FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 09.12.05 23:57
« Focus
tak. a patrim medzi Vas. :-) dnes sa to stalo. 5-dv. HB, cierna panther, ghia, 1,6 Ti-VCT
zatial som najazdil 100 km, mesto, mimo mesta, dialnica... cim dalej, tym viac sa s autom szivam a cim dalej, tym viac sa mi paci. najma motor. ma este extremne malo kilometrov, ale zda sa mi, ze sa zacina prebudzat...
(dufam, ze ho nikto predo mnou nemasiroval, ako som niekde tu na fore cital, s odpojenou poistkou :-))
trochu ma prekvapilo, ze nie je zospodu kryt motora, taktiez elektricke sklapanie zrkadiel (hoci podla zoznamu prvkov vybavy, by tam mal byt... no to by tam malo byt i to sony radio... zvlastne, ako sa tie prvky vybavy lisia od katalogu)
udivuje ma i to, ze to nema ani nastavenie vysky sedadla spolujazdca.
pekny vikend vsetkym prajem. :-) -
"-- skrytý --" 08.12.05 17:54
« Re: Focus 1,6 Ti-VCT
vdaka za info, TTV.
zajtra si idem po Ghia verziu, uvidime, aky voz to bude. uz sa tesim, ze budem prispievat do tohto fora a nie do 307 :-) ale snad to bude tak malo prispevkov - staznosti, ako prave na tom peugeot-ackom fore. >:D
inak, tiez som mal zalusk na jednu predvadzaciu verziu v top vybave (Ghia + doplnky), ale predajca mi odporucil, aby som vzal radsej novy voz. vraj ten model bol poriadne pomasirovany aj novinarmi a tak... -
"-- skrytý --" 07.12.05 17:04
« Re: kryt motoru 1.6 TDCi 80 kW
zdravim, ja mam focus hatchback tiez s 1.6 TDCi 80kW, kupeny na Slovensku a kryt tam tiez nie je. pytal som sa na to hned ako som to preberal a vraj vo focusoch na tomto motore kryt nebyva, vraj kryt paradoxne zvysuje hlucnost. tiez sa mi to nepaci, ani neviem ci sa to da objednat ale urcite to bude stat 100-150 eur a za kryt to su podla mna vyhodene peniaze. -
"-- skrytý --" 07.12.05 14:09
« Focus 1,6 Ti-VCT
Ano mám skúsenosti ale upozorňujem vopred že moje auto bola predvádzačka ktorú som kúpil s 8350 km a štýl jazdy predo mnou je otázny. Pri režime 2500-3500 otáčkach príjemné nad 4000 začína príjemné jemné športové správanie motora určite nie na úrovni 2l ale pre mňa stačí.
Len ako si už čítal v príspevku nižšie : spotreba keď som jazdil normálne tj. prehadzovanie pri 2500-3000 na diaľnici 130 +-10 a mesto sa podarilo posledne 7,5 ostatok si prečítaš v príspevku - otázke nižšie.
Záverom na moju otázku ktorá je o pár príspevkov nižšie mi odpovedal že on jazdí 7.2-7,5 a moja nižšia spotreba ktorá prišla po mojej otázke vyvodzuje záver :motor je má veľmi citlivý pedál na ktorý hneď odpovedá ale aj spotrebou.
Ináč som veľmi veľmi spokojný ale ak je spotreba dôležitá pre teba a nemáš problém s peniazmi tak 1.6 HDI hop pardón TDci (sú totiž totožné ale to už vieš asi) ten diesel má vlastnosti bežnej 1.6 benzínovej.
Dúfam že ti to pomôže s pozdravom TTV ( jazdné vlastnosti chváliť je nepotrebné neviem si ich vynachváliť) -
« kryt motoru 1.6 TDCi 80 kW
Ahoj, nedavno jsem poridil v zahranici novy Ford Focus Combi 1.6 TDCi 80 kw a na motoru pod kapotou není kryt s oznacenim motoru. Tzn. jsou videt kabely k vstrikovani, atd. Kdyz jsem to reklamoval nejdriv se tvarili, ze kryt objednaji, ale pak zacali tvrdit, ze u verze Trend je to obvykle.
V navodu je zobrazen motor s krytem.
Nemate nekdo tenhle typ motoru, dodali vam ho s krytem?
Diky
David -
Tailor 01.12.05 09:07
« Nastaveni napeti dobijeni dieslovych motoru
to Bluedream: Jeste jeden dodatek vypadlo mi slovo "dobijeni" . Myslim si, ze se jedna o dobijeni baterie, coz by nemuselo byt stejne u ruznych motoru.
Protoze pozvanka na servisni prohlidku byla poslana od prodejce, kde jsem auto koupil, myslim ze v tomto pripade zavisi dost na jeho peclivosti. Na druhou stranu, kdyby se vyzvami ze strany fordu prodejce nezabyval, mohl by podle meho nazoru prijit i o licenci. -
Tailor 30.11.05 16:07
« Servisni ukon - Nastaveni napeti dieslovych motoru
Dostal jsem od forda dopis, abych se dostavil na provedeni servisniho ukonu "Nastaveni napeti dieslovych motoru". Podle vyjadreni servisu se jednalo o zmenu programu v ridici jednotce.
-------------
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100kW - brezen 2005 -
Tailor 23.11.05 16:40
« Re:
To Bruno: Mas pravdu, nechat auto bezet studene na volnobeh asi neni dobre, je daleko lepsi, aby se motor zahral pri rozumne jizde nad 2000 otacek. Toto jsem praktikoval u predchozich aut s benzinovymi motory s uspechem. Asi ale pri silnem mrazu bude krome kratkeho zapnuti svetel pred startovanim z duvodu oziveni baterie vhodne pockat chvilku s klickem v poloze pred startovanim, kdy dochazi k ohrevu asi vstrikovaci soustavy (indikovano na palubnim pocitaci rozsvicenou spiralou).
