FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 06.02.07 22:36
« Re: TDCi vs Ti-VCT
moik, cakal som taku reakciu... myslel som to vo vseobecnosti. nedavno som cital taku "analyzu" a mnohe dizlove auta sa najma z ohladu ich ceny neoplatia (ak nenajazdis rocne viac ako xxxxx km). 20.000 km pre benzin (ford) je podla mna malo. najma, ak uz par rokov existuju automobily, ktorym staci 30.000...
tafi, spotreba zavisi od sposobu jazdy. ako zrychlujes, ako predvidas, ci ides na hranici maximalnej povolenej rychlosti, ci sa ponahlas... istotne to vies i sam. len som sa presvedcil teraz, ze trasu, koru som popisal za 7,5 l som vcera v noci absolvoval so spotrebou 6,6 l. jediny rozdiel - nesiel som rano v case spicky ale v noci, poloprazdna dialnica, ziadna zapcha, ziadne stop-and-go. -
Moik 06.02.07 16:03
« TDCi vs Ti-VCT
yoyo: To co píšeš jsou ale víc zažité "pravdy" než pravda.
Například motor 1,6TDCi je po motoru 1,4 a 1,6 16V 74kW třetí nejlehčí motor pro Focus II. Náplň oleje je menší jak pro 1,6!!!
Servisní intervaly pro diesel jsou 20000km
Takže na nápravě netrůní nic težkého, oleje málo, spotřeba reálně o 1l nižší. A proč jsem já na hranici výhodnosti km zvolil diesel? Nižší spotřeba, lepší průběh Nm. a jak tu někdo psal, nerozhodí ho náklad v kufru. -
« 1.6 Ti-VCT - vsetko dobre az na motor
tu su vynatky z dvoch testov:
etrend:
"...my sme si v prvom pláne všímali najmä pružnosť a výsledok zaostal za očakávaniami. Motor dobre ťahá až nad hranicou 3 000 otáčok..."
auto.pravda.sk:
"...pod kapotou sa ukrýval najžiadanejší benzínový agregát s objemom 1,6 litra a šesťnásťventilovou technikou s výkonom 85 kW/115 k a maximálnym krútiacim momentom 155 Nm. Presne dané hodnoty postačujú náture väčšine vodičov, výraznejšiu dynamiku však netreba čakať..."
Dost odradzujuce. Co vy na to? -
« Bez nadpisu
aut som uz jazdil pomern dost, ako v benzine tak aj v diesli (v suc. sluz/sukr LR Defender a Freelander, oba diesel). Vyhody a nevyhody su na dlhu debatu obzvlast, ked si kilometrovo na hrane vyhodnosti. Ja beriem do uvahy vsetko - ako nizsiu spotrebu, vyssiu obst cenu, lepsiu pri naslednom predaji, drahsie ND, vyssie naklady na diesel (jednoducho je tam viac suciastok), slabsie startovanie a kurenie v zime, obcas traktoroidny chod zvonku aj zvnutra a samozrejme magicke slovko - krutak. ako som uz ale pisal, so vsetkym tymto som mal dobre ale aj (a to predovsetkym) zle skusenosti v predchadzajucom aute. takze teraz som cakal, ze natrafim na fakt dospely, moderny benzin motor 1,6 s vykonom nad 110 k a spotrebou do 7 l. mal to byt (a pravdepodobne aj bude) TiVCT od Fordu, tak dufam, ze nesklame... -
"-- skrytý --" 05.02.07 20:58
« spotreba
tafi: mal som 3 roky staršieho Focusa 1,6i 74kW, z dnešného pohľadu super motor. dá sa s tým závodiť aj kľudne jazdiť. V zime som jazdil do 8 litrov/100km a v lete do 7,3 litra. A jazda to nebola "na spotrebu" ale športovo-elegantná :-!
teraz mám 1.8 tdci 85kW. Smutné zistenie je, že ak som vyjazdil celú nádrž na krátke jazdy so studeným motorom tak bola spotreba 8,5 l. ak jazdím dlhšie trasy tak to je cca 6,9 l. Najmenej sa mi podarilo 6,2 mimo mesto do 130km/h...ale očakávam, že to ešte klesne, teraz mám najazdené cca 12 000km.
