FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.01.07 21:46
« Re: Spotřeba
Díky, taky to nemám na zrovna na nákupy, bude jezdit až se z něj bude kouřit, škoda, že nemám na diesel.
Asi do toho pujdu, je to mazel :-) Za kolik jsi kupoval? Obstřelil jsem několik dealerů a zatim jsem se dostal na 435 se sadou Gold, metalízou a vyhřívaným předním sklem. Nevim jestli to je OK, nebo jestli se někomu podařilo srazit je víc?
Co na tu cenu říkáte vy ostatní??? -
"-- skrytý --" 22.01.07 16:52
« Bez nadpisu
yoyo : diky, je to folia, cena 1000,- aj s nalepenim. svetla su tmave, avsak pri zasvieteni je to na 99% jak bez folii. dobra vec ;-)
Focus : mrkni na www.ford-focus.cz , tam je toho plna pr... a autor stranok, Foki je fakt manik, vie zohnat mozne aj nemozne za normalne ceny :idea: -
Dong1 20.01.07 22:49
« Bez nadpisu
Kdyz tady ctu ty dohady o motorech, tak sem znovu vrazim clanek s lidovek.
Motory Ford TDCi
Společné označení, různé konstrukce
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstrukční řada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
2002
Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
Konstrukční řada: Puma
Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit př. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
Šestnáctiventilové čtyřválce řady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní označení TDDi. Je to odolný motor s rovzody poháněnými bezúdržbovým řetězem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého přímého vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu třeba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevyčistitelné kanály uvnitř tělesa čerpadla, kvůli kterým musí být často měněno celé těleso. Navíc nezřídka jebne jeho řidicí jednotce. Všechny závady tohoto čerpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc Kč (měření, rozebrání, díly, měření, nahrání kompenzace), což je třetina ceny nového.
Označení TDCi přišlo se vstřikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly značné problémy se zadíráním vysokotlakých čerpadel, kterým nestačila mazivost v ČR běžně dostupné nafty. Než Delphi počátkem roku 2003 začalo dodávat čerpadlo z odolnějších materiálů, vyměnil jej Ford v záruce některým lidem i několikrát. U vozů vyrobených do roku 2003 si rozhodně zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu čerpadlo měněno. Vůz s velmi nízkým počtem najetých km by totiž mohl mít stále původní velice choulostivé čerpadlo. Připomeňme, že kovové špony uvolněné při jeho zadírání zablokují i vstřikovače, takže výsledkem může být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
Pojem selhávání řídicích jednotek také není zcela přesný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 měla dvě řídicí jednotky – motoru (ECU) a vstřikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k různým chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrátě výkonu. Od zmíněného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (společně s oběma řidicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou součástí), a to jak ve výrobě, tak v rámci záruky. U vozů vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se věci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford měnil jen v případě problémů, nikoliv ploště. Vzhledem k tomu, jak drahé součásti to jsou, by bylo velmi nepříjemné muset je měnit po uplynutí záruční doby na své náklady.
Od února 2003 již Mondeo TDCi není méně spolehlivé, než jiné motory se vstřikováním common-rail, snad jen hůře snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce čerpadla Delphi). Začátečníkům u tohoto motoru může vadit poněkud nestabilní volnoběh, s vozem takřka nelze manévrovat bez přidání plynu, motor při rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dospěl k řešení, a to s příchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vstřikovací tlak, jemněji rozprašující trysky a elektricky řízené turbo Garret GT 20 dohromady způsobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabilnější volnoběh. Na českém trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úpravě nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky řízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou řídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
2003
Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
Konstrukční řada: PSA
Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
Motory z konstrukční školy PSA jsou dvou konstrukčních řad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce příbuzné, mají společný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
Nejmenší a největší motor mají piezoelektrické vstřikování Siemens, které je v principu nejodolnější. Jeho vstřikovače se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zavřít hlavní tlak), takže u nich mnohem méně hrozí závada nadměrného zpětného toku (přepadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže případné opravy spočívají ve výměnách celků a po uplynutí záruční doby by mohly být drahé.
Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vstřikováním CR firmy Bosch. Čerpadlo CP3 je opravitelné, vstřikovače jsou dostupné levnější v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým průměrem.
