FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 20.08.06 10:36
« gg
Zdravim vas. Mam vazny zaujem si kupit novy Focus vo vybave Sport. Problem je v tom, ze sa neviem rozhodnut medzi ti-vct a 1.8tdci. U toho tdci sa bojim velmi zatazenej prednej napravy oproti ti-vct.. Prosim, ti co mate tiieto verzie napiste mi co najviac o jazdnych vlastnostiach-hlavne1.8 tdci. J e podvozok vo verzii Sport velmi tuhy? Ako sa prejavuje tazky motor 1.8tdci vo verzii sport na jazdnych vlastnostiach focusu? -
« Bez nadpisu
Ahoj, mám dotaz. Vlastním Focus 1,8 TD 66 kW z roku 1999. Objevuje se závada projevující se ztrátou výkonu, cukáním a už se i rozsvítila za jízdy kontrolka žhavení. Jakmile se rozsvítí, nelze přidat plyn ani cokoli jiného a motor se rozeběhne až po zastavení a opětovném nastartování. Cukání se objevuje častěji a kontrolka se rozsvítila 2x. Díky za odpověď. -
"-- skrytý --" 16.08.06 13:46
« zvuky v interieru
Mam FII rok a problemy se zvuky mam od zacatku v obou prednich dverich. Nekolikrat to resili na reklamaci ale nevyresili. Je to nepatrne, ale pri prejezdu dlazebnich kostek je to slyset. Problem byl jak to v servisu prokazat. Na to uz jsem prisel, staci otevřít dveře bouchnout do nich rukou a poslouchat. Zadni dvere ticho, v prednich to zachrasti. Ted jsem znovu reklamoval a servis tvrdi ze jedinym resenim je objednat a vymenit cele vyplne, pry to uz delali a na garančku to neni problem tak jsem zvedavý. -
"-- skrytý --" 16.08.06 12:31
« Re: Skipanie
To mas este dobre, ze to robia len zadne dvere, mne to uz robia aj prave predne aj lave zadne a aj piate dvere (mam hatchback). Este k tomu mi nieco hrka v palubke a niekde nad prednym oknom, kde zacina calunenie. Auto ma rok a pol, toto som urcite necakal, ked som ho kupoval :-( Ked som bol v servise s ostatnymi vecami, co hrkaju, tak v jednom ma odbyli (Trnava) a robili zo mna *, a v druhom (Ba) sa im nieco podarilo (to bolo hrkanie v blatnikoch, maske, vonkajsie tesnie okna sa odlepilo a robilo pekny hluk vo vetre)... Cize zalezi len a len od ochoty servisaka, co je blbe...
Predtym som mal C3, najazdil som za dva roky 130tisic km, ale taketo problemy som nemal a so servisom som bol velmi spokojny. Asi mam len podivnu smolu na focus a mal som asi stastie na C3 a servis, lebo je to proti vsetkym mytom v tunajsich diskusiach. -
"-- skrytý --" 15.08.06 21:19
« Re:
vecernicek: keby si nieco potreboval z nemciny, pokojne sa so zadrhelmi obrat na mna :-)
lomo: nestretol som sa s tym este na focuse, ale na 307ke to bol vraj spinac pre tempomat. resp. vypinac. mne to robilo na SW od zaciatku, hoci som tempomat nemal... -
"-- skrytý --" 13.08.06 22:19
« Cvakajuca spojka
Ahojte
prednedavnom mi zacala akosi cvakat spojka - taky zvuk akoby nieco spinalo, ked ju vytlacim, zhruba je to tak v polovici drahy pedalu... nie je to nic hlasneho ale pri vypnutom radiu to je pocut.
