FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 07.09.09  18:30

    « Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci

    Donq1: tak nejlevnější varianta co se týče čištění karbonem zanesených cest k turbu obnáší:
    1)Tlaková hadice 1390Kč
    2)Šroub průtokový 2Ks 80Kč/Ks
    3)Těsnící podložka 4Ks 40Kč/Ks
    4)Práce cca 2h 580Kč/h
    Celkem 3000Kč
    Já se na to čištění co nevidět objednám, mimo to mě servis upozornil, že poškození turba se nejlépe zabrání pravidelnými výměnami oleje a nepřetěžování možností motoru. Já dodržuji minimálně to, že když zastavím po delší trase nebo větším vysílení motoru (např. z dálnice, když sjedu na benzinku), tak nechám chvíli zaplý motor, ať se turbo trochu ochladí.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 02.09.09  20:37

    « Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci

    dám ti vědět jak to spočítají. Co se týká těch lopatek, tak to není poprvé, co mi to pískání zdůvodňovali jejich jiným nakloněním. Víc nevím, jestli se jim to podaří odstranit při čištění dám vědět. Dnes mi navíc zjistili, že se mi rozpadá řemenice a ve 130 tis. km to přišlo trochu dříve. Běžně se mění i s řemenem ve 200 tis. km jako prevence. No už se mi z ní asi oddělila nějaká špona, co se kousla do řemenu a pěkně ho po obvodu podřela. Hold ty fordy se hodně rády a často vracejí do servisů a já už letos vyplajzl 30 tis. Kč za různé opravy a to nepočítám výměny olejů, filtrů aj. běžné servisní úkony ...
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 02.09.09  20:07

    « Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci

    Tak v tom pripade mi na turbu nema co piskat. Ja mam 66kW a tam ma turbo regulaci obtokem, zadne pohyblive rozvadeci lopatky.
    Jinak o tom sitku mi servise rekli presne to co pises...zajimalo by me na kolik ti to naceni, protoze bych to chtel spachat pri dalsi garanci taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 02.09.09  18:57

    « Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci

    Derek: ptal jsem se dnes na to pískání turba v servise a předvedl jsem jim jak píská to moje. Není to prý tím, že by vrtulka o něco dřela ale spíše tím, jak jsou nakloněny lopatky. To způsobuje údajně nějaký regulátor naklonění lopatek či co, snad se to dá vyčistit a nějak upravit. Ale píšu ti to jako laik laikovi jen to, co jsem si zapamatoval. Jinak mě varovali, že v těchto najetých kilometrech je více jak vhodné vyčistit to sítko a hadici atd. od karbonu, jinak nebude turbo vhodně mazáno a zadře se.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 01.09.09  16:57

    « Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci

    Jaro70:a pískalo ti před tím to turbo? Mně v servise říkali, že se s vadným turbem u focuse ještě nesetkali
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 01.09.09  07:12

    « Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci

    Zkusenosti s tim zatim nastesti nemam, ale uz sem o tom take slysel a v servisu to potvrdili. Kdyz sem se ptal jestli to sitko (je sem se dozvedel o sitku ne o kanalcich) preventivne cisti, tak mi rekli ze ne, az pri vymene zadreneho turba :-(
    ...takze jedine nekde mezi 60-80tkm objednat preventivni cisteni.

    P.S: Jeste bych si overil, zda pri vymene provedli vycisteni, jinak tam za chvili budes se stejnou zavadou znova.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.09  21:09

    « Ford turbo u motoru 1.6 tdci

    po 100 tis, km mě oděšlo turbo, lehce se zadřelo. Hledali jsme důvod, proč. A dozvěděli jsme se, že u těchto motorů se to stává dost často, že se zanesou kanálky a je malý tlak oleje na mazání turba. Máte někdo taky takové zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 26.08.09  21:25

    « Re: 1,6 TDCI

    no s tím turbem jsem si toho začal všímat i u jiných aut, a i naši francouští kolegové co mají také motor z PSA taky pískají někdo víc někdo míň. Já to svaloval na nějaké uvolněné těsnění nebo dokonce špatně nakloněné lopatky, vše vyvráceno celkově ve třech servisech.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 26.08.09  12:34

    « Re: 1,6 TDCI

    Ja mam 1,6/66kW najeto 64tkm a zadnou sanitku od turba neslysim. Nekde sem dokonce cetl ze je to spatne, ze to je priznak odchazejiciho turba. Ale "plechove" klepani se mi z motoru ozyva taky, pri studenem hlasitejsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 26.08.09  10:37

    « Re: 1,6 TDCI

    pískání turba je doufám normální, mám stejný motor a byl jsem na začátku stejně vyděšený, dělal jsem několik diagnostik a nic se nezjistilo. Zní to jako sanitka, která mě dojíždí na cestě. Co se týká klepání, tak to mám taky, auto když je studené je hrozně hlučné a klepe se jak ratlík. Nicméně teď co jsem repasoval vstřiky je hluk na polovině a klepání se také dost zmírnilo, co mi vadí tak to, jak se auto otřepe, když vypnu motor. Já mám najeto 130 tis, kupoval jsem ho v 80 tis a už jsem dělal repasi všech vstřikovačů, přední i zadní kotouče, měnil váhu vzduchu (zřejmě zbytečně, protože chyba byla později diagnostikovaná na vstřikovačích) a teď pojedu měnit přední tlumiče, jsou komplet odrovnané z těch našich moravských cest. Poučení pro příště buď koupit nové auto nebo do cca 30 - 40 tis. km, kdy je ještě všechno o.k., anebo s najetýma 130 - 150 tis. km, kdy už má auto povyměňované tyto provozní problematické díly, které kolem 100 tis. km začínají odcházet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.09  10:21

    « 1,6 TDCI

    Ahojte. Kupil som si Focus 1,6 TDCI 80 KW. Mal by mat najazdenych 100 tis. km. V pozadi stale pocujem take jemne piskanie turba. Je to pri tomto motore bezne?
    A este jedna vec. Pri silnejsom pridani plynu pocujem ako keby klepali ventily. Daju sa nejako nastavit? Mam z toho trochu strach.
    Dakujem velmi pekne za postrehy.
  • 00 Reagovat !

    foto xsnakex

    xsnakex 31.07.09  15:30

    « Ford 6000 CD

    Zdravím ve spřátelené diskuzi,
    mám na vás prosbu.Nemáte někdo pls český manuál v pdf (nebo jiné digitální formě) na rádio Ford 6000 CD s AUXem a "stříbrnými" tlačítky [odkaz] rok výroby 2007 ?
    Sehnal jsem ho v angličtině,němčině,ale čeština je prostě k nenalezení...
    Předem díky!
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 13.05.09  20:27

    « Re: Pružiny EIBACH - snížení o 30mm - máte zkušenosti? hlučnost?

