale inac je fakt velke, octavia sa nechyta... -
Tailor 02.05.05 13:04
« Bez nadpisu
lubo1: Ja mam Ford Focum Kombi Ghia s motorem 2.0 TDCi. S autem a jeho jizdnimi vlastnostmi jsem velmi spokojen a mohu ho vsem doporucit. Jeho cena je srovnatelna s Octavii kombi TDi 2.0, pokud se dovybavi stabilizacnim systemem, radiem, hlavovymi airbagy, atd. Kufr je o 100 litru mensi, trochu kratsi, ale take nizzsi, coz ocenuji pri couvani s vozikem. Z Octavie, kterou jsem mel predtim na nej nebylo videt. Nahradni kolo se kombi vleze plnohodnotne bez zmenseni zavazadloveho prostoru (maximalne 16"). Protoze je to prvni auto, ktere mam, s naftovym motorem, mohu ho porovnavat pouze s benzinovymi motory. Od nich se vyrazne odlisuje hlukem a zapachem pri startovani. Spotreba na kratsi vzdalenosti je asi o 1 - 1,5 l (7.5 - 8 l /100km) mensi, na delsi vzdalenosti pak asi o 2 litry (7.0 l /100km).
Tyto udaje jsou zatim v dobe, kdy mam ujeto teprve 2500.
Bezkonkurencni je akcelerace a sila motoru. Na dalnici z Prahy do Olomouce bylo mozno krome nekolika useku se snizenou rychlosti nebo pokud si to vyzadala dopravni situace jet na sestku. Celou tuto vzdalenost jsem ujel za necele 2 hodiny pri otackach od 2000 do vyjimecne 3000 (180 km/hod). Pokud si chci trochu razantne zajedit v zatackach, mam co delat, abych se udrzel na sedacce. Bocni vedeni sedadel by mohlo byt o dost lepsi. Podelny stresni nosic ma z vyroby pouze dve polohy na pricniky, ktere maji sice optimalni polohu, ale pokud bych chtel posunout pricniky vice dozadu, bylo by potreba vyfrezovat pro novou polohu vybrani v podelnicich. Palubni pocitac na rozdil od Octavie neukazuje okamzitou hodnotu spotreby. Dosud se mi nepodarilo nastavit cas na radiu. To je zatim asi vsechno. -
"-- skrytý --" 02.05.05 11:14
« Re: Tazka volba...
lubo1: ja som mal akurat problem s tesnenim vo "vani" na rezervu. to bolo vyriesene na pockanie, takze nic vazne, ale mam iba 4400 km.
ked honda, tak preco nie accord kombi 2.2 iCTDI?
u octavky som mal rovnaky problem. je ich vela a dost sa kradnu (najma silnejsie diesle).
ked uvazujes o tolede, nie je lepsie pockat na noveho leona? toledo ma podla mna dost "kontroverzny" design.
inak som s focusom velmi spokojny, citim sa v nom prijemne, zvonku vyzera dobre, pri jazde si uzijes aj zabavu aj dostatok komfortu, motor 1.6TDCi je tiez super. odhlucnenie je velmi dobre zvladnute (motor, podvozok, aero), niterier zatial nevrzga.
niekto tu spominal statistiky predaja noveho focusu a vraj je aj samotny ford prekvapeny, ako dobre sa novy model predava.
len skoda, ze 1.6TDCi a 2.0 TDCi splnaju iba EURO3 bez DPF, 2.0 TDI ma EURO4 aj bez filtra. celkom by ma zaujimalo o kolko tie motory presvihli limit, asi to nebolo vyrazne. -
« Tazka volba...
Hi all, uz nejaky cas sledujem tuto diskusiu a paci sa mi, ako vam to tu fici. Dovod je ten, ze som momentalne pred investiciou do nejakeho priblizovadla. Ja sam so fanusik Hopdy (ale to je subjektivne, nejdem vas presviedcat o tom, ze Honda je naj..), ale kupodivu sa budem musiet honde vyhnut. Rozmyslam o nejakom priestrannom kombi a v uzsom vybere Octavia II, nove Toledo (aj ked je to taky hybrid :-) ), Focus II a Astra II. Pozeram po nejakom silnom TD (100 kw a viac) s dobrymi jazdnymi vlastnostami a zaroven velkym intereierom. Beham uz dlhsie okolo octavie, ale pri nej ma zacina odradzat cena a to, ze ju stretnut na kazdom rohu. paci sa mi to noce 103 kw TDIcko, ktore je aj v tolede, ale chyba mi sportovy charakter toho auto, ktory sa napr. snazi prezentovat toledo.
