FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« ISOFIX
Zdravim,
chcel by som sa opytat, ci ma niekto skusenosti s upevnenim detskej autosedacky pomocou systemu isofix vo Focuse II. V manualoch pisu, ze auto je vybavene systemom isofix, len ho musi predajca "spristupnit". Po marnom hladani kotviacich bodov na zadnych sedackach som teda skoncil u predajcu, kde mi akosi nikto nevedel povedat kde ten isofix mam. Asi po 20 min hladani mi povedali ze vraj je potrebne doobjednat isofix adapter (na ktory je v aute predpriprava) v cene cca 600 SKK. Potialto by to bolo v poriadku, lenze v C-MAX fore som nasiel prispevok, ktory tvrdi ze isofix body su priamo na sedadlach, len treba poodhrnut calunenie. Ak to teda ma C-MAX, zeby to novsi Focus II nemal? Ak viete poradit, budem vdacny, pretoze sedacku (nie najlacnejsiu) som uz objednal. Vdaka. -
"-- skrytý --" 08.01.07 22:04
« Bez nadpisu
Zdenekold : no kombiky nepoznam, to je fakt... a neni to tam nahodou tak, ze ak nemas vyuzity ten "medzipriestor", tak si mozes znizit dno kufru ? neviem ako vo focuse, ale v inych autach je to dost bezna vec... :roll:
nudzova rezerva urcite vydrzi v pohode par stovak km, samozrejme len do max 80km/h, ale stale to nevidim nejak tragicky ani na tu nocnu jazdu... ;-) -
"-- skrytý --" 08.01.07 18:31
« rezerva
Finta je v tom, že v kombiku je vyšší dno kufru (si myslím) a výška úložného prostoru pro rezervu je větší než tloušťka nouzového kola. Pod ním je výstelka z polystyrenu a v ní hever. Neměřil jsem to ještě, ale odhadem se tam vleze i 195 a hever dám do kola. Tudíž o žádné místo stejně nepřijdu. A důvod je prostý: např. cesta na větší vzdálenost a ještě k tomu v noci. Takhle člověk nemusí hned hledat pneuservis.
Ovládáním jsem myslel hlavně stěrače, protože 10 roků na jiném autě se ti zažere pod kůži.
Chci se zeptat zkušenějších majitelů II: jak je to s výměnou žárovek ve předu? Je potřeba odšroubovat a vysunout celý světlomet jak se píše v návodu? Studoval jsem diskuzi různě jinde, ale většinou se vyjadřovali majitelé starších aut. -
"-- skrytý --" 08.01.07 09:35
« Bez nadpisu
gratulujem ! ;-)
ja som mal praveze vo focusovi pocit, akoby to bolo moje vlastne auto odjakziva a na ovladanie som si zvykol za 5 minut >:D
k tej rezerve, vobec nechapem naco ti je plnohodnotna rezerva ?? zbytocne to zabera miesto v kufri... :roll:
to pripoistenie urcite ber, tiez to planujem. nikdy nevies, a kradne sa teraz uplne vsetko... :? -
"-- skrytý --" 06.01.07 20:33
« Focus
Tak ho mám ode dneška doma. Samozřejmě je to v první fázi nezvyk z ovládání, to se ale poddá. Jsem spokojen s jízdními vlastnostmi, s místem v předu i vzadu, výkon mi plně postačuje. Drobné rozčarování mi způsobila absence palubního počítače, o jehož přítomnosti jsem byl vnitřně do poslední chvíle přesvědčen. Člověk nemůže mít všechno. Do léta budu muset vyřešit minirezervu, protože toto řešení moc neuznávám. Takže asi tolik.
Bylo mi nabídnuto připojištění na plnou kupní cenu (pro případ krádeže nebo totálky), na 3 roky za 12 000. Otázka zní, zda u celkem běžného auta (bez metalízy, běžná výbava) je velké riziko krádeže nebo ne. Klasické dilema - když se nic nestane, vyhozené peníze, pokud ano, vrátí se několikrát. Tak babo raď. :) -
Juraj S. 05.01.07 20:42
« eSTe
A este som zabudol.... asi mi nefunguje odhmlievanie zadneho okna. Nemal som sice este moznost poriadne to vyskusat, len raz sa mi stalo, ze som mal velmi zahmlene zadne okno a odhmlievacia mriezka sa nejako neprejavovala. Takze zatial tolko... Ak mate niekto podobne skusenosti, piste.... -
Juraj S. 05.01.07 20:38
« eSTe
No ja mam FoFo 1.6 TDCI 90k, kupeny 4/2006 a mam s nim podobne skusenosti. Spojkovy pedal mi premazali tri krat, stale po 2-3000 km zacal priserne vrzgat, ale pri 20000 prehliadke pouzili nejaky novy pripravok a uz to slape v pohode. Teraz mam 29 500. Jedine co ma este stale vyrusuje, je buchotanie v lavej prednej casti - ako keby bol uvolnený nejaký plast v blatniku. Pri prehliadke mi povedali, ze som mal uvolneny podblatnik a SPZ-ku a vraj to upevnili, ale zase to buchoce (zacne sa to prejavovat tak pri 100 km/h). Inak som ale spokojny, dufam, ze vaznejsie poruchy sa nevyskytnu. -
"-- skrytý --" 05.01.07 11:29
« Bez nadpisu
lomo, ja mam parrot3200. vo forde mi to montovali, no predtym ma poslali do molpiru pre kabelaz s konektorom ([odkaz] ide o ek1366, ak si dobre pamatam). parrot sam o sebe ma vo vybave okrem displeja, kablikov a mikrofonu aj radiomute krabicku... toto dokopy zmotovali na zlatych pieskoch a vsetko funguje ako ma. pri telefonate sam "mutne" radio, cd...
cez aux nie je pripojene nic. phone tlacidlo na radiu funguje len handsfree od vyroby.
tolko moje skusenosti s papagajom. -
"-- skrytý --" 05.01.07 10:48
« handsfree
mate niekto nainstalovany handsfree priamo od fordu alebo od ineho vyrobcu ? je to prepojitelne aj s original ford sony radiom alebo iba s tymi navigacnymi systemami ?