    Thomasino : ano, po montazi strun sa mi pri vacsom pruzeni obcas ozval taky jemny zvuk ako kov na kov. robilo to to, ze sa struna stlacala a tym, ze su zavity "hustejsie" tak o seba narazali. ale iba tie co su na konci strun (iba v predu). v servise mi na struny natiahli taku "gumenu hadicu" aby obalili strunu a odvtedy klud. takze tolko.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.09  16:22

    « Re: Pružiny EIBACH - snížení o 30mm - máte zkušenosti? hlučnost?

    caf. pruziny su super vec - neviem si ich vynachvalit >:D
    Musis vsak vediet co od toho ocakavat. Ak ti vadi trochu makke odpruzenie serioveho Focusa a rad si vychutnavas zakruty tak si potom na spravnej ceste. Aky je asi rozdiel s pruzinami a bez ?
    S pruzinami mozes ist rychlejsie do zakrut bez vyraznejsieho naklonu. Ak mas navyse v aute obmedzovac vo forme manzelky ako ja tak aj ona sa bude divit ze to s nou nehadze zo strany na stranu >:D . Dalsia vyhoda je pri prudkom brzdeni - nenori sa tak cumak. pri akceleracii opat nestracs vdaka trochu tuhsim pruzinam. A co je uplne neskutocne je stabilita pri prudkych vyhybacich manevroch alebo slalome.
    nevyhoda - okrem toho ze pomerne rychlo zoderes gumy rychlou jazdou v zakrutach tak je to skackavaost na velmi rozbitej ceste. Mozes ti rovno povedat za po nainstalovani pruzin sa fi rozhodne Fofo nezmeni na skacajucu kozu. To urcite nie. Ak by si menil s pruzinami aj tlmice tak to je ina vec.

    Na zaver - pruziny len odporucam. Uz ich mam skoro rok a neviem sa ich nabazit >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto nitrion

    nitrion 10.05.09  20:36

    « Re: Rez podvozku a drnčivý zvuk při akceleraci

    Tak bol som v servise a boli to tycky stabilizatora,opravili to v priebehu hodiny a pol, teraz je to absolutne v poriadku nevida to ani hlasku , vsetko opravene v ramci garancie.Este ku tomu zvuku v predu ze vraj to ma nieco spolocne s katalizatorom.
  • « 00 Reagovat !

    foto nitrion

    nitrion 29.04.09  18:21

    « Re: Rez podvozku a drnčivý zvuk při akceleraci

    Ja mam tiez koroziju na vyfuku ale je len taka povrchova aj na napravach je ale to som si spravil, ale stve ma ten buchot od zadnej napravy zajtra idem do servisu tak som zvedavy co bude
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 29.04.09  13:18

    « Re: Rez podvozku a drnčivý zvuk při akceleraci

    Ja mam FoFo Hatchback taky koupeny v CR v lednu 2007 a napravy zacinaji korodovat taky. Ale vyfuk je vcelku OK, ne ze by byl uplne cisty, ale je na nem jen mistni koroze.

    Ale rekl bych ze je to vcelku normalni, na Fabii sem mel napravy orezle podobne a vyfuk odesel do vecnych lovist po 5 letech.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.09  10:32

    « Rez podvozku a drnčivý zvuk při akceleraci

    Zdravím, mám FF combi koupený v ČR nový před 1,5 rokem. Jsem s ním hodně spokojen, ale momentálně mě trápí dvě věci.

    Celkem mě zaráží, že na hranách nosných dílů nápravy i na jiných částech podvozku se začíná vyskytovat koroze. Nemluvím o výfuku, který reznul od začátku a hlavně výfukové potrubí je dnes rezavé kompletně. Je toto u FF podle vašich zkušeností normální?

    Druhá věc je, že při akceleraci, nejčastěji na 3 stupeň, slyším zepředu drnčivý zvuk. Nevím jestli jde z motoru nebo z palubky. Po krátké chvíli - po dosažení vyšších otáček zvuk přestane. Nevíte, co by to mohlo být? Byl jsem v servisu a samozřejmě když jsme jeli auto projet s technikem, tak se žádný zvuk neozval :-)
  • 00 Reagovat !

    foto nitrion

    nitrion 22.04.09  19:34

    « buchot od zadnej napravy

    Mate skusenost niekto s buchotom od zadnej napravy ? Robi mi to strasne nervy celkovo je naprava pri prejazdoch nerovnosti hlucnejsia ale niekedy to tak buchne ako kov o kov a potom aj tyzden -dva nic a potom zas. Mam najazdenych 19 085 KM. Mali ste uz niekto nieco podobne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.09  09:37

    « Re: Pružiny EIBACH - snížení o 30mm - máte zkušenosti? hlučnost?

    ja sice nemam - ale skus napisat misoovi (tu na fore), ten to ma, aspon minimalne mal.
  • 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 27.03.09  14:21

    « Pružiny EIBACH - snížení o 30mm - máte zkušenosti? hlučnost?