Čo sa týka spotreby to v dieseli nevidím ako nejakú výhodu (možno u VW je ten rozdiel markantnejší). Najväčšiu výhodu u diesela vidím v jeho ďalšom predaji :idea: (drží cenu) a krútiacom momente >:-[] - len tak ho nerozhodí 5 osôb a batožina alebo zapnutá klíma.....čo teda benzín skončí :-(
Auto si nevyberaj podľa ceny - prevez sa v benzíne a dieseli a z čoho sa viac posereš, to si kúp >:D >:D -
"-- skrytý --" 05.02.07 15:58
« Re: re:
tafi, ratas pri vyhodnosti toho-ktoreho paliva okrem vstupnej ceny (v neprospech dizlu) aj rozdielne servisne intervaly (v neprospech dizlu), rozdielne mnozstva naplni (v neprospech dizlu), vyssiu hmotnost (pneu, tlmice)...??? cena dizlu a benzinu je dnes uz skoro rovnaka... to skor LPG, a ten na dizel nedas. -
« re:
2 yoyo: jazdim normalne niekedy rychlejsie, niekedy klidek. rocny priebeh 15 - 20 tis km (co je zhruba hranica vyhodnosti nafty oproti benzinu). s rozdielom 2 l na 100 km som pri kalkulacii ale nepocital (max 1 - 1.5). k dieslu som sa po predchadzajucej zlej skusenosti s jtd nechcel vracat a 1.6 nad 80 kW (ff2, corolla, c4, ceed) som povazoval za primerany kompromis medzi vykonom a spotrebou. pomaly ale zacinam menit nazor. existuje vobec nejaky 1.6 nad 110 k s (realnou!) spotrebou do 7 l? asi zalozim nove forum... :) -
« Bez nadpisu
re: spotreba
tak to su dost hrozostrasne cisla (ten ich priemer je skoro 2 l nad papier). aj pri nadsadenej spotrebe dieslov 1.6 napr. ci uz fordu alebo kie to je skoro 2 l/100 km rozdiel. to uz nepotrebujes ani 20000 rocne aby sa ti rozdiel v obstaravacej cene vratil do 3 - 4 rokov. -
"-- skrytý --" 04.02.07 23:00
« Spotreba 1,6Ti-VCT vs. 2.0 16v podla spritmonitor.de
na nemeckych forach sa dohaduju priaznivci 1,6 TiVCT s odporcami. majitelia 2litrovych benzinakov si pochvaluju vykon a spotrebu. cisla tu:
1,6 TiVCT
priemerna spotreba vsetkych je 8,35 l/100km
2.0
tito maju 8,68 l/100km -
"-- skrytý --" 04.02.07 22:17
« Re:
tafi, to ako som popisal zvuk motora neznamena, ze je hlucny. je to len opis zvuku. ale co chcem od 4valca o objeme 1,6l... :roll: vo vnutri ho vyrazne nepocut. viac je vo vyssich rychlostiach pocut aerodynamicky hluk.
ak ale celkove odhlucnenie porovnam s 307sw, tak peugeot ma navrch. no podvozkovo je to nieco celkom ine (fofo).
co sa spotreby tyka, tak mne klesla po 30.000 km. nehovorim, ze sa papierova hodnota neda dosiahnut. treba tomu vsak prisposobit jazdu.
na trase mimo mesta 5 km, dialnica 30, mesto 10 km (a spat - 2xstartovat, 2x studeny motor ) mam priemer 7,5 l. cim dlhsia trasa, cim menej startovania, cim menej zrychlovania a cim nizsia rychlost :-) tym lepsia spotreba.
a tafi podla mojich skusenosti kupovat auto, ktore nie je na trhu viac ako 1 rok je risk (Ad cee´d). -
"-- skrytý --" 04.02.07 17:59
« Bez nadpisu
ad spotreba na mojej 1.6 Ti-VCT (5dv) je to plusminus rovnake ako papierove hodnoty az na jazdu mimo mesta (tusim tych 5.1 alebo 5.0 co je uvedene je naozaj nerealne dosiahnut)... dolezite je, ze ta spotreba klesne, ale radovo som to u mna pocitil tak asi po 10.000 km, ked ten motor aj vcelku viac ozil.
ja jazdim vacsinou na velmi kratke cesty mesto (3-5km) a na studeny motor mam tak 10.5, ked su to dlhsie trasy mesto (do 10km) tak je to cca 8-8.5), co odpoveda hodnotam. a to su hodnoty merane v zime
dlhsie trasy sa mi dari jazdit 6.2 (50% dialnica - 120km/h, 10%mesto, 40% okresky) pokial sa velmi neponahlam.
