FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Moik 05.12.06 18:43
« Re: Záruka
ZdenekOld: Nezáleží od koho auto koupíš. Důležitý je, že musí mít vždy max.po 20k km servisní prohlídku. Pokud má najeto 23000km (43k km 63k km)a nemá v servisce záznam, pak je bez záruky a nic se nedá dělat.
Pokud máš servisku s cizím jménem, vyplněnou řádně, pak ti ve Fordu(kdekoli) napíšou novou. Já jsem před měsícem kupoval Focus z Německa přes Eurodiesel, měl 19500 najeto a nově vyplněnou servisku od Forda kdesi v Praze. U nás ve Fordu ani nemrkli a za drobný obnos udělali servisní prohlídku, dali štempl a záruka pokračuje.
Kenedz: Oba motory jsou super, oba jedou dobře.74kW žere o dost míň, a nejede zas o tolik hůř. Moje máma jezdí s tou 74kW za 5.1, táta s 85kW za 6.1, oba 5dv. modely. -
Tailor 02.12.06 21:16
« Spotreba
Petr T: Konecne jsem mel moznost jet na delsi vzdalenost. Spotreba je velmi dobra, 6.3 litru pri dodrzovani rychlosti v obci, na dalnici a mimo obec v 90 % jizda rychlosti o vice jak 30 km nad povoleny limit.
(tedy doufam ze mne nikde nezmerili, jinak bude pruser). Proste dvoulitr TDCi neni co se tyce spotreby vhodny na kazdodenni jezdeni na vzdalenost cca 8 km. Jinak mi ale udelal po delsi dobe opet radost. -
"-- skrytý --" 30.11.06 12:29
« Re: Re: Re:
sword, ako misoo hovori... pomaly dalej zajdes. ja som pred rokom kupoval auto, lebo to predtym sa pokusilo potisnut strom... :-) kedze pri svojej praci auto potrebujem ako sol, vyberal som... medzi C4 a FoFo..C4 som si mohol v ramci akcii poskladat podla mojej voli, ale cakal by som 4 mesiace nan... fofo bol k dispozicii hned. a presvedcila testovacia jazda. :-! asi mesiac po kupe isli s cenami trosku nizsie... a bol mozny odpocet DPH i pre 5dv verziu...
btw. prvy raz sa ma ujal taky strasne cudesny a skaredy predajca a snazil sa ma nahovorit, ze maju na sklade v ramci akciovej vybavy podla mojej chuti len s*ackovo zlty focus. ine farby nie... zufaly som odisiel. nedalo mi a na druhy den mi iny predajca (v ramci tej istej predajne) dal na vyber aj rozne farebne kombinacie interieru... a bral som najpredavanejsiu farbu. -
"-- skrytý --" 30.11.06 11:21
« Re: Re: Re:
pre misoo:no podľa cenníku pre champion,champion + a champion X je to len pre verzie 4d,5d a combi...nechápem to pretože som si vždy myslel že 3d autá sa predávajú ťažšie a je po nich menší dopyt tak o to skôr by mali byť v ponuke... :-( ..a ak budem ponáhlať s tým nebudem myslím že na jar bude lepšie kupovať ako teraz... -
"-- skrytý --" 29.11.06 21:58
« Re: Re:
sword : to som netusil, ze do akcii nedavaju 3dv. a neni to nahodou len ze su vypredane ? mozno ked sa spytas o mesiac, tak uz budu aj tie... :roll: nedaj sa nalakat na tie ich akciove reci, vzdy sa tvaria akoby mali poslednych 5 kusov na sklade, pritom champion trva ak si dobre pamatam, uz takmer dva roky... ;-) -
"-- skrytý --" 29.11.06 11:39
« Re:
pre lomo,miso:diky som nevedel že champion + je totožná s výbavou sport...ale bohužial chcem 3dverový FFII a ten v akcii bohvie prečo nie je...takže 3d iba vo výbave sport s 2,0benzínom alebo naftou...a pritom úplne by mi stačila 1,6 nehovoriac o úspore peňazí..no čo už...zatiaľ dík šetrím ďalej:o)) -
« Skladacka