    Ahojte, kdo máte také ty pružiny EIBACH (snížení o 30mm), které se nabízejí v originálním příslušenství FORD? Já to mám od včerejška na svém C-MAXu 1,8 benzín, v zatáčkách to sedí o dost lépe a auto se zdaleka tak nenakládní, tlumení nerovností je o něco horší, ale není to žádná katastrofa. Co mě ale překvapilo, je že je to dost hlučné a trochu to v tom rachotí, jako když jsou tlumiče na starém autě v háji. Máte stejné zkušenosti, nebo udělali chlapci v servisu někde nějakou chybičku při montáži?? ;-\ Díky za info.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.03.09  18:32

    « TDCI 1.6 80 kW - kontrolka motora

    Zdravim, mali ste uz niekedy na 1.6 TDCI svietiacu kontrolku motora na oranzovu? U mna sa to prejavilo po garancke asi po 200km. Dalsie prejavy su, obcas chvilkovo netaha motor ako by nefungovalo turbo, ale po par sekundach ako by sa turbo chytilo a taha ako ma. Chystam sa teda do servisu ale za info dakujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto ctrl3d

    ctrl3d 26.02.09  10:16

    « Re: Koupit ci nekoupit ojety Focus

    Diky, na odpoctu DPH netrvam. Premyslim, ze bych mozna koupil ojetinu primo od dealera, ale to je mozna take loterie. Tempomat by byl fajn a aut.klima take.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.09  18:49

    « Re: Koupit ci nekoupit ojety Focus

    Je to loterie,co se týče spolehlivosti,odejít může cokoliv i u auta které má najeto polovinu a taky můžeš najet dalších 100tis.bez toho aniž by se něco porouchalo. Co se týče najetých km tak 100tis.není moc.Kouknul bych se spíš po líp vybaveným,zvykl jsem si rychle na aut.klimu a tempomat.Pokud máš podmínku auto bez DPH,tak ten výběr bude užší.Pokud ne,tak do 230tis koupíš stejný rok, okolo 70 tis km a v maxu.Záleží na tobě.
  • 00 Reagovat !

    foto ctrl3d

    ctrl3d 25.02.09  14:23

    « Koupit ci nekoupit ojety Focus

    Ahoj,

    Chci koupi ojety Ford Focus 1.8TDCi podobny tomuto - [odkaz]

    Co mne znervoznuje je koupe auta ktera ma najeto 100 000km. Zda se mi to hodne najeto. Co myslite, jake muzou nastat problemy?
    Diky,
    Marek
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 14.02.09  19:25

    « Re: Ford Focus 2

    A to nesmime zapomenout, ze pokud nema 1,8TDCi tak sou diesely od PSA a ne od Fordu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.09  18:59

    « Re: Ford Focus 2

    Chápu vaše roztrpčení. Nicméně 1,5 roku staré auto odhaduji z německa s naftou mělo s největší pravděpodobností najeto 60-90tis. Vy jste přidal dalších 40tis. Ten kdo předpokládal prodej auta do dvou let ho jistě nešetřil. K tomu přidejme citlivost moderních turbodieselů na zacházení a naftu. Byla jen otázka času, kdy vás potká repas/výměna vysokotlaké soustavy (první část máte za sebou). S tím topením jste měl pech. :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.09  14:25

    « Ford Focus 2

    Ahoj všichni,před dvěma lety jsem se rozhodl s rodinou pro koupi zánovního forda focus,auto bylo staré 1,5roku,nádherné,vonavé ale i kdyz bylo z daleka ,moc jsem ho chtěl. :-) Provezl jsem se v něm,no z feldy to byla nadhera.Jelo,sedí,kousek nafty žere.Pohádka.Po roce a půl oprav drobností spojených s užíváním auta,mi najednou přestalo auto foukat na nohy.Jaký byl můj šok,když jsem auto viděl v servisu vevnitř komplet rozebrané,ano opravdu nemělo přední dveře ani volant.Ano,vadný díl se vyměnil,auto fouká na nohy,je to super.Cena za nový přepínač topení 18000,-.Aby to nebylo vše,za 14 dní odešlo turbo-auto má najeto 60000km.No stane se,uživatelská závada,kdyby ovšem ta sranda nebyla tak drahá,cca25-30 tisíc.Ale když už to spravujem,tak Vám tady teče vstřik cca 6000,-.Toto je varování všemco si chtějí koupit takovouhle sračku s názvem ford focus.Když tak jedině novou a dávat to s každou blbostí do servisu.Martin
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 26.01.09  18:49

    « Re: Olej do posiľňovača riadenia.

    Pre hydraulické posiľňovače riadenia platí jedna zásada - nevypínať motor s volantom vytočeným do ktorejkoľvek krajnej polohy(alebo blízko krajných polôh) - dôvodom je nábeh tlaku oleja (po naštartovaní motora po rozbehu čerpadla posiľňovača riadenia) do tesniacich priestorov - a postupné "vytlačenie tesnení" silnými tlakovými rázmi skôr ako prirodzeným opotrebovaním. Keď sú kolesá približne v strede - nie je otvorený žiaden ventil do žiadnej zo strán...na posilnenie účinku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.09  23:37

    « Re: Olej

    Podle návodu se tam leje olej pro automatické převodovky specifikace Ford WSA-M2C 195-A.Na dolití můžete použít třeba od OMV ATF II,nebo Mobil má taky nějaky typ do aut.převodovek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.09  13:34

    « Olej

    Prosím,poraďte mi. Aký olej mam doliať do posilňovača riadenia? Mam Ford Focus Combi 1.8 benzín r.v. 1998. Chcem vedieť či tam nie je nejaký špecialny, čo používa Ford. Alebo koľko druhou tých olejou do posilňovača riadenia existuje? Po týždni čo auto stálo (bol som na v nemocnici na operaciu), mi určite množstvo vykapkalo. Tosa mi ešte nestalo, čo ho mam a teraz potrebujem auto ako soľ. Za odpoveď ďakujem. Maar.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.01.09  15:27

    « Re: Občasné kolísanie otáčok na voľnobehu

    Rozsvítí se brzdová světla a také se zapojí podtlakový brzdový posilovač = větší zátěž motoru. Nic bych v tom nehledal.....
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 21.01.09  15:20

    « Občasné kolísanie otáčok na voľnobehu

    Občas sa mi stane - že pri brzdení pred križovatkou mierne klesnú voľnobežné otáčky motora - ale keď postojím a dám nohu z brzdy dolu vrátia sa tam kam "majú". Ale nie je to pravidelne - väčšinou to nerobí. Mám dojem že sa tak deje zväčša pri "studenom" motore.
    1.6TDCi 80kW
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.09  20:12

    « Re: Nárast spotreby!

