FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.05  22:37

    « Re: Re: Re: posilnovac riadenia

    zadne bubny mrzia aj mna, najma ked ostatna konkurencia v triede ma uz vsade kotuce.. ale nic nie je dokonale.. inak mne predajca povedal, ze vzadu su pri vsetkych tdci kotuce.. a ake bolo moje prekvapenie ked tam neboli.. najma ked to bol jeden z dovodov, ktory povodne rozhodol o naftovom motore..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.05  22:08

    « Re: Re: posilnovac riadenia

    som si myslel... :-( skoda, no.
    viac ma mrzia zadne bubny... a slabsia rucna. som zvyknuty na 1-2 zuby, nie 4-5, ako teraz.
    no v globali je auto uzasne. jazdit s nim mi robi radost. takze som spokojny...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.05  15:45

    « Re: posilnovac riadenia

    yoyo: u mna posilnovac ide nastavit cez palubny pocitac, je tam nejake "car setup" menu. mam 1.6 tdci a tam je iny posilnovac ako u benzinovych 1.6, teda aspon pokial ja viem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.05  01:30

    « posilnovac riadenia

    ako je to s nastavenim posilnovaca riadenia???
    v casopisoch, testoch som cital, ze je nastavitelny. ale kde??? v navode sa pise len o nastaveniach prevodovky CVT cez palubny pocitac, posilnovac nie... :'-(
    teda, pisu, ze nie je pre motory 1,4 a 1,6. blizsie specifikacie nie su k dispozicii, tak neviem, ci to plati i pre Ti-VCT, prip. TDCi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.05  23:01

    « Re: Re: servisne intervaly

    :-) nemusis sa bat! rovnakym sposobom to das znovu spat. zasa postaci podrzat tie dve tlacidla na 4 sekundy a po tom uz odomykas vsetko na prvy sup.
    ja som nasiel, ked som hladal ukazovatel servisnych intervalov. podrzal som tlacidlo resetovania "palubneho pocitaca" a otocil klucikom do polohy II. ked som po par sekundach tlacidlo pustil, nabehlo take testovacie onee :-)
    pretocili sa vsetky ihly, kontrola vsetkych LED na palubovke, a plno inych... prepina sa medzi nimi stlacanim uz spominaneho tlacidla.
    mne predajca povedal, ze serv. interval je 30.000 km !!! sakra...
    a zistil som, ze nemam servisnu knizku. mam nejaky navod na servisne potreby, ale knizka pre zaznamy mi chyba. existuje nieco take???
    EDIT: servisna knižka na ceste... :-) tel. s predajcom
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.05  18:19

    « Re: servisne intervaly

    moj focus ma na servisnu prehliadku neupozornil. ale podla mna je to zbytocne, tych 20.000 sa da lahko zapamatat..
    yoyo: este som to s tymi dverami neskusal, mam tiez SLG5, lebo neviem, ci sa to da rovnakym postupom vratit spat :)
    nevie niekto nejake "tajne kody" na focusa II, ako bolo kedysi na oktavke servisne menu ak mala aj automaticku klimu..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.05  22:38

    « Re:

    ještě dodám že těch 9L/100km si vzala na cestě Ostrava - Praha a nešetřil jsem jí...
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.12.05  22:33

    « Bez nadpisu

    v současnosti jezdím s Focusem I 1,8 TDdi 66kw na zimu mám 175/65 R14 a na léto 205/50 R16... určitě je jen dobře, že se Ford konečně odhodlal sjednotit rozměr pneumatik s koncernem VW, protože pneu v jejich rozměru jsou víc prodávané a tím pádem i levnější... když jsem kupoval ALU a následně na ně pneumatiky, tak mě rozdíl v ceně dost mrzel...
    Focus II 1,6 Ti VCT 85kW - v pátek jsem se s ním byl projet, protože uvažuji o prodeji svého vozu a nákupu nového, ale ten motor... no nevím... je brzo na závěry protože jsem ho moc nevytáčel vzhledem k tomu, že vůz neměl najeto ani 900km... mohu však konstatovat, že moc nadšený nejsem, před Focusem I jsem měl Octavii 1,8 20V 92kW (bez turba), jela o hodně líp i bez toho turba a vzala si max 9l/100km... Prostě jsem od toho Fordova benzínu čekal víc...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.05  20:29

    « servisne intervaly

    existuje vo focuse II ukazovatel servisnych intervalov?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.05  20:28

    « Re: Re: Re: Focus

    bluedream, skusal si to odomykanie? urcite zavisi od toho, aky typ "bezpecnostnej sady" mas. ja mam SLG5.
    co sa stieracov tyka, senzor je v mojom pripade fajn. stiera vtedy, kedy by som chcel. mozno je to i vdaka nastavitelnej citlivosti.
    a kirimur, zalezi na tom, co chces s tym autom robit. mne ten motor staci... sice je este v zabehu, takze mu este nedavam zabrat, ale mam 1500 km, a paci sa mi. v tebou spominanom rozmere mam zimne pneu (michelin PA) a "plechace".. a zda sa mi vsetko OK. som zvedavy, ake budu letne P7. na 307sw som mal dunlop2000, boli dobre, len malo km vydrzali. a po nich som mal nokian nrzi. a tie boli este lepsie. komfortnejsie. a v dazdi tiez fajn.
    len spotreba ma mrzi... je o dost vyssia, nez papierova. dufam, ze po par kkm klesne :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.05  17:23

    « Re: Automaticke sterace

    co říkáte na Focuska II 1,6 Ti-VCD? není to slabý? na jakých kolech ho máte? originál 195/65R15 se mi pro tohle auto zdají moc měké... mám s nich takový bylonový pocit...
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 16.12.05  13:12

    « Automaticke sterace

    to Bluedream: Ja mam bohuzel automaticke sterace se senzorem a moje situace je o to horsi, ze stirace mohou zustat zapnute ale nestirajici pokud prestane prset. Nesmim nikdy zapomenout, kdyz v zime sednu do auta zkontrolovat sterace, jestli nejsou primrzle. Jinak musim priznat, ze ta automatika mi vubec nevyhovuje. Nekdy nestira, kdy by mela a nekdy stira zbytecne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.05  12:48