Caute ... rozhodol som sa ze aj ja napisem svoj prispevok. Takze asi som vynimka ale ja mam vlastnu skladacku. Mam verziu sport 2.0 diesel + xenony + koža + esp + 18" disky + cierna metaliza Rocne najzdim tak 50-60 tis km takze diesel potrebujem. Ten 2.0 diesel som bral hlavne kvoli 6r prevodovke a ako bonus su kotucove brzdy vzadu. Je to ooooobrovsky rozdiel. Pri 130 -140km na dialnici motor ide na 2000 - 2100 ot/min takže je to úplný luxus. Misoo pisal ze 18 su nic moc ale podla mna a mojich skusenosti je to parada. Auto drzi ako pribite. V pohode mozem ist do zakrut aj ked je to tazky diesel. Zhodou okolnosti som sa mohol zviest na focuse co ma misoo s pruzinami a mozem potvrdit pruziny su dobra vec. Avsak v zakrutach som mal pocit ze mam odsrobovane kolesa. Bolo to strasne gumove. Na rozbitych cestach s tymi 18" je to sice bieda ale vacsinou chodim po dialnici alebo normalnych cestach. Najhorsie je to ale na dialnici Brno Praha. Kožu mam len na efekt. Ak vozite viac ludi v aute tak kožu neodporúčam lebo v zadu nie je vyhrievanie sedadiel takze je tam zima. ESP som uz vyuzil (18tky a akvaplaning pri predbiehaní) Takze tak. Dnes idem nahodit športový vzduchový filter, uvidim ako pojde motor. Inak uz mam od novembra 21000km takze sa mi oplati ho kupit. Inak pohoda avetko. -
"-- skrytý --" 29.11.06 01:29
« Re: Re: skutočná spotreba
FordFocus : spotreba 5,1 je dosiahnutelna. nehovorim ze sa tak da jazdit, ale dosiahnutelna je. ;-)
yoyo : na standardnych strunach pre vybavu sport som najazdil asi 5 tis. km a s eibachmi uz takmer dalsich 5 tis. km. nehovorim ze sa komfort vobec nezmenil, to by nemalo vyznam montovat struny. zmenil sa, ale chcel som hlavne povedat, ze ide o progresivne pruzenie. cim viac sa struna stlaca, tym sa sprava tvrdsie. napriklad manzelka asi 10 km po mestskej hrbolatej jazde netusila ze su vymenene struny. az ked som sa pochvalil a nazorne struny predviedol ;-) takze ziadny strach, ak mas 205/55/16 ako ja, nemusis sa bat ze by to nebolo ani trochu komfortne.
kazdy podvozok je vzdy kompromis medzi komfortom a tvrdostou. idealny podvozok je aktivny, ktory sa prisposobuje, cize meni svoju charakteristiku, cize vie byt aj makky aj tvrdy. tam kompromis nie je. ostatne pasivne su otazkou kompromisu. podla mna, jediny dobry pasivny podvozok je ten, co ma progresivne pruzenie a tieto eibachy su toho dobrym prikladom. :-! ;-)
nedalo mi, vyrobil som graf ako subjektivne vnimam dane podvozky na fousoch. na standardnom som nenajazdil vela, ale subjektivne sa mi javil tak ako je v grafe... :roll:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 29.11.06 00:17
« Re: skutočná spotreba
nobody128: moje TéI-VéCéTéčko ma spotrebu presne ako popisuje misoo a FordFocus... u mna je to casto economy run (benzin mi je preplacany...tak sa snazim vtesnat do 6,4 l/100 km ako TP hovori... :roll: )
najmenej sa mi podarilo 5,7 - aj to ale az po 30.000 km. a v lete, na 205/55 r16 nokian nrzi. auto bude mat 9.12. presne 1 rok, doteraz ma najazdene 47.000 km. -
"-- skrytý --" 28.11.06 23:59
« Bez nadpisu
misoo, vdaka za info. tie pruziny by som i nahodil.. vazne nie je rozdiel v komforte medzi klasikou a nimi? mal si moznost porovnat to na vlastnej kozi (vlastnom zadku a chrbte?) jazdim na dost hlupych cestach, preto i uvazovanie nad vacsimi kolesami vzdy zaklincujem znizenym komfortom...
lomove fotky... :shock: ale cakal som, ze to bude na nejakom nemeckom vozitku... prave grecko som necakal... -
« Re: skutočná spotreba
nobody: mám spotrebu presne ako píše misoo, čiže 9-11 l v meste, cca 8-8,5 ak sa mimo mesto ponahlam, 6,5 - 7 ak jazdim mimo mesto pokojne, na dialnici do 120 kmh. Na dialnici pri 130 kmh spotreba cca 8 l.
Spotreba 5,1 deklarovana v TP mimo mesto je nedosiahnutelna. Aj pri najekonomickejsej jazde to pod 6 l realne nestlacis.