konkretne by ma zaujimalo, ako do ford sony radia pripojit vystup z handsfree tak aby to slo na reproduktory a automaticky by to vyplo radio/cd. phone tlacitko je aktivovatelne aj z konektora ale u mna to akurat urobi ztlmenie hlasitosti tak neviem ci sa v tom rezime phone da nejako vyuzit vystup z hands free. (eventuelne by to asi islo cez AUX vstup) -
"-- skrytý --" 04.01.07 09:23
« Bez nadpisu
cptn : pozeram, ze by si zvysil sportovost podvozku. velmi odporucam kupu sportovych strun eibach. je to original prislusenstvo v katalogu ford., takze zaruka fici dalej, vsetko v pohode. za cca 13tis skk aj s pracou a geometriou ti to prehodia a budes moc spokojny. ja to tak mam uz par mesiacov a neviem si to vynachvalit. uz som to tu niekde popisoval, tak si to mozes mrknut. fakt odporucam !
ps: v spojeni s podlozkami (4x2,5cm) je to auto k nepoznaniu a je daleko stabilnejsie a pevnejsie. ;-) -
"-- skrytý --" 03.01.07 15:54
« Re: Re: FOCUS 1.6 TDCI 109PS
vrzganie nemam, nastastie (asi preto, lebo v 307SW vrzgalo vselico 8))
osvetlenie ECV mi odislo pred 3/4 rokom z polovice - este som to neriesil... no asi sa na to budem musiet pozriet, lebo mi sem-tam zablbne otvaranie kufra - funguje len cez kluc. -
« FOCUS 1.6 TDCI 109PS
Nazdar, tak pridam aj svoju skusenost. Kupil som FOCUSa 1.6 TDCI 109PS. V prvom rade, to auto je podla mna vsetko co "normalny" clovek potrebuje. Auto mam od 07-2005 a ma 80.000km. Nemozem sa ale ubranit dojmu, ze som kupil jedno s prvych a niektore muchy vtedy este neboli vychytane... A chcel by som sa teda aj spytat ci sa este niekto stretol s nasledovnymi problemami: Ako prve netesnilo celne sklo po cca 3 mesiacoch sa menilo, lepsie povedane, mali ho iba utesnit v lavom hornom rohu, ale rozbili ho, tak to museli kompet vymenit. Okamzite ako sa oteplilo, zacal vrzgat spojkovy pedal. V servise to prakticky nevedeli opravit, jednoducho ho premazali, vydrzalo to asi 5000km a potom znovu. Osvetlenie SPZ mi menili uz asi 4x, to svetlo komplet odhniva. Ale zatial je to bezplatne a na pockanie, cize ma to az tak netrapi. A posledne zacalo nieco pukat v palubnej doske. A teraz take male porovnanie. Jazdim obcas s FOCUSom I a Mondeom r.v. 2000. A tieto auta nic take nevykazuju. Skuste mi pls napisat ci ste sa niekto stretol s podobnym problemom. A aby to nebolo iba hanlive, som takmer presvedceny ze som chytil proste zly kus, aj ked sa zatial jedna iba o prkotiny, ktore ale zneprijemnuju zivot. Auto jazdi krasne a jazdi vela, priblizne 1000km tyzdene. Spotreba dlhodobo okolo 5litrov, ak sa vsak pohybujem mimo mesta, da ja jazdit medzi 4-4.5. Podvozok je proste najlepsi co sa da v danom segmente kupit, pruznost motora dostacujuca, hlavne na trojke sa da predbehnut cokolvek. Keby na to prislo, kuppil by som to auto este raz. -
"-- skrytý --" 03.01.07 09:48
« FF2 1,6 Ti-VCT Ghia 5dv (akcna seria champion)
taktiez sa pripajam k ostanym a suhlasim s nimi, ze jazdit s nim je radost. prejazdy zakrut (najma vyjazd z dialnice, ktory denne absolvujem :-)) su prijemne a auto ide ako po kolajniciach.
- jedine co mozem tomuto autu vytknut je vnutorny priestor na sirku v porovnani s predoslou 307SW, hoci focus je porovnatelne siroke zvonka, ak nie sirsie. ale da sa s tym zit
- dalej je to male mnozstvo odkladacich priestorov, schranok a tie, ktore su, su dost neprakticke (pre moje pouzitie), ale i s tym som sa zmieril
- poslednou vecou je hospodarnost - konkretne servisne intervaly. 20.000 km v dnesnej dobe povazujem za malo -
« hlučnosť motora 1,6 Ti-CVT
Keď som svoj Focus kupoval, zvuk tohto motora bol takmer ako dobre utlmený diesel. Časom po najazdených km sa menil a po cca 5000km už zmeny nie sú také výrazné. Napriek tomu oproti Škodováckej 1,6MPI je mierne hlučnejší. Narozdiel od 1,6MPI 75kW je zvuk motora hrubší, baritonový, príjemnejší, tým viac podčiarkuje športový charakter auta. Ale FF2 je lepšie odhlučnené auto a hluk sa stáva nepríjemným až pri jazde po diaľniciach. Fakt by šiesty rýchlostný stupeň tomu pomohol vzhľadom na krátke rýchlostné stupne. Hlučnosť auta tiež je daná predovšetkým štandarne dodávanými a okrem hlučnosti inak perfektnými 16 palcovími pneumatikami Continental Sporcontact 2. Svojim charakterom je však FF2 s motorom 1,6Ti-CVT skôr vhodný na okresky ako na diaľnice.