Doufam ze to pomuze :-) -
"-- skrytý --" 20.01.07 19:43
« sroub
lomo - no zadny dobry zpravy...ja mam kotouce a tak porad jeste doufam, ze to nejak pujde.
Pokud nic nesezenu tak se zkusim domluvit ve Fordu at ten zavit prorezou jeste jednou a daji jinou matku. Ale uvidim jak moc se jim to bude chtit delat...jednak prijdou o 4000 Kc a druha vec je zda to budou chti udelat kdyz je to jeste v zaruce.
Plechac ted drzi, ale elektron je tlustsi a to rikali, ze to asi drzet nebude tak jak ma... -
"-- skrytý --" 20.01.07 15:58
« Bez nadpisu
strhnuty zavit .. sice teraz z fleku neviem presne ako su tam tie srouby upevnene, ale ak si dobre pamatam, tak je v celku prizvarane na tej jednej polovici bubna (minimalne na zadnych kolesach kde mam bubny :-()
asi budes musiet obetovat tych 4000 :-(
a prerezat ten zavit nanovo nepojde ? je uplne strhnuty ? -
"-- skrytý --" 20.01.07 12:48
« sroub
Ahojte, bohuzel ne, nejedna se o strhlou matku, ale o strhly zavit primo na sroubu. Takze opravdu potrebuju sroub...a ten se pry neda koupit zvlast ,ale v celem dilu zadniho kola - cca 4000 Kc. :-(
Co se tyka matek - tak bezpecnostni uz mam a tim padem mam i nahradni matky. Ale sroub ne :(
Diky za ten graf - vypada to, ze je to ten muj motor. Jeste jednou diky ;-) Ja hledal kde mohl ale tohle jsem fakt nenasel :shock:
Obrazek nemuzu otevrit - pry nemam opravneni prohlizet tuto stranku -
"-- skrytý --" 20.01.07 11:36
« Re:
Focus, tak ani krivky nebudu... vsade v tych casakoch len slovne popisuju priebeh krutiaceho momentu a vykonu, krivky nie su nikde zobrazene.
edit:
ale na webe som nasiel toto:
[odkaz]
snad pomoze. normalne som dlho hladal... :-)
mas problemy s jednou z tychto skrutiek???
[odkaz]
podla tej ceny som usudzoval... ak mas odfaklenu len maticu, tak s jej zohnanim by nemal byt problem. pripadne kupit bezpecnostne a tym padom budes mat tri obycajne nahradne. -
"-- skrytý --" 19.01.07 12:20
« sroub na zadni elektron - 16tky kola kotoucovky
Ahojte vsichni, nemate nekdo nahradni - ke koupi - jeden zadni sroub na uchyceni elektronu? Mam Focus II 2.0 TDCi kombi 16tky kola, kotoucovky. Koupil jsem auto uz na elektronech a pri vymene na zimni plechace mi v servisu strhli jeden zadni sroub. Byl jsem osobne u toho - nesel oddelat. Byl asi zasekly nebo uz spatne namontovany. Kdyz jsem s tim sel do Fordu a chtel ho vymenit ze zaruky - auto bylo kupovane u nich - tak mi rekli, ze tomu nemuzou verit a ze kdyby se to stalo u nich tak by to mozna slo....bez komentare...Rekli mi, ze jeden sroub zvlast vymenit nejde a musi se menit cely dil za cca 4000 Kc. Pokud by pry nejaky sroub meli tak by to vymenili ale nemaji pry nic, protoze zatim nic nemenili - mozna cekaji, ze to vymeni mne a zbyde jim pro ostatni ksefty >:-[] Nechce se mi menit cely dil (kotouc, vsechno) a dat 4000 kvuli jednomu sroubu. Mam najeto jen 23t km.
Pokud nekdo nemate, je nekde na Morave Ford vrakoviste odkud by se dal ten sroub vzit? -
patl 17.01.07 20:31
« Bez nadpisu
to Anton Salatek: Zas tak uplne stejnej ten motor neni. Jasne, blok a hlava jsou litinove, ma jen 8 ventilu, nicmene turbo ma variabilni geometrii lopatek, je tam intercooler jako skoro v kazdym turbodieselu, vykon je stejnej jako u FI, ale ma vetsi tocivej moment. Ze to je starsi koncepce mi nevadi, zase u nej vychytali mouchy :-) A ze ho Ford jeste neodepsal je videt na S-maxu, kde je zakladni diesel 1.8 s tusim 96kW.
