FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 01.03.06 09:30
« Re: Re: 16" alebo 17" alu disky
ja som bol na 95% rozhodnuty pre 16", potreboval som ale pocut aj nazor ostatnych. kupil som to s 15" alu a zda sa mi, ze pre focusa s tymto podvozkom to nie je optimalne obutie, bojim sa obcas aby sa to pri ostrejsom vybrati zakruty "nevyzulo". takze som na tie 15" prezul zimne pneu a bude to namiesto zimnych plechacov :)
yoyo: kupil si original ford 16" alu? volal som do ford.sk, ale tam je to sialene drahe, cena vysla okolo 1200 EUR, to sa mi zda dost, ked kolegyna kupila original zimne 16" alu na A4 priamo u audi.at za 800 EUR. tak sa radsej pozriem tu vo viedni, na focusa to drahsie nemoze byt. -
"-- skrytý --" 01.03.06 00:40
« Re: 16" alebo 17" alu disky
taktiez by som isiel na tvojom mieste do 16"... i ked 17" su krajsie, obzvlast so znizenym podvozkom, ale tu u mna vitazi uzitok nad krasou... :-)
:arrow: (cena pneu a "komfort" pruzenia... na SK cesty)
mam letne 16", ale este na aute neboli... len zimne 15" plechy. som zvedavy, ako to bude nielen vyzerat, ale najma jazdit. -
« Zamykání zevnitř
Hrál jsem si se zamykáním a objevil zajímavou věc... když byť i jednou pohnu zámkama elektricky (přes dálkáč) a pak sednu do auta a chci se ručně zamknout vevnitř, tak na tu zamykací páčku musím vyvinout trochu více síly. Když se hned zase ručně odemknu a zkusím se zase ručně zamknout, tak už to odpor neklade. Celý to jde kdykoliv zopakovat vždy když předtím cvaknu se zámkem elektricky... Dělá vám to někomu taky? nebo tam mám zámky na prd? -
« Bez nadpisu
Zajedu tam. Akorát to musí vychladnout, alespoň jeden den, tak bude kárka přenocovat asi jinde, což mi není po vůli.
Jinak, začíná mi něco rezonovat jako by za L uchem od té šachty pro pás, safra. To fotřík na zprofanovaném a starším fauwé nic neregistruje. Snad nebude nic dalšího.
Má někdo z Vás s tímhle autem a motorem(tivct) nějaké větší problemy?
Někdo se zde zmiňoval o nějaké plastikové součástce u rozvodů bo co, která nemá dlouhou výdrž, ví se o tom něco víc? -
« Was ist das?
U našeho 1.6 tivct po nastartování studeného motoru a puštění spojky ( bez kvaltu) spadnou otáčky a scípne. Takže aby nescíp opět vymačkávám a nebo pouštím spojku opatrně po větším odstupu po startování a nebo můžu startovat bez vymáčknuté spojky.
Začalo to dělat tak po 2000km, z kraje to nedělalo.
Máte někdo tuto skušenost. Servis? -
"-- skrytý --" 05.02.06 16:56
« Re:
No jazdim vacsinou dialnice+mesto byvam asi 60km od BA a sem tam chodim do roboty :-) Jazdim +- limit+10, v lete som mal dlhodoby priemer 7,5l zimny mam okolo 8,3. Raz za cas idem aj okresky - ked som isiel do tatier a spat som mal priemer 6,3l (2 dospeli+2deti+batozina). Ked som bol v Belgicku, mal som priemer 7,8 (v Nemecku tempomat 165, a spat v noci takze s premavkou nebol problem). -
"-- skrytý --" 05.02.06 13:24
« Re: 1.6 vs 1.6 Ti-VCT vs. 1.8 TDCi
Zdravim, ja som prechadzal z 1.4HDi na TiVCT a bol som prve kilometre sklamany. Bolo to samozrejme velmi subjektivne... Treba si zvyknut na iny styl jazdy a motor ukaze co dokaze. Po takmer roku mozem povedat, ze som s motorom spokojny. Ak si zvyknuty na TDI bude to asi chvilku trvat, kym si zvyknes. Kazdopadne treba vyskusat rozhodnut sa na zaklade vlastnych preferencii. -
omik82 05.02.06 13:13
« 1.6 vs 1.6 Ti-VCT vs. 1.8 TDCi
Ahoj.
Vedel by niekto porovnat motory v novom focuse 1.6 a 1.6 Ti-VCT? Pozeral som si krivky priebehu vykonu a krutaku, takze z nich mam pocit, ze VCT musi byt poznatelne zivsie, ale otazka je, ci je to tak aj v reale na prejave motoru a hlavne ako sa to prejavuje na psotrebe Ti-VCT?
Rozhodujem sa prave, aky focus kupit. Alternativy mam Focus I 1.8TDCi, ojazdeny za nejakych 300.000 Kc alebo ist do noveho s 1.6 alebo 16 Ti-VCT? Momentalne som dost zvyknuty na 1.9TDI a jeho tah, dynamiku a ochotu v nizkych otackach. Prechadzal niekto z TDI na benzin? Ford CR robi akciu novy Focus vo vybave Trend v akcii s dalsimi priplatkovymi prvkami za cca. 415000 Kc, co vyzera ako zaujimav cena, ale je to 1.6 (74kw). O tyzden sa s tym idem povozit, bohuzial u charouza nemaju k dispozicii Ti-VCT. Ma ho nejaky dealer v prahe?