(1,6 85 kw benzín) -
"-- skrytý --" 28.11.06 22:17
« Re: spotreba
nobody128 ja mam auto cca 4 mesiace, 11000km. Priemernu podla tankovania mam 6,3. Palubny mi ukazuje vacsinou o 0,3-0,5l vacsiu spotrebu :roll: jazdim 40% mesto, 40%dialnica (140), 20% okresky, ale nie moc predpisovo. Pri 140 to papa asi 6,5 a pri 90 4,2l :-) Mam ale pocit, ze mi ta spotreba akosi neklesa, myslim, ze od zaciatku mam priblizne rovnaku. Zeby to este len prislo? -
patl 28.11.06 20:56
« Bez nadpisu
nobody128: Auto mam od brezna, prumer za celou dobu (35000km) mam 6.2 pocitano podle tankovani. Jinak treba ted o vikendu jsem se vracel z Prahy do Luxu (750km za 6h), cela cesta po dalnicich a spotreba vysla 6.8. Kazdopadne jezdit pod 6/100 se da jen na delsich trasach a rychlosti do cca 100km/h resp. netocit to moc pres 2000/min. -
"-- skrytý --" 28.11.06 09:28
« Bez nadpisu
ja mam spotrebu v meste 9-10 l a tiez jazdim vacsinou na studeno. teraz sa snazim jazdit trochu uspornejsie a vychadza mi to zatial 8,6 l. najmenej sa mi podarilo jazdit za 5,1 medzi dedinami, no nebola to jazda, ale skor plachtene... samozreme len na 5-ke, rychlost medzi 60-90km/h, velmi jemna akceleracia a ke sa dalo som vyradoval... :D
(pri 130 km/h to papa presne 8 l a trasu ktoru casto jazdim 60% dialnica, 35% mimo, 5% mesto robim tak za 6,5-7,5 l predpisovo a ked sa ponahlam tak priblizne o 1 l viac) -
« Re: skutočná spotreba
nobody123: Spotreba na mojej 1.8 TDCi je priblizne rovnaka ako papierove hodnoty 6,7/4,3/5,2. Avsak teraz v zime po meste so studenym motorom na 2 km trati mi palubak na konci ukaze aj 8-10l/100km. Ak by som mu slapal na krk, tak aj cez 12 :-) Ale to uz je trapenie motora. Samozrejme na kazdom dalsom km by spotreba dost klesala.
Na druhej strane cesta v lete cez cele slovensko s priemernou rychlostou 107 km/h ma vysla na 7,4l/100km (ale to uz som nejazdil ale lietal nizko :-) ). Inak ta trat bezne za 5-5,4l (z toho 2/5 je dialnica). -
"-- skrytý --" 28.11.06 09:13
« Bez nadpisu
nobody128 Ja mavam v meste tak okolo 10, ale musim povedat, ze jazdim skoro stale na studeny motor (vacsinou to je tak do 5km sa mi to ani nepodari zohriat), ked robim dlhsie trasy v meste, tak je okolo 8. celkovo ked jazdim vyvazene mesto/mimo mesta, tak mavam okolo tych 7.3, a ked jazdim dlhsie trasy (polovica dialnica/polovica okresky), tak je to 6.2
myslim, ze tie hodnoty su na auto tej hmotnosti a motora primerane, jedine co sa mi nikdy nepodarilo dosiahnut ani ekonomickou jazdou bola spotreba mimo mesta (5l ???) to asi merali nejako dolu z kopca alebo co.
