FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 04.02.07 11:45
« Re: 1,6 benzin
zepellin: no, pracovne kilometre su mi preplacane podla papierovej spotreby, takze robim vsetko pre to, aby bola max. 6,4 :-)) ale to su obvykle dlhe trate. ale taky realny mix 7,5. ked tomu slapem na krk - plny plyn pri zrychleni, dialnica 140 tacho, tak 8,5. -
"-- skrytý --" 04.02.07 10:48
« Re: 1,6 benzin
1. nemam skusenosti s tym motorom
2. smadny benzin, ktoreho papierove hodnoty sa daju dosiahnut iba s velkym sebazapretim, s potlacenym zvukovym prejavom, a tak zneje ako nahnevany vysavac. na focus II postucujuca motorizacia a autu dava schopne zrychlenie, no ma radsej vyssie otacky.
chcelo by to zazitky a porovnanie niekoho, kto najazdil aj s jednym aj druhym motorom. -
"-- skrytý --" 02.02.07 18:49
« Bez nadpisu
antonio de Salla : jasne ze dokazu, robia to pri pravidelnych kontrolach so standardnymi filtrami... ako hovori Jenyk, by som si to spravil aj sam, ale chcel som mat istotu zaruky, tak som to nechal za par stovak namontovat vo Forde. samozrejme mi to robili u Koisa, v BA by som sa nedivil keby ti povedali ze my take nerobime... >:D >:D
tu identitu som nepochopil... je piatok, tak mi to menej zapaluje... :*) ;-) -
"-- skrytý --" 02.02.07 17:56
« Re: k&n air filter
Nevím jak u FoFoII, do Mondea jsem si ho dal úplně v pohodě sám. Jsou k nim na webu hodne polopatické návody. Zkus se na něj podívat a odhadneš, jestli si to sám troufneš. Jen pak nezapomeň dát na airbox (jestli chceš filtr do airboxu) samolepky s upozorněním (jsou k filtrům přibalené), aby to nějaký moula v servisu nevyměnil zpátky. -
"-- skrytý --" 02.02.07 14:49
« Bez nadpisu
Moik : nemyslel som to tak, ze patris k tym "sialencom" >:D ja som mal ESP tiez stale zapnute, len pri sportovej jazde na hrane by som si ho radsej vypol... (v C4 sa bohuzial nad 50kmh zaplo samo) 8-s
bezne jazdim tak, ze ESP nemam sancu vyuzit ani pri nahlych necakanych zmenach smeru jazdy (na C4 som kontrolku videl bliknut iba v zime na snehu a par krat na mokru a to som "chcel aby blikla"), a vo vyssich rychlostiach za necakanych situacii radsej uvitam citatelny podvozok a kontrolu nad autom ako nepredvidatelne zasahy do riadenia... :roll: -
Moik 02.02.07 11:48
« Re: Re: Re:
S tou posloupností naprosto souhlas. :-)
Neberu ESP jako nástroj k tomu, abych mohl jezdit rychleji - stejně jako ABS, ABG ani pásy. Beru to jako nástroj, který mi doufám nikdy nebude muset pomoct zůstat na živu >:D Teda že ho pravděpodobně využiju pouze několikrát za životnost toho auta. Tlačítko na vypnutí ESP jsem na Maxovi nepoužil nikdy, protože je to ESP dotatečně chytrý (nechá klouzat kola, když se nemůžžeš odněkud vyhrabat) Vypínat ESP mi přijde jako nezapínat pásy. Vším tím chce říct, že rozdíl poznáš, až bude pozdě... :'-( -
"-- skrytý --" 02.02.07 10:35
« Re: Re:
moik : jak druhy ? prvy je medziclanok medzi volantom a hl. opierkou, druhy volant, treti brzda, stvrty plyn... takze ESP moze byt tak najskor na 5. mieste... >:-[] no, robim si srandu... vazne, je to tak, ESP velmi vyrazne prispieva k aktivnej bezpecnosti, to je jasne. treba si vsak uvedomit ze ESP neni vsemocne a pomaha iba v okoli "hranice smyku", dalej uz ani ESP nepomoze... vyvstava otazka, ci je bezpecnejsi sofer co jazdi pomalsie vedomy si svojho "handycapu bez ESP", alebo sialenec co sa slepo spolieha na ESP a jazdi veselo nad schopnosti ESP... :roll:
ja osobne to vidim cca tak, ako by som si v nejakej pocitacovej hre zapol automaticke zameriavanie. pomoze mi to vyhravat, ale nebuem mat z toho az taky dobry pocit... ;-)
kazdopadne ked bude moznost, ESP si najblizsie asi kupim (vypinatelne) !!