netusite co by to mohlo byt ? ide o spojku - kebyze brzda, tak by som este pochopil spinac na svetla ale na spojke ? -
"-- skrytý --" 13.08.06 20:48
« Re: Re: Re: Focus CoupeCabrio
Tajne to nie je, len nemozem prilis rozpravat o detailoch z vyvoja :-( Firma dodava zariadenia pre autofabriky a ja robim soft, vratane komunikacii s autom a tak... Je len blbe, ked sa clovek prevezie autom pol roka pred prvym novinarom a nemoze o tom nikomu povedat... Aj svoje auto (FoFo2) som mal vybrane po prvom zvezeni v marci 2004, ale ku svojmu som sa dostal az po roku odvtedy... -
"-- skrytý --" 13.08.06 20:35
« Re: Focus CoupeCabrio
Minuly tyzden som bol v Merkenichu kvoli testom na novom Mondeu a vo vyvojovom centre na parkovisku stal jeden zaparkovany. V reale vyzera este omnoho lepsie ako v tom odkaze. Nie je to sice moja krvna skupina, ale fakt sa mi pozdaval. -
« Servis Ford Rašíno Brno (pobočka Kuřim)
Byl jsem na upravu svetel, tak aby se automaticky rozsvicovaly pri startu (FordFocus2, 1.6 tdci): dali mi tam nejake relatko za 800 (tipuju cenu tak 100-200) a nauctovali si 2 hodky prace ..400kc (odhadem to meli hotove tak do pul hodiny ani ne), pritom ho tam spatne upevnili, takze pri prejezdu nerovnosti drnci. Posahali me spojku, 9tis. km v pohode, jak vyjelo auto ze servisu, tak se ozyva pravidelne lupani/cvakani pri vymacknuti spojky a nezarazene rychlosti. A pak si automechanici jeste nastartovali motor a topili si v nem (min. tak pul hodky). Zapomeli stahnout topeni a prehodit klimu do automatickeho rezimu, a taky si neuvedomili, ze pritom klesa prumerna rychlost...klesla z cca 50km/h na 30km/h...takze to museli mit pustene celkem dlouho. Zitra jedu na reklamaci..tak uvidim. -
"-- skrytý --" 08.08.06 08:28
« stierace a ostrekovacia kvapalina
pegy overil som si minuly tyzden ze to zahmlievanie skla u mna sposobila kvapalina do ostrekovaca s nazvom SHERON (tusim) co predavaju na esso, predtym mi to nerobilo (mal som este povodnu od vyroby auta) a akonahle som dolial tuto tak ako keby som to sklo natrel maslom :(
asi ju vypumpujem von a pouzijem osvedcenu okenu alebo jar :) -
"-- skrytý --" 06.08.06 21:41
« Re:
Rasto : s tou rucnou mam podobnu avsak trochu usmevnu historku...
strk, 90° zakruta, chcel som trochu zafrajerovat ze sa otocim na rucnej a zatiahnem a nic... auto islo takmer rovno... nastastie tam bola len trava a ne zvodidla... co dodat... cisty trapas... :*) >:D
na asfalte sa asi nebude dat otocit vobec... :? -
"-- skrytý --" 06.08.06 21:28
« Bez nadpisu
suhlasim s lomom, tiez mam par skrabancov, na ciernej biely podklad velmi vidno ! kupovat nove diely je blbost, uplne staci ceruzka. prekvapila ma jej cena, 300,- neni vobec vela :-)
tiez mam so servisom v BA len dobre skusenosti, teda jednu :-) montovali mi tam jednu vec a auto som si nasiel umyte a malu sladku pozornost v interieri. ;)
rastovi dakujem za postrehy, stotoznujem sa takmer vo vsetkom, a pridavam jednu vlastnu negativnu skusenost : mne sa na focuse nepaci vyska sedenia. i ked mam sedacku nastavenu na najnizsej polohe, stale som akosi vysoko. na toto sa stazovali aj viaceri novinari v testoch, bohuzial s tym musim suhlasit... dost to degraduje pocit z inac velmi dobreho sportoveho jazdenia a "psychicky" zvyraznuje naklony auta a znizuje zzitie s autom... :(
na druhej strane som niekde cital, ze pri spravnom sedeni by nemali byt boky nizsie ako kolena, co je po focusovsky spravne, ale drviva vacsina aut umoznuje nastavit si sedacku omnoho nizsie a tym mat aj vyssie kolena. teraz neviem ci to spravili vo forde naschval v zaujme zdraveho sedenia, alebo je to "konstrukcny omyl"... ktovie...
co vy na to ?
