FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 13.07.06 10:28
« Re:
jacques: co ma ford lepsie? podvozok, riadenie. to je fakt spica (ak nepocitam bmw1), ford mi v tychto veciach sadol o dost lepsie ako A3/A4. ale interier je u VW group o dost lepsi. a mnoho inych veci ako napriklad presnost radenia. nechcem nastartovat ziaden flame, v zozname aut, ktore si chcem kupit po focuse je okrem noveho mondea aj bmw3, A3 sportback, A4, accord a RAV4. len voci francuzom mam stale predsudky :)
a rucne umyvanie je na slovnaftackej pumpe pri vyjazde z Noveho Mosta smer Petrzalka. -
« Bez nadpisu
ja mam tiez ti vct cca 4000 km, pravdupovediac cakal som trochu viac od toho motora, do 3000 otacok nic moc, nad uz ako tak taha
Bluedream: len tak pre zaujimavost, mozes byt konketnejsi s tymi vecami, co ma ford lepsie?
Neviete prosim niekto, na ktorej pumpe v Bratislave maju v prevadzke rucne umyvanie s tlakovou hadicou ? -
Nomadm 12.07.06 23:04
« FoFo 1.6 100k
Tak vas vsechny zdravim a informuji o stavu naseho FoFoška :-) Mame skoro 1500km (chybi asi 20km) a zatim max spokojenost, jen ten nabouranď od souseda, to radost pokazi, jenze zato Ford nemuze :)) Joo a jeste semi zda, ze ve Fabii byl lepsi palubni pocitac, sly tam zobrazovat udaje (spotreba, km,atd) pro jednotlivou jizdu a celkove. Kdezto FoFo ma jen jednu spotrebu max do 1000km...skoda. Jinak mame zatim prumer 8,2 ; klima zapnute skoro porad, a poslednich takovych 600km to bylo celkem dost zatizene. Snad to zacne klesat... -
"-- skrytý --" 12.07.06 16:09
« Bez nadpisu
dynamiku to ma, len zatial som ju velmi nechcel skusat, pockam si este aspon zopar stovak km, v tdci som nikdy nesedel tak to ani nemozem subjektivne porovnat, ale na forach tu su aj ludia co tu ti-vct maju uz dlho, tak snad by sa mohli ozvat.
tie ceny ma ale ford na slovensku dost vysoke, lacne je to iba ak kupujes skladove auta (odhadom tak 10-15%), dostat z nich zlavu na neskladove auto je udajne velmi tazke. -
omik82 12.07.06 16:02
« Re:
no ist tam osobne je pre mna teraz problem, pretoze byvam v prahe. Ale nakup na slovensku vyzera o dost rozumnejsie, tu by som dal za podobne vybavenu verziu Sport radovo o cca. 100.000 Kc viac (podla oficialneho cennika). Mam narok na 10% zlavu, pretoze Ford je dodavatelom aut mojho zamestnavatela, ale aj tak to vychadza o hodne viac, ako pri nakupe na slovensku. Zaujimalo by ma, cim to je sposobene.
To si ma mimochodom moc nepotesil s tym motorom, necakam od 1.6ky, ze to bude trhac asfaltu, ale trosku dynamiky by to mat mohlo. Na STcko urcite prachy nemam a tak isto ten 2.0liter je mimo...
Ale som zvyknuty na 1.9TDI a 1.6TDCi 66kW sa mi nezdala uplne leniva. Tu 1.8TDCi som raz prebehol v FF1 a bolo to hodne pruzne, tak ma to moc laka. Len je to o 50.000 viac, co je vcelku dost.... -
"-- skrytý --" 12.07.06 15:54
« Bez nadpisu
omik no radsej by som do fordu zasiel osobne alebo zavolal.. oni su v elektronickej komunikacii trochu dost pomalejsi :-)
ta 1.6ka mi pride tak akurat svizna, nie je to ziadny trhac asfaltu, vo dvoch ludoch a batozine mi to uplne staci, ale pretekat sa s tym neda, to si radsej kup STcko alebo ten benzinovy dvojliter :)
momentalne mam len cca 1350 km, takze nemozem velmi este tu sviznost hodnotit, nad 3500 otacok som tusim este ani nesiel. -
omik82 12.07.06 15:50
« Re:
no ja som prave rozposlal mail vsetkym dealerom fordu na slovensku, uvidime, kto sa ozve... :)).
osobne by mi vyhovoval viac asi ten diesel, pretoze jazdit budem prevazne dlhe trasy (nad 100km urcite), po meste je mi jednoduchsie a rychlejsie sa pohybovat metrom, akurat na nakup obcsa skocit treba autom...
Aky je ten motor, ked ides v dvoch ludoch s batozinou? Staci? Da sa s tym aspon trosku svizne predbiehat? -
"-- skrytý --" 12.07.06 15:22
« Bez nadpisu
omik ano, ti-vct, zatial mam tak 7.9 priemerku ale mam to velmi kratko, idem teraz na taku dlhsiu trasu tak uvidim, kazdopadne da sa jazdit aj papierovo ale chce to velmi lahku nohu, ked som napr siel cca 200km trasu bez klimy (30% dialnica, 70% okresky) tak mi to pisalo 6.2 a to bolo uplne nove auto (120km malo najazdene) s klimou to iste 6.5
v meste ti to skor poskoci, je to dost tazke, zapnutu klimu trochu citim pri rozbiehani (hlavne s nalozenym autom), ale hadam sa to zlepsi
mne sa ten diesel aj kvoli tym km asi nevyplati nehovoriac o tom, ze to auto s nim je asi o 150kg tazsie co je vcelku dost, ale zasa budes mat kotuce aj na zadnych kolesach :-) a ja hlavne jazdim kratke useky v meste a to sa uz vobec asi diesel neoplati. -
"-- skrytý --" 12.07.06 15:03
« Bez nadpisu
omik ja mam presne tu verziu champion plus, to radio som si kupil cez ebay (stalo ma +- 12000 Sk), vymena toho mi trvala tak 30 sekund, je to skutocne lahke... tie repro vraj su lepsie, no hra mi to celkom dobre aj tak, aspon si myslim..