Dakujem za akekolvek nazory. -
"-- skrytý --" 27.01.06 02:09
« hluk
ahoj, vsetci! v poslednej dobe som si zacal nejako uvedomovat aerodynamicky hluk. vyraznejsie sa zacina prejavovat pri cca 110 kmh... pomohlo by odhlucnenie dveri odhlucnovacim materialom? lebo mam pocit, ze to ide od okien. vsetky tesnenie su ok, okna celkom zatvorene...
i ked je pravda, ze ak zapnem radio/cd a vystupim z auta, je zrozumitelne vsetko pocut von. teda i vysky, nielen dunenie basov. ??? -
"-- skrytý --" 23.01.06 15:40
« Bez nadpisu
vdaka, jirkaf. ja pritahujem takych, co to nemaju, pripadne maju, no i tak...
nezabudnem, ako som v r. 98 vo vw polo pri ziline stretal aviu v protismere, ktorej spod zadnych kolies vyletel kamen vo velkosti vrabca. stihol som akurat reflexivne uhnut hlavou. na moje prekvapenie a radost, celne sklo vydrzalo, nemalo ani dobku, ani pavuka, nic. ale rana to bola hrozna. bol som rad, lebo par mesiacov predtym mi ho menili kvoli malemu kamienku... -
Tailor 23.01.06 15:33
« Zasterky
YoYo: Zasterky jsem mel namontovany na vsech autech, kterymi jsem kdy jezdil. Duvody mam proto asi dva. Ochrana spodku auta pred odletajicim kamenim a ohleduplnost k ridicum jedoucim za mnou.
Vliv na zaspineni posoudit nemohu. Krome zadnich dveri (provedeni kombi) , ktere se spini hrozne, se zbytek auta nespini skoro vubec. Kladny vliv na omezeni spineni mohou tedy mit pouze zasterky predni. -
"-- skrytý --" 23.01.06 15:11
« Re: Vyhrivane predni sklo
jirkaf: ohladom tych zatierok - ako funguju? mal si moznost porovnat stav pred/po? alebo ich tam mas od novoty? ako sa ti spini auto? ja tiez uvazujem nad prednymi i zadnymi. ale zasa to trosku narusa liniu... vraj i trosku zvysuje spotrebu (Ale to by som este prezil).
i ked na druhej strane sa bojim, ze to bude zbytocne, lebo napr. na 307sw som mal zadne kratke... este sa tym chvalil vyrobca i predajca...hanba. auto bolo zas.ate okamzite. pritom to bola velmi bleda metaliza. -
Tailor 23.01.06 10:24
« Vyhrivane predni sklo
impaler: Ja ho mam a jsem s nim maximalne spokojen. Jezdim totiz casto na hory. Kdyz odjizdim vecer z parkoviste predni sklo dokonale ocistim a po nastartovani zapnu vyhrivani. I kdyz snezi, tak mi predni sklo nenamrzne.
Je to nesrovnatelny rozdil oproti tomu, co jsem si vytrpel driv.
Jednoznacne doporucuji! Sam bych ale nevolil paket s automatickymi steraci, ktere mi opravdu nevyhovuji.
Taky bych doporucil pripojistit predni sklo. Na stare octavii jsem to neudelal a behem 6 let provozu jsem ho 3x musel menit. Auta totiz dnes vetsinou nemaji zasterky za zadnimi koly a je to obcas hruza za nimi jet. Ja mam zasterky jak za zadnimi tak i za prednimi koly (priplatek asi 2000 Kc) . -
impaler 23.01.06 09:38
« Re: vyhřívané čelní sklo
Já můžu teda jenom o Mondeu...
Bude to individuální, stejně jako pro jiné prvky. Nutno se projet, nejlépe v různých světelných režimech.
Já osobně jsem si uvědomil až po několika dnech, že to tam je vidět (samozřejmě jsem věděl, co v autě budu mít). Vystupuje to především proti bílé, tedy mlha a sníh. Pro mě pořád jednoznačně převažuje užitek nad touto lehkou nevýhodou.
Nemám s tím absolutně problém, jen radost, protože to odmrazuje mnohem líp než vymrzlá ruka se škrabkou.
Samozřejmě škrabka nastupuje, jakmile je na skle souvislý přimrzlý krunýř - na základě rad odsud nestojím před jízdou na volnoběh, to to radši trošku ošmrdlám a jedu, vyhřívání dořeší rychle zbytek.
Taky mám zatím jen hypotézu, že to způsobuje zvláštní znečištění skla zevnitř. Dlouho jsem se snažil stěrači otřít takové zaschlé, víceméně vertikální klikaté tenoučké hady - až pomohla hadra zevnitř. Na žádném jiném autě jsem to neviděl, ale čert ví. Možná jak kondenzuje vlhkost při tom vyhřívání a hned se zas odpařuje - ale žádné čůrky vidět nebývají, to zas ne... Pro mě ale taky nic hrozného, rozhodně to neutírám před každou jízdou. -
« vyhřívané čelní sklo
díky za všechny odpovědi, ještě by mě zajímala minimálně jedna věc: jak jste, kdo máte, spokojeni s vyhřívaným čelním sklem z hlediska účinnosti a jak moc vnímáte ty dráty uvnitř. viděl jsem to teď na autě na salónu a zdálo se mi, že i když sedím normálně za volantem, tak je to velice výrazný a že to vnímám, i když se snažím koukat do dálky. mohlo to být samozřejmě neobvyklými světelnými podmínkami .....
