FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
impaler 21.06.06 13:16
« Re: Re: Poly - stále k hrkotaniu v motore
Je to víc režimů, nastaveno jinak, než jsem se dočetl tady. Mě se týká 4 roky/120 000 km, stojí to 1040 eur, pokud se to nekoupí do 3 měsíců po koupi vozu, což je právě můj případ. Je to ta nejdražší možná varianta, 5 let stojí míň, ale jen na 100 000. -
"-- skrytý --" 21.06.06 10:35
« Re: Poly - stále k hrkotaniu v motore
v BE stoji ta predlzena zaruka 1000EUR? v CZ som to pozeral, stoji to 280 EUR. inak ten kovovy zvuk pri vypinani motora mam aj ja, ale mam pocit, ze tak som to mal od zaciatku, tak mozno sa mi to iba zda. ale riesit to nebudem zatial. pockam na koniec 2 rocnej zaruky, dovtedy budem mat uz viac ako 70.000km, takze sa ukaze, ci tam nieco je alebo nie. -
impaler 21.06.06 10:22
« Re: Re: Poly - stále k hrkotaniu v motore
K té záruce navíc - zkoumal jsem to tady v Belgii, a dost se mi zdá, že to není až tak lukrativní. V ČR a SR určitě budou detaily jinak, ale prověřil bych to. Jinak s nastavením kilometrů/roků je to tady pro mě podobné, využil bych při nájezdu 35-40 tisíc ročně max. rok. Přemýšlím, jestli se v tom roce podělá nespotřební věc za více než tisíc eur. No může, to je jasné, možná poradí někdo zkušenější. -
"-- skrytý --" 20.06.06 19:07
« Re: Poly - stále k hrkotaniu v motore
tak si to dnes vypocujem ked pojdem domov.. a ked tam nieco bude, nech mi ten dvojhmotak pekne vymenia, sak zaruka je od toho, nie? inak tu predlzenu zaruku maju dobre vymyslenu, bud 3roky/150.000km alebo 4roky/100.000km. takze ja by som si ju realne predlzil max o rok v oboch pripadoch. uvidime ako sa to bude kazit, ak ano, aj rok bude dobry. -
-
« Poly - stále k hrkotaniu v motore
Ďakujem za odporučenie na fórum ohľadne zhrkotania v motore po vypnutí. Presvedčil som sa o tom, že mali na 90% pravdu v tom 4. servise, kde mi tvrdili, že je vadný tzv. "dvojhmoťák". Ide, podľa vysvetlenia servisáka o dvojhmotný tanier pri zotrvačníkovom kolese, ktorý sa uvolní (rozšteluje) aj pri úplne novom aute. Tento problém vraj majú aj Peugeoty. A teraz sa podržte: tento "dvojhmoťák" nekúpite inde, len u Forda a jeho cena je vyše 20. tis. Sk, a to som ešte nezisťoval cenu za prácu. Automechanici, ktorí s touto závadou mali nejakú skúsenosť mi tvrdili, že to robí každý druhý FoFo, len niektorí vodiči, ktorí nie sú k autu necitliví to počujú, a tím druhým je to jedno. Vraj jazdiť s tým sa dá do času, kým sa predmetný "dvojhmoťák" úplne nerozpadne. Jeden mi tvrdil, že už v takom stave najazdil cca 200 tis. km, ale treba jemnejšie narábať so spojkou; pomalšie ju púšťat. A na záver trochu optimizmu tým, čo by chceli vadný "dvojhmoťák" meniť: Treba len dúfať, že Vám to nový po čase robiť nebude! -
« Re:
Diky POLY. V tom foru popisuji neco dalsiho. Me se to chova presne, jak pise MITO. Je to navic dost nepravidelne. Proste jednou zastavim, vypinam motor a motor dobehne jakoby v klidu. Proste se postupne zastavi. Pak popojedu 20km, zastavim, vypinam motor a ten se jakoby natvrdo zastavi, oklepe to vice autem a vyda to kratky, jakoby kovovy zvuk. Ma vypozorovano, ze to je zhruba kazde 20te vypnuti a v posledni dobe se mi zda, ze to nejak souvisi s maximalnimi otackami dosazenymi behem jizdy. Kdyz auto vice prozenu, tocim motor chilkove nad 4000 ot., tak se to stava casteji. S klimou to nesouvisi, to mam overene. Ve ctvrtek jdu s tim znovu do servisu a v pripade negativniho vysledku to necham zaznamenat do nejakeho protokolu, pro pripad, ze by se to po zaruce porouchalo. -
"-- skrytý --" 19.06.06 20:24
« Mito