    Zdravim RobodCi, ja mam 1.6 TDCi 80kW a to v C-MAX bez FAP najazdenych cca 40000 km. Celkova priemerna spotreba (podla tankovania) za tych 40000 km je nieco pod 5L/100km. Pocitac mi klame tak 2-3 dcl niekedy je optimista (dlhe trasy) niekedy pesimista (kratke trasy) a v zavislosti ad tankovania. Ak zoberiem celkovy priemer podla PC tak je rozdiel as 0,05l / 100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 11.01.09  20:09

    « Re: Nárast spotreby!

    robodCi: Tak to ti to ukazuje pekne...me se to lisi max. o 1 desetinu (porovnavam se spritmonitor.de). Prave dle spritmonitoru mam ted 5,74 l/100km za 15400km (v lete 5,9 - klima :-) a v zime 5,5 l/100km )
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.01.09  18:08

    « Re: Nárast spotreby!

    Pokud chcete nízkou spotřebu, tak volte místo TDCI raději 1.9TDI nebo 1.5dCi. TDCI je sice tišší, ale hodně žravý. Je to dáno komfortem jízdy a splněním EURO normy. Dělal jsem určitou dobu pro Renault a Megane kombi 1.5dCi byl skvělý kombi, který byl dostatečně velký, rozumně silný motor a nízká spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 11.01.09  16:10

    « Re: Nárast spotreby!

    Reálka 4.5L/100km je reálna only v R. Mégane s motorom 1.5dCi ale aj to iba vo výkonovej hladine 60-63kW.
    Ale faktom je že aj ja s 80kW som žiaľ nikdy menej ako 5.5 neurobil - "displejových" 5.2 je v reále 5.7L/100km.
    Teraz mám reálku 6.2 - 6.3 pri rovnakej skladbe jazdenia. Tú som jazdil s Méganom za reálnych 4.8 - 4.9L. viac slov netreba. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 06.01.09  12:44

    « Re: Nárast spotreby!

    Ja s 1,6 66kW se pod 5,5l/100km nedostanu, ale zase netusim, kolik by to bylo s tou 80kW :-)
    Lepsi by bylo asi prostudovat Spritmonitor www.spritmonitor.de tam je docela slusna statistika.
    P.S: Je fakt, ze ale jezdim z 30-40% mesto (60-70% casu - Praha) a zbytek vicemene dalnice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.09  14:23

    « Re: Nárast spotreby!

    Švagr právě kupuje 1,6 TDCi 66kW s nezávislým topením právě s deklarovanou průměrnou spotřebou 4,5l. Mám ho připravit na vyšší spotřebu nebo se to týká jen 1,6 TDCi 80 kW ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.08  22:28

    « Re: Cena servisnej prehliadky po 3 rokoch

    no ja som bol v septembri na tretej prehliadke (sice to nie su este 3 roky, ale bolo 60.000km). teraz si z hlavy nepamatam co vsetko mi menili, ale pelovy filter tam tusim nebol (matne si spominam na bezne veci ako olej, prachovy filter, olejovy filter a nejaka bizuteria okolo). platil som nieco okolo 4500 (bolo to u koisa v bnb), co som sa velmi cudoval, lebo na prehliadke po 3 rokoch na fieste (mala cca 30000 a bolo to v summite v BA) mi menili este aj sviecky! (to akoze fakt nechapem naco, vraj sa maju menit) a platil som cca 8000, co sa mi zdalo viac nez dost.

    osobne si myslim, ze olej netreba menit kazdy rok ak si vela nenajazdil, ale urcite tomu neuskodis, ked ho vymenis.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.08  11:03

    « Cena servisnej prehliadky po 3 rokoch

    Kolko ste platili za servisnu prehliadku po 3 rokoch(33000 km)?
    Vratane vymeny peloveho filtra.
    Ceny, ktore som dostal od servisov sa pohybovali od 7000Sk vysie.
    Ma zmysel menit ojej po 12000 km i ked podla manualu je servisny interval 1 rok alebo 20000km?
  • 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 25.11.08  10:02

    « Re: Servis v BB

    pouzivatel killerhammer na forum.ford-focus.cz je z BB, chodi do toho servisu
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.08  16:02

    « Servis v BB

    Ahojte
    mate niekto skusenosti so servisom v BB (Euromotor)? Ak ano, tak ake ? (Idealne aj klampiarina)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.08  10:08

    « Re: Nárast spotreby!

    Pridám moju skúsenosť aj keď mám obyčajnú octaviu 1,4 16 V 55 KW. Na 55l nádrž bežne robím okolo 900 km a potom vždy tankujem do plna. Za 3 roky čo auto mám si každé tankovanie zapisujem a nad 6,5 l som sa dostal asi 2x. V lete nejdem nad 6 a v zime do okolo 6,2l.Rekord mám dojazd 1120 km. Je pravda že auto jazdí viac okresky, ako mesto, ale normálnou dynamikou. Samozrejme nie štýlom plyn brzda, ale rozhodne nie na úkor pôžitku z jazdy.Myslím, že na nízku spotrebu má dosť veľký vplyv mimoriadne rýchle dosiahnutie prevádzkovej teploty motora a úzke pneu 175/80 R14.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.08  10:06

    « Re: Nárast spotreby!