este stale si tam mozes dat ine ISO radio, ale urcite to bude chciet nejaky adapter a to ta vyjde tak zhruba aj so slusnejsim radiom (6000 a viac) tak na 12000, tak nad tym ebayom odporucam porozmyslat... s tym sony radiom to vyzera dost lepsie.
a k tej originalnej vymene - za tych 27000 ti podla mna repraky nevymenia, aspon som sa na to nepytal, ale osobne dost pochybujem -
omik82 12.07.06 14:59
« Bez nadpisu
lomo:
dakujem. moc si mi ulahcil rozhodovanie. Verziu Sport vcelku poznam, skoda je akurat toho radia sony, pretoze radio bez MP3 prehravaca v aute za 600k je podla mna chyba....Tych 27.000 je dost vela, vymenia v tom aj reproduktory, ktore su so Sonym vraj ine ako v tom standarde (okrem ineho poctu, aj iny hardware)? -
"-- skrytý --" 12.07.06 14:55
« Bez nadpisu
omnik ano, elektricke ovladanie a vyhrievanie zrkadiel tam je, su vo farbe karoserie a plasty su okrem bocnych list vo farbe karoserie.. je to vybava, co vychadza zo sport verzie, tak si pozri specifikaciu k nej ak ta zaujimaju detaily.
sony audiosystem si nepriplatis, resp. nepriplatis si nic, pretoze to uz su hotove objednane auta, mozes si akurat kupit to radio a nechat si to vymenit (cca 27000 za to chcu vo forde), alebo si ho kup cez ebay (odporucane :))
ano a volant tam je 3 ramenny default, vymenit to nejde za iny... tempomat tam nebudes mat (ten je len na 4 ramennych volantoch) -
omik82 12.07.06 14:41
« FFII Champion Plus
Viete niekto, ci ma FF2 predavany na slovensku ako model Champion Plus elektricke ovladanie a vyhrievanie spatnych zrkadiel?? A da sa do neho da priplatit aj ten Sony audio system? Ma to zrkadla a ostatne plasty vo farbe karoserie? Dal by sa vymenit volant za ten pekny 3ramenny?
Dakujem. -
"-- skrytý --" 12.07.06 13:24
« Bez nadpisu
Zdravím, musím též přidat své připomínky k interiéru. Musím víc než souhlasit, co napsal sadaki. Imitace střibrné je hodně laciná, působí to fakt jako z tržnice...zvlášť kličky ve dveřích jsou hodně laciné mám najeto 22 tis a mám oloupaný plast kolem řadičky, bude řešeno v rámci záruky, prý to je výrobní vada...ale co mi vadí ze všeho nejvíc, je ovládání zrcátek titěrným tlačítkem...uvídal bych řešení jako má VW - přepínatelný joystick. Škvíry zas tak problémem nejsou, spíše sem tam povrznutí z dveří, či z pravé strany přístrojovky..jinak vládne spokojenost, jen motor by mohl být lepší, ne 1.4., zvlášť v kombinaci s klimatizací..je znát na volnoběh, při rozjedech je znát hmotnost vozu. A nevím, jestli máte ten samý pocit, nebo je to jen v kombinaci s 1.4 - převodovka. Na můj vkus je nepřesná, zvlášť na 3. Co vy na to??soukromě mám A3 sportback, nechci tady chválit, ale v porovnání s ní - katastrofa pro FFII. Ale každé auto má pro a proti, každému vyhovuje něco jiného. Jinak new civic sadaki - dobrá volba, jel jsem v něm, prolézal loni ve Frankfurtu - super design, ale už jsem měl A3..jinak v Japonsku ho nebylo vidět,nedováží se tam, ptali se mi na něj, dokonce jsem musel po návratu posílat kalalogy s naším ceníkem, jsou z něho úplně paf...sice v čj, ale poradili si s četbou:-)))) -
« Re: otazka na interier
Jo, jo, focusí plasty mě též definitivně utvrdili o Civicu. O Focusu jsem toho spousty přečetl, zejména na autorevue ho vychválil pan Janda do nebes, včetně právě plastů a zpracování. Když jsem si pak do Focusu se zálohou v kapse sednul, myslel jsem, že někdo musel užívat minimálně lehčí drogy :shock: Plast byl šedý mor, potahy (v základní verzi) taky šedý mor, u konkrétního auta upadával takový plast kolem kličky dveří (zevnitř) a mezi zavřenými dveřmi a palubkou sa nacházela mezera kam by člověk nacpal Špalíček veršů a pohádek (nebo aspoň tak půlku) >:D . Když jsem chtěl řešit aspoň tu šed, tak v Ghie bylo na palubce něco jako dřevo (zjev made in tržnice), potahová látka ála levný polský gauč.... No a titanium? tvrdili mi, že jde dostat jenom s přístrojovkou v modré verzi a tempomat tam nedostanu ani kdybych se vzteknul :*)
Tím nechci nikoho urazit - focus má zas jiné přednosti a Civic určitě spoustu nedostatků - jen chci říct, že těch plastů jsem si všimnul též >:D
(Přičemž ještě více z toho interiéru byla rozčarovaná manželka, která nakonec Focus s konečnou platností zakázala ;-) ) -
"-- skrytý --" 11.07.06 12:09
« Re:
"To je fakt Ale preco to potom predavaju, cloveka len nazhavia
Nabeham 12-15tis rocne a ako som spomenul skoro vsetko po meste.