to Mito: Ahoj. Mne robi to iste na mojom c-max-e (1.6tdci) Spominal som to v C-max fore (pozri: c-max : vypinanie motoru)
Pytal som sa na to aj v anglickom c-max fore (pozri na [odkaz] a zda sa, ze sa nejedna o ziadnu *zvlastnost* :-/ (tym chcem povedat, ze nie sme sami s takymto problemom)
Mne to robi "odnova" (teraz mam nieco cez 5000km). -
« Ford Focus 1,8 TDCi, 74 kW - odpíš
:arrow: Prešiel som si všetky diskusné príspevky, ale nikde som sa nedočítal o kašlaní môjho Fociho 1,8 TDCi, 74 kW r. 2003, a to po vypnutí kľúča. Proste ten môj Foci ešte nejakú desatinku sekundy doklepe. V servisoch my už diagnostikovali nasledovné závady:
1. servis - poškovený silenblok motora
2. servis - vadná hlavná remenica motora,
3. servis - uvoľnená keramická vložka katalyzátora,
4. servis - nutná výmena dvojhmoťáku
Máte stým niekto skúsenosť!?
Auto inak ťahá super, na konforte jazdy tým neubúda. Spotrebu mám 6,2 l/100km, a to výlučne na krátke trate cca do 20 km.
Ešte sa mi zdá, že motor sa relatívne dlho zohrieva na prevádzkovú teplotu (asi 8-10km). Ďakujem Vám za cenné rady! ;-)
_________________
Miťo -
« Bez nadpisu
Dusan J: myslim ze to nie je az take zle; Ta 1.8TDCi toci 3000 otacok pri 150 km/h, co je uplne v pohode. Motor nie je pocut a este to ani vela nezerie. Oproti benzinu tam ta 6 nechyba, potom by uz bolo prilis saskovania s pakou (moj skromny nazor :P ).
A s tym zabehavanim netreba nijak prehanat, len ho za studena velmi nedusit a netocit. Najhosrie co mozete robit, je ked studeny motor tyrate na 5ke pri 1000 otackach a dupnete plny plyn. To skodi urcite viac ako ked mu date 3000 otacok. -
« Bez nadpisu
Ak niekto chcete mať vzadu bubny striebornej farby, odporúčam farbu:
Belton chrom efekt od firmy Tradix slovakia. Pri striebornej metalíze auta potom takto natreté bubny vyzeraju celkom efektne a hlavne dlhodobo trvacne.
Ja mam tiež TI VCT cca 3000 km, do tych 1500 som to veľmi nesilil, teraz v pohode, myslim, že ma trošku viac kultivovaný chod, iné rozdiely nebadám a hnevá ma spiatočka. -
"-- skrytý --" 19.06.06 09:33
« Re: Re: Re: Problemy
lomo : jasne, mal som to uz aj na 3500 ;-) ale snazim sa to drzat pod 3000... cesta po dialnici je mozna, siel som stovkou, cesta mi trvala ako ked sme chodili s rodicmi za starych cias na zigulaku a musim povedat, ze nuda a nervy... uz aby bolo 1500km :) -
« Chýba 6-tka
Chodím na novej 1.8TDCi GHia už cca 3 mesiace a jediné čo mi na tom aute chýba je 6. prevodový stupeň. Dvojliter som kupovať nechcel (z rôznych dôvodov), ale teraz si to trochu vyčítam. Ak chodíte an dlhšie vzdialenosti, 6-tka je fakt skvelou výhodou, najmä kôli spotrebe a hlučnosti ... Inak skutočne to auto je skvelé ... No other comments ... -
"-- skrytý --" 19.06.06 09:08
« Re: Re: Problemy
misoo - podla mna tych 3000 nie je nejaka kriticka hranica, pokial to obcas vytocis aj trochu nad, tak ten motor urcite nevybuchne :-) ale dlhodobo by som asi zatial netocil.. ja teraz tiez zabehavam Ti-VCT (zatial mam 580km) a na dialnici ist pod 3000 otacok je takmer nemozne.. -
« Re: Problemy
jirkaf: o tej 4 rocnej zaruke uvazujem aj ja. Ale vraj sa to na slovensku neda zakupit (nemam to este overene, ale niekde vo fore to uz bolo). Zaujimalo by ma, ci je mozne si rozsirit zaruku napr. aj po roku, alebo je potrebne si to objednat len pri novom aute. Nevies poradit? :)
Diky -
"-- skrytý --" 18.06.06 00:15
« Re: Problemy
jirkaf : tak drzim palce nech uz ziadny servis !! ;-)
Chcel by som sa opytat majitelov 1,6 Ti-VCT, ako to zabehavali. Pri kolkych najazdenych km kolko tocili a kedy uz tocili naplno. O kolko sa zlepsoval motor v roznych stadiach zabehu, atd atd...