ale nie o tom som chcel - co ma zaujalo, su parametre a cena focusu. o jazdnych vlastnostiach je zbytocne hovorit, focus je podla mna v tomto ohlade leadrom. novy TD 100 kw bol (ak sa nemylim) spraveny v spolupraci s PSA a dost ho vychvalili. mate s nim niekto skusenosti? papierovo podla grafu vyzera celko OK.
coho sa ale trochu subjektivne bojim je to, ze nepoznam nikoho, kto by ford mal. viem, ze nemecky TUV focus chvali, ale predsa. ako ste vy majitelia s focusmi spokojny? Zaujimaji ma veci ako vrzganie interieru, hlucnost podvozku, drobne problemy (ako maju vsetci znami s 307ckami :-) ).
Budem vdacnyza kazdy feedback, focus sa mi fakt paci. Urcite sa do neho pojdem dnes posadit, som zvedavy na subjektivny pocit v porovnai s toledom, ktore u mna momentalne tak trochu vedie (a nie len kvoly budikom a la Alfa Romeo :-) )... -
« Bez nadpisu
Tak dnes som si bol u Forda v BA pozriet novy Focus II. Skvele auto. Veka miesta vyborne prepracovany interier, fakt dobre ceny za jednotlive vybavy. Neviem kde sa chytaju ostatne znacky. Octavia, 307, Megane, Stilo a spol.
Ked sa rozhodnem pre nove auto, bude to Focus II( ak Honda s novym Civicom nepredvedie nieco lepsie).Ono presne takyto typ auta sa mi paci, tak troska sportovesi nadych, ale funkcnostou je to rodinne auto.
Parada. -
"-- skrytý --" 22.04.05 14:50
« ...
jirkaf: Ja som mal strop 650.000 SKK (auto stalo 653.000), co je asi 520.000 CZK. Ak by som na objednavku mal rovnaku zlavu (78.000 SKK) ako na skladove auta, tak urcite by som si zobral namiesto 15" alu diskov radsej ESP a priplatil 8900 za 6 bagov. Keby bolo keby.. :) -
Tailor 22.04.05 14:09
« Bez nadpisu
to bluedream: Ja jsem mel podobny problem se starou octavii, kterou jsem koupil bez klimatizace. V dobe zaruky mi ji nechteli doplnit. Po ni pak za podstatne vic penez, coz jsem vsak uz neudelal. Kdyz jsem objednaval Ford Focus Combi, mel jsem vybranou variantu Trend podle nemeckych stranek s minimem doplnku. Skutecnost u nas byla ale jina. Opravdu vetsina mnou pozadovane vybavy byla nabizena az ve verzi Ghia, kde je nekolik zbytecnosti navic, ktere jsem nechtel, ale stejne jsem musel priplatit za automatickou klimatizaci a stabilizacni system. Vcetne nekolika malo doplnku (plnohodnotne nahradni kolo, hlinikova kola - standartni zelezna paprskova nebyla z vyrobnich duvodu k dispozici, metaliza, radio na mp3, vyskove nastavitelne sedadlo spolujezdce, priprava na mobilni telefon a tazne zarizeni) jsem se tak dostal na fakturovanou cenu 775 000 + 25000 na nektere doplnky navic. Cena vybavy Trend v Nemecku mi vysla o neco mensi -
"-- skrytý --" 22.04.05 13:35
« Re: hlavove airbagy - TREND
Skusim sa spytat v servise, ked tam pojdem ako to je s tymi bagmi, mozno to bude zaujimat viacerych, ktori ich nemaju v zaklade a kupili "akciove" auto.
Na "zapadoeuropskych" trhoch je situacia ina. Napr. v DE maju 6 bagov, ESP v zaklade od najnizsej vybavy. Cena je vsak vyssia ako na SK. Ale v DE su ochotni dat dost vyraznu zlavu, takze nakoniec to auto vyjde lacnejsie ako u nas. Ja som potreboval auto na leasing a tam pripadalo do uvahy len SK a ked na skladove auta davali zlavu cez 2000 EUR, nebolo o com.