Ok, takze ford nic pre mna. Honda city to isti :-/"
No a myslíš že Honda City je tá správna voľba ??? Neviem aké máš požiadavky na veľkosť, kufor a pod. , ale určite máš na výber aj lepšiu možnosť.
A čo sa týka poddimenz. motora 1,4 ? Všetko záleží aký si jazdec, aj keď jasne že 20 t. za doplatok pri aute za 500 t. je skoro nič, ale zase ani ta 1,4 určite nebude nič tragické /na čom si jazdil predtým ???/ . Ako som už písal asi v inej téme mám P307 Kombi 1,4 55 kw a C4 1,6 80kW, čiže 307 teoreticky úplne poddimenz. a ešte kombi a nemám žiadny problém keď s ňou idem oproti C4 /tiež jazdím 95 % mesto + slabšie frekventované okresky do 50 km/ a spotreba oproti C4 o 2l menšia , ale C4 je žralok, takže pre mňa osobne tá 1,4 nie je žiadna tragédia a tiež nie som nejaký slimák, že neprekočím 90 a pod. -
"-- skrytý --" 11.07.06 10:40
« Bez nadpisu
irongear a nad fiestou alebo fusionom si nerozmyslal ? je to sice trochu ina kategoria ale ja som bol s fiestou velmi spokojny a ta faceliftnuta sa mi zda este lepsia
fusion mi pride ako trochu pridrahy, zda sa mi to ako nejake kusok vacsia fiesta -
« mno
hmm, mno na 1.6 to bohuzial rozpocet nenatiahnem. Akcia v tom uz je (champion). Leda ze by mi dal nejaky dealer 1.6 za cenu 1.4 co tu u nas predpokladam nehrozi :-) Ak by som sa vazne pri zapnutej klime na 1.4 ani nerozbehol tak to vazne nema zmysel nad FoFoII ani rozmyslat :-/ -
"-- skrytý --" 08.07.06 18:47
« Bez nadpisu
irongear no ja som sice na 1.4 vobec nejazdil ale rozhodne by som siel do 1.6ky, nechces radsej brat nejaky akciovy model ? tie byvaju dost lacnejsie..
podla mna je to auto dost tazke na 1.4 motor, ja v nom mam 1.6 115k a poviem teda, ze zapnutu klimu je citit pri rozbiehani :(
kazdopadne ak nemas ani 20k navyse, tak si radsej niekde pozicaj, nezabudni, ze este potrebujes poistky zaplatit :-D -
« ahoj
FoFo II sa mi neskutocne paci, az tak ze mam nutkanie v pondelok nabehnut do showroomu a kupit ho :-) Mam vsak dilemu. Mam peniaze
akurat na najnizsiu verziu s 1.4 motorom (naozaj uz nemam ani 20K navyse) a po tom co som sa tu docital ohladom 1.4 (spotreba 10l ? ) som dostal strach. Ma niekto skusenosti s tymto motorom? (myslim normalne jazdenie, nie firemne auto ktore nik nesetri) Nie som ziadny pirat a vacsinou sa zaujimam ako dat niekomu prednost nie ako niekoho predbehnut a auto by malo vacsinou (95%) jazdit po meste...trosku viac kopcovite mesto a sice Banska Bystrica ale zase ziadne extremy. Co si myslite, kupit radsej fusion ktory vazi o 100Kg menej na tom istom motore (a stoji tiez o 50K menej :-) ) alebo predsa len ist na FoFo II? Oplati sa to? Neviem si predstavit aky bude rozdiel v dynamike a spotrebe medzi fusionom a focusom. -
"-- skrytý --" 07.07.06 14:25
« Bez nadpisu
pepec jasne, pochopil som, ze narazas na tie plasty... pravdupovediac je to dost minus toho auta, ale zatial ho mam dost kratko, tak este nechcem a nemozem hodnotit. predtym som mal ford fiestu (05) a tam sa mi dokonca tie plasty zdali akoby lepsie, avsak zasa tam vsetko boli tvrde plasty vratane palubovky, tato focusova palubovka sa mi zda lepsia (ale zvysok teda nic moc, hlavne rucky na dverach ma hnevaju)
ano, civic je "ufo", mne sa hrozne nepaci to otvaranie zadnych dveri, ani alfa 156 sa mi nepacila :) -
« otazka na interier
Mam na Vas mili majitelia FF II jednu otazocku. Asi ako vela ludi z vas som sa rozhodoval pri vybere noveho auta medzi novym CVC 8G a FF II. Neberte to prosim ako utok na FF II ale na autosalone som sedel asi v dvoch predadzanych FF a celkom ma zarazil pouzity material vo vnutri auta. Priznam sa ten "zazitok" bol poslednym klincom do rakvy FF II a tak teraz veselo vyckavam na novy Civic.
Ale preco tento siahodlhy uvod. Chcel by som sa popytat, ake su tie plasty v interieri ked ich pouzivate dlhsie ? Mne subjektivne pripadali dost tragicky ( bez urazky ). Mylim sa ? Priznam sa odvtedy som vo FF nesedel. -
« otazka na interier
Mam na Vas mili majitelia FF II jednu otazocku. Asi ako vela ludi z vas som sa rozhodoval pri vybere noveho auta medzi novym Civicom a FF II. Neberte to prosim ako utok na FF II ale na autosalone som sedel asi v dvoch predadzanych FF a celkom ma zarazil pouzity material vo vnutri auta. Priznam sa ten "zazitok" bol poslednym klincom do rakvy FF II a tak teraz veselo vyckavam na novy Civic.
