FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 19.10.09 18:35
« Re: DLR
Jasně, varianta dvě bude lepší, ono kdyby ti trčely ven, tak by Tě mohli fízli upozornit na přečnívající nebo ostré hrany, kde bys mohl někoho zachytit. Toho si všimnou víc, než nějakého centimetru. Já osobně jsem nikdy problém neměl a můžu říct, že jsem je měl u nás první. Teď už s tím jezdí každý a je mnoho typů těch světel. Pokud nějak nerozchodím automatické rozsvěcování, budu o nich uvažovat znovu. Jinak nějaké světla jsou tady:
[odkaz]
Jo a ještě jsem měl před diodama pojistku 3A, stačí údajně 1A ale tu jsem nemohl sehnat. -
Nicco 19.10.09 18:21
« Re: DLR
Hmlovky mam, len neviem, ci je to vyhoda, lebo za 8 mesiacov som ich zapol iba raz na 5 minut.
Dnes som stretol Feliciu, co mala moje LEDky v prednej mriezke chladica - tak ako je znak Skoda a boli od seba asi 20 alebo 30cm! Ked ich niekto moze mat tak blizko, tak ja mozem mat 54cm medzi nimi a teda zvolim variantu 2. -
Nicco 19.10.09 18:13
« Re: LED na FocusII
Dobre vymyslene s tym zapojenim! Genialita je v jednoduchosti :-!
Prioritou pre mna je pripevnenie LED do naraznika, kable su az dalsi level. Bohuzial v najblizsich dnoch uz cas na montaz nebudem mat, tak aspon skusim precesat internet ci nenajdem nejake foto. -
Čičo 19.10.09 00:40
« DLR
FoFoII má blbo tvarovaný nárazník (prakticky od úrovne svetiel zošikmený) s nedostatkom mriežok (takže ani tie zošikmené SPDS nie je veľmi kam umiestniť). Neviem či máš hmlovky - ak nie, tak miesto je jasné. Ak áno napadajú mi jedine okrúhle SPDS a umiestniť ich vedľa hmloviek... -
štíreček1 18.10.09 20:31
« Re: LED na FocusII
Já jsem je viděl na prvním c maxovi zabudované přímo v tom černém plastu jak je u mlhovek, takže asi za tím místo bude, jenže je nevýhoda, že nejsou natočené kolmo ke směru jízdy, pak totiž svítí šikmo ven a zepředu se svítivost snižuje. Ale i tohle už je vymyšlené, prodávají se zešikmené diody, podobně jako obrys auta. Pokud máš ty čtyřdiodové, tak svítí super. Volil bych spíše variantu, aby nepřečnívaly ven, to je myslím horší, než nějaký centimetr k sobě. U mého focuse byla ta mřížka v nárazníku vytahovací, ale musel jsem ji trochu upravit, aby tam vlezly, takže přímo do nárazníku jsem nevrtal. Jinak zapojení jsem řešil tak, aby se zaply s klíčkem, našel jsem pojistku na rádio a tam je připojil, takže zapneš klíč do polohy dva, světla svítí, startuješ, světla nesvítí podobně jako když zhasne rádio, má to výhodu, že nesvítí při samotném startu a do kabiny jsem přivedl jen plus pól. Mínus jsem ukostřil na blatníku, ale při zapnutí normálních světel jsem ledky zhasínal vypinačem v kabině. To mě ale nebavilo, takže pak jsem mínus ukostřil na plus pól potkávacích světel v pojistkové skříni v motorovém prostoru. Takže pokud byly potkávací světla vyplé, ukostření šlo přes vlákno žárovky, pokud se zapla normální světla, na mínus pól diod se přivedl plus a tím nebyly ukostřené, takže samy zhasly. Ušetřil jsem za relátko -
Nicco 18.10.09 20:09
« Re: LED na FocusII
Diky Stirecek1. Na FOcus I som uz videl kopec fotiek hlavne na ford-focus.cz, ale nikde som este nevidel foto FocusII, preto som napisal, ci niekto nema. Inak mam asi tie iste RL LED, ako mas ty, ale ja mam 4diodove.
Dnes som sa hral s roznymi variantami, kde to nasrobujem, ale dokoncil som iba tu riadiacu jednotku. Dal som ju na plechovu podlozku a upevnim to za SPZ pred predny chladic, asi tak 5cm od teplotneho cidla na vystuhe narazniku. Kable v tejto polohe dojdu az ku skrinke s poistkami.
Uz len tie LEDky nejako zamontovat.
1.) varianta je najnizsia poloha od vozovky - 25-26cm a 46 cm od bocneho obrysu a 67cm medzi nimi, cize celkom ok, akurat potom LEDky trcia vonku a mozem ich pritlacit napr o obrubnik pri parkovani
2.) varianta je vyssie, asi 32cm od vozovky, ale az 52cm od obrysu a 54 mezi nimi. To uz by boli skryte v narazniku.