Spotreba ti klesne casem, az prestanes slapat na plyn jako do varhan :-) Pri rychlosti do 110km/h po norskych "okreskach" mel fikus porad prumernou spotrebu 5.0 a to mel najeto cca 15tkm.
V mondeu jsou jiny diesely, PSA motory jsou az ve focusu. -
« Re:
to patl: díky, pozrel som si. potvrdilo mi to to, že ide naozaj o starý koncept....niekde v tomto fóre som zahliadol text o motoroch a bol tam spomínaný aj 1.8 tdci, ktorý má históriu vo forde siera 1989. a dodnes má 8 ventilov, fixné lopatky turba a ktovie z akého kovu je blok a hlava. Asi preto sa to nepredáva v Nemecku. 2.0 tdci je už moderný motor...aj keď kolega ho má v Mondeu 2006 a pochvaľoval môj tichučký motor...ten jeho je dosť počuť. paradoxne má na Mondeu (ťažšie auto) s objemnejším motorom lepšiu spotrebu okolo 5,8 - 6,2.
Je to asi štýlom jazdy....po prechode z 1.6i si užívam teraz pružnosť s tehlou na plyne :-!
a keď vypnem ESP, tak to má aj povestný focusovský podvozok.... ;-)
Tak si užívajme a chváľme to naše "perie". -
"-- skrytý --" 16.01.07 22:17
« Bez nadpisu
blesk666 : 8000,- za kvalitne podlozky je super cena. normalne sa znackove podlozky predavaju za 15-18 tisic. moje su eibach priamo od distributora, takze preto ta cena. velkost je dokonala, podlozka isla nasadit lahucko, pritom sa s nou nedalo ani pohnut, fakt presne rozmery. tiez su tie podlozky lahucke, takze zvysenie neodpruzenej hmotnosti sa az tak nekona. pevnost som neskusal, ale verim, ze bude niekolkonasobne vacsia ako nejaka podomacky vysustruzena nahrada. ziadny problem s excentricitou ani nic podobne sa u takychto podloziek nekona. a nebudem riskovat na uchyteni kolies, to by sa mi na dialnici mohlo skaredo vypomstit... ;)
AL s inym ET by slo kupit, ale uz by to neboli original. nehovorim, ze by som to poznal, alebo si zakladam na originalite, ale staci vacsia jama, alebo mensi naraz do obrubnika a lacny disk sa ti jednoducho ohne. ak sa take nieco nestane, tak samozrejme aj najlacnejsi disk moze perfektne sluzit vela rokov. su aj neoriginal kvalitne disky, ale tie su niekolkonasobne drahsie ako standardne disky co sa bezne predavaju. u nas to vsak nikto nekupuje... takze vlastne neni nikto, kto by bol ochotny zaplatit (adekvatne vymenit) original disk, preto som to riesil podlozkami. -
"-- skrytý --" 16.01.07 19:12
« 1,6 DOHC alebo 1,6 Ti-VCT
1.
pozeral som na DE stramkach jazdene Focusy II (benzinove verzie) ceny rocnikov 20025 sa pohybuju cca uz aj od 8500EU . Vacsinou sa v tejto cenovej relacii pohybuju 74kW . CO hovorite oplati sa priplatit za vykonnejsiu verziu 85 kW?? :?: POpiste Vase skusenosti s jednotlivymi verziami 1,6 B.. -
patl 16.01.07 15:27
« Bez nadpisu
to Anton Salatek: Never vsemu cim se kamaradi vytahujou, kazdej chvali vlastni peri :-) Motory TDI (hlavne ty starsi bez PD) jsou uspornejsi nez commonraily, protoze "neplytvaji" naftou na vyhlazeni chodu motoru. Oproti tomu o dost vic chrochtaji a kopou. Kamarad ma novou OII 1.9 tdi 77kW (kupovali jsme auta skoro stejne), spotreba mu vychazi dlouhodobe o cca pul litru mensi nez me, ale nemenil bych. Kdyz vynecham vlastnosti podvozku, tak motor ve fikusu je zivejsi a neni tak slyset. Dlouhodobou spotrebu mam 6.2l, najeto cca 30tkm, odhaduju nejmin polovina spis vic jsou dlouhy trasy po dalnicich rychlosti 150-160km/h. -
« spotreba...