Ale preco tento siahodlhy uvod. Chcel by som sa popytat, ake su tie plasty v interieri ked ich pouzivate dlhsie ? Mne subjektivne pripadali dost tragicky ( bez urazky ). Mylim sa ? Priznam sa odvtedy som vo FF nesedel. -
patl 05.07.06 19:23
« Bez nadpisu
bluedream: v Lucemburku, mam to domu z Luxu presne 900km ode dveri ke dverim. Jasne, ze pres Reich se neplizim stovkou, kdyz nejsou nikde zacpy tak jsem doma za 9 hodin. Kdyz jsem celou nadrz vyjel na dlouhy ceste rychlosti do cca 120, tak jsem se na 5.3 dostal. Pred focusem jsem mel fiata mareu jtd, jezdila se zhruba stejnou spotrebou, ale mela nadrz 63l, takze pohoda. Zatim jsem nikdy netankoval do focuse vic nez 49 litru a to uz mi hladovy oko svitilo docela dlouho (mam Trend bez PP). Nevim, jestli 80kW je oproti mym 85 tak velkej rozdil, ale prijde mi zbytecny to chipovat. 160 jede v pohode a jeste docela slusne zrychluje, kdyz je potreba. Navic nekde jsem cetl, ze u tdci se to moc nedoporucuje. -
"-- skrytý --" 05.07.06 11:44
« Re:
patl: pracujes v bruseli? ja mam dojazd tak 850km ked natankujem plnu, nadrz by mala mat 53l, ale este som ani 50l nikdy netankoval aj ked som mal dojazd v PP iba 10km.
ta spotreba zavisi najma od stylu jazdy, ak by som sa snazil, dostal by som sa na papierove cisla, ale tu vo viedni sa na spotrebu jazdit neda, na rakuskych okreskach tiez nie a dialnice spotrebu uz vobec nezachrania. ale +1.2l oproti papierovej je aj tak v pohode, rozhodne sme neslapli vedla s tymi motormi, lebo s tymto motorom dosahujem najnizsie spotreby ake som s mojimi autami mal.
ja skor rozmyslam, ze si necham uploadnut nove data do RJ, z 80kW na 96kW, vyriesi sa to cez diagnosticky konektor, ziadny HW zasah. to auto nemam na cely zivot, tak mi mierne znizenie zivotnosti turba vadit nebude. a stoji to iba 400EUR. -
patl 05.07.06 11:09
« Bez nadpisu
to bluedream: Taky nevim, kde Ford prisel na cisla, ktera uvadi v manualu. Tabulkova kombinovana spotreba pro muj 1.8 je 5.3, v realu o litr vic. Ne ze by mi to nejak extra vadilo, ale takhle domu bez tankovani nedojedu (900km), mohli aspon dat do auta o 5-10 litru vetsi nadrz.
Premyslel jsem, jestli jsem ohledne spotreby s 1.8 neslapnul vedle, ale jak se divam na tvuj graf, oba motory jsou na tom stejne. -
« 2PeterJ
Teraz s tou 1,8TDCi po meste 6,5L/100km. Vela zalezi na dlzke cesty. Ked vyrazim so studenym motorom tak prvy km mi zobrazuje 8-9L, do 7. km priemer vpohode pod 6,5L (vsetko mimo spicky, takze klasicke semafory ale ziadne dlhe kolony).
Na sedane s 1,6L 74kW so zapnutou klimou pod 9L sa po meste jazdit da v pohode, zalezi od zatazenia auta a nohy na plyne. Inak s tymto autom sa mi podarilo prejst samemu (bez velkej batoziny) 450km s priemerom 6,4L, z toho 1/3 dialnica. Pred dialnicou za Povazskou som mal dokonca priemer 5,7L, ale to som si chcel vyskusat za kolko najmenej sa to da prejst (a ci sa financne oplati neponahlat sa >:D ). Tento vikend to xcem skusit za rovnakych podmienok s 1,8TDCi; o vysledku dam vediet ;-) -
"-- skrytý --" 04.07.06 12:56
« Re: 2 PeterJ
to s tymi papierovymi hodnotami spotreby stve aj mna, neviem kto moze dosiahnut priemernu spotrebu 5L/100km. a do uctovnictva mozem dat iba tuto papierovu spotrebu (ako cestovne nahrady za pouzitie sukromneho auta). Vieden-Bratislava sa da spravit aj za 4,5L/100km, ale pri 90km/h na tejto streke clovek vedie kolonu :)
vecer sem hodim link na graf mojej spotreby. obcas mi to vyleti aj nad 7L/100km, ale to su tankovania na dialnici ked som sa ponahlal a neklesal s rychlostou pod 160km/h. nie je to kritika na adresu 1.6TDCi 80kW, s oktavkou 1.9TDI 66kW som mal dlhodobu spotrebu 6,8. nejazdim jednoducho na spotrebu, ale mal by som sa to naucit, ako tak pozeram na vyvoj situacie s ropou. -
"-- skrytý --" 04.07.06 11:18
« 2 PeterJ
mam 1,6 Ti-VCT, kde je papierova kombinovana spotreba 6,4 l. kedze mi je toto preplacane, tak sa snazim jazdit tak, aby som sa do nej zmestil (pri tomto motore dost narocne). teraz som vsak jazdil trochu sviznejsie (tazka noha, dialnica 140/mimo mesto 100) + klima a priem spotreba bola 7,8 l. na to, ako som jazdil to je, myslim, dost dobra spotreba.