3.) varianta je ze zoberiem 1600czk a pojdem do Ford servisu, len neviem ako to namontuju, ci mi to neodpadne po 100m.
Tie tvoje si zasroboval odspodu o naraznik? Alebo si naraznik daval dole a tak sroboval?
To Cico. Tie led maju homologizaciu a su RL a ako som pisal ma ich 80% ludi, aj Stirecek1. -
štíreček1 18.10.09 19:14
« Re: SPDS
Právě proto jsem si sehnal homologované, ale byly větší, takže šly do spodní mřížky, aby byly od sebe co nejdále. Vzdálenost od obrysu byla dodržená, od země taky. Ale je dost aut co si je dávají, kde je napadne. Viděl jsem je připevněné 20cm od sebe. Auto stále jezdí s těmito světly, takže nejspíš v pohodě. -
-
štíreček1 18.10.09 15:43
« Re: SPDS
Vzdálenost mezi světly jsem měl 57cm a mezi krajními diodami byla větší než 60cm. U některých aut to prostě jinak nejde bez toho abys řezal v nárazníku a taky za nárazníkem není místa nazbyt. Viděl jsem tyhle samé světla na mondeu a byly ještě blíž, montovali mu je přímo v servisu dle vyhlášky, ale brali taky v potaz estetickou stránku věci a možnosti. Na stk v pohodě, ani se nedíval na homologaci, ani ho nezajímalo zapojení a už vůbec si nedovedu představit, že by běhal s metrem. Policie je k tomuto taky shovívavá, předtím jsem měl na autě nehomologované, viz foto v recenzi nebo foto zde [odkaz] a nikdy žádný problém. Když už mě zastavili, většinou se chodili dívat dozadu, zda mi nesvítí nic jiného. -
-
Nicco 17.10.09 20:30
« LED na FocusII
Chlapi, ma z vas niekto LED denne svetla na Focuse II? Mohol by zverejnit foto ako a kde ich ma prisrobovane? Pripadne ak niekto nasiel niekde foto na internete, nech prida link.
Ja uz mesiac hladam niekoho co to ma a poradil by, kde to tam mam namontovat. Nemyslim teraz tie Hella okruhle namiesto hmloviek, ale take taiwanske od Mycaru (obdlznikove), co ma 80% aut dnes.
Raz som videl jeden FocusII v Brne, ale bolo to z dialky, takze niekto taky uz existuje ;-)
Diky -
lulipin 07.09.09 18:56
« Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci
no čistí nečistí, já se s nimi bavil a ty průtokové šrouby musí být každopádně nové, jediné co bys ušetřil je ta tlaková hadice, ale pokud bys ji čistil tak dáš zase více peněz za práci. Věř, že to je ta nejlevnější varianta, potom mám na emailu ještě jednu za 13 tis, tam se toho mění víc a má to mít za následek odstranění toho pískání. Nové turbo stojí cca 16700 kč a repase turba stojí cca 7000, ale musí se prý měnit olej, filtry, vedení tlakového oleje tak to stejně vyjde na 12000 kč. Nevím, jestli jsem ti pomohl, ale v mém servisu jsou velice ochotní a dají se s nimi najít různé varianty. Mám též jiné zkušenosti s přístupem, typu jde to jen tak a přes to nejede vlak a musí se měnit díl za nový a pak se teprve ukáže, že to problém neodstranilo, ale za to přece servis nemůže... -
lulipin 07.09.09 18:30
« Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci
Donq1: tak nejlevnější varianta co se týče čištění karbonem zanesených cest k turbu obnáší:
1)Tlaková hadice 1390Kč
2)Šroub průtokový 2Ks 80Kč/Ks
3)Těsnící podložka 4Ks 40Kč/Ks
4)Práce cca 2h 580Kč/h
Celkem 3000Kč
Já se na to čištění co nevidět objednám, mimo to mě servis upozornil, že poškození turba se nejlépe zabrání pravidelnými výměnami oleje a nepřetěžování možností motoru. Já dodržuji minimálně to, že když zastavím po delší trase nebo větším vysílení motoru (např. z dálnice, když sjedu na benzinku), tak nechám chvíli zaplý motor, ať se turbo trochu ochladí.