Auto som kupoval ešte v akcii "First edition" na jar v roku 2005. Pri kúpe som mal dosť veľké obavy so spoľahlivosťou auta, keďže som kupoval auto z prvej vyrobenej série FF2. Napriek tomu musím zaklopať, nemal som doteraz žiadne problémy a auto šlape ako hodinky. Kvalita spracovania je dobrá, viac menej porovnateľná s autami z tejto triedy (octavia, golf, astra) mne sa z vymenovaných subjektívne interiér najviac pozdáva, teda čo sa týka použitých materiálov aj usporiadania. V množstve úložných priestorov je však slabšia ako O2. -
"-- skrytý --" 02.01.07 21:44
« Re: Skusenosti FF2 1,6 Ti-CVT GHIA sedan
No z tychto prispevkov vyzera Focus ako celkom dobre auto :-) Ja po 60tis s TiVCT mam aj ine skusenosti. Samozrejme jazdne vlastnosti su fakt dobre, o tom nema zmyseldiskutovat. Motor je celkom fajn, da sa s nim aj sportovo vyblnut, ale je na moj vkus prilis hlucny, taktiez hluk od podvozku je dost vyrazny. Dokonalost spracovania nemozem az tak chvalit ako predosli kolegovia - uz po nejakych 10tis boli menene tycky riadenia, unik chladiacej kvapaliny kvoli prehrdzaveniu tesnenia, vrzganie z roznych miest.
Ked ale citam toto forum, tak kazdy ma bezproblemovy kus a ja tu jediny pindam na kvalitu...
Ale celkovo som tak +- spokojny...
Prajem vsetkym vela stastnych kilometrov do noveho roku... -
« Skusenosti FF2 1,6 Ti-CVT GHIA sedan
ja môžem len potvrdiť to čo už napísal cptn o FF2.
Focus som kupoval hlavne z týchto dôvodov:
- najlepšie (a ešte stále) výsledky nárazových testov v EuroNCAP
- motor 1,6 Ti-CVT 85kW nebol tak prehnane predražený ako 1,6FSI 85kW v Octavii2
- menší záujem zlodejov o Focus ako o VW, Škoda, Seat,
- zľava prí kúpe auta - na výbavu cca 80tis Sk naviac k výbave GHIA
Sám jazdím na firemnej Škode O1 1,6 75kW a jazdil som aj na Škode O1 1,9TDI (kým mi ju neukradli) a musím povedať, že jazda Focusom 2 a Octaviou 1 je ako "nebe a dudy". Octavia nie je zlé auto, dokonca je praktickejšie ako môj sedan Focus ale jazda vo Focuse je pre mňa doslova "psychoterapiou". Pocity, ktoré Focus pri jazde ponúka boli doteraz pre mňa nepoznané a ani som ich tak neočakával a o to viac mi dávajú potešenie. Jazdné vlastnosti Focusa sú fakt také dobré ako sa o nich rozpráva. Poznám to každý deň, keď idem ráno do práce na O1 a cítim ako mi zadok auta jemne uletuje pri prejazde električkových koľajníc na kruhovom objazde. Ak poobede idem na súkromnom Focuse 2 po tej istej trase som si oveľa viac istý stabilitou auta. Focus sa výrazne menej nakláňa v zákrutách. Pritom sa nebojím povedať, že Focus je oproti Octavii "mäkké" auto, proste octavia má výrazne tvrdšie pruženie ale nedrží tak na ceste ako FF2. Octáviu nemám problém (aj ľahšiu 1,6 kW) dostať aj v lete na suchej ceste do nedotáčavého šmyku. Focus je neporovnateľne viac neutrálny. Každý prejazd zákrutou je Focusom doslova radosťou a ja si ho vždy aj užívam a podvedome hľadám hranice priľnavosti Focusa. Je to doslova akoby auto išlo po koľajniciach. Tieto pocity fantasticky dopĺňajú perfektné riadenie s veľmi strmým prevodom a perfektnou spätnou väzbou od vozovky a špičková radenie prevodových stupňov. Na druhú stranu to auto ponúka oveľa viac komfortu ako všetky škodovky, sedadlá vo FF2 majú masívnejšie čalúnenie, prirodzene vyšší posed. Ani dlhšia jazda neunavuje tak ako v škodovkách. To auto je proste dokonalým kompromisom medzi športovým zážitkom vodiča a pohodlím pre spolucestujúcich. Motor mi postačuje a je citeľne živši a dynamickejší ako 1,6 MPI v O1 (Ti-CVT má naviac 10kW) aj napriek vyššej váhe Focusu. Na dlhších cestách by sa však zišiel šiesty rýchlostný stupeň. Ale tento motor je vhodnejší na športové vyžitie a pocity z jazdy ako dieselové motory a pri tom koľko ja ročne najazdím by som volil ten istý motor.
Nechcem však Focus prehnane chváliť, je to predsa len auto v konzumnej triede ale tie pocity z jazdy sú proste také. V jednom, včom zaostáva za Octaviou je variabilita kufra. Myslím, že keby ford vyrábal Focus vo verzii liftback, bolo by to dokonalé auto. -
« Bez nadpisu
Shrnutí FORD FOCUS II, 2,0 TDCI Ghia - po 60tisích.
(Předchozí zkušenosti s Escort, Focus I, V40, Mondeo I,II, Astra F,G)
Vstupní parametry pro koupi:
- pohodlný dynamický kombík pro dlouhé cesty, i s naloženým autem, pro svižnou jízdu i při pohodlí posádky
- musí se do něj vejít europaleta naložitelná vysokozdvihem
- interiér - pohodlný tak, aby fungoval jako kancelář a neunavoval zbytečně řidiče
- exteriér - nenápadný
- motor - silný diesel
Vybral jsem tedy:
FFII, 2.0 TDCI, Ghia + automat.klima, 16"kola, plnohodna rezerva, IVD(ESP,TCS,EBA), vyhřív. sedadla, rádio s MP3 a 8mi repro, přídavné topení (až po nastartování), xenonové výbojky (ne od Fordu), defend-lock, sada viditelnosti, velur koberce, tmavý interiér, exteriér tmavá modrá (nemetalická).