myslim, ze tie moje hodnoty odpovedaju tym tovarenskym. -
omik82 04.02.07 14:57
« Re: Re: Re:
bobby: ja som nedostal uzivatelsku prirucku. Potom som napisal mail na oficialne zastupitelstvo, ze ci mi mozu jednu poslat a chceli za nu tusim 700Kc. Potom mi niekto poradil, aby som napisal jednemu predajcovi (adresu by som este niekde vyhrabal) z Frod Charouz (tusim v Melniku) a on mi to obratom poslal zdarma..... -
« Bez nadpisu
2 yoyo: ten tvoj relny mix je skoro liter vyssi ako papierove hodnoty. je to (aj co sa tyka hlucnosti) az take zle. mozes, ako majitel, ff2 jednoznacne odporucit, alebo skor nie? prave sa po novom aute obzeram a ff2 patri k favoritom spolu s ceedom a corollou). cee'd je ale (oproti tomu co pises) velmi dobre odhlucneny (bol som vyskusat) a 1.6 CVVT 85 kW by mala mat kombinovanu 6.4 l (v praxi este nepotvrdene). corolla ma podla testu slabinu tiez najviac v motore (spotreba/vykon). chystam sa preluskat toto forum, ale za kratku objektivnu odpoved vdaka. -
"-- skrytý --" 04.02.07 11:45
« Re: 1,6 benzin
zepellin: no, pracovne kilometre su mi preplacane podla papierovej spotreby, takze robim vsetko pre to, aby bola max. 6,4 :-)) ale to su obvykle dlhe trate. ale taky realny mix 7,5. ked tomu slapem na krk - plny plyn pri zrychleni, dialnica 140 tacho, tak 8,5. -
"-- skrytý --" 04.02.07 10:48
« Re: 1,6 benzin
1. nemam skusenosti s tym motorom
2. smadny benzin, ktoreho papierove hodnoty sa daju dosiahnut iba s velkym sebazapretim, s potlacenym zvukovym prejavom, a tak zneje ako nahnevany vysavac. na focus II postucujuca motorizacia a autu dava schopne zrychlenie, no ma radsej vyssie otacky.
chcelo by to zazitky a porovnanie niekoho, kto najazdil aj s jednym aj druhym motorom. -
"-- skrytý --" 02.02.07 18:49
« Bez nadpisu
antonio de Salla : jasne ze dokazu, robia to pri pravidelnych kontrolach so standardnymi filtrami... ako hovori Jenyk, by som si to spravil aj sam, ale chcel som mat istotu zaruky, tak som to nechal za par stovak namontovat vo Forde. samozrejme mi to robili u Koisa, v BA by som sa nedivil keby ti povedali ze my take nerobime... >:D >:D
tu identitu som nepochopil... je piatok, tak mi to menej zapaluje... :*) ;-) -
"-- skrytý --" 02.02.07 17:56
« Re: k&n air filter
Nevím jak u FoFoII, do Mondea jsem si ho dal úplně v pohodě sám. Jsou k nim na webu hodne polopatické návody. Zkus se na něj podívat a odhadneš, jestli si to sám troufneš. Jen pak nezapomeň dát na airbox (jestli chceš filtr do airboxu) samolepky s upozorněním (jsou k filtrům přibalené), aby to nějaký moula v servisu nevyměnil zpátky. -
"-- skrytý --" 02.02.07 14:49
« Bez nadpisu
Moik : nemyslel som to tak, ze patris k tym "sialencom" >:D ja som mal ESP tiez stale zapnute, len pri sportovej jazde na hrane by som si ho radsej vypol... (v C4 sa bohuzial nad 50kmh zaplo samo) 8-s
bezne jazdim tak, ze ESP nemam sancu vyuzit ani pri nahlych necakanych zmenach smeru jazdy (na C4 som kontrolku videl bliknut iba v zime na snehu a par krat na mokru a to som "chcel aby blikla"), a vo vyssich rychlostiach za necakanych situacii radsej uvitam citatelny podvozok a kontrolu nad autom ako nepredvidatelne zasahy do riadenia... :roll: -
Moik 02.02.07 11:48
« Re: Re: Re:
S tou posloupností naprosto souhlas. :-)