tu je zaujimave videjko :
[odkaz] -
"-- skrytý --" 01.02.07 23:56
« Bez nadpisu
anton salatek : servis v BA uz nebudem radsej komentovat... >:-[] ;-)
k tomu ESP - na predchadzajucom aute (C4) som ho mal, teraz vo Focuse ho nemam. a zistil som jednu vec. ak mas ESP, tak sice zatocis tam kam mas, ale netusis co sa deje s autom, ale ked ESP nemas, tak mozno par krat chytis nedotacavy/pretacavy smyk, ale presne vies ze ho ides dostat a vies ako sa sprava auto. beriem to tak, ze to ma svoje vyhody aj nevyhody. a poviem rovno, ze vo Focuse sa citim bezpecnejsie ako v C4. nemyslim tym podvozok ako celok, ale cisto len "pocit z ESP", nic ti do jazdy nekafre... proste vzdy viem na com som a mam to viac pod kontrolou...
z toho celeho mi vyplyva dilema, co je bezpecnejsie - mat ESP a jazdit "s ruzovymi okuliarmi" ked vieme ze ESP neni vsemocne a pomaha iba pri zaciatkoch smyku (pri vacsom smyku, ti ani 10 ESP nepomoze), alebo jazdit vzdy pod kontrolou bez ESP... :roll:
PS: ta klima je vo FF2 hotova parfumeria oproti smradlavej v C4 >:-[] -
« Re:
misoo: jasné :-! , ale najprv som dlho vyjednával na servisnom oddelením, kde iba kývali plecami a robili zo mňa hlupáka :shock: , že tie dvere boli obité, veď to sa stáva..... (nie na mesačnom aute a na hornej hrane piatych dverí a vo všetkých rohoch). Aby si mal predstavu, to mi ukradli z kufra laptop - sklo zapáčili o svetlo, to prasklo a boli dnu. takže oprava za cca 21 000sk s dph :'-(
Doporučujem môj postup.....Starší párik celkom zaujímala moja skúsenosť s tunajším servisom, predajca až taký nadšený nebol >:-[]
Ale už to nechajme tak. Focus je nekazivé auto (až na smradľavú klimatizáciu a výmena žiaroviek v predných svetlách á 3 mesiace). Uvidíme, či taký bude aj Focus2.
Keby bolo v Ba viac Fordservisov, tak by to bolo iné, ale monopol zvádza k pohodlnosti summiťákov.
A nepáči sa mi strátegia väčšiny automobiliek vrátane Ford summit - predajcovia sú kočky. asi preto som kupoval u chlapa...ktorý mi rozumel.
Máš vo svojom káre, misoo, ESP? Šikovná vec, akurát som po čase zistil, že to zožralo Focusácky podvozok. Keď ho vypnem, už mi nikto neuberá plyn v zákrute apod.... >:-[] -
« ford v BA
ano blavácky ford poznám, focus 830sk s dph/hod.
v Trnave je to cca za 600 sk/hod. Každý servis má svoje charakteristiky. V Blave chcú za každú blbosť tisíce. A keď začínali, tak nemali lakovňu a namiesto prestriekania piatych dverí mi ich šúchali po zemi a totálne obili. zreklamoval som to, ale pomohlo až moje odhováranie návštevníkov v showroome od kúpy nového forda. ale to už bolo dávno....už na to zabúdam a nedávno som tam kúpil moje afto.
v Trnave sú zase trochu natvrdlí....človek tam príde, stoja za pultom ako čašník "U Slováka" a čakajú, že ich zákazník sám pozdraví a opýta sa "môžem?" Na druhej strane bez problémov mi tam nalakovali kryt spätného zrkadla za 400sk s dph a raz mi tam opravovali zadný blatník - majú dobrých lakiernikov.
keď máte čas choďte to Trnavy. je tam lacnejšie, rýchlejšie a bez nervov.