dík -
"-- skrytý --" 20.01.06 12:45
« 2.0 benzin alebo nafta
sedaki: ak by som najazdil 15.000 km rocne, tak by som zobral benzin a usetrene prachy dal do vybavy, alebo do vrecka na benzin :)
ja najazdim rocne 35.000 km, sukromne, takze u mna bolo velmi rychlo rozhodnute po jednoduchej analyze: mesacne usetrim na PHM viac ako je rozdiel medzi 1.6 diesel a 1.6 benzin v leasingovaj splatke. -
"-- skrytý --" 20.01.06 12:33
« Re: re:
ja som bol tiez rozhodnuty kupit 1.6Ti-VCT, ale ked som sa v tom viezol, zdalo sa mi to na benzin hlucne a samozrejme v tom bol aj zvyk na dynamiku dieselu, tak som nakoniec zobral 1.6TDCi 80kW a som dost spokojny, zvuk, kultivovanost chodu su takmer ako u toho benzinu aj teraz ked su mrazy.
k tomu oleju, orig. ford olej je lacnejsi ako neorig, tak nie je dovod davat iny a potom to vsetko musi ist v ramci zaruky ak sa nieco pokazi. mne sa to nejak nezda, plast do motoru.. ale zas naco by predajca bez dovodu ociernoval svoje produkty.
viem, ze v CZ je 1.6TDCi len 66kW, tak ja by som potom zobral 2.0TDCi, je to dobry motor a s predajom nebude ziadny problem. ked som ho kupoval, bol som z toho vyberania tak unaveny, ze som uvazoval aj o vybave sport a 2.0 benzine, a aj mne to predajca neodporucal, ze sa to potom bude tazko predavat. ale urcite to bude spolahlivy motor. -
« re:
No já byl rozhodnut pro 1.6 Ti-VCT, ale zpráva toho prodejce mě dost nahlodala, nevím proč by to říkal, kdyby to nebyla pravda(zkušenost). Pro upřesnění: výrobce, když ten problém nastane, se prý vymlouvá, že ten motor potřebuje superkvalitní olej, kterému se mu v konkrétním případě nedostalo. :x
Jelikož mi nábídli dost velkou slevu, tam myšlenku focusu rozhodně neopouštím, nicméně váhám mezi dvoulitrovým benzínem a dieselem. Najezdim tak 15.000 km ročně, takže na palivu v případě dieselu tolik neušetřim, ale o tom dieselu aspoň vím, že ho v testech chválej (je to peugeot, že?), a to za pružnost a co hlavně - kultivovanost, tichost. Jelikož ale jezdim m.j. hodně na krátký trasy - denně 2 km do práce a 2 zpět, bojim, se, aby to ten motor nezničilo :?: Myslim, že 2.0 benzín by mohl bejt taky dobrej, v tomto režimu větší výdrž, dostatečná síla, ale jednak se o něm člověk nic nedočte, jednak se s ním nejspíš jen horko těžko sveze (tipuju, že se s tim prodá tak do 5% focusů), určitě tam bude i o dost horší cena u dalšího prodeje.... Potřeboval bych rozřešení :D -
Tailor 20.01.06 09:40
« 1.6 Ti-VCT
sadaki: Je to pro mne zajimava informace. Asi ve snaze maximalne usetrit se pouzivaji plasty i tam, kde by byt nemely. Jinak jeste k ostanim motorizacim. Podle mych zkusenosti se snazi vsichni dealeri nabizet naftove motory a to nejen u Fordu. Pokud zakaznik trva na benzinu, pak zalezi vetsinou uz jenom na jeho rozhodnuti. Me osobne dealer zrazoval od benzinu 2.0 107 kW (ovsem ve prospech dieslu 2.0) se slovy, ze se jedna o motor starsi konstrukce. Na druhou stranu jeho kombinovana spotreba (podle vyrobce neco malo pres 7 litru) je velmi optimisticka. Myslim, ze bych dokazal jezdil svym stylem tak za 8 - 9 litru na jakykoliv benzin (nejen nafta pouze u Shellu). Kolega, co ma zkusenosti s mondeem, rika, ze je to drzak na kterem se nema co pokazit . Osobni zkusenost ale nemam. -
« 1.6 Ti-VCT
Tchán byl včera u dealera Fordu a prý velice zasvěceně působící zaměstnanec mu líčil, že motor nadepsaný v titulku není nejlepší volba, jelikož v jeho systému časování ventilů se krom jiného nacházejí nějaké součástky z plastických hmot, které poměrně rychle odcházejí - s čímž už se tam prý setkali - což má za důsledek, že motor sice pracuje, ale ne tak již to pokročilé časování ventilů - zkrátka, že to ford na první pokus nějak nezvládl. Slyšel jste někdo o tom?
A ještě dotaz: máte někdo zkušenost s benzínem 2.0 107 kw? Spotřeba, hlučnost.... - asi se jich moc neprodává, žádné testy sem nenašel.
Dík -
Tailor 16.01.06 08:46
« ford focus 1.6 TDCi 80 kW
sadaki: V nabidce tento motor je pouze u provedeni C-Max, kde s nim panuje velka spokojenost (viz tema C-Max). Sam ho povazuji za dostacujici motorizaci z hlediska vykonu a i dobrou z hlediska spotreby. Navic bude k dostani i s filtrem pevnych castic a bude plnit EURO 4.