Neberu ESP jako nástroj k tomu, abych mohl jezdit rychleji - stejně jako ABS, ABG ani pásy. Beru to jako nástroj, který mi doufám nikdy nebude muset pomoct zůstat na živu >:D Teda že ho pravděpodobně využiju pouze několikrát za životnost toho auta. Tlačítko na vypnutí ESP jsem na Maxovi nepoužil nikdy, protože je to ESP dotatečně chytrý (nechá klouzat kola, když se nemůžžeš odněkud vyhrabat) Vypínat ESP mi přijde jako nezapínat pásy. Vším tím chce říct, že rozdíl poznáš, až bude pozdě... :'-( -
"-- skrytý --" 02.02.07 10:35
« Re: Re:
moik : jak druhy ? prvy je medziclanok medzi volantom a hl. opierkou, druhy volant, treti brzda, stvrty plyn... takze ESP moze byt tak najskor na 5. mieste... >:-[] no, robim si srandu... vazne, je to tak, ESP velmi vyrazne prispieva k aktivnej bezpecnosti, to je jasne. treba si vsak uvedomit ze ESP neni vsemocne a pomaha iba v okoli "hranice smyku", dalej uz ani ESP nepomoze... vyvstava otazka, ci je bezpecnejsi sofer co jazdi pomalsie vedomy si svojho "handycapu bez ESP", alebo sialenec co sa slepo spolieha na ESP a jazdi veselo nad schopnosti ESP... :roll:
ja osobne to vidim cca tak, ako by som si v nejakej pocitacovej hre zapol automaticke zameriavanie. pomoze mi to vyhravat, ale nebuem mat z toho az taky dobry pocit... ;-)
kazdopadne ked bude moznost, ESP si najblizsie asi kupim (vypinatelne) !!
tu je zaujimave videjko :
[odkaz] -
"-- skrytý --" 01.02.07 23:56
« Bez nadpisu
anton salatek : servis v BA uz nebudem radsej komentovat... >:-[] ;-)
k tomu ESP - na predchadzajucom aute (C4) som ho mal, teraz vo Focuse ho nemam. a zistil som jednu vec. ak mas ESP, tak sice zatocis tam kam mas, ale netusis co sa deje s autom, ale ked ESP nemas, tak mozno par krat chytis nedotacavy/pretacavy smyk, ale presne vies ze ho ides dostat a vies ako sa sprava auto. beriem to tak, ze to ma svoje vyhody aj nevyhody. a poviem rovno, ze vo Focuse sa citim bezpecnejsie ako v C4. nemyslim tym podvozok ako celok, ale cisto len "pocit z ESP", nic ti do jazdy nekafre... proste vzdy viem na com som a mam to viac pod kontrolou...
z toho celeho mi vyplyva dilema, co je bezpecnejsie - mat ESP a jazdit "s ruzovymi okuliarmi" ked vieme ze ESP neni vsemocne a pomaha iba pri zaciatkoch smyku (pri vacsom smyku, ti ani 10 ESP nepomoze), alebo jazdit vzdy pod kontrolou bez ESP... :roll:
PS: ta klima je vo FF2 hotova parfumeria oproti smradlavej v C4 >:-[] -
« Re:
misoo: jasné :-! , ale najprv som dlho vyjednával na servisnom oddelením, kde iba kývali plecami a robili zo mňa hlupáka :shock: , že tie dvere boli obité, veď to sa stáva..... (nie na mesačnom aute a na hornej hrane piatych dverí a vo všetkých rohoch). Aby si mal predstavu, to mi ukradli z kufra laptop - sklo zapáčili o svetlo, to prasklo a boli dnu. takže oprava za cca 21 000sk s dph :'-(
Doporučujem môj postup.....Starší párik celkom zaujímala moja skúsenosť s tunajším servisom, predajca až taký nadšený nebol >:-[]
Ale už to nechajme tak. Focus je nekazivé auto (až na smradľavú klimatizáciu a výmena žiaroviek v predných svetlách á 3 mesiace). Uvidíme, či taký bude aj Focus2.
Keby bolo v Ba viac Fordservisov, tak by to bolo iné, ale monopol zvádza k pohodlnosti summiťákov.
A nepáči sa mi strátegia väčšiny automobiliek vrátane Ford summit - predajcovia sú kočky. asi preto som kupoval u chlapa...ktorý mi rozumel.