-
lulipin 02.09.09 20:37
« Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci
dám ti vědět jak to spočítají. Co se týká těch lopatek, tak to není poprvé, co mi to pískání zdůvodňovali jejich jiným nakloněním. Víc nevím, jestli se jim to podaří odstranit při čištění dám vědět. Dnes mi navíc zjistili, že se mi rozpadá řemenice a ve 130 tis. km to přišlo trochu dříve. Běžně se mění i s řemenem ve 200 tis. km jako prevence. No už se mi z ní asi oddělila nějaká špona, co se kousla do řemenu a pěkně ho po obvodu podřela. Hold ty fordy se hodně rády a často vracejí do servisů a já už letos vyplajzl 30 tis. Kč za různé opravy a to nepočítám výměny olejů, filtrů aj. běžné servisní úkony ... -
Dong1 02.09.09 20:07
« Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci
Tak v tom pripade mi na turbu nema co piskat. Ja mam 66kW a tam ma turbo regulaci obtokem, zadne pohyblive rozvadeci lopatky.
Jinak o tom sitku mi servise rekli presne to co pises...zajimalo by me na kolik ti to naceni, protoze bych to chtel spachat pri dalsi garanci taky. -
lulipin 02.09.09 18:57
« Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci
Derek: ptal jsem se dnes na to pískání turba v servise a předvedl jsem jim jak píská to moje. Není to prý tím, že by vrtulka o něco dřela ale spíše tím, jak jsou nakloněny lopatky. To způsobuje údajně nějaký regulátor naklonění lopatek či co, snad se to dá vyčistit a nějak upravit. Ale píšu ti to jako laik laikovi jen to, co jsem si zapamatoval. Jinak mě varovali, že v těchto najetých kilometrech je více jak vhodné vyčistit to sítko a hadici atd. od karbonu, jinak nebude turbo vhodně mazáno a zadře se. -
Dong1 01.09.09 07:12
« Re: Ford turbo u motoru 1.6 tdci
Zkusenosti s tim zatim nastesti nemam, ale uz sem o tom take slysel a v servisu to potvrdili. Kdyz sem se ptal jestli to sitko (je sem se dozvedel o sitku ne o kanalcich) preventivne cisti, tak mi rekli ze ne, az pri vymene zadreneho turba :-(
...takze jedine nekde mezi 60-80tkm objednat preventivni cisteni.
P.S: Jeste bych si overil, zda pri vymene provedli vycisteni, jinak tam za chvili budes se stejnou zavadou znova. -
"-- skrytý --" 31.08.09 21:09
« Ford turbo u motoru 1.6 tdci
po 100 tis, km mě oděšlo turbo, lehce se zadřelo. Hledali jsme důvod, proč. A dozvěděli jsme se, že u těchto motorů se to stává dost často, že se zanesou kanálky a je malý tlak oleje na mazání turba. Máte někdo taky takové zkušenosti? -
lulipin 26.08.09 21:25
« Re: 1,6 TDCI
no s tím turbem jsem si toho začal všímat i u jiných aut, a i naši francouští kolegové co mají také motor z PSA taky pískají někdo víc někdo míň. Já to svaloval na nějaké uvolněné těsnění nebo dokonce špatně nakloněné lopatky, vše vyvráceno celkově ve třech servisech. -
lulipin 26.08.09 10:37
« Re: 1,6 TDCI
pískání turba je doufám normální, mám stejný motor a byl jsem na začátku stejně vyděšený, dělal jsem několik diagnostik a nic se nezjistilo. Zní to jako sanitka, která mě dojíždí na cestě. Co se týká klepání, tak to mám taky, auto když je studené je hrozně hlučné a klepe se jak ratlík. Nicméně teď co jsem repasoval vstřiky je hluk na polovině a klepání se také dost zmírnilo, co mi vadí tak to, jak se auto otřepe, když vypnu motor. Já mám najeto 130 tis, kupoval jsem ho v 80 tis a už jsem dělal repasi všech vstřikovačů, přední i zadní kotouče, měnil váhu vzduchu (zřejmě zbytečně, protože chyba byla později diagnostikovaná na vstřikovačích) a teď pojedu měnit přední tlumiče, jsou komplet odrovnané z těch našich moravských cest. Poučení pro příště buď koupit nové auto nebo do cca 30 - 40 tis. km, kdy je ještě všechno o.k., anebo s najetýma 130 - 150 tis. km, kdy už má auto povyměňované tyto provozní problematické díly, které kolem 100 tis. km začínají odcházet. -
"-- skrytý --" 22.08.09 10:21
« 1,6 TDCI
Ahojte. Kupil som si Focus 1,6 TDCI 80 KW. Mal by mat najazdenych 100 tis. km. V pozadi stale pocujem take jemne piskanie turba. Je to pri tomto motore bezne?
A este jedna vec. Pri silnejsom pridani plynu pocujem ako keby klepali ventily. Daju sa nejako nastavit? Mam z toho trochu strach.
Dakujem velmi pekne za postrehy. -
xsnakex 31.07.09 15:30
« Ford 6000 CD
Zdravím ve spřátelené diskuzi,
mám na vás prosbu.Nemáte někdo pls český manuál v pdf (nebo jiné digitální formě) na rádio Ford 6000 CD s AUXem a "stříbrnými" tlačítky [odkaz] rok výroby 2007 ?