neviem, ci 100 konova 1,6-ka je i v skutocnosti menej smadna, myslim vsak, ze skutocne hodnoty spotreby sa budu viac priblizovat papierovym hodnotam, nez pri TiVCT.
rocne najazdim cca 40.000 km, diesel som nechcel, lebo cenu vozidla mi nik nepreplati, ako ani servisne prehliadky, pneu.... preto ma zaujimala dlzka serv. intervalu (zvyknuty na 307sw - 30.000 km), predajca mi tvrdil, ze je to tiez 30.000 km. uveril som. az doma som v papieroch zistil, ze to je len 20.000 km. ale to uz bol FOFO v garazi. -
patl 02.07.06 08:02
« Bez nadpisu
PeterJ: Ja mam 1.8 tdci, dlouhodoba prumerna spotreba (za poslednich 5000km) 6.3 pri slozeni cest cca. jako bluedream. Zatim nikdy spotreba nedosahla 7l/100 ani v ciste mestskym provozu, prijde mi, ze auto zere porad skoro stejne a moc nezalezi na stylu jizdy. Kamoska ma kombik 1.6 tdci 66kW a dlouhodobej prumer 5.7 (jezdi pomaleji :-)). Obe auta jsou v breznu nova, ted maji najeto cca. 15000. Pri najezdu do 20000 rocne, zvlast jestli to bude hlavne na kratsi cesty bych bral taky benzin, hlavne kvuli castemu startovani studeneho motoru. -
"-- skrytý --" 01.07.06 14:24
« Re: Re: pozor na vyjizdeni z parkoviste !!
ja som raz isiel z prace a vidim, ze to na parkovisku tiez niekto do mna napalil, hajzel nenechal ani vizitku, kedze to bolo v rakusku stupla by mu o 100% poistka, tak asi ani nemal v umysle to riesit. tiez som mal auto par mesiacov, proste smola. ale hovorim si vzdy lepsia takato smola, ako smola ked by som bol aj ja v aute. je vela ludi ktori to neriesia, maju stare obuchane sunky a je im jedno uplne vsetko, najhosri su vodici firemnych pickupov.. :) -
Nomadm 01.07.06 10:06
« pozor na vyjizdeni z parkoviste !!
Kurnaaaaaa, to nam ta dnesni dovolena pekne zacina, mame jet do Tater a misto toho resime prvni tukanec!!! Meli jsem auto pred barakem a soused donho napalil, jak vyjizdel z parkoviste!!!! >:-[] Clovek se muze snazit jak chce, ale dycky se najde takovy.... 3 tydny nove auto, to potesi... Proto varuji, davejte pozor na parkovistich a vubec davejte pozor !! Preji vam pekneho 1.7 ;) A pozor na bodiky ;)) -
"-- skrytý --" 01.07.06 07:53
« Re: novy Focus
PeterJ : tych km nemas vela, takze predpokladam castu jazdu v meste. nie len koli poctu km, ale aj koli kratkym jazdam je benzin lepsi. dieslaky sa dlhsie zohrievaju, a za studena aj tak nemaju tu spravnu spotrebu, takze by som diesel rovno vynechal. ja by som si priplatil za Ti-VCT, je to modernejsi motor s dobrou spotrebou a krasnym zvukom a na FF2 postacujucim vykonom. ked som sam, tak je to celkom lietacka a plne nalozene je to aj "pouzitelne". myslim si, ze optimalny pomer cena/vykon. hlavne do mesta. -
"-- skrytý --" 30.06.06 19:25
« Re: Re: Re: Re: C4
saco : tak tak, kazovy kus je kazovy kus, hlavne ze je prec :-)
spotrebu zatial moc nesledujem kedze je motor este v zabehu, ale na C4 som mal v meste 8-8,5 a mimo 6-7 cca. teraz na focuse som si meral len pri konstantnej rychlosti a na 5-ke pri 100km/h to zralo presne 6 litrov. priemernu od 0 do 1400 km mam 10,2 tusim a bolo to tusim 80% mesto, 10% dialnica (100-120km/h) a 10% mimo. -
"-- skrytý --" 30.06.06 14:40
« Re: Re: Re: C4
Misoo : minule som si robil poriadok v papieroch a prislo aj na servisne papiere k byvalemu autu. bolo ich tusim vyse 20 ks. auto som mal rok. ak fungovalo, tak to bolo dobre auto, ale mne vacsinou nefungovalo tak ako ma auto fungovat, preto je moj subjektivny nazor "C4=smejd" ! za tym si stojim na 100% !!
ak je u teba vsetko v poriadku, tak gratulujem ! C4 (ak funguje) vobec neni zle auto a sorry ze to tak vyznelo, ale ja mam skusenosti take ake mam, takze moj nazor menit nebudem...
No tak to je iná vec , keď si ho mal stále v servise, to nie je o čom, ale čo to sledujem C4 je síce na trhu iba nejaký rok a 1/2, ale nevyzerá to že by to bolo nejaké poruchové auto, oproti napr. 307 a Meganu, čo boli najmä v začiatkoch K.O. autá. Pri každom aute môžeš natrafiť na zlý kus, len napr. pri Corole máš menšiu šancu ako napr. pri Stile.