čokoládka na zrkadle a umytie poznám >:D raz mi umyli aj motor (na starom fofo 1.6i, ktoré sa veľmi špiní/nemá spodný kryt). -
"-- skrytý --" 01.02.07 09:10
« Re: Re:
mm483 : to mas mrzute, riesit problemy ktore vznikli pri rieseni problemov... to som poznal na C4 a uz to zacinalo aj v BA... >:-[]
nakoniec som zacal chodit (teda raz som bol a odvtedy svaty pokoj, lebo mi problem vyriesili a uz je klud) do Banoviec ku Koisovi a uz nepojdem nikde inde !! je to sice zopar km, ale tych par litrov benzinu s radostou vymenim za serioznost a odbornost :-! ;-) -
"-- skrytý --" 31.01.07 15:50
« Bez nadpisu
hej, v blave to umyvaju, ale iba obcas. a nie preto aby ti ho odovzdali pekne umyte, ale aby nepracovali na spinavom aute, je to aj pre ich dobro... a zabudli ste dodat, ze obcas zavesia na spatne aj cukrik... ;-)
avsak ovela radsej by som prijal seriozny pristup, s cim som sa tam ja nestretol... :? -
"-- skrytý --" 31.01.07 14:32
« Bez nadpisu
Nevím kde jsi to kupoval. Já jsem si pred rokem nechal od Ford Kruml stahnout skladovku z D, FII kombi 1,6 74KW benzin jeans ve výbavě Trend + za 425000 komplet včetně 4 roky záruka asistence Ford na rok, půl roku mytí zdarma a 15% sleva na sevisní práce. Musel jsem je trochu přitllačit, ale jsem spokojen. Dnes už bych chtěl lepší cenu. -
Moik 30.01.07 21:08
« Re: Re: Barva
K té spot?eb?..já jezdím s C-Maxem 1.6 TDCi po m?st? za 8-8.5. Po dálnici taky za 5,4 ve 140kmh a cca 4,5-5 mimo m?sto p?i rychlostech 110/60. Dlouhodobá spot?eba 5.1 je s C-MAXEM dost dobrá, ale vypovídá o tom, že s ním mkovesi jezdí opatrn?. C-MAX nežere víc jak FOcus II, m?l jsem oba se stejnými motory. Já m?l u obou dlouhodob? kolem 6l.
Jednou jsem s Maxem ujel podél dálnice 90km s pr?m?rem 80kmh v?.vesnic se spot?ebou 3.9-nezávodil jsem, neloudal jsem se. -
"-- skrytý --" 30.01.07 15:57
« Bez nadpisu
nickey : gratulace, aquarius je paradna farba, sice na kombik moc ne, taky 3 dveracik v nej je uplne bozi, ale aj tak je to super. tiez som chcel taku farbu...
inac bratranec tiez mal cakat 2 mesiace a po 3 tyzdnoch mu zavolali ze si moze prist pre auto... nechcem ti ale davat moc nadeje, radsej rataj s tymi 2 mesiacmi a bud potom prijemne prekvapeny ;-) -
"-- skrytý --" 29.01.07 20:39
« OBJEDNÁNO :)
Tak mám d?cka objednáno :)
kombik, 1.6 benzin, aquarius metalizka, dual klima, hlinikový kolesa a vyh?ívaný sklo a defend lock+vyleptaný skla bratru za 442tis, už se nem?žu do?kat sakra, musí se zadat do výroby, takže do 2 m?síc? :-( já už bych tu svojí fabii nejradši poslal n?kde z kopce, kdybych ji nemusel dát protiú?tem :)) -
Dong1 26.01.07 07:01
« Re: MP3 do Focuse
Už jste někdo řešil, jak připojit k rádiu MP3 přehrávač? Už mě fakt nebaví měnit furt CéDéčka. Napadlo mě připojit ho do vstupu na CD changer, ale muselo by se to rádio nějak oblbnout, aby si myslelo, že je tam připojenej changer.