Sehnal jsem ho v angličtině,němčině,ale čeština je prostě k nenalezení...
Předem díky! -
misoo 13.05.09 20:27
« Re: Pružiny EIBACH - snížení o 30mm - máte zkušenosti? hlučnost?
Thomasino : ano, po montazi strun sa mi pri vacsom pruzeni obcas ozval taky jemny zvuk ako kov na kov. robilo to to, ze sa struna stlacala a tym, ze su zavity "hustejsie" tak o seba narazali. ale iba tie co su na konci strun (iba v predu). v servise mi na struny natiahli taku "gumenu hadicu" aby obalili strunu a odvtedy klud. takze tolko. -
"-- skrytý --" 13.05.09 16:22
« Re: Pružiny EIBACH - snížení o 30mm - máte zkušenosti? hlučnost?
caf. pruziny su super vec - neviem si ich vynachvalit >:D
Musis vsak vediet co od toho ocakavat. Ak ti vadi trochu makke odpruzenie serioveho Focusa a rad si vychutnavas zakruty tak si potom na spravnej ceste. Aky je asi rozdiel s pruzinami a bez ?
S pruzinami mozes ist rychlejsie do zakrut bez vyraznejsieho naklonu. Ak mas navyse v aute obmedzovac vo forme manzelky ako ja tak aj ona sa bude divit ze to s nou nehadze zo strany na stranu >:D . Dalsia vyhoda je pri prudkom brzdeni - nenori sa tak cumak. pri akceleracii opat nestracs vdaka trochu tuhsim pruzinam. A co je uplne neskutocne je stabilita pri prudkych vyhybacich manevroch alebo slalome.
nevyhoda - okrem toho ze pomerne rychlo zoderes gumy rychlou jazdou v zakrutach tak je to skackavaost na velmi rozbitej ceste. Mozes ti rovno povedat za po nainstalovani pruzin sa fi rozhodne Fofo nezmeni na skacajucu kozu. To urcite nie. Ak by si menil s pruzinami aj tlmice tak to je ina vec.
Na zaver - pruziny len odporucam. Uz ich mam skoro rok a neviem sa ich nabazit >:D -
nitrion 10.05.09 20:36
« Re: Rez podvozku a drnčivý zvuk při akceleraci
Tak bol som v servise a boli to tycky stabilizatora,opravili to v priebehu hodiny a pol, teraz je to absolutne v poriadku nevida to ani hlasku , vsetko opravene v ramci garancie.Este ku tomu zvuku v predu ze vraj to ma nieco spolocne s katalizatorom. -
Dong1 29.04.09 13:18
« Re: Rez podvozku a drnčivý zvuk při akceleraci
Ja mam FoFo Hatchback taky koupeny v CR v lednu 2007 a napravy zacinaji korodovat taky. Ale vyfuk je vcelku OK, ne ze by byl uplne cisty, ale je na nem jen mistni koroze.
Ale rekl bych ze je to vcelku normalni, na Fabii sem mel napravy orezle podobne a vyfuk odesel do vecnych lovist po 5 letech. -
"-- skrytý --" 29.04.09 10:32
« Rez podvozku a drnčivý zvuk při akceleraci
Zdravím, mám FF combi koupený v ČR nový před 1,5 rokem. Jsem s ním hodně spokojen, ale momentálně mě trápí dvě věci.
Celkem mě zaráží, že na hranách nosných dílů nápravy i na jiných částech podvozku se začíná vyskytovat koroze. Nemluvím o výfuku, který reznul od začátku a hlavně výfukové potrubí je dnes rezavé kompletně. Je toto u FF podle vašich zkušeností normální?
Druhá věc je, že při akceleraci, nejčastěji na 3 stupeň, slyším zepředu drnčivý zvuk. Nevím jestli jde z motoru nebo z palubky. Po krátké chvíli - po dosažení vyšších otáček zvuk přestane. Nevíte, co by to mohlo být? Byl jsem v servisu a samozřejmě když jsme jeli auto projet s technikem, tak se žádný zvuk neozval :-) -
nitrion 22.04.09 19:34
« buchot od zadnej napravy
Mate skusenost niekto s buchotom od zadnej napravy ? Robi mi to strasne nervy celkovo je naprava pri prejazdoch nerovnosti hlucnejsia ale niekedy to tak buchne ako kov o kov a potom aj tyzden -dva nic a potom zas. Mam najazdenych 19 085 KM. Mali ste uz niekto nieco podobne? -
Thomasino 27.03.09 14:21
« Pružiny EIBACH - snížení o 30mm - máte zkušenosti? hlučnost?