Ináč akú máš spotrebu na tom Focuse /+pomer mesto, mimo mesta/ ?? -
« Re: Re: Re: sklo, stierace, dazd
Zdravim,
na sucho nestieram nikdy a vodou ani zdaleka nesetrim, takze to bude niekde inde. Este skusim tu Tesco vodu, teraz som si dal Shell a zanechava na skle normalne zltu vrstvu. Ked to prejdem handrickou tak zostane pekna zlta ;o)
Inak dnes som sa bol prebehnut von ked prsalo-mrholilo a vcerajsie vydrhnutie skla aj stieracov nepomohlo, stale to iste. Tak ja uz neviem. Bol som vo forde pytat nove stierace, stoja zhruba okolo 3.000 Sk, co sa mi zda dost vela na dve gumicky. Aspon keby som mal istotu ze pomozu.
Tiez som zabehol do takeho mensieho autoservisu a nechal som si zistit u nich cenu na nove stierace, uvidime co povedia. Najradsej by som bol keby sa to uz vyriesilo. -
"-- skrytý --" 30.06.06 13:26
« Re: Re: sklo, stierace, dazd
pegy : ak nestieras nasucho, tak to sklo sa nijako neopotrebuva. treba vela striekat a rozhodne nesetrit. ja pouzivam obycajnu tesco v lete zltu, v zime modu. 5 litrov stoji nejako 100,-. raz do roka to prebehnem jarou a nemam problem. iba raz som skusil napln od shell a zacalo sa to akosi mastit. odvtedy stale najlacnejsia a najlepsia tesco !!! >:D
saco : minule som si robil poriadok v papieroch a prislo aj na servisne papiere k byvalemu autu. bolo ich tusim vyse 20 ks. auto som mal rok. ak fungovalo, tak to bolo dobre auto, ale mne vacsinou nefungovalo tak ako ma auto fungovat, preto je moj subjektivny nazor "C4=smejd" ! za tym si stojim na 100% !! :?
ak je u teba vsetko v poriadku, tak gratulujem ! C4 (ak funguje) vobec neni zle auto a sorry ze to tak vyznelo, ale ja mam skusenosti take ake mam, takze moj nazor menit nebudem... -
"-- skrytý --" 30.06.06 13:22
« Bez nadpisu
Mám FII 1.4 jako služební a musím říct - nekupovat!!! Výborný podvozek, prostorné,kvalitní zpracování, ale motor neeee..moc slabý na tu váhu, co musí tahat. Teď v létě s klimatizací - nic moc, když ji pustím, tak je to jako tramvaj na kouli...a ta spotřeba 90% po městě a jezdím kolem 10l...šílené, už i vedení chce změnu, když FII tak 1.6 benzín ne 1.4 - to je jen na občasné ježdění, ale když dealer udělá cenu jako nám, proč ne, záleží na tom, jaký kdo je závodník, vzhledem k bodovému systému, ideální motor... -
"-- skrytý --" 30.06.06 12:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,4
misoo :"mal som C4, subjektivne podla mna krasne auto, ale inac smejd prveho stupna ! "
No nechcem obraňovať C4 preto , že s ňou jazdím, tiež si myslím , že Focus je lepšie auto , jazdil som aj s Focusom 1.6 Ti-VCT ako máš ty, ale ináč , že by C4 bola šmejd, alebo že by tam pri normálnom jazdení bol nejaký výraznejší rozdiel ? To ani zďaleka, tak isto sadneš do Astry, Golfa, Stila a pod. no sú tam rozdiely, ale ani zďaleka nie také , že by sa dalo povedať, že jedno je úplná šunka, všetko sú úplne porovnateľné autá. Veď ani v renom. testoch Focus zďaleka nie je vo všetkom špička s výnimkou podvozku, tam sa zhodnú asi všetci, takže asi tak. Ja osobne okrem spotreby voči C4 nemám žiadne vážnejšie výhrady. -
« Re: sklo, stierace, dazd
Dakujem vsetkym za info, necham sa ispirovat, neda sa takto jazdit, ked nevidim poriadne pred seba.
Vcera som skusal vydrhnut stierace aj sklo najprv jarou a potom technickym benzinom. Subjektivne mam pocit, ze ta jar urobila viac roboty ako benzin.
Este by som chcel vediet co sa stalo so sklom, ze po tej casti kde chodia stierace je trosku iny povrch ako mimo pola stieracov. Ako by to sklo uz bolo trochu obrusene stieracmi, je tam jasny rozdiel na hrane kam uz stierace nejdu a neda sa to nicim vycistit. Nechce sa mi verit ze guma na stieraci za rok zbrusila kusok povrchu skla.
Nemate niekto typ na dobru kvapalinu do ostrekovacov, najlepsie aj lacnu, alebo iny tip, povedzme len vodu s nejakym zazracnym pripravkom. Dik. -
"-- skrytý --" 30.06.06 11:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,4
mal som C4, subjektivne podla mna krasne auto, ale inac smejd prveho stupna ! tym chcem len povedat ako u mna klesol vyznam designu... 8-s
co sa tyka podvozku, tak som co to odjazdil na Focusovi a aj na Civicovi... na bezne jazdenie a sportovu jazdu su obaja super, fakt skvele podvozky ! ale v extremoch a rozbitych povrchoch viacprvok fakt pomaha ! cele je to take kludnejsie. Focusov podvozok je aj tichsi, takze aj to je plus ;-)
jedine co ma trochu mrzi je paradna 1.8, ale kedze jazdim vacsinou v meste, tak mi staci aj to co mam... :roll: -
"-- skrytý --" 30.06.06 10:54
« Re: Re: Re: Re: Re: 1,4
Všechno je mi to jasné, jenom se mi líbilo, jaký povyk byl kolem torzní zadní nápravy Civicu a on to v reálu není vůbec žádný problém.