Moje zkusenosti s prodejem ale ukazuji na to, ze lze koupit pouze variantu, ktera je v nabidce pro CR. Sam jsem pri koupi sveho focusu mel vybranou variantu TREND z nemeckych stranek s motorem 2.0 TDCi, ale zde jsem musel koupit Ghia, ktera mela navic nektere veci, ktere jsem nechtel (napr. automaticke sterace mne opravdu lezou na nervy).
Stejna situace bude taky u slevove akce. Zde je podle mne nejvyhodnejsi benzin 1.6 s variabilnim casovanim ventilu o vykonu 84 kW. -
« Bez nadpisu
ahoj, chtěl bych se zeptat, zda někdo ví, jestli je možné v ČR přímo od importéra objednat motor 1.6 TDCi 80 kw, v ofic. ceníku nefiguruje (s manuálem), přitom mně by se zdál optimální volbou (1.8 TDCi má prý poměrně vysokou spotřebu). druhá otázka je na zkušenosti, zda ford poskytuje na focusy slevy, tak jak to činil např u mondeí (a teď myslim na model, který bych nakonfiguroval a objednal, např. nějakou ghiu, která v žádné ofic. akci není). Dík -
"-- skrytý --" 13.01.06 10:50
« Zamok dveri batoziny
zdravim vsetkych! chcem sa spytat, ci nemate v dnesnych dnoch v "klucke"/spinaci otvarania batozinovych dveri namrazu. mne sa tam zo dna na den vyskytla... zatial vsetko funguje, ale tu namrazu pod gumovym krytom citit a nie je to najprijemnejsie. -
"-- skrytý --" 02.01.06 20:22
« Re: Stabilizacni system
jirkaf:
presne ten problem so mal na mysli - pravy dolny roh... otrasne. je to rozmiestnenim vyduchov fukajucich na sklo - su dva uprostred - to hovori za vsetko :-(
ESP je urcite super vec (nemam :-(), len to netreba prehanat - zakony fyziky tym neobides. a to prebliknutie - nebol to iba ASR (protipreklzovy system), ktory byva sucastou kompletu ESP? lebo ESP zasahuje najma v zakrutach, pri smykoch. pripadne, ako si spominal pri predbiehani v snehovych jazykoch.
TTV:
posledne dva tyzdne som jazdil malo a kratke vzdialenosti (vianocne a novorocne navstevy :-)) a spotreba 8,6.
all:
strasne dlho trva, kym sa zohreje motor! robi to i vam alebo mam snad zly termostat? auto mam v polootvorenej garazi - teplota podla PP okolo 0°C, nastartujem, chvilku necham na volnobeh (otvorim si branu) a potom idem cca 1 km (cez dedinu) na nizsi prevodovy stupen mensou rychlostou (2-3 -> max 40kmh).
skusal som to i s celkom vypnutou ventilaciou/kurenim a vysledok rovnaky - po prejdeni 15 km a teda pri dorazeni do ciela motor nemal viac, nez 60°C...
este by som aj rad vedel, ako zistim, kedy bolo moje auto vyrobene? (v pripade potrebneho update-u sw) -
"-- skrytý --" 02.01.06 17:42
« Re: Stabilizacni system
esp je rozhodně věc, která se do auta vyplatí pořídit (já ji bohužel nemám, ale po absolvování kurzu bezpečné jízdy ("škola smyku") vím, že v dalším autě bude na 100 %), ono ho nevyužiješ jenom v zimě, ale v jakékoliv extrémnější situaci na silnici...
z negativních vlivů esp bych rozhodně obavy neměl
jinak právě problikáváni kontrolky ti dá znamení, že už jedeš na hranici adheze a je to signál k tomu, aby člověk za volantem zmírnil... pokud to přehlédneš, tak to pak poznáš jako u auta bez esp -
Tailor 02.01.06 16:19
« Stabilizacni system
Chtel bych rict, ze stabilizacni system u meho fordu Focus se vyborne osvedcil pri jizde ve snehu na horske silnici, kdy ostatni museli nasadit retezy a mne to jelo porad jen s obcasnym poblikavanim zluteho auta, coz indikuje aktivaci ESP. Myslim, ze je to velmi dobry pomocnik i pri zhorsenych podminkach na normalnich silnicich, kdy je potreba se pri predjizdeni dostat pres snih mezi jizdnimi pruhy.
Obavu vsak mam, ze diky automatickemu zasahu ESP, si nemusim vzdy uvedomit, ze se pohybuji na hranici adheze (nevsimnu si probliknuti auta na pristrojove desce).
Otazkou je take situace, kdyby to ESP nezvladlo, jestli pak jeho cinnost nebude naopak pusobit negativne proti mym zasahum jako ridice. -
Tailor 02.01.06 15:40
« Zamrzani predniho skla
to yoyo: Jezdim denne za kazdeho pocasi a pokud nemam zapnuto vyhrivani predniho skla (pouzivam pouze pro prvotni rozmrazeni), tak mi pri snezeni nebo desti se snehem zamrzaji dolni rohy predniho skla (pravy vic). Konce steracu pak drou o led a asi se pritom dost nici.