(vsetky hodnoty su namerane na letnych gumach. zimne cca pol az tristvrte litra naviac) -
"-- skrytý --" 28.11.06 00:18
« Re:
presne jak hovori lomo. len dodam, ze sa k tej akciovej vybave neda nic doobjednat. ziadna vybava. samozrejme okrem doplnkovej ako su napriklad koberceky, defend, strieska atd... v sporte mas navyse este paradny 3 ramenny volant, ktory povazujem za jeden z najlepsich. samozrejme je to kozenka ako vsetky "kozene" v tejto triede. tie sedadla su tiez vynikajuce a s peknym calunenim kvalitnou latkou (tmavosede okraje a tmavomodry stred), ale nie su vhodne pre sirsie postavy. su jednoducho uzke. este ako specialitka pre sport su pekne zatmavene predne svetla. auta co su v akcii su na sklade k dodaniu do par dni. -
"-- skrytý --" 27.11.06 13:39
« Bez nadpisu
sword ano, aj misooo aj ja mame 1.6 Ti-VCT (benzin, 85kW), vybava sport, je to tusim stale v akcii ako Champion+. Stalo to 609000 (uz aj priplatok za metalizu zahrnuty), 5dv. verzia. Predne sedadla su vhlbenejsie nez bezne, maju rovnaky tvar ako v Titanium verzii, akurat tam su tusim z polovice kozene (alebo celokozene). Ale nie su to rovnake ako vo STcku kde su Recaro. -
"-- skrytý --" 27.11.06 13:30
« Re:
ty máš FFII sport s motorom 1,6 Ti-VCT?a to si kupoval v SR?pretože na ofic.stránkach ford.sk je poznámka že vo výbave Sport sa FF dodáva len s motormi 2,0 Duratec HE a 2,0 Duratorq TDCi...na kolko ťa to vyšlo ak to môžeš napísať?aké sú tam predné sedadlá?dík za odpovede... -
"-- skrytý --" 27.11.06 12:51
« Bez nadpisu
sword : auto sa menej naklana pri zatacani, predok sa menej ponara pri brzdeni, menej dviha pri akceleracii, auto je stabilnejsie a nevyzera az tak zle ked je take vysoke... nevyhody su male, len o malo vacsia hlucnost pri prejazde nerovnosti a to je tak vsetko. :idea: -
Moik 27.11.06 09:30
« Re: Spotreba
Petře T. ty bludy se týkají i spotřeby toho Mondea. Za 6 - 6,5l/100km se s ním dá jezdit, ale ne pouze pojížďky a navíc podle PP, ten ukazuje standardně o 0,5l/100km míň... Naopak, Mondeo když nastartujete a vyrazíte po Praze a je okolo 5st.C bere s přehledem 10l
Focus ale taky :-), jen se rychlejc uklidní a celkově se s ním dá jezdit o 1 - 1,5l/100km úsporněji.
IMHO u spotřeby platí, že nezáleží tolik na objemu motoru, ale na hmotnosti, kterou táhne (a u dnešních turbo ještě na výkonu, na kterej je naladěnej) -
Tailor 27.11.06 07:44
« Spotreba
Petr T. Spotreba je ted opravdu vysoka, ale snad uz brzy budu moci auto projet na delsi vzdalenosti. Jinak si myslim, ze spotreba se zvysila cca o jeden litr po vymene EGR nekdy pred tremi mesici. Jinak auto ted jede velmi dobre, po zahrati neni vubec slyset motor. Mozna po startu se studeny motor chvilku nepravidelne toci. -
« BLUDY
Málokomu to dojde, ale zimní nafta neobsahuje parafiny (obsahují velké množství energie) proto je zcela normální, že zimní spotřeba jde nahoru cca o 1 litr...
Petr T.: nešiřte zde, prosím, bludy. i zimní "arktická" nafta obsahuje parafiny, jenže jejich solidifikace je přídavnými látkami posunuta do nižšího teplotního rozsahu. -
"-- skrytý --" 26.11.06 22:51
« Bez nadpisu
Petr T.: zaujimave tvrdenie o tych parafinoch, zatial som o nom este nepocul, ale moja skusenost je presne taka, ako hovoris. Pride zima, treba kurit, spotreba o takmer liter hore. Je to niekde aj blizsie zdokumentovane?
Minule som si dal jednodnove kolecko okolo mesta a vyskusal okrem inych znaciek aut aj Ford Focus benzin a aj diesel. Paci sa mi interier (okrem tacha, neviem preco sa snazi ukazovat hodnoty niekde do oblasti mojho brucha), dost dobry podvozok a aj dost zivy 1.6 benzin a tiez (tusim) 1.8 TDCi. Najma to TDCi je katapult, ale tusim v tom isty technologicky trik: na malej drahe plynoveho pedalu sa spotrebuje vacsina technologickeho rozsahu vstrekovania a na zvysnej drahe plynu sa uz potom vela nedeje. Clovek caka po pociatocnom zatahu dalsie pokracovanie ako stlaca plyn, ale tie prijemne zazraky sa po chvili prestanu diat. Ale mozno sa mylim, nemohol som to auto pozorovat dlhsie ako par kilometrov skusobnej jazdy.
Okrem sklonu tacha som este zaznamenal dalsie malicke minus, a to hlucnost TDCi vnutri auta. Nie je to ani zdaleka take zle ako Octavia TDI-PD, ale o poznanie horsie ako Peugeot/Citroen. -
"-- skrytý --" 26.11.06 20:27
« Spotřeba
jirkaf:
1/ Tvoje spotřeba je divně vysoká, já mám s Mondem 6 l v létě a 6,5 l v zimě...