Si kup radio Sony s mp3, nebo nektere vyssi verze FF s CD radiem by mely mit vstup svedeny do kasliku...jestli ho tam nemas (asi i muj pripad, jeste sem to moc nezkoumal :-) ) tak by mozna sel vytahnout z konektoru na radiu
...taky me mrzi ze sem prisel o mp3, uz sem si zvykl menit CD po 10h hudby :-)
Myslim ze uz by mohla byt samozrejmost dodavat s autem i radio a pomalu i s mp3 a ne chtit za nej 15kkc doplatek (neni pripad Ford) -
"-- skrytý --" 25.01.07 22:00
« Re: Re:
Taky napíšu své :)
a) Vyhřívané čelní sklo - ano souhlasim s Focusem, když chci a zaměřim se na to, tak ty dráty vidim, ale jinak vidět nejsou. A jak říká Misoo - je to super, z chvíli je sklo odmražené.
b) Spotřeba - jezdim každý den do práce 15km (jedna cesta) po Praze. Spotřebu mam podle PP mezi 7,5 a 8,0 podle toho, jak na to šlapu. Ale PP prý trochu kecá.
d) jo, to pak peníze jen tečou. Za za havarijní + pov. ručení jsem u rok starý ojetiny dal 22,5kKč což mě trochu překvapilo 8-s A pak ještě dvanáctku za zimáky s diskama. -
"-- skrytý --" 25.01.07 21:54
« Re: Re:
ke spotřebě: zatim se mi to tak nějak potvrzuje, že u forda se jezdí spíš za víc než kolik je v TP, což je pro mě trochu mrzutý, doposavad jezdím s benzínovou fábií a tam jsem spíš o půl litru níž než v TP. Při 50tis ročně, který najedu je to už pak znát. Jinak jezdím převážně meziměsto + něco po dálnici...
k nákladům: s tím, že do toho ještě nějaký investice jsou samozřejmě počítám
kolik ta 1.6 74kw točí při 140km/h? -
"-- skrytý --" 25.01.07 21:29
« Re:
Rozumim...par mych poznatku
a) vyhrivane celni sklo - jak pise misoo - nevsimnul jsem si toho, zamerim se na to jak nekdy pojedu ve tme. Jen jdou nekdy videt dratky ve skle, ale nejake problemy mi to necini, je to spis otazka zvyku. Pri parkovani venku doporucuju.
b) spotreba - za sebe muzu rict, ze u me je asi 0.5 l-1.0 l vyssi nez uvadi Ford. Ale zalezi jak presne ukazuje PP - prumernou spotrebu beru jen podle nej. Pokud je nepresny tak se muze by skutecna spotreba jina. Par diskuzi na toto tema uz tady probehlo a je mozne ze PP ukazuje trochu nepresne
c) ja kupoval auto 8 mesicu stare - primo od autorizovaneho prodejce Ford - zaruka puvodu, koupeno v CR, zaruku mi dali prodlouzenou na 3 roky. Na auto byla velka sleva coz se vyplatilo. Takze pokud platis auto ze sveho zkus se poptat i na tuto moznost - nejaky mirne ojety, ale zaruceny vuz. Zalezi jak rychle ho potrebujes, ja na ten svuj cekal cca 3 mesice a bylo to o stesti. Mel jsem uz vybrane a malem zaplacene jine auto a najednou se objevil tento kousek a ja nevahal ani chvili. Kdybych koupil to predchozi a pak za mesic natrefil na toto asi bych si trhal vlasy (cena/vykon)
d) dalsi vec, na kterou se priprav budou dalsi vydaje po koupi = pojisteni, gumy (bud letni nebo zimni), disky (pokud budes mit nebo chtit elektrony)...rada lidi na toto zapomina a celkem to dela dost penez -
"-- skrytý --" 25.01.07 20:57
« Bez nadpisu
U mě je to tak:
spotřeba mě trápí jenom do té míry, jestli se vejde do spotřeby, která je udaná v TP, protože takovou mi proplatí zaměstnavatel na cesťácích. Auto si platim sám, takže je pro mě důležitej ten rozdíl v cene (50tis) mezi benzin a naftovým motorem. Jasně že by se mi líbil víc diesel, ale 50tis je 50tis a ty pujdou z mý kapsy, bohužel. Řešil jsem dilema, jestli diesel s horší výbavou nebo benzín s lepší a z výše uvedenejch důvodů mi to zatim vychází na ten benzín. Jen mě právě trápí jestli to nebaší příliš nad rámec udávaný spotřeby 6,7l. Na druhou stranu, dosáhnete i byť u dieselu spotřeby, která je v TP???