dalej by som sa chcel opytat, ci nema niekto skusenosti s podlozkami pod kolesa pre nasho focusa II. pytal som sa na to "odbornej" tuningovej firmy, ale dostal som odpoved ze predavaju vela podloziek a nemam vahat si objednat... ale na moju otazku neodpovedali...
problem mam v tom, ze v naprave su sroby napevno a koleso sa uchytava len pomocou matiek, cize ak dam podlozku, tak nenasrobujem matku, lebo srob bude malo trcat, resp. vobec... po demontazi kolesa som zistil, ze k vymene srobov za dlhsie bude treba asi rozobrat cely brzdovy system na naprave, ak vobec je taketo nieco mozne. neviete mi niekto s tymto helpnut ? :idea:
diky moc -
"-- skrytý --" 01.08.06 14:13
« Bez nadpisu
neviem ako vy, ale ja mam skusenosti so servisom v BA velmi pozitivne
praveze tu na forach pisali ludia o zlych skusenostiach s trnavskym servisom.
to co ti technik povedal je uplna pravda aj s tou cenou, pretoze by to musel nechat prestriekat, co nieco stoji... tusim maju cenu 800Sk/hod + material
ked to chces opravit kup si tu lakovaciu tuzku (stoji 300Sk) a zafarbi to nou
kupovat novy naraznik kvoli oskreniu je uplne blbost -
"-- skrytý --" 01.08.06 13:18
« Re:
Mam FII HB Ghia 1.6 TiVCT 85 kW a mam pocit ze motor sa teraz v lete pri pustenej klime (auto dual) tvari, ako keby mal zdochnut alebo co... ak chcem ist sviznejsie, nedajboze predbiehat, musim ho vytacat nad 4 tis. otacok...
Spotrebu mam 8.1 litra, motor sice nedusim, ale zasa ze by som jazdil jak el diablo tak to zasa nie, normalna standardna jazda, proste asi pri 1.6 benzine treba ratat ze tie spotreby nebudu oslnujuce...
Myslim ze na takto tazke auto treba aspon tento motor, ak su koruny, mozno naozaj ta 1.8 diesel lepsia volba aj s ohladom na ceny PHM
Moje postrehy k FII, budem sa snazit byt objektivny:
+ podvozok, jazdne vlastnosti, priestor vpredu (majma do sirky), presna prevodovka (aj ked sa s nou treba naucit, najma 3 st. mi robil problemy na zaciatku), pocit bezpecia, konfortnejsie pruzenie - teda na forda, mame v rodine Fusion a to je riadny kostitras....
- v zadu nie su kotuce, bubny su hrdzave (boli uz pri kupe auta, vyzera to na diskoch zle...) a tym samozrejme potreba viacej zatahovat rucnu brzdu, co bol pre mna nezvyk
- palubny pocitac, jeho funkcie su naozaj len zakladne (1 x mi zblbla kontrolka stavu paliva, nacerpal som, ale nejako sa jej nechcelo pohnut ani po resetovani pocitaca, ani po znovu nastartovani, uz som sa chcel povadit na pumpe ze ci neklamu pri vydaji paliva, ale siel som sa previest okolo pumpy a asi po 5 km jazde a naslednom opatovnom nastartovani to uz fungovalo, zatial ok)
- piestik pri otvarani dierok kufra vrzga a takisto ked otvaram kufor po dazdi, voda z teseni vytecie do kufra...
- stredova konzola mohla by kapanek uzsia, pri dlhej ceste si vzdy otlacim koleno (aj pri jazde na tempomat, mam 183 cm)
- vyzera to ze slaba stranka bude servis v BA.... totizto pri parkovani som trosku oskrel zadny naraznik o kvetinac (tu mala svinu som nevidel...), je plastovy, tak som tu jamku chcel dat len zagitovat a nafarbit a technik mi na to povedal ze to sa neoplati, ze to zvykne odpadnut, ze by to stalo asi 5 tis. (pritom je to oskrretie velka asi ako 10koruna) a ze odporuca radsej vymenit cely naraznik co je okolo 20 tis...
eto vsjo, snad niekomu pomoze
rasto -
"-- skrytý --" 31.07.06 09:43
« Bez nadpisu
pulse skusenosti s 1.8 tdci 85kW - precitaj si cele forum, je tu dost postrehov, myslim, ze takmer vsetky su pozitivne.