Jinak Focus byl u mě taky ve výběru, ale při porovnání výhod a nevýhod (+- stejné auto jako Civic) zvítězil odvážnější (pro mě lepší) design ;-)
A třetí věc - ještě se můžete podívat úplně dolů, kde jsou škodliviny vyprodukované motorem. Civic má i přes nejvyšší spotřebu (nevím, jak dokázali udělat 9.8 litru) absolutně nejnižší emise! A to velmi výrazně. -
"-- skrytý --" 30.06.06 10:48
« Re: Re: Re: Re: 1,4
motor 1.8 od hondy je porovnatelny s 2.0 od konkurencie, o tom sa vie uz dlho :-) a rozdiely v casoch na testovacej trati su minimalne. na takej trati nespoznas vyhody viacprvkovej napravy, jej caro spoznas pri "realnych" podmienkach, s nerovnostami a zakriveniami. vsetky 3 testovane auta su vyborne, ale mne najviac sedi focus. -
"-- skrytý --" 30.06.06 10:07
« Re: Re: 1,4
na "prezitie" staci akykolvek motor. ak chces auto vyslovene na presun z A do B, tak ber 1,4.
ale na druhej strane sa mi zda skoda kupovat take dobre auto len na presun z A do B. skoda je aj predimenzovaneho vyborneho podvozku na ten motor...
think twice ! ;-) -
"-- skrytý --" 30.06.06 08:08
« Re: 1,4
"FFII je podla mna prilis tazke auto na 1.4 benzin. lepsia volba je 1.6 74kW. rozdiel je myslim len 20.000, urcite to budu dobre investovane peniaze. to co hovori predajca je jedna vec, lebo mu ide o marzu a realita je druha vec"
Rozdiel u "Championa" je 30000,- a 15 kW , no určite pri aute za pol mil. sa už tých 30 L sa oplatí priplatiť, to je bez debaty, aj keď v pohode ti môže stačiť aj tá 1,4 a spotreba bude tiež určite nižšia. Ja jazdím s C4 1,6 80 kW a P307 dokonca kombi 1,4 55 kW a pravdu povediac s Peugeotom nemám žiadny problém, hoci papierovo je to úplna sr... a nepocitujem žiadny handicap oproti C4. 95 % mojich jázd sú mesto /Košice/ a okresky do 50 km , ale málokedy sa mi stane, že idem s 307 a som nešťastný, že keby som mal teraz C4 , tak by som mohol toto predbehnúť a pod. /nejazdím väčšinou po cestách kde sú kolóny , veľa kamiónov a pod./ Určite nevidím rozdiel v tom , že keď idem na chatu s 307 tak tam som o 3 min neskôr ako s C4. Jasná vec, že keby som išiel niekde na západ Slovenska, tak s 307 by to bolo nic moc , kamiony a tak, to úplne súhlasím, to už by bolo o ničom. A na druhej strane 307 je kombi, ale žere oproti C4 o 2 l menej, no ale je pravda že 1,6 v C4 je žralok, čiže nabudem to porovnávať s inými autami. -
"-- skrytý --" 30.06.06 00:23
« sklo, stierace, dazd
este sa k tomu vratim. dnes trochu prsalo a po par minutach som mal tento problem znovu (sklo je akoby zamastene) aj ked vcera po hodine jazdy v dazdi som mal sklo ciste. podla mna je to zo svinstva na ceste ktore rozprasuju auta predomnou. a reaguje to iba s prednym sklom, lebo zadne je ok. mozno je uz zbrusena vrchna mikroskopicka vrstva skla a potom sa na to necistoty "lepia". alebo je to nejakou chemickou primesou v tom skle. ked som mal auta od VW group, tam tento jav zmizol po 5 minutach dazda alebo ich stacilo raz ostrekovacom umyt.
skusim tam dat normalnu jar namiesto hotovych kvapalin z pumpy a uvidim, uz ma to stve. -
"-- skrytý --" 30.06.06 00:04
« Re: FFII benzin 1.4
FFII je podla mna prilis tazke auto na 1.4 benzin. lepsia volba je 1.6 74kW. rozdiel je myslim len 20.000, urcite to budu dobre investovane peniaze. to co hovori predajca je jedna vec, lebo mu ide o marzu a realita je druha vec. tu 1.4 by od teba uz nikto nekupil, ved ani predajca ho nema na sklade, vie co robi.