    « Re: Fiesta

    navi: ja by som radsej pouvazoval o focuse 1.4i, za 539.000,- mas focusa vo first edition akcii v dobrej vybave (klima, tempomat, hlinikove kolesa, vsetky okna elektricke, audio s ovladanim na volante a pod). a mas o hodny kus auta naviac. 1.4 benzin je na focusa zdanlivo slaby, ale isiel by som sa previezt vo fieste aj vo focuse a v realite ten rozdiel podla mna nespoznas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.05  12:29

    « Re: dalsie vytknutie

    ad stierace, ja nemam senzor, takze ked necham zapnute stierace tak mi to pri startovani samozrejme zacne hned stierat a pride mi to ok kedze su zapnute. ale vyzera to dost komicky ked svieti slnko a je sucho :-) samozrejme den predtym prsalo a zabudol som to vypnut. zadny stierac mi stiera podla rychlosti prednych iba pri cuvani, inak ma nejaku standardnu rychlost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.05  19:49

    « Fiesta

    Aj ked som mimo misu, ale ake ma kto skusenosti s Ford Fiesta 1.4TDci. Dobra kupa je to? Momentalne mam Ka-curu a chcem zostat pri Forde a na Focus nemam.Diky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.12.05  15:10

    « dalsie vytknutie

    vcera v BA padal sneh, pripadne mrholilo. pouzil som stierace prvykrat a nepaci sa mi, ze ak ponecham packu stieracov v niektorej z funkcnych poloh, tak pri startovani zacnu stierat. obzvlast zadny stierac... som bol zvyknuty z 307... 8-s
    nuz, budem si musiet zvyknut stierace vypinat... :D
    btw. tiez vam zacne stierat zadny stierac podla prednych stieracov? neviem, ci mi zblbol, lebo ked som na dialnici predbiehal kamion, tak mi senzor zacal stierat na najvyssiu rychlost a sucasne zacal v kuse stierat zadny...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.05  09:43

    « Re: Re: Re: Focus

    tzv. "preprogramovanim" (trapny nazov).
    -> sucasnym stlacenim odomknutia a zamknutia na dialkovom (kluci) na dobu asi 4 sekund. auto zareaguje bliknutim a po tomto uz odomykas na dve doby:
    1. len dvere vodica
    2. aj ostatne (ak stlacis tlacidlo otvarania do 3 sekund druhykrat; ak to nestihnes, treba ho znovu stlacit dvakrat)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.05  01:05

    « Re: Re: Focus

    yoyo: ako otvoris iba vodicove dvere? s tym alarmom mas pravdu, mne sa ho podarilo aktivovat ked som odomkol kapotu bez centralu a fakt ma to nejak nevystrasilo :-) na fabii som mal od vyroby alarm, krory bolo pocut aj na pol kilometra, asi to bude to iste co na vw, fakt to bola sila.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.05  22:52

    « Re: Re: Focus

    ja som kupoval este v marci a uz som mal len velky poskladany do knizky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.05  22:50

    « Re: Re: Focus

    kvak, pockaj tyzden :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.05  22:48

    « Re: Focus

    mm483, ono to je asi to silou dieslu v nizkych otackach. a silou zvyku. ja som jazdil na vw polo 1,6 55kW a potom presadol do 307sw 81kW. ocakaval som dynamiku, ale polo sa mi dlho zdalo byt rychlejsie. to najma pre rozdiel krutiaceho momentu - polo 120 Nm, 307sw 147 Nm. a vahou auta. :-) tiez sprevodovanie robilo svoje. i ked maximalka u 307sw len o 12 km vacsia...
    ti zo SR, co ste nedavno kupili auto: aky mate "technicak"? mate aj maly? ja len velky, poskladany do knizocky a mam ho nosit so sebou... prekvapilo ma to, lebo si nejako nepamatam z medii, ze toto ma byt. a znacky mi vybavoval predajca.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.05  22:36

    « dvojite uzamykanie

    ma hneva. naco mi je zamknut raz obycajne. a az potom vyradit z cinnosti vnutorne klucky a aktivovat alarm? u 307sw som bol zvyknuty na opacne poradie (a podla mna logicke). tiez ma prekvapila sirena alarmu. ved toho by som sa nezlakol ani ja! ako prerusovany klakson. u 307, vw som mal taku, ze ak sa mi podarilo aktivovat v garazi, myslel som, ze zosaliem. ale snad to nebudem potrebovat. :-) to iba tak.
    prijemna je funkcia odomykania len vodicovych dveri. prekvapila ma i funkcia otvarania okien cez dialkove.
    ale rad by som vedel, ci tu existuje i tzv. leaving-home funkcia, zapnutie tlmenych svetiel na dilaku. coming-home to ma.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.05  08:13

    « Re: Focus

    No ja ked som som ho prevzal som bol hrozne sklamany motorom (tiez TiVCT) a pripadal mi dokonca menej dynamicky ako 1.4HDi, ktory som mal predtym. Casom som si na motor zvykol a uz su moje pocity celkom fajn. Spotreba zacala klesat niekde okolo 10tis a som tiez spokojny. Aj maximalka je ok, podla GPS a dalo to 199kmh (na tacho bolo okolo 215kmh).
    Asi pre kazdeho, kto prejde z diesel na benzin je to trochu sok a zle pocity z motora, ale je to velmi subjektivny pocit a realne je to niekde inde... Treba si len zvyknut na iny styl jazdy...
    Dobre si spravil, ze si nevzal tu predvadzacku... Sam som bol na predvadzacej jazde a potom co mi predviedol predajca, som si povdal ze predvadzacku uz nekupim (a to som mal predtym 2 roky predvadzacku).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.05  11:24

    « Re: Focus

    a ja som cakal ze do vcera polnoci pokoris prvu tisicku kilometrov >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.05  23:57