1.6 85kW sa nepredava, aspon nie na slovensku, tu sa predava 1.6 80kW a tusim iba s automatickou prevodovkou CVT. pozeram, ze v anglicku maju aj manualnu 5 stupnovu. -
« Bez nadpisu
nema nahodou nekdo zkusenosti s focusem II s mororem 1.8 tdci 85 kw? pripadne jeho porovnani s motorem 1.6 85kw
Jam ma delsi skusenost s 1.8 musim rice ze jenom velmi pozitivni, 1.6 znam C-maxe take to neni spatne ale ja bych asi volil tu 1.8. Ale nemam k tomu nejaky uplne racionalni duvod;) krom toho ze jsem s ni toho najezdil vice.
[odkaz] -
« Bez nadpisu
lomo,patl:
Dovolim si s vami nesuhlasit. Vlastnim F I s tymto motorom-vid podpis. O citlivosti na naftu viem svoje. ;-) Museli mi menit vstrekovace a repasovat vysokotlake cerpadlo, cena 21t kc (nove vstrekovace)+15t kc (repase cerpadla u Bosha) = 36t kc :shock: - nastastie v reklamacii po kupeni jazdeneho vozu to platil predavajuci.
Venoval som sa tejto problematike cca 4 mesiace. Konzultoval s odbornikmi, riesil na forach... . Mimochodom auta, ktore boli prevadzkovane v D (F I) nemali ziaden problem, pretoze nafta je tam kvalitnejsia ako nasa SK, CZ (nejedna sa o necistoty, ale o pomer prisad, aditiv).
TDDi motor nemal ziadne problemy s citlivostou na naftu, je to vyhradny problem TDCi motorov (koli typu vstrekovacov) a tento problem bol rieseny az u F II no neviem presne ako. TDCi 85 kW motor sa zacal vyrabat koncom roku 2001 ( nie som si isty- 09/2001) a neskor aj slabsia verzia 74 kW.
Tankujem vyhradne na benzinke s muslou v znaku, vacsinou (ak ho maju) V-Power Diesel-jedina nafta, ktora je dovazana a nie vyrabana v nasich rafinerkach. -
patl 27.07.06 00:45
« Bez nadpisu
hami: lomo ma pravdu, s tryskama by problem uz byt nemel, nicmene fritovaci olej bych do toho nelil :-) Chce to jezdit na kvalitni naftu, coz ostatne plati o vsech commonrailech.
Schvalne jsem se dival do manualu a 1.8 tdci je tezsi o 36kg oproti 1.6 tdci, coz se mi pri celkovy hmotnosti auta cca 1.5t nezda tak moc. V D se 1.8 neprodava, v Cechach zase neni 1.6 80kW, v Beneluxu a Francii jsou v prodeji vsechny verze. Cert se v tom vyznej.
Jinak pro me je focus hlavne spolehlivej delnik, mam ho od brezna a prvnich 15000 km bez problemu, naprosta spokojenost (klepu na drevo). -
"-- skrytý --" 26.07.06 22:33
« Bez nadpisu
hami ano, v nemecku sa to nepredava (asi by sa ani nepredalo), mna napriklad uz od toho dieslu odradio to, ze voci tym ostatnym dieslom je hodne tazsi, takze hrozi vacsie opotrebenie prednych pneu, vyssia spotreba, ...
pokial viem, tie trysky uz vyriesili aj v starom focuse (od roku 2003), problem bol s tymi motormi 1.8 co sa oznacovali ako TDDi (robili sa do 2003), pri TDCi uz odstranili, ale co presne to bolo ti nepoviem... :( -
« Bez nadpisu
to patl:
Dakujem za vysvetlenie, teraz je to uz jasne. Mimochodom na mojom starsom focuse s "tym istym motorom" bol problem so vstrekovacmi (citlivost na naftu). Ako je vyrieseny tento problem na F II, inym typom vstrekovacov alebo?