Ahojte, kdo máte také ty pružiny EIBACH (snížení o 30mm), které se nabízejí v originálním příslušenství FORD? Já to mám od včerejška na svém C-MAXu 1,8 benzín, v zatáčkách to sedí o dost lépe a auto se zdaleka tak nenakládní, tlumení nerovností je o něco horší, ale není to žádná katastrofa. Co mě ale překvapilo, je že je to dost hlučné a trochu to v tom rachotí, jako když jsou tlumiče na starém autě v háji. Máte stejné zkušenosti, nebo udělali chlapci v servisu někde nějakou chybičku při montáži?? ;-\ Díky za info. -
"-- skrytý --" 15.03.09 18:32
« TDCI 1.6 80 kW - kontrolka motora
Zdravim, mali ste uz niekedy na 1.6 TDCI svietiacu kontrolku motora na oranzovu? U mna sa to prejavilo po garancke asi po 200km. Dalsie prejavy su, obcas chvilkovo netaha motor ako by nefungovalo turbo, ale po par sekundach ako by sa turbo chytilo a taha ako ma. Chystam sa teda do servisu ale za info dakujem. -
"-- skrytý --" 25.02.09 18:49
« Re: Koupit ci nekoupit ojety Focus
Je to loterie,co se týče spolehlivosti,odejít může cokoliv i u auta které má najeto polovinu a taky můžeš najet dalších 100tis.bez toho aniž by se něco porouchalo. Co se týče najetých km tak 100tis.není moc.Kouknul bych se spíš po líp vybaveným,zvykl jsem si rychle na aut.klimu a tempomat.Pokud máš podmínku auto bez DPH,tak ten výběr bude užší.Pokud ne,tak do 230tis koupíš stejný rok, okolo 70 tis km a v maxu.Záleží na tobě. -
"-- skrytý --" 14.02.09 18:59
« Re: Ford Focus 2
Chápu vaše roztrpčení. Nicméně 1,5 roku staré auto odhaduji z německa s naftou mělo s největší pravděpodobností najeto 60-90tis. Vy jste přidal dalších 40tis. Ten kdo předpokládal prodej auta do dvou let ho jistě nešetřil. K tomu přidejme citlivost moderních turbodieselů na zacházení a naftu. Byla jen otázka času, kdy vás potká repas/výměna vysokotlaké soustavy (první část máte za sebou). S tím topením jste měl pech. :'-( -
"-- skrytý --" 14.02.09 14:25
« Ford Focus 2
Ahoj všichni,před dvěma lety jsem se rozhodl s rodinou pro koupi zánovního forda focus,auto bylo staré 1,5roku,nádherné,vonavé ale i kdyz bylo z daleka ,moc jsem ho chtěl. :-) Provezl jsem se v něm,no z feldy to byla nadhera.Jelo,sedí,kousek nafty žere.Pohádka.Po roce a půl oprav drobností spojených s užíváním auta,mi najednou přestalo auto foukat na nohy.Jaký byl můj šok,když jsem auto viděl v servisu vevnitř komplet rozebrané,ano opravdu nemělo přední dveře ani volant.Ano,vadný díl se vyměnil,auto fouká na nohy,je to super.Cena za nový přepínač topení 18000,-.Aby to nebylo vše,za 14 dní odešlo turbo-auto má najeto 60000km.No stane se,uživatelská závada,kdyby ovšem ta sranda nebyla tak drahá,cca25-30 tisíc.Ale když už to spravujem,tak Vám tady teče vstřik cca 6000,-.Toto je varování všemco si chtějí koupit takovouhle sračku s názvem ford focus.Když tak jedině novou a dávat to s každou blbostí do servisu.Martin -
RobodCi 26.01.09 18:49
« Re: Olej do posiľňovača riadenia.
Pre hydraulické posiľňovače riadenia platí jedna zásada - nevypínať motor s volantom vytočeným do ktorejkoľvek krajnej polohy(alebo blízko krajných polôh) - dôvodom je nábeh tlaku oleja (po naštartovaní motora po rozbehu čerpadla posiľňovača riadenia) do tesniacich priestorov - a postupné "vytlačenie tesnení" silnými tlakovými rázmi skôr ako prirodzeným opotrebovaním. Keď sú kolesá približne v strede - nie je otvorený žiaden ventil do žiadnej zo strán...na posilnenie účinku.