I kdyz nasmeruji teply vzduch na okno a zvysim otacky ventilatoru, moc to nepomaha. Mam automatickou klimatizaci a jedinny zpusob, jak toho dosahnout, je podrzet tlacitko ofukovani okna tak dlouho az se zvysi otacky vetilatoru. (musim konstatovat, ze u predchozi Octavie I bez klimatizace jsem se s takovym problemem nikdy nesetkal. Rozmrazovani vsak trvalo o dost dele, protoze jsem nemel vyhrivane predni okno)
Dalsi mozna pricina bude v tom, ze snih stirany z okna se hromadi v jeho dolni casti, odkud se nemuze dostat pryc. Kdyz se odstrani pred jizdou vsechen snih rucne i v prostoru mezi kapotou a oknem, situace se o dost zlepsi, protoze stirany snih ma kam padat. -
"-- skrytý --" 31.12.05 16:39
« Predne sklo a sneh
zdravim vsetkych! a prajem vela stastia, zdravia, uspechov a vela bezproblemovych kilometrov v novom roku 06!
vcera pocas tej fujavice som bohuzial musel ist na cesty-necesty... (aspon som vyskusal retaze) a velmi mi vadilo, ako primrza sneh ku sklu. vyhrievanie vobec nevedelo (vyhrievanie ventilaciou) rozpustit sneh pod stieracmi, ani na bokoch, kadial prechadza pravy stierac... a to som kuril tak, ze som bol iba v koseli v aute a teply vzduch bol nasmerovany len na celne sklo...
som zvedavy, ako budu stierace po zime vyzerat. -
"-- skrytý --" 29.12.05 21:07
« Kontrolka bezpecnostneho pasu
ak vas obtazuje zvukova signalizacia nezapnuteho bezpecnostneho pasu, pootocne klucik do polohy II a pas 9x zapnite a odopnite. po tomto sa ozve zvukova signalizacia, ktora potvrdzuje vypnutie kontrolky. zapnete ju rovnakym sposobom.
tymto nechcem nikoho nabadat na nezapinanie si bezpecnostnych pasov!!!! poznam ludi, ktorym zachranili zivot...
edit: kontrolka dialkovych svetiel vam v noci neprekaza? mne svieti strasnou intenzitou priamo do oci... -
"-- skrytý --" 23.12.05 19:29
« Re: klima
ja ju zapinam raz za dva tyzdne, aby sa zachovala funkcnost... tie pliesne, mikroby sa (pre)mnozia v nevyschnutej klime - treba klimu vypnut cca 10 km pred odstavenim auta.
inak, neodporucam zapnut klimu na vysusenie okien pri dazdi, ak staci teply vzduch z ventilatora.
vela dobrych informacii je tu v diskusii Klimatizacia, na tychto strankach. -
"-- skrytý --" 23.12.05 09:22
« RE
yoyo spotreba 7.4 mesto a 120-130 ano mne s rovnakou konfiguráciou len 130+-10 = 7.5
pedrok ja som aj na starom aute v zime málo používal klímu (manuálnu) resp. skoro vôbec a nepocítil som nič ALE na jar som ju vždy dal prečistiť kvôli piesňam a nebolo to ani drahé ale presnú cenu si nepamätám -
« klima
Vi nekdo, zda je vhodne v pripade digitalni klimatizace nechat ji stale zapnutou, nebo se ma nyni v zime ponechat vypnuta. V servisu doporucovali ji tak 1x v mesici zapnout. Tim se ma snizit riziko vytvareni plisne a tedy pak i neprijemneho pachu pri opetovnem zapnuti klimy. V manualu je vsak nekde uvedeno, ze je doporuceno ji mit stale zapnutou. Ona je asi pri velmi nizkych teplotach stejne vypnuta. Pri urcite teplote pak zrejme pouze odvlhcuje vzduch. Pokud je setrvale zapnuta, cirkuluje stale vzduch a pak asi nehrozi vytvareni plisni.
Ma v tom nekdo jasno? -
"-- skrytý --" 22.12.05 17:31
« 6,5 l
na 100 km, priemerna, na jednu nadrz:
- dlhe trasy, denne najazdim cca 300 km +-
- dialnica max 100 - 110, mimo mesta 80 - 90, mesto podla limitov
- jazdim zvacsa sam (obvykle mam o 1-2 mm viac zjazdene po sezone prednu lavu a zadnu pravu pneu nez ostatne dve :-))
- jazda s lahkou nohou, predvidanie, brzdenie motorom...
inak dialnica 120-130 + mesto = 7,4...
cakam, ze spotreba klesne, motor ma len par km...
pneu 195/65 R15, Michelin Pilot Alpin, palivo 95 okt. -
« Re:
Mám 1,6 Ti-VCT, najeto 8500km, spotreba uz sla pod 8l. Prevazne jezdim mesto kde stojim casto v zacpe. Jedu-li mimo mesto delsi trasu, pak kdyz jedu hodne setrne, veme si to i 6,2l. Pokud si chci uzit jizdy, využít vlastnosti motoru, a nekontroluji spotrebu, pak to same jedu i pres pres 8l. -
« Re:
mas uplnu pravdu. dnes som vyskusal brzdoveho asistenta ked si jeden * v kamione zmyslel ze odboci a to tak, ze si nadide do vedlajsieho pruhu aby sa zmestil do zatacky...samozrejme ze to nedal najavo inak len prudkou zmenou smeru, priznam sa, mal som co robit... a potom do mna poobede skoro vpalila zabka v garazi v auparku, ked jej nedoslo, ze ked chce zaparkovat na mojom mieste, z ktoreho som prave vychadzal, tak ma z neho najprv musi pustit prec...takze dnes uz radsej ani nesadnem do auta, mam uz toho celkom dost... 8-s takze tak. mozno si takeho prihody zasluzia aj samostatnu temu, tu treba riesit novy focus :D -
"-- skrytý --" 21.12.05 16:21
« Bez nadpisu
obzvlast nechutni su vodici kamionov... je mi jasne, ze su v casovom strese a casto sami musia ist mimo predpisov, aby vobec stihali, ale 80 cez mesto???