ja mám Focus II 1.8 TDCi combi, kúpený v 10/2006, Champion X (teda Ghia a zopár príjemných prvkov výbavy...hlavne úžasné vyhrievanie predného skla). Na margo spotreby..akú máte vy skúsenosť?
teraz mám najazdené cca 10000 km a v meste sa pohybujem medzi 6,8 - 7,1, na diaľnici v závislosti od rýchlosti 140kmh = 6,8-7,0 ; 120 kmh = 6,2 l/100 km. Trochu som sklamaný, VW-pozitív priatelia sa chvália spotrebami okolo 5 litrov, najviac 6 litrov (1.9 TDI PD 105 PS, ale aj staré 1.9 TDI 90PS - octavia, golf)...dá sa im veriť, alebo jazdia ako teplý karol?
Starý Focus 1.6i 16V 74kW 2003, ktorý máme, má nabehané 110 000 km a spotreba sa pohybuje od 6,5 (130 kmh diaľnica) po 7,4 mesto.
Takže výrazne som si nepolepšil so spotrebou, akurát to má väčší krútiaci moment a nevýhoda: večnosť kým sa zohreje...aj preto sa mi stane, že keď prejazdím celú nádrž v meste (krátke jazdy do 8km) tak mám spotrebu 7,8 litra.
Jednu vec však nemožno nespomenúť - focus sa nekazí! -
« Bez nadpisu
Samozrejme, ze tam taka cena nebola.
za 499 000 Sk je 1.6i HB vybava Champion (Trend + asi nieco navyse)
Champion (akcia, ktora trva uz cca pol roka) je zo skladovych zasob o 30 000 lacnejsi ako bol doteraz (1.6 Ti-VCT HB Champion X - Ghia + nejaka vybava) je za 625 000.
Po vypredani skladu zacina nova akcia Focus X - je to +- to iste co doteraz, su iba dva druhy vybav (Trend X a Ghia X-Plus)
V porovnani s doterajsim champion X je to to iste okrem elektrickeho vyhrievania celneho skla - to vypadlo. Cena je o 30 000 nizisa ako Champion X (cize s vypredajovou zlavou na Champion X rovnaka)
Napr. Kombi 1.8 TDCi Ghia X-Plus- 695 000 Sk -
« Re:
miso 8000,- Sk len za rozssirovacie podlozky? to sa mi zda privela. Nesledoval som celu vetvu ale neslo kupit al s inym ET? aj keby si povodne predal a kupil nove tak to snad nebude strata 8000. Maju tie podlozky aspon garantovanu toleranciu? (ak nie mozu v extremnom pripade aj triast volantom z dovodu excentricity). -
"-- skrytý --" 14.01.07 13:24
« Re:
pulse, davnejsie som cital v nejakom casopise o tom jeho bielom focuse s modrymi pruhmi... bola tam cela geneza - obycajny focus 1,4 rozobrali, upravili na sucasnu podobu. mal by tam byt cosworth motor so 450 konikmi. 2 l, 4wd, 7stupnova prevodovka... -
"-- skrytý --" 13.01.07 19:40
« Re: 1.6 Ti-VCT
eSTe, na trase mimo mesta 5 km, dialnica 30, mesto 10 km (edit: a spat) mam teraz priemer 7,5 l. je sice pravda, ze 1/3 dialnice ma obmedzenu rychlost na 80 kmh (tacho 90), ale inak 140 kmh tacho.