-
"-- skrytý --" 25.01.09 13:34
« Olej
Prosím,poraďte mi. Aký olej mam doliať do posilňovača riadenia? Mam Ford Focus Combi 1.8 benzín r.v. 1998. Chcem vedieť či tam nie je nejaký špecialny, čo používa Ford. Alebo koľko druhou tých olejou do posilňovača riadenia existuje? Po týždni čo auto stálo (bol som na v nemocnici na operaciu), mi určite množstvo vykapkalo. Tosa mi ešte nestalo, čo ho mam a teraz potrebujem auto ako soľ. Za odpoveď ďakujem. Maar. -
RobodCi 21.01.09 15:20
« Občasné kolísanie otáčok na voľnobehu
Občas sa mi stane - že pri brzdení pred križovatkou mierne klesnú voľnobežné otáčky motora - ale keď postojím a dám nohu z brzdy dolu vrátia sa tam kam "majú". Ale nie je to pravidelne - väčšinou to nerobí. Mám dojem že sa tak deje zväčša pri "studenom" motore.
1.6TDCi 80kW -
"-- skrytý --" 11.01.09 20:12
« Re: Nárast spotreby!
Zdravim RobodCi, ja mam 1.6 TDCi 80kW a to v C-MAX bez FAP najazdenych cca 40000 km. Celkova priemerna spotreba (podla tankovania) za tych 40000 km je nieco pod 5L/100km. Pocitac mi klame tak 2-3 dcl niekedy je optimista (dlhe trasy) niekedy pesimista (kratke trasy) a v zavislosti ad tankovania. Ak zoberiem celkovy priemer podla PC tak je rozdiel as 0,05l / 100km.
-
superkutil 11.01.09 18:08
« Re: Nárast spotreby!
Pokud chcete nízkou spotřebu, tak volte místo TDCI raději 1.9TDI nebo 1.5dCi. TDCI je sice tišší, ale hodně žravý. Je to dáno komfortem jízdy a splněním EURO normy. Dělal jsem určitou dobu pro Renault a Megane kombi 1.5dCi byl skvělý kombi, který byl dostatečně velký, rozumně silný motor a nízká spotřeba. -
RobodCi 11.01.09 16:10
« Re: Nárast spotreby!
Reálka 4.5L/100km je reálna only v R. Mégane s motorom 1.5dCi ale aj to iba vo výkonovej hladine 60-63kW.
Ale faktom je že aj ja s 80kW som žiaľ nikdy menej ako 5.5 neurobil - "displejových" 5.2 je v reále 5.7L/100km.
Teraz mám reálku 6.2 - 6.3 pri rovnakej skladbe jazdenia. Tú som jazdil s Méganom za reálnych 4.8 - 4.9L. viac slov netreba. :'-( -
Dong1 06.01.09 12:44
« Re: Nárast spotreby!
Ja s 1,6 66kW se pod 5,5l/100km nedostanu, ale zase netusim, kolik by to bylo s tou 80kW :-)
Lepsi by bylo asi prostudovat Spritmonitor www.spritmonitor.de tam je docela slusna statistika.
P.S: Je fakt, ze ale jezdim z 30-40% mesto (60-70% casu - Praha) a zbytek vicemene dalnice. -
"-- skrytý --" 09.12.08 22:28
« Re: Cena servisnej prehliadky po 3 rokoch
no ja som bol v septembri na tretej prehliadke (sice to nie su este 3 roky, ale bolo 60.000km). teraz si z hlavy nepamatam co vsetko mi menili, ale pelovy filter tam tusim nebol (matne si spominam na bezne veci ako olej, prachovy filter, olejovy filter a nejaka bizuteria okolo). platil som nieco okolo 4500 (bolo to u koisa v bnb), co som sa velmi cudoval, lebo na prehliadke po 3 rokoch na fieste (mala cca 30000 a bolo to v summite v BA) mi menili este aj sviecky! (to akoze fakt nechapem naco, vraj sa maju menit) a platil som cca 8000, co sa mi zdalo viac nez dost.
osobne si myslim, ze olej netreba menit kazdy rok ak si vela nenajazdil, ale urcite tomu neuskodis, ked ho vymenis. -
"-- skrytý --" 02.12.08 11:03
« Cena servisnej prehliadky po 3 rokoch
Kolko ste platili za servisnu prehliadku po 3 rokoch(33000 km)?
Vratane vymeny peloveho filtra.
Ceny, ktore som dostal od servisov sa pohybovali od 7000Sk vysie.
Ma zmysel menit ojej po 12000 km i ked podla manualu je servisny interval 1 rok alebo 20000km? -
"-- skrytý --" 13.11.08 10:08
« Re: Nárast spotreby!
Pridám moju skúsenosť aj keď mám obyčajnú octaviu 1,4 16 V 55 KW. Na 55l nádrž bežne robím okolo 900 km a potom vždy tankujem do plna. Za 3 roky čo auto mám si každé tankovanie zapisujem a nad 6,5 l som sa dostal asi 2x. V lete nejdem nad 6 a v zime do okolo 6,2l.Rekord mám dojazd 1120 km. Je pravda že auto jazdí viac okresky, ako mesto, ale normálnou dynamikou. Samozrejme nie štýlom plyn brzda, ale rozhodne nie na úkor pôžitku z jazdy.Myslím, že na nízku spotrebu má dosť veľký vplyv mimoriadne rýchle dosiahnutie prevádzkovej teploty motora a úzke pneu 175/80 R14. -
"-- skrytý --" 13.11.08 10:06
« Re: Nárast spotreby!