Ja jezdim nejcasteji na kratsi vzdalenosti nebo naopak na vzdalenosti nekolika set kilometru. Pri tech delsich jezdim rychle a predpokladam, ze se odstrani usazeniny v motoru. Temer vyhradne tankuji u Shellu. -
Tailor 23.11.05 16:14
« Otacky motoru
To bruno: Samozrejme ze normalne nejezdim na 1500 otacek, jenom v pripade popojizdeni po rovine v kolone, ktere jsou bohuzel v miste kudy jezdim cim dal castejsi. Normalne i po zajeti jezdim mezi 2000 - 3000 otackami. Mam Ford Focus Kombi 2.0 TDCi o vykonu 100 kW se sestistupnovou prevodovkou. -
« Re:
No tak jazdit na 1500 otáčkach, to ten motor musi plakať...
ono je jzdit a jazdit, pokial len udrzujes ryzhlost, tak tomu 2.0 vo Focuse to urcite neublizi. Otazka je, co usadeniny v systeme. To by mohlo byt zaujimave mat studiu, kedy sa s jednym autom bude jazdit vyslovene v otackach cca 1500-2500/ 1200-2200 benzin/ diesel a potom druhe auto nepojde benzin od 3000 a diesel od 2000. V akom stave by tie motory boli po 20, 50 a 100tkm ? -
« Kufr u Focusu
Včera jsem se byl podívat na 5dveřový Ford Focus s plnohodnotnou rezervou v kufru. Pod pneumatiku tam dali nějakou podložku a plochu kolem pneumatiky vyrovnali polystyrénovým výliskem s odkládacimi plochami. Dle mého názoru se objem kufru snížil tak na 300 l. Pokud jsem si dobře všiml, tak žádné jiné úpravy tam udělány z výroby nebyly, takže lze si dokoupit minirezervu a vše vrátit do původního stavu s tím, že objem kufru bude 385 l, tak jak udává výrobce. -
« Re: Spotreba 115k
podla mna mas spotrebu urcete o.k. Ked si l tych 9,3, tak si siel kusok aj 190 a to znamena asi na plyny plyn a t si aut scucne. Potom si siel asi velky kus 150-160. Ja neviem aku spotrebu by si asi chcel, ved to je benzin. Skus ist ustalene na tempomat 140 a daj vediet aka ti vysla spotreba. No a to Daewo moze pekne premeriavat :-) -
Tailor 07.11.05 08:59
« Zajizdeni
to 911: Nejdulezitejsi podle meho nazoru je nutno pomalu pridavat plyn pokud je motor studeny. Pokud bude velky mraz, bylo mi doporuceno nechat bezet motor naprazdno cca 2 - 5 minut a pak teprve vyjet. Po jeho ohrati (nebo alespon castecnem ohrati) jsem tak asi do 5000 km jezdil prevazne mezi 2000 - 3000 otackami. Ted v 10 000 km jsem zacal pri pomale jizde bez zrychlovani vyuzivat i otacky od 1500 a pri akceleraci pak az do 3500 (mozna nekdy vice). Pak jsem vypozoroval, ze je vhodnejsi nechat motor vice tocit a pri jizde do kopce zaradit radeji petku misto sestky. Obecne tedy pri vetsi zatezi radeji podradit, motor se toci daleko volneji.
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi -
"-- skrytý --" 06.11.05 15:50
« Spotreba 115k
Nakoľko som kúpil FF II 115k potreboval by som radu ohladne spotreby zatial čo ju porovnávam s Daewoo nexia 1.5 glx kde sa neviem dostať nad 8,2 tak pri FF sa mi podarilo 9,3 a pri veľmi veľmi opatrnej jazde 7.6
pritom Daewoo (ináč firemné tak s ním jazdím viac ) mám 7,6-8,2 najčastejšie 7,9-8,0 . Trať je 20% BA a TT ostatok diaľnica BA-TT . musím podotknúť že spotrebu 9.3 bolo 50% BA ostatok dialnica BA-TT 1 cesta 150-160 časť dokonca 190 ostatné 140 na tempomat pri spotrebe 7.6 bola klas. zostava 20%-80% ale na križovatkách som sa rozbiehal ako posr... a na dialnici zo začiatku tempomat 120 potom bez max 120 hore briežkom aj 100, pritom na Daewoo jazdím 140 bežne(upresnenie 140-tj cca 138 pre prípadný radar) a konáhle som začal na FF normálnejšie tak spotreba hneď skočí na 8,0.
Na upresnenie motor má najazdené 11000 km a nakoľko to bola predvádzačka kúpil som ho s 8830 km
Za každú radu budem vďačný popr. skúsenosť po koľko km začne klesať spotreba.
Ináč som s ním veľmi spokojný. -
« Jak spravne zajet Focus2 2.0 TDCi?
potreboval bych poradit. nikdy jsem nejezdil s dieslem, proto bych od zkusenych uvital radu jak nejlepe zajet tento motor aby nebyl linej ci se naopak moc nenechal vytacet. je nejake obecne pravidlo jak moc casto radit a kdy pri dieslech?
diky moc za informace -
Tailor 04.11.05 08:06
« Plnohodnotne nahradni kolo
to cptn: plne souhlasim. Nahradni kolo je nutnost. Ostatne nevim, kde by mi spravili kolo treba vecer v sobotu nebo nedeli, kdyz budu mit defekt treba pri ceste na dovolenou. Normalni vzdalenost kam ted jezdime je asi 1000 km, ktere potrebuji ujet za den. Ja mam, jak jsem uz driv psal, plnohodnotne hlinikove kolo na leto i plnohodnotne ocelove kolo na zimu. Jinak mam stejne auto Ford Focus Kombi 2.0 TDCi, najeto 10 000 km a po rozpacitem zacatku s dieslem maximalni spokojenost. -
« Rezerva - plnohodnotná, či ne ..