    Pridám moju skúsenosť aj keď mám obyčajnú octaviu 1,4 16 V 55 KW. Na 55l nádrž bežne robím okolo 900 km a potom vždy tankujem do plna. Za 3 roky čo auto mám si každé tankovanie zapisujem a nad 6,5 l som sa dostal asi 2x. V lete nejdem nad 6 a v zime do okolo 6,2l.Rekord mám dojazd 1120 km. Je pravda že auto jazdí viac okresky, ako mesto, ale normálnou dynamikou. Samozrejme nie štýlom plyn brzda, ale rozhodne nie na úkor pôžitku z jazdy.Myslím, že na nízku spotrebu má dosť veľký vplyv mimoriadne rýchle dosiahnutie prevádzkovej teploty motora.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.08  08:01

    « Re: spotreba

    mam podobnu skusenost na zimnych 15-tkach,jazda podla predpisov,mimo dialnice.neskusal som takto sice vyjazdit celu nadrz,ale trasa Trnava-Schwechat a spät mimo dialnice odjazdenych presne 200 km a spotreba 5,8 ma tiez prekvapila a zaroven potesila.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.11.08  17:04

    « Re: spotreba

    lomo: Jak rychle jezdíš po dálnici a jak rychle mimo ní? Mám mondeo 2.2TDCI a když jedu 90km/h tak mám spotřebu pod 5litrů, když jedu 150km/h tak už je 7litrů. Myslím, že stání na semaforech ve městech a rychlá jízda nad 100km/h jsou důvodem vyšší spotřeby většiny řidičů. No a pro některé prudké rozjezdy a vytáčení motoru, ale to se dá odnaučit. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.08  15:20

    « spotreba

    ked uz sa tu bavime o spotrebe, posledne tankovanie ma dost prekvapilo - presiel som 850km a natankoval som nasledne len 49,75 (tankujem vzdy doplna), co vychadza nejakych 5,85l/100km (1.6TiVCT/115k/5dv/cca 63000km, zimne gumy)
    a to som sa nejako neobmedzoval, akurat som nesiel po dialnici
    doteraz som myslel, ze cez 750km sa na jedno tankovanie sa na tej TiVCT neda dostat.. kebyze mam o trosku lahsiu nohu, tak dam aj 900km :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.08  23:19

    « Re: Nárast spotreby!

    Urcite nemam FAP, ma jedneho z poslednych Maxikov 1.6TDCi 80kW, ktory nema FAP....
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 11.11.08  21:35

    « Životnosť FAP filtra pre motor 1,6 TDCi - plánovaná

    Neviete akú má plánovanú životnosť FAP filter pri týchto motoroch?
    Kdesi som počul že 200.000.km - a čo potom?
    Ako sa to prejaví, alebo čo sa stane?
    Ešte čosi - v manuáli na obsluhu nepíšu nič o aditívach..je to FAP s aditiváciou, alebo nie /"AdBlue"? iné?/?
    Tipujem si, že je s aditívami - lebo diesle majú nádrž paliva o dva litre menšiu - to by mohlo byť na to AdBlue...?
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 16.10.08  23:51

    « Re: Nárast spotreby!

    To by sedelo - predtým reál 6.11 a palubák tuším 6.3 či 6.4 a teraz dlhé trasy palubák 5.1a reálka vyše 5.7L/10km.
    Tak moc ten palubák nepomáha...aj keď ušetriť ti neušetrí nič, tak je to jedno.
    Akú verziu motora máš? 66 či 80kW? Dátum - mesiac výroby vieš?
    Si si istý že FAP tam nie je?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.08  23:46

    « Re: Nárast spotreby!

    To RobodCi: rocnik 2005, nemam FAP, spotrebu si pisem pri kazdom tankovani, vzdialenost z palubneho pocitaca, ak teda neklame vzdialenost, tak moj udaj je skutocnost podla tankovania.....
    Zatial mi vychadza, ze PP klame pre dlhe ukazuje mensiu spotrebu pre kratke vyssiu oproti real....
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 13.10.08  21:54

    « Re: spotřeba

    Nejsem nijak nadšenej z té spotřeby, ale zase s autem nejezdím tak, abych mohl bejt :-) a 136k proháním opravdu často :-)

    Já teď mám na chvíli kolegovo Mondeo 2.0 96kW a musím říct slabóška...
  • « 00 Reagovat !

    foto mates2

    mates2 11.10.08  18:01

    « Re: spotřeba

    ne loni jsem jel max 130km průměr nějakejch 110 jestli si dobře pamaruju a tempomat nemam. mam holo dojče předváděčku. letos sem se ovšem v chorvatsku utrhl, protože nejelo skoro nic a na spotřebě to bylo vidět. ještě kufr ve slovinsku, protože mates je profik a starou silnici nemine že ....
    to byla vyjímka jinak jezdim to co se má z toho jsem psal spotřebu. nebudem si vyprávět o klikatý okresce s novym povrchem >:-[] to je pak někde jinde
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 11.10.08  07:01

    « Re: Nárast spotreby!

    No a aký ročník? Máš tam FAP filter?
    To ti závidím - tú spotrebu by som ešte akceptoval - ak je to fakt reálka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.08  21:24

    « Re: Nárast spotreby!

    No ja mam C-MAX 1.6 TDCi 80 kW najazdene 46000 km, skutocna priemerna spotreba za tych 46000 km je 4,97 L / 100 km. Auto nie je cipnute, ak by bolo malo by vraj 100kW, nepridavam nic do nafty.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.10.08  09:28

    « Re: Nárast spotreby!

    RobodCi: U toho Megane mě hlavně překvapily parametry po čipu. TDCI jsou možná tišší, ale ta spotřeba je problém.

    Výroba VIF [odkaz] , prodej VIF [odkaz] v sekci Autopříslušenstvo úplně nahoře a pak AUTOKOZMETIKA, CHÉMIA.

    Charakteristika a použití:
    - Zimní multifunkční přísada do motorové nafty s protikorozním účinkem, která udržuje čistotu vstřikovacích trysek.
    - Dokonale chrání palivové čerpadlo před poškozením, udržuje čistotu vstřikovacích trysek.
    - Prodlužuje životnost palivového systému.
    - Udržuje nízkou spotřebu paliva a zlepšuje provozní pohotovost vozidla v zimním období.
    - Obsahuje tzv. depresant, který snižuje bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách až o 5°C.
    - Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru.
    - Protipěnivostní funkce přísady potlačuje pěnění paliva v celém palivovém systému.