Mam uz 1000km a este to nechcem tocit nad 3tis. Vraj uz mozem, ale chcem si radsej pockat na oficialnych 1500km.
Moc diky -
Tailor 17.06.06 20:43
« Problemy
Poly: auto uz je opravene a citlivost plynoveho pedalu je ted vyrazne lepsi nez za celou dobu co s autem jezdim. Podle sdeleni servisu byly na aute dve zavady. Jedna v elektrice plynoveho pedalu a druha nekde na sbernici ridici jednotky (nemohu posoudit, jestli takove veci v aute jsou nebo ne jenom cituji, co jsem se dozvedel).
Doufam, ze po roce a ctvrt se konecne podarilo vychytat vsechny zavady. Mam sice prodlouzenou zaruku na 4 roky nebo 100000 km, ale radej bych do servisu nejezdil. -
Tailor 14.06.06 20:23
« Problemy s dieslem
Zitra jdu opet do servisu. Auto po posledni vymene software jezdi prefektne. Odstranila se mimo jine i delsi doba pro ohrev motoru, coz mne ale tak moc nevadilo, ale hlavne se odstranily problemy se startovanim. Jednalo se podle dostupnych informaci o nove naprogramovani rizeni EGR ventilu, ktery se nyni uz nemuze uplne uzavrit (zustava otevren minimalne na 20 %). Ted se projevila nova zavada. Pri nezahratem motoru, asi tak po jednom az dvou kilometrech jizdy v dnesnich teplejsich dnech nastane situace, ze prestane fungovat plynovy pedal a motor si bezi porad na volnobezne otacky. V praxi to znamena ze stojite-li pred krizovatkou a mate se rozjet, tak to proste nejde. Situace se mi stala za posledni mesic 4x a vzdy jsem si pripadal jako blbec, ktery se neumi rozjet. Jakmile se ale motor zahreje vse funguje dobre. -
« Doklepávanie motora
:idea: Prešiel som si všetky diskusné príspevky, ale nikde som sa nedočítal o kašlaní môjho Fociho 1,8 TDCi, 74 kW r. 2003, a to po vypnutí kľúča. Proste ten môj Foci ešte nejakú desatinku sekundy doklepe. V servisoch my už diagnostikovali nasledovné závady:
1. servis - poškovený silenblok motora
2. servis - vadná hlavná remenica motora,
3. servis - uvoľnená keramická vložka katalyzátora,
4. servis - nutná výmena dvojhmoťáku
Máte stým niekto skúsenosť!?
Auto inak ťahá super, na konforte jazdy tým neubúda. Spotrebu mám 6,2 l/100km, a to výlučne na krátke trate cca do 20 km.
Ešte sa mi zdá, že motor sa relatívne dlho zohrieva na prevádzkovú teplotu (asi 8-10km). Ďakujem Vám za cenné rady! -
« hrdzave bubny
misoo: ja som tie hrdzave bubny riesil presne ciernym hammeritom a zatial v pohode, nic neopadalo. Bral som skladovku v akcii na zaciatku roka, cize auto si kdesi uz svoje odstalo a mal som bubny kompletne hrdzave. Cize som ich poctivo ocistil od hrdze az na kov (aj ked farbu je mozne aplikovat priamo na hrdzu - pre istotu) a natrel normalne stetcom (neviem ci dostat aj spray). Schne to pomerne rychlo, uz za cca 40 min nie je farba lepkava na dotyk. Odvtedy som najazdil asi 2000km a ako som pisal, zatial v pohode. -
"-- skrytý --" 14.06.06 14:05
« Bez nadpisu
no vcera som bol aj na zlatych pieskoch a maju tam teraz 5dverove STcko vystavene a tam tie sedacky su hodne lepsie.. ja viem, nemal by som to porovnavat ale aj v titaniu (tam su defacto tie co v sport) sa mi zdali vacsie.. kusok ma to teda sklamalo...