    « Focus

    tak. a patrim medzi Vas. :-) dnes sa to stalo. 5-dv. HB, cierna panther, ghia, 1,6 Ti-VCT
    zatial som najazdil 100 km, mesto, mimo mesta, dialnica... cim dalej, tym viac sa s autom szivam a cim dalej, tym viac sa mi paci. najma motor. ma este extremne malo kilometrov, ale zda sa mi, ze sa zacina prebudzat...
    (dufam, ze ho nikto predo mnou nemasiroval, ako som niekde tu na fore cital, s odpojenou poistkou :-))
    trochu ma prekvapilo, ze nie je zospodu kryt motora, taktiez elektricke sklapanie zrkadiel (hoci podla zoznamu prvkov vybavy, by tam mal byt... no to by tam malo byt i to sony radio... zvlastne, ako sa tie prvky vybavy lisia od katalogu)
    udivuje ma i to, ze to nema ani nastavenie vysky sedadla spolujazdca.
    pekny vikend vsetkym prajem. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.05  22:37

    « Re: Re:

    SUPER! :D
    dakujem. co som sa ja nahladal... a pri tom som tusil, ze som to tu niekde videl... :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.05  21:42

    « Re:

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.05  17:55

    « Bez nadpisu

    este ma zaujima, ci niekto mate krivky priebehu krutiaceho momentu a vykonu. 1,6 Ti-VCT. nikde na webe som to nevedel najst.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.05  17:54

    « Re: Focus 1,6 Ti-VCT

    vdaka za info, TTV.
    zajtra si idem po Ghia verziu, uvidime, aky voz to bude. uz sa tesim, ze budem prispievat do tohto fora a nie do 307 :-) ale snad to bude tak malo prispevkov - staznosti, ako prave na tom peugeot-ackom fore. >:D
    inak, tiez som mal zalusk na jednu predvadzaciu verziu v top vybave (Ghia + doplnky), ale predajca mi odporucil, aby som vzal radsej novy voz. vraj ten model bol poriadne pomasirovany aj novinarmi a tak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.05  09:52

    « Re: Re: kryt motoru 1.6 TDCi 80 kW

    Ahoj, kryt tam neni a videl jsem ho namontovany jen u vybavy GHIA.Ja mam Trenda kupovaneho v Belgii a tez tam nebyl a neresim to.Zdravim ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.05  17:04

    « Re: kryt motoru 1.6 TDCi 80 kW

    zdravim, ja mam focus hatchback tiez s 1.6 TDCi 80kW, kupeny na Slovensku a kryt tam tiez nie je. pytal som sa na to hned ako som to preberal a vraj vo focusoch na tomto motore kryt nebyva, vraj kryt paradoxne zvysuje hlucnost. tiez sa mi to nepaci, ani neviem ci sa to da objednat ale urcite to bude stat 100-150 eur a za kryt to su podla mna vyhodene peniaze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.05  14:09

    « Focus 1,6 Ti-VCT

    Ano mám skúsenosti ale upozorňujem vopred že moje auto bola predvádzačka ktorú som kúpil s 8350 km a štýl jazdy predo mnou je otázny. Pri režime 2500-3500 otáčkach príjemné nad 4000 začína príjemné jemné športové správanie motora určite nie na úrovni 2l ale pre mňa stačí.
    Len ako si už čítal v príspevku nižšie : spotreba keď som jazdil normálne tj. prehadzovanie pri 2500-3000 na diaľnici 130 +-10 a mesto sa podarilo posledne 7,5 ostatok si prečítaš v príspevku - otázke nižšie.
    Záverom na moju otázku ktorá je o pár príspevkov nižšie mi odpovedal že on jazdí 7.2-7,5 a moja nižšia spotreba ktorá prišla po mojej otázke vyvodzuje záver :motor je má veľmi citlivý pedál na ktorý hneď odpovedá ale aj spotrebou.
    Ináč som veľmi veľmi spokojný ale ak je spotreba dôležitá pre teba a nemáš problém s peniazmi tak 1.6 HDI hop pardón TDci (sú totiž totožné ale to už vieš asi) ten diesel má vlastnosti bežnej 1.6 benzínovej.
    Dúfam že ti to pomôže s pozdravom TTV ( jazdné vlastnosti chváliť je nepotrebné neviem si ich vynachváliť)
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.12.05  22:09

    « kryt motoru 1.6 TDCi 80 kW

    Ahoj, nedavno jsem poridil v zahranici novy Ford Focus Combi 1.6 TDCi 80 kw a na motoru pod kapotou není kryt s oznacenim motoru. Tzn. jsou videt kabely k vstrikovani, atd. Kdyz jsem to reklamoval nejdriv se tvarili, ze kryt objednaji, ale pak zacali tvrdit, ze u verze Trend je to obvykle.
    V navodu je zobrazen motor s krytem.
    Nemate nekdo tenhle typ motoru, dodali vam ho s krytem?
    Diky
    David
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.05  18:11

    « Focus 1,6 Ti-VCT

    zdravim!
    mate niekto tento motor? uvazujem nad Focusom s touto benzinovou "jednasestkou". ake mate skusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.05  12:12

    « Ford Focus WRC 06

    Ford Focus WRC 06 Plakát na plochu (wallpaper) na [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 01.12.05  09:07

    « Nastaveni napeti dobijeni dieslovych motoru

    to Bluedream: Jeste jeden dodatek vypadlo mi slovo "dobijeni" . Myslim si, ze se jedna o dobijeni baterie, coz by nemuselo byt stejne u ruznych motoru.
    Protoze pozvanka na servisni prohlidku byla poslana od prodejce, kde jsem auto koupil, myslim ze v tomto pripade zavisi dost na jeho peclivosti. Na druhou stranu, kdyby se vyzvami ze strany fordu prodejce nezabyval, mohl by podle meho nazoru prijit i o licenci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  19:32

    « Re: Servisni ukon - Nastaveni napeti dieslovych motoru

    ja som nedostal ani jeden list.. bud na mna kaslu, alebo je 1.6TDCi bez problemov.. hadajte ktora moznost je realnejsia? :)
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 30.11.05  16:07

    « Servisni ukon - Nastaveni napeti dieslovych motoru

    Dostal jsem od forda dopis, abych se dostavil na provedeni servisniho ukonu "Nastaveni napeti dieslovych motoru". Podle vyjadreni servisu se jednalo o zmenu programu v ridici jednotce.
    -------------
    Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100kW - brezen 2005
  • « 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 23.11.05  16:40

    « Re:

    To Bruno: Mas pravdu, nechat auto bezet studene na volnobeh asi neni dobre, je daleko lepsi, aby se motor zahral pri rozumne jizde nad 2000 otacek. Toto jsem praktikoval u predchozich aut s benzinovymi motory s uspechem. Asi ale pri silnem mrazu bude krome kratkeho zapnuti svetel pred startovanim z duvodu oziveni baterie vhodne pockat chvilku s klickem v poloze pred startovanim, kdy dochazi k ohrevu asi vstrikovaci soustavy (indikovano na palubnim pocitaci rozsvicenou spiralou).
    Ja jezdim nejcasteji na kratsi vzdalenosti nebo naopak na vzdalenosti nekolika set kilometru. Pri tech delsich jezdim rychle a predpokladam, ze se odstrani usazeniny v motoru. Temer vyhradne tankuji u Shellu.
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 23.11.05  16:14

    « Otacky motoru

    To bruno: Samozrejme ze normalne nejezdim na 1500 otacek, jenom v pripade popojizdeni po rovine v kolone, ktere jsou bohuzel v miste kudy jezdim cim dal castejsi. Normalne i po zajeti jezdim mezi 2000 - 3000 otackami. Mam Ford Focus Kombi 2.0 TDCi o vykonu 100 kW se sestistupnovou prevodovkou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.05  16:09

    « Re:

    No tak jazdit na 1500 otáčkach, to ten motor musi plakať...
    ono je jzdit a jazdit, pokial len udrzujes ryzhlost, tak tomu 2.0 vo Focuse to urcite neublizi. Otazka je, co usadeniny v systeme. To by mohlo byt zaujimave mat studiu, kedy sa s jednym autom bude jazdit vyslovene v otackach cca 1500-2500/ 1200-2200 benzin/ diesel a potom druhe auto nepojde benzin od 3000 a diesel od 2000. V akom stave by tie motory boli po 20, 50 a 100tkm ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.05  16:00

    « Bez nadpisu

    No tak jazdit na 1500 otáčkach, to ten motor musi plakať...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.05  23:13

    « Re:

    dyť to má v podpisu
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.11.05  10:15

    « Bez nadpisu

    To Jirkof:Zahrievať diesel tak, že ho necham bežať na mieste je blbost.Normalne treba nastartovat a ist, tak sa zahreje najlepšie.Samozrejme tomu hned nenakladat...
    A co to máš za motor prosím ťa, ked sa nechá trápit na 1500 otačkach?
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.11.05  11:03

    « Kufr u Focusu

    Včera jsem se byl podívat na 5dveřový Ford Focus s plnohodnotnou rezervou v kufru. Pod pneumatiku tam dali nějakou podložku a plochu kolem pneumatiky vyrovnali polystyrénovým výliskem s odkládacimi plochami. Dle mého názoru se objem kufru snížil tak na 300 l. Pokud jsem si dobře všiml, tak žádné jiné úpravy tam udělány z výroby nebyly, takže lze si dokoupit minirezervu a vše vrátit do původního stavu s tím, že objem kufru bude 385 l, tak jak udává výrobce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.05  09:29

    « Re: Spotreba 115k

    podla mna mas spotrebu urcete o.k. Ked si l tych 9,3, tak si siel kusok aj 190 a to znamena asi na plyny plyn a t si aut scucne. Potom si siel asi velky kus 150-160. Ja neviem aku spotrebu by si asi chcel, ved to je benzin. Skus ist ustalene na tempomat 140 a daj vediet aka ti vysla spotreba. No a to Daewo moze pekne premeriavat :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 07.11.05  08:59

    « Zajizdeni

    to 911: Nejdulezitejsi podle meho nazoru je nutno pomalu pridavat plyn pokud je motor studeny. Pokud bude velky mraz, bylo mi doporuceno nechat bezet motor naprazdno cca 2 - 5 minut a pak teprve vyjet. Po jeho ohrati (nebo alespon castecnem ohrati) jsem tak asi do 5000 km jezdil prevazne mezi 2000 - 3000 otackami. Ted v 10 000 km jsem zacal pri pomale jizde bez zrychlovani vyuzivat i otacky od 1500 a pri akceleraci pak az do 3500 (mozna nekdy vice). Pak jsem vypozoroval, ze je vhodnejsi nechat motor vice tocit a pri jizde do kopce zaradit radeji petku misto sestky. Obecne tedy pri vetsi zatezi radeji podradit, motor se toci daleko volneji.
    Ford Focus Kombi 2.0 TDCi
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.05  15:50

    « Spotreba 115k

    Nakoľko som kúpil FF II 115k potreboval by som radu ohladne spotreby zatial čo ju porovnávam s Daewoo nexia 1.5 glx kde sa neviem dostať nad 8,2 tak pri FF sa mi podarilo 9,3 a pri veľmi veľmi opatrnej jazde 7.6
    pritom Daewoo (ináč firemné tak s ním jazdím viac ) mám 7,6-8,2 najčastejšie 7,9-8,0 . Trať je 20% BA a TT ostatok diaľnica BA-TT . musím podotknúť že spotrebu 9.3 bolo 50% BA ostatok dialnica BA-TT 1 cesta 150-160 časť dokonca 190 ostatné 140 na tempomat pri spotrebe 7.6 bola klas. zostava 20%-80% ale na križovatkách som sa rozbiehal ako posr... a na dialnici zo začiatku tempomat 120 potom bez max 120 hore briežkom aj 100, pritom na Daewoo jazdím 140 bežne(upresnenie 140-tj cca 138 pre prípadný radar) a konáhle som začal na FF normálnejšie tak spotreba hneď skočí na 8,0.
    Na upresnenie motor má najazdené 11000 km a nakoľko to bola predvádzačka kúpil som ho s 8830 km
    Za každú radu budem vďačný popr. skúsenosť po koľko km začne klesať spotreba.
    Ináč som s ním veľmi spokojný.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.05  16:38

    « Jak spravne zajet Focus2 2.0 TDCi?

    potreboval bych poradit. nikdy jsem nejezdil s dieslem, proto bych od zkusenych uvital radu jak nejlepe zajet tento motor aby nebyl linej ci se naopak moc nenechal vytacet. je nejake obecne pravidlo jak moc casto radit a kdy pri dieslech?
    diky moc za informace
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 04.11.05  08:06

    « Plnohodnotne nahradni kolo

    to cptn: plne souhlasim. Nahradni kolo je nutnost. Ostatne nevim, kde by mi spravili kolo treba vecer v sobotu nebo nedeli, kdyz budu mit defekt treba pri ceste na dovolenou. Normalni vzdalenost kam ted jezdime je asi 1000 km, ktere potrebuji ujet za den. Ja mam, jak jsem uz driv psal, plnohodnotne hlinikove kolo na leto i plnohodnotne ocelove kolo na zimu. Jinak mam stejne auto Ford Focus Kombi 2.0 TDCi, najeto 10 000 km a po rozpacitem zacatku s dieslem maximalni spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.10.05  12:39

    « Rezerva - plnohodnotná, či ne ..