Na vysvetlenie:
snazim sa pozhanat vsetky dostupne informacie ohladne F II 1.8 TDCi pre mojho kolegu, ktory toto auto vlastni (vo vybave sport), ale nema momentalne pristup na internet. Spominal mi, ze s tymto motorom sa F II napr. v D nepredava a prave tam on zije. Pre nas oboch je FOFO tak trochu aj zaluba a nie len dorpavny prostriedok.
Vopred dakujem za kazdu informaciu. -
patl 25.07.06 22:34
« Bez nadpisu
hami: Je to tak jak pise lomo, pro FII jsou nasledujici diesely:
1.6 66kW - euro 4
1.6 80kW - euro 3, s filtrem euro 4
1.8 85kW - euro 4
2.0 100kW - sestikvalt, tusim taky euro 4
Moik: Jestli je to vevnitr trend tak je to jasny, ten je zvenku cernej :-) Nevim co mas za kastli, ale kombiky maji kotouce vzadu uplne vsechny. -
« Re:
Citacia:
ICASK: 1.8 tdci je pokracovani fordovskych verzi dieselu 1753 cm3, osmiventil s litinovym blokem, variabilni turbo, euro 4 emise. 1.6 tdci je spoluprace s PSA (stejnej motor maji citroeny, peugeoty, volvo 40/50, mazda 3), sestnactiventil, celohlinikovy, variabilni (80kW) nebo pevne (66 kW) turbo. euro 4 emise ma slabsi verze, silnejsi jen s filtrem pevnych castic.
to patl:
Neviem ci som to spravne pochopil. Pre 1.8 TDCi plati, ze 74 kW verzia splna euro 4 bez filtra pevnych castic a 85 kW verzia splna euro 4 iba s filtrom pevnych castic (samozrejme u FO II), alebo to plati pre 1.6 TDCi?Diki za odpoved. -
"-- skrytý --" 24.07.06 23:11
« Bez nadpisu
Moik - ake plasty mas na mysli ? interier, alebo tie klucky ? plasty by mali byt co sa tyka materialu vsetky rovnake, maximalne sa budu mozno farebne trochu lysit. nemam na mysli teraz dekorativne prvky ako oblozenie radia a podobne, to ma ambiente cierne, sport a tusim aj trend a titanium strieborne a ghia imitaciu dreva. vsetko samozrejme plasty. kazdopadne katastrofa sa nekona ani v ambiente, skus si posediet v predajni v ambiente a v ST, rozdiel okrem sedaciek a volantu nebude az taky ako by sa mohlo zdat ! ;-) -
patl 24.07.06 15:39
« Bez nadpisu
Moik: Nevim, ja bych to moc neresil. Sam mam trend, kamoska si koupila ghii a treba u zrcatek je podle me jedinej rozdil v tom, ze jeden kus cernyho plastu ma ghia nalakovanej. Kliky mi prijdou tvarem stejny, u ridice je na ghii navic nejakej cudl a jsou lakovany. Asi budou jen dve verze. Vevnitr ma ghie na stredovym panelu nic moc imitaci dreva, trend svetle sedej plast, ambiente plast tmavej jako zbytek palubky (podle toho by se mozna dalo poznat, z ceho vzniknul "tvuj" focus). Osobne jsem rad, ze jsou zrcatka a listy na dverich cerny, aspon nebude videt, az to na parkovisti nekdo odre. A na stribrnym aute to vypada dobre :-) -
Moik 24.07.06 14:11
« Plasty
Ahoj, možná se stanu za chvíli členem tohoto threadu, mám vyhlídlýho Focuse II rv 2005 1,6TDCi80Kw, nemá špatnou výbavu, ale základ je asi Ambiente - má černý zrcátka a kliky. Bude to mít vliv na kvalitu plastů ve srovnání s verzí Trend? (Ghia má plasty lepší, vím) Je to nějaká katastrofa oproti té Ghii? -
patl 21.07.06 17:12
« Bez nadpisu
ICASK: 1.8 tdci je pokracovani fordovskych verzi dieselu 1753 cm3, osmiventil s litinovym blokem, variabilni turbo, euro 4 emise. 1.6 tdci je spoluprace s PSA (stejnej motor maji citroeny, peugeoty, volvo 40/50, mazda 3), sestnactiventil, celohlinikovy, variabilni (80kW) nebo pevne (66 kW) turbo. euro 4 emise ma slabsi verze, silnejsi jen s filtrem pevnych castic. -
"-- skrytý --" 21.07.06 14:27
« Bez nadpisu
No ja som mal vzdy benzinaky a strasne sa mi zapacil zvuk a sposob jazdy z dieselmi. Ten zvuk sa nezmeni, bud si zvyknes alebo ......