    Doporučené dávkování a návod použití:
    Přípravek se dávkuje v poměru 1:1000 do nádrže automobilu před tankováním.

    Cena s DPH: 224.50 SK
    Balení: 650 ml
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 10.10.08  00:01

    « Re: Nárast spotreby!

    Mégane bol 74kW ale od model.roku 2006 je to 78kW a spolu s 6kvaltom. Podobne v Cliu bol 48kW je 51 tuším a v 60kW šiel na 63kW - od aug.2005 zmenili elmagnetické vstrekovače za piezolelektrické, trochu "apdejtli" soft a bolo.
    No tak v Renaulte to je inak - tam sa za to čo uvádzajú v TP aj dá jazdiť a ak ťa poteší úspora na dôkaz tvojich zručností a citu - tak ju vyrobíš. Aj o dve tri deci nafty.
    Dával som vždy TDA od castrol-u.
    Čo j eVIF, kde ho nájdem, cenu a info o ňom hlavne - od koho je a čo robí...
    Dík.
    PS: Rozhodol som sa už - hľadám Mégane 1.5dCi 78kW, 6q, sedan alebo kombi r.v.2006-2007.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 09.10.08  21:00

    « Re: spotřeba

    mates2: buď jsi do Chorvatska nejel 140 na tempomat a 120 průměr bez zastávek nebo je na mým 2.0 něco špatně. Já se po dálnici pod 6 nedostanu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.08  09:09

    « Re: Nárast spotreby!

    No podle toho, co jsem viděl, je to celé auto postavené na válcích. Před autem je krom ventilátoru velký monitor, na kterém se zobrazuje rychlostní profil. Cvičený řidič sleduje rychlostní profil jízdního cyklu a ovládá podle něj auto. Emise se chytají do pytle a z množství zachycených oxidů uhlíku se vypočítá spotřeba...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.08  08:37

    « Re: Nárast spotreby!

    RobodCi: Aha, myslel jsem, že Megane byl 75kW. Kolega ho čipnul na 96kW/307Nm a jezdí super. Spotřeba zůstala zachovaná a parametry má výrazně lepší jak 1.6TDCI.

    Co se týče metodiky měření spotřeby, je to tak, že je to spotřeba měřená v laboratoři na motoru mimo auto. Jsou to 3 simulované režimy a je to nejmenší možná spotřeba. To znamená, že v praxi je to minimálně o 1litr více a to ještě při ekonomické jízdě. Hlasy volají po uvádění skutečné spotřeby, ale do toho se automobilkám nechce a není jasné, jak to měřit.

    Vzhledem k tomu, že se v nwejlepším případě dostáváte na spotřebu kterou já mám u Mondea 2.2TDCI, je jasně vidět, že větší objem nemusí být větší spotřeba. Já ale po problémech s naftou (Shell) přidávám do nafty VIF.
  • 00 Reagovat !

    foto mates2

    mates2 08.10.08  21:13

    « spotřeba

    mam 2.0TDCi loni chorvatsko zhruba 5.0-5.5l/100km, letos 6.5l/100 a nevim proč ale po chorvatský OMV pumpě mě přišlo, že to nejede a žere a ještě motor "klepe". do práce jezdim po pražskym okruhu zhruba za 5.5/100km nejezdim však rychlejc jak stovkou. na vysočinu ke tchyni a na šumavu na chalupu to jezdí zhruba za nějakejch 6/100.
    přijde mě to naprosto v pořádku desetiny neřešim nemam palubní pc a mam klid. co jsem si všimnul, přezul jsem z goodyear NCT5 (tušim) na Excellent a šlo to zdruba o 0.5l nahoru. tak nevim jestli to nedělá ten asymetr. vzorek běhounu
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 08.10.08  21:07

    « Re: Spotreba - reálny výsledok.

    Hmm k tomu jsem došel taky... :-(
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 08.10.08  18:49

    « Spotreba - reálny výsledok.

    Takže po minulej reálke 6.11 na jednu nádrž som sa rozhodol urobiť tú naj spotrebu čo to auto zvládne. Na plynový pedál som sa skoro iba pozeral...a mal som i dve dlhé trasy - pondelok do BA a potom ešte do Malaciek a domov(sumárne cca 340km).
    Utorok zasa BA a ešte po Bratislave a Petržalke a domov. Diaľnice zväčša tempomat a väčšinu času medzi 100-120km/h. Na palubáku zliezla Average fuel na 5.1 ale reálny údaj po natankovaní znel 5.72L/100km - žiaľ. Takže teraz mám dojem, že je úplne zbytočné akokoľvek šetriť, keď maximálny rozdiel čo dosiahnem je ani nie pol litra na sto km. A to za absenciu radosti z jazdy URČITE nestojí!!!
    :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 03.10.08  18:52

    « Re: Nárast spotreby!

    Podľa mňa je možné zrovnávať všetky motory rovnakého druhu/benzín-benzín, diesel-diesel/ ak sú približne rovnakého objemu - čo v tomto prípade je porovnateľné(1.5dCi=1461cm, 1.6TDCi=1560cm3). Čo sa týka pomeru hmotnosti na výkonové možnosti motora nie je to tak - Mégane sedan II vážil 1280kg a k dispozícii som mal iba 60kW a 200Nm. FFII kombi váži 1310kg a v motore má 80kW s väčším krútiakom - čiže horšie bol na tom ten Megan. Aj keď 30kg nepovažujem v tejto triede za hmotnostný rozdiel.
    Ale i tak z toho vychádza - žiaľ pre mňa o poznanie lepšie 8-s.
    No máte pravdu s tou žravosťou a ešte s väčšou pri studenom motore. Odkedy som písal o úspornej jazde - jazdím síce bez radosti, ale so snahou dosiahnuť ten najlepší výsledok - takže momentálne PP údaj 5.5 priemerka a bol som už i na 5.3, ale mestské "okruhové" jazdy cca 2x denne po cca 5km majú takýto dopad.
    Otázne je ako dlho sa dá jazdiť so sebazaprením a bez akejkoľvek radosti. Vlastne to vyzerá, že napriek tomu lepší výsledok, ako cca 5.5L na stovku tu proste neurobím/keď už je tu ochladenie/. A v Mégane som za 4.5 jazdil bez pohľadu na peňaženku - s radosťou z jazdy...hoci i tak normálne. Žiadne úlety či šialenosti.
    No musím sa priznať, že som veril údajom v TP a tam je 4.9L/100km, ale tomu nerozumiem - veď na to existuje nejaká metodika, aké zloženie pomeru jazdy mesto, medzimesto i diaľnica a studené i teplé štarty!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.08  16:32