Máš vo svojom káre, misoo, ESP? Šikovná vec, akurát som po čase zistil, že to zožralo Focusácky podvozok. Keď ho vypnem, už mi nikto neuberá plyn v zákrute apod.... >:-[] -
« ford v BA
ano blavácky ford poznám, focus 830sk s dph/hod.
v Trnave je to cca za 600 sk/hod. Každý servis má svoje charakteristiky. V Blave chcú za každú blbosť tisíce. A keď začínali, tak nemali lakovňu a namiesto prestriekania piatych dverí mi ich šúchali po zemi a totálne obili. zreklamoval som to, ale pomohlo až moje odhováranie návštevníkov v showroome od kúpy nového forda. ale to už bolo dávno....už na to zabúdam a nedávno som tam kúpil moje afto.
v Trnave sú zase trochu natvrdlí....človek tam príde, stoja za pultom ako čašník "U Slováka" a čakajú, že ich zákazník sám pozdraví a opýta sa "môžem?" Na druhej strane bez problémov mi tam nalakovali kryt spätného zrkadla za 400sk s dph a raz mi tam opravovali zadný blatník - majú dobrých lakiernikov.
keď máte čas choďte to Trnavy. je tam lacnejšie, rýchlejšie a bez nervov.
čokoládka na zrkadle a umytie poznám >:D raz mi umyli aj motor (na starom fofo 1.6i, ktoré sa veľmi špiní/nemá spodný kryt). -
"-- skrytý --" 01.02.07 09:10
« Re: Re:
mm483 : to mas mrzute, riesit problemy ktore vznikli pri rieseni problemov... to som poznal na C4 a uz to zacinalo aj v BA... >:-[]
nakoniec som zacal chodit (teda raz som bol a odvtedy svaty pokoj, lebo mi problem vyriesili a uz je klud) do Banoviec ku Koisovi a uz nepojdem nikde inde !! je to sice zopar km, ale tych par litrov benzinu s radostou vymenim za serioznost a odbornost :-! ;-) -
"-- skrytý --" 31.01.07 15:50
« Bez nadpisu
hej, v blave to umyvaju, ale iba obcas. a nie preto aby ti ho odovzdali pekne umyte, ale aby nepracovali na spinavom aute, je to aj pre ich dobro... a zabudli ste dodat, ze obcas zavesia na spatne aj cukrik... ;-)
avsak ovela radsej by som prijal seriozny pristup, s cim som sa tam ja nestretol... :? -
"-- skrytý --" 31.01.07 14:32
« Bez nadpisu
Nevím kde jsi to kupoval. Já jsem si pred rokem nechal od Ford Kruml stahnout skladovku z D, FII kombi 1,6 74KW benzin jeans ve výbavě Trend + za 425000 komplet včetně 4 roky záruka asistence Ford na rok, půl roku mytí zdarma a 15% sleva na sevisní práce. Musel jsem je trochu přitllačit, ale jsem spokojen. Dnes už bych chtěl lepší cenu. -
Moik 30.01.07 21:08
« Re: Re: Barva
K té spot?eb?..já jezdím s C-Maxem 1.6 TDCi po m?st? za 8-8.5. Po dálnici taky za 5,4 ve 140kmh a cca 4,5-5 mimo m?sto p?i rychlostech 110/60. Dlouhodobá spot?eba 5.1 je s C-MAXEM dost dobrá, ale vypovídá o tom, že s ním mkovesi jezdí opatrn?. C-MAX nežere víc jak FOcus II, m?l jsem oba se stejnými motory. Já m?l u obou dlouhodob? kolem 6l.
Jednou jsem s Maxem ujel podél dálnice 90km s pr?m?rem 80kmh v?.vesnic se spot?ebou 3.9-nezávodil jsem, neloudal jsem se. -
"-- skrytý --" 30.01.07 15:57
« Bez nadpisu
nickey : gratulace, aquarius je paradna farba, sice na kombik moc ne, taky 3 dveracik v nej je uplne bozi, ale aj tak je to super. tiez som chcel taku farbu...