irongear:
gratulujem k fusionu. nejaky cas ho mam aj ja v tom istom motore. ta tvoja spotreba sa mi zda trosku velka. ja mam priemer 5,5 s klimou nalozene co to da a udrzala sa mi aj ked som bol v kopcoch. Inac som prekvapeny ako toto auticko jazdi v meste! Naozaj je stavane na mesto a skakanie cez obrubniky a jamy. Uz som si snim hodne zaskakal.
Do taz:
Poskulujem po novom Fokuse Combi v dieseli. Co do vykonu a kubatury sa mi najviac pozdava 1,8 TDci. Nevie niekto viac o tomto motore pripadne porovnat s 1,6 TDci? -
"-- skrytý --" 20.07.06 20:16
« Re: Re: Re:
No ja mam presne opacny problem, mal som 1.4Hdi (najazdil som s nim 133tis km za 2 roky) a presedlal som na 1.6TiVCT a mal som problem si zvyknut na hluk od motora. Mam ten benzin nejakych 16 mesiacov/40000km, ale stale si neviem zvyknut na zvuk a hluk. -
omik82 17.07.06 13:45
« Bez nadpisu
Co si myslite o takejto ponuke:
FF II Champion Plus, 1.6TiVCT (ak nepozante tu akciu, tak vychadza z modelu Sport a ma EATC klimu. Inak je tam follow me home a mozno este nejake "bezvyznamne" malickosti.
Jedna sa o predvadzacie auto, ktore by sluzilo ako predvadzacie od augusta2006 - januar 2007 a cena by bola cca. 505.000Sk...
Sli by ste do toho? A preco ano/nie? -
« Re:
patl: ta spotreba bola podla palubaku. zatial mam 4500km, takze mozno sa to este trocha polepsi :-) Urcite mi pomaha aj moj styl jazdy, v poslednej dobe casto jazdim dost defenzivne (starnem? >:D ).
bluedream: nemoze sa stat, ze sa pneu dotkne blatnika? Napr. pri vytocenych kolesach a tlmicoch nadoraz?
irongear: po takych 500km sa ten zvuk trocha ztisi a hlavne ty si na to zvyknes >:D -
"-- skrytý --" 16.07.06 00:15
« Re: dik za info
irongear : jednou z vyhod dieslu je vysoky krutiaci moment (Nm), co v praxi znamena 'imunitu' voci hmotnosti.
ten zvuk je normalny (jedna z nevyhod). skus porovnat fusion s rovnakym motorom. ak ti to vadi, su firmy co tlmia auta. minimalne ti nalepia tlmiaci material zo spodku kapoty. nemam s tym osobnu skusenost, ale je to lacne a efekt vraj dost citelny. -
"-- skrytý --" 15.07.06 23:52
« Bez nadpisu
bluedream : diky moc, vyzera to podstatne viac vonku ako standard. az tak by som si asi netrufol, ale ak nehlasis problemy, tak pohoda. :-) Teraz si ma namotal... chcel som dat najprv folie, ale ked vidim ako to dobre vyzera, tak asi dam podlozky. :-) A jazdne vlastnosti ako ? Je rozdiel citit na prvy 'pohlad' alebo ani velmi nie ? Dikes. Ked si to dam, tak tiez dam fotky ! -
« dik za info
No a myslíš že Honda City je tá správna voľba ??? Neviem aké máš požiadavky na veľkosť, kufor a pod. , ale určite máš na výber aj lepšiu možnosť.