    « servisne prehliadky

    Viete niekto povedat co vsetko sa ma vymenit/pozriet po jednotlivych servisnych prehliadkach? (20, 40, 60 tisic, ... )? Resp. co robili na jednotlivych servisnych prehliadkach vam?

    Menili niekomu aj brzdovu kvapalinu?

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.09.08  09:00

    « Re: Nárast spotreby!

    RobodCi: Nemůžeš porovnávat 1.5dCi a 1.6TDCI. To je jako by jso porovnával TDI a TDCI. 1.5dCi je špičkový motor, v který doufá Renault a který má speciálně v Meganu extrémně zajímavou spotřebu. Také si s ním Reault dlouho hrál. 1.5dCi je velmi dobře naladěn a je tam i dobře sladěný plynový pedál se vstřikováním a regulací turba. Na rozdíl od Renaulta Ford neumí dělat pořádné diesely a tak motory shání kde může nebo cpe nové technologie do svých starých motorů. V případě tvého Focusu je auto na motor dost těžké a veliké a ford udělal motor tak, aby byl pro auto dostatečně pružný. Ale dle zákonů fyziky to znamená i žravý. Navíc Ford dělá to, že i při malém sešlápnutí plynu začne vstřikovat hodně paliva, aby jsi měl pocit, jak to krásně jede. Na další sešlápnutí plynu ale už motor moc nereaguje. Navíc kvůli emisím a FAP se zvýšila spotřeba (byť je to divné, ale díky vyšší spotřebě jsou nižší emise). Pokud jsi chtěl nízkou spotřebu, měl jsi si koupit TDI nebo Scenic s dCi, ale určitě ne TDCI. Pokud by jsi zrychloval jen velmi pomalu a dodržoval předpisy, tak věř, že ti spotřeba klesne. Já s Mondeem dokážu jezdit za 5,3 a to je to 2.2TDCI a Mondeo je velká bedna.

    Na požitek z jízdy jsi si měl koupit 2.0TDCI, spotřeba nebude o tolik vyšší ale to zrychlení bude super. Přostě u dieselů platí víc jak jinde, že objem ničím nenahradíš a ani nadupané turbo ti nezajistí přebytek vzduchu, který diesel potřebuje. Znám člověka se starým dieselem 3.0D a ve velkém autě má spotřebu 5litrů. Prostě ty maloobjemové diesely jsou komplikovanější. Zeptej se lidí, co mají 1.4TDCI třeba ve Fiestě. Nejede, ale žere. Průměrná spotřeba 5,1litru :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 30.09.08  00:25

    « Re: Nárast spotreby!

    Áno mal som motor 1.5dCi - najskôr v Cliu 48kW a z Komárna, kde som tankoval do Biogradu na moru(pod Zadarom) po starých cestách v r.2003 a naspať som to urobil na jednu nádrž 50l a reálka? 3.67L/100km. Tu som chodilbežne za 4litre. Potom Mégane II sedan s 60kW verziou 1.5dCi a reálka 4.5 plus mínu deci podľa štýlu jazdy. Najviac som mal 5.2 cestou z chorvátska v r.2007 ale 7km zápcha pred tunelom Sveti rok okolo dvoch hodín jednotka, neutrál,..klíma vonku 36°C a pred Zagrebom ešte 45minút zápcha a celú cestu v chorvátsku diaľnica 150 chvíľami 160-170km/h.
    Nuž ja viem že štýl jazdy má vplyv ale u toho motoru iba veľmi malý - naozaj. Ale drvivú väčšinu jazdím celkom normálne takpovediac predpisovo. Teraz jazdím najekonomickejšie ako sa len dá - ale to už je nuda - vynuloval som si spotrebu a teraz mi ukazuje 5.7L ale to potom nemá výkon motora žiadny zmysel...a radosť z jazdy - myslím normálnej jazdy, nie pretekár - iba pohoda - je celkom neznámy dojem. Cítim sa nijako...
    ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 30.09.08  00:11

    « Re: Nárast spotreby!

    No práve bez FAP. To je čiastočný "koreň úrazu" žiaľ...
    Inak tak tomuto celkom ani nerozumiem - je vôbec ekologické(podľa mňa nie) ak pod rúškom ekologizácie zvyšujeme spotrebu? A nie o malé percento. To je asi trapas, nie ak v "záujme" nižších splodín spotrebúvame viac fosílnych palív...
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 30.09.08  00:07

    « Re: Nárast spotreby!

    Ak si spočítaš 5.8 litra mínus 4.5litra a rozdiel vynásobíš cenou litra nafty a to krát 10máš rozdiel za tisíc km a keďže jazdím ročne cca 20 až 25tkm, tak rozdiel pri tejto spotrebe je 13.975.-Sk, ale to som nepočítal že to bude spotreba cez zimu značne vyššia(ako sa javí už teraz po ochladení iba veľmi miernom), a reálna priemerka bude teda vyššia a asi o zaujímavý "koeficient" tak je to približne tam. Hm?
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 29.09.08  19:57

    « Re: Nárast spotreby!