mne predajca hovoril, ze 1.6TDCi 80kW ma urcite kotuce na vsetkych kolesach, pytal som sa na to 3 krat. a ked som auto preberal, boli tam? neboli. svietili na mna zozadu bubny. takze predajcu ber s rezervou a ber radsej 1.6, a ked je ten rozdiel v prachoch rozhodujuci, radsej mesiac pockaj. tu nejde o pretekanie, tu ide o aktivnu bezpecnost, aj navacsi kludas strati nervy po 10km za kamionom a vtedy je kazdy konik dobry, najma ak mas rodinu. -
« FFII benzin 1.4
Nema niekto skusenosti s benzinovym motorom 1.4 vo Focuse? V BA ho nemaju ako testovacku. Skusal som iba 1.6 TDCI 66kW (pekne, svizne ale na moj vkus predsa len trochu hlucne) Auto bude vyuzivane hlavne v BA s obcasnymi jazdami tak do 50 km mimo BA a sem tam nejake to Slovensko nad 300km. Dokopy nenajazdim za rok viac ako 15t km.Ide mi hlavne o to aby som zbytocne nevyhodil peniaze za 1.6 benzin ked to v meste aj tak nevyuzijem a podla predajcu je spotreba 1.4ky asi o liter v meste mensia. teraz Mam Getz 1.1 a co sa tyka motoru bohate staci ak potrebujem vykon vytocim na 4500-5000ot. a na to predbehnutie v pohode staci. ( s nikym sa nepretekam, mam rodinu, nestoji mi to za to :-) ) -
"-- skrytý --" 29.06.06 19:15
« Bez nadpisu
bluedream : supr, dik vopred za tie fotky. tiez mozem potom poslat >:D
kukal som tie dezenty f a pekne su !! nieco podobne ako tie moje originalne, ale iba na prvy pohlad ! na druhy sa tie originaly nechytaju, ako vsak vzdy pri originaloch... :? -
"-- skrytý --" 29.06.06 18:23
« Re: Re:
ja mam presne ten isty problem so sklom. vyriesi sa to vzdy asi tak po hodine jazdy v dazdi ked stale stieram, potom je sklo krasne priezracne, len ta prva hodina je niekedy o drzku. najma ked mam aj ostrekovace svetiel, takze by sa mi ta kvapalina hned minula. ale pomaha to ked je najhorsie. podla mna maju fordy nejaky divny povrch skla, ze ten vosk z toho nejde dole. -
impaler 29.06.06 17:32
« Bez nadpisu
pegy a ostatní: ANO, PŘESNĚ! přesně na to nadávám vedle v mondeo fóru, a bude to asi tou myčkou. Už sice dost dlouho si dávám jen vodu, ale je možné, že to šplíchne i vosk od předchozích aut, co to chtěla, nevím. A kdysi jsem si dal plný program s voskem a odmašťoval jen jarem.
Nové stěrače (aero) nepomůžou ani trochu, vyzkoušeno. Myslel jsem totiž, že původní zestárly (auto stálo pár měsíců na prodejně)... -
"-- skrytý --" 29.06.06 16:59
« Bez nadpisu
pegy nechodis do tych umyvarok nejako casto ?? tie kefy laku teda rozhodne neprospievaju!! ja umyvam uz iba rucne, pouzivam nejaky sampon bez vosku a voskoval som to zatial len raz a to som voskoval samozrejme len nalakovane casti (turtle wax voskom).
skus technicky lieh, nie technicky benzin.. sice teraz som si nie isty co ten vosk skor rozpusti, ale tipol by som ze benzin skor nie
inak je to vazne o drzku ked tak nafigu vidno, mne to najviac robilo ked som to umyl na esse na karloveskej pri druzbe v BA, neumyvas to nahodou tam ? -
« Re:
Aj to mi napadlo, zhruba raz do tyzdna som v umyvarke. Uz som sklo aj stierace asi pred dvomi tyzdnami v zufalosti vycistil technickym benzinom, ale potom zase pre istotu neprsalo. Az dnes ma to opat dopalilo, ale medzitym som uz bol 2x v umyvarke. Kazdopadne vyskusam ci to nie je ono.
Diki moc na info. -
"-- skrytý --" 29.06.06 16:44
« Bez nadpisu
Pegy Neumyvas prilis casto auto v umyvarkach ? Mne to tusim robilo na Fieste vtedy ked som si nechal umyt auto v umyvarke a dal som si program s voskom. Takze tipujem na vosk na stieracoch/skle.. osobne by som vyskusal si tie stierace odmastit od vosku a tiez sklo (asi technickym liehom ci vodkou :-) to by mohlo pomoct.. pripadne to skus iba na nejakej ploche najprv. ja som potom auto uz vzdy umyval rucne doma a voskoval tiez rucne a sklo som samozrejme vynechal ;)
inak zazil a videl som to uz aj na inych autach, problem so stieracmi to urcite nebude -
« Stierace
Zdravim vsetkych,
uz dlhsie riesim problem zlej viditelnosti cez predne sklo po pouziti stieracov. Od isteho casu vznika z vonkajsej strany po prejdeni stieraca sklom ako keby hmla, ktora zmizne po niekolkych sekundach. Problem je, ze ked prsi a stierace su pustene na kontinualne stieranie, tak je tam ta hmla skoro stale a dost mi to vadi, nie je poriadne vidno co sa deje pred autom. Ked tam nastriekam kvapalinu z ostrekovacov tak to pomoze na par stierani ale o chvilu je to vsetko spat. Takto ale v pohode na dlhsej ceste pouzijem aj 6 - 8 litrov kvapaliny, co slusne zvysuje naklady.
Bol som s tym vo forde uz 2x ale nevedia mi poradit. Sada novych stieracov stoji okolo 3.000 Sk a kym si nie som isty ze je chyba v nich tak do toho nechcem ist. Este je mozne ze pouzivam divne kvapaliny do ostrekovacov. Vacsinou kupujem na Esso to co tam maju vonku vystavene.
Nemal niekto z Vas takyto problem? Resp. ocenim aj napady co by mohlo pomoct, pripadne tipy na kvalitnu zmes do ostrekovacov. Dakujem. -
impaler 29.06.06 10:10
« Re: Re: Re: Re: Poly - stále k hrkotaniu v motore
bluedream: slevy dávají všichni, ale Fordovým se prostě nedalo odolat. :-) šel jsem vybírat Focuse, ale neber Mondeo, když dali slevu, že stálo skoro stejně (výběhový model MKIV, Focus II byl v té době ještě relativně nový)
Ale jinak kolegové Civic 8G, Astra, Oktávky, Avensis, Suzuki Jimny a jeden FF II.