Ahoj,
pro všechny, kteří se rozhodují nad rezervou - malá zkušenost:
Byla zima, na silnicích břečky a spousty sněhu ve vyšších místech, stále snažilo. Já vyrážel v pátek v šest po práci směr Harachov - mám to cca 300km. U Mohelnice defekt, ale jen měl jsem jen nouzovou rezervu, takže rozhodování: 1) dojet na náhradní, max. 80km/h, dalších cca 230km, počítat s jinými jízdními vlast v zimě, každej den o víkednu jezdit lyžovat taky pouze s náhradním kolem... nebo 2) najít v sedum večer v pátek pnesuervis - koupit tam gumu (ale zas namají ty, na kterých jezdíš, nemáš žádnou slevu - namísto pneuservisu známém), navíc je to taky pěkne velké zdržení.
Zvolil jsem za 2) - operace přezutí si vzala 1,5 hodiny, mezitím uzavřeli mohelnický tunel, takže další objížďky a hledání cesty - narozdíl od plánového příjezdu cca v 22h, jsme přijeli 02:00. . . . což člověka otráví, navíc, když jde o jeho zasloužený volný čas po týdenní tvrdé práci..
Kdybych tehdy měl plnohodnotnou rezervu, max. za 15 minut jedu dál... A pohoda.
(jinak teď mám FOCUS II TDCI2.0 KOMBI - a jsem výrazně spokojen - najeto cca 16.000, mám PLNOHODNOTNOU REZERVU!!, jinak lehká kola 16"/205, kupováno u výborného prodejce - FORD Kotojedy (Kroměříž)) -
"-- skrytý --" 24.10.05 21:23
« Re: Re: Re: Focus
tak to nabuduce pojdem dat do servisu tu vo viedni, qoli usetrenym 20 euram do bratislavy nepojdem..
dlho som sa neozval, vela prace a idem teraz navyse este na 3 tyzdnovu dovolenku..
v znackovych servisoch by to ojebavat nemali, aj ked dost tazko sa overuje taka vymena peloveho a vzduchoveho filtra ked to priamo nevidis.. -
"-- skrytý --" 24.10.05 17:50
« Re: Re: Focus
Ja v servisu v Bruselu 147eur a olej tam dali Motorcraft Formula 5W 30.Dlouho si se neozval bluedreame :-) , jinak si myslim, ze budes jeste spokojenejsi a spotreba pujde jeste o chlup dolu.Dle meho nazoru si ten motor sedl nekde kolem 30000km a ted uz se mi to ustalilo( mam nejeto 38500km) a ceka me druha vymena.Jen doufam, ze to tady v CR nejak neojebou(v Bruselu jsem popijel kafe a pres sklo jsem mel moznost tak na 4m videt co prave s autem delaji). -
"-- skrytý --" 24.10.05 13:14
« Re: Focus
mam teraz cez 20.000 km a je ako novy, teda skor lepsi ako novy, motor je zajazdeny, znizila sa spotreba aj hlucnost, v interieri ziadne pazvuky, som velmi spokojny.
teraz som uz dal zimne gumy a sedi lepsie ako s letnymi aj pri 18°C. Neviem cim to je, ale tie pneu Pirelli P6 co tam boli od vyroby, nic moc. Asi tam uz dali nejake "expirovane" alebo II. triedu, fakt si to neviem vysvetlit, lebo v rozmere 195/65 R16 som s nimi spokojny velmi nebol a pritom boli v testoch jedny z nejlepsich. Teraz tam mam na zimu Goodyear Ultra Grip 7 a rozdiel je fakt citit napr pri jazde po tram kolajach, predtym som po nich lietal zo strany na stranu a teraz idem po nich ako po asfalte.
a este bol som teraz na prehladke po 20.000 km a stala ma 5.600,-SKK. Kolko ste platili vy? -
"-- skrytý --" 16.09.05 12:23
« Re: Plnohodnotne koleso a Ford Focus celkovo
johnwalker:
presne tak, na zlatych pieskoch mi boli ochotni dat zlavu v hotovosti max 2% a podobnu strategiu som ocakaval aj u inych predajcov, takze rozhodla first edition zlava 83.000,-Sk. Keby som si auto "skladal", tak urcite dam aj ESP a 6 bagov (vo vybave trend su len 4) a ciernu farbu. teraz mam tmavomodru metalizu :)
ja by som tu podlozku vybral a 2 cm niecim vyplnil. zisk 7cm na podlahe za to rozhodne stoji, neviem aky je podorys, ale podla mna sa objem kufra moze takto zvysit aj o 50l. -
« Re: Plnohodnotne koleso a Ford Focus celkovo
To Bluedream:
Co sa tyka pneumatik 16", tak su defaultne vo vybave Ghia, kupoval som v auguste. Akciu som nebral, radsej som sa dohodol s predajcom v Trnave na hotovostnej zlave, ktora bola v podstate vo vyske First Edition (chcelo to ale dost presviedcania) a nakupil som si tam veci ktore som ja chcel (V Bratislave aj napriek o dost lepsiemu pristupu, neboli ochotni prilis zlavovat, aky by boli, tak by som urcite kupil od nich. Rozhodovali vsak peniaze). Co sa tyka kotucovych brzd, tak je to presne tak ako vravis (aj ked dost som sa casto stretol s prezentovanym nazorom ze su vdy vsade za kazdych okolnosti, co nie je pravda). T.j. az (napr.) s ESP su aj na zadnych kolesach kotuce. Ak mozes posli graf spotreby (prochaska@ktl.elf.stuba.sk). Vdaka.