    No asi máš 1.6TDCi 80kW a to je o 20kW víc jak 60kW na Tvém Meganu a to je o 30% víc a jestlis jezdil za 4,5 tak za 5,85 tak to je...

    Já mám 100kW a jezdím tak za 6,3. Zkušenost mám takovou /i s Tvým motorem), že za studena je nepochopitelně rozežranej, musí se lechtat, aby jel za 8 po městě

    Mám ale dojem, že z těch nových motorů je to standard - daň za výkon
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.09.08  10:07

    « Re: Nárast spotreby!

    Ahoj, mám Mondeo 2.2TDCI a auto mi nechtělo táhnout nad 3000ot. spotřeba byla 7-8,5 litru. Při hodně lehké noze jsem průměrně jezdil za 7litrů. Ve 40000km mi odešel EGR ventil a po výměně najednou auto začalo mnohem lépe jezdit a spotřeba klesla na 6,5litru. Při lehké noze se dá jet pod 6litrů. Takže byl asi EGR vadný už při koupi nového vozu.

    Také jsem porovnával spotřeby Mondea s různými TDCI motory. A v rozdíl spotřeb je minimální, takže na spotřebu má mnohem větší vliv hmotnost vozu, odpor vzduchu a styl jízdy než objem motoru.

    U C-MAXe je průměrná spotřeba 6,26litru nafty, u 1.6TDCI 66kW je 5,63 a u 1.6TDCI 80kW je 5,92litru. U 2.0TDCI je 6,7litru.

    Ale rozsah u 1.6TDCI je 4,66 - 7,45 u 2.0TDCI je 5,6 - 7,82.

    Tím jen chci říct, že 1.6TDCI je mnohem citlivější na plyn a že maloobjemový diesel není až tak zárukou nižší spotřeby, je důležitý hlavně styl jízdy. Zakony fyziky obejít nejdou, každé zrychlení, jizda ve vyšších otáčkách a jízda nad 100km/h se na spotřebě projeví.

    A ještě k tomu Meganu, nepíšeš, co jsi měl za motor. Pokud by to byla 1.5dCi, tak bych to věřil, u 1.9dCi je to už na hraně. Kolega ho má a v pohodě jezdí za 5,5 ale míň je problém. A hmotnost vozu hraje mnohem menší vliv jak odpor vzduchu. C-MAX je zřejmě moc velká bedna a nebo jezdíš moc rychle. :-)

    A ten FAP filtr fakt zvyšuje spotřebu, ale ještě více jí zvyšuje emisní norma. Moje auto nemá FAP filtr a přesto stejný motor s EURO3 má o 1litr nižší spotřebu jak s EURO4. Prý musí být pro zlepšení emisí vyšší spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.08  08:38

    « Re: Nárast spotreby!

    Ja ma C-Max 1.6 TDCi 80kw bez FAP, dlhodoba spotreba za celych 40000 km je 4,97 L/100km. Poslednych 880km bola premerna spotreba 5.2 (podla PP 5,5)- to ale boli kratke trasy cca 30% do 2km a zvysok 8-30 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.08  07:22

    « Re: Nárast spotreby!

    Len by som rad vedel,ako si prisiel na to,ze rocne minies o 20-ku viac na naftu... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.08  19:24

    « Re: Nárast spotreby!

    Aha, to je možné. Nicméně mám pocit, že se dá přenastavit časování vstřikování (maximální extrém 1 Finsko, maximální extrém 2 Maroko). Tím by se možná něco uspořit dalo...
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.09.08  12:38

    « Re: Nárast spotreby!

    Začínam mať dojem, že 6L u Focusu nebude problém, ale je to problém pre mňa...tie peniaze "navrch" viem využiť aj inak pre moju rodinu - 15-20tis.Sk nie je až tak zanedbateľný balíček.
    No myslím si že je to aj "príspevok" časticového filtra - rozprával som sa aj s hlavným odborníkom na diagnostiku u fy. Homola autoservisná technika ing. Beňkom a potvrdil mi, že to isté auto s FAP filtrom a bez/tzn. EURO 4 alebo EURO 5/ je rozdiel cca liter v neprospech časticového filtra u osobáku.
    A ja tam FAP filter žiaľbohu mám.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.09.08  12:31

    « Re: Nárast spotreby!

    Geometria je ok - bol som hneď po dovoze - všetko v zelených políčkach a strede tolerancií..takže tým to nebude.
    Ale ak bude na motore všetko bez závady, tak potom je strašidelne smädný pri studenom motore - teda kým nemá RJV signál o dosiahnutí pracovnej teploty a teda začne normálne dávkovať palivo - tzn. malý predvstrek, hlavný vstrek a maličký post vstrek. Kým nemá signál o splnení pracovnej teploty motora dávkuje väčšie dávky, ale iba dve a väčšia je v postvstreku..kde "iba" vyvinie teplo a nezvyšuje otáčky... Ale tak či tak som tou spotrebou brutálne sklamaný, veď v TP je údaj 4.9L/100km. pri mojich cca 25tisíc km ročne to predbežne vytiahne z mojej peňaženky o 15. až 20.000.-Sk za naftu. To nie je zanedbateľné. Vážne vravím, že reálna letná spotreba v Mégane sedan(ľahší iba o 30kg) s kufrom o objeme 520L bola 4.3-4.5L a zimná 4.7-4.9L/100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 27.09.08  18:33

    « Re: Nárast spotreby!

    klidně to může být naftou, míchá se tam ta bionafta nezapomeň.
    šest litru není taková hrůza, jestli máš focus nebo cmax
  • « 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 27.09.08  18:33

    « Re: Nárast spotreby!

    klidně to může být naftou, míchá se tam ta bionafta nezapomeň.
    sest litru není taková hrůza, jestli máš focus nebo cmax
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.09.08  17:39

    « Re: Nárast spotreby!

    Pozor na gumy. Se špatnou geometrií mi narostla spotřeba o 1 litr. Po udělání geometrie jsem zpět na 6,3 l. Městký styl jízdy, nezahřátý motor také udělají hodně.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…