    Ahoj,
    pro všechny, kteří se rozhodují nad rezervou - malá zkušenost:
    Byla zima, na silnicích břečky a spousty sněhu ve vyšších místech, stále snažilo. Já vyrážel v pátek v šest po práci směr Harachov - mám to cca 300km. U Mohelnice defekt, ale jen měl jsem jen nouzovou rezervu, takže rozhodování: 1) dojet na náhradní, max. 80km/h, dalších cca 230km, počítat s jinými jízdními vlast v zimě, každej den o víkednu jezdit lyžovat taky pouze s náhradním kolem... nebo 2) najít v sedum večer v pátek pnesuervis - koupit tam gumu (ale zas namají ty, na kterých jezdíš, nemáš žádnou slevu - namísto pneuservisu známém), navíc je to taky pěkne velké zdržení.
    Zvolil jsem za 2) - operace přezutí si vzala 1,5 hodiny, mezitím uzavřeli mohelnický tunel, takže další objížďky a hledání cesty - narozdíl od plánového příjezdu cca v 22h, jsme přijeli 02:00. . . . což člověka otráví, navíc, když jde o jeho zasloužený volný čas po týdenní tvrdé práci..
    Kdybych tehdy měl plnohodnotnou rezervu, max. za 15 minut jedu dál... A pohoda.
    (jinak teď mám FOCUS II TDCI2.0 KOMBI - a jsem výrazně spokojen - najeto cca 16.000, mám PLNOHODNOTNOU REZERVU!!, jinak lehká kola 16"/205, kupováno u výborného prodejce - FORD Kotojedy (Kroměříž))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  21:23

    « Re: Re: Re: Focus

    tak to nabuduce pojdem dat do servisu tu vo viedni, qoli usetrenym 20 euram do bratislavy nepojdem..
    dlho som sa neozval, vela prace a idem teraz navyse este na 3 tyzdnovu dovolenku..
    v znackovych servisoch by to ojebavat nemali, aj ked dost tazko sa overuje taka vymena peloveho a vzduchoveho filtra ked to priamo nevidis..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  17:50

    « Re: Re: Focus

    Ja v servisu v Bruselu 147eur a olej tam dali Motorcraft Formula 5W 30.Dlouho si se neozval bluedreame :-) , jinak si myslim, ze budes jeste spokojenejsi a spotreba pujde jeste o chlup dolu.Dle meho nazoru si ten motor sedl nekde kolem 30000km a ted uz se mi to ustalilo( mam nejeto 38500km) a ceka me druha vymena.Jen doufam, ze to tady v CR nejak neojebou(v Bruselu jsem popijel kafe a pres sklo jsem mel moznost tak na 4m videt co prave s autem delaji).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  13:14

    « Re: Focus

    mam teraz cez 20.000 km a je ako novy, teda skor lepsi ako novy, motor je zajazdeny, znizila sa spotreba aj hlucnost, v interieri ziadne pazvuky, som velmi spokojny.
    teraz som uz dal zimne gumy a sedi lepsie ako s letnymi aj pri 18°C. Neviem cim to je, ale tie pneu Pirelli P6 co tam boli od vyroby, nic moc. Asi tam uz dali nejake "expirovane" alebo II. triedu, fakt si to neviem vysvetlit, lebo v rozmere 195/65 R16 som s nimi spokojny velmi nebol a pritom boli v testoch jedny z nejlepsich. Teraz tam mam na zimu Goodyear Ultra Grip 7 a rozdiel je fakt citit napr pri jazde po tram kolajach, predtym som po nich lietal zo strany na stranu a teraz idem po nich ako po asfalte.
    a este bol som teraz na prehladke po 20.000 km a stala ma 5.600,-SKK. Kolko ste platili vy?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.05  14:17

    « Focus

    Kamos kedysi jazdil na Focuse (stary model), ktory mal 18.000km a stazoval sa, ze to bolo rozhegane. Nepozorujes nieco take?
    Mne osobne sa FF velmi paci, nuz ale ak by mi mal uz po 18.000 vrzgat tak dakujem pekne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.05  19:32

    « Prima

    Nový videoweb s testy auťáků na [odkaz] Dnes Masserati Quatroporte, H2 a Honda Civic osmé generace - testováno první auto dodané do střední Evropy! Stream v nejlepší kvalitě na českém internetu! Fotky, diskuze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  12:39

    « Sleva

    Nechci dělat reklamu pro Ford, ale teď je nějaká akce na Focus II za cca 410000 v 1,6 s klimou což není špatné. Sám jezdím ve Škodě. Být to tehdy kdy jsem kupoval svoji OII, červíček by hlodal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.05  22:09

    « Bez nadpisu

    mrkněte na [odkaz] jsou tam auta za super ceny
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.05  17:39

    « spotreba

    keby ste sa chceli pozriet na spotrebu mojho focusa 1.6 tdci 80kW od aprila tohto roku, tak tu je link:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.05  12:23

    « Re: Plnohodnotne koleso a Ford Focus celkovo

    johnwalker:
    presne tak, na zlatych pieskoch mi boli ochotni dat zlavu v hotovosti max 2% a podobnu strategiu som ocakaval aj u inych predajcov, takze rozhodla first edition zlava 83.000,-Sk. Keby som si auto "skladal", tak urcite dam aj ESP a 6 bagov (vo vybave trend su len 4) a ciernu farbu. teraz mam tmavomodru metalizu :)
    ja by som tu podlozku vybral a 2 cm niecim vyplnil. zisk 7cm na podlahe za to rozhodne stoji, neviem aky je podorys, ale podla mna sa objem kufra moze takto zvysit aj o 50l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.05  11:59