To jirkaf:
Koleso, ktore mam ako rezervu sa tam vojde na sirku bez problemov. Problemom sa stala ta vyska naviac cca. 9 cm. Po obvode rezervy (pod kobercekom) vzniknu sice ulozne priestory - Ford tam dava tak hranty - vanicky, ale nie je to 100% ono. Vsimol som si ale jednu vec. Ked vytiahnem rezervu tak pod nou je taka penova podlozka (ako zachodova misa:)) na ktorej je cele to koleso postavene. Jej vyska je asi 7 az 8 cm. Neviem preco je to tak robene, ale ked ju vytiahnem a dam tam rezervu, tak vsetko to sadne asi o 7 cm dole. A vyzera to tak ako som si to predstavoval. Problemom je len uchytny srob (chcelo by to kratsi) a kobercek (tym ze sadol o sedem centimetrov nizsie, je na dlzku kratky. Mam zato, ze koberceky do kufra pre auto s plnophodnotnou rezervou a dojazdovou maju rozne dlzky(od nakladacej hrany po sedadla)). Ak pojdem najblizsie do Fordu ta sa na to spytam, pretoze nerozumiem, naco tam je ta penova podlozka po rezervou, s odhlucnenim to asi nema nic spolocne, pretoze ked tam miesto nej polozim rezervu tak sedi ako pribita a cela podlaha kufra je zdvihuta len o asi 2cm oproti povodnym 9cm. -
"-- skrytý --" 16.09.05 11:31
« Re: Plnohodnotne koleso
johnwalker: aj ja som chcel povodne plnohodnotnu rezervu, ale nakoniec som od toho upustil, lebo som si zistil, ze kufor bude fakt mensi aj pri zadani do vyroby. dalsi argument, ze na zimu budem mat 15" a na leto 16" takze by som musel menit aj rezervy a ani tak by som nemohol pouzit rezervne koleso, lebo tam bude ina vyska dezenu ako na ostatnych kolesach, takze vysledok by bol nakoniec rovnaky ako pri nudzovej rezerve.
s pristupom na zlatych pieskoch som spokojny, tam som auto kupil, mne zas tvrdili, ze s motorom 1.6tdci 80kW su kotucove brzdy na vsetkych kolesach, ked som auto dostal, boli vzadu bubny :-( kotuce su len pri na kombi alebo ked si objednam ESP, co som samozrejme zistil az vtedy, ked sa uz nedalo nic zmenit. ale nie je to az taky problem, ktory by vo mne vyvolaval nespokojnost. -
Tailor 16.09.05 11:23
« Plnohodnotne nahradni kolo
to johnwalker: Ja jsem si kupoval provedeni kombi. kde se vejde plnohodnotna rezerva do maximalniho rozmeru 16" - 205. Kolo s ocelovymi rafky se tam da prisroubovat normalne dodanym sroubem a pro kolo hlinikove stejneho rozmeru bylo nutno zakoupit novy sroub pro upevneni a jeho horni plast seriznout o 8 mm. Pokud by mel nekdo kola vetsi nedalo by se to umistit ani do provedeni kombi.
Pokud jsem se informoval na provedeni hatchback bylo mi receno, ze do stavajiciho prostoru se vejde pouze dojezdove kolo. Pokud bych chtel v tomto pripade pouzit plnohodnotne, tak podle jeho velikosti by se musela dat do kufru podlozka, ktera zveda celou podlahu. V tvem pripade asi o 9 cm.
Myslim si ale, ze by tech 9 cm se dalo vyuzit jako dalsi ulozne prostory v mistech kde neni pneumatika. -
"-- skrytý --" 16.09.05 11:20
« Re: Re: Re: Re: Trend+
johnwalker:
ad hlucnost pneu: ja mam R15 195/65, pneu pirelli p6, ja ich nepocujem, na jar chcem prezut na R16 205/55, tak potom budem vediet porovnat. vyste R16 dostali v ramci akcie first edition? ked som kupoval ja, boli este len R15. dufam, ze sa na jar dohodnem s predajcom na zlatych pieskoch na nejakej fajn cene :)
ad hlucnost motoru: mam 17000km, hlucnost nizsia, motor je kultivovanejsi, spotreba sa znizila o 0,4l/km na 5,8l/100km, mozem poslat graf z excelu. takze spokojnost.
ad tempomat vs spotreba: este som nerobil testy, ale vyskusam to. podla mna by tempomat mal spotrebu prave znizit, teda drzat na najnizsej hranici pri danej rychlosti. dnes pojdem po dialnici, tak to mozem otestovat.
inak som velmi spokojny, priestranne auto, vyborne riadenie (s tymto motorom je elektrohydraulicky posilovac, bol som otestovat audi A4 a bol som dost prekvapeny, ako tomuto autu so sportovymi ambiciami chyba pri riadeni spatna vazba), designovo mi sedi (design nie je vyrazny a "eye catching", ale bude "in" dost dlho, je zrejmy vplyv volva), vyborny motor splnajuci moje poziadavky a hlavne spotreba je super na vyse 1,3 tonove auto, pri dnesnych cenach PHM.
jedine, co planujem, je dat tam R16 205/55 namiesto terajsich R15 195/65 (budem mat aspon hlinikove kolesa na zimu:)), lebo mam dojem pri ostrejsom prechadzani zakrut, ze podvozok bol dimenzovany prave na R16.
dufam, ze auto bude sluzit tak ako doteraz a budem chodit iba na pravidelne servisne prehliadky. prve auto som mal fabiu a to som bol v servise ako doma, potom si skoda napravila reputaciu minulou generaciou octavie kombi, kde som nemal za 60.000km ani jeden problem, tak dufam, ze pri focusovi bude trend pokracovat :) -
« Plnohodnotne koleso
Caute,
mam takuto otazku. Pri kupe Forda II (hatchback) som uvazoval o kupe prlnohodnotnej rezervy. V BA na Zaltych Pieskoch (kde je inak velmi dobry pristup) mi tlacili do hlavy, ze ak sa auto zada do VYROBY (nakolko som k nemu chcel kupovat ESP a vyhrievane celne sklo a auta co mali uz vyrobene na sklade to (obycajne) nemaju), tak aj pri plnohodnotnej rezerve sa objem kufra nezmensi, ze je to spravene tak aby sa nezmensil (pokial je to zadane ako poziadavka do vyroby). Nakoniec som kupil, (kupoval som ale v Trnave co si myslim ze z pohladu toho, ze auto bolo sutocne zadane do vyroby je jedno) a na moje prekvapenie, ale v zmysle logiky, ten kufor bol zmenseny, nakolko prnohodnotna rezerva je o asi 9 cm sirsia a tym padom sa dno posunulo o cca. 9 cm nahor.