je to i touto uponahlanou dobou. vsade sa najde vela zlych vodicov.
len v suvislosti s brzdami som si spomenul na moje zazitky... -
Tailor 21.12.05 10:50
« Chovani ridicu
to yoyo: Musim ac nerad s Tebou souhlasit. Cim dal vice lidi si mysli, ze si na silnici mohou delat co chteji. Velmi casto se setkavam s tim, ze ridici v miste, kde se neda predjizdet jedou umyslne pomalu a v miste, kde by se predjet dalo, vzdy pridaji plyn, aby ho znemoznili. Popisovany pripad s predjetim a naslednym zabrzdenim povazuji za vrchol sprostactvi, stejne tak jako kdyz ridic, ktereho predjizdim, slapne na plyn a muze mi tak pripravit slozitou situaci pri zarazovani zpet.
Ridim uz 35 let. Auta drive nemela tak silny motor jako dnes a bylo vzdy povazovano za slusnost umoznit predjeti autu, ktere chce predjet, jakmile to bude mozne i za cenu ze dam nohu z plynu.
Dnes, i kdyz mam velmi silne auto (Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100kW) a jezdim mimo mesto bezne o 30 km vic nez dovoluji predpisy (ve meste dodrzuji povolenou rychlost), bych si nikdy takove jednani nedovolil. Pokud jsem obeti takoveho chovani ze strany ostatnich ridicu, snazim se za kazdou cenu uchovat si chladnou hlavu a vykaslat se na to. Na druhou stranu je ve me obrovska touha dat takovemu blbci nekde na parkovisti do drzky. -
"-- skrytý --" 21.12.05 09:34
« Bez nadpisu
tak je pravda, ze predne brzdy beru cca 80% sil (v zavislosti od zatazenia vozidla).
a aspon nebudu problemy s piskajucimi brzdami (ako maju citroeny a peugeoty :)), i ked felicie mali vzadu tiez bubny a tie pri pusteni brzdy zapiskali :-) malichernost...?
vyrobca iste vie, co robi. snad to bude stacit i na taky jav vyskutujuci sa na dialnici, ked "spomalujete" najma ceskych (cest vynimkam) super-vodicov... na 307sw som pri prahe predbiehal kamion, 130kmh a dobehla ma vectra. trubil, blikal ako zmyslov zbaveny. vobec som sa mu tam nepichol, musel ist aspon 200. a pri tom predhenut kamion netrva dlho... no vzapati sa typek uz tak moc neponahlal. prebehol ma a sliapol na brzdu. zo 140 (tachometrovych) na 60... plne nalozene vozidlo - 5 osob, plny kufor. len som sa bal, aby ten kamion do nas nevpalil. nastastie vyhol...
necudujem sa, ze D1 potom oznacuju ako nebezpecnu. a na CZ cestach sa stava viac havarii, nez na SK.
toto som videl aj v BA, pri ZOO, mlynska dolina smer patronka. ja v pravom pruhu - 60, vedla mna auto - 60. za nim plno trubenia... blikania, ked trochu pridal, auto ho prebehlo a CZ vodic sliapol na brzdu. chlapik to neubrzdil...
zeby v CZ bezne? nechcem nikomu ublizovat, kazdy vie sam, ako jazdi. len som si v poslednej dobe vsimol, ze na SK cestach dialniciach, ked je nasnezene alebo ako nedavna hmla, tak slovaci maju vyhradeny pravy pruh a idu pomalsie, a kto ich predbieha, su zvacsa cesi... -
« Re: Re: Re: Re: posilnovac riadenia
hosi, na kotuce v zadu sa vyserte. Tie bubny tam fakt stacia. Skuste sa niekedy pozriet, kedy idu do smyku zadne na mokru. Mam kotuce a este tak nebrzdili, aby sa smykali. Na brzdnu drahu a bezpecnost tie bubny nebudu mat taky vliv pri tak lahkych autach. Aj ked ....... :-) -
"-- skrytý --" 20.12.05 22:37
« Re: Re: Re: posilnovac riadenia
zadne bubny mrzia aj mna, najma ked ostatna konkurencia v triede ma uz vsade kotuce.. ale nic nie je dokonale.. inak mne predajca povedal, ze vzadu su pri vsetkych tdci kotuce.. a ake bolo moje prekvapenie ked tam neboli.. najma ked to bol jeden z dovodov, ktory povodne rozhodol o naftovom motore.. -
"-- skrytý --" 20.12.05 01:30
« posilnovac riadenia
ako je to s nastavenim posilnovaca riadenia???