    « Re: Plnohodnotne koleso a Ford Focus celkovo

    To Bluedream:
    Co sa tyka pneumatik 16", tak su defaultne vo vybave Ghia, kupoval som v auguste. Akciu som nebral, radsej som sa dohodol s predajcom v Trnave na hotovostnej zlave, ktora bola v podstate vo vyske First Edition (chcelo to ale dost presviedcania) a nakupil som si tam veci ktore som ja chcel (V Bratislave aj napriek o dost lepsiemu pristupu, neboli ochotni prilis zlavovat, aky by boli, tak by som urcite kupil od nich. Rozhodovali vsak peniaze). Co sa tyka kotucovych brzd, tak je to presne tak ako vravis (aj ked dost som sa casto stretol s prezentovanym nazorom ze su vdy vsade za kazdych okolnosti, co nie je pravda). T.j. az (napr.) s ESP su aj na zadnych kolesach kotuce. Ak mozes posli graf spotreby (prochaska@ktl.elf.stuba.sk). Vdaka.
    To jirkaf:
    Koleso, ktore mam ako rezervu sa tam vojde na sirku bez problemov. Problemom sa stala ta vyska naviac cca. 9 cm. Po obvode rezervy (pod kobercekom) vzniknu sice ulozne priestory - Ford tam dava tak hranty - vanicky, ale nie je to 100% ono. Vsimol som si ale jednu vec. Ked vytiahnem rezervu tak pod nou je taka penova podlozka (ako zachodova misa:)) na ktorej je cele to koleso postavene. Jej vyska je asi 7 az 8 cm. Neviem preco je to tak robene, ale ked ju vytiahnem a dam tam rezervu, tak vsetko to sadne asi o 7 cm dole. A vyzera to tak ako som si to predstavoval. Problemom je len uchytny srob (chcelo by to kratsi) a kobercek (tym ze sadol o sedem centimetrov nizsie, je na dlzku kratky. Mam zato, ze koberceky do kufra pre auto s plnophodnotnou rezervou a dojazdovou maju rozne dlzky(od nakladacej hrany po sedadla)). Ak pojdem najblizsie do Fordu ta sa na to spytam, pretoze nerozumiem, naco tam je ta penova podlozka po rezervou, s odhlucnenim to asi nema nic spolocne, pretoze ked tam miesto nej polozim rezervu tak sedi ako pribita a cela podlaha kufra je zdvihuta len o asi 2cm oproti povodnym 9cm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.05  11:31

    « Re: Plnohodnotne koleso

    johnwalker: aj ja som chcel povodne plnohodnotnu rezervu, ale nakoniec som od toho upustil, lebo som si zistil, ze kufor bude fakt mensi aj pri zadani do vyroby. dalsi argument, ze na zimu budem mat 15" a na leto 16" takze by som musel menit aj rezervy a ani tak by som nemohol pouzit rezervne koleso, lebo tam bude ina vyska dezenu ako na ostatnych kolesach, takze vysledok by bol nakoniec rovnaky ako pri nudzovej rezerve.
    s pristupom na zlatych pieskoch som spokojny, tam som auto kupil, mne zas tvrdili, ze s motorom 1.6tdci 80kW su kotucove brzdy na vsetkych kolesach, ked som auto dostal, boli vzadu bubny :-( kotuce su len pri na kombi alebo ked si objednam ESP, co som samozrejme zistil az vtedy, ked sa uz nedalo nic zmenit. ale nie je to az taky problem, ktory by vo mne vyvolaval nespokojnost.
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 16.09.05  11:23

    « Plnohodnotne nahradni kolo

    to johnwalker: Ja jsem si kupoval provedeni kombi. kde se vejde plnohodnotna rezerva do maximalniho rozmeru 16" - 205. Kolo s ocelovymi rafky se tam da prisroubovat normalne dodanym sroubem a pro kolo hlinikove stejneho rozmeru bylo nutno zakoupit novy sroub pro upevneni a jeho horni plast seriznout o 8 mm. Pokud by mel nekdo kola vetsi nedalo by se to umistit ani do provedeni kombi.
    Pokud jsem se informoval na provedeni hatchback bylo mi receno, ze do stavajiciho prostoru se vejde pouze dojezdove kolo. Pokud bych chtel v tomto pripade pouzit plnohodnotne, tak podle jeho velikosti by se musela dat do kufru podlozka, ktera zveda celou podlahu. V tvem pripade asi o 9 cm.
    Myslim si ale, ze by tech 9 cm se dalo vyuzit jako dalsi ulozne prostory v mistech kde neni pneumatika.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.05  11:20

    « Re: Re: Re: Re: Trend+

    johnwalker:
    ad hlucnost pneu: ja mam R15 195/65, pneu pirelli p6, ja ich nepocujem, na jar chcem prezut na R16 205/55, tak potom budem vediet porovnat. vyste R16 dostali v ramci akcie first edition? ked som kupoval ja, boli este len R15. dufam, ze sa na jar dohodnem s predajcom na zlatych pieskoch na nejakej fajn cene :)
    ad hlucnost motoru: mam 17000km, hlucnost nizsia, motor je kultivovanejsi, spotreba sa znizila o 0,4l/km na 5,8l/100km, mozem poslat graf z excelu. takze spokojnost.
    ad tempomat vs spotreba: este som nerobil testy, ale vyskusam to. podla mna by tempomat mal spotrebu prave znizit, teda drzat na najnizsej hranici pri danej rychlosti. dnes pojdem po dialnici, tak to mozem otestovat.
    inak som velmi spokojny, priestranne auto, vyborne riadenie (s tymto motorom je elektrohydraulicky posilovac, bol som otestovat audi A4 a bol som dost prekvapeny, ako tomuto autu so sportovymi ambiciami chyba pri riadeni spatna vazba), designovo mi sedi (design nie je vyrazny a "eye catching", ale bude "in" dost dlho, je zrejmy vplyv volva), vyborny motor splnajuci moje poziadavky a hlavne spotreba je super na vyse 1,3 tonove auto, pri dnesnych cenach PHM.
    jedine, co planujem, je dat tam R16 205/55 namiesto terajsich R15 195/65 (budem mat aspon hlinikove kolesa na zimu:)), lebo mam dojem pri ostrejsom prechadzani zakrut, ze podvozok bol dimenzovany prave na R16.
    dufam, ze auto bude sluzit tak ako doteraz a budem chodit iba na pravidelne servisne prehliadky. prve auto som mal fabiu a to som bol v servise ako doma, potom si skoda napravila reputaciu minulou generaciou octavie kombi, kde som nemal za 60.000km ani jeden problem, tak dufam, ze pri focusovi bude trend pokracovat :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.05  11:10