Mate niekto podobnu skusenost? -
« Re: Re: Re: Re: Trend+
johnwaker: bod 3., ono zvysuju priemernu spotrebu, ale zvysuju napr an priemernu rychlost. Ono asi jediny podstatny problem tempomatu vci vodicovy je ten, ze tempomat tlaci nastavenu rychlost kopec, nekopec a tak v takomto terene moze mat vyssiu spotrebu. Ty ako vodic sa pred kopeckom rozbehnes a nepretlacas sa za kazdu cenu, tempomat ano. Mne osobne pri jazde na tempomat vzdy vychadza vyssia spotreba ako ked to mam vse pod palcom ja, ale ten konfort za to casto stoji. Napr pri navrate z lyzovacky :-). Inak ten tempomat je aj dost nebezpecny, lebo uz niesi az tak zatiahnuty do riadenia. -
« Re: Re: Re: Trend+
To: Bluedream
ako je na tom hlucnost (FordFocus 1.6 tdci 110koni)??
1) Ja mam ten isty model (najazdene zatial cca. 1500) a najme penumatiky Sport continental R16 205/55 je pocut.
2) Co motor, objavili sa nejake zmeny v hluku (smerom k lepsiemu)?
3) Pocul som ze tempomat zvysuje spotrebu, ale to sa mi nezda, ake su vase skusenosti? -
"-- skrytý --" 15.09.05 21:53
« Spokojenost
to bluedream:Ahoj, presne jak pises.Spotreba sla po zabehnuti dolu a i ja se ted pohybuji kolem 5,8l(a to ho nesetrim).Problemy s pneu nepozoruji, jen se mi zda, ze tak prvnich 30procent pneu slo dost rychle dolu a ted se to ustalilo a drzi.Mam Continental sport contact 2 a nekdo tu psal, ze je to u nich normalni a ze pak ty gumy drzi dost dlouho, kdezto treba Michelin se sjizdi pomalu od zacatku.Tak to bude asi pravda.Jinak po 36000km zatim o.k. -
"-- skrytý --" 15.09.05 11:41
« Re: Re: Tempomat
ja som si uz na tempomat zvykol, tlacidla su rozmiestnene intuitivne a daju sa rozlisit aj hmatom. vyuzivam na dialnici alebo v dedinach, kde je niekedy problem udrzat 50 s nohou na plyne :)
to ze sa musi zapnut 2 tlacidlami je ok, len ja som este asi nikdy nepouzil tlacidlo "OFF", lebo staci sa dotknut brzdoveho pedala a tempomat je vypnuty, potom staci stlacit "RES" na obnovenie povodnej rychlosti, alebo +/- na udrzanie sucasnej, teda uz staci na obnovenie funkcie iba 1 tlacidlo. to OFF je tam mozno iba kvoli splneniu nejakej normy.. -
"-- skrytý --" 15.09.05 11:29
« Re: Re: Trend+
pozrel som akciu trend+, ale na slovensku stale vychadza lepsie akcia "first edition", napr. za 81kW TDCi v rovnakej vybave zaplatite na SK menej, ako v CZ za 66kW TDCi. ale trend+ je mozne konfigurovat, first edition su len ako "skladovky".
inak moj focus (1.6 TDCi 81kW) je po 17.000km (od 03/2005) zatial bez vaznejsich problemov (nefungovala signalizacia nizkej hladiny vody v ostrekovacoch).
v Mazda3 fore je vela popisane o nerovnomernom zjazdeni pneumatik a nutnosti casteho "prehadzovania" pneu, ja som si na focuse nic take nevsimol, ako ste na tom Vy?
dalej co som si vsimol, ze motor je coraz kultivovanejsi a ma mensiu spotrebu.. momentalne 5.8l/100km (mesacny priemer, PP ukazuje o 01-0,2l/100km menej). -
"-- skrytý --" 12.09.05 14:48
« Re: Trend+
jirkaf: Tak ať ti to jezdí a nezlobí. Já u konkurence naopak prodlouženou záruku nekoupím, protože je tu jeden problém: uznávání záručních problémů, což se Renaultu v ČR dost nedaří, vše je podle normy, vše je v pořádku, seč evidentně není, takže by to byly vyhozené peníze. Problém se vyřeší jinak a mnohem levněji. Ve značkovém servisu mne už neuvidí. Podvodníci na tahání peněz, nic jiného. Bohužel, platí to obecně napříč spektrem značek. -
Tailor 12.09.05 10:06
« Trend+
to ladis: Nove naftove motory od Forda byly vytvoreny ve spolupraci s PSA (2.0 TDCi 100 kW, 1.6 TDCi 80 kW) nebo jsou soucasti vlastniho vyvoje, ktery dle meho nazoru cerpa taky ze spoluprace s PSA. Ja mam motor 2.0 TDCi 100 kW a nyni po ujeti cca 8500 km jsem s nim maximalne spokojen. Na zaklade vsech pozitivnich testu a zkusenosti popsanych ve Volvu 50, Peugeotech nebo Citroenech by mely byt motory neve generace nejen usporne, tiche ale take trvanlive. Prece jen jsem se pojistil pro mozne potize uzavrenim prodlouzene zaruky na 4 roky nebo 100 000 km za 7000 Kc.
Co se tyce benzinovych motoru, dal bych prednost 1.6 84 kW, ktery ma plynule promenne casovani sacich a vyfukovych ventilu, ktere se projevuje ve zvysenem vykonu a nizzsi spotrebe. (Pri vyberu sveho auta to byla varianta kterou bych koupil, kdybych se rozhodl pro benzin)
Soucasna nabidka se slevou az 113 000 Kc je opravdu velmi lakava, jenom je potreba si uvedomit, ze havarijni pojisteni se pocita z ceny bez slevy. -
"-- skrytý --" 11.09.05 18:48
« Benzín 1.6 100k a 1.6 115k
Také by mě docela zajímal rozdíl v praxi mezi těmito motory. Cenově ta 115k verze vychází o 38tisíc víc (trend+) a to je už docela hodně. Jak je na tom ta 115k verze se spolehlivostí? - přeci jen je to relativně nový motor a je tam více pohyblivých částí. Měl jste už někdo s novým focusem nějakou vážnější závadu? -
impaler 02.09.05 16:44
« Re: Tempomat
jirkaf: jo, to je ono. Však jsi mluvil o předjíždění, tak to je snad správně. Novou rychlost novým zadáním.