v casopisoch, testoch som cital, ze je nastavitelny. ale kde??? v navode sa pise len o nastaveniach prevodovky CVT cez palubny pocitac, posilnovac nie... :'-(
teda, pisu, ze nie je pre motory 1,4 a 1,6. blizsie specifikacie nie su k dispozicii, tak neviem, ci to plati i pre Ti-VCT, prip. TDCi. -
"-- skrytý --" 18.12.05 23:01
« Re: Re: servisne intervaly
:-) nemusis sa bat! rovnakym sposobom to das znovu spat. zasa postaci podrzat tie dve tlacidla na 4 sekundy a po tom uz odomykas vsetko na prvy sup.
ja som nasiel, ked som hladal ukazovatel servisnych intervalov. podrzal som tlacidlo resetovania "palubneho pocitaca" a otocil klucikom do polohy II. ked som po par sekundach tlacidlo pustil, nabehlo take testovacie onee :-)
pretocili sa vsetky ihly, kontrola vsetkych LED na palubovke, a plno inych... prepina sa medzi nimi stlacanim uz spominaneho tlacidla.
mne predajca povedal, ze serv. interval je 30.000 km !!! sakra...
a zistil som, ze nemam servisnu knizku. mam nejaky navod na servisne potreby, ale knizka pre zaznamy mi chyba. existuje nieco take???
EDIT: servisna knižka na ceste... :-) tel. s predajcom -
"-- skrytý --" 18.12.05 18:19
« Re: servisne intervaly
moj focus ma na servisnu prehliadku neupozornil. ale podla mna je to zbytocne, tych 20.000 sa da lahko zapamatat..
yoyo: este som to s tymi dverami neskusal, mam tiez SLG5, lebo neviem, ci sa to da rovnakym postupom vratit spat :)
nevie niekto nejake "tajne kody" na focusa II, ako bolo kedysi na oktavke servisne menu ak mala aj automaticku klimu.. -
« Bez nadpisu
v současnosti jezdím s Focusem I 1,8 TDdi 66kw na zimu mám 175/65 R14 a na léto 205/50 R16... určitě je jen dobře, že se Ford konečně odhodlal sjednotit rozměr pneumatik s koncernem VW, protože pneu v jejich rozměru jsou víc prodávané a tím pádem i levnější... když jsem kupoval ALU a následně na ně pneumatiky, tak mě rozdíl v ceně dost mrzel...
Focus II 1,6 Ti VCT 85kW - v pátek jsem se s ním byl projet, protože uvažuji o prodeji svého vozu a nákupu nového, ale ten motor... no nevím... je brzo na závěry protože jsem ho moc nevytáčel vzhledem k tomu, že vůz neměl najeto ani 900km... mohu však konstatovat, že moc nadšený nejsem, před Focusem I jsem měl Octavii 1,8 20V 92kW (bez turba), jela o hodně líp i bez toho turba a vzala si max 9l/100km... Prostě jsem od toho Fordova benzínu čekal víc... -
"-- skrytý --" 17.12.05 20:28
« Re: Re: Re: Focus
bluedream, skusal si to odomykanie? urcite zavisi od toho, aky typ "bezpecnostnej sady" mas. ja mam SLG5.
co sa stieracov tyka, senzor je v mojom pripade fajn. stiera vtedy, kedy by som chcel. mozno je to i vdaka nastavitelnej citlivosti.
a kirimur, zalezi na tom, co chces s tym autom robit. mne ten motor staci... sice je este v zabehu, takze mu este nedavam zabrat, ale mam 1500 km, a paci sa mi. v tebou spominanom rozmere mam zimne pneu (michelin PA) a "plechace".. a zda sa mi vsetko OK. som zvedavy, ake budu letne P7. na 307sw som mal dunlop2000, boli dobre, len malo km vydrzali. a po nich som mal nokian nrzi. a tie boli este lepsie. komfortnejsie. a v dazdi tiez fajn.
len spotreba ma mrzi... je o dost vyssia, nez papierova. dufam, ze po par kkm klesne :-( -
Tailor 16.12.05 13:12
« Automaticke sterace
to Bluedream: Ja mam bohuzel automaticke sterace se senzorem a moje situace je o to horsi, ze stirace mohou zustat zapnute ale nestirajici pokud prestane prset. Nesmim nikdy zapomenout, kdyz v zime sednu do auta zkontrolovat sterace, jestli nejsou primrzle. Jinak musim priznat, ze ta automatika mi vubec nevyhovuje. Nekdy nestira, kdy by mela a nekdy stira zbytecne. -
"-- skrytý --" 16.12.05 12:48
« Re: Fiesta
navi: ja by som radsej pouvazoval o focuse 1.4i, za 539.000,- mas focusa vo first edition akcii v dobrej vybave (klima, tempomat, hlinikove kolesa, vsetky okna elektricke, audio s ovladanim na volante a pod). a mas o hodny kus auta naviac. 1.4 benzin je na focusa zdanlivo slaby, ale isiel by som sa previezt vo fieste aj vo focuse a v realite ten rozdiel podla mna nespoznas. -
"-- skrytý --" 16.12.05 12:29
« Re: dalsie vytknutie
ad stierace, ja nemam senzor, takze ked necham zapnute stierace tak mi to pri startovani samozrejme zacne hned stierat a pride mi to ok kedze su zapnute. ale vyzera to dost komicky ked svieti slnko a je sucho :-) samozrejme den predtym prsalo a zabudol som to vypnut. zadny stierac mi stiera podla rychlosti prednych iba pri cuvani, inak ma nejaku standardnu rychlost. -
"-- skrytý --" 14.12.05 15:10
« dalsie vytknutie
vcera v BA padal sneh, pripadne mrholilo. pouzil som stierace prvykrat a nepaci sa mi, ze ak ponecham packu stieracov v niektorej z funkcnych poloh, tak pri startovani zacnu stierat. obzvlast zadny stierac... som bol zvyknuty z 307... 8-s
nuz, budem si musiet zvyknut stierace vypinat... :D
btw. tiez vam zacne stierat zadny stierac podla prednych stieracov? neviem, ci mi zblbol, lebo ked som na dialnici predbiehal kamion, tak mi senzor zacal stierat na najvyssiu rychlost a sucasne zacal v kuse stierat zadny... -
"-- skrytý --" 12.12.05 09:43
« Re: Re: Re: Focus
tzv. "preprogramovanim" (trapny nazov).