Ked budem za 4 roky kupovat nove, tak uz bude situacia uplne inde, ktovie ako na tom bude re-import, legislativa s prihlasovanim atd. V DE, NL, BE sa daju auta kupit velmi vyhodne, tak ak to pojde z hladiska legislativy, ludia to budu robit. Sam som o re-importe alebo kupe v AT. DE uvazoval, ale nakoniec zvitazilo komfortne riesenie "na istotu". Byvam vo Viedni, casto chodim na SK a platit rakuske poistne a dane sa mi nechcelo, takze preto ten leasing (nie som majitelom auta). -
"-- skrytý --" 22.04.05 12:51
« Bez nadpisu
to bluedream:Nevim jak´Ford, ale ja chtel kdysi dodatecne airbagy do Fiata(take se od pohledu zdalo, ze na to priprava je) a neslo to.Udajne na to sevisy nemaji vybaveni.Rekli, ze se to musi ojednat rovnou z fabriky.K te vybave, ja mam Trend a mam 6airbagu,mlhovky,ovl. radia na volantu atd., jenze Trend prodavany v CR to ma az za priplatek.Uz jsem to rikal, porad se rozdeluje "vychod" a "zapad", je to hlavne kvuli kupni sile.To co ja mam v aute pro trh Belgii v Trendu tak v CR ma Ghia ;-) -
"-- skrytý --" 22.04.05 11:49
« hlavove airbagy - TREND
mam vybavu TREND a tam bohuzial u nas nie su standardom hlavove airbagy (mam iba predne a bocne). rozmysali ste niekto dat si ich tam dodatocne namontovat? v strope su na to krytky a pokial su tam uz na to pripravene aj kable, tak tam staci hodit iba chybajuce airbagy.
lenze to je potrebne rozobrat pravdepodobne stropne oblozenie a z takej intervencie nemam dobry pocit, keby vsak islo dodatocne dorobit, asi by som do toho siel, nech to ma 6 bagov ako kazde auto v tejto triede.
z fabriky som si ich objednat nemohol, lebo som bral auto na sklade. -
"-- skrytý --" 22.04.05 11:31
« Re: Dalsi poznatky
jirkaf: ja uz mam 3400km, citim ako si cele auto "sada". najpr islo trochu tazsie zaradit 3., teraz je to uplne bez problemov. spotreba sa u mna zaopak zvysila, ale to je tym, ze teraz autu v ramci zabehu castejsie "nalozim". ked dotankujem doplna, tak sem hodim realnu spotrebu.
rychlost 160 aj mne pride optimalna, nastavim tempomat a o viac sa nestaram :-) teda v zmysle, ze motor utiahne bez problemov kopce atd.
ja som od plnohodnotnej rezervy upustil, v nemeckom prospekte co mam doma som zistil, ze pri plnohodnotnej rezerve pridem o 105 l batozinoveho priestoru a ked pouzivam alu disky a rezerva je plech, aj tak mozem ist iba 80km/h. -
Tailor 22.04.05 10:55
« Dalsi poznatky
to bluedream: Nahradni plnohodnotne hlinikove kolo 16" - 205 uz mam prisroubovane. Novy sroub stal 202 Kc a bylo potreba o 8 mm seriznout kridlovou hlavu z umele hmoty. Mam ujeto pres 2000 km s jizdnimi vlastnostmi jsem mimoradne spokojen. Pokud nejsou na silnici vyjete koleje, vubec si clovek neuvedomuje rychlost auta. Pri rychlosti kolem 160 km/h ve stare octavii jsem se citil jako zavodnik, ale ve fordu je to zejmena na 6. rychlost velmi prijemne a klidne cestovani. Kratce jsem vyzkousel 180 km/h na sestku a motor tocil 3000 otacek.
Jinak po nastartovani auto porad smrdi, spotreba nafty je mezi 6,5 a 7,5 l/100km. Pri jizde zejmena po meste si musim davat pozor na razeni jednicky. Kdyz pritahnu trochu vic radici paku k sobe zaradi se zpatecka. Zatim se mi nepodarilo nastavit cas na radiu (mam Sony s MP3), kde je stale zimni cas. -
"-- skrytý --" 19.04.05 09:41
« servis 1. krat
v piatok som si bol dat namontovat na focusa chromovu masku, ktora je az vo vybave ghia, ale k tmavomodrej metalize sa hodi ovela viac ako cierna.
auto mi potom v servise umyli, aj podvozok a ked som si na parkovisku daval prave kupene poistne sroby k rezerve (velmi logicke, nie? :-) ale kam s nimi?), tak ta latka pod rezervou bola uplne mokra, zavolal som servisaka, ze to to je? auto isli umyt este raz, zistili ze bola trochu uvolonena jedna z plastovych zaslepiek vo "vani" na rezervu. spravili to na pockanie a to bol piatok, takze som s ich pristupom spokojny.
este jedna vec z kategorie "observations". mam ostrekovace svetlometov a ked hladina kvapaliny poklesne pod urcitu hladinu, tak mi voda strieka iba na predne sklo, ale PP este nehlasi malo kvapaliny. je to logicke, ze takto setri kvapalinu, ale PP by mohol uz nieco zahlasit. je to OK? ale asi sa Ford spolahol na "ostrikovace strikaji, stirace stiraji.. dyt to nemusite hlasit, to preci vidi.." :) -
"-- skrytý --" 14.04.05 12:28
« Re:
PeterJ: Novy Civic sa aj mne paci, som velmi zvedavy. To bol dalsi dovod, preco isiel aktualny Civic prec zo zoznamu.