inac bratranec tiez mal cakat 2 mesiace a po 3 tyzdnoch mu zavolali ze si moze prist pre auto... nechcem ti ale davat moc nadeje, radsej rataj s tymi 2 mesiacmi a bud potom prijemne prekvapeny ;-) -
"-- skrytý --" 29.01.07 20:39
« OBJEDNÁNO :)
Tak mám d?cka objednáno :)
kombik, 1.6 benzin, aquarius metalizka, dual klima, hlinikový kolesa a vyh?ívaný sklo a defend lock+vyleptaný skla bratru za 442tis, už se nem?žu do?kat sakra, musí se zadat do výroby, takže do 2 m?síc? :-( já už bych tu svojí fabii nejradši poslal n?kde z kopce, kdybych ji nemusel dát protiú?tem :)) -
Dong1 26.01.07 07:01
« Re: MP3 do Focuse
Už jste někdo řešil, jak připojit k rádiu MP3 přehrávač? Už mě fakt nebaví měnit furt CéDéčka. Napadlo mě připojit ho do vstupu na CD changer, ale muselo by se to rádio nějak oblbnout, aby si myslelo, že je tam připojenej changer.
Si kup radio Sony s mp3, nebo nektere vyssi verze FF s CD radiem by mely mit vstup svedeny do kasliku...jestli ho tam nemas (asi i muj pripad, jeste sem to moc nezkoumal :-) ) tak by mozna sel vytahnout z konektoru na radiu
...taky me mrzi ze sem prisel o mp3, uz sem si zvykl menit CD po 10h hudby :-)
Myslim ze uz by mohla byt samozrejmost dodavat s autem i radio a pomalu i s mp3 a ne chtit za nej 15kkc doplatek (neni pripad Ford) -
"-- skrytý --" 25.01.07 22:00
« Re: Re:
Taky napíšu své :)
a) Vyhřívané čelní sklo - ano souhlasim s Focusem, když chci a zaměřim se na to, tak ty dráty vidim, ale jinak vidět nejsou. A jak říká Misoo - je to super, z chvíli je sklo odmražené.
b) Spotřeba - jezdim každý den do práce 15km (jedna cesta) po Praze. Spotřebu mam podle PP mezi 7,5 a 8,0 podle toho, jak na to šlapu. Ale PP prý trochu kecá.
d) jo, to pak peníze jen tečou. Za za havarijní + pov. ručení jsem u rok starý ojetiny dal 22,5kKč což mě trochu překvapilo 8-s A pak ještě dvanáctku za zimáky s diskama. -
"-- skrytý --" 25.01.07 21:54
« Re: Re:
ke spotřebě: zatim se mi to tak nějak potvrzuje, že u forda se jezdí spíš za víc než kolik je v TP, což je pro mě trochu mrzutý, doposavad jezdím s benzínovou fábií a tam jsem spíš o půl litru níž než v TP. Při 50tis ročně, který najedu je to už pak znát. Jinak jezdím převážně meziměsto + něco po dálnici...
k nákladům: s tím, že do toho ještě nějaký investice jsou samozřejmě počítám
kolik ta 1.6 74kw točí při 140km/h? -
"-- skrytý --" 25.01.07 21:29
« Re:
Rozumim...par mych poznatku
a) vyhrivane celni sklo - jak pise misoo - nevsimnul jsem si toho, zamerim se na to jak nekdy pojedu ve tme. Jen jdou nekdy videt dratky ve skle, ale nejake problemy mi to necini, je to spis otazka zvyku. Pri parkovani venku doporucuju.
b) spotreba - za sebe muzu rict, ze u me je asi 0.5 l-1.0 l vyssi nez uvadi Ford. Ale zalezi jak presne ukazuje PP - prumernou spotrebu beru jen podle nej. Pokud je nepresny tak se muze by skutecna spotreba jina. Par diskuzi na toto tema uz tady probehlo a je mozne ze PP ukazuje trochu nepresne
c) ja kupoval auto 8 mesicu stare - primo od autorizovaneho prodejce Ford - zaruka puvodu, koupeno v CR, zaruku mi dali prodlouzenou na 3 roky. Na auto byla velka sleva coz se vyplatilo. Takze pokud platis auto ze sveho zkus se poptat i na tuto moznost - nejaky mirne ojety, ale zaruceny vuz. Zalezi jak rychle ho potrebujes, ja na ten svuj cekal cca 3 mesice a bylo to o stesti. Mel jsem uz vybrane a malem zaplacene jine auto a najednou se objevil tento kousek a ja nevahal ani chvili. Kdybych koupil to predchozi a pak za mesic natrefil na toto asi bych si trhal vlasy (cena/vykon)
d) dalsi vec, na kterou se priprav budou dalsi vydaje po koupi = pojisteni, gumy (bud letni nebo zimni), disky (pokud budes mit nebo chtit elektrony)...rada lidi na toto zapomina a celkem to dela dost penez -
"-- skrytý --" 25.01.07 20:57
« Bez nadpisu
U mě je to tak:
spotřeba mě trápí jenom do té míry, jestli se vejde do spotřeby, která je udaná v TP, protože takovou mi proplatí zaměstnavatel na cesťácích. Auto si platim sám, takže je pro mě důležitej ten rozdíl v cene (50tis) mezi benzin a naftovým motorem. Jasně že by se mi líbil víc diesel, ale 50tis je 50tis a ty pujdou z mý kapsy, bohužel. Řešil jsem dilema, jestli diesel s horší výbavou nebo benzín s lepší a z výše uvedenejch důvodů mi to zatim vychází na ten benzín. Jen mě právě trápí jestli to nebaší příliš nad rámec udávaný spotřeby 6,7l. Na druhou stranu, dosáhnete i byť u dieselu spotřeby, která je v TP???