mate niekto skusenosti s vymienanim toho default ford radia na nieco ine ? podarilo sa mi zohnat to Sony MP3 radio (ebay), malo by byt z STcka.. tak ci mi pojde rovno alebo to tam bude treba aj nejako prekonfigurovat. som kdesi cital o tom, ze niekedy to radio treba nakonfigurovat v servise, inak nepojde DSP ani hodiny -
"-- skrytý --" 14.06.06 13:52
« Bez nadpisu
misoo myslim, ze tym nic nepokazis, akurat si over, ci ten hammerite zdrzi vysoke teploty, tie bubny mozu mat teplotu dost vysoku po takom intenzivnejsom brzdeni, tak je mozne, ze ta farba proste opada dolu... ja by som to videl skor na striebrenku na vyfuky, resp nieco v tom zmysle, to urcite zdrzi taku teplotu.
Ja som v pondelok dostal konecne aj svoj focus 2 HB (champion+), zatial su dojmy dobre, az na pokrcene tesnenie okna pri soferovi (ako je spatne zrkadlo), je to tam zle osadene, tak aj pocut, ze sa okno tazsie zatvara. tiez som ocakaval, ze tie "sportove sedadla" budu trochu vacsie, zdaju sa mi pomerne male (nebudem moct pribrat :-)) -
"-- skrytý --" 14.06.06 13:45
« Re:
jacques : skus wd40, to je liek na akekolvek vrzganie a podobne. pripadne silikonovy spray na gumene casti.
poly : no ja som dnes videl "moj" takze tu sekundu strachu poznam... >:D
nomadm : auto je v zabehu minimalne cca 1500km, dovtedy nepodtacat ani nepretacat. potom sa uz moze jazdit hocijako. motor svoj plny potencial ukaze aj tak az po prejdeni cca 20-30tis km. to je suhrn vsetkych mojich informacii, ktore som doteraz pocul...
ja sa snazim motor drzat v otackach od 1800 - 3000
inac zatial mam bubny cierne, ale videl som ich uplne zhrdzavene a to by som nechcel. rozmyslam, ze by som ich natrel hammeritom. je to vraj nejaka dobra a draha farba, ktora sa moze natierat aj na zhrdzavene plochy a potom ich zakonzervuje ze sa to uz dalej nerozsiruje. natrel by som to hned nech mam pokoj. (samozrejme cierna)
nema s tym niekto skusenosti ? nemozem s tym nieco pokazit ? dufam ze nie... :roll: -
"-- skrytý --" 12.06.06 20:19
« Re:
Trnava je urcite lacnesia, bol som tam na garancku, ale... Uz som pisal, ze mi v aute vrzga tolko veci, az to nie je pekne a ked som sa snazil s nimi nieco z toho vyriesit, tak zo mna robili maleho chlapca -> to asi mate napadane listie v motore; ten zvuk sice ide zhora, ale moze to vydavat palubovka a sklo to odraza; to tesnenie ma byt take volne; ci som si isty, ze to hrka vnutorny kryt blatnika, lebo aerodynamika je svina a moze to byt nieco ine... Nechcem ich nejako znevazovat, ale kopu tychto veci mi v BA vyriesili takmer na pockanie. Samozrejme, ze tesnenie nemalo byt volne, listie nikde nebolo, zvuk isiel naozaj zhora od toho volneho tesnenia, blatnik stacilo dotiahnut a uz nehrkal. Suma sumarum, uz asi do trnavy nepojdem ani len na garancku (prave ma caka druha). -
"-- skrytý --" 12.06.06 20:10
« Bez nadpisu
poly : no tak to si mal povedat hned, nebude nejaka tuzeracka astra predbiehat focusa !! dufam ze sa riadne chlapec hanbil !! :P ale nemalo by to nejak vazne uskodit...