2/ Málokomu to dojde, ale zimní nafta neobsahuje parafiny (obsahují velké množství energie) proto je zcela normální, že zimní spotřeba jde nahoru cca o 1 litr... -
"-- skrytý --" 26.11.06 20:05
« Bez nadpisu
nobody128: jeden znamy kupoval skladacku v BA a dali mu 5% zlavu. mal na to cakat 3 mesiace a po 3 tyzdnoch mal auto na sklade. super prekvapko ;-)
Co sa tyka tych gum a obutia celkovo, tak si dovolim par slov :
Osobne mam 205/55/16 + eibach struny (na 2,5cm podlozky cakam). Tie struny velmi odporucam, hlavne koli progresivnemu charakteru tlmenia. To znamena ako vacsina z nas vie, ze na drobnych beznych nerovnostiach sa spravaju ako maksie a neni takmer poznat ze je auto znizene a tvrdsie, no pri razantnejsej jazde "zazracne" stvrdnu a auto nepustia do vacsich naklonov. Pri vysokych rychlostiach je s nimi auto velmi stabilne.
Designovo to vsak chce aspon 225/45/17,(bohuzial oficialne nestandardny rozmer, ale fyzicky odmerany a 100% bezproblemovy) ktore su pouzitelne este aj so strunami, vidim tam ale vyraznejsiu stratu komfortu, ale zato vynikajuce drzanie v zakrutach, perfektnu ovladatelnost a istotu za akejkolvek situacie. Ak niekomu nechyba komfort a chce svojho Focusa so sportovym podvozkom, tak odporucam tuto variantu.
Tie 225/40/18 su designovo idealne, avsak ked chce niekto auto pouzivat aj na normalne jazdenie v CR alebo SR, tak jedine bez strun. To vsak prijde o progresivny charakter pruzenia, cize pociti kazdu jamku, zato v zakrutach sa mu bude auto naklanat a na dialnici hupat. Je to na nich doslova natriasacka, citit tam kazdu jamku a rezonuje to celym autom. Tie by som odporucil jedine na 100% kvalitne cesty mimo CR/SR. Potom by aj struny mohli byt.
Fotky tych 19 co Lomo posielal, to ani nekomentujem, to musi byt brutus na takom niecom jazdit >:D A podla mna ten rozmer na Focuse uz ani nevyzera dobre, skor smiesne... :roll:
Toz tak moje nazory a skusenosti... -
Tailor 26.11.06 19:13
« Skladacka
to nobody128: To moje co jsem popsal byla skladacka. Cekal jsem na ni 3 mesice.
to pulse: oproti puvodnimu predpokladu ujedu cca 20 000 km za rok, coz je zrovna hodnota, kdy se naklady na 2.0 TDCi rovnaji nakladum na 2.0 v benzinu. Navic krome ujetych kilometru neni nikde zapocitano jake potencialni problemy budou s dieslem. Co se tyce spotreby za posledni mesic musim konstatovat, ze zejmena pri castych a kratkych jizdach v okoli Prahy, coz mne potkalo, je spotreba nafty (jezdim na Shell power diesel) hodne vysoka. U mne cca 9 litru na 100. U benzinoveho dvoulitru by byla asi jen o malo vyssi. Navic dvoulitr je stara neznicitelna konstrukce. -
« Bez nadpisu
dvoulitr v benzinu - mne ne, ja bych take bral akcni nabidku cenove zvyhodneni je opravdu maximalne vyhodne( až 131 200 Kč), mne naopak pride 1.8 TDCi 100/115PS jako vemi povedeny motor pro toho kdo bude jezdit casto dluhe trasy je idealni ma pekny zatah od 1800 ot, je s nim radost radit.
pro mene km 1.6 16v pekne se toci, oboje s Trend+. -
Tailor 26.11.06 12:12
« Sleva
Podle me zkusenosti dava vetsinou prodejce slevu ve forme vybavy navic zdarma (napr. tazne zarizeni, handsFree sadu, stresni nosic, ...). Ja jsem mel takovou podobnou slevu, ktera se ale eliminovala nepresnostmi v ceniku, protoze jsem nepockal a kupoval auto mezi prvnimi. (napriklad jsem si musel priplatit za hlinikova kola, ktera jsem nechtel a ktera jsou dnes ve standartu, pod pojmem plnohodnotne nahradni kolo prodejce nemyslel to hlinikove a byl tu dalsi priplatek).
Kdyz provedu rekapitulaci veci navic (vyskove nastavitelne sedadlo spolujezdce s bederni operkou, stabilizacni system, plnohodnotne hlinikove nahradni kolo, pricniky stresniho nosice, odnimatelne tazne zarizeni, metaliza, priplatek za radio s MP3, a sada peti sestnactipalcovych ocelovych kol s obutim na zimu) dostal jsem se na castku pres 800 000 Kc.