Asi bych radši nový, kvůli záruce, aby to mi to s prodlouženou (3roky/150tis) ty 3 roky (najedu těch 150 právě za ty 3 roky, proto nechci 4letou/100tis) vydrželo bez dalších servisních investic.
Všem díky za vaše příspěvky. -
"-- skrytý --" 25.01.07 10:07
« Bez nadpisu
ad vyhrievane celneho skla :
ako hovori Focus, v zimnych ranach je to k nezaplateniu, staci zapnut, oskrabat boky a zadok a predok uz len zotriet stieracmi. fakt super vec. ;-)
ale ma to aj jednu nevyhodu, v noci sa svetla oproti iducich aut "rozpijaju" po skle. akoby sa okolo svetiel vytvori taka ziara, ktora dost "zvacsuje" svetla a znemoznuje identifikaciu oproti iduceho auta. uz som si na to zvykol, ale zo zaciatku to bolo dost neprijemne... :roll: -
"-- skrytý --" 25.01.07 09:55
« Spotreba
Pokud s tim budes hodne jezdit tak bez do nafty.
Mam FoFo II 2.0 TDCi Titanium - spotreba:
7.5 - 8.0 - mesto
6.5 - 60% mesto 40% mimo
5.5 - dalnice pri 130 km/h - na sestku
Vyhrivane predni sklo doporucuju pokud parkujes venku - ja vcera prisel k autu a bylo obalene v ledu...za chvili bylo predni sklo rozmrazene...zadne urputne skrabani
Pokud zamyslis dlouhe cesty tak urcite ocenis 6tku co tento motor ma. -
"-- skrytý --" 25.01.07 09:10
« Bez nadpisu
Mám FOFO II 5D v téhle motorizaci 1 rok, najeto 30000 km, jezdím tak 60% po Praze. Moje spotřeba za rok je 8,5-9,0 l/100. Dlouhodobou spotřebu pod 7,5l u mého FOFO považuji za nereálnou. Hranici 7mi litrů jsem pokořil pouze na dovolené na italské dálnici, jízda lehkou nohou a kochání se krajinou. S autem jezdí i jiní řidiči a výsledek je stejný. Na garanční prohlídce jsem na vysokou spotřebu poukazoval, ale klasicky ze mě udělali pitomce. V jiném servise jsem se naopak dozvěděl, že spotřeba 8,5-9,0l/100 není pro tuto motorizaci nejhorší, tak nevím. Pravda ovšem je, že jsem měl Opel Vectra s motorem 2l 100kw, jezdilo to daleko víc než FOFO II a spotřeba byla stejná. Jedinou pozitivní informaci mám, že koncem ledna prý mají dealeři Ford dostan nový firmware pro Focusy do řídících jednotek, ale pokud testy nevykazují nějaké chyby, tak ten FW stejně nepřehrávají. -
"-- skrytý --" 25.01.07 08:19
« Re: Re: Spotřeba
nickey: dal jsem za to 399000, před vánoci, skladovka, bez metalízy a vyhřívaného předního skla. Pro mě to byl nejlepší poměr cena/výkon.
Ale např. u benzínu vyhřívané přední sklo nepovažuji za potřebné.