Asi bych radši nový, kvůli záruce, aby to mi to s prodlouženou (3roky/150tis) ty 3 roky (najedu těch 150 právě za ty 3 roky, proto nechci 4letou/100tis) vydrželo bez dalších servisních investic.
Všem díky za vaše příspěvky. -
"-- skrytý --" 25.01.07 10:07
« Bez nadpisu
ad vyhrievane celneho skla :
ako hovori Focus, v zimnych ranach je to k nezaplateniu, staci zapnut, oskrabat boky a zadok a predok uz len zotriet stieracmi. fakt super vec. ;-)
ale ma to aj jednu nevyhodu, v noci sa svetla oproti iducich aut "rozpijaju" po skle. akoby sa okolo svetiel vytvori taka ziara, ktora dost "zvacsuje" svetla a znemoznuje identifikaciu oproti iduceho auta. uz som si na to zvykol, ale zo zaciatku to bolo dost neprijemne... :roll: -
"-- skrytý --" 25.01.07 09:55
« Spotreba
Pokud s tim budes hodne jezdit tak bez do nafty.
Mam FoFo II 2.0 TDCi Titanium - spotreba:
7.5 - 8.0 - mesto
6.5 - 60% mesto 40% mimo
5.5 - dalnice pri 130 km/h - na sestku
Vyhrivane predni sklo doporucuju pokud parkujes venku - ja vcera prisel k autu a bylo obalene v ledu...za chvili bylo predni sklo rozmrazene...zadne urputne skrabani
Pokud zamyslis dlouhe cesty tak urcite ocenis 6tku co tento motor ma. -
"-- skrytý --" 25.01.07 09:10
« Bez nadpisu
Mám FOFO II 5D v téhle motorizaci 1 rok, najeto 30000 km, jezdím tak 60% po Praze. Moje spotřeba za rok je 8,5-9,0 l/100. Dlouhodobou spotřebu pod 7,5l u mého FOFO považuji za nereálnou. Hranici 7mi litrů jsem pokořil pouze na dovolené na italské dálnici, jízda lehkou nohou a kochání se krajinou. S autem jezdí i jiní řidiči a výsledek je stejný. Na garanční prohlídce jsem na vysokou spotřebu poukazoval, ale klasicky ze mě udělali pitomce. V jiném servise jsem se naopak dozvěděl, že spotřeba 8,5-9,0l/100 není pro tuto motorizaci nejhorší, tak nevím. Pravda ovšem je, že jsem měl Opel Vectra s motorem 2l 100kw, jezdilo to daleko víc než FOFO II a spotřeba byla stejná. Jedinou pozitivní informaci mám, že koncem ledna prý mají dealeři Ford dostan nový firmware pro Focusy do řídících jednotek, ale pokud testy nevykazují nějaké chyby, tak ten FW stejně nepřehrávají. -
"-- skrytý --" 25.01.07 08:19
« Re: Re: Spotřeba
nickey: dal jsem za to 399000, před vánoci, skladovka, bez metalízy a vyhřívaného předního skla. Pro mě to byl nejlepší poměr cena/výkon.
Ale např. u benzínu vyhřívané přední sklo nepovažuji za potřebné.
Dotaz pro majitele nových Fo: dají se ve stíracích lištách vyměnit jenom gumičky nebo se to musí kupovat celé?
Stačí se podívat po technických datech :-)