Cena: relativně vysoká, hodně snížená prodejcem a špičkovým servisem: www.fordautoeden.cz
Zkušenosti:
Téměř každým okamžikem si vychutnávám kvalitu, provedení a parádní jízdní vlastnosti tohoto modelu. Používám sportovní úroveň řízení (velká zpětná vazba od kol), ale i další 2 splňují přesně to, na co jsou určeny. Řízení je velmi rychlé, např. málokdy se podaří vjet do pozdě rozpoznané díry s kanálem, nebo díry v zatáčce na suchu. V kombinaci s IVD je v zimě naprosto dokonalé svezení s velkou dávkou jistoty, pro mě dosud nepoznané. Řazení je přesné, zcela bez chyb, rychlé, 6.st. ve 180km/h točí 3000min-1!. Odhlučnění interiéru v pohodě, v mondeu jsem musel pořád nějak nastavovat automat.klimu (foukání), tady se starám snad jen o teplotu, občas zapnu vnitřní cirkul kvůli pachu zvenčí, případně max.teplo (to zapíná i výhřevy oken). Interiér až neobyčejně prostorný, i na zadních sedadlech, všude spousty místa a pohodlí. Jen 5.tá osoba vzadu při delších cestách trochu remcá (tvar sedáku).
Kufr není z nějvětších, ale zatím se do nej vždy vešlo vše, vozím často 2-3 kola, lyže, bežky, používám vždy sklopený 1 zadní sedák. Občas vezu i hodně těžkou europaletu, popř. 2 menší, popř. nějaké stroje, naprosto bez problému, silný motor a kvalitní podvozek s ničím nemá problém. Minulý rok jsem nechal dát pořádný zástěrky, díky tomu se auto méně špiní (zvlášť přední okna), navíc pro zimní provoz mi to přijde zcela nezbytné (drobné kamínky).
Spotřeba - je o něco vyšší než udávaná, je však pravdou, že po zahřátí motoru jezdím rychle (tím nemyslím brzda-plyn, jen prostě svižněji, spotřeba je tedy vyšší. Ušetří mi to však na cestě i 1 hodinu času). Tedy - např. cesty po okreskách, např. Přerov - Turnov, spotřeba 5,5-6l, dálnice D1 pokud jedu opravu hodně rychle - 7,2-8,0, kombinovaná kolem 6,5. V létě jsem se na 200km dostal na 4,5 při cestě do Krkonoš. Je pravda, že klimu nevypínám, svítím pořád.
Problémy:
díky špičkovému servisu i prodejci - www.fordautoeden.cz, v podstatě žádné extra problémy nebyly. Hned po 600km mi odešlo servo, za 1 den bylo nové, drobné úpravy jsem vždy narychlo vyřešil v servisu (u pravého sloupku u střechy nedobré zvuky - uvolněný jakýsi úchyt, apod.), trochu mě zlobí dodělávané xenony, ale i ty již mají řešení. Nejhorší byla srážka s velkým předmětem upadeným z auta přede mnou ve velké rychlosti. Náraz do auta poměrně malý (auto to skoro nepoznalo) škoda však velká - chladiče, pravá strana karosérie lehce poničená, a hlavně - nakonec i celý nový motor (při srážce proniklo do sání sklo). To už je však za námi, aspoň sem musel na měsíc sednout do staré verze Focusu a zjistit, jak rozdílná to jsou auta (ne podvozkově, ten ma statší typ taky perfektní).
Co mne úplně nadchlo:
- autom. stěrače, jízda v zimě díky ESP, jednou jsem použil brzdového asistenta - paráda. Koukal jsem na názvy ulic myslím v Opavě a auto přede mnou zastavilo, já byl nucen dupnout na brzdu. Automat sám poznal, že už brzdím na doraz a zapojil ostatní systémy tak, aby auto v podst. stálo na fleku. Mazec.
- kvalita podvozku s pořádným motorem - neuvěřitelně dobré svezení zejména na dlouhých cestách (kdy to poznáte nejvíce), naprosto bezproblémové předjíždění.
- klimatizovaná skříňka před spolujezdcem, kam se vejdou 2 1,5 litrové pet láhve, plus nějaká droboť.
- osvit xenonů - pořád je mám sklopené cca na 3,5, i tak svítí parádně. Víc je pouštím jen v hluboké noci, či velmi časně ráno, navíc je i tak sklápím, pokud potkám protojedoucího.
- po 60.000 není v interiéru žádný neodstranitelný hluk. Sedačka se přitáhla, pedál spojky namazal, jakýsi úchyty znovu připevnily. Auto jako nové.
- navíc nejvyšší pasívní bezpečnost *****
Co bych změnil:
- trochu bych přidal bederní opěrce v sedáku řidiče /možná mám ale divný záda/
- snížil bych hlučnost studeného dieselu (to je ale naprosto normální, zvlášť u 2,0)
- kdyby Ford dodával - zkusil bych proměnlivé nastavování podvozku, když jedu sám a nemusím brát úplně ohledy na spolujezdce, rád bych nastavil ještě trochu sportovněji
- už bych nebral přední mlhovky. V kombinaci se xenony nejsou vůbec poznat.
- světlo pro couvání je jen 1 a silně uvažuji, že nějak dodělám další, nebo zvýším jeho světelnost.
Celkové hodnocení:
Kdo nepotřebuje extra velký kufr, "chce a umí se dobře svézt", nepotřebuje na oko velký a luxusní automobil, bych toto auto vždy doporučil. Vždy po jízdě (občas i při) ho láskyplně pohladím a pochválím, o jiných autech se v jeho přítomnosti ani nebavím :)
Pozn.:
1) Hodnocení je subjektivní
2) použitá reklama na dodavatele není PR, ale vyjádření díku za jejich služby. -
"-- skrytý --" 02.01.07 11:41
« Bez nadpisu
Zdravim fotrik si chce kupiť focusa 2 zo zahraničia a rozhoduje sa medzi 1.6 TDCi a 1.8 TDCI. Ktory by ste odporučili? Dočital som sa že 1.8 je o dost tažšia a kedže vykonovo su na tom skoro rovnako 80Kw a 85Kw tak sa ja skor priklanam k tej 1.6. Ale chcel by som vediet aj vaše nazory dik ;-) -
« Bez nadpisu
ESP neni nic co by clovek nejak extremne nutne potreboval.
Zdenekold jinak gratuluji dobra volba ! Trend + je fajn.
Oficialne udavana sleva je az 131 200,- u akce Focus Gold.