Kdybych auto kupoval dnes a vybral jsem si opet Ford Focus, urcite bych zvolil model z akce, ktery bych si dovybavil pouze o automatickou klimatizaci, handsfree sadu, stabilizacni system, tazne zarizeni a pokud by na tom trvala manzelka tak o metalizu. Stresni lyziny ve stavajicim provedeni bych nekupoval, protoze maji jen nekolik malo pouzitelnych poloh. Misto toho bych trval jen na pricnicich, ktere maji standartni polohu vhodnou temer pro vse.
Jedinny problem je nabidka motoru ve sleve. Docela mi tam chybi dvoulitr v benzinu. -
"-- skrytý --" 25.11.06 16:55
« Bez nadpisu
yoyo hmotnostny index by mozno nebol az taky problem ale musel by si preciachovat tachometer, pretoze by obvod kolesa bol mensi, a ukazoval by ti viac, uz teraz to dost klame (60ka je takmer pri 70ke), staci si zapnut testovaci rezim na palubaku.
kazdopadne ked chces do extremu - daj si 19'' :-) napr: tu alebo tu aj ked to uz pomaly budes jazdit na rafoch :)undefined -
"-- skrytý --" 25.11.06 14:36
« Re: Palce, palce
zaznamenal som podobny jav... :-) v zakrutach sa auto skor smyka cez predne kolesa, nez v pripade letnych 205/55 r16... tiez som uvazoval nad 17", resp. 18"... auto vyzera po tom rozhodne lepsie... a este k tomu tmavosede, resp. skoro cierne... k mojmu ciernemu pantherovi by to islo viac..
ale co sa pneu tyka, mozno by som skusil aj ine pneu - na 16ky. 205/45 r16. len neviem, ako smiesne by to vyzeralo... asi dost. a tiez by bolo tazsie najst vyhovujuci hmotnostny index... -
"-- skrytý --" 25.11.06 14:29
« Povinne svietenie
mozno mi poradite... podla nasho (SR) zakona 315/96 Zz je od 15.10. do 15.3. povinnost svietit "ustanovenym osvetlenim" (par.30 ods.1)...
ale neviem, co presne znamena ustanovene osvetlenie...
stacia mi len predne stretavacie svetla??? alebo musia byt zapnute i zadne obrysove svetla...
co v pripade tzv. dennych svetiel (audi, a.i.)? -
"-- skrytý --" 23.11.06 08:41
« Bez nadpisu
FordFocus Ja som spravil presne to iste, rozhodne sportovejsej jazde to velmi ubralo, viac sa to aj naklana v zakrutach, ale zas musim povedat, ze komfort sa zvysil, teda na prejazdoch cez rozne jamy a nerovnosti. Neviem kadial jazdis, ale aspon v Bratislave to celkom dobre citit. Ked si spomeniem ake jamy boli minulu zimu/jar, tak este budes rad, ze mas 15ky. :-) -
« Palce, palce
Prezul som letné 16-ky na zimné 15-ky. Bol som zvedavý, ?i sa zvýši "komfort jazdy" - vždy a všade sa hovorí a píše, že menší ráf = hrubšia guma = vyšší komfort ale o ?osi sa znížia "športové možnosti" jazdy.
..
Môj subjektívny dojem - prechod z letných 205/55 R16 ContiSport na zimné 195/65 R15 Michelin Alpin A3 skuto?ne výrazne ubral zo "športových" vlastností auta ale ani najmenej nepridal na komforte.
..
Normálne uvažujem na jar zakúpi? 17-ky...
..
Otázka do fóra - jazdíte niekto na 17-kach, prípadne na 18-kach? Skúsenosti?
..