M3 ma mensi kufor a celkova dlzka auta je vacsia, takze priestor M3 je horsie vyuzity ako pri FII, je to mozno tymi naraznikmi, ale v meste je kazdy cm navyse citit. Inak ten kufor je rozdeleny na 300L + 25L prietor pre "bordel", bez toho rozdelenia je tusim 360L, ale nejak sa mi nezda ten rozdiel.
Pri FII je moznost vyberu takej vybavy, aka vyhovuje, bez obmedzeni ako pri M3 (bud zaklad pre mna neprijatelny alebo draha max. vybava), interier zakladnej verzie FII posobi omnoho dospelejsie a aj v zaklade je FII vyborne auto, pre mna tiez nie je prioritou dat vsetky prachy na auto, preto som si stanovil strop.
Tie bubny by nemali mat vplyv na brzdnu drahu, vacsina brzdnej sily je potrebna vpredu a focus brzdi aj s bubnami lepsie ako vacsina konkurencie. Skor je to o dizajne, ze to auto ma "iba bubny", mne to uz tiez prestava vadit a to som bol silny odporca bubnovych brzd :) -
« Bez nadpisu
Skodu som vylucil ako prvu, hlavne co sa tyka kradnutiu. Rovnako som pristupoval aj minulemu vyberu.
Mazda 3? Ano je to dobre auto, ma rovnaky podvozok ako FII. Ale batoz. priesto mi pripada dost maly, sice som este nevidel FII ale podla tech udajov je mensi o 85l.
Co sa tyka ceny tak ja sa orientujem skor na zakl. vybavy a podla toho vyberam. Ono nie vsetci mame na tie predrazene vybavy a aj poistka sa zbytocne predrazi. Zatial patrim do tej strednej vrstvy na Slovensku, takze tak. A okrem toho vacsina ciest ktore s rodinou podnikam je BA a okolie, pripadne nejake to zahore a raz za dva tri mesiace ideme na Oravu. Vtedy ten batoz. priestor dost chyba.
Bubnove brzdy mi as tak nevadia, nejazdim jak sumacher, aj ked v krizovych situaciach to by mohlo chybat, to uznavam.
Inak klima byva teraz dost casto ako bonus v roznych akciach, a to je asi jedine co by som potreboval k zakl. vybave v tejto triede.
A vlastne by som si chcel vybrat auto ktore mi vydrzi v normalnom stave aspon 10 rokov.
Inak vcera som pozeral ako by mala vyzerat nova Honda Civic. Ak by to bolo aj seriove tak ako studia, no tak dalsi kandidat.
Uvidime -
"-- skrytý --" 14.04.05 10:59
« ...
PeterJ: ked mas 2 roky cas, tak to uz budes mat prehlad, ako na tom FII bude. Lacnejsi ako teraz asi nebude, uvadzacie ceny su teraz priblizne o 70.000 SKK nizsie, co je dost dobra ponuka. Ja som takto kupil 1.6TDCi za cenu 1.6i.
Ale za 2 roky budu vychytane chybicky a budu dostupne aj dlhodobejsie skusenosti :)
Inak japonci drahi nie su. M3 je teraz za dobru cenu, takisto Corolla. U mna nakoniec po niekolko mesacnej analyze +/- zvitazil Focus.
Designovo sa mi pacil najviac Civic 3D 1.6i Sport (vyzera ako TypeR), dobry motor, vo verzii sport aj prijemny interier. Zo zoznamu vypadla preto, lebo z neho vypadli akekolvek 3D verzie. Cena so zlavou v CZ bola 580.000 SKK, potom uz bola iba bez zlavy za 630.000 SKK. Este jedna vec, Civic ma strasne velky polomer otacania (12.x), co je v meste dost velka nevyhoda.
Dalsie auto v zozname bola OII, myslim, ze je to dobre auto, pre rodinu dost prakticke. Ja nie som ale fanusikom velkych previsov karoserie, jazdne vlastnosti sa tiez nechytali na M3 alebo FII. Takisto by som nemal radost, ze budem mat auto ako kazde piate na ceste. Predtym som mal sluzobnu OI a trochu by ma stvalo, ze teraz platim za auto tazke prachy a vyzera to ako keby som mal sluzobne :)) A to nespominam statistiky kradnutych aut :(
Corolla je teraz za velmi dobru cenu, nevyhoda fakt maly kufor a po facelifte este viac konzervativny design. Podvozok vraj tiez "nic-moc". Je to ale kvalitne a spolahlive auto, takze by s tym nemali byt ziadne problemy.