Pridám moju skúsenosť aj keď mám obyčajnú octaviu 1,4 16 V 55 KW. Na 55l nádrž bežne robím okolo 900 km a potom vždy tankujem do plna. Za 3 roky čo auto mám si každé tankovanie zapisujem a nad 6,5 l som sa dostal asi 2x. V lete nejdem nad 6 a v zime do okolo 6,2l.Rekord mám dojazd 1120 km. Je pravda že auto jazdí viac okresky, ako mesto, ale normálnou dynamikou. Samozrejme nie štýlom plyn brzda, ale rozhodne nie na úkor pôžitku z jazdy.Myslím, že na nízku spotrebu má dosť veľký vplyv mimoriadne rýchle dosiahnutie prevádzkovej teploty motora. -
"-- skrytý --" 13.11.08 08:01
« Re: spotreba
mam podobnu skusenost na zimnych 15-tkach,jazda podla predpisov,mimo dialnice.neskusal som takto sice vyjazdit celu nadrz,ale trasa Trnava-Schwechat a spät mimo dialnice odjazdenych presne 200 km a spotreba 5,8 ma tiez prekvapila a zaroven potesila. -
superkutil 12.11.08 17:04
« Re: spotreba
lomo: Jak rychle jezdíš po dálnici a jak rychle mimo ní? Mám mondeo 2.2TDCI a když jedu 90km/h tak mám spotřebu pod 5litrů, když jedu 150km/h tak už je 7litrů. Myslím, že stání na semaforech ve městech a rychlá jízda nad 100km/h jsou důvodem vyšší spotřeby většiny řidičů. No a pro některé prudké rozjezdy a vytáčení motoru, ale to se dá odnaučit. :-) -
"-- skrytý --" 12.11.08 15:20
« spotreba
ked uz sa tu bavime o spotrebe, posledne tankovanie ma dost prekvapilo - presiel som 850km a natankoval som nasledne len 49,75 (tankujem vzdy doplna), co vychadza nejakych 5,85l/100km (1.6TiVCT/115k/5dv/cca 63000km, zimne gumy)
a to som sa nejako neobmedzoval, akurat som nesiel po dialnici
doteraz som myslel, ze cez 750km sa na jedno tankovanie sa na tej TiVCT neda dostat.. kebyze mam o trosku lahsiu nohu, tak dam aj 900km :-! -
RobodCi 11.11.08 21:35
« Životnosť FAP filtra pre motor 1,6 TDCi - plánovaná
Neviete akú má plánovanú životnosť FAP filter pri týchto motoroch?
Kdesi som počul že 200.000.km - a čo potom?
Ako sa to prejaví, alebo čo sa stane?
Ešte čosi - v manuáli na obsluhu nepíšu nič o aditívach..je to FAP s aditiváciou, alebo nie /"AdBlue"? iné?/?
Tipujem si, že je s aditívami - lebo diesle majú nádrž paliva o dva litre menšiu - to by mohlo byť na to AdBlue...?
-
RobodCi 16.10.08 23:51
« Re: Nárast spotreby!
To by sedelo - predtým reál 6.11 a palubák tuším 6.3 či 6.4 a teraz dlhé trasy palubák 5.1a reálka vyše 5.7L/10km.
Tak moc ten palubák nepomáha...aj keď ušetriť ti neušetrí nič, tak je to jedno.
Akú verziu motora máš? 66 či 80kW? Dátum - mesiac výroby vieš?
Si si istý že FAP tam nie je? -
"-- skrytý --" 15.10.08 23:46
« Re: Nárast spotreby!
To RobodCi: rocnik 2005, nemam FAP, spotrebu si pisem pri kazdom tankovani, vzdialenost z palubneho pocitaca, ak teda neklame vzdialenost, tak moj udaj je skutocnost podla tankovania.....
Zatial mi vychadza, ze PP klame pre dlhe ukazuje mensiu spotrebu pre kratke vyssiu oproti real.... -
mates2 11.10.08 18:01
« Re: spotřeba
ne loni jsem jel max 130km průměr nějakejch 110 jestli si dobře pamaruju a tempomat nemam. mam holo dojče předváděčku. letos sem se ovšem v chorvatsku utrhl, protože nejelo skoro nic a na spotřebě to bylo vidět. ještě kufr ve slovinsku, protože mates je profik a starou silnici nemine že ....
to byla vyjímka jinak jezdim to co se má z toho jsem psal spotřebu. nebudem si vyprávět o klikatý okresce s novym povrchem >:-[] to je pak někde jinde -
superkutil 10.10.08 09:28
« Re: Nárast spotreby!