V Trendu plus je napr:
* Manuální klimatizace
* 6 airbagů
* Stereorádio / CD přehrávač 6000, 6 reproduktorů, dálkové ovládání
* ABS s el. rozdělovačem brzdné síly EBD
* Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
* Elektricky ovládaná přední okna
* Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
* Sloupek řízení nastavitelný ve 4 směrech
* Imobilizér
* Verze kombi s možností odpočtu DPH
Dale treba balik Duální automatickou klimatizaci a 16" kola z lehkých slitin dokoupíte jen za 24 000 Kč.
To plati globalne u vsech dealeru, na vozy ktere jsou uz vyrobeny-skladove.
Plus k teto nabidce muze kazdy dealer pridat jeste vlastni zvyhodneni. -
"-- skrytý --" 01.01.07 17:38
« brzdenie
zdravim vas vsetkych v novom roku 2007!
a aby bol vesely, stastny a vy zdravi prikladam linky na dve videa:
fofo2 50kmh-0kmh
asfalt
[odkaz]
ujazdeny sneh
[odkaz]
i ked tohto roku vela snehu nie je, ak nejaky napada, nezabudnite na obrovske rozdiely medzi brzdenim na suchu a na ujazdenom snehu. vedel som, ze su rozdiely, ale ze az taketo markantne.... ufff. ABS je potvora. -
"-- skrytý --" 29.12.06 09:27
« Re: Re: nový Focus
To je těžko takhle jednoznačně říct. Oni sice udávají slevu 167 000 Kč, což by bylo asi 29%, jenže to je z ceny na objednávku do výroby a s možností konfigurovat, v praxi navíc existují různé slevněné packy. Tu skutečnou slevu odhaduji asi tak na 80 000, tekže někde kolen 16 - 17%.
Doplněno: a "vánoční" sleva pro mě byla, že cena určená pro leasing platila i při platbě v hotovosti.
Jinak přeji Všem jen to nejlepší do Nového roku. -
"-- skrytý --" 27.12.06 13:49
« nový Focus
Dnes jsem složil zálohu na nový Focus Combi 1.6 74kW, takže se na stará kolena stanu Focusářem. Vzhledem k tomu, že jsem původně sháněl Fabii Combi 1.4, tak by odmítnutí této akční nabídky za 399 tKč bylo pokoušení pánaboha.
Hodně mi pomohla tato diskuze, určitá lhostejnost prodejců Škody a naopak ochota ještě více slevit u Forda.
Jak jsem psal v diskuzi k motoru do Fabie, nemá to metalízu, což je určité minus. Výbava je Trend+. V ceně je prodloužená záruka na 4 r./100 tkm. Tato prodloužená se sice netýká opotřebení, ale je to určitý pocit jistoty. A kladně hodnotím i roční asistenční službu v Evropě, protože něco takového mi žádný prodejce Škody nenabídnul.
Jediné, co by mohlo být předmětem diskuze je absence ESP, což je dobrá věc, ale zatím jsem to nikdy neměl, tak se bez toho budu muset obejít i teď. -
"-- skrytý --" 24.12.06 10:54
« Bez nadpisu
Šťastné a veselé Vianoce všetkým!!!
2Honya vo FOFO2 je dojazdova rezerva. no da sa dokupit aj plnohodnotna (na Slovensku za 1300 Sk). v tom pripade sa vsak objem kufra zmensi - zvysi sa dno. videl som vsak s takymi rezervami vyuzitie priestoru, odkladacie priecinky - no len v nemecku... podla mna dojazdova staci, aj tak sa nechutne zle vymienaju kolesa - nechcu ist dole...
motor 1,6 TiVCT ma 20.000 km servisne intervaly a predpisany ma 95oktanovy benzin. olej tam je tusim 5W-40, ale nie som si velmi isty... nechce sa mi ist do garaze pozriet. :*)
no moja skusenost s 98 oktanom, pripadne vyssim je, ze od motora pri pridavani nepocujem jemne klepotanie... ale asi som tu s tym jediny, lebo nik sa mi k tomuto mojmu postrehu este nevyjadril. -
mates2 24.12.06 08:32
« Re: Re:
mam pocit že se , že se pleteš , protože dvoulitr ve focusu je od frantíků, kdežto v mondeu je od fordu. jinak fakt nevim , když to dle jejich slov zaslepili a čekali na díl tak to chytalo normálně a proto se mě nezdá ta verze s tim vstřikem. jsem z toho lehce rozvrkočen. no nic číslo na ford assistance mam, tak snad do ledna to bude jezdit, nebo mezi svátkama je navštívim. -
« FF 2 sport 1.8 TDci
Tak prvne vsem pekny Vanoce :-) ...
Takze mel jsem Focuse prvni generace s motorem 1.8 TDci 100 koni, koupen jako novy, posledni mesic rok 2004, po 20 000 km prehran soft na 115 koni primo dealerem Fordu, znat to bylo moc, mam neco najezdeno s opravdovymi auty, od 330i pres vsechny mozne amg az po S4 tim, chci jen povedet ze vim co znamena opravdovy vykon u vozu, to jen kdyby mi chtel nekdo vysvetlovat co ze to pisu, ze 115 je nejaky vykon. Ano, je, zanat to bylo, jak v pruznosti tak v celkove rychlosti, atakovat 210 km nebylo velikym problemem.