FF II. 1,6/85kW benzín, kombi. -
Moik 22.11.06 15:45
« Re: Re:
Já jednou jel p?ed kamarádem, on má FFII s 1,8TDCi 85kW, m?l jsem naložený auto a jelo mi to práv? o to h??, bylo to na dálnici za neustálýho dojížd?ní za kamiony a zase rozjížd?ní. 1,8TDCi je konstruk?n? dost starej motor, má mnohem menší využitelný otá?ky. Pokud se nepletu, tak je 1,8TDCi dokonce težší jak 2,0TDCi a o tom už vtestech píšou, že je na p?ední nápravu moc. Proto si myslím, že je 1,6TDCi 110k ideální motorizace pro FFII, svižnej motor, po?ád lehkej, nezat?žuje jízdní vlastnosti auta. -
patl 22.11.06 15:25
« Re:
Jurko: Slaby motor, no ja nevim. Kamaradka si ve stejnou dobu koupila toho samyho focuse jako ja, jen s motorem 1.6 tdci 66kW a musim rict, ze jsem byl prekvapenej, jak to pekne jede. Podle me jedinej rozdil bude znat do dlouhyho kopce nebo s hodne nalozenym autem a to ne nejak extra velkej. Kdybych nepotreboval auto na dlouhy dalnicni cesty, tak bych ho bral taky. Mam dojem, ze v manualu jsou rozepsany prevodovy pomery u vsech motoru a vsechny diesely krome sestikvaltu ve 2.0 tdci maji stejny prevodovky. -
-
"-- skrytý --" 21.11.06 11:02
« Re:
ja som z toho tiez sklamany... Predtym som mal Citroen C3 1.4HDi a za 2 roky a 133000km som nemal vazny problem. Ocakaval som, ze prejdem na ovela lepsie auto a namiesto toho mam hlucnejsie, rozvnako rozvrzgane auto (dokonca mam pocit ze C3 vrzgala na menej miestach), pristup ludi v servise bol tiez omnoho lepsi v Citroene. Nejako to uz ale dobojujem do skoncenia lizingu... -
"-- skrytý --" 21.11.06 10:52
« Bez nadpisu
mm483 no ja som cez vikend kontroloval a tiez mam chladiacej kvapaliny dako menej (je pod min) a znamy na C-maxe (tiez Ti-VCT) ma rovnako pod min (obe auta su cca pol roka stare).
mne dokonca aj chyba trochu oleja (pred asi mesiacom bol OK, a teraz ho mam po spodnu rysku ledva) najazdenych mam cca 14kkm
musim povedat, ze ma to dost sklamalo :-( na predchadzajucom aute (fiesta) som take veci vobec nepotreboval riesit. -
"-- skrytý --" 21.11.06 10:35
« hrdza
Pani, vcera som bol v servise riesit unik chladiacej kvapaliny a nevychadzam este stale z uzasu - na vine bola podla nich zhrdzavena eskapaska na nejakej trubke. Musim napisat, ze auto mam 1,5 roka, garazovane, najazdene 50kkm. Neviem teda, co ma bude cakat, ked mi za pol roka skonci zaruka :( -
"-- skrytý --" 16.11.06 12:47
« Bez nadpisu
2Moik: Psal jsem že motory moc palivo do nádrže nevrací.Jsi nepřesný ve formulacích, o vstřikovačích nepadlo ani slovo.... tak to je pro mne novinka,to jsem nevěděl >:D >:D neděláš si srandu,fakt se nafta vrací? :shock: :shock:
To byla nadsázka, obrazně řečeno, nevím jak to vysvětlit...asi nijak,na tom nesejde.
Znám lidi, kterým motory to palivo málem "vyrábějí", tak proto jsem to psal. :D -
Moik 16.11.06 10:25
« Re: Re: Spotřeba
Auto mám předváděčku, najeto 19000km. Po městě jede asi za 8l..
IT: Auta naftu do nádrže vrací >:D ...přepadem ze vstřikovačů... :-)
Takže závěr zní: 8l po městě, 6 po dálnici, 5,3 svižně po slovenských okreskách 6,0 průměr je ok...
Pro zajímavost: Mondeo žere po městě tak 8,5, po okreskách tak 5,5 a po dálnici 135tacho tak 5,5
Palubní počítač jsem kontroloval a nekecá mi. -
"-- skrytý --" 15.11.06 18:05
« Bez nadpisu
Výrobce udává "idealizovanou"spotřebu po rovině,teplota,tlak atd...konst.rychlostí...výsledkem jsou jejich údaje v TP,říkejme tomu pracovně "laboratorní" údaje....
Realita je trochu jiná(každodenní provoz).
Co takhle měřit celý rok,aby se postihla všechna roční období,jaké zatížení,jaký styl jízdy,doufám že techn.stav je perfektní.
Nic bych nešteloval a už vůbec nečipoval,ale to druhé říkám jako dlouholetý odpůrce metody, zcela narovinu.
Realita je taková,že motory palivo do nádrže moc nevrací,ani je nevyrábí,ale spíš spotřebovávají. :'-(
Bájně nízké spotřeby při běžné jízdě a po dálnici tempem,aby zůstaly body,ale na limitu 130-140 prostě nejsou možné.