Teraz k M3, bol som uplne "na prasky" z verzie 2.0i Sport v ciernej farbe, uz som bol viac-menej rozhodnuty, lenze o par tyzdnov neskor vo mne zvitazil konzervativny pristup k rozpoctu a zdalo sa mi vela, dat za auto 800.000 SKK po zlave, nemam moznost si to dat do nakladov atd, tak som si stanovil strop 650.000 SKK. Za tu cenu by bola po zlave 1.6i Comfort + klima + CD. Lenze interier verzie Comfort na mna posobil velmi lacno, aj vnutorne klucky su zo sedeho plastu. Verzia Touring vyzera super, bola by za 690.000, v tom je uz vsetko, co clovek moze potrebovat, chybal mi tam akurat tempomat. Lenze dat takmer 700k za 1.6i motor, to bolo na mna vela a presiahlo to uz vyrazne moj limit.
Tak som skoncil pri FII. Za 653.000 SKK som dostal 1.6TDCi Trend ( + klima, CD s ovl. na volante, tempomat, volant v kozi, vsetky okna el., ostrekovace svetiel, alarm..) Interier sa mi paci, mam rad cisty a minimalisticky design. Takisto dobre na mna posobi aj z vonku. Urcite ten design tak skoro "nezostarne". Jazdne vlastnosti super. FII je tak siroky, ako auta o 2 triedy vyssie, je tam skutocne dost miesta. Relat. velky kufor (385L) a male previsy karoserie. Jedina vec, ktoru musim "prekusnut" su bubnove brzdy vzadu, vsetko dokonale byt nemoze :-) S ESP su kotuce vsade, na sklade = so zlavou, ho s ESP vsak nemali. A v neposlednom rade statistika kradezi Fordov sa pohybuje na urovni japonskych znaciek.
Myslim, ze som k vyberu pristupoval dost racionalne, proste FII ziskal najviac bodov a som s vyberom spokojny :) -
« Bez nadpisu
Zdravim vsetkych. Vidi ze novy Focus uz ma prvych priaznivcov. velmi ma zaujima vas nazor, lebo by som si ho v buducnosti chcel kupit aj ja. teraz mam maleho Getza, na ktoreho nedam dopustit, ale predsa, to auto ma strasne maly kufor co nam ako malej rodine moc nevyhovuje. najprv som rozmyslal nad francuzmi(P307 R Megane Grandtour), ale po precitani reakcii majitelov tuna na forach som od toho upustil. Su to pekne auta, ale maju co dohanat v spolahlivosti. japonci su dobri, ale moc drahi na moje pomery. Takze pockam az Getzovi skonci zaruka a asi pojdem do FII. O dva roky dufam budu vychytane aj najmensie chybicky a mozno to aj o nieco zlacnie.
Zatial vela stastnych km. -
"-- skrytý --" 07.04.05 09:34
« Re: 1,6 diesel - spotreba
Lubos1: mne ukazuje PP priemerku 5.5 asi za 500km, v tom je aj mesto, zacpy na dialnici, dialnica, okresky, dediny. ked som si dal zmerat iba jednu cestu z viedne do bratislavy, tak mi vyslo 4.5. musim to este overit relnym meranim, idem si prave vyrobit spotreba.xls :-) pravdepodobne do focusov davaju motor uz s novym FW, ten nudzovy rezim by ma nepotesil.