Dotaz pro majitele nových Fo: dají se ve stíracích lištách vyměnit jenom gumičky nebo se to musí kupovat celé? -
"-- skrytý --" 24.01.07 21:46
« Re: Spotřeba
Díky, taky to nemám na zrovna na nákupy, bude jezdit až se z něj bude kouřit, škoda, že nemám na diesel.
Asi do toho pujdu, je to mazel :-) Za kolik jsi kupoval? Obstřelil jsem několik dealerů a zatim jsem se dostal na 435 se sadou Gold, metalízou a vyhřívaným předním sklem. Nevim jestli to je OK, nebo jestli se někomu podařilo srazit je víc?
Co na tu cenu říkáte vy ostatní??? -
"-- skrytý --" 22.01.07 16:52
« Bez nadpisu
yoyo : diky, je to folia, cena 1000,- aj s nalepenim. svetla su tmave, avsak pri zasvieteni je to na 99% jak bez folii. dobra vec ;-)
Focus : mrkni na www.ford-focus.cz , tam je toho plna pr... a autor stranok, Foki je fakt manik, vie zohnat mozne aj nemozne za normalne ceny :idea: -
Dong1 20.01.07 22:49
« Bez nadpisu
Kdyz tady ctu ty dohady o motorech, tak sem znovu vrazim clanek s lidovek.
Motory Ford TDCi
Společné označení, různé konstrukce
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstrukční řada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
2002
Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
Konstrukční řada: Puma
Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit př. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
Šestnáctiventilové čtyřválce řady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní označení TDDi. Je to odolný motor s rovzody poháněnými bezúdržbovým řetězem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého přímého vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu třeba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevyčistitelné kanály uvnitř tělesa čerpadla, kvůli kterým musí být často měněno celé těleso. Navíc nezřídka jebne jeho řidicí jednotce. Všechny závady tohoto čerpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc Kč (měření, rozebrání, díly, měření, nahrání kompenzace), což je třetina ceny nového.
Označení TDCi přišlo se vstřikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly značné problémy se zadíráním vysokotlakých čerpadel, kterým nestačila mazivost v ČR běžně dostupné nafty. Než Delphi počátkem roku 2003 začalo dodávat čerpadlo z odolnějších materiálů, vyměnil jej Ford v záruce některým lidem i několikrát. U vozů vyrobených do roku 2003 si rozhodně zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu čerpadlo měněno. Vůz s velmi nízkým počtem najetých km by totiž mohl mít stále původní velice choulostivé čerpadlo. Připomeňme, že kovové špony uvolněné při jeho zadírání zablokují i vstřikovače, takže výsledkem může být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
Pojem selhávání řídicích jednotek také není zcela přesný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 měla dvě řídicí jednotky – motoru (ECU) a vstřikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k různým chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrátě výkonu. Od zmíněného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (společně s oběma řidicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou součástí), a to jak ve výrobě, tak v rámci záruky. U vozů vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se věci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford měnil jen v případě problémů, nikoliv ploště. Vzhledem k tomu, jak drahé součásti to jsou, by bylo velmi nepříjemné muset je měnit po uplynutí záruční doby na své náklady.
Od února 2003 již Mondeo TDCi není méně spolehlivé, než jiné motory se vstřikováním common-rail, snad jen hůře snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce čerpadla Delphi). Začátečníkům u tohoto motoru může vadit poněkud nestabilní volnoběh, s vozem takřka nelze manévrovat bez přidání plynu, motor při rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dospěl k řešení, a to s příchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vstřikovací tlak, jemněji rozprašující trysky a elektricky řízené turbo Garret GT 20 dohromady způsobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabilnější volnoběh. Na českém trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úpravě nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky řízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou řídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
2003
Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
Konstrukční řada: PSA
Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
Motory z konstrukční školy PSA jsou dvou konstrukčních řad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce příbuzné, mají společný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
Nejmenší a největší motor mají piezoelektrické vstřikování Siemens, které je v principu nejodolnější. Jeho vstřikovače se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zavřít hlavní tlak), takže u nich mnohem méně hrozí závada nadměrného zpětného toku (přepadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže případné opravy spočívají ve výměnách celků a po uplynutí záruční doby by mohly být drahé.
Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vstřikováním CR firmy Bosch. Čerpadlo CP3 je opravitelné, vstřikovače jsou dostupné levnější v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým průměrem.
Doufam ze to pomuze :-) -
"-- skrytý --" 20.01.07 19:43
« sroub
lomo - no zadny dobry zpravy...ja mam kotouce a tak porad jeste doufam, ze to nejak pujde.
Pokud nic nesezenu tak se zkusim domluvit ve Fordu at ten zavit prorezou jeste jednou a daji jinou matku. Ale uvidim jak moc se jim to bude chtit delat...jednak prijdou o 4000 Kc a druha vec je zda to budou chti udelat kdyz je to jeste v zaruce.
Plechac ted drzi, ale elektron je tlustsi a to rikali, ze to asi drzet nebude tak jak ma... -
"-- skrytý --" 20.01.07 15:58
« Bez nadpisu
strhnuty zavit .. sice teraz z fleku neviem presne ako su tam tie srouby upevnene, ale ak si dobre pamatam, tak je v celku prizvarane na tej jednej polovici bubna (minimalne na zadnych kolesach kde mam bubny :-()
asi budes musiet obetovat tych 4000 :-(
a prerezat ten zavit nanovo nepojde ? je uplne strhnuty ? -
"-- skrytý --" 20.01.07 12:48
« sroub
Ahojte, bohuzel ne, nejedna se o strhlou matku, ale o strhly zavit primo na sroubu. Takze opravdu potrebuju sroub...a ten se pry neda koupit zvlast ,ale v celem dilu zadniho kola - cca 4000 Kc. :-(
Co se tyka matek - tak bezpecnostni uz mam a tim padem mam i nahradni matky. Ale sroub ne :(
Diky za ten graf - vypada to, ze je to ten muj motor. Jeste jednou diky ;-) Ja hledal kde mohl ale tohle jsem fakt nenasel :shock:
Obrazek nemuzu otevrit - pry nemam opravneni prohlizet tuto stranku -
"-- skrytý --" 20.01.07 11:36
« Re:
Focus, tak ani krivky nebudu... vsade v tych casakoch len slovne popisuju priebeh krutiaceho momentu a vykonu, krivky nie su nikde zobrazene.
edit:
ale na webe som nasiel toto:
[odkaz]
snad pomoze. normalne som dlho hladal... :-)
mas problemy s jednou z tychto skrutiek???
[odkaz]
podla tej ceny som usudzoval... ak mas odfaklenu len maticu, tak s jej zohnanim by nemal byt problem. pripadne kupit bezpecnostne a tym padom budes mat tri obycajne nahradne. -
"-- skrytý --" 19.01.07 12:20
« sroub na zadni elektron - 16tky kola kotoucovky
Ahojte vsichni, nemate nekdo nahradni - ke koupi - jeden zadni sroub na uchyceni elektronu? Mam Focus II 2.0 TDCi kombi 16tky kola, kotoucovky. Koupil jsem auto uz na elektronech a pri vymene na zimni plechace mi v servisu strhli jeden zadni sroub. Byl jsem osobne u toho - nesel oddelat. Byl asi zasekly nebo uz spatne namontovany. Kdyz jsem s tim sel do Fordu a chtel ho vymenit ze zaruky - auto bylo kupovane u nich - tak mi rekli, ze tomu nemuzou verit a ze kdyby se to stalo u nich tak by to mozna slo....bez komentare...Rekli mi, ze jeden sroub zvlast vymenit nejde a musi se menit cely dil za cca 4000 Kc. Pokud by pry nejaky sroub meli tak by to vymenili ale nemaji pry nic, protoze zatim nic nemenili - mozna cekaji, ze to vymeni mne a zbyde jim pro ostatni ksefty >:-[] Nechce se mi menit cely dil (kotouc, vsechno) a dat 4000 kvuli jednomu sroubu. Mam najeto jen 23t km.
Pokud nekdo nemate, je nekde na Morave Ford vrakoviste odkud by se dal ten sroub vzit?