Asi to není ještě zajeto(pokud bylo uvedeno dvě spotřeby...z toho nelze usuzovat absolutně na nic).
Ono mezi námi: výrobce zase není úplný de*il, to připusťme(nebo jsme si měli vyrobit své vlastní auto...),takže moc předělávat hotové auto na něco zázračně lepšího není možné......jaké jsou tam pneu,např.? Nějaké širší(nad 195 mm), teď asi zimní, to bohatě stačí a spotřeba trošku poposkočí nahoru.
Závěr:
Klídek.Máš dobré auto,dobrý motor,nic bych neměnil a jenom jezdil. Klesne.Spotřeba.. ;-) -
Moik 15.11.06 16:32
« Spotřeba
Je to věčný téma, vím, ale...
Když jsem kupoval Focuse II TDCi 109k, myslel jsem, že budu reálně jezdit za 5,5 a když vyjedu nádrž na cestě do Bratislvy a zpět a trochu tam kolem, bude to za 5l, protože jsem to nehonil... První spotřebu jsem měl 6,3 a druhou 5,9. Připadá mi to docela dost...jezdím dost a půl litr ve spotřebě mi hodí každej rok moc hezkej dárek manželce :-)
Zase jezdím opravdu hodně dálnice 135 tempomat. I tak mi to přijde moc hlavně pro to, že moje starý Mondeo combi 2002 2.0TDCi jezdilo za 6,5...
Co myslíte, je to normal? Nemám si to nechat naštelovat? Načipovat? -
Sranki 13.11.06 08:05
« Re:
No ten mechanizmus zavesenia kolesa ma urcitu poddajnost, preto sa zbiehavost kolies vacsinou nenastavuje v kludovom stave na 0°. Ak by si mal 0° pri jazde by sa ti kolesa rozisli o urcitu hodnotu.
Ale 3° sa mi zda vela. Vacsinou to byva do toho 1° alebo blizko okolo tejto hodnoty. -
"-- skrytý --" 09.11.06 14:54
« Problemy s geometriou prednej napravy
Zdravim,
uz som to tu spomenul ako odpoved na inu temu v ramci diskusie FOCUS 2, aby sa to neminulo pozornosti, tak este raz:
Po vymene letnych za zimne som zistil, ze su po 15 tis. km na vyhodenie. Z vnutra smerom von nerovnomerne zjazdene - rovnako lava aj prava. Ze na vine bude geometria sa potvrdilo. Namiesto predpisanej toleranie (ak sa nemylim) 0 az +1,2, bolo -3 na kazdej strane. Zarazajuce bolo ze naprava bola v marci nastavena na 0 :!: . Servis priznal, ze na niekolkych Focusoch sa uz podobny problem vyskytol. Ked sa informovali u dovozcu a inych predajcoch, nedostali ziadnu odpoved. Servis robi aj ine znacky, tak pochybujem ze by to nezvladali...
Stretli ste sa s niecim podobnym? Mozno ide len o nejaku nepodarenu seriu (moj Focus je 11/2005). Alebo je to ‘choroba’ Sport-u? Na nemeckych forach som sa stretol s niecim podobnym u ST-ciek. Kazdopadne nemam chut investovat kazdy rok do novych pneu. -
Moik 03.11.06 21:52
« Re: Re: Re: Re: Spotreba u 1,6 TDCi 80kW
Mrbo, ten graf je super!!
Taky myslím, že vím, jak je to s tím vstřikováním :-), rail je za motorem (z pohledu zepředu) a dává tlak jen okolo 300atm. (v railu v Mondeu je myslím 1300). Z railu se to vede vysokotlakým potrubím do vstřikovače a ten natlačí palivo do úzkým průchodem a vytvoří tak tlak až 3000atm. a pak to jde vstřikovačem do motoru. Jak jste poznali nejsem technickej typ, ale takhle nějak jsem to laicky pochopil. Takže to doopravdy není jak na Mondeu.
Jinak je to opravdu super motor, jsem nad míru spokojenej a jako přeběhlík z Mondea (2002 2.0TDCi 96kW) musím říct, že Focus je pro mě jednoznačně lepší volba. -
Moik 01.11.06 14:47
« 1.6 TDCi
Včera jsem koukal pod kapotu Focuse 1.6TDCi 80kw. Má to být common-rail motor, ale nahoře nikde není rail jako na Mondeu. Naopak jsou velký trysky, jako by to bylo PD jsem z toho vedle.
Ten motor jede, žere a hlučí jako PD od VW a ne jako CR motor.
Víte o tom něco bližšího?
malo by to byt toto : [odkaz]