aby som dosiahol 6,2 l/100 km tak po dialnici viac ako 100 nejdem. a musim sa sakra snazit. s tymto auto sa to da, ale treba silnu volu :-) -
« 1.6 Ti-VCT
Viete mi niekto povedat, aku ma tento motor realnu spotrebu? Bol som dnes nakupit v auparku a maju tam taku zblaznenu cenu na Focus s touto motorizaciou... Ghia + dake prkotiny okolo 490.000,- s danou. Potrebujem dalsie auto do firmy a toto vyzeralo celkom ok. Ja sice radsej diesel, ale vraj je ten motor vydareny. -
"-- skrytý --" 12.01.07 21:05
« dojazd
presne ako hovori YOYO. Tych 80 by malo byt bez problemov, aj to pipa. Ale ten vypocet dojazdu je velmi nepresny. Ja som takto isiel do Petrzalky, mal som teply motor, ukazovalo 20 km dojazd. V Petrzalke som na pol hodinu stal. Zapol som motor a mal som dojazd 40 km. Na vzdialenosti 10 km mi to kleslo na 0km :shock: . Asi 3km som isiel na nule az na pumpu . Dal som tam 53 l po prve vypnutie. Takze na ten PP by som sa moc nespoliehal. >:-[] -
"-- skrytý --" 12.01.07 12:39
« Re: Kontrolka benzínu
zapipa pri 80 km dojazde, druhykrat pri 40 km. do garaze som auto odstavil s dojazdom 26 km (k cerpacke to mam na ceste do prace cca 10 km). na druhy den ma PP informoval o 26 km dojazde, ale kedze bolo vtedy zrana trochu chladnejsie (nieco okolo 0°C, mozno minus :)) tak tie kilometre na dojazd ubudali extremne rychlo, az som sa bal, ze nepridem na cerpacku. prisiel som, ukazovalo mi 5 km. natankoval som 50 litrov, a kedze vsade pisu ze nadrz ma "cca 55 l", este tam malo nieco byt... ale tankujem po prve vypnutie pistole, nedotankuvavam. brat takto dotankuvava a do 45 l nadrze natankuje aj 50 l :-)))
inak, na p307sw som nemal PP, ale signalizacia zvukova aj vizualna pri jazde na rezervu tam bola... -
"-- skrytý --" 12.01.07 09:17
« Re:
cptn : plnohodnotna rezerva nebyva nahodou letna ? ale mas pravdu, kazdopadne lepsie ako dojazdovka... ja som sa s takym scenarom nestretol a ani nikoho nepoznam komu by sa nieco podobne stalo, takze preto som o plnohodnotnej rezerve zatial nikdy neuvazoval...
k tomu rozmeru vzhladom na dlzku jazdenych vzialenosti. neviem ako si na to prisiel, ze kto jazdi dlhe vzdialenosti ma vacsinou mensie kolesa. napriklad taky mato jazdi takmer vylucne dlhe vzdialenosti a ma na svojom focuse 18, takze moc by som to neskatulkoval... -
"-- skrytý --" 12.01.07 09:08
« Bez nadpisu
pulse : koisov vrcharsky focus som videl na ciernom balogu v akcii... moc pekny zvuk, este teraz co ticim v zaludku >:D tiez som ho videl dielni napoly rozobrateho, takze som si mohol zblizka prezriet pristrojovku a cely "interier"... moc pekny pohlad, vsetko odlahceny kov, cudlikov plna *... zazitok uz len sa na to pozerat... ;-) -
"-- skrytý --" 12.01.07 08:12
« Bez nadpisu
zdenekold minimalne 80km, ja som bezne zasiel tak 100 bez problemov a pri tankovani sa mi podarilo dostat do nadrze asi 52l (automaticky mi to vyplo asi o liter skor), cize este nejake 3l som kdesi musel mat.