RobodCi: U toho Megane mě hlavně překvapily parametry po čipu. TDCI jsou možná tišší, ale ta spotřeba je problém.
Výroba VIF [odkaz] , prodej VIF [odkaz] v sekci Autopříslušenstvo úplně nahoře a pak AUTOKOZMETIKA, CHÉMIA.
Charakteristika a použití:
- Zimní multifunkční přísada do motorové nafty s protikorozním účinkem, která udržuje čistotu vstřikovacích trysek.
- Dokonale chrání palivové čerpadlo před poškozením, udržuje čistotu vstřikovacích trysek.
- Prodlužuje životnost palivového systému.
- Udržuje nízkou spotřebu paliva a zlepšuje provozní pohotovost vozidla v zimním období.
- Obsahuje tzv. depresant, který snižuje bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách až o 5°C.
- Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru.
- Protipěnivostní funkce přísady potlačuje pěnění paliva v celém palivovém systému.
Doporučené dávkování a návod použití:
Přípravek se dávkuje v poměru 1:1000 do nádrže automobilu před tankováním.
Cena s DPH: 224.50 SK
Balení: 650 ml -
RobodCi 10.10.08 00:01
« Re: Nárast spotreby!
Mégane bol 74kW ale od model.roku 2006 je to 78kW a spolu s 6kvaltom. Podobne v Cliu bol 48kW je 51 tuším a v 60kW šiel na 63kW - od aug.2005 zmenili elmagnetické vstrekovače za piezolelektrické, trochu "apdejtli" soft a bolo.
No tak v Renaulte to je inak - tam sa za to čo uvádzajú v TP aj dá jazdiť a ak ťa poteší úspora na dôkaz tvojich zručností a citu - tak ju vyrobíš. Aj o dve tri deci nafty.
Dával som vždy TDA od castrol-u.
Čo j eVIF, kde ho nájdem, cenu a info o ňom hlavne - od koho je a čo robí...
Dík.
PS: Rozhodol som sa už - hľadám Mégane 1.5dCi 78kW, 6q, sedan alebo kombi r.v.2006-2007. -
"-- skrytý --" 09.10.08 09:09
« Re: Nárast spotreby!
No podle toho, co jsem viděl, je to celé auto postavené na válcích. Před autem je krom ventilátoru velký monitor, na kterém se zobrazuje rychlostní profil. Cvičený řidič sleduje rychlostní profil jízdního cyklu a ovládá podle něj auto. Emise se chytají do pytle a z množství zachycených oxidů uhlíku se vypočítá spotřeba... -
superkutil 09.10.08 08:37
« Re: Nárast spotreby!
RobodCi: Aha, myslel jsem, že Megane byl 75kW. Kolega ho čipnul na 96kW/307Nm a jezdí super. Spotřeba zůstala zachovaná a parametry má výrazně lepší jak 1.6TDCI.
Co se týče metodiky měření spotřeby, je to tak, že je to spotřeba měřená v laboratoři na motoru mimo auto. Jsou to 3 simulované režimy a je to nejmenší možná spotřeba. To znamená, že v praxi je to minimálně o 1litr více a to ještě při ekonomické jízdě. Hlasy volají po uvádění skutečné spotřeby, ale do toho se automobilkám nechce a není jasné, jak to měřit.
Vzhledem k tomu, že se v nwejlepším případě dostáváte na spotřebu kterou já mám u Mondea 2.2TDCI, je jasně vidět, že větší objem nemusí být větší spotřeba. Já ale po problémech s naftou (Shell) přidávám do nafty VIF. -
mates2 08.10.08 21:13
« spotřeba
mam 2.0TDCi loni chorvatsko zhruba 5.0-5.5l/100km, letos 6.5l/100 a nevim proč ale po chorvatský OMV pumpě mě přišlo, že to nejede a žere a ještě motor "klepe". do práce jezdim po pražskym okruhu zhruba za 5.5/100km nejezdim však rychlejc jak stovkou. na vysočinu ke tchyni a na šumavu na chalupu to jezdí zhruba za nějakejch 6/100.
přijde mě to naprosto v pořádku desetiny neřešim nemam palubní pc a mam klid. co jsem si všimnul, přezul jsem z goodyear NCT5 (tušim) na Excellent a šlo to zdruba o 0.5l nahoru. tak nevim jestli to nedělá ten asymetr. vzorek běhounu
mam fakticku poznamku. Ako pidavas tie linky v tejto diskusii? Ja ked dam http alebo rovno www tak vzdy mi ich vlozi ako text a konce pre istotu odsekne.