A ted, auto mi ukradli pred 3 mesici a ted nedavno, kdyz uz jsem byl rozhodnut pro jednu znacku, jsem zasel zpet za znamymi do Fordu a byla mi nabidnuta 30 procentni sleva na nove auto z vyroby. Takze jsem si ojbednal Focuse sport s 1.8 TDci, sadou sportovnich dopnku, ESP, dual klima, metla, adaptivni svetlomety, chlazena prihradka, tonovana okna, barva cerna metla. Tenhle motor ma ale jine parametry nez drivejsi 1.8 TDci v krouticim momentu, drive mel 250 nm ktery se zvednul na 280 nm. Tenhle ma v zakladu 280 nm a kratkodobe skoci na 300 nm. Chvili jsem se s tim motorem projel a nezdal se mi spatny. Chtel bych znat vase zkusenosti snim, co se tyce predjizdeni, spotreby, zvuku, kultivovanosti projevu, vykonnostni krivka, maximalni rychlost atd :-). Beru 1.8 s nekolika duvodu, pov. ruceni, pres tyden jezdim vzdalenosti 20 km prace a zpet domu, asi tak 5 az 6 krat denne, zalezi podle toho kolik mam klientu. Co me ted stve je to, ze ten motor je tezsi, ale to uz byl i ten drivejsi a dali se s tim delat psi kusy :-). Chtel bych znat jen vase nazory a vase zavery, co se tohoto motoru tyce. S prvni generaci Focusu co se tyce spolehlivosti to moc dobre nebylo na to ze auto bylo nove, uz jsem forda z tohoto duvodu nechtel, ale .... cena ted rozhodla a urcite nelituju, FF je auto na denni jezdeni a take na zabavu, kdyz se dostanete na klikatou okrsku, tak si to uzijete, vite o cem hovorim. Predem dekuju za vase postrehy a pripominky. -
"-- skrytý --" 24.12.06 00:19
« Re:
Tak to je opravdu spatna zprava. Jestli na to nekdo prijde a opravi to tak si asi zaslouzi Nobelovu cenu :roll: Ja dneska jezdil docela casto a nic...klepu na drevo..ale je to neprijemny pocit, kdyz nevis kdy se to objevi (zakon schvalnosti je, ze se to objevi kdyz nejvic spechas). Jak pise "zhrado" - dalsi mozna pricina by mohly byt vstriky. Zkus se jich na to zeptat a pozadat je at premeri vstrikovani pri volnobehu. Ja tam zajedu taky a budu taky tlacit. Auto je v zaruce tak se toho musi vyuzit. Jinak se ptam i ostatnich ve foru - mate nekdo zkusenosti se startem motoru 2.0 TDCi? Stava se, ze nastartuje jakoby na min valcu, plyn nereaguje (otacky se nedostanou pres 1000) a po case se bud sam zadusi nebo po pridani plynu shasne...Zalozil jsem na to forum 2.0 TDCi nebot tento motor maji i Mondea - at se neumezujeme jen na Focusy. -
mates2 23.12.06 20:36
« Re:
tak příteli špatná zpráva. auto jede , egr po opravě a pojede to zpět do servisu, protože po návratu do prahy a jedný zastávce cestou domu to opět chytlo na dva a to čyřikrát po sobě . tak nevim jsem z toho nějakej divnej. no mezi svátkama se tam zastavim jestli to nedá pokoj. -
"-- skrytý --" 23.12.06 20:33
« Rezerva??
Rád bych se zeptal, zda u Focusu II je plnohodnotná rezerva nebo pouze dojezdová a ještě dotaz na motor, jaký servisní interval má 1,6Ti-VCT a jaký předepsaný benzin /doufám že 95 octanů/ a jaký olej.
Mockrát děkuji a všem krásné svátky /PS po Novém roce se stanu doufám spokojeným majitelem takového exempláře/ -
"-- skrytý --" 22.12.06 16:54
« Bez nadpisu
Ahoj, gratuluju k uspesnemu dotazeni do konce a preji hodne startu a kilometru bez problemu. U ktereho Fordu ti to opravovali - u Valouska? Dej za nejakou dobu vedet jestli je to uz v pohode. I pres to zkusim zajet do Fordu odkud jsem to auto bral a uvidim. Kdyz tak je zkusim odkazat na Valouska, ktery uz s tim ma zkusenosti. I kdyz si myslim, ze mi reknou neco podobneho jako Tobe ze zacatku. Mam jeste do unora nejakou kartu Ford servis a myslim,ze odtah je zahrnuty ve sluzbach te karty, tak uvidim, ale po pravde receno budu nejradsi az to budu mit za sebou. Taky vozim malou dceru a nechce se mi zustat nekde trcet. Hezke Vanoce. -
mates2 22.12.06 15:48
« Re:
už jsem doma , auto taky. ptal jsem se stojí to asi 5200kč jako ten ventil.
jinak jsem to koupil když to mělo necelejch 18tis. najet a začalo když jsem se přiblížil k 20tis. km.
/stalo se mě při teplotě asi minus dva stupně že motor dvakrát otočil a chcípnul. po dvacátém pokusu nastartovat jsem šel k Valouškovi pro radu. vyřešili mě rychle. za prvý : máme toho moc přezouváme gumy. za druhý : přimrzla vám vysrážená vlhkost dejte aditivum do nafty. bože valil jsem oči jak blázen auto v záruce, po prohlídce a takový zájem. smutně jsem pohlédl přes rameno k bazaru kde stojí naše bejvalka primera. no nic aditivum jsem koupil a na neustálé dotazy dcerky jestli pojedem k babičce jsem odvětil jdem to zkusit otepluje se . po desátém nastartování a běhu motoru stylem 3-4 nebo jen na dva se rozutíkal k běžným volnoběžným otáčkám a posléze se rozběhl.
dnes se však situace opakovala pouze s tim rozdílem že motor naskočil ale běžel pouze na nějakých 500ot při volnoběhu a nešlo přidat.
po asi šestém nastartování se motor rozběhl jako by nic a zase jel/
potom to dalo pokoj a v podstatě se to dělo že jsem zastartoval a někdy chytil na poprvý nebo až na podruhý což bylo tak půl na půl při mém každodenním ježdění. a jednoho dne nic a odtah. jinak oprava v záruce zdarma a podle slov člověka , kterej má na starosti prodej už tam měl v těchto kilometrech auto z německa, taky předváděčku z už vyměněným egr ventilem
jinak tu závadu zjistili až když to přestalo jet úplně jinak prej na to nepřijdou než když to zůstane mtvý. zjisti si levnej odtah a čekej až to přijde >:D >:D >:D -
"-- skrytý --" 22.12.06 14:18
« Bez nadpisu
ok, diky a cekam jak jsi vyridil. Presne to mi taky rekli, kdyz uz jsem tam byl jednou minuly tyden - nastartovali, projeli a vse pry je v naprostem poradku, tak nevim, asi mam pockat az to vubec nenastartuju na druhem konci republiky :-( Nechapu o co jde, auto nebylo zrovna nejlevnejsi a navic je jeste v zaruce takze z jejich kapsy to nejde. Jak dlouho ti to blblo? I v lete nebo se to zhorsilo az v zime? Diky za info. -
mates2 22.12.06 06:51
« Re: Re: Re: 2.0 TDCi
jo tak to nevim co to stojí. nicméně se se mnou o těch problémech nechtěli bavit , protože vždycky jsem to nastartoval. až to jednou nechytlo vůbec a pak to teprve napíchli a řekli tuhle verzi. jejich oprava spočívala v tom že ho zaslepili a objednali a úterý přišel. dneska to tam vezu tak uvidim. cenu se teda zeptam doufám, že to nebudu platit když je to v záruce. jenom mě zaráži , že máme skoro stejně ujetý kilometry . aby to nebyla nějaká výrobní vada, ale ty píšeš , že máš 06 rok a já mam 05. ne že by mě to těšilo , ale jsem rád že je tu někdo se stejnou závadou. aspoň budem vědět. odpoledne jsem hodim jak jsem dopad.