takze ak by to bolo realne, ja som spokojny, najma pri dnesnych cenach phm. -
"-- skrytý --" 07.04.05 08:53
« Bez nadpisu
to Lubos1:K te spotrebe u 1,6TDCI, ja ten motor mam v C-maxu a nez jsem najel 20000km tak jsem jezdil tak za 6,3l/100km kombinovane.Psal jsem to uz jinde, mel jsem parkrat problem pri prudke akceleraci mi sel motor do nouzoveho rezimu "engine system fault".Kdyz jsem byl na garanci, tak jsem jim to rekl a oni, ze se to se to muze stat a ze par pripadu uz meli.Nahrali novy software a motor mi pripada jak vymeneny.Jede to uplne jinak a ted mam spotrebu pri stejnem stylu jizdy 5,7l/100km(hodne dalnice v SRN kolem 160km za hodinu a pojizdky po Bruselu do prace,nakupy a atd), takze na to jak to honim mi ta spotreba pripada super!!!Bud je to tim softwarem nebo ze si motor uz sedl, ale nejspis oboji.Jinak spotreba mi podle PP sedi presne, co natankuji a spocitam, tak to sedi s PP. -
Tailor 07.04.05 06:16
« Bez nadpisu
bluedream: Ja mam najeto zatim jen 1100 km, coz se asi brzo zmeni, protoze planuji delsi cesty. Co se tyce koure po startu, myslim si, ze se situace truchu zlepsila. Stale ale doufam, ze bude lepe. Spotreba se pri jizdach z okoli Prahy na jeji okraj ustalila na 7,5 litru. Nejmensi spotrebu jsem mel nedavno pri ceste z Boziho Daru s boxem na lyze na strese, ktera byla 6.2 podle mereni v aute (vzdalenost 140 km). Taky se trochu snizila hlucnost motoru pri rozjezdu pri otackach motoru kolem 2000. Mel jsem ze zacatku pocit, ze pri seslapnuti plynu klapou ventily, coz asi nebude pravda, protoze u modernich motoru v poslednich letech jsem se s tim nikdy nesetkal. -
Lubos.1 06.04.05 20:39
« 1,6 diesel - spotreba
to bluedream:
ako si na tom so spotrebou? Viem, je to este surove, ale predsa...
cital som niekolko testov a vacsinou sa na spotrebu celkom stazovali, nemohli sa dostat pod 6,5, pricom je deklarovana okolo 5.
Asi v jednom alebo dvoch testoch si spotrebu pochvalovali, bola okolo 5,5 l.
Ked som mal na par dni pozicanu Mazdu 3 s tymto motorom, tak mi ju dealer odovdzal s hodnotou 10,5 na PP :shock: , ale s tym, ze behali iba po meste a vobec to samozrejme nesetrili, ale aj tak sa mi to zdalo akosi moc.
Ja som to vynuloval a pri normalnej jazde som sa dostal mimo dialnice na 5,8 (skoro ziadne mesto) podla PP. Ak PP klame ako na Mazde 6 (cca 1/2 litra), tak sa mi to zda celkom dost, kedze za skoro rovnako jazdim na Mazde 6 diesel (pp 5,9...skutocnost cca 6,4). -
« Kouř při startování
Dobrý den, přečetl jsem si Váš příspěvek a jsem docela překvapen. Mám se stejným motorem C-MAXe s s tímto jsem se vůbec nesetkal. Je fakt, že mám v garáži v zimě maximálně kolem nuly, ale při startování jsem se s podobným efektem vůbec nesetkal. Jestli mohu poprosit, dejte mi vedět, pokud zjistíte, že je to normální stav. děkuji Ondra -
"-- skrytý --" 05.04.05 14:06
« 1,6 TDCI
to bluedream:U meho C-maxe mi menili olej ve 20200km.Ptal jsem se, zda to nevadi, ze jsem to o 200km presvihnul a oni rikali, ze ne.Ford udajne toleruje 500km(kdyby to bylo vice, mohl by nastat problem se zarukou, kdyby se ti vyskytl nejaky problem).Jezdit drive mi rekli, ze je zbytecne, ze tento limit je nastaven s rezervou.Olej mi dali Shell Helix Diesel 5W-30.Za tento olej byla cena na fakture 47eur za 3,8l.Takze plna syntetika.Servis jsem nechal delat v Bruselu, co davaji v CR nebo SR to nevim. ;-) -
"-- skrytý --" 05.04.05 11:29
« Re: Re: Re: Směr otáčení
mitsi: ked som mal octavku I na leaseplan a zjazdil som predne gumy, tak mi v servise dali dopredu kludne ine pneu, s tym, ze na jednej osi musia byt rovnake a nerobilo to ziadne problemy, neriesil som to, povedal som si, ze vedia co robia :) -
"-- skrytý --" 05.04.05 11:02
« Re: Re: Směr otáčení
SirAnton: Pokud to tam takto opravdu máš znázorněno, tak je to rozhodně špatně! Už cca 20 let (od masivního nástupu radiálních gum) se doporučuje přehazování výhradně mezi předkem a zadkem, tj. při zachování směru otáčení, nikoli křížem. V poslední době navíc převažuje názor, že ani to by se nemělo dělat: prostě u FWD sjedeš předek cca 2x rychleji než zadek, takže si po ojetí předních koupíš nové gumy - stejné jako máš vzadu. Otázkou zůstává, jak sehnat stejné přední gumy po určitém čase (při nízkém průměrném ročním km proběhu), když už se nevyrábějí. -
"-- skrytý --" 05.04.05 10:09
« .. olej & 1.6 tdci 80kW
jirkaf: tak do je dost 4500 za momentak, to radsej kupim plnohodnotnu rezervu a klasicky kluc :)
inak ma niekto skusenosti s motorom 1.6 tdci (1.6 hdi @PSA), ze aky olej je pre to najlepsi a ci mam prvu vymenu urobit skor ako je predpisanych 20.000km? alebo sa spolahnut na maunal, kupit hocijaky olej podla specifikacie keby bolo treba doliat a ist az na prvu prehliadku? -
Tailor 05.04.05 09:48
« Bez nadpisu
bluedream: Klic na kola je pripevnen na zvedaku. Oboji je schovano pod nahradnim kolem v kufru. Ja jsem si zatim koupil na kola universalni klic pro matice 17", 19", ....(takovy kriz se ctyrmi rozmery) za 99 Kc. Momentovy klic na kola jsem videl pouze za cca 4500 Kc, coz neni malo, proto jeho koupi jeste zvazuji. -
"-- skrytý --" 05.04.05 09:22
« Re: Směr otáčení
mitsi: a je v pohode vymenit na 50% opotrebovanu pneu za 100% s rovnakym vzorkom na jednej osi? nebude rozny priemer robit problemy najma vpredu?