-> sucasnym stlacenim odomknutia a zamknutia na dialkovom (kluci) na dobu asi 4 sekund. auto zareaguje bliknutim a po tomto uz odomykas na dve doby:
1. len dvere vodica
2. aj ostatne (ak stlacis tlacidlo otvarania do 3 sekund druhykrat; ak to nestihnes, treba ho znovu stlacit dvakrat) -
"-- skrytý --" 12.12.05 01:05
« Re: Re: Focus
yoyo: ako otvoris iba vodicove dvere? s tym alarmom mas pravdu, mne sa ho podarilo aktivovat ked som odomkol kapotu bez centralu a fakt ma to nejak nevystrasilo :-) na fabii som mal od vyroby alarm, krory bolo pocut aj na pol kilometra, asi to bude to iste co na vw, fakt to bola sila. -
"-- skrytý --" 11.12.05 22:48
« Re: Focus
mm483, ono to je asi to silou dieslu v nizkych otackach. a silou zvyku. ja som jazdil na vw polo 1,6 55kW a potom presadol do 307sw 81kW. ocakaval som dynamiku, ale polo sa mi dlho zdalo byt rychlejsie. to najma pre rozdiel krutiaceho momentu - polo 120 Nm, 307sw 147 Nm. a vahou auta. :-) tiez sprevodovanie robilo svoje. i ked maximalka u 307sw len o 12 km vacsia...
ti zo SR, co ste nedavno kupili auto: aky mate "technicak"? mate aj maly? ja len velky, poskladany do knizocky a mam ho nosit so sebou... prekvapilo ma to, lebo si nejako nepamatam z medii, ze toto ma byt. a znacky mi vybavoval predajca. -
"-- skrytý --" 11.12.05 22:36
« dvojite uzamykanie
ma hneva. naco mi je zamknut raz obycajne. a az potom vyradit z cinnosti vnutorne klucky a aktivovat alarm? u 307sw som bol zvyknuty na opacne poradie (a podla mna logicke). tiez ma prekvapila sirena alarmu. ved toho by som sa nezlakol ani ja! ako prerusovany klakson. u 307, vw som mal taku, ze ak sa mi podarilo aktivovat v garazi, myslel som, ze zosaliem. ale snad to nebudem potrebovat. :-) to iba tak.
prijemna je funkcia odomykania len vodicovych dveri. prekvapila ma i funkcia otvarania okien cez dialkove.
ale rad by som vedel, ci tu existuje i tzv. leaving-home funkcia, zapnutie tlmenych svetiel na dilaku. coming-home to ma. -
"-- skrytý --" 11.12.05 08:13
« Re: Focus
No ja ked som som ho prevzal som bol hrozne sklamany motorom (tiez TiVCT) a pripadal mi dokonca menej dynamicky ako 1.4HDi, ktory som mal predtym. Casom som si na motor zvykol a uz su moje pocity celkom fajn. Spotreba zacala klesat niekde okolo 10tis a som tiez spokojny. Aj maximalka je ok, podla GPS a dalo to 199kmh (na tacho bolo okolo 215kmh).
Asi pre kazdeho, kto prejde z diesel na benzin je to trochu sok a zle pocity z motora, ale je to velmi subjektivny pocit a realne je to niekde inde... Treba si len zvyknut na iny styl jazdy...
Dobre si spravil, ze si nevzal tu predvadzacku... Sam som bol na predvadzacej jazde a potom co mi predviedol predajca, som si povdal ze predvadzacku uz nekupim (a to som mal predtym 2 roky predvadzacku).
ta cena je fakt vysoka, nie je uz i s pneu? asi tak mesiac dozadu som pozeral na e-pneu.cz na nejake "ine" obutie a vybral som si tam 17" mille miglia s pneu a cenovo to vychadzalo na cca 1200 EUR. ale hovorim, uz s pneu (215/45 r17). sice disky boli v akcii, na druhu stranu, kedy na tom portali akcie nie su...
oplati sa trochu porozhliadnut, napr. pred rokom som kupoval letne gumy na predosle auto a nasiel som v astre (BA) vypredaj - nokian nrzi 205/55 r16 (skoda, ze rychlostny index az W, ale zasa extra load) za 2.500/ks (+ DPH). v testoch tie pneu boli v strede pola a kedze nepretekam, stacili mi. dokonca boli makksie, komfortnejsie nez original (dunlop). a nechapem, ako je mozne, ze ta pneu vydrzala toto ([odkaz] disk je v cudu, guma je neposkodena...