v BA je to vlastne "podnikova predajna" takze tam moc vymyslat nemozu... v TT by mali byt urcite viac "user friendly" tak uvidime... dufam ze tam pojdem az na garancku a to si zavolam kde to kolko stoji a pojdem tam kde je to lacnejsie a hotovo... ;-) -
« servis BA vs. TT
v BA som zistoval, ci by mi namontovali do auta alarm (konkretne MagiCar). V BA ma odpalkovali, ze montuju iba META (a ten nech si strcia do %$^$%^). V TT mi povedali, ze im mam dat vediet konkretny typ alarmu a oni si zavolaju firmu, ktora to odborne namontuje. Takze ich asi v najbizsej dobe navstivim :-)
Dalej 1. garancku na focusII 1,6l 100k v BA odhadli na 4-5 tisic, v TT stala 3500Sk. takze mozno su ja lacnejsi, ale v tom si nie som isty takze nechcem kecat :*) -
« Bez nadpisu
caute.
Tento vikend som najazdil cez 1000km (uz mam 2tis >:D ). Kedze "trochu" prsalo, tak som tiez na aute nasiel jednu neprijemnost: v lavom zadnom svetle sa mi zacala rosit voda :'-( Blbe, trochu ma to sklamalo, taku vec som od spracovania Fikusa necakal...
Inak motor sa prebera, citit to kazdou stovkou km a dufam ze to tak este dlho bude ;-) . Jo, a uz som ho aj poriadne prevetral, rucicka tacha sa dotkla cisla 200.... >:D -
"-- skrytý --" 12.06.06 11:55
« Re: Re:
dik, s tym schodikom do garaze je to divne... ja praveze registrujem silu uz na najnizsich otackach oproti C4. na obrubnik ide pekne bez vytacania... ale je to subjektivne, zalezi ci za studena, alebo zatepla atd... s tym by som si hlavu nelamal ak to nie je nejak extremne...
paci sa mi, ze 92% Nm (143Nm) je medzi 2000 a 5200 ot. co je na benzinak super hodnota !
inac po nastartovani za studena registrujem mierne kolisanie otaciek. zdvihali sa az po cca 1200 ot. po par sekundach je uz vsetko ok. ale pripisujem to novemu motoru. (dufam) :) -
"-- skrytý --" 12.06.06 11:16
« Re:
misoo, blahozelam! focus je vazne dobre auticko, najma po francuzovi (mal som 307sw, ale to iste vies ;-)) moj tiez z zaciatku ukazoval aku ma silu - pri vjazde do garaze ostanem zadnymi kolesami stat pred skokok - pri rozjazde s malym plynom motor zo zaciatku nemal tendenciu "skapat", teraz vsak musim pridat na otackach... cim to je, netusim.
vela stastnych kilometrov! -
"-- skrytý --" 12.06.06 11:11
« Re: Re: Re: Re: Re: FoFo II
nomadm - myslim, ze tych 100 konikov postacuje pre toto auto. budes iste spokojny. ked budes po zabehu a veselo masirovat vase vozitko, podel sa potom o charakteristike motora, najma co sa spotreby tyka. zaujima ma odchylka skustocnej priemernej spotreby, kombinovanej, od papierovej.
vdaka! -
"-- skrytý --" 12.06.06 10:30
« Bez nadpisu
uz par dni mam 5dv. 1,6Ti-VCT sport, a musim pochvalit !!!
zatah citit aj pri plne obsadenom aute uz od 2 tis. ot... nad 3 tis. som este nesiel, ale tesim sa uz teraz, bude to tam este lepsie. motor tam ma taky sportovy rapkavy zvuk. paraaada !
o riadeni sa nemusime bavit, prevodovka je presna, volant akurat velky s optimalnym odporom, pedale idu lahucko a sedacky su akurat na moju *, pevne s dostatocnym bocnym vedenim (i ked to mohlo byt o kusok lepsie, ale staci, v zatackach ma zatial vzdy podrzali)
podvozok je o hodne tvrdsi ako tak casto spominany a oblubeny slogan "idealny kompromis medzi sportovou tvrdostou a komfortnym pruzenim", ale zaroven dokonale tlmi nerovnosti a je velmi tichy. takze dovolim si povedat ze az tu tento slogan skutocne plati.