    « Plnohodnotne koleso

    Caute,
    mam takuto otazku. Pri kupe Forda II (hatchback) som uvazoval o kupe prlnohodnotnej rezervy. V BA na Zaltych Pieskoch (kde je inak velmi dobry pristup) mi tlacili do hlavy, ze ak sa auto zada do VYROBY (nakolko som k nemu chcel kupovat ESP a vyhrievane celne sklo a auta co mali uz vyrobene na sklade to (obycajne) nemaju), tak aj pri plnohodnotnej rezerve sa objem kufra nezmensi, ze je to spravene tak aby sa nezmensil (pokial je to zadane ako poziadavka do vyroby). Nakoniec som kupil, (kupoval som ale v Trnave co si myslim ze z pohladu toho, ze auto bolo sutocne zadane do vyroby je jedno) a na moje prekvapenie, ale v zmysle logiky, ten kufor bol zmenseny, nakolko prnohodnotna rezerva je o asi 9 cm sirsia a tym padom sa dno posunulo o cca. 9 cm nahor.
    Mate niekto podobnu skusenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.05  10:49

    « Re: Re: Re: Re: Trend+

    johnwaker: bod 3., ono zvysuju priemernu spotrebu, ale zvysuju napr an priemernu rychlost. Ono asi jediny podstatny problem tempomatu vci vodicovy je ten, ze tempomat tlaci nastavenu rychlost kopec, nekopec a tak v takomto terene moze mat vyssiu spotrebu. Ty ako vodic sa pred kopeckom rozbehnes a nepretlacas sa za kazdu cenu, tempomat ano. Mne osobne pri jazde na tempomat vzdy vychadza vyssia spotreba ako ked to mam vse pod palcom ja, ale ten konfort za to casto stoji. Napr pri navrate z lyzovacky :-). Inak ten tempomat je aj dost nebezpecny, lebo uz niesi az tak zatiahnuty do riadenia.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.05  10:37

    « Re: Re: Re: Trend+

    To: Bluedream
    ako je na tom hlucnost (FordFocus 1.6 tdci 110koni)??
    1) Ja mam ten isty model (najazdene zatial cca. 1500) a najme penumatiky Sport continental R16 205/55 je pocut.
    2) Co motor, objavili sa nejake zmeny v hluku (smerom k lepsiemu)?
    3) Pocul som ze tempomat zvysuje spotrebu, ale to sa mi nezda, ake su vase skusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  21:53

    « Spokojenost

    to bluedream:Ahoj, presne jak pises.Spotreba sla po zabehnuti dolu a i ja se ted pohybuji kolem 5,8l(a to ho nesetrim).Problemy s pneu nepozoruji, jen se mi zda, ze tak prvnich 30procent pneu slo dost rychle dolu a ted se to ustalilo a drzi.Mam Continental sport contact 2 a nekdo tu psal, ze je to u nich normalni a ze pak ty gumy drzi dost dlouho, kdezto treba Michelin se sjizdi pomalu od zacatku.Tak to bude asi pravda.Jinak po 36000km zatim o.k.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  11:41

    « Re: Re: Tempomat

    ja som si uz na tempomat zvykol, tlacidla su rozmiestnene intuitivne a daju sa rozlisit aj hmatom. vyuzivam na dialnici alebo v dedinach, kde je niekedy problem udrzat 50 s nohou na plyne :)
    to ze sa musi zapnut 2 tlacidlami je ok, len ja som este asi nikdy nepouzil tlacidlo "OFF", lebo staci sa dotknut brzdoveho pedala a tempomat je vypnuty, potom staci stlacit "RES" na obnovenie povodnej rychlosti, alebo +/- na udrzanie sucasnej, teda uz staci na obnovenie funkcie iba 1 tlacidlo. to OFF je tam mozno iba kvoli splneniu nejakej normy..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.05  11:29

    « Re: Re: Trend+

    pozrel som akciu trend+, ale na slovensku stale vychadza lepsie akcia "first edition", napr. za 81kW TDCi v rovnakej vybave zaplatite na SK menej, ako v CZ za 66kW TDCi. ale trend+ je mozne konfigurovat, first edition su len ako "skladovky".
    inak moj focus (1.6 TDCi 81kW) je po 17.000km (od 03/2005) zatial bez vaznejsich problemov (nefungovala signalizacia nizkej hladiny vody v ostrekovacoch).
    v Mazda3 fore je vela popisane o nerovnomernom zjazdeni pneumatik a nutnosti casteho "prehadzovania" pneu, ja som si na focuse nic take nevsimol, ako ste na tom Vy?
    dalej co som si vsimol, ze motor je coraz kultivovanejsi a ma mensiu spotrebu.. momentalne 5.8l/100km (mesacny priemer, PP ukazuje o 01-0,2l/100km menej).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.05  14:48

    « Re: Trend+

    jirkaf: Tak ať ti to jezdí a nezlobí. Já u konkurence naopak prodlouženou záruku nekoupím, protože je tu jeden problém: uznávání záručních problémů, což se Renaultu v ČR dost nedaří, vše je podle normy, vše je v pořádku, seč evidentně není, takže by to byly vyhozené peníze. Problém se vyřeší jinak a mnohem levněji. Ve značkovém servisu mne už neuvidí. Podvodníci na tahání peněz, nic jiného. Bohužel, platí to obecně napříč spektrem značek.
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 12.09.05  10:06