jirkaf: tak si pojdem kupit rovno nejaky momentovy kluc, lebo toho sa vzdy bojim, ze to neodhadnem a nieco poskodim. vlastne ani neviem, kde na kolesa kluc vo focuse mam :) -
"-- skrytý --" 05.04.05 09:00
« Směr otáčení
Pokud radiální pneumatiku už jednou začneš točit jedním směrem, pak už se musí stejným směrem točit až do konce své životnosti, a to bez ohledu na to, zda má či nemá směrový dezén! Pozor tedy na myslou představu, že když není na boku vyznačen směr otáčení, může se guma točit, kam chce. Změna smyslu otáčení po určitém počtu najetých km totiž může způsobit destrukci kostry pneumatiky!!! -
Tailor 05.04.05 07:40
« Bez nadpisu
bluedreem: U predchoziho auta (Skoda Octavia 1.6) jsem mel taky dve sady
pneumatik po 5ti kusech. Vzhledem k defektum na letnich pneumatikach jsem postupne zapojil vsech pet do provozu. Dalo se to udelat snadno, protoze letni pmeumatiky nemaji predepsan smer otaceni. U Fordu letni pneu taky nemaji predepsan smer otaceni a tak pokud dlouho nepichnu nastane asi problem s nestejnym sjetim vzorku. Presto se domnivam, ze si mohu dovolit jet i v tomto pripade podstatne rychleji nez 80 km/hod. Zimni pneumatiky maji asi vzhledem k vzorku predepsan smer otaceni a pri eventualni vymene muze navic nastat pripad, ze bude nutno nechat pneu otocit na rafku. Jeste bych chtel upozornit na mizernou kvalitu klice na kola dodavaneho s novym Fordem. Jako vzdycky jsem menil zimni kola za letni sam a originalni klic vydrzel prave pouze vymenu tech ctyr kol a je vice nepouzitelny. Doporucuji koupit si jiny klic na kola na matice 19 mm vyrobeny z poradne oceli nebo si nechat kola vymenit v servisu. -
"-- skrytý --" 04.04.05 15:04
« Re:
pozriem aj ja dnes do kufru, ci sa tam zmesti aj vacsie koleso ako nudzove :-) podla mna plech na nahradne koleso urcite staci, aj tak s tym vzdy musis nieco urobit, ked mas defekt, nemozes jazdit na nerovnako opotrebovanych pneu na jednej osi. skor mi ide o ten limit 80km/h pri nudzovke, vzdy som mal v aute plnohodnotnu rezervu na plechacoch s letnymi pneu, na zimu som to nemenil. -
Tailor 04.04.05 14:26
« Bez nadpisu
to bluedreem: protoze mam provedeni kombi, kde je pod podlahou misto na plnohodnotne kolo o maximalnim rozmeru 16" x 205 mm, tak o zadne misto neprichazim. Podlaha je uplne rovna. Pro plechova kola mohu pouzit sroub na pripevneni nahradniho kola v originalnim provedeni. Pro hlinikova kola, ktera maji vyssi stred, je nutno umelou hmotu na nem o cca dva centimetry seriznout (uz jsem si objednal dalsi sroub). Umela hmota totiz musi po zasroubovani byt v rovine podlahy, protoze slouzi soucasne jako podpera krytu nahradniho kola. -
Lubos.1 04.04.05 11:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho ma
to Bluedream:
bol som pred 2 tyzdnami na prehliadke po 20 000 km a pneu boli opotrebovane rovnomerne, takze ich neprehadzovali. V zime som mal ale samozrejme prezute na zimne, takze sa to zatial neprejavilo. Ale v kazdom pripade to kontrolovali so zamerom kolesa prehodit (bol som pri tom). -
Tailor 04.04.05 11:30
« Bez nadpisu
Ja jsem koupil na svuj Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 5 kusu 16" plechovych kol se zimnima pneu a 5 kusu 16" hlinikovych kol s letnima pneu. Myslim si, ze tento rozmer je optimalni a soucasne maximalni, aby se kolo veslo na misto rezervy. Soucasne je to maximalni rozmer, na ktery lze nasadit zimni retezy. -
"-- skrytý --" 04.04.05 11:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
lubos1: ad zivotnost, mne bude stacit, ked mi vydrzia do najblizsej zimy :)) ale inak uz na oktavke som si overil, ze je nutne prehodnit po case zadne a predne, ked je vpredu diesel. ty mas ake skusenosti?