subjektivne jediny zvuk v aute pri vypnutom radiu je zvuk motora a odvalovanie sa pneumatik. sem tam zacvakne prevodovka s dokonalou kulisou.
z auta je priam citit kvalita vypracovania, vsetky gombiky a packy idu idealne a nevydavaju takmer ziadny zvuk. pritom vzdy je istota stlacenia. prijemne ma prekvapila ventilacia, ziadne zvuky ventilatora a ani hukot vzduchu, z otvorov sa len rychlo vali vzduch.
priemerna spotreba po prvych par sto km je 7,2 (50% mesto, 50% mimo) co je na zabeh v pohode...
mal som vybavenejsiu C4, ale kvalitou sa to zdaleka neda porovnat.
neskor sa podelim aj o zazitky v sportovejsej jazde ;-) -
Nomadm 11.06.06 22:19
« Re: Re: Re: Re: FoFo II
mame klasickou 100konovou, predtim jsme meli 68konovou fabku, takze ited, kdy je motor absolutne syrovy, tam je krasny rozdil ve vykonu :-) Myslim ze bude stacit, resp. bude muset :)) samoze na zavodeni to neni..ale je to fajn :-) na Ti-VCT byl velky priplatek, se neveslo do rozpoctu... Navic do 3tis. ot/min je prubeh vpodstate stejny...P.S. Musime sito nejak zduvodnit..:)) -
"-- skrytý --" 11.06.06 18:31
« Re: voda v kufri
yoyo: ja som mal tiez vodu v kufri. umyli mi auto v servise a zistil som, ze ten filc pod rezervou je uplne mokry. povedal som im, ze nech sa na to pozru radsej hned. technik bol v kufri, ked prebehli umyvacou linkou znovu a zistili, ze nejaky plastovy kryt bol zle uchyteny. bude to to iste. naprava na pockanie. odvtedy je to ok. -
"-- skrytý --" 11.06.06 14:38
« Re: FoFo II
Dufam ze vam to vydrzi... Ja som bol tiez uneseny prve mesiace, ale teraz po 15 mesiacoch mi na hrboloch alebo pri vyssej rychlosti vrzga nieco v palubovke, pravych prednych dverach, B-stpiku, od piatych dveri, nad prednym oknom. Vsetko moje nadsenie je prec :( -
Nomadm 11.06.06 13:30
« FoFo II
Tak jsme 3 den majitele FoFo II 1.6 a zatim maximální spokojenost :-) Parádní podvozek, odezva na plyn, brzdy, paradni subjektivni pocit bezpecnosti :-) Proste zatim sam esuperlativy, doufam ze nespokojenosti bude malo... ;-)
----------------------------------------… /> FoFo II 1.6 hatchback, Trend+, aquarius blue -
"-- skrytý --" 09.06.06 21:00
« FOFO II 09/2005
mili pani, po tychto brutalnych dazdoch - nemali ste vodu v kufri? mne sa objavila. neviem ako, ani odkial. filc pod rezervou bol hrozne mokry a smrdel ako tchor... inak by som na vodu v kufri neprisiel. mam hatchback, 5 dveri, a koberec v kufri bol mokry na pravej strane.
som jediny? -
"-- skrytý --" 07.06.06 10:21
« F II GHIA 1.8 TDCi kombi
Zdravím všechny, podělím se o dojmy z nového Focuse 06/06, 1000 km.
Motor 1.8 TDCi (115 k) je tichý i po nastartování studeného motoru. Po zahřátí je při jízdě prakticky neslyšitelný. Pod motorem je velký plastový kryt, který chrání celý spodek od nečistot. Na kapotě je měkký izolační kryt. To myslím že u benzínů a i u 1.6 TDCi není..
Motor je na toto auto (1,5 tun), podle mě dostačující.
Měl jsem předtím 1,8 TDDi ( 90 k ) ve Focusu a je to velký rozdíl hlavně v hlučnosti předchozího. Motor se nakopne už od 1600 otáček.
Přemýšlel jsem o koupi 2.0 TDCi a myslím hlavně kvůli povinnému ručení není co řešit..