ted dopiju kafe a za chvíli vyrazim mam tam bejt v pul osmy -
mates2 21.12.06 20:27
« Re: 2.0 TDCi
zřejmě naprosto stejnou závadu mě budou řešit výměnou EGR ventilu. kilometrů mam tušim asi 21tis. jinak se jukni na dieselpower forum tam jsem to popisoval, včetně toho co mě říkali v servisu. nechci se o tom znovu rozepisovat abych nechytnul zase nerva. stručně řečeno jednoho dne to nechytlo vůbec a poslal jsem jim ho na odtahovce -
"-- skrytý --" 21.12.06 14:52
« Bez nadpisu
hansg daj si vyvazit kolesa niekde inde este. mne prednedavnom obuvali v jednom pneuservise, bol som pri tom, ukazovalo to dobre hodoty ale kmitalo to, tak som to vzal do ineho servisu a tam sa pytali, ze kto to robil, ze nieco tak zle uz dlho nevideli. -
« Focus II 1,6 16v / vibrace
Všechny zdravím, mám asi 14 dnů nového Focuse 1,6 benzin / hatchback. Vše super až na to, že od začátku řeším lehké vibrace vozu od 120 km/h. Prostě při stotřicítce se volant a celé auto lehce klepe a navíc mírně táhne do prava. U forda mi dvakrát vyvažovali kola a kontrolovali geometrii a nic nepomohlo. Ještě se s tim prej u nového auta nesetkali. Tak mám jezdit dál a uvidí se. Docela mě to štve, že mám nové auto a hned s nim jsou starosti. Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Všem děkuji za případnou pomoc. -
"-- skrytý --" 21.12.06 14:30
« 2.0 TDCi
Mate nekdo zkusenosti s chovanim motoru 2.0 TDCi po nastartovani? Stalo se mi, ze po nastartovani se motor chova jako by sel na min valcu (divny zvuk) a plynovy pedal nereaguje. Po chvili bud sam zhasne nebo po ridani plynu se zadusi. I po dalsim nastartovani se chova stejne. Kdyz se necha bezet delsi dobu (cca 3-4 min) tak pak najednou zacne reagovat a je v pohode. Naftu beru na Benzine. Nedela to pri kazdem nastartovani, ale objevuje se to. Vite nekdo cim by to mohlo byt? Rok vyroby 02/2006. Najeto 23 000. Diky. -
patl 21.12.06 10:10
« Re: Focus II nebo Mondeo
karbox: Taky jsem se rozhodoval podobně a nakonec vzal menší auto. Problém s místem nemám, jen ve focusu se člověk moc nevyspí (což mi nevadí), dvoumetrový letiště jako v mondeu to není. Zase se líp parkuje, takže je to něco za něco. Na 1.8 je o dost levnější povinný ručení. Možná focus se stejně výkonným motorem o něco líp pojede, protože je o trochu lehčí, ale nevím, v mondeu s tímhle motorem jsem nejel. Zkoušel jsem nějaký tdci 100kW. Přinejhorším si hoď korunou :-) -
mates2 21.12.06 05:26
« Re: Focus II nebo Mondeo
to nemáš jednoduchý . nicméně švagr má mondeo kombi , zatím teda najel asi 6tis aje spokojenej. předtim měl lagunu. akorát nevim jak výkon, motor, ale řikal 2.0tdci. jezdí za šest na sto a to je úplně syrovej. samozřejmně že mě to půjčil takže jako to v podstat je celkem slušný, ale na mejch 185cm/110kg i zbytečně velký. on to má jako služební a těch 6tis nalítá za měsíc ale na těch mejch 30tis ročně ten můj focus bohatě stačí. -
« Pridavne kurenie pre dieslove motory
V cenniku na ford.sk je vyskrtnuta polozka "Pridavne kurenie pre dieslove motory". (je to elektricka spirala)
Volal som im, ci to znamena, ze je to uz v serii alebo sa to uz neda objednat. Odpoved bola, ze sa to uz neda objednat.
Dost ma to prekvapilo, kedze na ford.cz je to normalne uvedene v cenniku a najma ked Octavia to ma v serii.
Viete sa niekto k tomu vyjadrit ? -
"-- skrytý --" 15.12.06 00:22
« Bez nadpisu
Juraj S. : skus ci to neni uvolnena zasterka, mne tiez nieco buchotalo pri lavom prednom kolese, asi tak 80 km/h a vyssie... zistil som, ze mi uletel jeden z dvoch srobikov na zasterke a bola trochu uvolnena. zohnal som si rovnaky srobik a buchanie prestalo... :idea: -
Juraj S. 14.12.06 15:31
« vyhrievanie zadneho okna
Mam FoFo II 1.6 TDCi 90 k asi pol roka a teraz som prisiel na to, ze mi nefunguje vyhrievanie zadneho okna. Nemali ste niekto podobny problem?? A este nieco.. Asi pri 90 - 100 km/h sa zacne objavovat trochu divne buchotanie v lavo v predu. Nie je to nic hrozne, ale pri vypnutom radiu to dost rusi.... Pri prehliadke mi povedali, ze som mal uvolneny podblatnik, ale zase to buchoce.... nemali ste podobne problemy....???? Ake mate skusenosti so spolahlivostou 1.6 TDCi 90 k??? Ja mam teraz 27 000 km, ale trochu mam obavu, ci sa nezacne kazit... Dik za odpovede -
"-- skrytý --" 11.12.06 10:46
« Bez nadpisu
misoo, mam tam klasicky papierovy filter... to som len nahlas uvazoval...:oops: lebo tiez som sa docital, ze to moze mat nepriaznivy ucinok na motor, (tzv. vaha vzduchu - i ked mne ako laikovi to vela nehovori...) tak som od toho upustil a dat tam iba vlozku... no, to zas nie je ono, podla mna. na strankach k&n tiez nie je takyto kit pre TiVCT, len pre klasicku 1,6.