Ta tlačítka mě taky trochu zlobí. Nevyhovuje mi nutnost mačkat dvě, ale zase je to pojistka proti neúmyslnému zapnutí. Ve sto padesáti bych je taky raděj hledal hmatem, to je jasné, ale dávám šanci ještě zvyku - mám auto necelé 2 měsíce. -
Tailor 02.09.05 07:23
« Tempomat
to impaler: zkusil jsem jet s tempomatem po dalnici rychlosti asi 110 km/hod, pak jsem pridal plynovym pedalem asi na 130 a dal nohu z plynu. Auto se zpomalilo na puvodne nastavenou rychlost 110. Tuto tempomat udrzoval dal. Mozna abych prenastavil tempomat na tech 130, musel bych zase asi na volantu neco zmacknout.
Mozna kdybych tempomat pouzival casteji, asi bych si na nej zvykl, ale presto 5 ovladacich tlacitek na volantu (zap, vyp, res, plus, minus) mi nepripada jako moc elegantni reseni -
impaler 01.09.05 11:07
« Re:
jirkaf: já jsem si zvykl rád, že to někdo vymyslel! :-) (stěrače)
tempomat: čti znovu níže, mluvím o přidávání pedálem plynu. Tlačítka jsou jen korekce, používám např. tehdy, když chci jet těsně pod 150 třeba. :)
Samozřejmě jen tehdy, když je relativně prázdno. Záleží, kdo kdy kde jezdí, já to využívám jen na dálnici, ale relativně často. 1000 km a více nohu opravdu unaví a já si tempomat nemůžu vynachválit - i když je pravda, že se stále ještě opatrně učím a mám trochu strach z delší reakce "odložené" nohy při nutnosti brzdit. -
Tailor 01.09.05 08:11
« Bez nadpisu
to impaler: jsem na tom se svym Focusem stejne. Protoze automaticke sterace mam automaticky z vybavy Ghia, nezbylo mi nic jineho nez si na ne zvyknout. Musim rict, ze mi dnes uz vubec nevadi. Jenom mam obavu ze zimniho provozu, kdy velmi casto sterace primrznou a jeden jejich pohyb pri nastartovani motoru by mohl mit dost spatne nasledky. Hold bude potreba je uvolnit vzdy jeste pred startovanim, respektive pred zastrcenim klice do spinaci skrinky.
Tempomat jsem taky nekoliktrat zkusil, ale prijde mi porad k nicemu. Jak dlouho dnes, kdy je skoro porad velmi husty provoz se jede stejne rychle. Pridavani rychlosti pomoci tlacitek je co se tyce ovladani alespon pro mne nesrovnatelne horsi nez provadeni naprosto presnych korekci pomoci plynoveho pedalu -
impaler 31.08.05 16:10
« Tempomat a automatické stěrače
Nevím teda, jak Focus, ale přece to nebude jiné...můj tempomat vypíná jen brzda nebo spojka (př. tlačítko), plynem lze normálně přidat a po uvolnění se tempomat vrátí na nastavenou rychlost.
Jenom je třeba si uvědomit, že pedál musí níž, než se zdá, aby překonal polohu, do které by byl sešlápnutý pro dosažení aktuální rychlosti/otáček manuálně (tedy ne ručně, ale nožně...pedálně? :)). Tempomat sám pedálem myslím nehýbe (v Oktávce prý ano?).
Automatické stěrače považuju proti původní představě za velmi "vymazlenou vychytávku". Stačí jet 1300 km za velmi proměnlivého deště-slunce-deště-slunce-...., jezdit po městě za deště do tunelu-ven-do tunelu-ven...paráda, funguje bezvadně. Protivné je, že není-li to vypnuto, ohlásí se při příštím startu jedním setřením, sucho nesucho, navíc člověk vypadá jako idiot. -
Tailor 31.08.05 16:07
« Servisni akce
Dostal jsem dopis od Ford Motor Company s.r.o. Thamova 16, Praha 8 abych se dostavil na zminenou vymenu tesneni. V hlavicce dopisu stoji :
"5C002 - Focus & Focus C-MAX - vniknuti vody do el. motoru zadniho sterace - Bezpecnostni servisni akce"
Ja mam auto vyrobene letos nekdy na prelomu ledna a unora, mozna se jedna jen o nejakou serii vozidel -
"-- skrytý --" 31.08.05 14:48
« Re: Zkusenosti s focusem s motorem TDCi
ja uz mam 16.000km, nejak dost jazdim v poslednej dobe :-) s tym tesnenim sa mi nikto neozval, tak to budem musiet proaktivne zistovat ja v servise.. no maila alebo list mohli napisat.
all: ked bude nejaka zvolavacka alebo "hromadna" zavada, dajte to tu vediet, aby vedeli o tom aj ti, ktorym sa zo servisu neozvu.. -
Tailor 31.08.05 13:45
« Zkusenosti s focusem s motorem TDCi
Muj Focus 2.0 TDCi Kombi (100 kW) ma uz najeto pres 8000 km. Po dovolene, pri niz jsem ujel cca 2300 km, je uz asi opravdu zajety a konecne jsem se dockal toho, co jsem ocekaval po precteni testu. Motor bezi po zahrati prijemne tise, ma obrovskou silu. Pri zpatecni ceste z dovolene jsem ujel asi 1100 km za 12 hodin vcetne zastavky na jidlo s mirnym prekracovanim maximalni povolene rychlosti a rychlosti cca 150 - 160 km/hod v usecich v Nemecku, kde zatim neni omezeni. Pritom jsem dosahl prumerne spotreby 5,8 l nafty / 100 km.