Mám v něm programovatelné nezávislé topení na naftu od výrovce. Pro případné zájemce o toto chci upozornit na špatné ovládání , resp. nemožnost nastavit dobu sepnutí vyhřevu motoru či interiéru v danou minutu atd. Ale jde to jen nastavit v kolik bude interiér zahřátý včetně motoru. Je tam také samozdřejmě možnost topení zapnout manuálně hned po nasednutí. Vše se nastavuje v palub. počítači. Programovat lze 2 časy, sedm dní v týdnu. Dporučuji všem pak dodělat na ovládání na dálku, bohužel výrobce tuto možnost nenabízí od výroby. Zatím jde jen u Mondea objednat.
Mám v něm elektr. střešní okno, pro případné kuřáky doporučuji..
Bez vyhřívaných sedaček ani ránu, rychle si na to zvyknete a až Vám bude 45 let budete vědět o čem mluvím...Takže za ten příplatek se to vyplatí...
Negativa:
Myslím že už to tady někdo psal o nich..Tak se připojím.
Zlaté lyžiny ve starém Focusu !!, Tento nový systém je opravdu nepraktický ve všech směrech. Šílené nasazování příčníků na lyžiny !, jdou špatně posouvat po lyžinách a v zimě až bude snít a námráza tak to samozdřejmě nepůjde vůbec. Nehledě že příčníky mají jen určité místo na lyžinách kam jdou posunout.
Uchycení nákladu pomocí napínacích lanek se už teď nekoná.. :'-( Nejdou totiž jak a na co zaháknout..
Takže toto je zklamání.
Všim jsem si také bočních ochraných lišt po úplně dolní krajní časti karoserie, asi kvůli kamínkům to je novinka,nikde jsem to u jinejch neviděl.
Toť vše,musím taky pracovat. :P -
"-- skrytý --" 06.06.06 15:26
« Bez nadpisu
soferoval som vsetko okrem novej oktavky a dovolim si subjektivne charakterizovat vsetky tri podvozky. neporovnaval som ich priamo, takze nejde o nejake 100% zarucene informacie. tlmocim len svoje vlastne pocity, niekto to moze vnimat inak... pridavam aj C4, ktorej som bol (ne)stastny majitel...
takze tu to mame :
focus : podvozok je nesmierne tichy, vynikajuco odhlucneny, subjektivne nie az tak tvrdy ako by sa zdalo, ale drzi ako pribity ! velmi dobry pocit z kontroly auta! zadok ani v hrbolatych zatackach neuskakuje. je to najvhodnejsi podvozok na nase nekvalitne cesty.
golf : podvozok je subjektivne dost makky, prijemne tlmi narazy, ale zdaleka nie tak dobre ako focus. v zatackach sa sice trosku naklana, ale zasa drzi celkom pekne. velmi dobry kontakt z cestou!
astra : podvozok je subjektivne tvrdsi a nerovnosti je pocut, ale nastastie prijemne tlmene, takze komfort az tak netrpi. v zatackach sedi tiez pekne. riadenie je vsak menej komunikativne ako u focusa alebo golfa.
C4 : podvozok je necitroenovsky tvrdy, v zatackach sa takmer nenaklana, ale odnasa si to akusticky komfort. tlmice aj pri mensich nerovnostiach "udru" az nadoraz a ozve sa velmi hlucne buchnutie. na kvalitnych cestach super, ale na vsetkych ostatnych takmer nepouzitelne. ovladanie auta je dost nekomunikativne. -
"-- skrytý --" 05.06.06 13:18
« Re: Re: Re:
no ja som nad focusom slintal uz pred rokom, ale po agitaciach, presviedcaniach a vydierackach zo strany manzelky som ustupil a kupil C4... >:D co som vsak zanedlho trpko olutoval... teraz mi ju "nastastie" ukradli, takze teraz uz bez debaty focus !!! ;-)
neviem ci je ta zadna naprava absolutne totozna, ale z principu je to to iste a budu tam len kozmeticke upravy v naladeni... ak zoberies mazdu, tak budes mat rozhodne "one of the best" podvozok v triede. mozno keby si vyskusal priamo mazdu a focus, tak ten rozdiel mozno ani nepostrehnes, ale istota je istota... :-) ja som to poistil verziou sport, tam je ten podvozok este o nieco nizsi a tuhsi, takze sa tesim jak male decko >:D
tu porovnavacku urcite sprav a potom napis !!!
inak ford ma pre zamestnancov EU institucii nejake special conditions, nie? takmer kazdy koho poznam a pracuje v Bruseli, tak ma forda :)