kontrolka zacne svietit ked ti tam chyba cca 47l (podla mojej skusenosti). -
"-- skrytý --" 11.01.07 22:35
« Kontrolka benzínu
Nevíte při kolika litrech začne svítit kontrolka paliva u benzínu 1.6? Prodavač říkal, že od rozsvícení se ujede 30 km, v manuálu se píše o 80 km podle průměrné spotřeby vyhodnocené počítačem. Počítač nemám a za seriózní údaj považuji litry a ne kilometry. -
« Bez nadpisu
Čau,
ad plnohodnotná rezerva - zkuste si například představit, že: koupili jste perfektní (a drahé) zimní obutí, v pátek večer po práci vyrážíte v chumelenici třeba do krkonoš (alp, chopku, ..), kolem 19 hodiny máte defekt, před sebou 200km v páteční chumelenici + ježdění přes víkend ve zmrzlých korytech a sněhu po horách a máte v kufru jen rezervní kolo.. na rezervním se to v podstatě nedá absolvovat, tak zkusíte nějakej servis do 50km, kterej bude otevřenej, .. velmi často však tam nebudou mít tu vaši pneumatiku.. takže nejen, že ztratíte asi 2 hodiny času, ale navíc i cca 3500,-. .. Chápu u těch, kterým nestačí 16" kola, že rezerv kolo je jediné východisko.. (navíc moc nevěřím, že ten, kdo má velký a sportovní kola, že by jezdil nějaký dlouhý cesty), ale malý příplatek za pořízení plnohodnotné rezervy se vám určitě vrátí.
Zažil jsem obé, nedá se srovnat. -
"-- skrytý --" 11.01.07 13:33
« Bez nadpisu
auto kois v banovciach mozem fakt vrelo odporucit ;-)
struny aj s montazou a geometriou 13000,-
podlozky som objednaval v renocar.sk, trochu sa flakali s dodacou dobou, ale inac vsetko v pohode. cena podloziek 8000,- doprava zadara. podlozky si namontujes aj sam, ale pozor na hlbku bezpecnostnych matiek, sroby z podloziek su malicko dlhsie ako z kolies. na original sroby je to v pohode, ale ja som svoje povodne matky kupene vo forde rozdrapil. daval som ich "pozostatky" potom dva dni dolu... >:-[] musel som si kupit "priechodne" origos OZ za 1000,- -
"-- skrytý --" 10.01.07 15:18
« Bez nadpisu
eSTe : ja podlozky mam (4x2,5cm), dokonca mi ich odporucil p. kois z banoviec. tiez ich ma na svojom focuse. zaruku to u nich nijako neovplyvnuje, lebo sa do aut vyznaju a vedia, ze je to nemoze nic poskodit. samozrejme ak by som chcel dat 10cm podlozky, tak to je ine, ale bezne rozmery pohoda.
samozrejme ked pojdes do servisu k nejakym co sa do aut nevyznaju a robia iba podla nastudovanych postupov (napriklad v BA), tak ti to samozrejme neuznaju. ale aj keby som bol prinuteny ist do BA servisu, tak neni problem si ich dat dolu nie ? ;-) -
« Re: zaruka
ked sme pri tom radiu, to radio vo FOCUSe ma take tlacitko ze CD DJ, je to vlastne ovladanie menica, a ten mi tam tiez nedovolili domontovat. Odpoveď bola asi nasledovna: Je mozne pouzit iba orig. ford menic a je nutne ho namontovať v autorizovanom servise. Inak Vam padne zaruka na komplet auto. Vysledok je asi taky, ze za ten "original" menic pytaju cca 12.000, co je trosku mimo. Cize aj s tymi podlozkami to bude asi tak nejak. Alebo je tu este jedna moznost, ze ma trochu zavadzaju, len aby som im tam nechal peniaze za to ich orig. prislusenstvo. Taktiez som si ale neni isty tymi podlozkami, lebo som to tusim aj v daklom katalogu orig. prislusenstva videl ako moznost upravy. -
"-- skrytý --" 09.01.07 22:40
« Bez nadpisu
estepokial viem, so zarukou je to tak, ze ovplyvnenie zaruky sa tyka len tych casti auta, ktore maju s tou sucastou nejaky priamy suvis, teda u podloziek zrejme podvozok. urcite si myslim, ze ti nepadne zaruka na radio
aspon takto nejako to vysvetlovali na anglickych forach (ffoc.co.uk) -
« Re: podlozky
tak som sa na to pytal vo FORDe BA na tie podlozky pod kolesa a vraj to nie je orig. prislusenstvo... takze po montazi pada zaruka. Skoda, rozmyslal som nad tym, dokonca som pocul ze kois to normalne montuje na auta a zaruka fici... cize teraz neviem kde je vlastne ta pravda...