Pristi tyden jsem objednan do servisu na vymenu tesneni hridele elektromotoru zadniho sterace na zaklade vyzvy vyrobce, podle ktereho by mohla spatnym tesnenim vniknout do elektromotoru voda. (tyka se to Fordu Focus se zadnim steracem a take C Maxe).
Jinak jsem si uz na nove auto zvykl a jsem velmi spokojen zejmena s vlastnostmi podvozku, ktery zajistuje temer stoprocenti odolnost vuci bocnimu vetru a je prijemne tuhy. -
tulák 20.07.05 22:38
« Re: Re:
Ďakujem za názor, zdá sa, že som už rozhodnutý. Ráno idem so zálohou na Focus. Pred týždňom som jazdil na staršej Corolle 1,4 VVTi - dojem bol dosť mizerný, ale dosť k tomu prispelo zle nastavené sedadlo. Corolla 1,4 D-4D v pondelok dojem výrazne napravila a tiež predajca zo Žiliny, ale pocity z Focusu sú proste vynikajúce. Navyše je to nové auto a súčasná Corolla má už svoje odjazdené. Dôležitý je pre mňa aj pocit masívnosti/bezpečia. K rozhodovaniu prispelo i výrazné zníženie poistky nakombinovaním rôznych akcií a mojej osobnej zľavy.
Tá akcia "first edition" dobieha, ešte sú tam 3 kusy 1,6 TDCi HB, aspon tak tvrdil predajca. -
"-- skrytý --" 20.07.05 10:22
« Re:
tulak: mam skusenost iba s focusom II 1.6TDCi, mam najazdenych 12tkm, takze dlhodobe udaje o spolahlivosti nemam, v servise som bol 2 krat kvoli drobnostiam, ktore sa vyriesili na pockanie, v zaruke.
spotreba 6.2, s tym, ze to nesetrim, na octavke 1.9TDI 66kW som mal spotrebu 6.9 a ten motor bol/je etalonom uspornosti.
corolla je auto o minimalne 0.5 generacie pozadu, je mensia vnutri a aj kufor ma "velky" ako fabia. jazdne vlastnosti hovoria vyrazne v prospech focusa. design je subjektivna zalezitost, v ktorej tiez jasne vedie focus. takisto brzdy u corolly nic moc.
v prospech corolly hovori fakt, ze je na trhu dlhsie a ma vychytane muchy.
ja som mal tiez v uzkom vybere aj corollu, rozhodol som sa pre focusa a rozhodne nelutujem, urobil by som to rozhodnutie znovu. -
tulák 20.07.05 09:11
« Bez nadpisu
Zdravím všetkých! Chcem kúpiť menší diesel a výber som zúžil na Focus 1,6TDCi Trend (653000Sk) a Corollu 1,4D-4D Terra (585000Sk). Má niekto skúsenosti s oboma? Jazdím cca 20-40tis./rok. Ide mi predovšetkým o bezpečnosť a spoľahlivosť. Stojí za to ten cenový rozdiel? -
Tailor 16.05.05 08:19
« Bez nadpisu
TTV: Kdyz jsem v prosinci minuleho roku objednaval Focus II rozhodoval jsem se ve finale mezi TDCi 2.0 100 kW a benzinem 1.6 84kW. Cenovy rozdil byl tehdy asi 100 000 Kc. Motor 1.6 podle testu ma vynikajici spotrebu diky plynule promennemu variabilnimu casovani jak sacich tak i vyfukovych ventilu a oproti nafte samozrejme neni citlivy na kvalitu paliva. Navic dnes existuje velmi vyhodna nabidka pro benzinove motory. Za asi 38 000 k vybave trend lze dokoupit TOP packet s automatickou dualni klimatizaci a hlavovymi airbagy. Takto vybavene auto odpovida i mym predstavam. Navic automaticke sterace, ktere mam ve vybave ghia, nepovazuji za vyhodu. Byl jsem vzdycky zvykly si ridit stirani sam. Taky tempomat mi prijde jako zbytecnost. Kdyz jsem ho nastavil na 130, tak jsem potreboval kazdou chvili zvysovat rychlost na predjeti. Kdyz jsem ho nastavil na 160 zase jsem musel kazdou chvili brzdit. Pri ovladani na volantu navic je navic potreba se na chvilku podivat na 5 ovladacich tlacitek, coz podle mne odvadi pozornost od rizeni. Obe mnou zvolene varianty by byly kandidaty na koupi i dnes. Ta benzinova je ale v soucasnosti podle mne opravdu dobra koupe. -
« 1.6 100k
Cenovy rozdil u nas je nezanedbatelny. 115k jsem uz zkousel, byl jsem spokojen. Jsem zvedav na ten 100k, budu mit moznost ho vyzkouset.
Jinak by me zajimali zkusenosti tech co uz tech 100k maji, jak je ten motor pruzny, jaka je spotreba ...... Skoda ze diesel je cenove jinde.
Predem diky za vas prispevek -
"-- skrytý --" 14.05.05 17:34
« 1.6 100k
neviem aky jecenovy rozdiel, ale ja osobne by som si radsej doplatil na 115k, je to konstrukcne modernejsi motor a auto je na viac rokov, takze sa tato "investicia" podla mna vyplati. ja osobne som sedel iba v 115k verzii a ja mam 110k 1.6TDCi. -
"-- skrytý --" 14.05.05 09:34
« Bez nadpisu
Mám na Vás jednu prosbu na jeseň chcem kúpiť auto po dlhom výbere to bude asi Ford Focus II nad čím váham je či sa vôbec oplatí ísť na 1,6 115k
papierovo je ten rozdiel zanedbatelný momentálne mám k dispozíci auto s výkonmi 90k 137 Nm pri 3400 z 0-100 12,2s je to už 10r. auto ale výkonom a akceleráciou som viac menej spokojný ak má niekto skúsenosť s FII 1,6 100k budem mu povďačný. Pri testoch som skúšal FII 1,4 a 1,6 115k
1,4 bol slabý hlavne pri akcelerácií na dialnici a na miernom "kopci" (výjazd z dialnice) bolo cítiť že už nemá rezervu v akcelerácií pri 1,6 115k to nebol problém ale nakľko sa mi nepodarilo zohnať 100k neviem to posúdiť. Inaáč pocit z jazdy je fantastický a subjektívny pocit je ako by som riadil auto minimalne o triedu vššie .