SirAnton: 195/65 R15, mam z nich dobry dojem, ale aby to bolo objektivne, musel by som ich otestovat na rovnakom aute, teda napr na oktavke vymenit matador za pirelli :)
ale musim sa zastat aj tych matadorov a oktavky I, boli sme v ramci firemnej akcie v budapesti na "skole smyku" na hungaroringu, boli tam okrem spominanych troch rozne auta, A6, Corolla, Focus 2003, nova Astra, Golf IV a vysledok testovania: prve 3 miesta oktavky s matadormi 195/65, k tomu nie je co dodat, akurat, ze objektivne to tiez nie je, lebo za volantom sedeli rozni ludia. -
"-- skrytý --" 04.04.05 09:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
mitsi: inak ma prijemne prekvapilo, ze mi tam dali pirelli p6, pozrel som testy a 1.miesto. musim uznat, ze tie pneu su fakt dobre, aj ked to neviem teraz porovnat, kolko z toho dobreho dojmu urobia pneu a kolko podvozok oproti oktavke I. -
"-- skrytý --" 04.04.05 09:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
samozrejme s vami suhlasim :-) tie 18" som tam napisal len z dovodu, ze ma prekvapilo, ze pneu 205/50 R17 a 225/45 R18 maju rovnaku cenu..
inak focus ma v technicaku napisane aj tie 18 ako povolene a je to aj vybava na prianie priamo z vyroby, tak by na to mal byt podvozok pripraveny, lenze aj mne neodbornikovi je jasne, ze ak tam dam nozkoprofil tak vsetky nerovnosti musi filtrovat podvozok a to sa casom musi odrazit na jeho stave.
16" sa mi zdaju byt optimalne, navyse to na focusa davaju ako standardny rozmer, 15 su podla mna idealne na zimu.
cervena v ziadnom pripade, ja som chcel bubny namalovat na zlto :)) urcite si to dam ale natriet na cierno, tak ako to mam teraz z vyroby, ked to zacne po case hrdzaviet, to sa mi fakt nepaci. -
"-- skrytý --" 03.04.05 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: uz ho mam
Montáž výrazně širších kol (teď hovořím o kompletu ráfek / pneumatika) v porovnání s tím, na co byl ten pozvozek stavěn, přináší bez dodatečných úprav podvozku (změny pružin, tlumičů, nastavení geometrie a nejlépe konstrukční úpravy) VŽDY podstatné zhoršení jízdních vlastností: auto nedrží stopu, je extrémně citlivé na nerovnosti vozovky (teď nehovořím o komfortu), vyjeté koleje, boční vítr, řízení je nekorektní atd. Kromě toho nestíhají brzdy (v důsledku mnohem větších neodpružených hmot ztrácí pneu kontakt s vozovkou; hmotnost vozu se rozkládá na mnohem větší styčnou plochu pneu / vozovka, tudíž se dostává mimo rozsah vhodného plošného zatížení, gumy a prvky zavěšení kol se mnohem rychleji opotřebovávají, extrémně rostě hlučnost, ztrácí se komfort, zvyšuje se spotřeba a zhoršuje dynamika, zvláště u slabších motorů.
Závěr: Kromě estetického hlediska neshledávám VŮBEC žádné plus!
PS: Nejzásadnější, nejjednodušší a současně nejlacinější změnu jízdních vlastností k lepšímu přináší výběr vhodných pneu!!!
"5C002 - Focus & Focus C-MAX - vniknuti vody do el. motoru zadniho sterace - Bezpecnostni servisni akce"
Ja mam auto vyrobene letos nekdy na prelomu ledna a unora, mozna se jedna jen o nejakou serii vozidel