A čo sa týka poddimenz. motora 1,4 ? Všetko záleží aký si jazdec, aj keď jasne že 20 t. za doplatok pri aute za 500 t. je skoro nič, ale zase ani ta 1,4 určite nebude nič tragické /na čom si jazdil predtým ???/ . Ako som už písal asi v inej téme mám P307 Kombi 1,4 55 kw a C4 1,6 80kW, čiže 307 teoreticky úplne poddimenz. a ešte kombi a nemám žiadny problém keď s ňou idem oproti C4 /tiež jazdím 95 % mesto + slabšie frekventované okresky do 50 km/ a spotreba oproti C4 o 2l menšia , ale C4 je žralok, takže pre mňa osobne tá 1,4 nie je žiadna tragédia a tiež nie som nejaký slimák, že neprekočím 90 a pod.
dik za komentar.
Nakoniec som sa rozhodol zostat pri forde a kupil som ford fusion naftak 1.4 za tie iste peniaze ako by ma stal focus 1.4 benzin. (vybava detto, len mam hlinikove disky navyse a nemam ovladanie autoradia na volante)
Mal som pred tym clio 1.4 benzin. Auto vazilo 950Kg a bolo to dost svizne,
preto som sa bal prejst na 1250Kg focus s rovnakym motorom.
Zatial svoje rozhodnutie nelutujem. Beham len po meste v kopcoch stale a zatial mam priemernu spotrebu 5.9L (130Km). Avsak trosku mi vadi ten zvuk motora. Je dost hlasny. Nikdy som naftak nemal a ten zvuk proste pocut....neviem ci je to surovostou motora alebo moze byt nejaky problem. Ale jedna vec ma zaraza a pletie zaroven ...
clio vazilo 950Kg, vykon 55kW benzin.
fusion vazi 1200Kg, vykon 50kW nafta.
a fusion je v meste ovela OVELA zivsi. Dokonca na 90 sa dostanem
(pocitovo..nemeral som, ale na otackach do 3000) ako s benzinovym dvojlitrom v praci ktory poriadne vytocim. Nechapem to, dufam ze nemam nieco s motorom, lebo je fakt hlucny a po 6 Km je oproti benzinaku motor strasne horuci.
BTW: nesmiat sa, fakt o diesloch zatial vela neviem, takze akekolvek info ma potesi -
patl 15.07.06 01:27
« Bez nadpisu
Poly: Spotrebu, kterou uvadis o par prispevku nize mas urcenou podle pocitace, nebo podle tankovani? Ja mam se stejnym motorem dlouhodobej prumer za 10000 km 6.3 Prvnich 5000 jsem to nesledoval, auto bylo "v zabehu" :-). Jezdim tak tretina mesto, "vetsi" tretina nemecke dalnice (vetsinou 150 - 180) a zbytek okresky. Spotrebu pod 6 litru jsem zajel 2x (5.2, 5.4) na cca 500km ceste po dalnicich pri rychlosti do 120km/h, velmi casto omezeno na 80. Spotrebu pocitam pri tankovani do plny nadrze. -
« Re: Re: Re:
Pani inak ja neviem. Tieto debaty o jazde na spotrebu. Nemate pocit ked idete na spotebu ze to auto trpi pri podtacani ? Ja som jazdil opatrne a s podtocenym motom az mi to jedneho dna zacalo vadit, a zacal som jazdit normalne. A rozdiel ? Z 6,4 mimo mesto na 6,7. A teraz trochu matematiky: 1l V-power = 42SKK, na 100 km mi to podrazi o 0,3lx42SKK/l => 12,60SKK. Stoji to za "trapenie motora" ? Skoda ze sa to neda napisat do vsetkych for, lebo tuto diskusiu pozorujem vsade kam sa len pozriem. Samozrejme keby bol rozdiel zo 6,5 na 8,5 tak to je uz ine, ale tam ide asi o radikanlu zmenu jazdneho stylu.
Jen jsem potreboval vedet, jestli se te spotreby udavane vyrobcem da vubec dosahnout, protoze si vybiram auto i podle spotreby. Rozhoduji se mezi Focusem a Mazdou3.