    « Trend+

    to ladis: Nove naftove motory od Forda byly vytvoreny ve spolupraci s PSA (2.0 TDCi 100 kW, 1.6 TDCi 80 kW) nebo jsou soucasti vlastniho vyvoje, ktery dle meho nazoru cerpa taky ze spoluprace s PSA. Ja mam motor 2.0 TDCi 100 kW a nyni po ujeti cca 8500 km jsem s nim maximalne spokojen. Na zaklade vsech pozitivnich testu a zkusenosti popsanych ve Volvu 50, Peugeotech nebo Citroenech by mely byt motory neve generace nejen usporne, tiche ale take trvanlive. Prece jen jsem se pojistil pro mozne potize uzavrenim prodlouzene zaruky na 4 roky nebo 100 000 km za 7000 Kc.
    Co se tyce benzinovych motoru, dal bych prednost 1.6 84 kW, ktery ma plynule promenne casovani sacich a vyfukovych ventilu, ktere se projevuje ve zvysenem vykonu a nizzsi spotrebe. (Pri vyberu sveho auta to byla varianta kterou bych koupil, kdybych se rozhodl pro benzin)
    Soucasna nabidka se slevou az 113 000 Kc je opravdu velmi lakava, jenom je potreba si uvedomit, ze havarijni pojisteni se pocita z ceny bez slevy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.05  18:48

    « Benzín 1.6 100k a 1.6 115k

    Také by mě docela zajímal rozdíl v praxi mezi těmito motory. Cenově ta 115k verze vychází o 38tisíc víc (trend+) a to je už docela hodně. Jak je na tom ta 115k verze se spolehlivostí? - přeci jen je to relativně nový motor a je tam více pohyblivých částí. Měl jste už někdo s novým focusem nějakou vážnější závadu?
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 02.09.05  16:44

    « Re: Tempomat

    jirkaf: jo, to je ono. Však jsi mluvil o předjíždění, tak to je snad správně. Novou rychlost novým zadáním.
    Ta tlačítka mě taky trochu zlobí. Nevyhovuje mi nutnost mačkat dvě, ale zase je to pojistka proti neúmyslnému zapnutí. Ve sto padesáti bych je taky raděj hledal hmatem, to je jasné, ale dávám šanci ještě zvyku - mám auto necelé 2 měsíce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.09.05  08:29

    « focus 1,6

    Uvažuju o koupi focucu, a to motory 1,6 benzín 74 kW a nafta 1,6 66 kW, nejste je schopen někdo porovnat? Nepodařilo se mi zatím sehnat prodejce, který má oba dva, abych je mohl projet hned po sobě.
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 02.09.05  07:23

    « Tempomat

    to impaler: zkusil jsem jet s tempomatem po dalnici rychlosti asi 110 km/hod, pak jsem pridal plynovym pedalem asi na 130 a dal nohu z plynu. Auto se zpomalilo na puvodne nastavenou rychlost 110. Tuto tempomat udrzoval dal. Mozna abych prenastavil tempomat na tech 130, musel bych zase asi na volantu neco zmacknout.
    Mozna kdybych tempomat pouzival casteji, asi bych si na nej zvykl, ale presto 5 ovladacich tlacitek na volantu (zap, vyp, res, plus, minus) mi nepripada jako moc elegantni reseni
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.05  12:41

    « Středová konzole

    Nejsem majitele Focusu II, ale parkrát jsem jel s 1,6 (85kW)kombi - jede slušně, ale vadí mi zbytečně široký středový tunel,hodně omezoval pravou nohu. Jaké máte pocity vy majitelé? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 01.09.05  11:07

    « Re:

    jirkaf: já jsem si zvykl rád, že to někdo vymyslel! :-) (stěrače)
    tempomat: čti znovu níže, mluvím o přidávání pedálem plynu. Tlačítka jsou jen korekce, používám např. tehdy, když chci jet těsně pod 150 třeba. :)
    Samozřejmě jen tehdy, když je relativně prázdno. Záleží, kdo kdy kde jezdí, já to využívám jen na dálnici, ale relativně často. 1000 km a více nohu opravdu unaví a já si tempomat nemůžu vynachválit - i když je pravda, že se stále ještě opatrně učím a mám trochu strach z delší reakce "odložené" nohy při nutnosti brzdit.
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 01.09.05  08:11

    « Bez nadpisu

    to impaler: jsem na tom se svym Focusem stejne. Protoze automaticke sterace mam automaticky z vybavy Ghia, nezbylo mi nic jineho nez si na ne zvyknout. Musim rict, ze mi dnes uz vubec nevadi. Jenom mam obavu ze zimniho provozu, kdy velmi casto sterace primrznou a jeden jejich pohyb pri nastartovani motoru by mohl mit dost spatne nasledky. Hold bude potreba je uvolnit vzdy jeste pred startovanim, respektive pred zastrcenim klice do spinaci skrinky.
    Tempomat jsem taky nekoliktrat zkusil, ale prijde mi porad k nicemu. Jak dlouho dnes, kdy je skoro porad velmi husty provoz se jede stejne rychle. Pridavani rychlosti pomoci tlacitek je co se tyce ovladani alespon pro mne nesrovnatelne horsi nez provadeni naprosto presnych korekci pomoci plynoveho pedalu
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 31.08.05  16:10

    « Tempomat a automatické stěrače

    Nevím teda, jak Focus, ale přece to nebude jiné...můj tempomat vypíná jen brzda nebo spojka (př. tlačítko), plynem lze normálně přidat a po uvolnění se tempomat vrátí na nastavenou rychlost.
    Jenom je třeba si uvědomit, že pedál musí níž, než se zdá, aby překonal polohu, do které by byl sešlápnutý pro dosažení aktuální rychlosti/otáček manuálně (tedy ne ručně, ale nožně...pedálně? :)). Tempomat sám pedálem myslím nehýbe (v Oktávce prý ano?).
    Automatické stěrače považuju proti původní představě za velmi "vymazlenou vychytávku". Stačí jet 1300 km za velmi proměnlivého deště-slunce-deště-slunce-...., jezdit po městě za deště do tunelu-ven-do tunelu-ven...paráda, funguje bezvadně. Protivné je, že není-li to vypnuto, ohlásí se při příštím startu jedním setřením, sucho nesucho, navíc člověk vypadá jako idiot.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…