Za váš postreh vám vopred´ďakujem. -
Tailor 10.05.05 15:55
« Vytekajici kapalina z nadrzky ostrikovace
to bluedream: minuly tyden mi po rychle projete zatacce auto napsalo, ze nemam kapalinu v ostrikovaci. Dolil jsem asi hodne, neni mozno vizualne poznat kolik je kapaliny v nadrzce, protoze ta je cela schovana. Kdyz jsem pak nekde zaparkoval, tekla mi kapalina pod pravym prednim kolem.
Zajel jsem do servisu, kde mne objednali na patek. Po patecni oprave jsem se zeptal mechanika, ktery mi sdelil, ze se pretesnila nejaka hadicka. Prejimaci techmik mi pak zacal vysvetlovat, ze autu nic nebylo, ale ze po ostrikovani je normalni ze kapalina stekajici ze skel odteka pod pravym prednim kolem. Nicmene od te doby mi nic netece (ujel jsem asi 600 km)
P.S.
Nemam ostrikovace svetlometu -
"-- skrytý --" 10.05.05 09:21
« netesna nadrzka kvapaliny ostrekovacov
na nemeckom fore som objavil vela staznosti majitelov noveho focusu na netesnost nadrzky na kvapalinu ostrekovacov. ked sa naleje do plna a trochu pojazdi po zakrutach, tak kvapalina vyteka von. ta chyba je uz aj u mna a podla typka, ktory to trochu skumal, tak sa to objavi u vsetkych focusov ktore maju aj ostrekovace svetlometov, t.j. 5L nadrzku. Navyse mi pravdepodobne nefunguje ani signalizacia nizkeho stavu kvapaliny do ostrekovacov.
vo forde o tomto probleme vraj nevedia, ale u volva je tento problem znamy. -
"-- skrytý --" 05.05.05 00:06
« Re: Re: ...
misov: prave som do excelu dal posledne tankovanie a spotreba je 6.33. ale je tam vacsina po meste a ked mimo mesto zase dialnica + zacpy, a potom ked je trochu volno tak to zas "osolim", aby som si oddychol, takze na to v akom rezime to auto funguje spotreba je super. ked vynulujem PP a idem trasu vieden - bratislava vecer ked nie su zacpy (kombinacia mesto, dialnica, okresky, dediny), tak je spotreba na PP 4.5, co moze byt v reali 4.9. s motorom som velmi spokojny, spotrebou sa nanho nechyta ani legendarne 1.9 TDI 66kW, o kulture chodu ani nehovorim :)
vyskusaj si focusa 1.6TDCi na vlastnej kozi, to ta presvedci :-) ja by som chcel otestovat este octavku a C4 (na porovnanie "po funuse":)). v AT je stvrtok a piatok volno, tak budem mat v BA cas zajst k predajcom.
nastavitelne pedale su za priplatok, asi ked ma niekto kratke alebo dlhe nohy :-) pre mna je aj default nastavenie ok, tak to neriesim. to by som radsej dal prachy za ine veci.. -
« Re: ...
2bluedream: ako je to s tou realnou spotrebou, ak uz to mas zistene a ako je to pri zapnutej manualnej klime? podla technickych udajov by sa mohlo s tym dat jazdit pod 5l, ale ked to tu citam, realne je skor tych 6, inac cital som nieco o nastavitelnych pedaloch, mas s tym nake skusenosti ? -
"-- skrytý --" 04.05.05 09:28
« ...
kuba2k: ta cena je fakt nechutna, ale to sa dalo cakat, ze mi to tam nedaju za cennikovych 8900 Sk :-) takze sa asi na to vykaslem. inak mam tam radio ford 6000CD a nevies ci sa tam da dorobit ten AUX konektor do priehradky ako to ma to SONY radio? podla mna to nie je problem. na radiu mam source CDDJ (to bude asi CD Changer, nie?) a tam by to mohlo hrat AUX, potrebujem do niecoho zapojit PDA s MP3.
misov: ja som tiez zobral akciu first edition 1.6TDCi, tych veci naviac je tam dost, velmi dobra cena, vychadza to na zlavu 78.000,- co je viac ako 10% a to je na novy model velmi dobre. akurat, ze to nema ESP (a tym aj kotucove brzdy vzadu) a hlavove bagy, veci ktore som na novom aute chcel. lenze ta cena a vybava sa jednoducho nedala odmietnut :-) oproti corolle je focus o dost vacsi (kufor 385 vs 280(?), miesto pre pasazierov, aj zvonku je masivnejsi), podla NCAP bezpecnejsi (v corolle mas tiez len 4 bagy) a po facelifte je corolla podla mna velmi velmi konzervativna. o jazdnych vlastnostach je to jasne, o rom netreba disutovat :-) ale aj ja som uvazoval o corolle :)
jirkaf: ja som natankoval BP Ultimate diesel a auto je vyrazne tissie, niekde vo forach som cital -3db, pri akceleracii ziadny dym, zrychlenie je subjektivne tazko hodnotitelne. fakt dost zalezi na tom, co sa tankuje. ja som inak tiez bral iba shell ked som bol v CZ. -
Tailor 04.05.05 09:04
« Bez nadpisu
Bluedream: Cas na radiu uz mam zmeneny, chyba byla v tom, ze po zmene jsem cas neulozil a po vypnuti a zapnuti radia se pak objevil cas puvodni.
Jinak musim konstatovat, ze hlucnost motoru se vyrazne snizila a take zapach po nastartovani ve vyrazne nizssi. Jedinne co jsem udelal je, ze jsem natankval 2x plnou nadrz u Shellu. Predtim jsem tankoval OMV Alpin Diesel, coz bude asi peknej smejd. Doporucuji nebrat.