co sa studeneho vzuchu tyka, je to fakt. na zimu su odporucania dat tam klasicky filter.
zvuk to ovplyvni poriadne - znamy ma smart forfour, mal iba vyfuk (teda len posledny tlmic), no ked dal i otvoreny sport. filter, tak to zacalo buracat... pre mna moc hlucne, radsej mam tlmeny, dunivy zvuk... mnohi "tuneri" tu v okoli (ci uz stare alebo nove auta) maju riadny "rámus", len sem-tam sa objavi prijemny, syty, hlboky zvuk.
a take nieco by som rad docielil na tej potvore vysavaci TiVCT >:D >:D >:D
stacil by poriadny vzduchovy filter a komplet vyfuk. -
"-- skrytý --" 10.12.06 21:36
« Bez nadpisu
yoyo : pocul som, ze ten otvoreny filter ma nevyhodu, ze nasava do motora v zime studeny vzduch. neviem ci je to len blud... ale hlavne by tam vraj bol aj mensi problem pri montazi, tusim nieco s nejakym snimacom, ale nevyznam sa, tak som si povedal, ze staci aj samotny flter. :roll:
ty tam mas ten kit ? ako s montazou ? ovplyvnilo ti to nejako aj zvuk ? ak hej, ako ?
ten zvuk toho vyfuku je hlucny, ale ako taky sa mi moc paci. chcel by som taky isty zvuk, ale s "volume" niekde o par poschodi nizsie... ;-)
Lubos : Ti-VCT je vo vyssich otackach fakt dost hlucny, ale zvuk ma pekny, mne sa to paci a vyhovuje mi to. ak by ma to niekedy prestalo bavit, tak si nalepim pod kapotu tlmiaci material za par stovak... :idea: ;-) -
"-- skrytý --" 10.12.06 21:19
« focus
Zdravím.
Měl jsem Focuse II 1,6 Ti-vCT a po roce jsem ho prodal.
Vadila mě hlučnost motoru při otáčkách nad 2500
Pak hned po prodeji jsem vzal zase novýho ,i pro povinný ručení, s motorem 1,8 TDCi.
Jsem z něj opravdu spokojený.
Nezávislé programovatelné topení jsem si vzal k tomu za příplatek, maslím že 35000 Kč.
Bohužel není na dálku, dělají to jen do Mondea....
Vytápí interiér i motor. Je to Eberspacher, teplovodní , takže krásně předehřívá i motor.
Opět bohužel, ale nejde naprogramovat tak jak bych si představoval, tedy :kdy se má topení zapnout a vypnout, ale jen : kdy má být interiér a motor vyhřátý.
Takže poměrně žádná kontrola.
Chtěl jsem dodělat dálku na topení, ale nejde to... 8-s
Přivítal bych, abych z domu nebo z práce jen na dálku zapnul topení a pak za chvilku do něj hupsnul, popř. zase mohl vypnout, kdyby mě před záčátkem jízdy něco do toho přišlo, ale nejde to... 8-s
Připlaťte si do vyhřívání sedadel, stojí to za to...jsou teplá doslova za pár sekund... :-) myslím že je to za 10800 Kč..
Bezpečný kilometry..One Saint -
"-- skrytý --" 10.12.06 20:02
« Focus II a nezávislé topení
Uvažuji o koupi FFII kombi, jsem spíše na benzíny vzhledem ke kratším trasám a nájezdu cca 20000km/rok. Ale dle diskuzí je 1,6 74kW spíše slabší a Ti-VCT hlučnější a žíznivější. Proto teď uvažuji i o 1,8TDCi (ekonomická volba) a doplnit si ho nezávislým progr. topením. Chci se zeptat, zda topení je na dálkové ovl. a zda vytápí interiér i motor. Myslíte, že to uleví motoru a turbu při krátkých trasách v zimě? Díky -
"-- skrytý --" 10.12.06 19:46
« Bez nadpisu
hej, hej... podobna skusenost. ale tiez som nevedel, ci je to naozaj alebo placebo efekt... :-) kazdopadne nieco na tom bude. ale ja ked uz, tak otvoreny kit. i ked na nemeckych i britskych forach od toho odradzali...
a ten odkaz... ufff, riadne hlucne. >:-[] ja radsej tlmeny, nie velmi napadny zvuk... -
"-- skrytý --" 10.12.06 18:29
« Bez nadpisu
yoyo : spokojnost urcite je, samozrejme zalezi co od toho cakas. nejake extra zvysenie vykonu som neocakaval, ale nieco tam predsa asi len bude. zda sa mi, ze je to sviznejsie v nizsich otackach a rychlejsie sa to splha do vyssich otacok. ale je to len mala zmena, dufam ze to neni psychoefekt... :roll: ale co mozem povedat s urcitostou, tak spotreba mi isla trochu dolu. pri 130 mi to zralo presne 8,0 a teraz "iba" 7,7 !! montovali mi to priamo vo forde, maju kusenosti s motorsportom (ford kois banovce) a tieto KN-ka vraj zvysuju vykon o cca 3%. hlavne som rad, ze sa v lete nebude motorcek az tak zadychavat a mal by lepsie zvladat dlhodobejsiu zataz.
vyfuk nemam (zatial), chcem si dat buduci rok nejaku koncovku s tlmicom. nieco tichsie so zaujimavym zvukom... napriklad nieco taketo, ale tichsie : [odkaz] >:-[] ;-)