Dekuji vsem za vase nazory. -
« Re: Re:
z toho "hluku" si nic prosim ta nerob. ved ten vzduch musi niekade to auto obist :-) robia to vsetky auta. Akurat podla hranatosti a inych parametrov to robia inak intenzivne a v inych rychlostiach. A prave pri zadnom okne je ta hrana kde vzduch "zataca" za auto tam kde predtym bola kabina :-)
Skusil som to napisat tak polopatisticky ako len viem :)
Pani inak ja neviem. Tieto debaty o jazde na spotrebu. Nemate pocit ked idete na spotebu ze to auto trpi pri podtacani ? Ja som jazdil opatrne a s podtocenym motom az mi to jedneho dna zacalo vadit, a zacal som jazdit normalne. A rozdiel ? Z 6,4 mimo mesto na 6,7. A teraz trochu matematiky: 1l V-power = 42SKK, na 100 km mi to podrazi o 0,3lx42SKK/l => 12,60SKK. Stoji to za "trapenie motora" ? Skoda ze sa to neda napisat do vsetkych for, lebo tuto diskusiu pozorujem vsade kam sa len pozriem. Samozrejme keby bol rozdiel zo 6,5 na 8,5 tak to je uz ine, ale tam ide asi o radikanlu zmenu jazdneho stylu.
naozaj usetrime ked potrapime motory nizkymi otackami ? -
« Re: Re:
Ano, pri otvorenom zadnom okne sa ozyvaju pravidelne, asi 2x za sekundu, take aerodynamicke rázy a je to dost neprijemne. Robi to aj na sedane, kde som mal elektricke aj zadne okna a casto som tak vetral. Teraz mam vzadu mechanicke, tak ma to netrapi a ani som to na HB neskusal >:D
AD spotreba:
Mam nabehane 4500km a na 300km ceste som mal spotrebu 4,7l nafty ale isiel som sam a na spotrebu. Potom ma to uz prestalo bavit, tak som dalsich 150km isiel "normalne" a spotreba skoncila na 5,2l.
Cesta spat, kde sme isli 3 nalozeni s klimou, tak to bolo za 5,8, ale to bola dialnica povazska -> BA asi vkuse nad 160km/h + 40minut v kolone :x . Takze celkom vpohode. -
« Re:
asi tu 100k, kdyz je to ta akce, ze? tu mame tez a nedavno jsem tu spotrebu uvadel...mame necelych 1500km a zatim prumer 8,2
Fiiiha, to je dost. Podle tabulek to ma mit spotrebu 5,5l mimo mesto. To snad pomalu abych sel do dieselu :roll: . Ano, mam na mysli 74kW/100k. A to duneni se Vam nekdy ozyva pri castecne stazenem zadnim pravem okenku? -
Nomadm 14.07.06 10:59
« Bez nadpisu
asi tu 100k, kdyz je to ta akce, ze? tu mame tez a nedavno jsem tu spotrebu uvadel...mame necelych 1500km a zatim prumer 8,2 ; klima zapnute skoro porad, a posledni ceta byly Tatry, kde bylo auto doost nalozene, + nekonecne zacpy na hranicich na Bumbalce, coz se taky natom jiste podepsalo...;) -
« Re:
no jde tam taky oto ze vtech 10tis je i palubni pocitac,ne? a autoklima+pal. poc. za 10 tis myslim stoji...
Pokud propagační materiál nelže, tak v aktuální akční nabídce výbavy Trend+ je palubní počítač, ale manuální klimatizace. Btw, máte-li někdo 1.6ku v benzínu a jezdíte na spotřebu, tušíte kolik vám to žere mimo město? -
« Dunění zvenčí
Dobrý den. Chci si koupit Ford Focus II. v 1.6ce benzínu a 5dvéřovém hatchbacku. Bohužel v autosalonu neměli na testovací jízdu HB, ale kombika. Když jsme jeli cca 40 km/h, tak se při otevřeném zadním okénku ozývalo velmi hlasité dunění - nebyl to určitě motor. V kamarádově Laguně se při otevření předního okna ozývá totéž. Jak se tomu prosím říká? Dělá vám to i 5tidvéřový hatchback?
Děkuji předem za odpověď a taktéž za všechny vaše příspěvky, utvrdily mě v tom, že 307ku ani C4ku ne >:D